عوارض آمپول عفونت ادراری

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]


عفونت‌های دستگاه ادراری یکی از رایج‌ترین بیماری‌های بشر است که در خانم‌ها به علت کوتاه بودن مجرای خروجی ادرار بسیار شایع‌تر است.




عوارض آمپول عفونت ادراری



دستگاه ادراری شامل کلیه‌ها، حالب‌ها (میزنای)، مثانه و مجرای ادرار است. از آنجا که این دستگاه با محیط خارج از بدن ارتباط دارد و همچنین ادرار ساعت‌ها در مثانه ساکن می‌ماند، محیط مناسبی برای رشد باکتری‌هاست.

 

نشانه‌های بیماری

عفونت‌های ادراری در زنان معمولا به صورت ناگهانی بروز می‌کند. نشانه‌های اصلی این بیماری سوزش و تکرر ادرار و درد زیر شکم است که در اثر تحریک مثانه و مجرای خروجی ادرار به وسیله باکتری‌ها ایجاد می‌شود.

اگر باکتری‌ها فرصت پیدا کنند و به سوی کلیه‌ها هجوم ببرند (از طریق حالب‌ها که مجرای بین مثانه و کلیه‌ها هستند‌)، بیمار دچار تب و لرز و درد پهلوها شده و بسیار بدحال می‌شود.

 

تشخیص بیماری

تشخیص عفونت ادراری خیلی سخت نیست. علائم مشخصی که برشمرده شد، پزشک را مشکوک به بیماری می‌کند و با آزمایش ادرار شامل بررسی میکروسکوپی ادرار و کشت ادرار، تشخیص مسجل می‌شود.

خوشبختانه در آزمایشگاه بعد از کشت ادرار که حدود دو شبانه روز طول می‌کشد، می‌توان تاثیر انواع آنتی‌بیوتیک‌ها روی میکروب‌های کشت شده را مشخص کرد و بدین ترتیب بهترین آنتی‌بیوتیک‌ها را برای درمان بیماری انتخاب کرد.


درمان بیماری


عفونت‌های ادراری زنان معمولا پس از چند روز خود به خود کنترل شده و علایم به تدریج کاهش می‌یابد. این در حالی است که به منظور کاهش علایم و بهبود این بیماری، درمان‌های دارویی نیز به کار گرفته می‌شود.

 

درمان عفونت ادراری در خانم‌های جوانی که برای اولین بار دچار این بیماری می‌شوند، مصرف آنتی‌بیوتیک مناسب به مدت سه روز است.

اگر بیماری عود کند، یا سن بیمار بالای 65 سال باشد و در بیماران دچار دیابت، طول درمان هفت روز یا است.

عفونت‌های ادراری در مردان نیز باید با دقت و به مدت حداقل هفت روز با آنتی‌بیوتیک مناسب درمان شود.

 

متاسفانه موارد زیادی وجود دارد که بعد از چند هفته، مجددا فرد دچار علائم عفونت ادراری می‌شود و بیماری عود می‌کند. در این موارد علاوه بر کشت ادرار و درمان مناسب بهتر است بیماری‌هایی که می‌توانند فرد را مستعد به عفونت ادراری کنند بررسی شوند.

 

سیپروفلوکسامین، کوتریموکسازول، جنتامایسین، آمیکاسین ونیتروفورانتوئین از جمله آنتی‌بیوتیک‌هایی هستند که در عفونت ادراری موثر هستند، زیرا در ادرار با غلظت زیاد ترشح می‌شوند و بهتر بر روی باکتری‌ها تاثیر می‌گذارند. این داروها باید با تجویز پزشک مصرف شوند.

البته بر اساس نتیجه کشت ادرار که مقاومت به داروها را نشان می‌دهد، پزشک می‌تواند انواع دیگری از داروها را مورد استفاده قرار دهد.

 

زنان مراقب باشند

عفونت‌های ادراری به ویژه عفونت مثانه از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه ادراری در زنان است.

 

به دلیل وضعیت ساختمان بدن زنان، امکان انتقال میکروب ها در مجاری ادراری زنان از مردان است.

 

بروز سالانه یک یا دو بار عفونت ادراری در زنان طبیعی است. این در حالی است که عفونت‌های ادراری در مردان باید با بررسی‌های بیشتری همراه باشد، چرا که ممکن است علت آن سنگ دستگاه ادراری باشد و در صورتی که کنترل نشود می‌تواند به عفونت کلیه تبدیل شود.

 

احتمال ابتلا به عفونت‌های ادراری در دوران بارداری است. بنابراین مراقبت‌های ادراری در دوران بارداری به صورت روتین انجام می‌شود.

فرآوری : نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان

عوارض آمپول عفونت ادراری



ایسنا – دکتر سید جلیل حسینی، رییس انجمن اورولوژی ایران

جام جم – دکتر رضا کریمی ، متخصص بیماری‌های داخلی

 

مطالب مرتبط:

عفونت ادراری؛ علل و درمان آن

عفونت کلیه ها

رنگ ادرار نشانگر سلامتی است

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

عفونت ادراری از مشکلاتی است که اگر درمان نشود می تواند سبب آسیب به کلیه ها شود. آمپول جنتامایسین (Gentamicin) از داروهای آنتی بیوتیک است که به منظور درمان عفونت های ادراری و روده ای، منژیت، التهاب عفونی پروستات و همچنین درمان آبسه ها توسط پزشک تجویز می شود ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض آمپول عفونت ادراری

1

خواهد شد. حتی اگر بیماری مزمن هم شده باشد، باز بعد از تشخیص به خوبی درمان می شود. به طور معمول، درمان با 2دارو به مدت 2تا 3 ماه انجام می شود. به ندرت، در موارد مزمن یا عفونت مغز استخوان ممکن است بیمار تا 6 ماه دارو مصرف کند.همشهری

، موثرترین درمان چاقی، باعث ایجاد هورمون هایی می شود که احساس سیری را در ما ایجاد و تعداد دفعات احساس گرسنگی را کاهش می دهند. این عمل جراحی که باعث کاهش تا 9 درصدی حجم معده می شود فقط در افرادی که BMI حداقل 35 داشته باشند، انجام می شود. متخصصان دانشگاه ایمپریال لندن ترکیبی از سه هورمون روده ای را تولید کرده اند که باعث تغییر اشتها پس از این عمل جراحی شده و تا چهار هفته هر روز به بیماران تزریق می شود. با دریافت این دارو بیماران کمتر احساس گرسنگی کرده و کمتر غذا می خورند، در نتیجه طی تنها 28 روز بین دو تا هشت کیلوگرم وزن کم می کنند. این دارو در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد.

آنتی بیوتیک شود، یعنی آنتی بیوتیک هایی که در گذشته کارساز بودند دیگر در برابر باکتری ها و سایر میکروب ها عملکردی ندارند، و ممکن است برای درمان نیاز به دوزهای بالاتر آنتی بیوتیک یا آنتی بیوتیک های قوی تر باشد که طبیعتا عوارض حانبی شدیدتری خواهد داشت. آنتی بیوتیکی را که برای شما تجویز نشده است مصرف نکنید. اگر پزشک تان برای شما آنتی بیوتیک تجویز کرد، دوره ی درمان را کامل کنید. همیشه از پزشک تان در مورد عوارض جانبی دارو سوال کنید. هرگز برای عفونت های ویروسی آنتی بیوتیک مصرف نکنید، چون در مقابل ویروس ها کارساز نخواهند بود.برترین ها

کنترل نشود، ممکن است باعث کاهش رشد جنین در رحم و حتی مرگ او شود. این بیماری ها علاوه بر جنین برای مادر نیز مشکلاتی جدی ایجاد خواهند کرد. قبل از بارداری باید سلامت دهان و دندان بررسی شود و برای درمان پوسیدگی های دندانی اقدامات لازم صورت گیرد. ثابت شده است عدم رعایت بهداشت دهان و وجود دندان های پوسیده می تواند باعث زایمان زودرس شود. دارو مصرف کنیم یا نه؟ به طور حتم برای درمان هر

مانند سکته قلبی و یا مساله حادی در سه ماهه گذشته داشته اند. 2- کسانی که وجود لخته در عروق و یا آمبولی ریوی (گیر کردن لخته خون در عروق ریوی) توسط پزشک در آنها تشخیص داده شده باشد. این خانم ها بهتر است چند ماه صبر کنند تا از نظر پزشک مختصص مربوطه، شرایط بهبودی و درمان حاصل شود و سپس در صورت تمایل، از روش بستن لوله ها که یکی از روش های دایمی پیشگیری از بارداری است، استفاده کنند.

بر اسم تجاری ژنریک را نیز در نظر گرفت. چنانچه ضمن حرکت اتومبیل، قطار، کشتی و یا هواپیما دچار سرگیجه و حالت تهوع می شوید، به خاطر داشته باشید با مصرف 1 یا 2 قرص 5 میلی گرمی دیمن هیدرینات، نیم ساعت قبل از شروع سفر و تکرار یک قرص هر 4 یا 6 ساعت یکبار در طی سفر، می توان عوارض ناشی از حرکت، تهوع و سرگیجه را برطرف کرد. هنگام بروز اسهال در مسافرت از مصرف خودسرانه دارو خودداری

که IUD دارد و حامله شده شانس اینکه این حاملگی خارج رحمی باشد است تا فردی که IUD نداشته است. اگر در سه هفته اول پس از گذاشتن IUD فرد دچار عفونت شود پس از این مدت شانس و احتمال عفونت مثل کسانی است که IUD ندارند. IUDهای قدیمی به دلیل اینکه نخ چند رشته ای داشتند و اندازه بزرگ تری داشتند، با عوارض عفونی بیشتری همراه بودند ولی در انواع امروزی این طوری نیست لذا موارد منع مصرف کم شده است که مثلاً در

اشاره به اینکه بیماران دچار نوروپاتی، عصب اندام انتهایی آن ها دچار مشکل شده لذا حس کمتری در این ناحیه از بدن دارند، دکتر مهری مهراد گفت: دیابت عوارض اورولوژی، مشکلات چشمی و فشارخون بالا به همراه دارد که شایع ترین مشکلات اورولوژیک؛ نارسایی کلیه، مشکلات جنسی، عفونت های ادراری و بی اختیاری ادرار و عدم تخلیه کامل ادرار است. مهراد بیان داشت: بیماران دچار دیابت باید دفع پروتئین 24 ساعته خود

استفاده می شوند می توان به ایبوپروفن، دیکلوفناک، پیروکسیکام، کتورولاک، مفیک اسید، ایندومتاسین، ملوکسیکام، ناپروکسن، اتودولاک و سلکسیب اشاره کرد. عوارض داروهای خوراکی زخم معده عارضه اولیه و اصلی این داروهاست. مصرف بی رویه داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی به خصوص ایبوپروفن و آسپرین باعث ایجاد زخم و التهاب در جداره داخلی معده شده و موجب درد های شدید معده، فراهم آمدن زمینه ایجاد عفونت های

آی یو دی ندارد. با گذشت شش هفته از سزارین، رحم آمادگی لازم را برای کارگذاری آی یو دی پیدا می کند. 2- آیا افرادی که آی یو دی دارند می توانند دارو مصرف کنند؟ کارگذاری آی یو دی تداخلی با مصرف دارو ندارد. در واقع مصرف داروها روی عملکرد آی یو دی تاثیری ندارد و در صورت نیاز و با تجویز پزشک می توان از داروهای لازم استفاده نمود. 3- آیا آی یو دی (IUD) ممکن است در بدن حرکت کرده

سوال مخاطب نی نی بان: من چند روز پیش سونوگرافی روز سیزده پریودی دادم. در سونوگرافی همه موارد نرمال بود. فقط مایع به حجم تقریبی 3سی سی در آدنکس ها دیده شد. می خواستم ببینم علت چیه؟ نیاز به درمان هست؟ پاسخ دکتر فرهانه امینی، متخصص زنان: معمولا در سونوگرافی نباید مایعی در آدنکس ( ضمائم رحم) دیده شود. وجود مایع در اثر عوامل متعددی مثل پرکاری هورمونی؛ عفونت، انسداد و است، با توجه

شوند حاوی کورتون هستند، افرادی که با مصرف این نوع داروها مقدار زیادی کورتون را وارد بدن خود می کنند و بعد از مدتی مصرف خود را قطع می کنند دقیقا دچار علائمی مانند بیماری آدیسون می شوند که پزشک با گرفتن شرح حال بیمار و داروهایی که در گذشته استفاده کرده می تواند به این موضوع پی ببرد. این استاد دانشگاه گفت: کاهش کارکرد غدد فوق کلیوی در افرادی که به دلیل مصرف داروی حاوی کورتون دچار این مشکل می شوند معمولا قابل درمان است.

دستگاه گوارش تحتانی شامل روده بزرگ و انتهای روده است، گفت: سرطان معده جزو شایع ترین سرطان ها در میان زنان و مردان به شمار می رود، البته در زنان سرطان سینه شایع تر از سرطان معده است. رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: در سرطان معده، علائم دیر تظاهر می یابند و در بیش از نیمی موارد در مرحله پیشرفته خود را نشان می دهد، لذا جواب درمان و پیش آگهی بیمار خوب نخواهد بود. قوام

ترشحات رو بدونم؟ پاسخ دکتر سمیه یگانه، متخصص زنان و زایمان: شما باید سونوگرافی مجدد انجام دهید تا به طور قطعی مشخص شود که کیست تخمدان شما کاملا از بین رفته و بهبود یافته یا نه که در صورت باقی ماندن کیست باید مصرف قرص ال دی را شروع کنید و اگر باز هم کیست شما برطرف نشد باید تعداد مصرف این قرص را دو برابر کنید. فردی هم که قرص ال دی مصرف می کند، عفونت قارچی در او زیاد می شود که این اتفاق کاملا طبیعی است و نگران نباشید چرا که شما می توانید با مراجعه به متخصص زنان برای درمان عفونت قارچی خود، دارو مصرف کنید.

دانشمندان نشان می دهد که روزه گرفتن دارای مزایای سلامتی بسیاری است و به نظر می رسد که روند پیری را کاهش می دهد. در حال حاضر، محققان MIT دریافته اند که یک شبانه روز چیزی نخوردن، برای بهبود بازسازی سلول های بنیادی روده انسان، که به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد، کافی است. طبق آخرین تحقیق محققان MIT ، اثر تغییر متابولیک شناسایی شده، در آینده می تواند توسط یک دارو شبیه سازی

فرنگی معجزه ی پوست گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی مانند ویتامین A، C و E و همچنین آهن و پتاسیم است. در کنار تمام این موارد گوجه فرنگی منبع غنی آنتی اکسیدانی به لیکوپن است که به طور طبیعی عمل کلاژن سازی را در پوست انجام می دهد. کلاژن عامل اصلی در حفظ جوانی و شادابی پوست است. اگر میخواهید پوستی زیبا و جوان داشته باشید هر روز گوجه مصرف کنید

زودی رییس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: همچنین در طی شش ماه گذشته چند اقدام مهم صورت گرفته است. تدوین و ابلاغ دستورالعمل مدیریت خدمات شیمی درمانی که کمک می کند داروهای شیمی درمانی به صورت استاندارد آماده و تزریق شوند، تدوین و ابلاغ دستورالعمل و راهنمای ملی برای تجویز 12 داروی گران و پر مصرف شیمی درمانی که کمک می کند داروها در موارد درست و به جا و موثر تجویز شوند و ضمن مدیریت مصرف داروها

بهبود ببخشد، اما بنا به دلایل اساسی ممکن است درمان طولانی مدت شود. اگر پس از خواب، چشمان شما پف می کند، می تواند به خاطر وجود مقدار زیادی سدیم در رژیم غذایی شما باشد. همانطور که می دانید سدیم باعث احتباس آب شده و می تواند علت پف زیر چشم باشد. افرادی که از نوشیدنی های الکلی به مقدار زیاد استفاده می کنند نیز دچار احتباس آب می شوند. چه چیزی باعث پف چشم ها و حلقه های سیاه دور چشم می

؛ بهترین درمان و مراقت را در اختیارتان قرار خواهند داد. در ادامه این مطلب شما را با 6 ماده طبیعی آشنا می کنیم که با استفاده از آن ها بتوانید بهترین نوع مراقبت از دندان های تان در برابر پوسیدگی و ایجاد حفره ها را داشته باشید 1. گل میخک گل میخک یکی از مهمترین داروهای طبیعی است که می توان از آن برای درمان انواع مشکلات دهان و دندان به ویژه پوسیدگی آن، مورد استفاده قرار دهید. این گل

، اینکه گفته می شود، تعدادی از بیماران به دلیل مصرف داروی ایرانی فوت کرده اند، صحت ندارد. وی ادامه داد: در هر گروهی از بیماران بسته به نوع بیماری شان، حتی در جامعه افراد سالم، سالانه تعدادی فوت می کنند بنابراین ارتباط فوت بیماران تالاسمی بر اثر بی کیفیتی دارو بی اساس است، بنابراین بدون اطلاعات و یافته های علمی دقیق و مستند، نباید در مورد موضوع به این مهمی نتیجه صادر کرد و فوت بیماران را به نوع

کننده عضو مورد استفاده قرار می گرفت، اما عارضه های جانبی شدیدی دربدن ایجاد می کرد که ازآن جمله رویش موی زائد را می توان برد. دانشمندان حال درنظر دارند با استفاده از همین خاصیت دارو و از بین بردن دیگر عارضه های جانبی آن، داروی جدیدی برای کمک به جلوگیری از ریزش موی سر و درمان طاسی تولید کنند. پژوهش ها نشان داده است، داروی سیکلوسپورین A سبب کاهش میزان تولید پروتئین SFRP1 می

نقش مالیات در توسعه کشور گفت: مالیات مقدار پول و یا مالی است که شهروندان یک کشور طبق قانون به دولت خود می پردازند تا در جهت اداره امور کشور، تأمین کالاها و خدمات عمومی، تضمین امنیت و دفاع همگانی و عمران و آبادانی توسط دولت مورد بهره برداری قرار گیرد. وی در ادامه افزود: طبیعتاً هر شهروندی که درآمد بیشتری دارد و به تبع آن مصرف آن است، می باید مشارکت بیشتری در پرداخت مالیات داشته باشد چرا که

انیسون یا بادیان رومی یکی از گیاهان دارویی مهم و پرخاصیت است و در کتب طب سنتی به ویژه مصریان قدیم از دانه های این گیاه برای درمان بیماری های مختلف بهره می برده اند. امروزه نیز از اسانس تهیه شده از گیاه در صنایع داروسازی استفاده های متعدد می شود و در برخی مناطق میوه های این گیاه به عنوان ادویه نیز کاربرد داشته و در صنایع شیرینی پزی و نوشابه سازی مصرف می شود. برای آشنایی با خواص انیسون در

پزشک خود مراجعه فرمایید : – اگر علایم پس از شروع درمان تشدید گردد. – اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان دارای علایم منوراژی باشید. – اگر دچار علایم جدید و غیرقابل توجیه شده اید. داروهای تجویزی ممکن است با عوارض جانبی همراه باشند. پیشگیری از منوراژی – معاینه لگنی سالیانه همراه نمونه گیری از گردن رحم (پاپ اسمیر) – رژیم غذایی سرشار از غذاهای کامل و فرآوری نشده و ترجیحا غذاهای طبیعی مصرف کنید، به خصوص از سبزیجات با برگ سبز، ماهی های آب های سرد استفاده کرده و کمتر کمتر از مواد غذایی که منشا حیوانی دارند استفاده کنید.

انجمن نورویورولوژی ایران با اشاره به اینکه بیماران دچار نوروپاتی، عصب اندام انتهایی آنها دچار مشکل شده لذا حس کمتری در این ناحیه از بدن دارند، دکتر مهری مهراد گفت: دیابت عوارض اورولوژی، مشکلات چشمی و فشارخون بالا به همراه دارد که شایع ترین مشکلات اورولوژیک؛ نارسایی کلیه، مشکلات جنسی، عفونت های ادراری و بی اختیاری ادرار و عدم تخلیه کامل ادرار است. مهراد بیان داشت: بیماران دچار دیابت باید دفع

به پزشک توضیح دهید. اگر فشارخون بالا داشته اید یا به دیابت مبتلا شده اید، دچار زایمان زودرس شده اید یا فرزند قبلی شما دچار نقایصی بوده است حتما به پزشک بگویید. شاید لازم باشد در این بارداری توصیه های پزشک را جدی بگیرید یا دارو مصرف کنید. 7. در معرض عفونت های قابل انتقال جنسی هستید یا نه؟ عفونت های قابل انتقال جنسی می تواند موجب ناباروری، بارداری خارج رحمی (یعنی وقتی که تخم

رحم جایگزین یا جانشین (Surrogacy)، از زمره شیوه های درمان ناباروری است که با استفاده از رحم زن دیگر صورت می پذیرد. رحم جایگزین در پاره ای از موارد نازایی، زن و شوهر از نظر تخمک و اسپرم و تشکیل جنین مشکلی ندارند، اما به چند علت ممکن است جنین نتواند در رحم مادر مراحل رشد و تکامل خود را طی کند، مانند علل زیر: – رحم قدرت نگهداری جنین را ندارد و جنین را سقط می کند.

تداخل عملی با هیچ دارویی که مصرف می کنند یا بیماری ای که به آن مبتلا هستند ندارد. استفاده از کاندوم تنها روشی است که هم از بارداری ناخواسته جلوگیری می کند و هم مانع انتقال عفونت های مقاربتی می شود. به همین دلیل آقایان با فکر آسوده تری در بحث سلامت باروری و خانواده شرکت می کنند. مساله مهم دیگری هم که در مورد کاندوم شایان ذکر است، عدم محدودیت برای استفاده از این روش است. از آنجا که این محصول دارویی

استرس نیز می تواند، باعث ایجاد حمله میگرن شود. مثلا خیلی از افراد مبتلا به میگرن پس از پایان امتحاناتشان دچار سردرد می شوند. علت اصلی ایجاد میگرن تنگ شدن گذرای عروق مغزی است که با باز شدن جبرانی بیش از حد عروق دنبال می شود. در مرحله انقباض عروق مغزی علائم چشمی میگرن بروز کرده و در مرحله گشاد شدن عروق سردرد ضربان دار ایجاد می شود. میگرن در همه افراد به یک صورت تظاهر نمی کند بلکه انواع مختلفی

به گزارش پایگاه خبری ربیع ، شنبلیله نوعی گیاه دارویی است که در مناطق آسیای غربی و اروپا رشد می کند. برگ های این گیاه قابل خوردن بوده و دانه های آن برای درمان دیابت از طریق کاهش قند خون استفاده می شوند. قبل از اینکه شنبلیله به آسیای جنوی و خاورمیانه راه پیدا کند و بعنوان دارو و ادویه مصرف شود، این گیاه اولین بار در مصر باستان و 15 سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار گرفت. امروزه شنبلیله به

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

عوارض آمپول عفونت ادراری

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

%PDF-1.4
3 obj
&gt&gt&gt]
/Group &gt
/Contents 4 R&gt&gt
endobj
4 obj
&gt
stream
xUOn@W̱(z

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *