عوارض استفاده از شیاف دیکلوفناک در بارداری

پایگاه خبری تحلیلی تلکسیران

حوزه خبری : اخبارسیاسی، اخباراقتصادی،اخبارورزشی، اخباراجتماعی، اخبارحوادث، اخباراستانی، اخبارفرهنگی، اخبار علمی، اخبار روز، اخبار فناوری، اخباربین الملل، اخبارخودرو،اخبارتصویری، اخبار ویدیویی، سوژه های خبری. روزه های ایران، روزه های سراسرجهان.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت داده پردازی دیده بان می باشد . استفاده ازتمامی مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد .

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

مقدمه: درد در پرينه بعد از انجام اپيزيوتومي از موارد آزار دهنده براي زنان تازه زايمان کرده است و باعث محدوديت در حرکت و اشکال در اجابت مزاج، ادرار کردن و مراقبت از نوزاد و شيردهي موثر مي شود. اين مطالعه با هدف مقايسه اثر شياف ديکلوفناک سديم و قرص استامينوفن کدئين در کاهش درد محل اپيزيوتومي در هنگام نشستن، راه رفتن و ادرار کردن انجام شده است.روش كار: اين مطالعه مداخله اي روي7 زن باردار که در سال 1387 در بيمارستان امام رضا (ع) مشهد زايمان واژينال نموده و تحت اپيزيوتومي قرار گرفتند انجام شد. واحدهاي پژوهش پس از نمونه گيري به روش آسان به صورت تصادفي در دو گروه مصرف شياف ديکلوفناک سديم (1 ميلي گرم) هر 12 ساعت و گروه مصرف قرص استامينوفن کدئين (32 ميلي گرم) هر 6 ساعت تا 12 ساعت پس از اپيزيوتومي قرار گرفتند. معيار ورود به مطالعه شامل زناني بود که زايمان طبيعي کرده و اپيزيوتومي شده بودند. شدت درد قبل از تجويز دارو و 3 ساعت پس از آخرين دوز دارو با استفاده از خط کش درد در حالات نشستن، ادرار کردن و راه رفتن تعيين شد. ميزان کاهش درد در دو گروه درماني تعيين و با يکديگر مقايسه شد. نتايج با استفاده از نرم افزار SPSS (نسخه 11.5) و آزمون هاي مجذورکاي و من – ويتني تحليل شد.يافته ها: ميزان کاهش درد محل اپيزيوتومي در حين نشستن، راه رفتن و ادرار کردن به طور معني داري در گروه مصرف شياف ديکلوفناک بيشتر از قرص استامينوفن کدئين بود (P&lt.1).نتيجه‌گيري: استفاده از شياف ديکلوفناک نسبت به استامينوفن کدئين روش ساده و موثري براي کاهش درد به دنبال انجام اپيزيوتومي است.

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

عوارض استفاده از شیاف دیکلوفناک در بارداری

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *