علائم سقط جنين در ماه سوم بارداري

راهنمای بارداری هفته به هفته

 بعد از مطالعه و یا گذراندن  هفته دوم بارداری میرسیم به هفته سوم بارداری که خیلی مهم تر از اونی هست که فکر میکنید ،و استرس و اضطراب این هفته بالا است,ولی بخاطر فرزندان سعی کنید انرژی مثبت به خود بدید و از چیزی هایی که برای شما میتواند مضرر باشد حتما دوری کنید،در ادامه با ما باشید و از اطلاعات ما استفاده کنید.

در هفته سوم بارداری تخم مرغ تخمگذار شروع به رشد سریع می کند، با ۳۲ سلول در ۳ روز و ۲۵۰ سلول در ۳ هفته. زندگی جدید به نظر می رسد .اندازه فعلی یک نخود ۲ میلی متر کوچک است.

پیوستن تخم مرغ و رحم به بدن باعث ایجاد حس خاصی در زن می شود، زیرا این یک لحظه خاص است.در یک روز ۱۰ روزه، جنین در عمق رحم قرار می گیرد، “خانه آن در ۹ ماه آینده می شود و دوره قاعدگی منظم را متوقف می کند. جفت از جنین محافظت می کند و آن را با بدن مادر متصل می کند، در همان زمان شکل می گیرد. با شروع هفته سوم، اسکن اولتراسوند می تواند برای تأیید حاملگی استفاده شود.

 

• تخمک گذاری فرایندی است که تخم مرغ از فولیکول خارج می شود
• تخمگذاری تخم مرغ را به داخل رحم منتقل می کند.علائم سقط جنين در ماه سوم بارداري

 

تخمک گذاری در طول هفته سوم بارداری اتفاق می افتد، جایی که تخم مرغ بالغ، آماده بارداری، از فولیکول به داخل لوله فالوپی آزاد می شود. از این لحظه تا ۲۴ ساعت، آماده برای دیدار با سالمترین و سریعترین اسپرم است. اگر تخمک بارور نشود، میمیرد و در طول دوره با ضخیم شدن رحم عبور می کند.

 

 

در هفته سوم بارداری واضح است که تخمک گذاری معجزه ای است که با انتشار تخمک از فولیکول شروع می شود و فقط چند لحظه ای طول می کشد. بلوغ فولیکول حدود ۱۶ تا ۳۲ ساعت طول می کشد. انتشار تخم مرغ از فولیکول توسط هورمون لوتئینیزه (LH) هماهنگ شده است. این هورمون در مقادیر زیادی درست قبل از تخمک گذاری تولید می شود.

افزایش LH در خون و ادرار می تواند مورد آزمایش قرار گیرد. این آزمایشات می تواند به شما کمک کند تا بررسی کنید که آیا تخمک گذاری شروع و بره ریزی بارداری شما را آغاز می کند.

فرایندهای قبل و بعد از تخمک گذاری دوره تخمک گذاری یده می شود که برای هر زن کاملا متفاوت است. زنان با حساسیت بالا می توانند در آن روز دقیق مشخص کنند که تخمک آنها از تخمدان آزاد شده است و حتی اگر این تخمدان چپ یا راست آن تخمک باشد، احساس می کنید.

• درد شکمی در شکم ؛
• درد و گرفتگی کم در یک طرف بدن (جایی که تخمک گذاری تخمک گذاری شده است)؛
• افزایش مخاطی دهانه رحم که شبیه به سفید تخم مرغ خام است.
• افزایش میل جنسی و حساسیت.

تخم مرغ بعد از خروج از تخمدان، مدت کوتاهی از ۱۲-۴۸ ساعت در انتظار باروری است. اسپرم زنده تر است و قادر به کودکی تا ۶-۷ روز است. به همین دلیل بسیار مهم است که تعریف دوره حاملگی برای زوج هایی که می خواهند نوزاد داشته باشند. تخمک گذاری نشان دهنده سیستم تولید مثل زن است.

 

۲-۶ ساعت طول می کشد تا تخم مرغ در نهایت به اسپرم برسد. میلیون ها اسپرم (که ظاهرا به نظر می رسد bulpoles) عجله برای دیدار با تخم مرغ است، اگر چه بسیاری از آنها در سفر خطرناک و دشوار زنده ماندن نیست. واگر به لوله فالوپی برسند و شروع به طغیان کردن تخم مرغ میکنند.

 

پس از عبور از غشای محافظ تخم مرغ، “برنده خوش شانس مکانیزمی را ایجاد می کند که بدن زن را تغییر می دهد و نشان می دهد که این تصور اتفاق افتاده است. در حال حاضر همه تغییرات شیمیایی و توزیع عصب عصبی از رحم به هدف حفاظت از تخم مرغ حاصل از بدن زن است.

 

پس از نفوذ تخمک، اسپرماتوزویید دم دیگر ضروری را از بین می برد و سر آن با هسته تخم مرغ هماهنگ است. سر اسپرم و تخم مرغ حاوی ۲۳ کروموزوم است. پس از همجوشی با یکدیگر، آنها یک زیتوت را تشکیل می دهند، سلول اولیه نوزاد آینده که اکنون حاوی ۴۶ کروموزوم است. این شکل جدید کامل که از سلول های پدر و مادر ساخته شده است، اکنون یک کد ژنتیکی منحصر به فرد دارد که تمام خصوصیات فیزیکی نوزاد را تعیین می کند: از رنگ چشم تا شکل گوش.

 

در ساعات اول پس از لقاح، zygote شروع به تجزیه سلول می کند در حالی که حرکت کردن لوله ی فالوپی است. در روز ۲۱، جنین کشت شده، که در حال حاضر یک شکل توت فرنگی دارد، به رحم برسد. این فرم کوچک (فقط ۰٫۲ میلی متر) برای ایمپلنت آماده است. فولیکول که سلول تخمک را آزاد می کند، فرو می ریزد و تبدیل به یک لوزی corpus، تشکیل موقت می شود که به رحم می رسد که تخم مرغ تخم ریزی شده است.

چگونه معده شما در هفته سوم بارداری احساس می کند؟ بعضی از زنان می گویند که اکنون بارداری خود را می بینند. پزشکان چنین پدیده بصری را رد نمی کنند، اما معتقدند که احساسات متمایزی در چنین مرحله ای هنوز امکان پذیر نیست.

علائم اوليه شرح داده شده و همچنين تغييرات در بدن در هفته سوم بارداری مي تواند براي هر ماه در انتهاي دوره قاعدگي مشخص باشد. از شایع ترین احساسات در شکم در ۳ هفته، زنان باردار علامت تهوع، سرگیجه، ضعف، تندرستی پستان، تغییر اشتها را نشان می دهند. با این حال، اکثر آنها هیچوقت احساس نمیکنند.

 

 

 

پس از مفهوم، رحم کمی سقوط می کند. این موقعیت بدن پایین تر کمک می کند تا احتمال سقط خود به خود را کاهش دهد. در هفته سوم بارداری با توجه به ارتفاع رحم، پزشک تعیین می کند که آیا حاملگی به طور معمول جریان دارد یا خیر. موقعیت بالا آن یک تماس بیدار است. این ممکن است نشانگر یک بدن پر تنش باشد. . تنش الیاف عضلانی می تواند سبب رد جنین شود. اگر شما دارای جایگاه بالایی هستید، پزشک توصیه می کند که باردار به بیمارستان برسد.

 

با این حال، در برخی موارد، موقعیت بالایی قسمت پایین رحم، ویژگی فردی ارگانیسم است. برای تعیین اینکه آیا خطر وقفه زودرس بر حاملگی وجود دارد با استفاده از سونوگرافی ممکن است.

 

در ابتدای بارداری، گردن رحم به راحتی جابجا می شود. تحرک آن ناشی از نوسانات بافت ساقه است. بلافاصله پس از ملاقات، شرح دقیق مخچه گردن رحم رخ می دهد. این یک سازگاری ضخیم و چسبیده به ورودی بدن است. این کمک می کند تا از جنین های در حال توسعه از بیماری ها محافظت کنند.

در هفته سوم بارداری رحم توسط طبیعت از تأثیرات منفی بیرونی، مانند رژیم ناسالم، الکل یا دارو محافظت می شود. اما هنگامی که تخم های بارور وارد رحم می شوند و در پوشش آن ایمپلنت می کنند، این تغییر خواهد کرد. در حال حاضر مادر آینده باید به دقت در مورد رژیم غذایی خود، تعادل احساسی و عادات بد مانند سیگار کشیدن فکر کند.

تخمک لقاح یافته به داخل رحم منتقل می شود که حدود ۴۰ ساعت طول می کشد و این روند می تواند درد ناخوشاییش را در شکم و خونریزی نور ایجاد کند. جداسازی سلول ها همچنان ادامه دارد، زیرا سلول ها به سرعت در رحم قرار می گیرند.

 

در نتیجه، یک شبکه عروق خونی روی سطح ناهموار شکل می گیرد که تمام مواد مغذی را از مادر تا نوزاد تحمل می کند. این آغاز توسعه جفت است. جنین به یک انسان کوچک تبدیل می شود و سلول های تازه رشد می کند جفت و بند ناف ایجاد می کند که کودک را محافظت و تغذیه می کند.

در طول هفته سوم بارداری  یک عضو کلیدی است. جفت، یک تولید کننده قدرتمند هورمونی، جنین را با اکسیژن، مواد مغذی و میکرو سلنیوم از طریق ورید فراهم می کند و به از بین بردن محصولات جانبی و خون تخلیه شده از طریق دو شریان کمک می کند.

جفت به عنوان ریه های کودک، ارگان های هضم و کلیه عمل می کند. جفت همچنین به عنوان یک مانع محافظ برای نوزاد از عناصر و باکتری های سمی عمل می کند که می تواند عفونت های دوران بارداری را ایجاد کند. این هورمون هایی تولید می کند که بارداری را حفظ می کنند و بدن زن را تغییر می دهند.علائم سقط جنين در ماه سوم بارداري

سیگنال های مختلف شروع به “اطلاع بدن زن در مورد بارداری از تخم مرغ بارور شده در پوشش رحم میکند. بدن با تولید هورمون بارداری به اصطلاح انسان (HCG) پاسخ می دهد.

اگر آزمون تخمک گذاری بر اساس هورمون لووتیونی باشد، آزمایش های بارداری بر اساس هورمون حاملگی انسان است. به طور معمول سطح HCG برابر با ۲-۵ واحد است، اما با شروع اولین روز حاملگی، هر روز خود را دو برابر می کند. در حدود یک هفته پس از تخمگذاری تخم مرغ به رحم، آزمون می تواند دو خط مثبت را نشان دهد. HCG به عنوان کاتالیزور برای سلول های تولید شده توسط پروژسترون کار می کند.

 

 

پروژسترون یک هورمون کلیدی برای بارداری و زندگی جنین است. این مقدار هورمون در مقادیر زیادی تولید می شود و برای تسکین عضلات رباط و رباط ها برای تخمک بارور، برای اولین بار به درستی وصل می شود و سپس برای آماده سازی برای کار.

اگر زن پروژسترون کم داشته باشد، پزشک داروهای مناسب را برای رفع آن توصیه می کند. بسیاری از متخصصان این هورمون را برای ایجاد بیماری صبحگاهی و خستگی در اولین هفته های بارداری سرزنش می کنند. همچنین پروژسترون است که باعث افزایش سینه های زنان در دوران بارداری می شود.

 

 

• ادرار مکرر تحت تأثیر هورمونهای بارداری قرار میگیرد، که در طول راههای در فضای باز مشکلاتی ایجاد می کند؛
• خستگی و خواب آلودگی؛
• حس بویایی افزایش می یابد که باعث افزایش سطوح استروژن می شود. در حال حاضر عطر مورد علاقه شما می تواند شما را احساس تهوع و برعکس بوی رنگ می تواند بسیاری از شادی ایجاد کند؛
• ترجیحات غذایی به سرعت در حال تغییر است، با گیاهخواران که طعم پیاز گوشتی و گوشتخواران تبدیل به یک رژیم سبز است. در این دوره، بسیاری از زنان نگرانی جدی نسبت به برخی غذاها دارند.

این زن معمولا صبح روز قبل از حاملگی، بیماری صبح، سرگیجه و حالت تهوع یکسان نیست. این باعث می شود که تغییرات در رژیم غذایی ضروری باشد. یک صبحانه مغذی در رختخواب ایده آل است. مادر آینده باید برای جلوگیری از نقص لوله عصبی به اندازه کافی اسید فولیک مصرف کند. فعالیت بدنی شدید باید در طول این دوره اجتناب شود، زیرا خطرناک برای بارداری است. آزمون بارداری بعد از هفته ۴ دقیق تر خواهد بود.

 

 

• چالش های مربوط به تخم گذاری تخم مرغ.
• بعضی از فرآیندهای التهابی می توانند مزمن شوند و باعث ایجاد مشکلات شوند. یک وضعیت التهابی رحم، که به اندومتریت یده می شود، می تواند مانع از موفقیت تخمک گذاری تخم ها شود یا حتی جنین رد شود. یک فرآیند التهابی در لگن می تواند باعث ایجاد چسبندگی شود، و این باعث نمی شود که تخمک بارور شده به رحم برسد. این زمانی است که حاملگی خارج رحمی اتفاق می افتد.

• در دوران بارداری خارج رحمی، زن معمولا در کمر شکم و پریود شدن نور با عوارض خون دیده می شود. این حاملگی لوله ای است.
• حاملگی خارج رحمی می تواند توسط آزمون سطح گونادوتروپین کوریونی انسان یا توسط اسکن اولتراسوند تشخیص داده شود. با پیشرفت در پزشکی، حذف لوله های فالوپ غیر ضروری است، زیرا لاپاروسکوپی در حال حاضر برای حل این مشکل استفاده می شود.

 

 

 

متأسفانه، سقط جنین درهفته سوم بارداری یک وضعیت شایع است، که یکی از ۸ زن در سه ماهه اول از دست دادن نوزادانشان است. در اینجا علائم خاصی وجود دارد که باید بلافاصله به یک پزشک مراجعه شود.

• تخلیه با خون، به خصوص رنگ قهوه ای، که می تواند به معنای سقط جنین باشد؛
• درد لگن.
در صورت خونریزی شدید، یک جنین نمیتواند ذخیره شود، احتمالا هنوز هم فرصتی برای کمک به پزشکی وجود دارد.
گاهی اوقات سقط جنین اولیه ممکن است هیچ نشانه ای از آن نداشته باشد، در حالی که یک زن ناشناس از حاملگی اش دارد. خونریزی می تواند برای یک دوره اشتباه باشد. در این مورد، یک جنین ممکن است با کیسه بیرون بیاید.

اکثر پزشکان افزایش رحم را به عنوان نشانه ای خطرناک در نظر نمی گیرند، مگر اینکه منظم و دردناک باشد. معمولا یک پزشک داروهای ضد اسپاسم را بی عارضه و برخی از استراحت را تجویز می کند.

سقط جنین اجتناب ناپذیر می تواند به فرار تبدیل شود، زیرا این امر به دلیل ناهنجاری های کروموزومی است که برای زندگی آینده نوزاد اتفاق می افتد.
هورمون ها همچنین می توانند باعث سقط جنین شوند. کمبود پروژسترون زن ممکن است یک سقط جنین باشد. امروزه یک زن معمولا درمان بیمارستانی می کند که باعث افزایش شانس بارداری می شود.

 

• اگر تخم مرغ ضعیف می شود، می تواند جدا شود
• سرگیجه و عفونت
خوب است بدانیم
پس از تخمك گذاری، تخمك به رحم می رسد و در نقطه ی راست، كه معمولا دیواره داخلی رحم، آندومتر است، متصل می شود.

بعد از هفته سوم، افزایش میزان تخلیه و درد در قسمت پایین شکم ممکن است رخ دهد. بهتر است از فعالیت بدنی شدید در این دوره اجتناب کنید زیرا ممکن است به عوارض ناخواسته منجر شود.
اگر درد ماندگار و افزایش میزان تخلیه باشد، زن باید فورا با دکترش مشورت کند. توصیه هایی برای هفته های اول و دوم نیز در اینجا اعمال می شود.

در مورد هفته سوم چه فکر میکنید؟ زنان دیگر از این سؤالات خواسته اند

س: احساس درد دردناک چیست؟

“همانطور که جنین بذر خود را به دیواره رحم فرو می ریزد، بسیاری از زنان درد ناشی از کاشت ملایم یا گرفتگی را تجربه می کنند. در حالی که بدن شما در حال تنظیم میزان هورمون بارداری جدید خود است و رحم شما به خانه جدید نوزادتان تبدیل شده است، طبیعی است که کمی ترس و یا ناراحتی رخ دهد “
س: آیا می توانم یک دوره زمانی داشته باشم که من آمنوره ثانویه ثانوی داشته باشم؟
بله با تعریف، آمنوره، فقدان دوره های شماست. این را می توان به دو دسته تقسیم کرد. آمنوره اولیه زمانی است که یک زن هرگز یک دوره نداشته و گذشته از سن است که انتظار می رود دوره ها به طور معمول آغاز شود.
س: چگونه می توانم بدانم زمانی که تخمک گذاری می کنم؟
تنها ثابت است که می توانید بر آن تکیه کنید، قاعدگی ۱۴ روز پس از تخمک گذاری است. هر تاخیری می تواند نتیجه تخریب معیوب باشد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت برای “های مادر” محفوظ است.

نا گفته های دوران بارداری را می دانید؟

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *