علت عفونت دندان پر شده چیست

علت عفونت دندان پر شده چیست
علت عفونت دندان پر شده چیست

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

عفونت دندان یا آبسه کیست پر از چرکی است است که در اطراف ریشه دندان عفونی تشکیل می شود وهر کس از کودکان تا سالمندان می تواند به آن مبتلا شود.

اگر شما دندانی دارید که درد آن بهتر نمی شود و مداوم است به احتمال زیاد به عفونت دندان مبتلا شده اید و نیاز به درمان دندانپزشک یا متخصص ریشه دندان دارید. اگر عفونت دندان درمان نشود عفونت می تواند به فک، گردن، سر و یا سایر قسمت های بدن گسترش یابد.

دندان شما از خارج سخت به نظر می رسد اما از داخل از مجموعه ای از اعصاب، بافت های مرتبط به هم و رگ های خونی تشکیل شده است. در بعضی از موارد دندان عفونی می شود که می تواند نتیجه:

کرم خوردگی یا پوسیدگی دندان

علت عفونت دندان پر شده چیست

بیماری لثه، همچنین به عنوان بیماری پریودنتال شناخته می شود

دندان ترک خورده

اگر عفونت را درمان نکنید، می توانید پالپ دندانی که همان مجموعه ای از بافت همبند و اعصاب و رگ ها است را از بین برده و به عفونت منجر شود دو نوع رایج عفونت دندان وجود دارد:

عفونت پری اپیکال که در نوک ریشه دندان شما شکل می گیرد.

عفونت پریودنتال که بر استخوان کنار دندان تاثیر می گذارد.

شما می توانید بیش از یک عفونت دندان داشته باشید. یا عفونت می تواند از طریق استخوان عبور کند و در چندین نقطه دیگر نیز ظاهر شود. اما هر یک فقط به یک دندان مربوط می شود.

برای تشخیص عفونت دندان توجه به نکات زیر الزامی است:

درد

ورم

قرمزی لثه

مزه بد در دهان

درد وقتی چیزی میخورید

دل درد

تب

تورم غدد لنفاوی

مشکل تنفس یا بلع

گاهی اوقات عفونت دندان باعث ایجاد یک برآمدگی جوش مانند روی لثه می شود. اگر شما آن را فشار داده و مایعی از آن خارج شود این یک شرط مطمئن است که شما عفونت دندان دارید این مایع به احتمال زیاد چرک خواهد بود.

در حالی که دندان درد و تورم نشانه های رایج عفونت دندان هستند شما ممکن است این علائم را نداشته باشید و به این معنی است که کیست پر از چرک در جای دیگری که قابل مشاهده نیست در حال تشکیل شدن است.

اگر علائمی نداشته باشید دندانپزشک از طریق آزمایش اشعه ایکس عفونت دندان را بررسی می کند که معولا یک معاینه معمول است. همچنین ممکن است به دندان ضربه وارد کند تا بررسی کند که آیا درد وجود دارد یا خیر. اگر دندانپزشک نتواند عفونت دندان را تشخیص دهد شما را به یک متخصص ریشه معرفی خواهد کرد  این متخصص به طور قطع عفونت شما را تشخیص خواهد داد و آن را درمان خواهد کرد.

هدف اصلی این است که از عفونت دندان خلاص شوید برای انجام این کار متخصص ریشه معمولا موارد زیر را تجویز خواهد کرد

آنتی بیوتیک ها: اگر عفونت از محل آبسه به فک تان یا دورتر از بدن شما پخش شده باشد، احتمالا باید آنتی بیوتیک مصرف کنید. با این حال، آبسه را درمان نخواهد کرد.

کشیدن دندان: اگر دندانپزشک نتواند دندان را نجات دهد، باید دندان را بکشد

عصب کشی: این مورد از رایج ترین درمان های عفونت دندان است که می تواند دندان شما را حفظ کند.دندان پزشک با مته پالپ دندان را تا نزدیکی لثه تراش خواهد داد و سپس مجددا دندان را با مواد مخصوص پر خواهد کرد. شما می توانید حتی تاج دندان را نیز با این مواد پر کنید. و ظاهر دندان عصب کشی شده عینا مانند دندان های دیگر شما خواهد بود.

جراحی: ممکن است برای درمان عفونت پریودنتال نیاز باشد.

به یاد داشته باشید، اگر عفونت دندان قطع شود، درد شما کاهش می یابد، اما شما هنوز هم نیاز به درمان دندانپزشک یا متخصص ریشه دارید.

این مراحل ساده را انجام دهید تا دندان ها و لثه ها را سالم نگه دارید:

به طور منظم دندان ها را چکاپ کرده و آن ها را تمیز نگه دارید.

دندان های خود را دو بار در روز به مدت دو دقیقه با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.

نخ دندان کردن روزانه برای تمیز کردن لکه های سخت بین دندان ها و لثه ها.

در صورتی که یک دندان شل شده یا شکسته دارید، قرار ملاقات دندانپزشک را در اسرع وقت انجام دهید.

محدود کردن غذاها و نوشیدنی های شیرین، شیرینی ها و نوشابه زیرا منجر به پوسیدگی دندان شده که در نهایت منجر به عفونت دندان می شوند.

از خوردن انواع اسنک ها مانند چیپس و پفک به عنوان میان وعده اجتناب کنید.

علت عفونت دندان پر شده چیست

بعدی

قبلی

علت عفونت دندان پر شده چیست
علت عفونت دندان پر شده چیست
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *