عوارض آمپول پروژسترون بر جنین پسر

آیا آمپول پروژسترون در پسر یا دختر شدن جنین تاثیری دارد؟

هفته هشتم بارداری هستم به خاطر لکه بینی که داشتم آمپول پروژسترون برام تجویز شد. می خواستم تاثیر آمپول پروژسترون در تعیین جنسیت جنین را بدونم. آیا در پسر یا دختر شدن جنین تاثیری دارد؟؟؟


پاسخ مشاور نی نی نما:

آمپول یا شیاف پروژسترون در کسانی که لکه بینی در اوایل بارداری دارند و معمولاً قبل از 12 هفته هستند و تهدید به سقط می باشند تجویز می شود تا از خونریزی و سقط جنین پیشگیری شود و آمپول پروژسترون هیچ تاثیر و دخالتی در تعیین جنسیت جنین ندارد.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.عوارض آمپول پروژسترون بر جنین پسر

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

 سلام من هفته 23 بارداریم و جنینم دختره آخرین با که لک دیدم هفته دهم بود و شیاف سیکلوژست یا پروژسترون استفاده کردم تا الان دو شب در میان یکی و در این مدت دیگه لک ندیدم اما شنیدم که این شیافها باعث اختلال درآلت تناسلی جنین دختر و دوجنسیتی میشه خیلی نگرانم ممنونم از راهنماییتون


پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام با توجه به اینکه لکه بینی شما در ۳ ماهه اول بارداری بوده و در حال حاضر لکه بینی ندارید باید زیر نظر پزشک معالج مصرف شیاف را قطع نمایید.

طول سرویکس بالای ۳۰ میلی متر نرمال تلقی می شود و نیازی به تجویز پروژسترون ندارد.

شیاف سیکلوژست مضرات پروزسترون مصنوعی را ندارد و تاثیر منفی بر روی جنین شما نخواهد داشت. شیاف سیکلوژست حاوی ترکیبات فعال پروژسترون است که در واقع یک هورمون طبیعی زنانه است. دستگاه تناسلی خارجی جنین بین هفته های ۱۴ تا ۱۶ شکل نهایی خود را پیدا می کند و ظاهر دخترانه یا پسرانه آن در پایان هفته ۱۶ در سونوگرافی واضح خواهد بود.عوارض آمپول پروژسترون بر جنین پسر

بنابراین ادامه یا قطع مصرف پروژسترون تاثیری روی وضعیت جنین شما نخواهد داشت. پس اگر پزشکتان صلاح بداند، مصرف پروژسترون را ادامه دهید. زیرا می تواند به پیشگیری از زایمان زودرس کمک کند.

درمان با شياف پروژسترون با توجه به وضعیت مادر باردار، تناوب انقباضات رحمي را كاهش مي دهد و به اين وسيله موجب كاهش زايمان زودرس در خانم هاي با عوامل خطر زايمان زودرس مي شود.

پروژسترون برای حمایت از بارداری سریع در زنان دارای لقاح آزمایشگاهی (IVF) نیز استفاده می شود. در این مورد، استعمال شیاف ها در روز بازسازی تخمک شروع می شوند. پروژسترون بر روی رحم عمل می کند و در آماده سازی تخمک های بارور شده برای کاشت کمک می کند. اگر حاملگی تایید شود، اعمال پروژسترون به مدت 38 روز ادامه دارد. این عمل تا زمانی که جفت به طور کامل رشد کند، به حفظ بارداری کمک شایانی می نماید و پس از آن پروژسترون را برای تقویت حاملگی ادامه می دهند.

شیاف های سیکلوژست را می توان داخل واژن و یا رکتوم قرار داد. در هر دو مورد، شیاف ها ذوب می شوند و پروژسترون خروجی از طریق رگ های خونی فراوان موجود در این مناطق جذب می شود.


هورمون پروژسترون چیست؟
هورمون پروژسترون، هورمون بسیار معمولی در بدن زنان است که نقش بسیار مهمی را در دوران بارداری این افراد ایفا می کند. علاوه بر آن، وجود این هورمون برای کمک به تحریک نواحی حیاتی مختلف بدن زنان نیز بسیار مفید می باشد. تخمدان ها و غدد آدرنال زنان جوان این هورمون را تولید کرده و بدن فرد را قادر می سازد تا برای مادر شدن و دوران بارداری آماده شود. همچنین، وجود این هورمون چرخه قاعدگی ماهانه را در بدن زنان تنظیم نموده و به ارتقای میل جنسی این افراد کمک شایانی می کند.

نقش هورمون پروژسترون برای پیشگیری از بروز زایمان زودرس در بدن زنان باردار:
همانطور که می دانید وجود هورمون پروژسترون در بدن زنان، در اوایل دوران بارداری به رشد رحم کمک کرده و آن را در برابر بروز انقباضات شدید محافظت می کند. اگر زنی در طول روزهای اولیه از دوران بارداری خود دچار انقباضات تکراری در رحم شود، این حالت در اغلب موارد می تواند منجر به سقط جنین او گردد. در مراحل بعدی حاملگی نیز وجود هورمون پروژسترون در تولید شیر مادر بسیار موثر بوده و سلامت ریه های مادر و فرزند او را تضمین می کند. لازم است به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که نحوه استفاده از درمان های هورمون پروژسترون را فقط پزشکان متخصص زنان و زایمان مشخص می کنند.

اعمال هورمون پروژسترون واژینالی به بدن زنان باردار:
وقتی مادری یک نوزاد را در رحم خود حمل می کند، وجود پروژسترون واژینالی خطر ابتلا به زایمان زودرس را در بدن او به شدت کاهش می دهد. پزشکان متخصص زنان و زایمان در این حالت از هورمون پروژسترون در دهانه رحم مادر باردار استفاده نموده و به فرد کمک می کنند تا زمان زایمان، نوزاد خود را سالم نگه دارد.
همچنین، اگر شما به عنوان یک زن باردار، سابقه سقط جنین یا انجام زایمان زودرس را داشته باشید، پزشک معالج ممکن است به شما مصرف پروزسترون را پیشنهاد کند. این روش به کم کردن خطر ابتلا به زایمان زودرس در زنان باردار کمک زیادی می کند. البته، هنگامی که زنی نوزادان دوقلو یا سه قلو را حامله باشد، برخی از پزشکان متخصص زنان و زایمان هرگز به فرد توصیه نمی کنند که تحت درمان پروژسترونی قرار گیرد. ولی، برخی دیگر از پزشکان متخصص زنان و زایمان توصیه می کنند که اگر چنین زنانی سابقه سقط جنین و یا زایمان زودرس را در پرونده پزشکی خود دارند، با تزریق هورمون پروژسترون، در صورت نیاز از انجام زایمان زودرس جلوگیری کنند.

جزئیات مهم درباره داروی پروژسترون:
داروهای پروژسترونی که هیدروکسی پروژسترون کاپروات 17 (17P) یده می شود، ممکن است به رفع خطر ابتلا به زایمان زودرس در زنان باردار کمک کنند. بنابراین، اگر زنی تولد زودرس نوزادی را در حاملگی های قبلی خود تجربه کرده باشد، پزشک به او پیشنهاد استفاده از داروهای پروژسترون را برای گذراندن دوران بارداری خواهد داد. نتایج مطالعات انجام شده در مورد چنین زنانی نشان می دهد که دوران بارداری آنها بدون استفاده از داروها یا روش ها خاص امکان پذیر نبوده و درد زایمان، هر لحظه ممکن است به طور ناگهانی شروع شود. اگر در چنین شرایطی، کیسه آب کودک به حال خود رها گردد، ناگهان پاره شده و با شروع درد زایمان، نوزاد نارس به دنیا خواهد آمد.
معمولا پزشکان متخصص زنان و زایمان از داروهای پروژسترونی برای جلوگیری از انجام زایمان زودرس در زنان حامله بین هفته های 16 تا 24 از دوران بارداری استفاده نموده و مصرف آن را یک بار در هفته تا پایان هفته 37 از دوران بارداری طول می دهند. محققان اعتقاد دارند که هورمون پروژسترون در رفع خطر ابتلا به زایمان زودرس بسیار موثر می باشد. در نهایت، لازم است بدانید که این دارو توسط خود پزشک در ناحیه باسن فرد با استفاده از یک سرنگ تزریق می گردد.

انواع هورمون های پروژسترونی:
به عنوان یک زن حامله یادتان باشد که یکی از راه های مصرف هورمون پروژسترون توسط زنان باردار، قرار دادن آن در داخل رحم از طریق واژن است. این نوع داروی مصرفی در سه فرم به شکل قرص، ژل و شیاف وجود دارد. لازم است بدانید که در هنگام مصرف، این دارو از طریق مهبل (واژن) داخل رحم گذاشته می شود که هیچ دردی ندارد. زنان حامله باید شیاف را برای دو یا سه بار در روز و به مدت ده هفته در داخل واژن خود قرار دهند و اجازه دهند تا دارو خود به خود با گذشت زمان و به حالت تدریجی، در داخل رحم حل شود. این روش کاملا بی خطر بوده و یک روش کارآمد برای جلوگیری از بروز زایمان زودرس در زنان باردار است.

عوارض جانبی مصرف هورمون پروژسترون توسط زنان باردار:

به عنوان یک خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشید که شیاف هورمون پروژسترون که نوعی هورمون زنانه است، سبب ایجاد تغییراتی در رحم زنان حامله شده و ممکن است برخی از عوارض جانبی را هم به دنبال داشته باشد. عوارض جانبی رایج مصرف هورمون پروژسترون در زنان حامله عبارتند از:


1. حالت استفراغ:

یکی از شایع ترین عوارض جانبی مصرف هورمون پروژسترون در زنان باردار، شیوع حالت استفراغ در آن ها است که می تواند حالت تهوع و درد معده را هم به دنبال داشته باشد. البته این عوارض ممکن است به دلیل گرفتگی عضلات شکمی در بدن زنان باردار ایجاد شود! برخی از زنان باردار نیز با مصرف هورمون پروژسترون به مشکل یبوست شدید مبتلا می شوند.


2. خونریزی واژینالی:

برخی از زنان باردار ممکن است خونریزی واژینال را با مصرف قرص های سفید پروژسترون تجربه کنند. البته، افراد هم در هنگام قرار دادن شیاف در واژن خود احساس سوزش یا تحریک در داخل رحم خود تجربه می کنند. درد سینه ها و بروز سردرد مداوم عارضه دیگری است که بر اثر مصرف هورمون پروژسترون در بدن زنان باردار ایجاد می شود.


3. خستگی بیش از حد زنان باردار:

مصرف شیاف های هورمون پروژسترون در طی دوران بارداری می تواند موجب خستگی، کم تحرکی و بی حوصلگی مادران شود.


4. بروز افسردگی شدید در زنان باردار:

مصرف بیش از حد از داروهای پروژسترونی در طی دوران بارداری ممکن است موجب بروز مشکلات روانی در مادر شده و بروز بیماری افسردگی را به دنبال داشته باشد.


5. تغییرات مغزی در زنان باردار:

بروز تغییرات شدید در مغز زنان باردار با مصرف داروهای پروژسترونی به ندرت دیده شده و می تواند عوارض جانبی شدیدی را در فرد ایجاد کند. اما برخی از علائم رایج بروز تغییرات مغزی در زنان باردار تغییر در نحوه صحبت کردن، استفراغ ناگهانی و ابتلا به مشکل سرگیجه، ضعف در دست یا پا و یا سکته مغزی است، که هر کدام از آن ها مشکل بسیار جدی و دشوار می باشند. زنان حامله باید دقت داشته باشند که در صورت ابتلا به هر یک از این شرایط، بلافاصله به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه نموده و تحت درمان قرار گیرند.


6. ایجاد لخته های خونی در بدن زنان باردار:

لخته شدن خون در بدن زنان حامله بر اثر مصرف هورمون های پروژسترون از جمله عوارضی است که به ندرت اتفاق می افتد. این مشکل به عنوان یک اثر جانبی مصرف شیاف هورمون پروژسترون تلقی شده و از علائم رایج آن، لخته شدن خون می باشد، که ممکن است با سرفه خون، درد شدید قفسه سینه و مشکل تنفسی در بدن فرد همراه باشد.

راه های طبیعی برای جلوگیری از بروز زایمان زودرس در زنان باردار:
همه زنان حامله می توانند با پیروی از نکات بسیار ساده در دوران بارداری خود، از بروز زایمان زودرس پیشگیری کرده و این دوران را با سلامت کامل به پایان برسانند. این نکات عبارتند از:

1. فعال بودن زنان در دوران بارداری:
همه زنان حامله باید در طول دوران بارداری سعی کنند تا با انجام فعالیت های سبک ورزشی، قدرت عضلات خود را حفظ نموده و این دوران را با به دنیا آوردن نوزاد سالم و انجام زایمان طبیعی به پایان برسانند. اگربه عنوان یک زن حامله، تمرینات ورزشی را به طور منظم انجام می دهید، سعی کنید در هنگام انجام آن ها در معرض نور خورشید و در فضای آزاد قرار گیرید. همچنین، از انجام فعالیت های فیزیکی شدید مانند وزنه برداری یا شنا در طول سه ماهه آخر دوران بارداری خود به شدت اجتناب کنید. در نهایت، یادتان باشد که زنان باید تمرینات ورزشی را در دوران بارداری خود انجام دهند که فشار کمتری بر روی شکم آن ها وارد کند.

2. زنان حامله باید نکات بهداشتی را با دقت رعایت کنند:
در مراحل پیشرفته دوران حاملگی، ممکن است نیاز فرد به دفع ادرار افزایش یابد. بنابراین، به این زنان تاکید می شود تا دقت بیشتری بر سلامتی خود در حین دفع ادرار داشته باشند، زیرا رعایت نکردن نکات بهداشتی در چنین مواردی می تواند سبب بروز عفونت های دستگاه ادراری شود. مبتلا شدن زنان به عفونت های مضر دوران بارداری هم می تواند سبب پاره شدن ناگهانی کیسه آب شده و سقط جنین را با انجام زایمان زودرس به دنبال داشته باشد. بنابراین زنان برای جلوگیری از مبتلا شدن به انواع عفونت ها در دوران بارداری خود می توانید شورت های پنبه ای پوشیده، هر بار بعد از دفع ادرار مهبل خود را با دستمال خشک نموده و دست های خود را با صابون ضد باکتریایی بشویند.

3. مصرف انواع ویتامین های قبل از تولد نوزاد:
برخی از زنان حامله ممکن است مجبور شوند تا از کپسول های مولتی ویتامین برای تامین نیازهای بدن خود و حفظ شرایط بهداشتی فرزند داخل رحمشان استفاده کرده و بر خطر انجام زایمان زودرس غلبه کنند.

4. استفاده از رژیم غذایی متعادل در دوران بارداری:
همانطور که می دانید بدن زنان باردار برای رشد مطلوب جنین داخل رحم خود نیاز به یک منبع ثابت از مواد مغذی و سالم دارد. بنابراین، همه کارشناسان پزشکی به زنان حامله توصیه می کنند تا وعده های غذایی خود را در اندازه کوچک و در فواصل زمانی منظم مصرف کنند. این افراد باید تا پایان دوران بارداری خود به جای مصرف سه وعده غذایی بزرگ، 5 وعده غذایی را در طی روز، به صورت منظم مصرف کنند، زیرا مصرف وعده های غذایی کوچک در دوران حاملگی می تواند در رفع ویار صبحگاهی و خطر انجام زایمان زودرس کمک زیادی به زنان بکند.

5. زنان حامله باید در صورت نیاز، منظم و به موقع دفع ادرار کنند:
به عنوان یک زن باردار یادتان باشد هنگامی که احساس کردید نیاز به دفع ادرار دارید، دریغ نکنید! فورا به توالت رفته و رفع حاجت کنید، زیرا تامل کردن در این کار ممکن است منجر به بروز مشکل سيستيت در بدن شما شود. همچنین، اگر مثانه زن حامله بر اثر نگهداری بیش از حد ادرار در دوران بارداری ملتهب شود، می تواند انقباضات ناگهانی رحم را به دنبال داشته و منجر به انجام زایمان زودرس شود.


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید!

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

جنینهایی که قبل از هفته 12 سقط می شوند اغلب دچار اختلالات ژنتیکی هستند و وجود این ناهنجاریها باعث می شود که مراحل تکاملی خود را طی نکند .در این موردی که شما فرمودید راهی که خود مادر بتواند خونریزی قاعدگی را از خونریزی سقط تشخیص بدهد وجود ندارد . و اصلا متوجه بارداری از دست رفته نمی شود . البته تغیرات هورمونی با ازمایشات دقیق قابل تشخیص است و این زمانی است که حدود 1 روز از زمان لقاح ( نزدیکی که منجر به بارداری می شود  ) گذشته باشد . که البته تشخیص این زمان توسط خود فرد مشکل و دردسر ساز است  . در مواردی که فرد سابقه سقطهای مکرر دارد و یا حدود1 الی 1/5 سال است که برای باردار شدن اقدام می کند ولی باردار نمی شود میتواند جهت اقدامات مشاورهای و تشخیصی و درمانی به متخصص زنان  و یا مراکز درمان ناباروری  مراجعه کند

 

خانم بنده اواسط چهارمین ماه حاملگیش هست . حدود 12 روز پيش با مشاهده خونریزی شدید به دکتر متخصص مراجعه کردیم و 1 عدد آمپول پروژسترون تجویز کردند . دیروز بعد از گذشت 24 ساعت از تزریق آخرین آمپول ، لکه مشاهده کردند و اضطرارا اواخر سب به یک متخصص دیگر مراجعه کردیم و ایشان در بین صحبتهایشان کفته بودند که ما معمولا آمپول پروژسترون تجویز نمی کنیم چون اگر جنین پسر باشد برایش ضرر دارد . ایشان خود شیاف را تجویز کردند .حال می خواستم بدانم ضرری که دکتر متخصص گفته اند آثار بعدی دارد از قبیل جهشهای ژنتیکی ، ناقص الخلقه بودن ، اثرات بد روی مغز و . دارد یا اثر فعلی دارد مثل زودتر سقط شدن و .مورد دیگر اینکه آیا این لکه بینی های مختصر می تواند منشا خطر باشد ؟ تکلیف ما چيست ؟ آیا استعمال شیاف خطر ندارد ؟

یک رهگذر

در بارداری زمانی که یک دارو تجویز می شود باید اثرات مثبت آن از اثرات منفی آن باشد تجویز آمپول یا شیاف پروژسترون توسط  متخصصین زنان و زایمان صورت می گیرد و البته شیاف مصرف راحت تری نسبت به تزریق دارد . نظرات در مورد تجویز شیاف و یا آمپول و میزان اثر آن متفاوت است .در مورد جهش ژنتیکی و و دیگر نگرانیهای که دارید اصلا ناراحت نباشید معمولا هر دارویی عوارض جانبی دارد که ممکن است درصدی را درگیر کند ولی همان طور که گفتم بایستی اثرات مثبت آن باشد تا تجویز شود و در مورد شما این چنین بوده.راهکار استراحت و عدم استرس و توکل بر خدا که قادر است فرزند شما را حفظ کند دوم عدم نزدیکی تا زمانی که ای شرایط کاملا ایمن شودسوم اعتماد به پزشکی که مراجعه می کنید و ترجیحا  تحت نظر یک متخصص باشید و راه ارتباط در موارد اورژانس با ایشان داشته باشید در ضمن زنان  باردار زیادی بوده اند که شرایط همسر شما را داشته اند ولی فرزند  پسر خود را سالم  به دنیا آورده اند پس نگران نباشید      عوارض آمپول پروژسترون بر جنین پسر

دانشه فرزند: پروژسترون یک نوع هورمون زنانه است. آمپول پروژسترون شبیه به همان پروژسترونی است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند.

تزریق درون ماهیچه ای پروژسترون به صورت شیشه های مولتی دوز 5 میلی گرم در میلی لیتر عرضه می شود. پروژسترون موجود در روغن را باید زیر هود مخصوص مخلوط کرد بنابراین فقط داروسازی که داروها را ترکیب می کند می تواند آن را بسازد، این ها معمولا در داروخانه های تخصصی در زمینه داروهای باروری موجودند و این آمپول به دلیل عدم وقوع قاعدگی و خونریزی های رحم به دلیل کمبود پروژسترون تجویز می شود.

در صورتی که این آمپول در مورد عدم وقوع قاعدگی و تاخیر در پریود تجویز شده باشد معمولا پس از گذشت 1 روز الی دو هفته از تزریق باید قاعدگی اتفاق بیوفتد.

عوارض جانبی معمول در اثر مصرف این دارو عبارتند از:

راهنمایی: در صورت مشاهده هرگونه عوارض مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنید. گاهی ممکن است پزشک تشخیص دهد نفع دارو برای شما مهم تر از خطر عوارض است.عوارض آمپول پروژسترون بر جنین پسر

عوارض جانبی جدی مصرف این دارو عبارتند از:

تزریق آمپول پروژسترون به ندرت ممکن است باعث لخته شدن خون، تغییرات بینایی و شوک آنافیلاکسی گردد.

در موارد زیر بهتر است حتما قبل از تزریق با پزشک مشورت کنید:

هورمون پروژسترون برای لانه گزینی تخمک لقاح یافته در رحم و برای حفظ بارداری ضروری است. بنابراین پزشک ممکن است تشخیص دهد که شما برای حفظ بارداری خود نیاز به پروژسترون اضافی دارید و برای تان تزریق آمپول پروژسترون را در ابتدای بارداری تا هفته دوازدهم جهت پیشگیری از سقط جنین زودرس تجویز کند. بعد از هفته دوازدهم تزریق این آمپول می تواند خطرناک باشد. آمپول پرولوتون هم نوعی پروژسترون طولانی اثر است که بعد از هفته دوازدهم بارداری تزریق می شود.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«سه ماهه اول»
واقع در بخش
«بارداری»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

کانال تلگرام دانشه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌ه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4. در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
21-219 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

  

“),t.close},t.write(‘

دکتر به دلیل لکه بینی آمپول پرولوتون تجویز کرده است. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض آمپول پروژسترون بر جنین پسر

باردار در طول بارداری روزانه حداقل 8 ساعت در بستر بخوابد تا حداقل 7 ساعت از آن را بتوان خواب مفید به حساب آورد. نداشتن خواب کافی تبعات زیادی برای خانم باردار دارد به طوری که متخصصان زنان و زایمان احساس خستگی مزمن در طول روز، بی قراری و ناآرامی و ناتوانی در برقراری ارتباط مناسب با اطرافیان را از جمله آثار منفی نداشتن خواب مناسب و باکیفیت در طول بارداری دانست. آیا هورمون پروژسترون در بی خوابی خانم

و فساد می آورد! با این نظام تربیتی، جوانان فاسد می شوند. دبیرستان تمامِ وقت و انرژی بچه ها را نمی گیرد؛ درحالی که می شود بچه ها هم درس بخوانند هم کار کنند پیامبر(ص) درباره مؤمنی که شغل و حرفه ای بلد نبود، فرمودند: از چشمم افتاد!؛ سَقَطَ مِنْ عَیْنِی (جامع الاخبار/139 ) و بعدش فرمودند: اگر مؤمن بیکار باشد، می خواهد از دین و ایمانش پول دربیاورد. (مثلاً می گوید: چون مؤمن و حزب اللهی هستم

. زنانی که سقط مکرر غیرقابل درمان و شکست های مکرر روش های باروری خارج رحمی را تجربه می کنند و دست کم 3 بار وفق بوده اند. افراد مبتلا به بیماری ژنتیکی که بیماری از طریق مادر به فرزند قابل انتقال است و با استفاده از روش های آزمایشگاهی در دسترس و تشخیص متخصص ژنتیک بیماری قابل شناسایی و درمان نیست، در این شرایط نیز می توان از درمان های جایگزین استفاده کرد. در افرادی که ناباروری در سنین بالا را تجربه می کنند در صورتی که زن بیش از 4 سال داشته باشد نیز این شیوه توصیه می شود.

-قطع قرص های پیشگیری از بارداری و یا هر روش هورمونی دیگر -سقط جنین -سقط جنین نارس -اختلال هورمونی قسمت مثبت بارداری و ریزش مو : در طول بارداری شاهد افزایش سطح هورمون های استروژن هستیم. استروژن باعث می شود که مو در مرحله رشد بماند. در حالی که شما باردار هستید، باید انتظار موهای سرحال و درحال رشد مجدد را داشته باشید. راه هایی

&gt بارداری در دوران بارداری مراقبت از دهان و دندان بسیار مهم است، تحقیقات علمی نشان داده است بین بیماری لثه و زایمان زودرس و یا تولد نوزاد کم وزن ارتباط است. تغییرات در سطح هورمون ها در دوران بارداری، به ویژه در استروژن و پروژسترون میتواند باعث التهاب لثه شود، همچنین در خطر عفونت نیز قرار میگیرید. اگر صبح ها که از خواب بیدار میشوید حالتان خوب نیست، سعی کنید دهان خود را با آب

فیبروم رحم. فیبروم رحم چیست؟ فیبروم رحمی چه ارتباطی با بارداری دارد؟ آیا فیبروم رحم ارتباطی با باروری ، سقط جنین ، نازائی و زایمان زودرس دارد؟ علل به وجود آمدن فیبروم رحمی چیست؟ درمان فیبروم رحم چیست؟ آیا با وجود فیبروم رحم می توان حامله شد؟ شرایط بارداری در هنگام وجود فیبروم رحمی چگونه است؟ سؤالات بالا نمونه سؤالاتی هستند که خانم های محترم یا نزدیکان آن ها ممکن است داشته باشند و شاید

در دوران بارداری به علت ترشح هورمون پروژسترون که عضلات روده ها را سست می کند و هم چنین در اثر فشار جنین به روده ها، دچار یبوست گردد و مدفوع او خشک و سفت شود و هر چند روز یک بار مدفوع دفع کند. اگر مادر قبلا هم یبوست داشته باشد، حاملگی یبوست او را شدیدتر می نماید. اگر یبوست ادامه یابد به بواسیر منجر می گردد. اگر مادر دچار یبوست گردید، داروهای ملین مانند روغن کرچک، مسهل های نمکی و شیاف نباید مصرف کند

این موضوع را از تو پنهان کرده بودند؟ او همه چیز را برای من تعریف کرد. سال 1356 او همراه مادرم من را از یک شیرخوارگاه در تهران گرفته بودند. آنها بچه دار نمی شدند، یعنی بچه هایشان یا سقط می شد یا پس از زایمان می مردند. به همین دلیل من را به فرزندی قبول کردند. چند سالی در گرمسار زندگی کردند. بعد هم که چند زلزله در گرمسار آمد به مشهد رفتیم. من مشهد بودم که این موضوع را متوجه شدم. البته الان

های لایه بردار شیمیایی در این مورد نیز صدق می کند). رنگ مو: از اولین سؤالات بیماران ما این است “می توانم موهایم را رنگ یا های لایت کنم؟ (بقیه صبر می کنند تا ریشه ی موهایشان در بیاید، سپس از پزشک خود برای رنگ کردن موهایشان اجازه می گیرند). استفاده از رنگ مو در طول دوران بارداری مشکلی ندارد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان بدهد رنگ موهای جدید موجب نقص نوزاد یا سقط می شوند.

این فیلم فردیت نقش خانم مهتاب کرامتی گاهی اوقات منطق پذیری رئالیستی خود را از دست می دهد؛این که به چه علت سکوت می کند و چطور می شود که خلق الساعه در برابر کسی که می خواهد از بانک وام بردارد یا سقط جنین کند می ایستد. در این میان فیلم کار کثیف فیلم قابل قبولی بود. جاهد: کار کثیف تا قبل از رفتن به ترکیه فیلم خوبی است. حتی از پدرام شریفی بازی درخشان و خوبی می بینیم اما فیلم دو پاره است. فیلم

از موعد، نقص و مشکل دهانه ی رحم یا قطع و پارگی جفت باشد. گاهی اوقات پزشک نمی تواند علت خون ریزی را کشف کند و همیشه خون ریزی در این دوره نشان دهنده ی سقط جنین نیست. اما در هر صورت با مشاهده ی خون ریزی باید فوراً به پزشک مراجعه کنید و احتمالاً انجام سونوگرافی به شما توصیه می شود تا مطمئن شوید که سقطی انجام نگرفته یا بیمار نشده اید. خون ریزی خطر زایمان زودرس را افزایش می دهد، بنابراین در این صورت

؛ اما شایع ترین آنها بیماری گریو است که با آنتی بادی مخصوص خود در خون، معروف به ایمونوگلوبین های محرک تیروئید مرتبط است. این آنتی بادی ها باعث می شوند تیروئید، هورمون بیش از حد تولید کند. زنان مبتلا به پرکاری تیروئید، باید در طول بارداری درمان کافی و مناسب داشته باشند تا خطر مشکلاتی چون سقط جنین، زایمان زودرس یا تولد نوزادان کم وزن در آن ها کاهش یابد. اگر تیروئید پرکار داشته باشید

سوال مخاطب نی نی بان: من سقط داشتم بعدش با سونوگرافی معلوم شد بقایا دارم برام به اندازه 7 روز قرص مترژن تجویز شد بعدش سونوگرافی دادم که معلوم شد بقایایی به اندازه18 35میلی متر دارم الان هم ترشحات و خون آبه ازم دفع میشه که حالت بلغم داره؛ نمی دونم دفع شده چون در سونوگرافی اومده بود که بقایا اکوژن و هتروژن هستند. پاسخ دکتر آزیتا محمدی نژاد، متخصص زنان و زایمان و نازایی: اگر

سیکلوژست تا هفته 12 تاثیر دارد چرا که تا هفته 12 بارداری هورمون پروژسترون در تخمدان ترشح می شود و در اکثر موارد بعد از هفته 12 تاثیر خود را از دست می دهد اما قرص ایزوکسوپرین که برای شما تجویز شده است می تواند کمک کننده باشد. به شما پیشنهاد می کنم که حتما به پزشک معالج خود مراجعه کنید و حتما سونوگرافی انجام دهید چون به وجود آمدن لکه بینی در دوران بارداری تنها به دو دلیل پایین آمدن جفت و یا جدا شدن جفت است که نیاز به درمان دارویی و مراقبت تا پایان بارداری دارد و شما باید پیگیری های لازم را در این زمینه انجام دهید.

سوال مخاطب نی نی بان: من 32 سالمه و حدود هشت یا نه سال پیش دو بار سقط جنین داشتم بار اول دچار لکه بینی شدم و بار دوم خودم سقط کردم. الان تو ازدواج مجددم که 8 یا 9 سال بعد از جدایی بوده قصدبارداری دارم و سه ماه اقدام کردیم ولی باردار نشدم حتی با قرصی که دکتر دادن. آیا مشکل از منه به خاطر سقطی که داشتم؟ در ضمن من درد های لگنی هم دارم. پاسخ دکتر زینب توکل، دکترای تخصصی سلامت باروری:

در ناحیه شکم یا لگن خاصره، لکه های واژنی یا خونریزی (که می تواند قرمز یا قهوه ای رنگ باشد)، احساس دردی که در حین انجام کارهای مختلف فیزیکی تشدید می شود. 2- سقط جنین سقط جنین به از دست دادن نوزاد در 2 هفته اول آن گفته می شود. خونریزی یا لکه بینی واژن از شایع ترین نشانه های اولیه سقط جنین است که به دنبال آن درد در ناحیه شکم در بازه های زمانی چند ساعته تا چند روز پدیدار می شود. در

سوال مخاطب نی نی بان: من 26 سالمه و در هفته ششم بارداری هستم دیروز رفتم سونوگرافی، در جواب گفتن رحم دو شاخه هستش و دو ساک بارداری وجود داره. ضربان قلبش هم به حالت نرمال می زد، آیا با توجه به دو شاخ بودن رحم احتمال سقط چقدر هستش؟ پاسخ دکتر اعظم امیری، متخصص زنان و زایمان: به طور کلی علت دوشاخ بودن رحم شما به دوران جنین که شکل رحم تشکیل می شود برمی گردد و اختیاری نیست. معمولا در

سوال مخاطب نی نی بان: من دو بار سقط داشتم جفتشم زیر سه ماه بود با همسرمم فامیل خیلی دور هستم دکتر برای من و همسرم آزمایش ژنتیک نوشت که اسم آزمایش محیط خون سقط مکرر بود من خودمم آزمایشو دادم ولی همسرم اصلا راضی به دادن این آزمایش نمیشه. واقعا نمی دونم چه کارکنم؟ تو این آزمایش علت سقط معلوم میشه؟ پاسخ دکتر مژگان السادات دادگر، متخصص زنان، زایمان، نازایی و فلوشیپ لاپاراسکوپی: اگر

سوال مخاطب نی نی بان: باحساب آخرین پریودم الان ده هفته هست باردارم، ولی سونو 6 هفته رو نشون میده و جنین قلب نداره، چکار کنم؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی: دوست عزیز اگر از تاریخ پریود خود کاملا اطمینان دارید و جنین رشد نداشته است باید سقط کنید، اما ممکن است بارداری دیرتر اتفاق افتاده باشد و یا از تاریخ اطمینان کامل نداشته باشید به همین دلیل سونو را هفته بعد تکرار کنید.

را کاهش دهد، و این ممکن است منجر به رشد ناقص جنین، سقط جنین، تولد زودرس و وزن کم نوزاد هنگام تولد شود. به همین دلیل مهم است که در دوران بارداری خود، از کم خونی جلوگیری کنید. کم خونی به عنوان سطح هموگلوبین کمتر از 11 گرم در دسی لیتر ( هماتوکریت کمتر از 33 درصد ) در سه ماهه اول و سوم و کمتر از 1٫5 گرم در دسی لیتر ( هماتوکریت کمتر از 32 درصد ) در سه ماهه دوم تعریف شده است. زنانی که مقدار

هایی که در دوران بارداری اتفاق می افتند، برای مادر است. برخی دیگر از عفونت ها که به جنین منتقل می شوند، خطرات جدی برای کودک نیز به همراه دارند. برخی عفونت ها در دوران بارداری حتی ممکن است به سقط جنین، درد زایمان زود رس، نقص مادرزادی یا مرگ مادر منتهی شوند. در موارد بغرنج داروهایی که برای درمان عفونت استفاده می گردد، ممکن است عوارض جدی به ویژه برای جنین ایجاد کند. چرا زنان باردار

سوال مخاطب نی نی بان: آیا ممکن است غذاهای گرم یا رژیم پسرزایی که 2 سال گرفتم باعث مشکلی برای رحم من شده باشد؟ یا دفع جنینی که آخرین حاملگی داشته ام یا عمل فتق نافی که 8سال پیش باعث این مشکل شده ؟ پاسخ نسترن تیجری مفرد، کارشناس مامایی: دوست عزیز، رژیم پسر زایی از نظر علمی منطقی نیست. فتق ناف و رژیم و یا مصرف غذاهای گرم هیچ کدام آسیبی به رحم وارد نمی کنند. اگر سقط یکبار رخ داده باشد مشکل خاصی نیست. معمولا سقط مکرر خطرناک است. شما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید، سونوگرافی و تست های مربوط به رحم را بدهید تا علت مشکل رحمی که برایتان پیش آمده را پیدا کنید.

سوال مخاطب نی نی بان: من 19ساله هستم بارداری اولم هست 6هفته و 5روز هستم، چند روزی هست به لکه بینی افتاده ام، پزشک شیاف پروژسترون تجویز کرده، زیر شکمم هم احساس درد دارم، آیا خطرجدی هست؟ یا با استراحت کردن لک بینی رفع می شود؟ پاسخ دکتر مژگان السادات دادگر، متخصص زنان، زایمان، نازایی و فلوشیپ لاپاراسکوپی: برای اینکه بدانیم خطر جدی است یا خیر باید دو هفته دیگر صبر کنید و تا آن وقت مشخص نیست. دو هفته دیگر باید دوباره سونوگرافی بدهید تا مشخص شود چه مشکلی وجود دارد. در هر صورت تهدید به سقط وجود دارد استراحت کافی داشته باشید و نزدیکی هم نداشته باشید تا خطر کمتری جنین را تهدید کند.

، ایجاد رگ های واریسی و ابتلا به تورم پا و ساق پا کاهش یابد. از ورزش های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید. شنا، ورزش بسیار مناسبی برای زنان باردار است. شب ها هنگام خواب، پاهای خود را بالا قرار دهید. دخانیات مصرف نکنید و تا جایی که می توانید از افراد سیگاری دوری کنید زیرا دخانیات برای سلامت مادر و جنین بسیار مضر است. قرار گرفتن در معرض دود می تواند سبب سقط جنین، تولد

سوال مخاطب نی نی بان: 29 ساله. دارای یک فرزند. دو سقط. الان حامله 3 هفته. از شش ماهگی تزریق پرولوتون. 5 روز قبل ترشح صورتی. درد پای دل، کمر، ران پا. فشار جنین به پایین. کم خونی خفیف. آیا خطرناکه؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز، این دارو برای کنترل تهدید به زایمان زودرس برای شما تجویز شده است. استراحت بیشتری داشته باشید و از تماس جنسی خودداری کنید. بهتر است یک سونوگرافی از نظر محل قرار گیری جفت انجام دهید تا مطمئن شوید که جفت سرراهی ندارید.

سوال مخاطب نی نی بان: من 35 سال دارم و سال8 -4 ماهه سقط داشتم و سال 9-4 روزه که این افتاد ولی کورتاژ نشدم. الان هم دقیقه از آخرین پریودم امروز 45 روزه که باردار هستم. ناخواسته شد ولی الان با درد زیر شکم که در کشاله ران سمت چپم هست، مواجه هستم. فقط درحالت استراحت زیاد ساکت میشه ولی به خاطر سقط هام خیلی اضطراب و دلشوره دارم. پاسخ دکتر آفت دنیوی، متخصص زنان و زایمان: بهتر است سونوگرافی انجام دهید. ممکن است این دردها گاهی نشان دهنده بارداری خارج رحم، گاهی نشان دهنده عفونت و یا کیست در تخمدان است. بنابراین زودتر به پزشک مراجعه و سونوگرافی را انجام دهید.

سوال مخاطب نی نی بان: من ماه اول یا دوم بارداری هستم. درد زیر شکم دارم به همراه نفخ مخصوصا هنگام خوابیدن از درد بیدار میشم راه حلی داره این درد و مخصوصا نفخ شکم. پاسخ دکتر لیلا اصغری، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، فلوشیپ لاپاراسکوپی: نفخ در دوران بارداری به دلیل افزایش میزان هورمون پروژسترون ایجاد می شود و باعث می شود هضم غذا را سنگین تر و آهسته تر صورت بگیرد. پس از

عوارض پرکاری تیرویید در دوران بارداری – زایمان زودرس – سقط خود بخود – مرگ داخل رحمی جنین – تولد نوزاد نارس – تولد نوزاد با وزن کم – نارسایی قلبی در مادر – پره اکلامپسی (فشارخون بارداری و مسمومیت بارداری) – بروز بیماری تیروئید در جنین و نوزاد – بیماری قلبی در جنین و نوزاد عوارض کم کاری تیروئید در دوران بارداری

سوال مخاطب نی نی بان: من الان در هفته نهم بارداری هستم ک قلب دیده نشد دو هفته پیش سونو رفتم سن بارداری هفت هفته و ساک ب قطر 1میلی بدون ضربان اما در هفته نهم سونوگرافی سن حاملگی را34 روز و بدون قلب تشخیص داد و گفت باید سقط بشه. من هنوز علایم بارداری مثل تهوع را دارم و خونریزی هم ندارم ایا برای سقط اقدام کنم. پاسخ دکتر زهرا بصیرت، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز جنین مرده است، باید حتما به متخصص مراجعه کنید تا اقدامات لازم برای سقط شما صورت گیرد.

ارتفاعات بالا نروند، زیرا در ارتفاعات بالا علاوه بر کاهش میزان اکسیژن که مادر را با مشکلات تنفسی روبه رو می کند،ممکن است عوارضی مانند نقص های مادرزادی جنین و سقط جنین ایجاد شوند. ورزش های پرخطر مانند غواصی را نیز در دوران بارداری هرگز انجام ندهید.

“),t.close},t.write(‘

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *