علائم حساسیت به گلوتن در نوزادان

پایگاه خبری تحلیلی تلکسیران

حوزه خبری : اخبارسیاسی، اخباراقتصادی،اخبارورزشی، اخباراجتماعی، اخبارحوادث، اخباراستانی، اخبارفرهنگی، اخبار علمی، اخبار روز، اخبار فناوری، اخباربین الملل، اخبارخودرو،اخبارتصویری، اخبار ویدیویی، سوژه های خبری. روزه های ایران، روزه های سراسرجهان.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت داده پردازی دیده بان می باشد . استفاده ازتمامی مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد .

جدول حقایق تغذیه ای  پیتزا بدون گلوتن نیمه

توضیحات سایت فوددارو در مورد محصول فاقد گلوتن Celino Kalleh

توضیحات سایت فوددارو در مورد این محصول رژیمی بدون

مقداردرهر1 گرم

وزن
3 گرم

مقداردرهر1 گرم

وزن
5 گرم

علائم حساسیت به گلوتن در نوزادان

مقداردرهر1 گرم

وزن
1 گرم

 

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی گفت:مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک(سبز) با مجوز این سازمان

ساخت سیلوی غلات و بلوار مجتمع بندری کاسپین با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بره و بودجه و استاندار

کارشناسان کشاورزی بر این باورند تولید ماهی تیلاپیا با اهداف اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

 

                 

آزمایشگاه بصیر

آزمایشگاه مسعود

آزمایشگاه دنا

آزمایشگاه مرکزی

آزمایشگاه نیلوفر

مرکز طب کودکان

 

برای استفاده از امکانات سایت لطفا با کاربری خود وارد شوید و در غیر اینصورت در سایت عضو شوید

 

بهبود یبوست با ماساژ درمانی؛

 

                   

 

مراقب سلامت دهان خود باشید

 

                     

 

سیب را قبل از خوردن حتماً بشویید!

 

             

 

گالری

 

 

 

گلوتن (Gluten) پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار وجود دارد و حدود 1 درصد از انسانها به آن آلرژی دارند و این آلرژی غذایی در کودکان باید زود تشخیص داده شود تا جلوی عوارض آن گرفته شود. بیماری سلیاک، بیماری فرد حساس به گلوتن است.

علائم بیماری در کودکان متغیر است. اما تحريك‌پذيري يكي از رايج‌ترين علائم مي‌باشد . هر کودک ممکن است یک یا تعدادی از این علائم را داشته باشد:

نیمی از افراد مبتلا به سیلياك فاقد هرگونه علايم روده اي ميباشند. اما ممکن است دستگاه گوارش آنها دچار مشکلاتی شده باشد. در صورت مشکوک بودن به سلیاک، به پزشک مراجعه کنید تا برای شما آزمایش خون تجویز نماید.

زماني كه گلوتن در غذای فرد بیمار وجود دارد،  فرد مسموم مي‌شود كه منجر به آسيب روده  مي‌گردد. اين آسيب ديدگي باعث كاهش جذب مواد غذايی ضروری مي‌شود و اگر تحت درمان قرار نگیرد، می تواند منجر به سوءتغذيه و بيماريهای متعاقب  ( به عنوان مثال: كم‌خوني كمبود آهن، كاهش تراكم استخوان، كاهش وزن غيرارادي، كمبود فولات و ويتامين B12) گردد.علائم حساسیت به گلوتن در نوزادان

سوءجذب مشكل جدي براي كودكان محسوب مي‌شود، زيرا آنها به مواد مغذي كافي جهت رشد مناسب نيازمندند .

يك رژيم غذايي بدون گلوتن، مهمترين و اولين قدم است. كه براي اينكار بايد حتماً با يك متخصص تغذيه مشاوره صورت گیرد. همچنين بخاطر داشته باشيد كه قبل از تشخيص، گلوتن آسيب زيادي در طولاني مدت به دستگاه گوارشتان رسانده است که با 6 ماه تا 2 سال رژيم غذايي بدون گلوتن این آسیب ها رو به بهبود مي‌رود. اگر چه بسياري از بيماران با اين رژيم غذائي در همان هفته‌هاي اول احساس  بهبودی مي‌ کنند.

گلوتن در جو، گندم سرخ، گندم سياه، ماءالشعیر، سركه مالت، نشاسته گندم، سبوس گندم، خمير فطير آرد، تثبیت کننده بستنی و سس کچاپ و سس سویا وجود دارد. اگر نان یا سسی گلوتن نداشته باشد، روی آن عبارت عاری از گلوتن (Gluten Free) درج میشود. این غذاها را باید از رژیم بیمار حساس به گلوتن حذف کنید: انواع نانهای معمولی، ماكارونی و اسپاگتی، انواع كیك و بيسكویت‏هاي معمولی و انواع كلوچه ها. همچنين مصرف كليه محصولات غذايی كه در تهيه آنها از اينگونه غلات استفاده شده است، ممنوع مي‏باشد مانند سوسيس، كالباس و سوپهاي آماده. همچنین خمیرهای بازی کودکان نیز گلوتن دارد. اما گلوتن از راه پوست جذب نمیشود، فقط مهم است که پس از بازی، دستها را کامل و درست بشویید.

برای آشنایی با این بیماری به انجمن ایرانی سلیاک و یا  سایت بیماران سلیاک مراجعه کنید. همچنین وبلاگهای زیر نیز می تواند برای مشاوره و بالابردن اطلاعات شما مفید باشد :

سلام من مبتلا به سلیاک شدم هرچی می خورم عدم تحمل بهش دارم میشه خواهش کنم به من کمک کنی برنج با مرغ جواب نمیده البته اینکه من 4سال از این موضوع میگذره درضمن رژیم در افراد متفاوته 9کیلو کم کردم خواهش میکنم کمکم بکن

من یه پسر سه ساله دارم که از بدو تولد مبتلا به بیماری سلیاکه از نوع شدید اسمش بهشاد خواهش میکنم که اگه ماکارونی بدون گلوتن وجود داره بهم معرفی کنید ممنون.

سلام شما نوشتین بهشاد عزیز از بدو تولد مبتلا به سلیاک بوده میشه لطفا بگین چه علایمی داشت . و چطور تشخیص داده شد والا پسر دختر دایی من از بدو تولذ اسهال داره شدید یک هفته هم بستری شد ولی جوابی نگرفتن خواستم ببینم ایا از بدو تولد احتمال داره نوزاد هم این بیماریو داشته باشه بینهایت ممنونم که وقت میزارین برام

باسلام
دخترم هفت سالشه که شش ماهه تشخیص دادن که سلیاک داره، کاملا در رزیم بود تازه بردیم دوباره ازمایش دادیم فرقی نکرده الانم شدید یبوست داره. صورتش جوش میزنه و پاش درد شدیدداره . به تهران پیش دکتر *** رییس انجمن سلیاک بردیم اصلا خوب نمیشه . اگه کسی درمانی یا دکتری سراغ داره لطفا پیام بذاره ***

سلام خدمت همه ی شما عزیزان
من واقعا برای مشکل پیش آمده برای شما عزیزان متاسفم
من یک دانشجو هستم و میخوام یک مقاله در مورد این بیماری تهیه کنم
از عزیزانی ک خودشون یا عزیزانشون دچار این بیماری شده اند تقاضا دارم که در این مقاله به من کمک کنن شاید این تنها کمکی باشه که از دست من برای شما عزیزان بر میاد شاید تونستیم غذاهایی فاقد گلوتن رو در کشور زیاد کنیم ممنون میشم

سلام، من یک بیمار مبتلا به سلیاک هستم و در از نا (لرستان) زندگی می کنم، خدا رحمت کنه مرحوم دکتر علی چراغی را (ایشون متخصص داخلی بود)، ایشون حدود دوسال پاش بیماری مرا از طریق آندوسکوپی تشخیص داد. من هم زخم معدع دارم هم سلیاک که هر دوی اینها از طریق آندوسکپی مشخص شدند.ایشون به من توصیه کردند که به جای نان های سنتی و به طور کلی نانهایی که توسط گندم و جو ساخته می شوند (مثل لواش و امثال آن) از نان برنجی ونان ذرت استفاده کنم. اینجا در ازنایه بنده خدایی هست که ما سفارش می دهیم و برای ما نان برنجی می آورد.البته متاسفانه در شهری مثل ازنا نان ذرت وجود خارجی نداره و اگر هم در شهرهای مجاور هم فرضا گیر بیایدبه شدت گران است. ایشون به من توصیه کردند که بجای نان ذرت از پفک نمکی هایی که دارای آرد ذرت هستند می توانید استفاده کنید.

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

قبل از دست کشیدن از خوردن پاستا و نان به دلیل حساسیت به گلوتن و بیماری سلیاک حتما این مقاله را بخوانید تا با علائم حساسیت به گلوتن و بیماری سلیاک آشنا شوید تا اگر نیازی بود حتما نست دهید.

آیا شما هم به دنبال مواد غذایی بدون گلوتن هستید زیرا متقاعد شده اید که این پروتئین (*گلوتن gluten) باعث ایجاد مسائل گوارشی برایتان می شود؟ اگر با پزشک در این مورد مشورت نکرده باشید، ممکن است اشتباه کرده باشید. یک مطالعه جدید نشان داده است بسیاری از افرادی که رژیم بدون گلوتن را انتخاب کرده اند، برای بیماری سلیاک یا سیلیاک celiac disease به درستی مورد آزمایش قرار نگرفته اند.

* گلوتن gluten :گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. این ماده باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن بافت فراورده نهایی می‌گردد.

اگر می خواهید بدانید : علائم بیماری سلیاک که شما را از ابتلا به سلیاک آگاه می کند

اگر می خواهید بدانید : درباره بیماری سلیاک چه می دانید؟علائم حساسیت به گلوتن در نوزادان

اگر می خواهید بدانید : خطر جدی رژیم های فاقد گلوتن, بسیار مراقب باشید

اگر می خواهید بدانید : رژیم های فاقد گلوتن به این دلایل رد می شوند

محققان مدرسه پزشکی بهداشت شرق Eastern Health Clinical School در دانشکده موناش Monash University و بیمارستان آلفرد Alfred Hospital در ملبورن استرالیا، با بررسی 144 نفر که مدعی بودند که از حساسیت به گلوتن غیر سلیاکی* non-celiac gluten sensitivity  ( NCGS ) رنج می برند متوجه شدند 44 درصد از شرکت کنندگان بدون نظارت پزشکی از رژیم بدون گلوتن استفاده می کنند – و 69 درصد از آن ها آزمایش های لازم برای تشخیص بیماری سلیاک را انجام نداده اند. (انجام آزمایش توسط پزشک قبل از این که رژیم بدون گلوتن را شروع کنید اهمیت بالایی دارد، چون تشخیص مضر بودن آن برای بدن، پس از اینکه تقریبا از سیستم بدن حذف شده، کار سختی می شود.)

* حساسیت به گلوتن غیر سلیاکیnon-celiac gluten sensitivity  ( NCGS ) : بیمار علی رغم رد حساسیت به گندم و بیماری سلیاک، در پاسخ به مصرف غذاهای حاوی گندم، چاودار و جو پرک علائم مختلف را از خود بروز میدهد، ولی علائم بعد از حذف این مواد از رژیم غذایی خود بخود از بین میروند.

یک واقعیت جالب دیگر از این مطالعه: 72 درصد از شرکت کنندگان حتی دارای معیارهای بیماری حساسیت به گلوتن غیر سلیاکی نبودند. در حالی که 62 درصد از این گروه به این دلیل که پزشکان نتوانستند دلیلی برای رد بیماری سلیاک پیدا کنند، جزو بیماران سلیاک قرار گرفتند، 24 درصد از آن ها با وجود ادامه دادن رژیم بدون گلوتن باز هم با مشکلات مربوط به دستگاه گوارش روبرو بودند. ( سندرم روده تحریک پذیر irritable bowl syndrome یا آلرژی به گندم می توانند علایم مشابهی داشته باشند. )

اگر می خواهید بدانید : بیماری روده تحریك پذیر چیست؟

اگر می خواهید بدانید : مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر بخوانند

نتیجه گیری:

نباید برای حساسیت به گلوتن خودتشخیصی کنید. اگر فکر می کنید ممکن است به یکی از این بیماری ها مبتلا باشید باید به پزشک مراجعه نمایید و آزمایش های مربوط به بیماری سلیاک را انجام دهید تا دچار پیامدهای آن نشوید.از کجا بدانید که برای این مشکل باید به پزشک مراجعه کنید؟ دکتر جینا سام Gina Sam،مدیر مرکز حرکات دستگاه گوارش در بیمارستان کوه سینا  Mount Sinai Hospital ، علایم نشان دهنده بیماری سلیاک را بیان می کند.

از آن جایی که درمان نکردن بیماری سلیاک به بخش های خاصی از روده که این ویتامین ها را جذب می کند آسیب می رساند، کمبود آن ها می تواند علامت ابتلای شما به این بیماری باشد.

* فولات Folate : جزو ویتامین های گروه B می باشد.

اگر می خواهید بدانید : علائم کمبود ویتامین B12

حتی اگر بدون علامت هستید، بستگان درجه یک بیمار مبتلا به سلیاک قطعا باید تحت آزمایش قرار بگیرند.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

تصویر امنیتی جدید

تحقیقات محققان دانشگاه پزشکی چین نشان می دهد مصرف میزان بالا سبزیجات آلیومی ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۷۹ درصد کاهش می دهد

در اين مقاله با عسل و دارچين، درمان کننده بسياری از بيماری ها آشنا می شويم

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

ایجاد حساسیت و آلرژی متعاقب مصرف گندم و یا تنفس آرد گندم یکی از بیماری های آلرژیک غذایی و همچنین تنفسی محسوب می گردد. مطالعات نشان می دهند در دهه های اخیر شیوع حساسیت به گندم رو به افزایش بوده است! آلرژی به گندم از چندین نظر با سایر آلرژی های غذایی متفاوت است. اول اینکه گندم پرمصرف ترین غله در ایران و جهان می باشد. دوم آنکه یکی از مهمترین منابع تامین پروتئین برای انسان به شمار می آید. همچنین گندم از جمله مواد غذایی است که در ابتدای زندگی یعنی حدودا از ۵ ماهگی وارد رژیم غذایی کودکان می شود و می تواند حتی از طریق شیردادن مادر نیز باعث بروز عوارض آلرژیک در کودکان مستعد گردد. با توجه به این مهم در این نوشتار بر اساس مقالات و مستندات معتبر به بحث و تشریح حساسیت و آلرژی به گندم پرداخته شده و تفاوت این بیماری با بیماری سلیاک (نوعی بیماری خودایمن در اثر مصرف گندم؛ به ادامه نوشتار مراجعه گردد) نیز بیان می شود.

به طور کلی غلات مهمترین منبع پروتئینی در رژیم غذایی مردم در سراسر جهان به شمار می آیند. در این میان پرمصرف ترین غله در ایران و جهان گندم می باشد. همه غلات از نظر گیاه شناسی متعلق به خانواده Poaceae می باشند. گندم مورد استفاده برای تهیه نان با علمی تریتیکوم ایستیوم (Triticum aestivum)  به طور گسترده در مناطق مختلف ایران کاشت می شود و با آب و هواهای مختلف سازگار می باشد. گندم در میان مواد غذایی از ارزش بالایی برخوردار است و می توان از آن محصولات مختلفی مانند انواع نان، پاستا، شیرینی جات و بدست آورد. به رغم ارزش غذایی بالای گندم و کاربرد بسیار زیاد آرد گندم در صنایع غذایی اما امروزه به طور روزافزونی گزارش هایی  از واکنش های آلرژیک غذایی و تنفسی متعاقب مصرف گندم و یا تنفس آرد گندم در ایران و سایر کشورهای جهان اعلام می گردد.

بر اساس مطالعات انجام شده در کشور ایران در خصوص آلرژی غذایی، نتایج نشان داده است حساسیت به گندم بعد از آلرژی به شیرگاو، تخم مرغ و مغزهای خوراکی از جمله آلرژی های غذایی شایع  در کشورمحسوب می گردد. آلرژی به گندم در کودکان شایع تر از بزرگسالان می باشد.  علائم حساسیت به گلوتن در نوزادان

در جهان نیز نتایج پژوهش ها حاکی از افزایش واکنش های آلرژیک به گندم بخصوص در کودکان می باشد. در این مطالعات شیوع آلرژی به گندم در کودکان ۲ تا ۱۰ سال بین ۲ تا ۹ درصد گزارش شده است.

 

به طور کلی پروتئین ها تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن خشک دانه گندم را به خود اختصاص می دهند. قسمت عمده این پروتئین ها گلیادین ها (Gliadins) و گلوتنین ها (Glutenins) می باشند. این پروتئین ها ترکیبات پیچیده تری مانند گلوتن را ایجاد می نمایند که به میزان فراوانی در گندم و در برخی دیگر از غلات وجود دارند.  تاکنون از گندم ۲۷ ماده آلرژی زا در بانک جهانی آلرژن  ها (www.allergen.org) به ثبت رسیده است. مواد آلرژی زای گندم دارای خصوصیات مختلف بوده و درجه حساسیت زایی متفاوتی دارند.

عوارض ناشی از مصرف گندم و یا تنفس آرد گندم منجر به علائم و تظاهرات بالینی مختلفی می شود که در ادامه به طور مختصر بیان خواهند شد:

شناخته شده ترین واکنش آلرژیک به گندم همان عوارض ناشی از مصرف خوراکی گندم است. گندم برای نخستین بار در حدود ۵ ماهگی وارد رژیم غذایی افراد می شود. حساسیت به گندم ممکن است در حین شیر دادن مادر نیز برای اطفال روی دهد. به طور کلی بالغین کمتر از کودکان دچار آلرژی غذایی ناشی از مصرف گندم می شوند. علائم آلرژی غذایی به گندم به طور معمول شامل کهیر، آنژیوادم، تنگی نفس، درد شکم، تهوع و استفراغ و در موارد شدید شوک آنافیلاکسی می باشد. گاهی عوارض دیررس ناشی از حساسیت به گندم بعد از حدود ۲۴ ساعت به صورت علائم معده –روده ای و یا تشدید واکنش های درماتیت آلرژیک (اگزما) مشاهده می گردد.

 

آسم نانوایان نوعی آلرژی شغلی بوده که اغلب در افراد شاغل در کارخانه های آسیاب گندم و غلات و همچنین نانوایی ها و شیرینی پزی ها روی می دهد. آسم نانوایان در اثر تنفس آرد غلات ایجاد می گردد. علائم تنفسی در این بیماری ممکن است با علائم رینیت آلرژیک، التهاب ملتحمه چشم (کونژکتیویت) و کهیر نیز همراه باشد. اغلب بیماران مبتلا به آسم نانوایان قادر به مصرف خوراکی گندم بوده بدون آنکه دچار علائم خاصی شوند!

 

این نوع عارضه ناشی از مصرف گندم منحصر بفرد بوده و زمانی روی می دهد که فرد بعد از مصرف گندم فعالیت ورزشی داشته باشد.  در این حالت عوارض ناشی از مصرف پروتئین های حساسیت زای گندم از نوع موضعی مانند کهیر بوده و یا به صورت گسترده یعنی به شکل کهیر در نقاط مختلف بدن، آنژیوادم، تنگی نفس، کاهش فشار خون و یا شوک مشاهده می گردد. عارضه آنافیلاکسی القاشده با ورزش وابسته به گندم براحتی قابل پیش بینی و یا تشخیص نمی باشد! زیرا بروز و شدت این عارضه به میزان گندم مصرفی و شدت فعالیت ورزشی دارد. در مطالعه ای که بر روی بیماران فنلاندی انجام شده است نتایج نشان داده این عارضه بین ۱۰ دقیقه تا ۴ ساعت بعداز مصرف گندم بروز یافته و مدت فعالیت ورزشی که باعث ایجاد این عارضه گردیده، بین ۱۰ دقیقه تا ۶۰ دقیقه بوده است.

 

چندین تفاوت بین آلرژی به گندم و بیماری سلیاک وجود دارد. همانطور که پیش تر بیان شد گندم دارای پروتئین های مختلفی است که بدن انسان گاهی به بعضی از این پروتئین ها واکنش نشان می دهد. سلول ها و مواد ایجاد کننده عوارض در بیماری سلیاک و آلرژی به گندم با هم کاملا متفاوت است. در حساسیت غذایی به گندم و یا در آسم نانوایان، فرد دچار یک بیماری آلرژیک بوده و مکانیسم آن با سایر بیماری های آلرژیک یکسان است (رجوع به نوشتار مکانیسم ایجاد حساسیت یا آلرژی به زبان ساده). اما بیماری سلیاک نوعی بیماری ارثی و خودایمن (انحراف و واکنش سیستم ایمنی بدن یک فرد علیه برخی مواد و سلول های بدن خود او) بوده که در آن سیستم ایمنی بدن بدلیل واکنش به پروتئین گلوتن گندم باعث آسیب زدن به بافت روده می شود. در این بیماری پرزهای روده در اثر تهاجم سیستم ایمنی و التهاب از بین می روند. این آسیب بتدریج موجب اختلال در جذب مواد غذایی و املاح معدنی و در نهایت سوءتغذیه در فرد می گردد.

تشخیص آلرژی به گندم با مشاوره با متخصص آسم وآلرژی و بر اساس آگاهی دقیق از سابقه بیمار، علائم ایجاد شده در اثر مصرف گندم و یا استنشاق آرد گندم و همچنین انجام آزمایش های پوستی و خونی می باشد (برای آگاهی از این آزمایش ها به نوشتارآزمایش های رایج خونی و پوستی برای  تشخیص بیماری های آلرژیک مراجعه نمایید). شایان ذکر است بعضی از پروتئین های حساسیت زای گندم با آلرژن های موجود در برخی گونه های چمن ها و یا مواد غذایی مشابه بوده و این امر موجب ایجاد واکنش متقاطع میان این آلرژن ها می شود. به عبارتی گاهی افراد حساس به گرده گونه هایی از چمن ها و یا بعضی از مواد غذایی خاص ممکن است در صورت مصرف گندم و یا استنشاق آرد گندم دچار عوارض آلرژیک شوند! برای مطالعه آلرژن های مشابه مواد حساسیت زای گندم به نوشتار واکنش متقاطع میان مواد حساسیت زای غذایی و تنفسی رجوع نمایید.

 

به  عنوان یک قاعده کلی برای بیماری های آلرژیک، بعد از اثبات وجود حساسیت به یک ماده مانند پروتئین های موجود در گندم، اجتناب از برخورد و یا مصرف ماده حساسیت زا می تواند باعث جلوگیری از بروز عوارض آلرژیک در فرد بیمار شود. همچنین می توان برای پیشگیری به موارد توصیه شده در ادامه (عنوان بعدی) توجه نمود.

برای درمان علائم آلرژیک ناشی از مصرف گندم و یا تنفس آرد گندم به طور معمول پزشک معالج عوارض آلرژیک ملایم و خفیف را با تجویز داروهای آنتی هیستامین  و یا پمادهای موضعی استروئیدی کنترل می کند. اما در مواقعی که عوارض آلرژیک شدید بوده و امکان بروز واکنش آنافیلاکسی وجود دارد به مراقبت های اورژانسی نیاز بوده که توضیحات آن در نوشتار داروهای اورژانسی برای واکنش های شدید آلرژیک بیان شده است. البته لازم به توضیح است در صورت داشتن شرایط لازم در فرد بیمار ممکن است پزشک معالج فرد را برای انجام ایمونوتراپی اختصاصی به مراکز درمانی معتبر و مشخص معرفی نماید (نوشتار ایمنی درمانی یا ایمونوتراپی برای درمان آلرژی).

 

توصیه های مهم در ارتباط با کنترل و پیشگیری از آلرژی و حساسیت به گندم

 

تهیه و تدوین:  شبکه جامع آلرژی

منابع:

 

۱- wheat allergy: diagnosis and management

۲- Clinical presentation, allergens

۳- Wheat allergy

۴- Update on wheat hypersensitivity

۵- Sensitization to common allergens

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

علائم حساسیت به گلوتن در نوزادان


1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *