علت پایین بودن پلاکت خون در بارداری

علت پایین بودن پلاکت خون در بارداری
علت پایین بودن پلاکت خون در بارداری

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

پلاکت خون چیست؟‌ یکی از انواع سلول‌های خونی است که عبارت‌اند از گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها. وقتی قسمتی از پوست آسیب می‌بیند، پلاکت‌ها با تشکیل لخته از ادامه‌ی خون‌ریزی جلوگیری می‌کنند. اگر شدت عارضه وخیم باشد و درمان‌نشده باقی بماند، ممکن است که فرد بر اثر خون‌ریزی کنترل‌نشده با تهدید مرگ روبه‌رو شود. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با علائم، علل و راه‌های تشخیص و درمان پایین بودن پلاکت خون آشنا کنیم.علت پایین بودن پلاکت خون در بارداری

همان‌طور که گفته شد، بروز علائم پایین بودن پلاکت خون به‌شدتِ این عارضه بستگی دارد. در موارد خفیف، مثلا اگر افت پلاکت خون ناشی از بارداری باشد، معمولا علائمی ایجاد نمی‌شود. اما در موارد وخیم‌تر ممکن است به خون‌ریزی کنترل‌نشده بینجامد که نیازمند فوریت‌های پزشکی است.

علائم پایین بودن پلاکت خون عبارت‌اند از:

در موارد وخیم‌تر ممکن است که خون‌ریزی داخلی ایجاد شود. علائم خون‌ریزی داخلی عبارت‌اند از وجود خون در ادرار یا مدفوع و استفراغ خونی یا خیلی تیره. اگر متوجه علائم خون‌ریزی داخلی شدید، فورا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

پایین بودن پلاکت خون به‌ندرت موجب بروز خون‌ریزی مغزی می‌شود. اما اگر می‌دانید که پلاکت خون‌تان پایین است و علائمی مانند سردرد یا هرگونه مشکل عصبی دارید، حتما با پزشک‌‌تان در میان بگذارید.

علل احتمالی پایین بودن پلاکت خون عبارت‌اند از:

مغز استخوان به بافت اسفنجی داخل استخوان گفته می‌شود و محل تولید اجزای تشکیل‌دهنده‌ی خون از جمله پلاکت‌هاست. اگر مغز استخوان قادر به تولید پلاکت‌های کافی نباشد، بدن به کمبود پلاکت دچار خواهد شد. مهم‌ترین عللی که باعث کاهش تولید پلاکت‌ها توسط مغز استخوان می‌شوند، عبارت‌اند از:

هر پلاکت در بدن سالم حدود ۱۰ روز قادر به زندگی است. پایین بودن پلاکت خون می‌تواند ناشی از تباهی بیش‌ازحد پلاکت‌ها در بدن باشد که از عللی مانند مصرف برخی داروهای خاص شامل داروهای مُدِر و ضد تشنج ناشی می‌شود. تباهی شمار زیاد پلاکت‌ها در بدن همچنین می‌تواند علامت یکی از وضعیت‌های زیر باشد:

اگر پزشک به پایین بودن پلاکت خون شک کند، ابتدا معاینه‌ای بالینی انجام خواهد داد تا ببیند که آیا در بدن‌تان هیچ علامتی از کبودی یا پِتِشی وجود دارد یا خیر. همچنین ممکن است که پزشک روی شکم‌‌تان را فشار دهد تا اندازه‌ی طحال را بررسی کند. درمورد سابقه‌ی خانوادگی اختلالات خون‌ریزی نیز شاید از شما سؤال کند.

برای تشخیص پایین بودن پلاکت خون لازم است که آزمایش کامل شمارش سلول‌های خونی (CBC) انجام شود. پزشک می‌تواند از نتایج این آزمایش تعداد سلول‌های خونی بیمار ازجمله پلاکت‌ها را بفهمد. همچنین ممکن است پزشک صلاح ببیند که خون‌تان از لحاظ آنتی‌بادی‌هایی که بدن علیه پلاکت‌ها تولید می‌کند، آزمایش شود. این آنتی‌بادی‌ها پروتئین‌هایی هستند که پلاکت‌ها را از بین می‌برند و گاهی بر اثر مصرف برخی داروهای خاص مانند کلوپیدوگرِل (پلاویکس) و گاهی نیز به عللی نامعلوم تولید می‌شوند. به‌علاوه شاید نیاز باشد که آزمایش‌های مربوط به تشکیل لخته مانند آزمایش زمان نسبی ترومبوپلاستین (PTT) و آزمایش زمان پروترومبین (PT) نیز انجام شوند. انجام این آزمایش‌ها فقط به نمونه‌گیری ساده از خون نیاز دارد. در آزمایشگاه مواد شیمیایی خاصی را به نمونه اضافه می‌کنند تا ببینند چقدر طول می‌کشد تا خونِ آزمایش‌شده لخته شود.

اگر پزشک معالج احساس کند که طحال‌تان بزرگ شده است، باید سونوگرافی انجام دهید. سونوگرافی ازطریق امواج صدا کار می‌کند و براساس تصویری که از طحال‌تان به‌دست می‌دهد، پزشک می‌تواند بفهمد که آیا طحال‌تان دارای اندازه‌ی طبیعی است یا خیر.

اگر پزشک معالج احساس کند که پایین بودن پلاکت خون‌‌تان به‌علت وجود مشکلات مربوط به مغز استخوان ایجاد شده است، آسپیراسیون مغز استخوان تجویز خواهد کرد. یعنی با استفاده از یک سوزن مقدار کوچکی از مغز استخوان را برای بررسی بیشتر از بافت استخوانی جدا می‌کنند. بیوپسی مغز استخوان نیز ممکن است تجویز شود. در این روش به‌وسیله‌ی یک سوزن از مغز استخوان نمونه‌برداری می‌شود و نمونه هم معمولا از استخوان لگن خاصره گرفته خواهد شد. آسپیراسیون و بیوپسی به‌عنوان دو روش بررسی مغز استخوان ممکن است هم‌زمان انجام شوند.

نوع درمان پایین بودن پلاکت خون به علت ریشه‌ای بیماری و نیز شدت این عارضه بستگی دارد. اگر شدت عارضه خفیف باشد، ممکن است درمان خاصی تجویز نشود و فقط باید تحت‌نظر باشید. همچنین شاید پزشک معالج صلاح ببیند که به توصیه‌های زیر عمل کنید تا وضعیت‌تان وخیم‌تر نشود:

اما اگر شدت عارضه وخیم‌تر باشد، به درمان‌های جدی نیاز خواهد بود. ازجمله‌ی این راهکارها عبارت‌اند از:

بنابراین تمام کسانی که پلاکت خون‌شان پایین است، به درمان خاصی نیاز ندارند. برخی علل ایجادکننده‌ی این عارضه پس از مدتی برطرف می‌شوند و شمار پلاکت‌های خون به میزان طبیعی بازخواهد گشت. اما درصورت وخامت عارضه باید علت ریشه‌ای بیماری را پیدا و درمان کرد.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

مترجم گروه دانش و سلامت روزنامه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

اطلاعات بسیار ساده ودر عین حال پرمفهوم بود مرسی از اطلاعات جامع وکاربردی شما

خوشحالم که براتون مفید بوده.

سلام و عرض خسته نباشید
من پلاکت خونم پایینه و چندین بار ازمایش دادم و تحت درمانم برای چند ماه پلاکتم بالا اومد ولی متاسفانه باز پلاکتم پایین و دکتر گفتن ک باید طحالم عمل بشه اگه تا مدت ۱ ماه بالا نیومد
میخواستم بدونم برداشتن طحال خطرناکه؟
ومیخواستم بدونم ایا استمنا ربطی به کم شدن پلاکت داره یا خیر تروخدا کمکم کنیدعلت پایین بودن پلاکت خون در بارداری

دوست عزیز بهتره از یه پزشک مشورت بگیرید.

سلام. مطلب خیلی عالی ،علمی و در عین تخصصی بودن به زبان ساده نوشته اید .تبریک میگم و سپاسگزارم

خوشحالم که این مطلب براتون مفید بوده ☺️
سلامت و پایدار باشید

خواص خوراکی ها

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید


قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

آخرین مطالب

راهنمای جامع راه اندازی سایت در ۵ مرحله

اسهال صبحگاهی؛ علت، روش‌های پیشگیری و درمان آن

آموزش ماساژ کف دست به روش صحیح و اصولی

اورژانس اجتماعی و همه چیز دربارهٔ خدمات و مأموریت‌های آن

درمان خشکی بینی با ۵ روش مؤثر خانگی

ترین های جهان

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

باهوش ترین نژاد سگ ها در دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها


بهترین رمان های جهان؛ ۹۹ رمان خواندنی

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

من آزمایش 25 هفته تمامم رو که دادم پلاکت خونم 110 بوده که گفتن پایینه. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

علت پایین بودن پلاکت خون در بارداری

می پسندم

3

سایر خبرها

خارج شوند، آسیب می بینند؟ اصلاح طلبان امروز در گفتمان و مشارکتی جمعی می توانند حرف برای گفتن داشته باشند وگرنه اگر بخواهند خودشان کوی و برزن شان را تعریف کنند، دچار همان بلیه ای می شوند که در سال 84 به آن دچار شدند که طی آن آسیب جدی به کشور وارد شد. اگر دولت ضعف و نقصانی داشته باشد، هزینه اش در حساب اصلاح طلبان هم ریخته خواهد شد؟ حتما ریخته می شود. دولت چه خوبش و چه بدش، چه …

بویژه سرطان های دستگاه گوارش حتی عوامل محیطی و نوع تغذیه بسیار موثر تر از ژنتیک( Genetics ) است تا جایی که بسیاری از متخصصان و از جمله دکتر اکرم پور شمس، متخصص گوارش و کبد معتقدند شیوع سرطان های گوارشی در کشورمان بیش از ژنتیک ناشی از عوامل محیطی و نوع تغذیه است. او معتقد است تغذیه در بشقاب غذایی سالم می تواند اثرات تخریبی ناشی از تغذیه را در بروز سرطان های معده، روده و پانکراس تا حد زیادی کاهش دهد …

…. نتایج پیش بینی شده اغلب عالی هستند. اگر کرانیوسینوستوز درمان نشود چه عوارضی خواهد داشت؟ اکثر تغییر شکل های کرانیوسینوستوز، اگر بدون درمان باقی بماند، منجر به تغییر شکل صورتی پایدار می شود به صورتی که تغییر شکل جمجمه اغلب منجر به تغییر شکل صورت می شود. پیشگیری باید چگونه باشد؟ پیگیری برای این کودکان یکسان است. کودکان در ویزیت اولیه توسط متخصص بررسی می شوند، سپس قبل از جراحی برای ارزیابی پیش از جراحی و سپس مجدد بعد از جراحی در دو تا سه هفته بررسی می شوند. …

هفته نامه همشهری جوان – سارا شمیرانی، سوسن سیرجانی: خواهران منصوریان الان چند سالی هست که در ووشو، برای خودشان اسم و رسمی به هم زده اند اما با این حال خیلی از مردم عادی آن ها را نمی شناختند و اگر هم عده ای از آن ها شناختی داشتند، به خاطر همین افتخارآفرینی بود. اما سال گذشته در جشنواره فیلم حقیقت فیلمی با نام صفر تا سکو با موضوع زندگی شهربانو، الهه و سهیلا منصوریان روی پرده رفت که همه مخاطبانش را …

وریدی آنتی بادیها می تواند زردی را کم کرده و احتمال نیاز به دریافت خون را کاهش دهد. برای درمان زردی نوزاد، بسته به شدت زردی و سن نوزاد ممکن است نیاز به بستری باشد زردی از شیر مادر گاهی نیز زردی ناشی از شیر مادر است که در هفته اول تولد نوزاد ایجاد شده و به علت کم بودن شیر مادر و تغذیه ناکافی نوزاد به وجود می آید. این نوع زردی ربطی به ترکیبات شیر مادر ندارد، در این نوع …

ادامه داد: بنده باتوجه به مسئولیتم در این ستاد گزارشی دادم و نهایتا مقام معظم رهبری دستورات و سیاست های جدیدی مطرح کردند؛ امروز هم در این جلسه دستورات ایشان را به دستگاه ها ابلاغ کردیم. رحمانی فضلی دستور کار دیگر جلسه امروز شورای اجتماعی را بحث بیماری ایدز بیان کرد و گفت: این بیماری اکنون به عنوان آسیب اجتماعی مطرح است، وزرات بهداشت مامور شده بود که گزارشی در اینباره آماده کند که در این …

های خوبی را برای توسعه صادرات به کشور همسایه برداشت. حمایت از کالاهای صادراتی یکی از اهداف مهم اولویت های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون می باشد. کمک به زلزله زدگان بابل- خبرنگار کیهان: رئیس هلال احمر بابل گفت: در طول مدت دو هفته مردم بابل یک میلیارد ریال به زلزله زدگان کرمانشاه کمک کردند. علی محمدعلی تبار گفت: در این امر پنجاه هزار نفر مشارکت مستقیم و غیرمستقیم داشتند. …

برچسب دانشجو بودن را بگیرند و وارد محیط بزرگ تری به اسم دانشگاه شوند. یکی از مراجعینم دختری بود که معدل سال قبلش پایین بود. برخی نمراتش آن قدر کم بودند که قرار بود شهریور ماه باز هم چندتایی از درس هایش را امتحان بدهد. وقتی از او سوال کردم برای ادامه تحصیل به چه رشته ای علاقه دارد، جواب داد: نمی دونم. هر رشته ای که آسون تر باشه! . برایش توضیح دادم: دانشگاه شبیه دبیرستان نیست که بتونی درس هات رو همین …

هم داشت اما در ویرایش نهایی به درخواست ایشان حذف شد و همین موجب تقطیع در مصاحبه پیش رو شد که پیشاپیش از خوانندگان عذرخواهی می کنیم.در زیر دیدگاه آیت الله ممدوحی درباره ضریب نفوذ روحانیت، وزارت و حضور زنان در عرصه اجتماعی و سیاسی را می خوانید… ** درهفته های اخیر روحانیونی از جمله آقای مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی و سیدمهدی طباطبایی عضوارشد جامعه روحانیت مبارز، نگرانی …

از روزی که بنده این مسئولیت را به عهده گرفتم، یکی از مطالبات جدی مردم از شهرداری، ساماندهی ناهنجاری ها است. این وضعیت در شأن مردم اهواز نیست. قطعاً شهرداری به تنهایی قادر به حل موضوع نمی باشد. لذا مدیریت ارشد اهواز و استان باید تدبیری کرده و همه ارگانها هم باید به شهرداری کمک کنند. به گزارش تابا؛ شورای اداری شهرستان اهواز با حضور خون میرزایی سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز، کتانباف …

برای اولین بار تجربه اش را به دست بیاورم. *منظورت از این روزها ماجرای اخراج از استقلال بود؟ بله، واقعاً روزهای خیلی سختی بود اما در همان روزها به پختگی رسیدم که شاید اگر آن اتفاق نمی افتاد، سال ها طول می کشید به تجربه الان برسم. *چیزی نمانده بود از استقلال اخراج بشوی؟ (می خندد) به هر حال هر اشتباهی، یک تاوانی دارد که من هم باید تاوان اشتباهم را می دادم و به …

فوتبالی مدیریت می شد. بایرن ایده آل ترین گزینه برای برعهده گرفتن سکان شد.اولین خرید تیاگو از بارسا بود مکمل شدن کنار تونی کروس. یک خط عقب تر شوان اشتایگر و مارتینز نیز حضور داشتند هردو متخصص تند و آهسته کردن سرعت بازی در حمله و در دفاع. خیال پپ از دروازه هم راحت بود مانوئل نویر چند برابر والدز استعداد کنترل کردن و ایفای نقش یک سوییپر را داشت. پاشنه آشیل پیدا نکردن یک مدافع قابل اعتماد بود پس ناچارا …

، بیماری آلزایمر و عفونت های باکتریایی دارند، قهوه سبز را به صورت خوراکی مصرف می کنند. قهوه سبز چقدر موثر است؟ رتبه بندی اثربخشی قهوه سبز در پایگاه داده داروهای طبیعی به شرح زیر است: 1- فشار خون بالا تحقیقات اولیه نشان می دهد مصرف عصاره های قهوه سبز حاوی 50 تا 140 میلی گرم اسید کلروژنیک به صورت روزانه به مدت 4 تا 12 هفته می تواند فشار خون بالا را در بزرگسالان …

ویتامین K است و از این رو در جلوگیری از سفت و سخت شدن رگ های قلب جلوگیری می کند. دارچین این ادویه متداول، دارای خواص مفید بسیاری برای سلامتی است. دارچین، اگر روزانه در حدود 5 گرم مصرف شود،می تواند کلسترول بد را کاهش داده و از انسداد رگ های قلب جلوگیری کند. دارچین همچنین دارای آنتی اکسیدان است که سلامت دستگاه گردش خون را تضمین می کند. بادام بادام ها هم خوشمزه …

به گزارش بلاغ ، از انجا که ورزش کردن در دوران بارداری، فواید زیادی دارد اختصاص دادن تایم کوتاهی در روز به نرمش های توصیه شده و ایمن در بارداری میتواند کمک زیادی به سلامت جسمانی و روانی مادر و هم چنین جنین داشته باشد.به نقل از بیتوته تنظیم فشار و قند خون مادر در بارداری، خون رسانی بهتر به جفت و در نتیجه رشد بهتر جنین، تقویت عضلات رحم و شکم و کف لگن برای تحمل فشار ها و تغییرات بارداری، کم کردن …

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور که عصر امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: بعد از برگزاری پنجمین جلسه با مقام معظم رهبری که سران قوا و مسئولان مربوطه نیز حضور داشتند، ایشان با توجه به گزارشی که ستاد داده بود ارزیابی را مطرح کردند. بنده با توجه به مسئولیتم در این ستاد گزارش دادم و نهایتا رهبری دستورات و سیاست های جدیدی را مطرح …

پس از یک هفته رفت وآمد سرانجام به او درخواست ازدواج داد. اما مهرناز تأکید کرد که باید ابتدا موضوع را با مادر و خانواده اش در میان بگذارد.این درحالی بود که مادر ابراهیم با این وصلت بشدت مخالفت کرد و گفت: من آرزوهای زیادی دارم و نمی توانم دوستم را در لباس عروسم ببینم. پدرش هم گفت: دلم می خواهد اسم یک دختر جوان در شناسنامه پسرم ثبت شود، نه زن مطلقه ای که جای مادرش باشد. اما ابراهیم که …

بگیرید که چگونه می توانید از آنها در جهت منافع خود استفاده کنید. با این کار، زمستان شاد و سالم تری پیش رو خواهید داشت. اثر سرما: سیستم ایمنی بدن شما با تغییر آب و هوا، احتمالا اولین چیزی که به ذهن شما می رسد، وجود احتمال بیمار شدن است. بنا به اعلام یک موسسه آماری، حدود 20 درصد از آمریکایی ها هر ساله مبتلا به آنفلوآنزا می شوند. زدن واکسن ها ی مربوطه می تواند در پیش گیری …

سوال مخاطب نی نی بان: من هفته پیش به ازمایشگاه رفتم و گفتن باردارم و فردا پنج هفتم میشه یعنی 15 مرداد پریود شدم 18 تمام خانومی فقط کمی استرس دارم تا جواب ازمایشمو دادم گفتن سه هفته دیگه برو سونو برای قلب بچه من تجربه اول بارداریم هستش اون خانم ماما گفت به کسی نگو یهو میبینی باردار نیستیا من اصلا یهو خنده از لبم رفت در ضمن من پیش بهداشت درمان رفتم خیلی دلشوره دارم انقد قلبم ریتمش تند تند میزنه به …

داده شده بود با چاقو او را بکشد. او خطاب به هیات منصفه تاکید کرد: داشتم جانم را از دست می دادم. او گفت شنیده بود که من همکاری می کنم و به این خاطر قصد کشتن من را دارد. او پس از این تهدید از زندان بروکلین به یک مرکز اف بی آی در منطقه ای نامعلوم منتقل شد. رضا ضراب 34 ساله در دادگاه خود گفت اگر او تصمیم به همکاری با دادستان ها نگرفته بود مورد تهدید قرار نمی گرفت. یکی از …

بازخواهند گشت که در نتیجه آن، متحمل شکست شدند. یعنی می فرمایید اگر اصلاح طلبان از ائتلاف با اعتدالیون و اصولگرایان خارج شوند، آسیب می بینند؟ اصلاح طلبان امروز در گفتمان و مشارکتی جمعی می توانند حرف برای گفتن داشته باشند وگرنه اگر بخواهند خودشان کوی و برزن شان را تعریف کنند، دچار همان بلیه ای می شوند که در سال 84 به آن دچار شدند که طی آن آسیب جدی به کشور وارد شد. منظور …

هنگام شرکت در موقعیت هایی از این دست با محدودیت های دست و پاگیر مواجه می شود. در چنین وضعیتی است که تعدادی از دختران ما یا راه فرار را بر می گزینند، یا ازدواج زودهنگام بر آنان تحمیل می شود، یا به خوشی های خیابانی روی می آورند یا اینکه با دوستان و همسالان خود به ماجراجویی روی می آورند؛ از این دسته ماجراجویی هایی که برخی دختران ایرانی به خصوص در کلانشهرها برای خود برگزیده اند، خون بازی است …

سوال مخاطب نی نی بان: من 5 مرداد پریود بود امروز 19 شهریور هستش فعلا پریود نشدم یه بچه 14 ماه دارم که شیر میدم 15 شهریور ازمایش دادم بتا 52.90 نشون دادهمون روز به سونوگرافی واژینال انجام دادم جواب ساک حاملگی دیده نمیشود سونوگرافی براتون پیوست میفرستم الان 4 روز از سونوگرافی میگذرده به من گفتن بعد چند روز پریود میشد ولی هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده خواهش می کنم من رو راهنمایی کنید چه کار انجام بدم …

سوال مخاطب نی نی بان: من برای اضطراب و به هم ریختگی بی مورد اعصابم به دکتر مراجعه کردم و چند وقتیه قرص سرترالین روزی نصف قرص رو مصرف می کنم. حالا حدودا سه هفته ای است که باردارم. این قرص ضرر دارد برای جنین ؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز تحقیقات نشان داده است مصرف این قرص خطر ابتلای کودک به نقایص قلبی را افزایش می دهد. ضرر ندارد ولی در سه ماه اول بارداری بهتر است هیچگونه قرصی مصرف نکنید. قبل از قطع قرص حتما با پزشک خود مشورت کنید، اینگونه قرص ها را نباید به یکباره قطع کرد. اگر هم نیاز بود با مشورت پزشک می توانید ادامه بدهید. …

یک متخصص جراحی و لاپاروسکوپی با اشاره به اینکه روش های ایمنی برای درمان یبوست در حاملگی وجود دارد، گفت: تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی از جمله راه های درمان یبوست در دوران بارداری است. غلامرضا زمانی اظهار کرد: در صورت رویارویی با مواردی از جمله تحمل علائم یبوست شدید به مدت بیش از سه هفته، بروز تغییری قابل توجه در عادت های روده ای ظرف گذشت چند هفته و درد شدید مقعد هنگام اجابت مزاج …

سوال مخاطب نی نی بان: اول هفته نه بارداری هستم قبلا سابقه یک سقط داشتم الان گاهی وقتا بشدت کمر درد میشم و حدود15دیقه طول میکشه بحدی که اشکم درمیاد و با ماساژ در همان لحظه مقداری آرومتر میشه دکتر هم رفتم اما اونروز مراجعه تاحالا همچین دردی رو تجربه نکرده بود با اینحال شیاف پروژسترون و قرص آس آ مصرف میکنم آیا این کمردرهای ناگهانی و شدید خطرناکه و باید درلحظه به بیمارستان مراجعه کنم؟ لکه بینی هم …

سوال مخاطب نی نی بان: هفته 10 بارداری هستم و هیچ سونوگرافی انجام ندادم. فقط آزمایش خون داشتم. آیا سونوگرافی ضروریه الان؟ پاسخ دکتر آزیتا صفار زاده متخصص زنان و زایمان: انجام سونو گرافی چهار مرتبه در دوران بارداری تجویز می شود، بار اول در ابتدای بارداری برای آنکه مشخص شود، بارداری داخل رحمی یا خارج است. بار دوم در هفته دوازدهم. آنچه برای پزشک بیش از هر چیز مهم است اندازه گیری قد …

سوال مخاطب نی نی بان: حدود شش ماهه باردارم و در دو ماهگی آزمایش خون و ادرار دادم. گفت عفونت شدید داری ولی نگفت عفونت ادراری. خواستم بپرسم عفونت داخلی به جز ادرار ممکنه باشه؟ ترشح بد بو و زرد رنگ دارم. وقتی صبح از خواب بیدار می شم فشار رومه. در حال ادرار از کلیم تا خروج ادرارم تیر می کشه. سفالکسین دکتر داد ولی خوب نشدم. ولی خارش هم ندارم. پاسخ دکتر لیلا اصغری، جراح و متخصص زنان، زایمان …

… ب 6 می تواند تهوع صبحگاهی در مادران باردار را کاهش دهد. ویتامین ب 6 به حفظ سطوح طبیعی قند خون کمک می کند. ویتامین ب 6 نقش بسیار اساسی در پیشگیری از اختلالات عصبی و سایر مشکلات از جمله اگزما و وزن کم هنگام تولد دارد. از آنجا که تهوع و استفراغ در ماه ها و هفته های اول بارداری در بدترین حالت است، به اغلب مادران باردار توصیه می شود همچنان در ماه های اول از این …

هایی که می توانند سبب ناراحتی شوند، بعضی از خونریزی های واژن در اواخر بارداری طبیعی است. با نازک شدن دیواره رحم و آمادگی آن برای زایمان، موکوسی که دهانه رحم را مسدود کرده است خارج می شود. در این زمان شما متوجه ترشح چسبناکی خواهید شد که می تواند همراه کمی خون باشد ، این خونریزی نشانه طبیعی زایمان است که می تواند یک یا دو هفته بعد رخ دهد. …

“),t.close()},t.write(‘

علت پایین بودن پلاکت خون در بارداری
علت پایین بودن پلاکت خون در بارداری
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *