علایم حاملگی ماه های اول

بارداری یکی از بهترین و شادترین لحظات زندگی بسیاری از زنان است. هیجان آوردن نوزاد به خانه و فرستادن آن به مهد کودک و کلی کارهای دیگر همواره شما را خوشحال می کند.

با اینکه کلی برای بچه دار شدن هیجان و شور و شوق دارید اما ممکن است هنوز اطلاعات کامل و درستی در مورد تغییرات خود در دوران بارداری نداشته باشید. آگاهی و شناخت تغییراتی که قرار است در این دوره برای بدن شما به وجود آید به آمادگی شما برای رویارویی با آن ها کمک زیادی خواهد کرد.

بارداری برای هر زنی متفاوت است. بعضی از زنان در سه ماه اول بارداری بسیار سرزنده، خوشحال و سالم اند ولی برخی دیگر نا امید می شوند. در مقاله های دیگر شما را با علائم سه ماهه دوم بارداری و علائم سه ماهه سوم بارداری و همچنین تغییرات بدن، معنی هر کدام از این تغییرات و اینکه چه علائمی خطرناک هستند آشنا می کنیم.

معمولا 25% زنان در سه ما اول بارداری خونریزی کمی دارند. لکه بینی در اوایل بارداری می تواند به این معنی باشد که تخمک بارور در رحم قرار گرفته است. با این حال اگر خونریزی زیاد، درد و گرفتگی عضلات شکم دارید با دکتر خود تماس بگیرید. این ها ممکن است علائم بارداری خارج از رحم (بارداری که در آن جنین خارج از رحم رشد می کند) یا سقط جنین باشند.

 

علایم حاملگی ماه های اول

درد سینه از اولین نشانه های بارداری به شمار می رود. علت این درد تغییرات هورمونی است که شیر را برای تغذیه جنین آماده می کند و این درد احتمالا تا پایان سه ماه اول بارداری با شما خواهد ماند. 

 

در دوران بارداری انقباض عضلانی که غذا را به طور طبیعی در روده حرکت می دهد، کاهش می یابد. دلیل این امر افزایش سطح ترشح هورمون پروژسترون است. علاوه بر این آهن اضافی که از طریق ویتامین های قبل از زایمان دریافت می کنید باعث یبوست و گاز معده شده و در دوران بارداری باعث نفخ معده می شود. برای رفع این مشکل فیبر و مایعات بیشتری مصرف کنید. فعالیت بدنی نیز به از بین بردن یبوست کمک زیادی می کند.

اگر یبوست واقعا اذیتتان می کند، از دکتر خود بخواهید ملین های قابل استفاده در دوران بارداری را به شما معرفی کند.

 

مشاهده ترشح شیری رنگ نازک (به leukorrhea) در دوران بارداری طبیعی است. می توانید در این زمان برای راحتی از نوار بهداشتی روزانه استفاده کنید.

 

بدن شما در دوران بارداری برای محافظت از جنین به سختی کار می کند، به همین دلیل زودتر از گذشته احساس خستگی می کنید. اگر در طول روز اگر نیاز به استراحت دارید می توانید چرت بزنید. همچنین مطمئن شوید که به اندازه کافی آهن دریافت می کنید (کمبود آهن در دوران بارداری منجر به کم خونی شده و خستگی بیش از حد می شود.)

 

ذائقه زنان در دوران بارداری ممکن است تغییر کند. بر اساس تحقیقات بیش از 6% زنان افزایش چشمگیر اشتها در دوران بارداری را تجربه می کنند و بیش از نیمی از آن ها بی اشتها می شوند.

اگر غذاهای سالم و کم کالری میل می کنید، در این صورت افزایش اشتها مشکلی ندارد. استثناهایی هم در این بین وجود دارد مثلا برخی زنان دچار پیکا (افزایش میل نسبت به چیزهای غیر خوراکی مانند خاک، آشغال یا شوینده های لباس و ) می شوند که برای مادر و جنین بسیار خطرناک است. اگر دچار این نوع افزایش اشتها شدید با دکتر خود صحبت کنید.

 

جنین در سه ماه اول بارداری خیلی کوچک است اما رحم شما در حال بزرگ شدن است که منجر به افزایش فشار روی مثانه خواهد شد. در نتیجه مرتب احساس می کنید باید به دستشویی بروید. نوشیدن مایعات را قطع نکنید چرا که بدن شما به آن نیاز دارد. در عوض مصرف کافئین (باعث تحریک مثانه می شود) را کم کنید. زمانی که احساس می کنید دستشویی دارید هرچه سریع تر افدام کنید و آن را نگه ندارید.

 

در دوران بارداری بدن هورمون پروژسترون بیشتری تولید می کند که باعث شل شدن ماهیچه ها می شود. از جمله حلقه ماهیچه ای در پایین مری که به طور طبیعی اسیدها و مواد غذایی داخل معده را داخل معده نگه می دارد. شل شدن این ماهیچه منجر به رفلاکس معده یا معده درد می شود. برای جلوگیری از معده درد، وعده های غذایی کوچکتر را در طول روز در بازه های زمانی کوتاه تر میل کنید. همچنین از غذاهای چرب، اسیدی (مثل مرکبات) و تند اجتناب کنید.

 

خستگی زیاد و تغییرات هورمونی باعث نوسانات خلقی شده و ممکن است ناگهان احساس بدبختی و نارحتی و غم به سراغتان بیاید. گریه کردن مفید است اما اگر احساس می کنید حالتان واقعا خوب نیست به گوش شنوا نیاز دارید پس از همسر، اعضای خانواده یا دوستان خود کمک بگیرید.

 

تهوع یکی از مشهورترین علائم بارداری در جهان است چرا که بیش از 85% زنان باردار آن را تجربه می کنند. این حالت تهوع نتیجه تغییرات هورمونی بدن بوده و ممکن است تا پایان سه ماهه اول بارداری همراه مادر باشد. برخی زنان تهوع خفیف دارند و برخی دیگر روز خود را بدون استفراغ شروع نمی کنند. اگر حالت تهوع دارید میان وعده های کوچک، شیرین یا پروتئینی (کراکر، گوشت و پنیر) میل کنید و آب بنوشید. آبمیوه خالص (آب سیب) یا زنجبیل نیز بسیار مفیدند. تهوع چیزی نیست که بخواهید در مورد آن نگران باشید اما اگر ادامه دار بود و شدید تر شد، می تواند روی میزان غذایی که به جنین می دهید تاثیر داشته باشد. پس با دکتر خود تماس بگیرید.

از هر 5 زن باردار 4 نفر صبح ها حالت تهوع و استفراغ را تجربه می‌کنند. علت این حالت تهوع و مریضی علوم است. محققان مطمئن نیستند که این حالت از عوارض جانبی بارداری است یا دلیل دیگری دارد.

محققان برای فهمیدن این موضوع که آیا حالت تهوع صبحگاهی خوب است یا نه روی 797 زن بین سال‌های 27 تا 211 مطالعه کردند. آزمایش ادرار نشان می داد همه‌ آن‌ها تازه باردار شده‌اند.

در بین این زنان 188 حاملگی (حدود 24 درصد) با از دست دادن نوزاد به پایان رسیدند. در هفته‌ دوم بارداری تقریباً 18 درصد از زنان حالت تهوع و حدود 3 درصد حالت تهوع و استفراغ داشتند.

در هفته‌ هشتم بارداری حدود 57 درصد حالت تهوع و 27 درصد تهوع و استفراغ داشتند.

در نهایت زنانی که حالت تهوع داشتند 5 درصد کمتر در معرض از دست دادن نوزاد بودند و این احتمال در زنانی که استفراغ هم داشتند 75 درصد کمتر بود.

برخی بر این باورند که حالت تهوع صبحگاهی در زنان باردار آن‌ها را از عادت های مضر مانند سیگار کشیدن و مصرف الکل منع می‌کند و همین علت اصلی نتیجه‌ مطالعات است. پزشکان نگران بودند که شاید این حالت تهوع صبحگاهی به خاطر کمبود ویتامین‌های مورد نیاز و مواد غذایی باشد. اما نوئل استرانگ (Dr. Noel Strong) ،استادیار زنان و زایمان و تولید مثل دانشکده‌ی پزشکی مونت سینای نیویورک توضیح می‌دهد که حالت تهوع صبحگاهی ناشی از تغییر سطح هورمون، به خصوص هورمون(hCG) ، در زنانی که تازه باردار شده‌اند است.

هرچه سطح هورمون های بارداری در زنان باشد، علائم حالت تهوع در آن‌ها است. معمولاً این علائم در زنانی که دو قلو دارند و سطح هورمون‌ها است دیده می‌شود.علایم حاملگی ماه های اول

بعد از بارور شدن تخمک زن و شروع حاملگی هورمون (hCG) توسط سلول‌ها در جفت ساخته می‌شود.

بنابراین برخی از محققان بر این باورند حالت تهوع و استفراغ ممکن است نشانه‌ بافت سالم جفت باشند. به عبارت دیگر بافتی که به میزان کافی هورمون ترشح نمی‌کند باعث می‌شود حالت تهوع در فرد ایجاد نشده و بارداری درست پیش نرود.

 

بارداری تنها دوره ای است که اجازه دارید وزن اضافه کنید اما زیاده روی نکنید. در طول سه ماه اول بارداری باید تقریبا 3 تا 6 پوند (ا تا 2 کیلوگرم) وزن اضافه کنید. اگرچه در دوران بارداری دو نفر را حمل می کنید، برای دو نفر غذا نخورید. در 3 ماه اول بارداری فقط 15 کالری در روز نیاز دارید. این کالری های اضافی را با غذاهای سالمی مانند میوه ها، سبزیجات، شیر، غلات کامل و گوشت کم چرب به دست آورید.

 

مشاهده هر کدام از این علائم زنگ خطری است که چیزی بارداری شما را تهدید می کند. در صورت مشاهده این علائم در دوران بارداری فورا با دکتر خود تماس بگیرید.

دل درد شدید

خونریزی شدید

سرگیجه شدید

افزایش یا کاهش سریع وزن

زنده نبودن جنین یک وضعیت اضطراری در بارداری است که در آن نوزاد معمولا دچار کمبود اکسیژن شده و موجب کاهش ضربان قلب، کاهش حرکات جنین و موارد غیر طبیعی در مایع آمنیوتیک می شود. در صورت مشاهده هر کدام از این علائم مادران باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

حرکت جنین در رحم مادر یکی از بخش های هیجان انگیز بارداری است. فراتر از لذت بردن از آن، حرکت جنین در رحم یک شاخص مهم سلامت کودک است. برخی از مواقع به طور منظم حرکات طبیعی هستند زیرا نوزادان در رحم خواب می بینند. با این حال، اگر کودک کمتر فعال باشد یا کاملا متوقف شود، ممکن است باعث نگرانی شود.

برخی از الگوهای ضربان قلب جنین نشانگر جنین مرده است است. متخصصین پزشکی می توانند از دستگاه نظارت بر جنین خارجی یا داخلی استفاده کنند تا میزان ضربان قلب نوزاد را مشاهده کنند. نظارت خارجی از طریق یک دستگاه کمربند مانند است که می تواند در اطراف شکم مادر قرار گیرد، در حالی که نظارت داخلی شامل اتصال الكترود به پوست سر نوزاد است. در یک زایمان سالم، ضربان قلب کودک در طول یک انقباض کمی کاهش می یابد و پس از پایان انقباض، به حالت عادی بازگردانده می شود.

سونوگرافی می تواند یک اندازه گیری را به شاخص مایع آمنیوتیک یا AFI بدست آورد. AFI با اندازه گیری عمق مایع آمنیوتیک در چهار بخش رحم و اضافه کردن اعداد با هم محاسبه می شود. یک AFI پنج سانتیمتر یا کمتر غیر طبیعی به نظر رسیده و نشان می دهد که نوزاد دارای وضعیتی به اولیگوهیدرآمینوس است که می تواند منجر به محرومیت اکسیژن و آسیب های زایمان مانند HIE و فلج مغزی (CP) شود.

مقدار کمی خونریزی واژینال در دوران بارداری نسبتا رایج است. با این حال، خونریزی می تواند نشانه ای از این باشد مشکلی در بارداری وجود دارد، مثلا وجود انقباض جفتی، جفت سر راهی. انقباض پلاسمایی هنگامی رخ می دهد که جفت از رحم دور شود. بسته به موقعیت و اندازه جنین، ممکن است در ابتدا باعث ایجاد ناراحتی در کودک نگردد. با این حال، می تواند باعث ایجاد آشفتگی شود، و همچنین می تواند بسیار سریع به یک مشکل بزرگ و جدی تبدیل شود.

مهم است که توجه داشته باشیم که انقباض جفتی نیز ممکن است بدون خونریزی واژینال باشد (خونریزی ممکن است پنهان شود)، اما اگر مادر خونریزی واژینال را تجربه کند، باید به پزشک اطلاع داده شود تا ارزیابی مناسب برای اطمینان از اینکه نوزاد اکسیژن کافی دریافت می کند را انجام دهد. پزشک باید سونوگرافی را برای بررسی انقباض انجام دهد، و ضربان قلب نوزاد باید بررسی شود تا دچار انقباض جفتی نشود.

انقباض جفتی و سایر مشکلات جفتی که سبب خونریزی می شود نیاز به نظارت بسیار نزدیک دارد و در بسیاری از موارد مادر باید به بیمارستان منتقل شود و به بخش اورژانس مراجعه کند.

برخی از گرفتگی ها در دوران بارداری نسبتا طبیعی است. این به این دلیل است که وقتی نوزاد رشد می کند، رحم نیاز به گسترش دارد. با این حال، فورا باید به پزشک مراجعه شود – به خصوص اگر گرفتگی شدید است – برای اطمینان از اینکه هیچ چیز بدی وجود دارد. گرفتگی می تواند نشانه ای از بسیاری از چیزها باشد، از جمله انقباض جفت.

کارشناسان بر این باورند که افزایش وزن در هر جایی بین 2 تا 4 پوند در دوران بارداری طبیعی است. اگر مادر به میزان بسیار کمتر از آن رشد کند، جنین ممکن است دچار ناراحتی شود و شرایطی به محدودیت رشد داخل رحمی (IUGR) داشته باشد. IUGR نیاز به نظارت و آزمایش دقیق پزشک و زایمان زودرس دارد. مادر باید به طور منظم قبل از تولد از جنین بازدید کند و پزشک باید بداند که تغییرات غیرطبیعی وزن ممکن است مانع نظارت بر جنین شود.

بعدی

قبلی

آکنه کیستیک، نوع شدیدی از آکنه است که به صورت برآمدگی های حساس، بزرگ و قرمز رنگی در عمق پوست ظاهر می شوند. آکنه کیستیک دردناک است و به سختی درمان می شود و در صورت ماندگاری طولانی به مدت چند ماه، باعث بروز لکه هایی بر روی پوست می شوند. درمان های موثر عبارتند از ایزوترتینوئین خوراکی، قرص های ضدبارداری و رتینوئید موضعی. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی آکنه کیستیک می پردازیم و راه های درمان علایم حاملگی ماه های اول

شکستگی فک چیست؟ در مورد عوارض شکستگی فک چه می دانید؟ آیا با راه های درمان آن آشنایی دارید؟ آیا تنها با جراحی میتوان آن را درمان کرد؟ در این

اگر شبیه مردم، احتمالا جوش سرسیاه زیادی دارید، اهمیتی ندارد چقدر تلاش می کنید، فقط ناامید نشوید. قطعا شرم آور است ولی بیایید اعتراف کنیم، همه ما

این سوالی است که اغلب از ما پرسیده می شود. جواب خیر است. اما استفاده از مسواک برقی می تواند با از بین بردن لکه ها، دندان هایتان

دررفتگی استخوان فک چیست؟ ساختار فک به شکل واضحی پیچیده است و دررفتن استخوان فک معمولا بسیار آسان تر از چیزی که انتظار می رود اتفاق می افتد.

بی اختیاری ادرار به شرایطی گفته می شود که در آن فرد، کنترل روی مثانه را از دست بدهد و ادرار به صورت بی اختیار دفع شود. این

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

در بارداری و زایمان, خانم ها, زناشویی, محبوب ترین ها ۱۳۲ نظر

هفده نشانه از علائم اولیه بارداری و بررسی علت های آن

  هفده تا از علائم اولیه بارداری برای تشخیص سریع حاملگی

علایم ماه اول حاملگی چیه ؟ آیا من باردارم ؟ بررسی تمام نشانه ها

خوب الان به احتمال زیاد چند هفته ای میشه که از آمیزش جنسی شما میگذرد و شما جونتون به لبتون رسیده و دارید از خودتون می پرسید که : آیا من باردارم ؟ اصلاً علائم اولیه بارداری چیه ؟ آیا من نشانه های حامگلی رو دارم یا نه ؟علایم حاملگی ماه های اول

خوب برای جواب قطعی دادن به این سوال می تونید از بی بی چک ( بیبی چک ) یا آزمایش خون و سونوگرافی استفاده کنید ولی شاید بخواهید تا زمانی که موقع مناسب برای آزمایش فرا برسه ، قبل از اون خودتون با نشانه هایی که در بدنتون ظاهر میشه ، در منزل بارداری یا عدم بارداری خودتون رو تشخیص بدید .

بقیه نی نی دار ها اینا رو هم خوانده اند :

 چند روز بعد از رابطه ی جنسی میشه با آزمایش خون حامگی را تشخیص داد ؟

نشانه و علایم اولیه روزهای اول حاملگی رو از کجا بفهمیم

سوال شما: با وجود استفاده از کاندوم آیا ممکنه من حامله باشم ؟خیلی نگران بارداری هستم

 

خوب حالا بریم سراغ ۱۷ تا از علائم اولیه بارداری :

دفعه ی آخر که داشتید از پله ها بالا میرفتید ، ناگهان نفس کم آوردید و احساس کمبود اکسیژن کردید ؟

جنین در حال رشد نیاز به اکسیژن داره برای همین اکسیژن قابل استفاده برای شما کم میشه . متاسفانه باید خدمتتون بگم که این نشانه بارداری ( به نفس افتادن )  ممکنه در سرتاسر این ۹ ماه بارداری با شما همراه باشه و هرچه به زمان موعود نزدیک تر میشید و نوزاد شما بزرگ تر میشه ، فشار بیشتری به  ریه و دیافراگم شما وارد میشه و نفس کشیدن و برای شما سخت تر میکنه .

امروز که داشتید سوتین همیشگی تون  رو می پوشیدید این کار براتون درد آور و عذاب آور شده بود ؟ این از نشانه های اولیه بارداری در زنان است .

شب ها سوتینی راحت تر بپوشید تا کمتر اذیت بشید .

:

·     خستگی و کسلی :

 

خستگی-و-خواب-آلودگی و کسلی-بخاطر-حاملگی

همش احساس بی حالی و خواب آلودگی دارید ؟

اگر ناگهان احساس خستگی شدید می کنید می تونه بخاطر افزایش شدید هورمون ها در بدنتون باشه .

در بسیاری از خانم ها ، کسلی و بی حالی در طول سه ماه اول بارداری ادامه پیدا میکنه و بعد از آن در سه ماهه ی دوم بارداری رو به کاهش میره .

خانم های باردار از هفته ی ششم بارداری شروع به احساس استفراغ می کنند . ولی بعضی از خانم ها هم زودتر از هفته ی ششم احساس تهوع و استفراغ می کنند .

به احتمال زیاد این احساس بهم خوردن حال با وارد شدن به سه ماهه ی دوم بارداری کاهش پیدا میکنه .

:

سوالات جنسی شما: امکان بارداری زدم در اولین نزدیکی جنسی

 

تکرر-ادرار-در-خانم-های-باردار

 

اگر نصف شب مجبور میشید که از خواب ناز خودتون بلند شید و برید دستشویی برای ادرار کردن و یا در طول روز زیاد به دستشویی سر می زنید ، شما یکی دیگه از نشانه های بارداری را دارید .

 

سردرد-علائم-بارداری

یکی دیگه از نشانه های اولیه حاملگی سر درد هایی است که باز هم بخاطر تغییر میزان هورمون در بدن شما ایجاد شده .

حواستون باشه که در دوران بارداری از ایبوپروفن  و سایر قرص های معمولی که برای کاهش سر درد میخورید استفاده نکنید و قبل از استفاده از هر گونه قرصی با دکتر متخصص خودتون  صحبت کنید .

:

سوال شما: عدم تمایل به برقراری رابطه ی جنسی در دوران بارداری

آیا کمرتون درد میکنه ؟

اگر شما معمولاً دچار کمر درد نمیشید ، این درد میتونه یک نشانه ی دیگه برای بارداری باشه که ممکنه در سرتاسر دوران بارداری همراه شما باشه.

دلیلش هم اینه که با شکل گیری جنین و بزرگ شدن اون ، مرکز ثقل بدن شما از حالت عادی خارج میشه و رباط ها و ماهیچه ی بدنتون بیش تر از حالت عادی کشیده میشند تا تعادل بدن شما رو حفظ کنند .علایم حاملگی ماه های اول

:

·     گرفتگی ماهیچه ای  :

دل-درد-و-گرفتگی-عضلانی-علائم–و-نشانه-های-بارداری

شاید براتون سخته باشه ولی رحم و زهدان شما در حال تمرین و کش و قوس بخاطر آماده شدن برای انبساط و گشاد شدن در هنگام زایمان هستش تا نوزاد شما راحت تر از رحم شما خارج بشه .

به این میگن یک آمادگی همه جانبه !

افزایش-شدید-اشتها-و-یا-بی-میلی-در-بارداری

اگر قبلاً اینطوری نبودید ، خیلی سادس ، بدنتون داره به شما میگه که باردارید !

حاضرید قسم بخورید که شلوارتون هفته پیش اندازتون بوده و الان تو تنتون نمیره !

پف کردن بدن یکی از نشانه های افزایش پروجسترون بخاطر حاملگیست که در زنان رخ میده .

پروجسترون باعث میشه که  سیستم هضم غذا کندتر عمل بکنه .

اگر مدام حالتون دگرگون میشه و بی خودی به شوهرتون گیر میدید  ، باز هم علتش تغییر هورمون های بدن شماست . بهتره که به همسرتون  بگید که این حالت گذراست و بزودی با عادت کردن به این تغییر هورمون حالتون دوباره خوب میشه و شما همون خانم مهربونش میشید !

:

احتمال حاملگی بعد از استفاده ی روش ارژانسی قرص های ضد از بارداری

بالا-رفتن-دمای-بدن-در-روز-های-اول-تخمک-گذاری-و-بارداری

البته تعریف خانم ها از صحبگاه فرق میکنه . بعضی ساعت ۸ رو سحر میدونند و بعضی ها هم ساعت ۱۲ رو کله صبح می دونند !

دمای بدن خانم ها از زمان تخمک گذاری ( یعنی تغریباً یک هفته بعد از تمام شدن پریود ) بالا میره و تا پریود شدن ادامه پیدا میکنه .

حالا اگر شما ۲ هفتس که پریودتون عقب افتاده و دمای بدنتون هم حس می کنید که بالا رفته ، احتمالاً شما باردار هستید .

حساس-شدن-حس-بویایی-در-دوران-بارداری

اگر این روزها براحتی با بوی زباله ها هم حالت تهوع بهتون دست میده و کوچکترین بوهایی مشام شما رو اذیت میکنه ، باز هم یکی دیگه از نشانه های بارداری رو دارید .

سرگیجه-و-غش-در-دوران-حاملگی

این نشونه ی حاملگی رو تو فیلم ها زیاد دیدید . طرف می خواسته جدا بشه ولی یوهویی غش  می کنه و میفهمه که بارداری !!

این غش کردن برای شما و شوهرتون میتونه نشانه ی خوبی از بارداری باشه .

برای بهبود این حالت باید آب زیاد بنوشید و غذا های مقوی زیاد بخورید.

لکه-بینی–نشانه-اولیه-بارداری

لعنتی . پریود شدم ؟

یا نشدم ؟

پس چرا اینقدر خفیفه ؟

 اگر چند روز قبل از موعد پریودتون دچار لکه بینی خفیف شدید ، باید خدمتون بگم که تخمک باردار شده ی شما در حال لانه گزینی در دیواره رحم است و این اتفاق باعث لکه بینی در شما شده .

خیلی از نشانه هایی که تا الان گفتم برای تمام مردم در حالت عادی رخ میده ولی تاخیر پریود فقط دو تا دلیل میتونه داشته باشه . ۱. عفونت ۲. بارداری .

اگر تا حالا تمام دوره های شما بصورت منظم رخ میداده و همیشه سر موعد پریود میشدید ولی اینبار چند روزی میشه که پریودتون به تاخیر افتاده ، باید هرچه سریعتر برید داروخانه و یک بیبی چک بگیرید !

تا اینجا هیچ کدوم از  این نشانه ها ۱۰۰ درصد حاملگی شما رو مشخص نمی کردند و برای اینکه شما با اطمینان ۹۵ درصدی بفهمید که باردار هستید یا نه ، باید از بی بی چک استفاده کنید .

اگر استفاده کردید و جواب بی بی چک منفی بود ولی هنوز پریود نشده بودید ، ممکنه که هنوز برای تشخیص از طریق بی بی چک زود باشه . در این جور مواقع شما دوتا راه دارید .

 راه اول اینه که برید آزمایش خون یا سونوگرافی بدید که دیگه جوابش ۱۰۰ درصد درسته . راه دوم اینه که چند روز صبر کنید و دوباره از بی بی چک استفاده کنید .

تقریبا دو هفته بعد از زمان عقب افتادن پریود ، دیگه بی بی چک با اطمینان ۹۸ درصدی حاملگی شما رو مشخص میکنه .

یادتون باشه که اطمینان ۱۰۰ درصدی فقط با  تست آزمایش خون حاملگی یا همون BHCG  مشخص میشه .

بهتره که این پست رو هم بخونید :

 چند روز بعد از رابطه ی جنسی میشه با آزمایش خون حامگی را تشخیص داد ؟

نشانه و علایم اولیه روزهای اول حاملگی رو از کجا بفهمیم

اگر شرایط خاصی دارید ، می تونید سوالتون رو اینجا بپرسید و از نظر دیگر نی نی دار ها آگاه بشید .

امیدوارم در هر صورت از زندگیتون لذت ببرید .

منبع اختصاصی پست: ((سایت  ۲tarke.com   ))

تهیه و ترجمه  : (( سایت  دوترکه  ))

  همکار عزیز کپی این مطلب بدون تغییر عنوان و فقط با لینک به این صفحه مجاز است.

:

اختراع روشی جدید برای جلوگیری از بارداری و مقابله با HIV ،ایدز

با دیدن این علائم بارداری آیا زد من حامله است ؟ همه میگن بارداره

چند نکته ی آموزشی در مورد جلوگیری از بارداری به روش بیرون کشیدن آلت

سوال شما: با وجود استفاده از کاندوم آیا ممکنه من حامله باشم ؟خیلی نگران بارداری هستم

آنتی بیوتیک ها چه تاثیری بر روی قرص های جلوگیری از بارداری دارند ؟

کاندوم های زنانه همراه عکس و آموزش

   همکار عزیز کپی این مطلب بدون تغییر عنوان و فقط با لینک به این صفحه مجاز است.

۲۰ شهریور ۱۳۹۶

۱۰ شهریور ۱۳۹۶

۳۰ مرداد ۱۳۹۶

۱۸ مرداد ۱۳۹۶

۱۱ تیر ۱۳۹۶

۰۶ تیر ۱۳۹۶

۲۸ خرداد ۱۳۹۶

۲۲ خرداد ۱۳۹۶

۱۷ خرداد ۱۳۹۶

اوشکول مگه مریم مقدسی لابدم تو خواب حاملت کردن خخخخخخخبچه برو ب بازیات برس اومدی اینجا چیکار

سلام دوستان، من و شوهرم براي اولين بار اقدام به بارداري كرديم و تقريبا٤ بار بدون جلوگيري اقدام كرديم( در يك ماه) روزاي اول دو بار از بي بي چك استفاده كرديم منفي بود، ولي الان كه بيشتر گذشته هم كم حوصله و عصبي شدم و هم الان كه نزديك پريودمه فقط لك بيني دارم و زير دلمم درد ميكنه گيج شدم نميدوم پريوده يا نه، مثل وقتي كه ميخوام پريود بشم ولي خبري از پري نيست!!!! ميشه بگيد چرا اينطور شدم؟ اينم بگم كه من تا بحال سابقه لك بيني نداشتم، كمكم كنيد??

سلام .من یه هفته پریودم عقب افتاده جواب ازمایش خونم منفی بود .ولی بازم نشدم . علتش چیه دوستان

سلام.من یه دختر ۱۵ ساله هستم و نسبتا بچه مثبت و از خودم مطمئنم که تا حالا دسته هیچ پسری بهم نخورده.چه برسه به س-ک-س و این حرفا.ولی اونشب داشتم خواب میدیدم که تقریبا هشت یا نه ماهه حاملم و دیر فهمیدم.تو خوابم همه بهم شک کرده بودن که با کی بودم!!!بالاخره بچم به دنیا اکمد و خیلیم دوسش داشتم.تو خواب از یه نفر پرسیوم که ممکنه آدم بدونه هیچ رابطه ای بچه دار بشه ولی کسی جواب نداد.صبح که از خواب بیدار شدم،حسه عجیبی داشتم با همیشه فرق داشت.تو اینترنت که سرچ کردم دیدم نوشته یکی از کشورا که تحقیق کردن به این نتیجه رسیدن که از هر ۲۰۰ تا دختر ممکنه بدون رابطه باردار بشن.همین منو ترسوند و وقتی علائمه بارداری رو هم خوندم دیدم که بیشترشو دارم.مثه سوزش یا درد سینه،درد زیر شکم،ترشحات واینم بگم که من همیشه پریودی هام منظم بوده ولی الان چند روزه که گذشته از پریودیم.رومم نمیشه به کسی بگم.اگه کمکم کنین ممنون میشم

سلام. نترسید مشکلی نیست.

سلام عزیزم یا مقاربت یا در صورت کاشت توسط پزشک میشه باردار شد الکی که ادم باردار نمیشه اطلاعاتت روبالا ببر تا بهتر متوجه منظورم بشی موفق باشی

شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

دیدگاه

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *