علت عفونت انگشت پا

علت عفونت انگشت پا
علت عفونت انگشت پا

عفونت انگشت پا به علت رشد ناخن انگشت شست پا در درون گوشت شست رخ می دهد که اغلب نقاط گوشه ای را در گیر می کند و این اغلب به علت عدم صحیح گرفتن ناخن ها پدید می آید که ناخن را به صورت مورب کوتاه می کنند اما شیوه صحیح آن کوتاه کردن ناخن به صورت صاف و مستقیم است که گوشه ناخن بیرون از گوشت شست بماند.

فرورفتن‌ ناخن‌ پا در گوشت‌ حالتی است که ‌ لبه‌ تیز ناخن‌ در گوشت‌ یکی‌ از انگشتان‌ پا (معمولاً شست‌) فرو رود. و باعث عفونت ناخن می شود . ناخن فرورفته از مشکلات رایج ناخن است و ناشی از فشار رشد لبه ناخن به داخل پوست و گوشت اطراف آن می باشد . این مشکل ممکن است در انگشتان پا یا دست رخ دهد اگرچه اغلب اوقات در انگشت پا و به دلیل پوشیدن کفش و فشرده شدن انگشتان پا رخ می دهد.

برای جلوگیری از بروز این مشکل و جلوگیری از فرو رفتن ناخن در گوشت انگشت پا ، باید ناخن های پای خود را به درستی کوناه کنید ، از کفش مناسب استفاده کنید و روزانه چندین ساعت انگشتان پای خود را بدون پوشش در معرض هوای آزاد قرر دهید . مخصوصا بعد از ورزش و پیادروی زیاد ، علاوه بر این دیابت ، چاقی و اختلالات تیرویید، قلب و کلیه که می توانند سبب ادم اندام تحتانی شوند نیز ممکن است این احتمال را افزایش دهند.

۱- قرمز شدن پوست لبه های ناخن انگشت شصت پا از اولین نشانه های این مشکل است. در صورتی که قرمزی پوست لبه های ناخن شست پای شما از بین نمیرود و روز بروز بیشتر میشود و دردناک است ، فرورفتن ناخن در گوشت انگشت پای شما درحال ایجاد عفونت است .علت عفونت انگشت پا

۲- احساس گرما و حرارت در محل قرمزی انگشت شست پا و احساس درد ضربان دار نشان دهنده این است که عفونت در محل فرورفتگی جدی است . در صورت عدم درمان مناسب ، این عفونت می تواند باعث ایجاد تب شود .

۳- به دقت به محل درد و فرو رفتگی ناخن دقت کنید . در صورتی که در اطراف محل درد ، چرک ( ترشحات به رنگ زرد ، سبز یا سفبد و بد بود ) مشاهده میکنید ، عفونت محل فرورفتگی ناخن شدید است . در این صورت سریعا به پزشک مراجعه کنید . درمان های معمول برای این مشکل میتواند خیساندن ناخن در آب گرم ، استفاده از آنتی بیوتیک های مناسب و در نهایت اگر مشکل بسیار جدی باشد ، برداشتن ناخن ، می تواند باشد.


عفونت انگشت پا حاصل از فشار ناشی از رشد لبه‌ی ناخن در داخل پوست انگشت پا است. این مشکل به ۳ دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شود: مرحله‌ی ۱ – خفیف، مرحله‌ی ۲ – متوسط، و مرحله‌‌ ۳ – شدید. موارد خفیف ناخن فرورفته در گوشت انگشت دارای تورم در لابلای ناخن، اریتما، درد و ادم همراه با فشار همراه است. موارد متوسط با افزایش تورم، عفونت، ترشح و زخم لایه‌های ناخن همراه هستند. موارد شدید این بیماری التهاب مزمن و همچنین زبرشدگی را نشان می‌دهند و دارای هیپرتروفی لایه‌های ناخن هم هستند.

فشاری که حین راه رفتن، پوشیدن کفش و چاقی (در صورت وجود) وارد می شود سبب نفوذ بیشتر خار شده و شرایط را بدتر می کند. عوامل خطر مستعدکننده برای فرورفتگی ناخن پا مشتمل بر مکانیسم های آناتومیک و رفتاری هستند. در حقیقت فرورفتگی ناخن پا به علت دید نامناسب یا ابزار نامناسب، یک خار ایجاد می شود که محکم به بافت های اطراف ناخن اتصال می یابد و با رشد صفحه ناخن اتصال می یابد و با رشد صفحه ناخن به سمت دیستال بیشتر به عمق نفوذ می کند. به عقیده برخی این مشکل در ناخن های نازکتر و صاف تر و نیز ناخن های دارای چین ناخن پهن تر بیشتر است درحالیکه این ادعا ثابت نشده است.

یکی دیگر از علل بروز عفونت در ناخن شست پا ضربات مکرر (مثلا دویدن، شوت کردن) یا ترومای ناآگاهانه ای که به انگشت شست پار وارد می شود است همچنین استعداد ژنتیکی و سابقه خانوادگی، تعریق بیش از حد و بهداشت نامناسب پا احتمال فرورفتگی ناخن را افزایش می دهند.

محیط گرم و مرطوب پا مستعد رشد باکتری ها و قارچ هایی همچون استافیلوکوک ها، سودوموناس، درماتوفیت ها، کاندیدا و تریکوفیتون می باشد. هنگامی که پوست کنار ناخن آسیب می بیند این باکتری ها به داخل ناحیه آسیب دیده نفوذ کرده و باعث ایجاد عفونت می شوند. درمان عفونت گوشه ناخن پا یا پارونیشیا برای حفظ سلامت پا ضروری است و در صورت عدم درمان باعث بروز مشکلات جدی تر همچون دردهای مزمن، تغییر شکل، سلولیت و عفونت استخوانی می شود.

هنگامی که لبه‌ ناخن داخل پوست فرو می‌رود، التهاب ایجاد می‌کند. این اختلال اغلب بر ناخن پا، به ویژه انگشت شست پا تاثیر می‌گذارد. به نظر می‌رسد احتمال رخ دادن این مشکل در افرادی که دارای ناخن‌های ضخیم یا منحنی هستند بیش‌تر است، هرچند که این وضعیت می‌تواند در اثر جراحت، عدم رعایت نظافت پا و کفش‌هایی که سایز پا نیستند، هم رخ بدهند. علاوه بر این، افراد مبتلا به مشکلات عروقی، دیابت یا بی‌حسی در انگشتان پا، باید در درمان و پیش‌گیری از این مشکل بسیار دقیق باشند زیرا ممکن است به برخی عوارض جدی مثل از دست دادن اندام منجر شود.

همچنین یک ناخن ناقص یا آسیب‌دیده می‌تواند داخل گوشت برود. منطقه‌ی آسیب‌دیده می‌تواند عفونی و دردناک شود، و ممکن است تا زمانی که ناخن نیفتد، بهبود نیابد. برای جلوگیری از این مشکل ناخوشایند، باید ناخن‌های‌تان را صاف بگیرید.

کفش‌های‌ خوب‌ و استاندارد بپوشید. ناخن‌های‌ پا را به خوبی کوتاه‌ کنید. به‌ خصوص‌ بیماران مبتلا به‌ دیابت‌ شیرین‌ یا مشکلات‌ عروق‌ محیطی‌ باید در کوتاه‌ نمودن‌ ناخن‌های‌ پا دقت‌ کنند. در این‌ مشکلات‌ به‌ دلیل جریان‌ خون‌ مختل‌ پا، آسیب‌ به‌ پا مشکل ساز‌ است‌. در زمان کوتاه کردن ناخن دقت کنید ناخن گیر تیز بکار ببرید واز کوتاه نمودن گوشه های ناخن خودداری کنید. انگشت شست پا گوشت زیادتری نسبت به انگشتان دیگر دارد. تمیز و خشک نه داشتن پا از اهمیت بالایی برخوردار است. کفش باید سایز پای شما باشد. کفش های تنگ به گوشه انگشت شست پا فشار وارد می کنند و خطر بروز این عارضه را افزایش می دهند. در صورت امکان در محل کار یا تحصیل از صندل استفاده کنید. در صورتی که شغل شما به صورتی است که خطر وارد شدن ضربه به انگشت شست پا وجود دارد، از کفش های ایمنی که در نواحی پیشین آن فلز محافظ وجود دارد استفاده کنید.

برای جلوگیری از ایجاد فشار روی انگشتان پا ، از کفش و جوراب مناسب و راحت استفاده کنید . اگه کفش شما به گونه ای است که به راحتی در داخل کفش نمی توانید انگشتان خود را تکان دهید ، بهتر است کفش خود را عوض کنید و از کفش مناسب تری استفاده کنید .

کفش های پاشنه بلند و کفش های نوک تیز بدترین انتخاب ها برای شما می باشد . در صورتی که بیشتر اوقات روز در حال فعالیت هستید و کفش و جوراب به پا دارید ، روزانه چندین بار کفش و جوراب خود را در آورده و پاهای خودتان را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا نفش بکشدند.


معمولا عارضه ناخن فرورفته که منتهی به عفونت انگشت پا می شود با درمان های خانگی و رعایت برخی نکات و توصیه های بهداشتی به مرور درمان می شود. از جمله این روش های می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. آب گرم و نمک اپسوم

قرار دادن پاها داخل محلول آب نمک گرم برای کاهش درد ناشی از عفونت انگشت پا مفید است و با نرم کردن ناخن به جدا شدن راحت تر آن از پوست کمک می کند.

2 قاشق غذاخوری نمک اپسوم (منیزیم سولفات) را به آب گرم داخل وان اضافه کرده و پاهای خود را به مدت 15 تا 20 دقیقه داخل آن قرار دهید. برای نتیجه بهتر هر روز 3 بار از این روش استفاده کنید.

2. سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی قوی به جلوگیری از عفونت و از بین بردن تورم پوست در نواحی ناخن فرورفته کمک می کند.

مقداری پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و در نواحی مورد نظر بمالید. سپس انگشت پا را با باند پوشانده و بگذارید چند ساعت بماند و در پایان آن را کاملا خشک کنید.

3. زردچوبه و روغن خردل

ریشه زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی و تسکین دهنده درد است و به کاهش درد و تورم ناشی از عفونت انگشت پا کمک می کند.

نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با نصف قاش غذاخوری روغن خردل مخلوط کرده و روی نواحی آسیب دیده بمالید. سپس آن را با باند پوشانده و بگذارید یک ساعت بماند. روزی 2 تا 3 با این روش درمانی را تکرار کنید.

4. آب لیمو و عسل

ترکیب لیمو و عسل خاصیت ضد میکروبی داشته و برای درمان عفونت انگشت پا مفید است.

1 قطره آب لیمو و کمی عسل را مخلوط کرده و روی انگشت پا بمالید. سپس با باند پوشانده و بگذارید یک شب بماند. این کار را تا زمانی که علائم عارضه کاهش پیدا کند تکرار کنید.

5. استفاده از پنبه برای نگه داشتن ناخن

برای نگه داشتن ناخن – تا قدری بالاتر بیاید و آسیب کاهش پیدا کند – با دقت لبه ناخن آسیب دیده را کمی بالا بیاورید و یک تکه پنبه کوچک بین ناخن و پوست زیر آن قرار دهید. حتما پنبه را زود به زود عوض کنید مخصوصا بعد از خیساندن پا در وان حمام.

6. از نخ دندان استفاده کنید

هر بار پس از خیساندن پا در وان حمام که پوست و ناخن پا نرم تر شده اند از این روش استفاده کنید. با یک نخ دندان تمیز لبه فرورفته ناخن در گوشت را با دقت بلند کنید. دقت داشته باشید که بیش از حد به ناخن پا فشار نیاورید.

7. کوتاه کردن ناخن

برای جلوگیری از فرورفتگی ناخن در گوشت و عفونت انگشت پا ، ناخن های خود را همیشه ابتدا از قسمت لبه ها کوتاه کنید نه از قسمت میانی.
از تیز کردن لبه های ناخن خودداری کنید. ناخن ها را بیش از حد کوتاه نکنید زیرا در این صورت در داخل گوشت اطراف ناخن رشد می کنند.
گوشه های ناخن را کوتاه نکرده و در اصطلاح آنها را هلالی شکل نکنید. هر دو یا سه هفته یکبار ناخن های خود را کوتاه کنید.

8. کفش راحت بپوشید

پوشیدن کفش های تنگ از جمله عوامل اصلی است که باعث عفونت انگشت پا می شود. کفش های پاشنه بلند نیز فشار زیادی به انگشت های پا وارد می کند.

سعی کنید بیشتر اوقات از صندل و کفش های راحتی استفاده کنید تا انگشتان پا فضای بیشتری داشته باشند. ایده آل این است که کفشی از جنس پارچه نرم بپوشید.علت عفونت انگشت پا

9. مراجعه به پزشک

اگر هیچ یک از روش های درمانی بالا موثر نبود و عفونت انگشت پا بعد از 2 یا 3 روز بهبود پیدا نکرد لازم است به پزشک مراجعه کنید. بنا به تشخیص پزشک، ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک خوراکی یا موضعی باشد. معمولا پزشک عمومی قادر به درمان این عارضه می باشد اما اگر تورم شدید و دردناک باشد نیاز به مراجعه به پزشک متخصص است.



بیشتر بخوانید:


عفونت دندان و روشهای درمان آن


عفونت گوش و عوارض خطرناک آن


همه چیز در مورد عفونت رحم و راههای درمان آن



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است


قارچ ناخن مشکلی است که با سفید یا زرد شدن ناخن انگشت های دست یا پا و مخصوصا انگشت شست پا مشخص می شود. وقتی این عفونت قارچی شدیدتر و عمیق تر می گردد، تغییر رنگ ناخن هم شدیدتر شده و ناخن هم ضخیم و ضخیم تر می شود و لبه های ناخن دچار خوردگی و شکستگی می شود.




علت عفونت انگشت پا

عفونت قارچی ناخن معمولا چند تا از ناخن ها را درگیر می کند، اما کمتر پیش می آید که همه ناخن ها درگیر شوند.

 

در صورتی که این علائم در شما خفیف باشد، درمان و پیگیری ضروری نخواهد بود. اما گاهی اوقات قارچ ناخن باعث درد و ناراحتی ناخن خواهد شد.

 

به قارچ ناخن همچنین onychomycosis نیز گفته می شود و زمانی که این عفونت از ناخن ها به نواحی پوستی بین انگشتان پا سرایت کند به آن tinea pedis یا همان عفونت قارچی پا گفته می شود.

 

علائم

اگر یکی از علامت های زیر و یا بیشتر را در ناخن های خود داشته باشید، مبتلا به قارچ ناخن هستید:

– ضخیم شدن غیر طبیعی ناخن ها

– شکنندگی ناخن ها

– تغییر شکل و ظاهر ناخن

– تیرگی و از بین رفتن درخشندگی ناخن

 

علت ابتلا به این بیماری چیست؟

همانطور که می دانید قارچ ها، اورگانیسم های میکروسکوپی هستند که برای زنده ماندن به نور خورشید نیازی ندارند. برخی از این قارچ ها برای انسان دارای مصارف سودمندند و در صنعت نیز به کار گرفته می شوند. اما برخی دیگر می توانند عامل عفونت و بیماری باشند.

 

قارچ ها:

– در محیط های گرم و مرطوب زندگی می کنند، مانند استخرها و آرایشگاه ها.

– می توانند به پوست حمله کنند و آنقدر کوچک اند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. خیلی وقت ها این قارچ ها، فاصله بین ناخن تا پوست و کناره های ناخن ها را مورد هدف قرار می دهند.


اما این شرایط چقدر می تواند مهم و خطرناک باشد؟


با وجود بیماری هایی مانند سرطان و دیابت، دیدن ناخن های زرد و سیاه رنگ در نگاه اول می تواند به نظر خیلی بی اهمیت بیاید. از آنجایی که قارچ ناخن معمولا دردناک نیست، خیلی از افراد به فکر درمان آن نمی افتند. اما لازم است بدانید نادیده گرفتن این عفونت قارچی که معمولا در انگشتان پاها دیده می شود، می تواند عوارض و عواقب ناخوشایند زیر را داشته باشد:

 

– درد پاها

با گذشت زمان، ناخن مورد هدف قارچ ها می تواند ضخیم شود و تغییر شکل دهد و این باعث احساس درد می شود. گاه به قدری که راه رفتن و پوشیدن کفش برای فرد واقعا مشکل می شود.

 

– گسترش قارچ

در برخی مواقع عفونت قارچی درمان نشده می تواند به اطراف ناخن، پوست پا و حتی ناخن ها و انگشتان دیگر منتشر شود. این عارضه ای شایع در پای ورزشکاران است. شرایطی که پوست قرمز، ملتهب و گاه ترک خورده می شود و احساس خارش، آزاردهنده ترین مشکل خواهد بود. این قارچ ها همچنین می توانند منجر به عفونت های تناسلی در فرد شوند.


– عفونت های گسترده

ابتلا به عفونت های قارچی، نگرانی اصلی بیماران دیابتی و بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی است. اگر عفونت قارچی ناخن انگشتان پا به پوست پا گسترش پیدا کند و باعث ترک و شکاف شود، باکتری ها این ناحیه را مورد حمله قرار داده و چیزی که نتیجه می شود سلولیت است. شرایطی که باعث التهاب، تورم و قرمزی پوست می شود و درمان آن استفاده از آنتی بیوتیک هاست.

در موارد شدید عفونت می تواند به خون وارد شده و تهدید کننده زندگی باشد و فراموش نکنید همه اینها با یک عفونت قارچی ساده شروع می شود.

 

– از دست دادن ناخن ها

علت عفونت انگشت پا

در برخی موارد عفونت قارچی ناخن می تواند کاملا بستر ناخن را در بر بگیرد. در این شرایط بخش سست ناخن باید جدا شود. حتی اگر ناخن عفونی شل نشود، در موارد شدید بیماری که عفونت قارچی درمان نشده باقی مانده، لازم است ناخن برداشته شود تا محیط مرطوب و مناسب گسترش عفونت از بین برود.

در برخی موارد ناخن توسط یک روش تخصصی برداشته می شود که به آن matrixectomy می گویند. در این روش ناخن از ریشه درآورده می شود، به طوری که دیگر رشد نکند.

 

درمان این عوارض چگونه خواهد بود؟

اگر شما هم فکر می کنید به عفونت قارچی ناخن مبتلا شده اید، حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک در این شرایط ممکن است با نمونه گیری از ناخن، قارچ تشخیص را دهد. در صورتی که تست قارچی ناخن مثبت باشد، درمان با ضد قارچ های خوراکی و موضعی شروع خواهد شد.

 

اگر ناحیه درگیر عفونت، کوچک و موضعی باشد، راهکارهای درمانی اولیه معمولا پاسخگو خواهند بود. اما زمانی که این عفونت گسترده شده باشد، راه کارهای درمانی جدی تری مانند آنتی بیوتیک های سیستمیک در نظر گرفته خواهد شد.

 

این توصیه‌ها می‌تواند در پیشگیری از این عارضه مفید باشد:

– بعد از بیرون آمدن از استخر، سونا و مکان‌هایی مانند آن، پاهای ‌خود را به طور کامل خشک کنید.

 

– اگر از حمام یا استخرهای عمومی استفاده می‌کنید، با پای برهنه راه نروید.

 

– از کفش‌ های ساخته‌ شده از مواد طبیعی (مثل چرم طبیعی) استفاده کنید. همچنین به دنبال کفش‌ هایی باشید که اجازه هواخوردن به پاهای‌ تان را بدهند.

 

– حداقل روزی یک بار جوراب ‌های‌ خود را عوض کنید.

 

– اگر ورزشکار هستید و یا به هر دلیلی از کفش کتانی استفاده می کنید و مشاغل پر تحرکی دارید، برای پیشگیری از ابتلا به عفونت قارچ ناخن، از پودرهای ضد قارچ در کفش یا جوراب ‌تان استفاده کنید.

الهه گودرزی

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

قارچ علیه ناخن

6 بیماری ناخن

10 راه درمان عفونت قارچی ناخن

7 راه بهبود قارچ انگشتان پا

درمان خانگی ضخیم شدن ناخن پا

ناخن سالم نشانگر سلامتی

کاشت ناخن خطر عفونت را در پی دارد

مراقب قارچ ‌پا باشید

5 تغییر ناخن با افزایش سن

 

فیلم مرتبط:

مراقبت از ناخن ها

 

صوت مرتبط:

ناخن هم بیمار می شود

 

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

حتما برای شما هم تابحال پیش آمده باشد که ناخن انگشت شستتان در گوشه این انگشت فرو رفته باشد. این عارضه درد زیادی به همراه دارد و می تواند با عفونت همراه شود. در ادامه با دلایل ایجاد این عارضه و روش های درمان آن آشنا خواهید شد. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایت های دیگر

علت عفونت انگشت پا

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

0

سایر خبرها

این پست همگردی همراه باشید. در سفر به روش کوله گردی هر چه کوله پشتی سبک تر باشد، گردشگر احساس سبکی و راحتی بیشتری دارد. همین امر سبب می شود که ضمن آرامش فکری و روانی از نظر جسمی نیز در شرایط بهتری باشد و این فرصت را پیدا کند تا به بازدید و گشت و گذار در اماکن بیشتری بپردازد.اما سبک بودن کوله پشتی به این معنا نیست که از برداشتن مواردی ضروری چشم پوشی کند و یا آن ها را از قلم بی اندازد. به دلیل …

گیاهی است و طعم بسیار خوبی دارد اما تنها عارضه ای که مارچوبه ایجاد می کند آن است که آسپاراژین موجود در آن که به پاکسازی کلیه ها کمک می کند، منجر به بروز بوی شدید ادرار می شود. تضمین سلامت کلیه ها با مصرف پیاز پیاز سبزی است که سرشار از فلاونوئید هایی مانند کور ستین است که به دفع سموم و مواد شیمیایی به بدن کمک می کند، افزون بر این پیاز نقش منحصر بفردی در پاکسازی رگ ها و بهبود …

دلایل گرفتگی ماهیچه های پا در شب گرفتگی های پا به طور معمول قسمت ساق پا به پایین را تحت تاثیر قرار می دهند، اما می توانند به همسترینگ نیز حمله کنند. در شرایطی که بیشتر بزرگسالان این شرایط را تجربه می کنند، نتایج مطالعه ای که در سال 2017 در نشریه BMC Family Practice منتشر شد، نشان داد گرفتگی های شبانه پا پس از 50 سالگی شایع تر هستند. نظرات مختلفی درباره دلایل و درمان های این …

تشکیل شده است که در نقاط مختلف آن سوراخ هایی ایجاد کردم و ناچار بودم به این منظور فرم هایی را که روی چوب تصویر کرده بودم از درون چوب دربیاورم و این مستلزم استفاده از مته برقی بود. گوشه ای از فرم را ابتدا سوراخ می کردم و بعد تیغه اره برقی را از آن رد می کردم و به این ترتیب فرم منفی را می بریدم . فرو کردن مته برقی در چوب در تعداد بسیار، میز کارم را سوراخ می کرد، فکر کردم که یک چوب بی …

های کلیوی مزمن باشد. بیماری های کلیوی مزمن بیش از 30 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است و این در حالی است که تعداد بسیار زیادی از این افراد از بیماری خود خبر ندارند. در حال حاضر درمان موثری برای این عارضه وجود ندارد و درمان های فعلی نیز شامل استفاده از دیالیز و پیوند کلیه است که خود با محدودیت هایی همراه است. محققین براین باورند که استفاده از ژن درمانی می تواند راهی …

مدت زمان زیادی است که زعفران به عنوان یک ماده غذایی مفید شناخته شده است. شاید تا به حال از خواص بیشمار زعفران از مادرتان و یا مادر بزرگ هایتان در درمان ناراحتی های پوستی شنیده باشید. زعفران یکی از گرانترین چاشنی هاست که قیمت آن ارزش آن را ثابت می کند. یک ماده مفید برای تصفیه و پاکسازی پوست است. دارای مواد ضد باکتریایی برای درمان آکنه است. بسیاری افراد بر این ادعا که زعفران در روشن تر …

نایب رییس انجمن راینولوژی ایران ضمن توضیح درباره علل خارش گوش و چگونگی درمان آن، گفت: هیچ وسیله ای را نباید برای تمیز کردن و خاراندن وارد گوش کرد؛ چرا که موجب ورود عفونت و قارچ به گوش می شود. دکتر ابراهیم رزم پا – متخصص گوش، حلق و بینی درباره عوامل ایجاد کننده خارش گوش گفت: حساسیت های پوستی گوش خارجی و مخاط بینی و گلو، بیماری های مختلف پوستی مثل اگزما، پسوریازیس، عفونت های میکروبی و …

این مقاله همراه ما باشید. در برخی کودکان، رشد سیستم عصبی کمی بیشتر طول میکشد، بنابراین مغز و مثانه ممکن است تا مدتی به خوبی با هم در ارتباط نباشند. خیلی نادر است که شب ادراری بدلیل بیماری مانند عفونت مجاری ادراری، دیابت و یا مشکلات عصبی و ماهیچه ای باشد. اگر چه در صورتی که کودکی برای مدت زیادی شب ادراری نداشته و به ناگهان این کار را انجام میدهد، باید فرزندتان را دکتر ببرید …

مختلف شهر کشیده شد و تا شب ادامه یافت. – این حادثه ناگهان چهره خشن و ضد مردمی آن حکومت را به طور آشکار در برابر مردم قرار داد. – اعتماد اندک باقی مانده در مردم فرو ریخت و شمارش معکوس سقوط حکومت آغاز شد و طولی نکشید که کار تمام شد. – کسی تصور نمی کرد یک حکومت در برابر خواست منطقی و آرام، مردم خودش و زن و مرد و کودک را به رگبار ببندد. – یاد شهیدان 17 شهریور و همه شهیدان و …

فرو برود. – سرتان را به طرفین بگردانید و صبر کنید تا روغن زیتون به همراه آب خارج شود. – می توانید از یک تکه پنبه برای پاک کردن اضافه های آن استفاده نمایید. البته، اگر این درمان های خانگی مؤثر نبود، باید برای خلاص شدن از درد و ناراحتی که به خاطر مایع اضافی که داخل گوش تان گیر کرده، به وجود آمده است، فوراً با پزشک تان مشورت نمایید. منبع: سیمرغ …

ریزی انگشتان و سطوح کف دست و پا درمان بیماری کاوازاکی فرزند شما ممکن است از درد، تورم و تحریک پوست خود، خسته شده باشد. پزشک او ممکن است آسپرین را برای تسکین درد و همچنین جلوگیری از لخته شدن خون، تجویز کند. شما نباید بدون هیچ صحبت و مشورتی داروهایی را به کودکان خود بدهید. و احتمالا قرص آی وی ( یک نوع پروتئین ایمنی می باشد) به نام گاما گلوبین و تجویز می کند. …

بر این، قبل از عمل آزمایش خون برای بررسی CA-125 افزایش یافته، نشانگر تومور، که اغلب در سطوح بالای سرطان تخمدان مشاهده می شود، مورد نیاز است. درمان درد ناشی از کیست تخمدان درد همراه با کیست های تخمدان را می توان به روش های زیر درمان کرد: – داروهای مسکن مانند استامینوفن، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، یا مواد مخدر. – در حالیکه روش های هورمونی ضدبارداری …

؟ تکنولوژی IPL نیاز به درمان منظم و طولانی مدت برای کاهش مو دارد. لیزر دایود به طور موثر با ناراحتی کمتر و درمان بیشتر پوست و مو نسبت به IPL عمل می کند. فواید لیزر موهای زائد چیست؟ لیزر برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت، پا، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و دیگر مناطق مفید است. فواید لیزر موهای زائد عبارتند از: 1- دقت. لیزر می تواند به طور انتخابی موهای تیره …

به گزارش بهداشت نیوز ، 1.گوش پاک کن استفاده از گوش پاکن ها برای مصارف ارایشی ، باک کردن ناخن ها و یا کارهای عجیب دیگر در خانه ممکن است کاربردی باشد. اما هیچ وقت انها – و یا هر چیز تیز دیگری – را داخل گوشتان نکنید. مایع زرد رنگ داخل گوش نشان از بیماری نیست بلکه قسمتی از اجزای سالم بدنتان است که وظیفه ی حفاظتی دارد. اگر در گوشتان درد یا خارش دارید و یا حس می کنید چیزی در ان است، به دکتر …

ژنتیکی است و با برجستگی نرم و بد شکلی پوست در محل زخم همراه است و درمان های خاص خودش را دارد. بهترین راه برای محو شدن اسکار زخم ها مراقبت خوب از زخم و اداره ترمیم درست آن است. بیشتر بخوانید: چگونه انسولین بدنمان را با سنگ پا تنظیم کنیم؟ در چه زخم هایی باید واکسن کزاز تزریق کرد؟ با توجه به واکسیناسیون کامل جوانان و نوجوانان در کشور اغلب زخم هایی که در بدن ایجاد می …

… این متخصص زنان و زایمان با اشاره اینکه مصرف برخی از داروها نیز می تواد اثری در بی میلی جنسی داشته باشد، گفت: برخی از داروها هم می توانند باعث بروز بی میلی جنسی شوند حتی داروهایی که گاهی اوقات به صورت شایع بکار می روند و مردم حواسشان نیست که می تواند چنین عارضه ای را بوجود بیاورد. فلوکستین که برای درمان افسردگی و بعضی به صورت خودسر و با تصور غلط که چون کمی کاهش اشتها بوجود می آورد برای کاهش …

، استفراغ ، کاهش اشتها ، دفع دردناک مدفوع همراه با احساس نیاز فوری به دفع از علایم مشخص درگیری با این عفونت است. حساسیت شکمی ، افزایش صداهای روده ای و رکتوم دردناک در طی دوره بیماری ممکن است وجود داشته باشد. درمان بیماری در تمام موارد برای این بیماری باید دقت کافی در تنظیم آب و الکترولیت بیمار استفاده کرد. در صورت شدید بودن استفراغ، کمبود آب و الکترولیت با استفاده از مایعات …

که قرار است تبلیغ شود، زوم می کند و بعد صدا و تصویر صاحب صفحه همراه با سوژه پخش می شود: خیلیا بهم دایرکت دادن و ازم پرسیدن ناخنامو کجا خوشگل می کنم. پیج ناخن کارمو این زیر تگ می کنم. شما هم برید اینجا تا ناخناتون مثل من خوشگل شه. راستی اگه تا پس فردا برید آرایشگاه و بگید از طرف پیج من اومدید، 20 درصد تخفیف دارید. در ادامه ویدیویی از ناخن هایش در حالت های مختلف می گیرد و برای یک روز تا چند ساعت …

میوه در بیشتر رژیم های غذایی وجود دارد. میوه های مخصوص دیابتی ها قند کمتری دارند و برای این بیماران و مبارزه و درمان دیابت مفید هستند. شاید شما چربی، گوشت قرمز یا برخی شیرینی جات را برای خود منع کنید ولی معمولا کمتر پیش می آید که مصرف میوه منع شود. از آنجایی که میوه ها دارای فیبر و ویتامین فراوانی هستند کمتر از سایر مواد غذ ا یی مضر هستند ولی برخی از میوه ها از میزان قند بالایی برخوردارند که برای …

برخی از این ها بیماران دیابتی، تیروئیدی و گوارشی هستند. این متخصص داخلی با اشاره به مراجعه برخی افراد با بیماری های عمومی، بیان داشت: البته بیماران عمومی هم به متخصص داخلی مراجعه می کند مانند کسانی که سرما خوردگی گرفت و چندین بار به پزشک عمومی مراجعه کرده و درمان نشده اند که در نهایت به پزشک متخصص مراجع می کنند. وی عنوان داشت: برخی افراد که مشکلات ریوی مانند آسم و تنگی نفس …

پول نیوز – حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: یک علت مشکلات اقتصادی امروز ما تحریم های ظالمانه آمریکا و هم پیمانان اوست. علل دیگر، عملیات روانی و فضاسازی رسانه ای دشمن در بزرگنمایی مشکلات و آدرس غلط دادن برای درمان. سوء تدبیر و سوء مدیریت ، فساد اقتصادی و خیانت هستند. حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران …

جذب سم از پشت دریچه گرد به گوش داخلی شود و این عفونت ها ممکن است سبب ایجاد وزوز شوند. اگر عارضه برگشت ناپذیر نباشد با درمان عفونت، وزوز از بین می رود، ولی اگر برگشت ناپذیر بوده و صدمه خیلی شدید باشد صدا از بین نخواهد رفت. پس با توضیحاتی که دادید خیلی ها این مشکل را تجربه می کنند؟ حدود 8 تا 15 درصد افراد ممکن است صدایی را به صورت کوتاه مدت یعنی کمتر از 5 تا 8 دقیقه در گوش شان حس …

است و روزی اصلی نیز در همین مسیر است. نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، انتقاد از شرایط را همراه با اتحاد برای پیروزی را لازمه کشور دانست و گفت: با رعایت اصل اتحاد بزودی شاهد خروج از بحران فعلی و قرار گرفتن جامعه در نقطه اعتلای اقتصادی و علمی خواهیم بود. وی، با اشاره به موضوع عزاداری در ماه محرم، اظهار داشت: اینکه برخی هیئات برای عزاداری محل مسجد را ترک کنند و در خارج از محل به …

مو کمک کند. انجمن بارداری آمریکا (APA)، این اثرگذاری را تأیید کرده است. درمان اختلال های مو به گفته محققان دانشگاه مریلند، بیوتین برای درمان کودکان و بزرگسالان مبتلا به آلوپسی مفید و مؤثر است. آلوپسی ، یکی از اختلال های مو محسوب می شود که می تواند با ریزش مو در قسمت های خاصی از سر یا ریزش سرتاسری همراه شود. این در حالی است که اگر دریافت بیوتین در مواقع مبارزه با بیماری های …

به دستشویی وجود ندارد! ولی تخلیه مثانه در صورت همراه بودن با درد می تواند نشان دهنده عفونت ادراری باشد که در این صورت حتماً باید به یک پزشک متخصص مراجعه کرد. 5- ورم دست ها و پاها در نهمین ماه بارداری سه چهارم خانم ها در دوران بارداری و به خصوص در طول سه ماهه آخر دچار ورم بارداری می شوند. دلیل آن این است که رحم به دلیل بزرگ تر شدن جنین جای بیشتری در بدن اشغال کرده و با وارد …

معده به سمت مری آسان تر شود. گرچه، همه بیمار مبتلا به GERD این مشکل را ندارند. خطر GERD (رفلاکس مری-معده) تا چه حد جدی ست ؟ گرچه این بیماری قابل درمان است، ولی مورد مزمن آن می تواند آسیب جدی ایجاد کند. برخی از کودکان به وزن مناسب نمی رسند، زیرا که غذای کافی در معده شان نگه نمی دارند، و برخی دیگر اشتهای خود را از دست می دهند زیرا اسیدهای معدی برگشت داده شده به مری (موسوم به سوزش معده …

کیست به تخمدان فشار وارد می کند و این امر موجب چرخش و قطع جریان خون می شود. پارگی کیست شکلاتی پارگی کیست های شکلاتی نیز می تواند منبع درد باشد. اگر کیست شکلاتی پاره شود، محتویات خارج شده و بر روی تخمدانها و سایر اندام های لگن می ریزد. این مسئله منجر به عوارضی مانند چسبندگی (زخم)، عفونت و درد شدید لگن می شود. کیست پاره شده تخمدان یک مسئله اورژانسی جدی است. اگر علائمی مانند خونریزی بیش از …

…. محسنی اژه ای گفت: ما بعد از انقلاب عبرت های زیادی داشتیم، اما ماه شهریور از یک سو خباثت آمریکا و اذنابش و از سوی دیگر استقامت و ایثار و مقاومت ملت را نشان می دهد که هر دو کم نظیر است. وی گفت: در آستانه انقلاب بودیم که رژیم پهلوی به اشاره اربابش آمریکا در میدان ژاله سابق و میدان انقلاب امروز چند میلیون انسان مظلوم را به خون کشید، به این امید که مردم به پا خواسته را نا …

استفاده نمود. وی ادامه داد: من به همراه دوستانی در وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی، برنامه ای در راستای سفر مطالعاتی به کشور های سوئیس، ایتالیا و آلمان گذاشتیم و از آن جا اطلاعات کافی را به دست آوردیم و در سال 81 این برنامه را در کشو پیاده سازی کردیم. ابتدا مقاومت های زیادی در مقابل این برنامه شد ولی در نهایت این برنامه پذیرفته و اجرا شد. باید قبول کرد که درصدی از معتادان، درمان پذیر …

“),t.close()},t.write(‘

علت عفونت انگشت پا
علت عفونت انگشت پا
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *