علت عفونت سینوسها چیست

علت عفونت سینوسها چیست
علت عفونت سینوسها چیست

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

عفونت سینوس ها که به سینوزیت نیز معروف است،یک عفونت بسیار شایع مجاری بالایی تنفسی است که سالانه میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار میدهد.این اتفاق زمانی رخ میدهد که غشاهای سینوس های نزدیک بینی،که فضاهای کوچک پر از هوا بین استخوان اطراف بینی تان هستند،ملتهب شوند.این اتفاق باعث ایجاد فشار در سینوس ها میشود که به ساخته شدن هوا و مخاط در حفره ی بینی میشود.اگر درد سینوس ها را تجربه میکنید،مراحل ساده ای را دنبال کنید تا اگر عفونت سینوس دارید،متوجه شوید و راههایی یاد بگیرید تا علائمتان را آرام کنید.

۱)بدنبال گرفتگی سینوس و درد باشید.

علائم شایع زیادی برای عفونت سینوس وجود دارد.یکی از علائم اصلی،گرفتگی سینوس است.این مورد معمولا به درد سینوس نیز مرتبط است.این درد در ناحیه ی اطراف و روی بینی تان،با توجه به فشار از حفره ی سینوس ملتهب،پدید می آید.این فشار معمولا موجب سردرد میشود.

۲)ببینید اگر ترشحات بد رنگ سینوسی دارید.

علت عفونت سینوسها چیست

یکی دیگر از علائم اصلی عفونت سینوس ها،ترشحات بد رنگ سینوسی یا آب بینی است.رنگ ترشحات سبز،زرد یا کمی خونی خواهد بود.این مربوط به ویروسِ درون سیستم تان است که باعث میشود آب بینی تان تغییر رنگ دهد.

۳)متوجه سرفه باشید.

همراه با علائم مربوط به بینی،ممکن است سرفه نیز بکنید.ترشحات بینی معمولا در گلو و شش هایتان ریزش دارد که آبریزش پشت بینی شناخته می شود.ممکن است آبریزش پشت گلویتان را حس کنید.این آبریزش میتواند باعث سرفه ای شود که میتواند خلط تولید کند یا میتواند تولید نکند.

۴)سینوزیت مرتبط با آلرژی مزمن را تشخیص دهید.

عفونت سینوسی میتواند نتیجه ای از آلرژی باشد.همان عوامل بیماریزایی که باعث ایجاد سینوزیت میشوند با آلرژی نیز ظاهر میشوند که علائم عفونت را نیز دارند.برای این مدل از عفونت سینوسی،ممکن است برای چند روز،فشار و درد سینوسی داشته باشید که به شروع عفونت منجر شود.زمانی که ترشحات بینی تان تغییر رنگ دهند،متوجه میشوید که بافت های سینوسی تان از آلرژی به عفونت در حال تغییر هستند.

۵)تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرید.

مدت زمان طول کشیدن علائم مهم ترین عاملی است که تعیین می کند به مراجعه به پزشک نیاز دارید یا خیر.اگر بیشتر از ۷ روز از علائم عفونت سینوس رنج میبرید،و علائم بهتر نشده اند،لازم است تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرید.احتمال زیادی دارد که باکتریها در سینوس هایتان رشد کرده باشند که میتواند باعث ایجاد عفونت ثانویه شود.این مورد،موقعیت را بدتر میکند و درد و ناراحتی بیشتری ایجاد می کند.

۱)از مواد معدنی استفاده کنید.

درمانهای و راههای پیشگیری وجود دارند که اگر فکر میکنید عفونت سینوسی دارید یا در حال ابتلا به آن هستید،میتوانند به شما کمک کنند.زمانی که مشکوک میشوید که در حال ابتلا به عفونت سینوسی یا سرماخوردگی هستید،هرچه زودتر شروع به مصرف زینک کنید.تحقیقات نشان داده است که استفاده از زینک در ۲۴ ساعت اول شروع علائم سرماخوردگی،مدت طول کشیدن علائم را بسیار کاهش خواهد داد.

۲)ویتامین C مصرف کنید.

مصرف مقدار زیادی ویتامین C به طور طبیعی عملکرد ایمنی تان را افزایش میدهد.اینکار میتواند به مقابله با علائم عفونت سینوسی تان کمک کند.چند تحقیق نشان داده اند که مصرف روزانه ی ۲۰۰۰ میلی گرم ویتامین C،مزایای زیادی برای کاهش مدت و شدت علائم دارد.

۳)از neti pot استفاده کنید.

زمانی که احساس می کنید سوراخ های بینی تان ملتهب است،میتوانید از neti pot استفاده کنید تا به علائم کمک کنید.neti pot یک وسیله ی مینیاتوری شبیه به قوری چای است که مجاری سینوسی تان را با جاری کردن آب گرم از یکی از سوراخ های بینی و خارج شدن از دیگری،تمیز می کند.برای استفاده از این وسیله،آن را با آب گرم حدود ۱۲۰ درجه ی فارنهایت پر کنید.سرتان را به یک سمت خم کنید تا آب از سوراخ بینی سمت راست وارد و از سمت چپ خارج شود.

۴)از اچیناسی استفاده کنید.

برای کاهش طول کشیدن علائمتان،میتوانید از اچیناسی استفاده کنید.چند تحقیق ثابت میکنند که اچیناسی در این شرایط جواب میدهد.اگرچه تحقیق مبنی بر میزان مصرف روزانه ی آن وجود ندارد،اکثر متخصصین پیشنهاد می کنند زمانی که علائم غفونت سینوسی را دارید،روزانه برای ۱ هفته،۳ قرص ۳۰۰-۱۷۶ میلی گرمی باید مصرف شود.

۵)از داروهای آلرژی استفاده کنید.

زمانی که از سینوزیت مرتبط با آلرژی مزمن رنج میبرید،داروهای آلرژی بدون نسخه ی متفاوتی وجود دارند که میتوانند به شما کمک کنند.این داروها به شکل قرص و اسپری بینی وجود دارند.از قرص هایی مانند Claritin و Zyrtec استفاده کنید.هر روز ۱۰-۵ میلی گرم مصرف کنید.همچنین میتوانید از اسپری های بینی مانند Flonase استفاده کنید که یک اسپری بینی استروئیدی غیر اعتیاد آور است و زمانی دارویی نسخه ای بوده است اما در حال حاضر میتوانید آن را بدون نسخه تهیه کنید.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

قاعدگی نامنظم، به عدم وقوع قاعدگی یا وقوع 6 تا 8 قاعدگی در سال اطلاق می گردد. عدم وقوع قاعدگی…

سنگ مثانه، توده سختی از مواد معدنی در مثانه شما است و زمانی ایجاد می شود که مواد معدنی موجود…

زخم معده، اغلب در اثر عفونت هلیکوباکتر پیلوری و یا مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ایجاد می شود. این…

علت عفونت سینوسها چیست

کلسترول، یک ماده چربی است که برای عملکرد طبیعی بدن ضروری است و معمولا در کبد ساخته می شود، اما در…

علت عفونت سینوسها چیست
علت عفونت سینوسها چیست
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *