علائم حاملگي در هفته دوم

نی‌نی‌بان:  هفته اول که پر از شگفتی و هیجان بود گذشت. حالا در هفته دوم هستید. هنوز هیچ چیز به طور قطعی مشخص نیست. پس بهتر است در این هفته فقط آرامشتان را حفظ کنید. شما هیچ تصوری از اینکه قرار است چه اتفاقی بیفتد ندارید. درست است بارداری شما هنوز تایید نشده، اما با ماهمراه باشید تا به شما بگوییم که در هفته دوم بارداری چه اتفاقهایی قرار است رخ بدهد و چه تغییراتی را می توانید حس کنید.

در هفته اول مشخص می‌شود که جنین دختر است یا  پسر . هرچند شما حالا حالاها  بی‌خبر خواهید بود. پیوند اسپرم و تخمک یک فرایند 1 تا 3 ساعته است. در هفته اول که باروری تخمک انجام می‌شود حدود 25 میلیون اسپرم از سرویکس (دهانه رحم) وارد واژن می‌شوند. اما فقط  4 اسپرم برای نفوذ به تخمک می‌توانند وارد رحم شوند و فقط یک اسپرم  تخمک را بارور می کند.کروموزم‌های والدین حاوی مواد ژنتیکی هستند که کودک خصوصیات پدر و مادر را از طریق آنها به ارث می‌برد. هر انسانی 64 کروموزم دارد که 23 کروزموزم را از مادر و 23 عدد دیگر را از پدر  می‌گیرد. هر تخمک دارای یک کروموزوم X و هر اسپرم دارای یک کروموزوم X  یا Y  است. ترکیب کروموزوم‌هایX  و  y جنسیت کودک را مشخص می‌کند. اگر اسپرمی که تخمک را بارور می‌کند حاوی X  باشد شما صاحب یک دختر می‌شوید و اگر با خودش کروموزم Y را حمل کند طبعا نوزاد شما پسر می شود.قد: سانتی متروزن: گرم2 روز بعد از باروری تخمک از لوله‌های رحم یا همان فالوپ به سمت رحم حرکت می‌کند. تخمک بارور شده نطفه‌ یده می‌شود. در این مسیر 5 تا 7 روزه که تخمک از لوله‌ها به مقصد رحم حرکت می‌کند، تخمک بارور شده خود را تقسیم می‌کند تا توده سلولی به «بلاستوسیست» تشکیل ‌شود. بلاستوسیست به اندازه سر سوزن است و از 3 قسمت لایه درونی، لایه بیرونی و بخش مایع تشکیل شده است. لایه درونی، جنین و لایه بیرونی، جفت یده می‌شود و بخش مایع مانند آن «کیسه‌آب» یا در اصطلاح پزشکی «کیسه‌آمنیوتیک» گفته می‌شود. بلاستوسیست خودش را به مخاط داخلی رحم به «آندومتر» می‌رساند و در این زمان بارداری تثبیت می‌شود. از این زمان به بعد کار هورمون‌ها شروع می‌شود. هورمون «استروژن» باعث ضخیم و پرخون شدن آندومتر می‌شود. «پروژسترون» هورمون دیگری که از تخمدان‌ها آزاد می‌شود آندومتر را ضخیم و پرخون نگه می‌دارد تا بلاستوسیست بتواند به رحم بچسبد و مواد مغذی را از آن جذب کند. این روند «لانه گزینی» دارد. اگر تست بارداری را در اولین روزی که عادت ماهانه شما به تعویق افتاده است، انجام دهید، تا 1 درصد احتمال دارد جواب منفی اشتباه دریافت کنید. اگر شما به اشتباه فکر کنید که باردار نیستید، ممکن است مراقبت‌های بارداری لازم را انجام ندهید و در معرض مواد مضر قرار بگیرید. در این شرایط بهتر است احتمال دهید که باردار شده‌اید و تست را یک هفته بعد دوباره تکرار کنید.

یک رژیم غذایی سالم می‌تواند انرژی مورد نیاز را برای شما فراهم کند. در هفته دوم بارداری به این نکات توجه کنید: 

علائم حاملگي در هفته دوم

سلام و
ممنون از توجهتون
برای طرح سوال و گرفتن پاسخ
فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://niniban.com/fa/forms/1

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده
کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

از میان اسپرم هایی که خود را به تخمک می رسانند، یکی امکان نفود به تخمک پیدا می کند و لقاح صورت می پذیرد.

وقتی یک تخمک از تخمدان آزاد می شود، لایه ای از سلول های محافظت کننده دور تخمک را احاطه کرده اند.

سطح داخلی لوله فالوپ از پرز های مژه مانند پوشیده شده است که تخمک را در جهت حرکت به سوی رحم کمک می کند.

اسپرم ها از دهانه رحم به سمت لوله فالوپ در حال حرکت می باشند تا بتوانند تخمک را ملاقات نمایند.

اسپرم آنزیمی از خود ترشح می کند که موجب فرسایش و ضعیف شدن لایه محافظت کننده تخمک شده و امکان نفوذ را ایجاد می نماید.علائم حاملگي در هفته دوم

هفته بعدی     هفته قبلی

بارداری هفته به هفته

فکر می کنید 2 هفته است باردار هستید؟ ممکن است باردار نباشید. دلیل آن در ادامه ذکر شده است. اکثر پزشکان حاملگی را از اولین روز آخر دوره قاعدگی خود محاسبه می کنند.  بنابراین اگر فکر می کنید حدود دو هفته پیش باردار شده اید، احتمالا حداقل چهار هفته است باردار هستید. اگر واقعا در هفته دوم چرخه خود هستيد و در حال تلاش براي بارداری هستيد، چند نصیحت برای شما داریم.

در هفته دوم بارداری هرچه به آزاد شدن تخمک از تخمدان نزدیک میشوید، ممکن است تغییراتی را در بدنتان متوجه شوید. تغییرات مخفی و غیر مخفی که در قسمت علائم طبیعی آورده شده است نشان دهنده تخمک گذاری هستند. با دانستن این تغییرات میتوانید روز تخمک گذاری را حدس بزنید.

در هفته دوم بارداری، علائم به سرعت ظاهر نمی شوند. در واقع تا زمانی که هورمون های بارداری در سیستم شما به اندازه کافی نباشد در آزمایش حاملگی خانگی، تشخیص داده نمی شود. این اتفاق در هفته 4 رخ میدهد، که پریودی شما نیز قطع شده است. در این زمان، سطح هورمون بارداری به اندازه کافی بالا است و باعث بروز علائم حاملگی می شود.

مراحل کامل لقاح در این هفته توضیح داده میشود. حدود سیصد اسپرم وارد لوله های رحم می شود اما فقط یکی با تخمک لقاح انجام می دهد. پس از نفوذ اسپرم، تخمک سطح خود را به گونه ای ایجاد می کند که نسبت به وروز سایر اسپرم ها غیر قابل نفوذ باشد. هر تخمک و اسپرم حاوی بیست و سه کروموزوم هستند. تخمک، کروموزوم های ایکس و اسپرم، کروموزوم های ایکس یا وای را حمل می کنند. این کروموزوم ها ترکیب می شوند تا تخم بارور را تشکیل دهند و لقاح کامل شود (علائم تخمک بارور شده).

سلول تخمک پس از بیست و چهار ساعت پس از لقاح  بنفش می شود. لایه ای زرد رنگ و ضخیم نیز دور آن تشکیل می شود که غیر قابل نفوذ است.

نطفه تشکیل شده به غدد هیپوفیز در مغز پیغام می فرستد که پریودی را قطع کند. در این حالت هورمون گنادوتروپین تشکیل می شود که باعث متوقف شدن پریودی می شود. این هورمون به حفظ مقدار پروژسترون مورد نیاز برای بارداری کمک می کند. این پروژسترون به نطفه کمک می کند در رحم نجات یابد و باعث رشد جنینی سالم شود.

در هفته چهارم تا پنجم نطفه تمام هورمون های لازم برای حفظ زندگی جنین را ترشح می کند. در این حالت نطفه مانند انسانی مستقل عمل می کند.

تخمک بارور سی ساعت نیاز دارد تا اولین تقسیم سلولی را انجام دهد. تخمک بارور یک دهم میلیمتر قطر دارد و به شانزده سلول تقسیم می شود. این شانزده سلول به رحم حرکت کرده و در روز سه وارد رحم می شوند. در این حالت سلول ها به پوشش رحم متصل می شوند و کاشت انجام می شود.

در این مرحله، مایع در داخل سلول ها تشکیل می شود و لایه بیرونی ضخیمی ایجاد می شود. در این حالت لایه داخلی نطفه و لایه خارجی جفت می باشد. کل سلول ها  شامل پنجاه و هشت سلول می باشد که بلاستوسیست یده می شود.

بلاستوسیست روزهای زیادی در رحم حضور دارد بدون این که عمل کاشت انجام شود. سطح خارجی سلول ها که غیر قابل نفوذ است حالا ناپدید می شود و بلاستوسیست برای کاشت وارد عمل می شود.

راه های زیادی برای پیش بینی تخمک گذاری وجود دارد. اگر به دنبال علائم تخمک گذاری هستید، می توانید زمان باروری را مشخص کنید و زمان مناسب نزدیکی جنسی را بدانید.

در پریود معمولی، فاصله پریودی ها حدود بیست و هشت روز است. برخی خانم ها فاصله پریودی یکسانی ندارند و هر ماه با ماه دیگر فرق می کند. سعی کنید الگوی پریودی خود را بدانید. همچنین می توانید هر ماه روز پریودی را علامت بزنید یا از نرم افزار مخصوص باروری استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند زمان تخمک گذاری را محاسبه کنید.

در طول تخمک گذاری، دمای بدن تغییر می کند. احتمال باردار شدن دو تا سه روز پیش از  افزایش دمای بدن وجود دارد. می توانید دمای بدن را هر روز در زمانی یکسان اندازه گیری کنید. می توانید هنگامی که بیدار می شوید دمای بدن را اندازه بگیرید. با ثبت دما، می توانید الگویی پیدا کنید و پیش از افزایش دما می توانید نزدیکی جنسی داشته باشید.

هنگامی که تخمک گذاری انجام می دهید، بافت ترشحات واژن تغییر می کند. این ترشحات شفاف تر و لیزتر می شوند. بعد از تخمک گذاری، ترشحات ضخیم تر و مات تر می شوند و سپس ناپدید می شوند.

روش دیگر تعیین زمان تخمک گذاری استفاده از کیت های آزمایش است (نحوه استفاده از کیت تخمک گذاری). این کیت ها برای نمونه های ادرار استفاده می شود و هورمون هایی که تخمک گذاری را پیش بینی می کنند را اندازه می گیرد. باید برای تعیین نتیجه دقیق مطابق دستورالعمل نوشته شده عمل کنید.

* در هفته دوم بارداری بسته لوازم تخمینِ زمانِ تخمک‌گذاری، می تواند خرید مناسبی باشد. به کمک این کیت تخمک گذاری می توانید مقدار هورمون (LH) خود را اندازه گیری نمایید و زمانی که میزان آن بالا برود، متوجه می شوید که زمان آزاد شدن تخمک چه روزی خواهد بود، البته کاربرای که از نرم افزار اوما استفاده می کنند به راحتی روز تخمک گذاریشان را در داخل اپلیکیشن تخمک گذاری می بینند و همچنین روزهایی که در آن احتمال بالای بارداری وجود دارد با رنگ سبز رنگ نشان داده خواهد شد. برای بدست آوردن اطلاعات از زمان تخمک گذاری بر روی این لینک مقاله کلیک نمایید.

نشانه های تخمک گذاری در هفته دوم بارداری :

درد یک طرفه شکم که مداوم است ممکن است علامتی از کیست تخمدانی باشد. بعضی از کیست های تخمدانی عملکردی بوده و و مشکل آفرین نیستند ولی دانستن این مطلب با وجود اینکه باعث کاهش درد نمیشود، خیالتان را راحت میکند.

خونریزی یا لکه بینی در این مرحله قاعدگی میتواند طبیعی باشد، چنانچه خونریزی یا لکه بینی تان مداوم و طول کشیده باشد (لکه بینی در اوایل بارداری چند روز طول می کشد؟)، درمورد مشکلات بالقوه تان با پزشکتان صحبت کنید.

1. انواع مختلفی غذا از همه گروه های غذایی بخورید و جایگزین های سالم و بهداشتی استفاده کنید. مطمئن باشید که رژیم شما حاوی سبزیجات نارنجی و سبز، غلات، و پروتئین باشد. 

2. قابل قبول نیست که شیرینی و چربی نخورید ولی مقدار آن را محدود کنید. 

3. از مولتی ویتامین‌های بارداری استفاده کنید تا ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای بدن‌تان فراهم شوند. فولیک اسید و آهن، دو ماده ‌ای هستند که مادران باردار به آن احتیاج دارند و در این قرص‌ها یافت می‌شوند. با پزشک خود درباره نوع و مصرف آن مشورت کنید. البته در سه ماهه اول بارداری کافی است که تنها اسید فولیک یا یدوفولیک مصرف کنید و نیازی به مصرف سایر مکمل ها نیست.

4.  مصرف کافئین اگر به صورت متعادل باشد خطری برای شما و جنین ایجاد نمی‌کند، اما اگر در روز از 2 میلی‌گرم کافئین (در کاپوچینو یا قهوه) مصرف کنید خطر سقط جنین تا دو برابر افزایش می‌یابد.

تصمیم برای بارداری و مادرشدن شاید همراه با استرس باشد. ورزش یکی از راه های مفیدی است که شما را از قید و بند استرس و فشار های عصبی منفی می رهاند. پس سعی کنید در بره هفتگی خود 4 تا 5 روز در هفته و هر روز به مدت 3 دقیقه، ورزش کنید.

– همسرتان فکر می کند در این مرحله از بارداری نقشی ندارد اما سلامتی او و روش زندگی اش بر آینده فرزند تاثیر می گذارد.

– او باید عادات غذایی اش، قرص ها و عاداتش را مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل یا مواد مخدر  بررسی کند.

– می توانید پیش از باردار شدن قرص های ویتامین مصرف کنید. البته باید با پزشک هماهنگ کنید.

پیام اومایی: امیدواریم در هفته دوم بارداری حس خوبی داشته باشید. حتی اگر ظاهر جنین هنوز واضح نباشد، هفته دوم زمانی مهم و حیاتی برای جنین است. بنابراین در هفته دوم بارداری، درست بخورید، مراقب خود باشید و امیدواریم بارداری خوبی داشته باشید.

دکتر جان سلام من همیسه پریودم منظم بوده و این ماه پریود نشدم سه بار بیبی چک استفاده کردم منفی بوده و بتا ۱۳ بودمن باردارم یا؟

سلام خسته نباشیدمن این ماه اقدام کردم برای بارداری و پریودم پنج روز عقب افتاد.دوبار از بی بی چک استفاده کردم نتیجه هر دوبار مثبت بود.یعنی من باردارم؟یا حتما باید آز خون بدم تا بفهمم؟علایم دیگهمثل خون ریزی ندارم.و اینکه من سابقه کیست ندارم اما شنیدم ممکنه بی بی چک جواب مثبت کاذب به خاطر کیست داشته باسه.یعنی ممکنه باردار نباشم و کیست باشه؟توروخدا راهنماییم کنید

باسلام میخاستم سوال کنم من دوتا سقط داشتم اما هیچ ازمایشی ندادم که دلیل سقطم چی بوده این ماه اقدام داشتم امکان سقط چقدر بالاست؟

سلام عزیزم. تا دوبار سقط میتونه کاملا تصادفی باشه و علت خاصی نداشته باشه اما برای اطمینان می توانید تست های انعقادی و آزمایشات تخصصی تر را انجام دهید

سلام من ۲۸ اسفند آخرین روز پریودم بوده و الان ۳ روز از پریودم گذشته متاسفانه هفته پیش الکل مصرف کردم خیلی اتفاقی حامله شدم مشکلی پیش نیاد؟؟؟علائم حاملگي در هفته دوم

سلام عزیزم مصرف الکل در مقادیر کم مشکلی ایجاد نمیکنه نگران نباشید

سلامخسته نباشیدهیچ راهی وجود نداره ک قبل از عقب افتادن پریود بفهمم باردارم یا نه؟بی بی چک ها مطمعن جواب نمیدن، شایدم من بلد نیستم استفاده کنم ک اشتباه جواب میده.چیکار کنم؟ممنون

سلام زينب جان ، بهترين زمان براي استفاده از بي بي چك زناني است كه پريود يكي دو روز تاخير دارد، استفاده زودتر ممكنه جواب دلخواه شما نباشه، اگر بي بي حك درست استفاده شود در اغلب موارد مطمعن هست، در غيراينصورت ميتونيد با تاخير در پريود آز بتا بدهيد

امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

آیا شما به عنوان یک زن باردار در حال گذراندن هفته دوم بارداری خود هستید؟ درست است که بارداری شما ممکن است هنوز تایید نشده باشد، اما اجازه دهید ما به شما بگوییم که در هفته دوم بارداری شما در صورتی قابل تشخیص خواهد بود، که لقاح تخمک در بدن شما، 1 روز بعد از قاعدگی اتفاق افتاده باشد.لقاح تخمک به احتمال زیاد در پایان هفته دوم بارداری و یا در آغاز هفته سوم رخ می دهد که بستگی به چرخه قاعدگی شما خواهد داشت. لازم است بدانید که تاریخ دقیق بارداری 4 هفته از تاریخ LNMP و یا پایان آخرین دوره قاعدگی طبیعی مادر باردار حساب می شود. اگر سن بارداری شما با این تاریخ محاسبه شده باشد، تغییر زیادی در ظاهر بدن شما در طول هفته دوم بارداری به وجود نخواهد آمد. اما در حال حاضر، تعدادی تغییرات مهم در داخل بدن شما به عنوان یک مادر باردار در حال وقوع است تا بدن شما را برای لانه گزینی جنین و رشد او آماده کند.

اگر شما در حال بره ریزی برای بچه دار شدن هستید، تخمک گذاری فقط یکی از تغییرات داخلی مورد نیاز برای بارداری شما است که در داخل بدنتان روی می دهد. حال اگر شما به عنوان یک مادر در حال بره ریزی مصمم برای باردار شدن باشید، نیاز شدیدی به نگه داشتن تخمک بعد از مشاهده نشانه های تخمک گذاری دارید.

همان طور که می دانید، داشتن رابطه جنسی مناسب با شریک زندگیتان نزدیک به دوره تخمک گذاری، شانس شما را در باردار شدنتان افزایش خواهد داد. برای دستیابی به این هدف، شما نیازمند حفظ مسیرهایی هستید که نشانه هایی از تخمک گذاری در آن ها وجود داشته باشد، طوری که روند حرکت این مسیرها، راه را برای مادر شدن شما هموار و آسان نماید. هر چند که شناسایی علائم بارداری در ماه اول بارداری برای بسیاری از زنان کار آسانی است، اما ما در این مقاله مجموعه ای از علائم هفته دوم بارداری در را بررسی خواهیم کرد. این علائم عبارتند از:• در هفته دوم بارداری ، تغییرات مشخص و قابل مشاهده ای در کیفیت و کمیت مخاط دهانه رحم مادر باردار وجود خواهد داشت، اگر مشاهده این تغییرات برای شما سخت است، نگران نباشید! این اطلاعات، در 2 الی 3 ماه آینده در مخاط دهانه رحم شما به عنوان یک مادر باردار به وضوح رویت خواهد شد.• شما ممکن است در یک دوره افزایش میل جنسی داشته باشید که اطلاع دهنده زمان تخمک گذاری در بدنتان است. این افزایش میل جنسی زمانی خواهد بود که بدن شما تغییرات را در رابطه با تخمک گذاری دریافت نماید و نزدیک شدن آن را به شما اطلاع دهد. اگر شما در بعضی مواقع احساس می کنید که نمی توانید از شریک زندگی خود دور باشید، ممکن است راه طبیعی برای نشان دادن زمان تخمک گذاری در بدنتان باشد. به یاد داشته باشید که شما باید از این فرصت استفاده کرده و شانس خود را برای باردار شدن امتحان کنید.• “اوه خدای من! تو خیلی جذابی”. آیا این صدا برای شما به عنوان یک خانم آشنا نیست؟ برای یک زن این حرف ها می تواند به معنای واقعی کلمه، خوشایند باشد. در واقع، مدتی است که شما احساس گرما و حرارت در بدن خود می کنید که ممکن است افزایش دمای پایه بدن شما به دلیل تخمک-گذاری اتفاق افتاده باشد و حالا این افزایش دما تبدیل به میل باردار شدن در شما شده است. لازم است بدانید که درجه حرارت بدن شما، ممکن است در زمان تخمک گذاری از 96 فارنهایت به 98 فارنهایت افزایش یابد.• دهانه رحم شما در این مواقع برای سازگار شدن با لقاح تخمک، نرم، مرطوب و بازتر خواهد شد، که شما می توانید این تغییرات را به راحتی در بدن خود درک نمایید.• ترشح مقدار زیادی از هورمون ها در زمان تخمک گذاری، باعث بروز تغییرات عمده در بدن شما خواهد شد. همچنین، این تغییرات سبب به وجود آمدن حساسیت در پستان های شما هم خواهد شد که ممکن است در این دوره، کاملا حساس و دردناک شده باشند. شناسایی دوره باروری در زنان :در برخی از زنان 5 روز قبل از تخمک گذاری، تا زمان 1 تا 2 روز پس از این عمل، شناخته شده است و به دوره باروری در چرخه قاعدگی زنان مشهور می باشد. هر چند که یک سلول تخمک، تنها دارای طول عمر 24 ساعت است، اما در مقابل یک اسپرم می تواند تا 5 روز زنده بماند. اگر یک زن در مقاربت جنسی در این دوره زیاده روی کند، شانس او در باردار شدن بسیار بالا خواهد بود. ولی متاسفانه این کار آسانی نیست، چون برای بسیاری از زنان شناسایی دوره باروری مشکل می باشد. علائم حاملگي در هفته دوم

• در هفته دوم بارداری ، جنین شما که تنها از یک فولیکول تشکیل شده، شروع به رشد خواهد نمود. در طول هفته دوم بارداری ، به طور طبیعی هورمون FSH توسط غده هیپوفیز در بدن زن باردار ترشح خواهد شد، بعد از این مرحله با افزایش LH (هورمون جسم زرد)، دیواره فولیکول داخل تخمدان تضعیف می شود.• در این هفته، فولیکول داخل تخمدان به طور کامل رشد یافته و در حال حاضر، تخمک ثانویه بعد از پارگی دیواره های خود آزاد خواهد شد. • تشکیل تخمک در غدد جنسی زنان که با عنوان اوئوژنز شناخته شده است، شامل رشد فولیکول نابالغ و تبدیل شدنش به یک تخمک بالغ می باشد. در پشت تمام این اصطلاحات فنی، واقعیتی ساده وجود دارد و آن این است که جنین شما فقط از یک تک سلولی در داخل رحم تشکیل شده، که شانس زندگی در این دوره را نصیب خود کرده است.• در نهایت زمانی که یکی از فولیکول های بالغ تخمک آزاد شد و به لوله های فالوپ رسید، در این هنگام اندازه قطر جنین شما به 2/ میلی متر خواهد رسید. اندازه جنین در این مرحله به قدری است که تقریبا با چشم غیر مسلح دیده نمی شود، طوری که در این مرحله فقط یک سلول بارور شده است که مانند یک اسپرم، حتی قادر به حرکت و فعالیت نیست.• بعد از اینکه تخمک از تخمدان آزاد شد، می تواند به طرف لوله های فالوپ حرکت کرده و توسط کرک های جاروب مانند در داخل این لوله ها، به سمت جلو حرکت نماید. در حال حاضر، بافتی در پایان لوله های فالوپ وجود دارد که تخمک برای مدت یک روز در آنجا باقی می ماند، قبل از آن هم تخمک های بارور نشده در لوله های فالوپ متلاشی شده، و از بین خواهند رفت. اگر در این مرحله، تخمکی خوش شانس باشد، در مسیر حرکت خود به سوی مقصد با اسپرم دیدار نموده و با آن ترکیب خواهد شد.• زمانی که تخمک و اسپرم توانستند با موفقیت باهم ترکیب شوند، یک سلول دیپلوئید جدید که با عنوان تخمک شناخته می شود، تشکیل خواهد شد. به یاد داشته باشید که این تخمک بعدها به کودکی تبدیل می شود، که شما او را با تمام وجود دوست خواهید داشت.• از آنجا که هر دو تخمدان موجود در بدن خانم ها، در هر دوره قاعدگی سلول تخمک را تولید می کند، هیچ قانون ثابتی وجود ندارد که هر تخمدان باید تخمک خاصی را برای یک چرخه قاعدگی آزاد نماید. از این رو، در بعضی مواقع اتفاق می افتد که هر دو تخمدان تخمک خود را در یک زمان آزاد می کنند. اگر بعد از آزاد شدن این تخمک ها، آن ها در یک مکان قرار گیرند، هر دو تخمک بارور خواهند شد، که باعث تشکیل جنین دوقلو در رحم شما خواهد شد. لازم است بدانید که جنین های دوقلو با هم شروع به رشد خواهند نمود. هر چند آنها دوقلو هستند، اما تنها با شرایط مشابهی لقاح یافته اند، که ممکن است یکی از آن ها دختر و دیگری پسر باشد.• در این هنگام شما نه تنها باید در حالت آماده باش برای شناسایی تغییرات ایجاد شده در بدن خود باشید، بلکه باید به دنبال دانستنی های لازم درباره دوران بارداری بوده و از آن ها آگاه شوید. پس به یاد داشته باشید هنگامی که شما می توانید یکی از این تغییرات را در بدن خود ببینید، باید بدانید آن زمان برای شما، زمان تخمک گذاری است. همچنین، شما می توانید به کمک استفاده از کیت ها، زمان تخمک گذاری خود را مشخص نمایید. با افزایش هورمون جسم زرد، که 24 الی 36 ساعت قبل از تخمک گذاری رخ می دهد، می توان زمان دقیق بارداری را تشخیص داد. علت دیگر استفاده از این کیت ها، این است که تهیه کردن و همچنین استفاده از این کیت ها بسیار آسان می باشد. لازم است بدانید که اگر شما بره ای را برای افزایش افراد خانواده خود در آینده دارید، بهتر است قبل از رسیدن به سن 3سالگی اقدام نمایید، زیرا باروری یک زن سال ها قبل از 3سالگی شروع می شود و پس از آن، قدرت باروری رو به کاهش خواهد بود.

امیدواریم که شما در حال حاضر بینش خوبی نسبت به علائم بارداری در هفته دوم بارداری پیدا کرده باشید. حتی اگر کودک شما هنوز در ظاهر به وجود نیامده است، اما به یاد داشته باشید که اینک شما در پایان هفته دوم بارداری خودتان هستید که زمان بسیار مهمی در زندگی شما و فرزندتان به شمار می رود. این دوره، زمانی است که شانس شما برای به دست آوردن یک موجود زیبا و خاطره انگیز در زندگی بسیار بالا است. به یاد داشته باشید تا زمانی که شما در هفته دوم بارداری خود هستید، خوردن مواد بسیار مغذی و داشتن امنیت حق مسلم شماست.

 خواندن مادر و جنین درماه اول بارداری-هفته سوم به شما مادر مهربان توصیه می شود.

سلام خسته نباشید من پنجم این ماه پریود شدم از روز هفت پریود یک روز در میان نزدیکی داشتم یکی دو روزه حالت تهو صبح گاهی دارم قرص ینی میشه علائم بارداری باشه کی بیبی چک بزارم

سلام
یک روز بعد از تاخیر پریود میتونین از بی بی چک استفاده کنین

سلام من نزدیک ۱۵روز است اقدام به بارداری کردم یعنی بعد از تمام کردن پریودم بلافاصله شروع کردم الان حس میکنم حاملم درد شکم در یک ناحیه دارم سینه هام درد میکنه

باید تا روز پریودتون صبر کنین اگر تاخیر داشتین ار بی بی چک استفاده کنین

سلام من روز 5 از عادت ماهیانه نزدیکی داشتم و جلو گیری هم نداشتم چند بار بعد از اون رابطه داشتم بدون جلوگیری دیشب یه ترشح ژله مانند سفید و کمی خون ابه مانند ازم خارج شد دلیل این چیه

سلام
میتونه به خاطر لانه گزینی جنین باشه.

دردهای زیر دل مخصوصا سمت راست بعد از چند روز از رابطه جنسی میتونه دلیل لانه گزینی باشه آخه من سونو ادمگفت تخمدان راستت تخمکداره

سلام
هیچ چیز صددرصدی وجود نداره که قبل از تاخیر پریود به شما بگه باردارید، تا روز تاخیر صبور باشید.

سلام.من حس میکنم حامله ام .هفته دوم حاملگی چه حالت های به ادم دست میده.قلبم تندتندمیزنه سرگیجه میگیرم..
بی بی چک هم زدم منفی بود

سلام
تا زمانی که پریودتون عقب نمونه نمیتونین بفهمین که باردارید تا تاخیر صبر کنید بعد از بی بی چک استفاده کنید.

سلام من الان 4روزمونده به پریودیم فک میکنم حامله ام خیلی استرس دارم..
یعنی 6روزبدازپریودقبلیم اقدام کردم به مادرشدن.ولی بی بی چک زدم منفی بودوالان 3روزه بی بی چک نزدم

سلام
4 روز دیگه صبر کنید اگه در روز مقرر پریود نشدید فرداش از بی بی چک استفاده کنید.

سلام.من 5 روز هست پریودم عقب افتاده. بیبی چکم مثبت بود. یعنی الان باردارم؟نطفه چند وقتشه؟

سلام اگه بی بی چک مثبت بوده آزمایش خون بدین و اگه جواب قطعا مثبت بود به پزشک مراجعه کنید تا مراحل لازم رو طی کنید.

سلام وخسته نباشید , یک اسپرم چندروز میتونه زنده بمونه؟

سلام عزیزم, یک اسپرم می تواند تا 5 روز زنده بماند.

 گوگل پلاس  |    |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ |  اینستاگرام  |  الکسا  |  کانال تلگرام

شما پس از این که اطلاعات کافی در مورد هفته اول بارداری کسب کردید ،میرویم پیش به سوی هفته دوم بارداری .در این زمان تخمک، که بعدها بارور می شود، شکل می گیرد. این در یک حباب قرار دارد که با زمان تغییر می کند و به طور واضح از تخمدان خارج می شود.در هفته دوم بارداریاین آماده سازی توسط تخمک گذاری آینده تعیین می شود. پس از دریافت تخم مرغ، اسپرماتوزون با یک تخمک تماس می گیرد. احتمال تخمک گذاری در طی تخمک گذاری چندین بار افزایش می یابد، معمولا این دوره ۱۴ روز قبل از قاعدگی است.در هفته دوم بارداریمحیط واژن در حال حاضر به اندازه کافی در رابطه با spermatozoa تهاجمی است. مصرف آنتی بیوتیک ها و داروهای هورمونی تنها تاثیر منفی روی اسپرم ها را افزایش می دهد و می تواند به عنوان پیامدهای منفی آن به عنوان مرگ کل آنها منجر شود،بعد از مطالعه این مقاله میرسیم به هفته سوم بارداری ،پس تا آخر با دقت بخوانید.

 

 

صحبت از جنین در هفته دوم بارداری خیلی زود است. این شبیه تخم مرغ است که توسط اسپرم تجاوز می کند. و هنگامی که این تخمک وارد رحم می شود، فرآیند توسعه آن شروع می شود و جنین می شود. یعنی آن را به حاملگی واقعی تبدیل می شود. بارداری دو هفته ای بسیار خطرناک است زیرا تخم مرغ تخمگذار ممکن است با تخلیه دیگر از بین برود و یک سقط جنین به اصطلاح اتفاق می افتد.

 

علائم حاملگي در هفته دوم

از آنجایی که جنین هنوز انجام نمی شود، آزمایش در چنین مرحله ای اولیه بی فایده است و هدردادن وقت و پول است که نتایجی به دست نمی آورید. در عوض، تنها می تواند شما را خسته و مضطرب کند.

 

آزمایش بر روی سطح hCG مفید نخواهد بود، اما یک آزمایش خاص بر روی سطح پروژسترون می تواند در طول دو هفته اول موثر باشد. این هورمون مسئول تولید رحم زنانه برای رشد جنین و برای تشکیل جفت می باشد. انجام معاینه اولتراسونیک نیز نتایج مطلوب را ارائه نخواهد کرد. تنها چیزی که می تواند کشف شود، فولیکول بزرگ است.

ویتامین های پیش از تولد مولتی ویتامین ها هستند که حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آنها اجزای ضروری برای تغذیه یک بدن باردار کمک می کنند و از رشد کودک کودکشان حمایت می کنند. هدف اصلی آنها این است که بیمار را با مواد مغذی و ویتامین های لازم که می تواند در رژیم غذایی او در تلاش برای بهینه سازی حاملگی نباشد، مکمل دریافت کند.

 

با یک رژیم سالم و سالم که پر از میوه ها و سبزیجات، دانه های کامل و حبوبات است، احتمالا بیماران احتمالا مقدار مناسب ویتامین دریافت می کنند. با این حال تخمین زده می شود که ۸۰ درصد از افرادی که در ایالات متحده زندگی می کنند یک رژیم غذایی را که نیازهای تغذیه ای آنها را تامین می کند، نمی خورند.

 

آنچه که ویتامینهای پیش از قاعدگی را جدا از مولتی ویتامین های منظم می گذارد معمولا مقدار بالای اسید فولیک و آهن است. ویتامین های پیش از قاعدگی معمولا حاوی مواد اضافی یا مواد مغذی – شاید امگا ۳ اضافی و یا نرم کننده مدفوع به Colace یا آهن فوق العاده میکند.

ویتامینهای پیش از تولد ممکن است متفاوت باشد، اما مواد اصلی آن به طور قابل توجهی تغییر نخواهد کرد.ویتامین B، میزان بروز نقایص لوله عصبی، مانند اسپینا بیفیدا را کاهش می دهد.

 

• آهن می تواند از کمبود کمبود آهن (کم خونی کم خونی فقر آهن) جلوگیری کند یا کمک کند. در طول بارداری بسیار مهم است زیرا حجم خون تا ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش می یابد و آهن برای حمل اکسیژن در بدن و نوزاد شما استفاده می شود.
• کلسیم برای رشد برای رشد استخوان های جنین و عملکرد عروق ضروری است
• ویتامین A باعث افزایش بینایی می شود.
• ویتامین B اغلب برای نگهداری سلول های سالم استفاده می شود.
• ویتامین C به جلوگیری از استرس کمک می کند و از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کند
• ویتامین D در جذب کلسیم کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که زنان باردار اکافی ویتامین D کافی ندارند
• امگا ۳ (DHA و EPA) برای رشد و تکامل مغز مورد نیاز است

در هنگام داشتن یک نوزاد، تغییرات زیادی در بدن شما رخ می دهد، بنابراین ممکن است دشوار باشد که عوارض جانبی ویتامین های پیش از قاعدگی را تشخیص دهیم
برخی از عوارض جانبی ویتامینهای پیش از قاعدگی، در واقع، می تواند شبیه آنچه که شما می خواهید به عنوان تغییرات سطح هورمون خود را احساس کنید.

 

• تهوع برای جلوگیری از این، توصیه می کند که ویتامین های پیش از قاعدگی خود را با مصرف کنید
• تغییر در رنگ ادرار یا بوی به طور خاص

• محیط زیست ضعیف
• حالت استرس زا
• ناباروری ارثی
• شیوه زندگی ناسالم (سیگار کشیدن، مصرف الکل، مواد مخدر)

با این حال، به رغم تمام این عوامل منفی، حاملگی هنوز هم می تواند توسعه یابد، اما پیش بینی نتایج این حاملگی غیرممکن است. یک کودک ممکن است کاملا سالم به دنیا بیاید، به طوری که هیچ تهدیدی وجود نداشته باشد، اما همچنین ممکن است کودک دارای نقایص زایمان، معلولیت یا معلول باشد.

 

یک خانم که شیوه زندگی عادی را تصور می کند و تصمیم می گیرد که مادر شود، ممکن است با مشکلات حاملگی مواجه شود. پیشگیری از چنین مشکالتی، موضوع صلاحیت پزشکان واجد شرایط است. رفتن به یک موسسه پزشکی در زمان مناسب ممکن است به نجات فرزند آینده و محافظت از او از انحرافات احتمالی کمک کند.

 

 

شما نباید فراموش کنید که تخمک گذاری تنها یک شرط برای لقاح تخم مرغ است، نه مفهوم. دوره تخمک گذاری یک دوره زمانی است که به مفاهیم کمک می کند. تنها ۴ تا ۶ روز در این ماه وجود دارد. بنابراین، شانس بارداری اینقدر بزرگ نیست.

تخمک گذاری جنین و معرفی تخمک به دیواره داخلی رحم، در لایه سطحی، برای توسعه در طول بارداری بعدی است.فقط تخم های لقاح به داخل دیواره رحم نفوذ می کنند. این فرایند با آسیب های جزئی بافت های سطحی همراه است، باعث خونریزی می شود.

 

در اصل، آن را نیز دشوار است به خونریزی: آن است که احتمالا فقط چند قطره خون به طور دوره ای ظاهر می شود. گاهی اوقات این فرآیند برای چند روز طول می کشد، اما نه از این دوره.

 

عدم وجود هورمون ها به معنای دقیق هورمون هایی است که توسط جفت رشد می کنند. این هورمون ها چرخه قاعدگی را مهار می کنند، در نتیجه، یک زن در طول مدت طولانی در مورد آن فراموش می کند. با این حال، بسیاری از زنان در اوایل بارداری دوره ماهانه خود را در زمان مناسب، اما آن را در مقدار کمی خود را در مقایسه با شار ماهانه معمول است.

این به این دلیل است که پدیده ای که در چنین مراحل اولیه وجود دارد، جفت هنوز قادر به تولید هورمون های به اندازه ای است که نیاز به قطع کامل چرخه قاعدگی است.

رد جنین ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد. در چنین مواردی، یک زن به سادگی قبل از قاعدگی شروع به قاعدگی می کند.

اگر تخلیه مربوط به لانه سازی یا عدم وجود هورمون ها باشد، این خیلی وحشتناک نیست: در طول زمان، تمام این فرآیندها عادی می شوند. با این حال، خونریزی شدید تر در مورد سقط جنین و یا تهدید آن می گوید و نیاز به بستری فوری دارد، با این فرض که زن درباره حاملگی خود می داند.

 

۶۰٪ زنان باردار با مشکل صبح روز مواجه هستند. دلیل دقیقی برای وقوع آن هنوز وجود ندارد. اعتقاد بر این است که تنظیم ناگهانی هورمونی از یک ارگانیسم که بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد، علت اصلی آن است. اغلب سموم حاملگی در هفته دوم بارداری شروع می شود و به طور ناگهانی در هفته دوازدهم بارداری به پایان می رسد.علاوه بر این، اوج او در هفته هشتم بارداری قرار دارد. زنان مبتلا به سم زدایی از بیماری صبحگاه، استفراغ، حالت خستگی در طول روز شکایت دارند. اگرچه این شرایط در مکانهای تهویه ناپذیر، حمل و نقل، و نیز وقتی که بوی های مختلفی از جمله طعم غذا وجود دارد (حتی اگر کاملا خوشمزه است) تشدید می شود.

 

 

هیچ ارتباطی بین هیچ یک از ویژگی های بارداری و سم زایی پیدا نشد، اما مشخص شده است که در اولین بارداری در زنان مبتلا به بیماری های مزمن دستگاه گوارش، زنان سیگاری، زنان در شهر های بزرگ دیده می شود. سم زدایی می تواند وجود داشته باشد.علائم حاملگي در هفته دوم

 

اما اگر شرایط بسیار حیاتی است که یک زن باردار دائما بو می کند، ممکن است چنین وضعیتی مستلزم بستری شدن باشد. در چنین مواردی، پزشکان یک درمان حمایتی را به صورت تزریق، آماده سازی هومیوپاتی و ویتامین درمان اختصاص می دهند.

برای راحتی عبور از این حالت، شما باید چندین قانون را دنبال کنید که به راحتی قابل اجرا هستند:
• مواد غذایی مصرف شده باید سبک، نه چرب، اما در عین حال کالری و متعادل (گوشت آب پز، محصولات لبنی، محصولات دانه، سبزیجات، میوه).
• غذا باید از دمای مطلوب باشد. توصیه می شود از مصرف غذاهای بیش از حد گرم، از جمله نوشیدنی های داغ جلوگیری کنید.
• قبل از شب بارگیری نکنید آخرین وعده غذایی بعد از ۸-۹ بعد از ظهر مطلوب است.
• خواب شما باید کامل و نه کمتر از هشت ساعت باشد.
• مصرف آب باید در مقدار کافی مصرف شود
• ، برنج لیمو، ، نارنجی، چای زنجبیل، کیکهای شیرین بسیار مفید هستند تا با سموم سم زدایی کنند. آب کلم بروکلی نیز بسیار مفید است.

 

 

 

یکی از علائم غیرمعمول دوران بارداری یک تخلیه خون فراوان است. اما این شاخص همچنین ممکن است به یک تخلف از تخمدان یا شروع یک پروسه التهابی در یک ارگان زن باشد، به عنوان مثال، یک سرماخوردگی مرتبط باشد، در چنین مواردی، ضروری است که به یک موسسه پزشکی بروید تا ابتدا به سلامت خود آسیب نرسانید.

 

مقدار زیادی تخلیه خون در هفته دوم بارداری ممکن است نشانه ای از هیپرپلازی اندومتری باشد. یکی دیگر از دلایل احتمالی تخریب تخمدان فرایندهای التهابی، به غیر از تخلیه، ممکن است به دنبال درجه حرارت بالا، درد معده و فشار خون باشد. برای جلوگیری از عواقب ناشی از آسیب دیدگی، هنگامی که علائم ذکر شده را کشف می کنید، برای دریافت کمک پزشکی مناسب، باید به یک درمانگاه مراجعه کنید.

 

در طول تشکیل بارداری در مراحل اولیه دو هفته اول – ممکن است درد و ناراحتی، گرفتگی در شکم وجود داشته باشد. گاهی اوقات درد ممکن است واقعا حساس و ناخوشایند باشد. همچنین پزشکان معمولا شما را آرام می گویند که طبیعی است و درد بعد از گذشت دو هفته از بین می رود. آنها بسیار درست هستند، در چنین مواردی فرایند بیرونی در ارگانیسم رخ می دهد – ظهور یک زندگی جدید، به ویژه اگر اولین بار است.

 

در هفته دوم یک زن ممکن است حتی خود را در حال بارداری فکر نکند ، تنها احساس سنگین ناچیز در شکم ممکن است بر آن اشاره کند. در اغلب موارد، در طول هفته های اول، زن هیچ اظهارنظر ندارد که باردار است. واضح ترین نشانه های این علائم در هفته های ۵ تا ۶ ظاهر می شود، زمانی که جنین به طور فعال رشد می کند و رشد او آغاز می شود. به طور کلی، اکثر زنان باردار حتی نمی توانند فکر کنند که باردار هستند، به خصوص در چنین مراحل اولیه.

 

برای درک اینکه سقط جنین در مرحله اولیه بارداری رخ داده است، لازم است به دقت به بدن خود گوش فرا دهید. بسیاری از زنان سقط جنین همراه با خونریزی سنگین قاعدگی با لخته خون هستند. گاهی اوقات در آنها می توانید قطعاتی از تخم مرغ خاکستری را مشاهده کنید.

 

خون پس از سقط جنین در ابتدا معمولا دارای رنگ قهوه ای است. با افزایش میزان خونریزی، رنگ قرمز روشن به نظر می رسد. خونریزی در حین سقط جنین می تواند متوسط و شدید باشد. خون پس از سقط جنین می تواند یک تا دو هفته تخلیه شود. با خونریزی طولانی، لازم است که یک دکتر برای بارداری را ذخیره کنید.

 

اندازه گیری دمای پایه نیز به تعیین اینکه آیا سقط جنین رخ داده است کمک می کند. کاهش دمای پایه تا استانداردها، نشانه ای از سقط جنین در هفته دوم بارداری است.

 

قطع حاملگی می تواند همراه با سندرم درد باشد. درد ممکن است ظاهر شود یا ناپدید شود با سقط جنین درد اغلب شکم و پشت را پوشش می دهد. با این حال، تنها با احساسات دردناک شما نمی توانید دقیقا مشخص کنید که آیا یک سقط جنین وجود دارد. در واقع، در برخی موارد، رد جنس کاملا بدون درد است.

 

 رابطه جنسی در بارداری، پوشش های منظم، روند تشکیل جنین را تحت تاثیر قرار نمی دهد. تنها چیزی که باید در نظر گرفت این است که شما نباید از هیچ چیز خارجی استفاده کنید: ضد بارداری، روان کننده های مصنوعی، اسباب بازی های جنسی و غیره. چنین عناصر اضافی ممکن است اثر کشنده ای بر رشد جنین داشته باشد.

 

همچنین تمرینات جسمی را فراموش نکنید و تمرینات سخت برای یک زن در هفته دوم بارداری خود ممنوع است. همچنین باید به یاد داشته باشید که داشتن رابطه جنسی منظم نه تنها خلق و خوی مادر آینده را بهبود می بخشد بلکه عاشق یکی نیز می شود که بسیار مهم است.

 

ترشح پروژسترون زن باردار باعث افزایش درجه حرارت آن تا ۳۷ درجه یا حتی می شود. چنین افزایش نشان می دهد که دوره خوبی از لقاح تخم مرغ و ظهور یک جنین است. توصیه می شود که دما را در صبح، بعد از بیدار شدن، توسط غوطه وری مقیاس دماسنج اندازه گیری کنید. چنین روش ایجاب می کند که افزایش دقیق تر تعریف شود.

 

نوشیدن الکل در دوران بارداری طلوب است. در هفته دوم بارداری الکل ممکن است بر روند تشکیل یک جنین از تخمک اثر نگذارد. اما این میتواند محافظ پوست را نیز تحت تاثیر قرار دهد و از روند صحیح آن جلوگیری کند. با توجه به فراوانی مصرف نوشابه های الکلی، مردم معتقدند نوشیدن نوشیدنی های کم الکل می تواند بر زنان باردار تأثیر نگذارد.

با این حال، اگر در طول شکل گیری عواقب منفی قابل توجه نخواهد بود، ممکن است بعدا تأثیر طلوب بر روی کودک پیشین شکل بگیرد. اول و مهمتر از همه شما باید اولویت خود را حفظ کنید و فرزندتان را به همان شیوه نگه دارید. شما نباید الکل مصرف کنید تا آسیب نداشته باشید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این وب سایت برای “های مادر” محفوظ است.

نا گفته های دوران بارداری را می دانید؟

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *