علایم کم کاری تیرویید در کودک یک ساله

آکنه کیستیک، نوع شدیدی از آکنه است که به صورت برآمدگی های حساس، بزرگ و قرمز رنگی در عمق پوست ظاهر می شوند. آکنه کیستیک دردناک است و به سختی درمان می شود و در صورت ماندگاری طولانی به مدت چند ماه، باعث بروز لکه هایی بر روی پوست می شوند. درمان های موثر عبارتند از ایزوترتینوئین خوراکی، قرص های ضدبارداری و رتینوئید موضعی. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی آکنه کیستیک می پردازیم و راه های درمان

در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام،  بعضی از راه های طبیعی سفید کردن دندان را که شما شنیده اید، پیشنهاد می کنم. همچنین بررسی می کنیم هر متد شامل چه چیزهایی می شود، چطور روی دندان هایتان اثر می گذارد و ریسک های ممکن آن را چک می کنیم. اگر شما دنبال این نوع سفید کردن هستید، احتمالا دلایلی وجود داشته است: می خواهید بدانید که جایگزین طبیعی به جای استفاده از مواد شیمیایی مثل هیدروژن پراکسید وجود دارد یا خیر. می خواهید علایم کم کاری تیرویید در کودک یک ساله

فاسیای کف پا چیست؟ شرایطی است که به منجر به درد شدید در انتهای پاشنه پا می شود. این عارضه به دلیل التهاب در قسمت ضخیم بافتی ایجاد

با اینکه اندازه آفت دهان چند میلی متر نیست، ولی می تواند ناراحتی های زیادی در دهان شما ایجاد کند. در حالی که این آفت ها در

در مورد سندرم تریچر کالینز چه می دانید؟ آیا می دانید تاکنون چه روش های درمانی برای این بیماری پیشنهاد شده است؟ آیا این بیماری ارثی است و

سایه ابرو ( میکروشیدینگ ) بسیار ظریف تر از سایه ابرو همراه با تیغ (میکروبلیدینگ) بوده و در واقع نوعی تکنیک آرایشی نیمه دائم برای خط ابروهای نازک،

چند سالی است که در زمینه املاک، کسب و کارهای زیادی در فضای آنلاین ایجاد شده‌اند، تا بخشی از مسائل این حوزه را حل کنند. اینبار استارتاپ جدیدی

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه



علایم کم کاری تیرویید در کودک یک ساله

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اختلالات تیروئیدی کودک

باز هم در خدمت شما هستیم با سری مقالات بخش کودک آکاایران، در این مقاله قصد داریم شما را با اختلالات تیروئیدی کودک آشنا کنیم. عارضه ای که کودکان را از بدو تولد تهدید می کند و باعث اختلالاتی در روند زندگی آنها می شود. این اختلال در دو روند پرکار و کم کار می باشدکه در بزرگسالان نیز بسیار دیده می شود و ما در این مقاله میخواهیم به معرفی غده تیروئید، علائم و نشانه های تیروئید پرکار و کم کار برپدازیم و شما را با این بیماری آشنا کنیم. پس با آکاایران همراه باشید.

اختلالات تیروئیدی کودک

غده تیروئید در ناحیه گردن و درست زیر سیب آدم قرار دارد و هورمون هائی تولید می کند که دمای بدن، تولید انرژی، رشد و تولید مثل را کنترل می کنند. ممکن است غدهٔ تیروئید کم کار (هیپوتروئیدیسم) یا پرکار (هیپرتیروئیدیسم) شود. هر کدام از این حالت ها می توانند در دوران نوزادی یا هر سنی بعد از آن به وجود بیایند.

پرکاری غده تیرویید در کودکان

با افزایش فعالیت غده تیرویید، علائم و نشانه هایی در کودکان همانند بزرگسالان بروز می کند.می توان تپش قلب کودکان را حتی زمانی که او در حال استراحت است حس کرد و همین طور می توان به میزان فعالیت او (بی قراری و پرتحرکی، عدم توانایی در بخواب رفتن) توجه نمود.نشانه رشد سریع این کودکان، کوچک شدن لباسهای آنان است که باید مورد توجه والدینشان قرار گیرد. والدین و معلمان مدارس معمولاً توجه و دقت بسیار کمی در این موارد بر روی کودکان دارند.اما علائمی چون لرزش دست که سبب بدخط نوشتن می شود و یا ضعف عضلات شانه و ران در هنگام بازی و ورزش بسیار قابل اهمیت است.در هنگام پرکاری غده تیروئید یک و یا بیش از یکی از علائم عصبانیت، کج خلقی و زودرنجی، اختلال خواب، افزایش تعریق، عدم تحمل گرما، کاهش وزن غیر منتظره، چشمان بیرون زده، خیره نگاه کردن، گواتر، تپش قلب سریع، افزایش اشتها، افزایش حرکات دودی روده، دستان گرم و مرطوب و لرزش انگشتان در این افراد دیده می شود.

ـ علائم و نشانه ها:۱. هیپوتیروئیدیسمچنان چه تیروئید در هنگام تولد کم کار باشد، معمولاً تا چند هفته، آشکار نیست؛ سپس موجب خواب آلودگی زیاد، خفگی در حال شیر خوردن، یبوست شدید و تنفس سر و صدادار می شود. تیروئید بعد از سه تا شش ماه واضح خواهد شد و در نتیجه، سرعت رشد کودک کاهش خواهد یافت. علاوه بر این، زبان کودک بیرون می آید، پوست خشک و زبر خواهد داشت و گریه اش خشن خواهد شد. چنان چه کودک بعد از تولد دچار کم کاری تیروئید شود، رشدش کند شده دچار یبوست، خواب آلودگی و خشکی پوست می شود. تیروئید کم کار ممکن است موجب گواتر و خشکی و زیری پوست (بزرگی غده تیروئید) شود و یا این که اندازه غده تیروئید طبیعی باشد.

درمان تیرویید در کودکان

۲. هیپرتیروئیدیسم (فعالیت بیش از حد تیروئید)تیروئید بیش کار، معمولاً بین سنین ده تا پانزده سالگی به وجود می آید. با این حال، ممکن است گاهی در کودکان یک تا دو ساله نیز به وجود بیاید. تیروئید بیش کار، موجب تحریک پذیری، مشکلات رفتاری، لرزش دست ها، زیاد شدن اشتها بدون افزایش وزن، تعریق زیاد، و چشم های از حدقه در آمده می شود. گاهی این حالت، موجب بزرگ شدن غده تیروئید می شود.از آن جا که همهٔ علائم تیروئید بیش کار و کم کار می توانند در اثر بیماری های دیگر غیر تیروئیدی ایجاد شوند، تست های آزمایشگاهی برای تشخیص تیروئید لازم هستند. نوزادان تازه به دنیا آمده، غالباً پیش از ترک بیمارستان، از نظر هیپوتیروئیدیسم مادرزادی تست می شوند (این حالت یک اختلال غده تیروئید است که موجب اختلالات ذهنی و جسمی می شود).ـ مراقبت خانگی:شامل بردن کودک نزد پزشک برای معاینات ادواری و جستجوی علل بدکاری تیروئید است.ـ موارد احتیاط:۱. علائم تیروئید کم کار گاهی در کودکان بزرگ تر به ویژه نوجوانانی که عملکرد تیروئید آنها طبیعی است، دیده می شود. تنها پزشک می تواند تشخیص دهد که تیروئید بدکار می کند، یا نه.۲. کیست روی گردن باید توسط پزشک معاینه شود؛ زیرا ممکن است غده تیروئیدی باشد که در جای خودش قرار نگرفته است.ـ درمان پزشکی:به نقل از آکاایران : پزشک بر مبنای معاینات بالینی که شامل اندازه گیری فشار خون کودک و تست های آزمایشگاهی که سطح هورمون های تیروئید و هیپوفیز را در خون اندازه می گیرد، می تواند به تشخیص قطعی برسد. پزشک همچنین دستور تست جذب ید رادیواکتیو را خواهد داد. این تست برای ارزیابی عملکرد تومورهای غده تیروئید مورد استفاده قرار می گیرد.درمان کم کاری تیروئید، معمولاً شامل تجویز تیروکسین (یک هورمون تیروئیدی) به صورت خوراکی است. درمان تیروئید پرکار، شامل دارو یا بیرون آمدن قسمتی از غده تیروئید با عمل جراحی است.

اختلالات دیگر تیروئیدگره منفرد تیروئید , گواتر چند گره ای وتیروئیدیت ( التهاب ) تحت حاد وسایر اختلالات تیروئید به طور غیر شایع در بچه ها رخ می دهد.

بیماری تیروئید ورشدکم کاری تیروئید در نوزادان معمولا به وسیله غربالگری تشخیص داده می شود ودرمان بدون تاخیر باید انجام شود. اگر درمان انجام نشود ودر رشد و تکامل مغزی ایجاد اشکال خواهد کرد. کودکان مبتلا به کم کاری تیروئید می توانند همه علائم مشابه افراد بالغ راداشته باشند, اما بیشترین تغییرات ایجاد شده ممکن است کوتاهی قد , علی رغم وزن طبیعی یا بالا باشدوبلوغ به تاخیر بیفتد. هنگام شروع درمان با هورمون تیروئید رشد سرعت می گیرد. اگر کم کاری تیروئید بعداز 2 سال اول رخ بدهد , تغییری در ضریب هوشی ایجاد نمی کند.

غده تیرویید در کودکان

عدم درمان به موقع این بیماری چه عواقبی ممکن است داشته باشد؟

بهترین زمان درمان این بیماری روزهای اول تولد، به خصوص تا شش هفتگی می باشد. وقتی که زمان درمان به تعویق افتد، ضریب هوشی نوزاد کم می شود و هر چقدر که درمان زودتر شروع شود، ضریب هوشی بیش تر به مقدار طبیعی نزدیک خواهد بود. به عنوان مثال اگر درمان را بعد از 3 ماهگی شروع کنیم، در نتیجه ضریب هوشی طبیعی را نخواهیم داشت، مگر این که کم کاری مادرزادی تیرویید خیلی شدید نبوده باشد. موارد شدید کم کاری مادرزادی تیرویید و یا درمان بعد از 3 ماهگی نوزاد، منجر به عقب ماندگی ذهنی می شود.

در نتیجه، عقب ماندگی ذهنی و اختلال رشد مهم ترین عوارض عدم درمان به موقع در این بیماری می باشد.

گردآوری بخش کودک آکاایران

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

بیرون زدن چشم در اثر تومور هیپوفیز , کم بودن هورمون رشد کوچکی صورت , تیرویید در نوزادان , تیروئید در کودکان , فور آزمایشگاهی , تیروئید نوزاد

سایت کودک ، بارداری ، زایمان ، تربیت کودک ، بیماری های کودک ، نی نی9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *