علائم ترک ماریجوانا

%PDF-1.4
%
939 obj&gt
endobj

xref
939 26
16 n
1518 n
832 n
1827 n
1853 n
1896 n
237 n
2285 n
2813 n
3247 n
3394 n
3665 n
3742 n
47 n
4622 n
5923 n
665 n
6744 n
7563 n
7827 n
34297 n
354 n
35274 n
6273 n
1199 n
1319 n
trailer
]&gt&gt
startxref

%%EOF

941 obj&gtstream
xb“`b“a`e`p`d@

علائم ترک ماریجوانا

دولت بریتانیا گفته است استفاده از ماری‌جوانا (گیاه شاه‌دانه) برای مصارف پزشکی را بررسی می‌کند اما قانونی شدن استفاده تفریحی از ماری‌جوانا را رد کرد. این پیشنهاد را ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه سابق بریتانیا مطرح کرده بود.

ساجد جاوید، وزیر کشور بریتانیا، گفت شواهد علمی قوی وجود دارد که ماری‌جوانا “به سلامت روانی و جسمی افراد آسیب می‌زند.”

گفته می‌شود در بین مواد غیر قانونی، ماری‌جوانا بیشترین و گسترده‌ترین مصرف را در بریتانیا دارد.

در حالی که مصرف ماری‌جوانا ممکن است باعث سرخوشی، آرامش و خواب‌آلودگی شود، بسیاری از متخصصان معتقدند که ماری‌جوانا آنطور که برخی ادعا می‌کنند، بی‌ضرر نیست.

به گفته کالج سلطنتی روانپزشکان بریتانیا مصرف ماری‌جوانا در برخی موارد ممکن است اضطراب و پارانویا در افراد را افزایش دهد و منجر به سردرگمی و حتی توهم شود.

مارتا دی فارتی از کینگز کالج لندن می‌گوید “شواهد قانع‌کننده‌ای” وجود دارد که مصرف منظم ماری‌جوانا خطر ابتلا به بیماری‌های روانی مثل اسکیزوفرنی را به خصوص در نوجوانان افزایش می‌دهد.

مایکل بلومفیلد از دانشگاه کالج لندن هم می‌گوید تصور می‌شود نوجوانان به ویژه آسیب‌پذیر هستند به دلیل این که مغز آنها هنوز در حال رشد است.

داکتر دی فارتی می‌گوید تحقیقات همچنین خطر بالایی از ابتلا به روانپریشی را به نوعی از مار‌ی‌جوانا مرتبط دانسته‌اند که میزان بیشتری از ماده روانگردان ” THC”(تتراهیدروکانابینول) دارد.

نتیجه یک تحقیق قبلی نشان داد که خطر ابتلا به روانپریشی در افرادی که هر روزرماری‌جوانای قوی مصرف می‌کنند، پنج برابر از کسانی است که ازآن استفاده نمی‌کنند.

انواع ضعیف‌تر ماری‌جوانا که مقدار کمتری از ” THC” دارند، به عنوان ضد روانپریشی عمل می‌کند و با برخی اثرات منفی ترکیب ” THC” مقابله می‌کند.

باید در نظر داشت که اکثر افرادی که ماری‌جوانا مصرف می‌کنند، به روانپریشی مبتلا نمی‌شوند و همچنین کسانی که به این عارضه دچار می‌شوند هرگز ماری‌جوانا مصرف نکرده‌اند.

گفته شده که ژنتیک افراد هم در بر خطرات مصرف ماری‌جوانا تاثیر می‌گذارد.

اثر مصرف ماری‌جوانا بر سلامتی هنوز محل بحث است به دلیل این که همه تحقیقات در این زمینه به نتایج مشابهی نرسیده‌اند.

با آن که برخی مطالعات ارتباطی میان مصرف ماری‌جوانا به صورت منظم پیدا کرده است، دکتر دی فارتی می‌گوید این ارتباط به وضوح ارتباط آن با روان‌پریشی نیست. احتمال دارد افرادی که افسردگی دارند ماری‌جوانا مصرف کنند.

زمانی متخصصان فکر می‌کردند، ماری‌جوانا اعتیادآور نیست اما شواهد جدید نشان می‌دهد که ماری‌جوانا می‌تواند اعتیاد‌آور باشد، به خصوص اگر مرتب مصرف شود. تخمین زده شده که حدود ۱۰ درصد از افرادی که مرتب این ماده را استفاده می‌کنند، به آن وابسته می‌شوند.

به گفته کالج سلطنتی روانپزشکان، ترک اعتیاد به ماری‌جوانا ممکن است در برخی افراد باعث علائمی مثل ولع شدید، کم‌خوابی، نوسانات خلقی، زودرنجی و بی‌قراری شود.

پروفسور سلیا مورگن، استاد روانپزشکی در دانشگاه اکستر می‌گوید: “این باعث می‌شود روابط عاطفی این افراد با مشکل روبه رو شود. همچنین روی توانایی آنها در کار و مدرسه تاثیر می‌گذارد.”

در حالی که ممکن است برخی از این اعتیادها روانشناختی باشد، دکتر بلومفیلد می‌گوید که شواهد خوبی در دست است که نشان می‌دهد ماده ” THC” در ماری‌جوانا می‌تواند برای برخی افراد اعتیاد جسمی هم ایجاد کند:

“اعتیاد به ماری‌جوانا وجود دارد و بالقوه می‌تواند زندگی بسیاری را خراب کند.”

دکتر مورگن می‌گوید مصرف ماری‌جوانا در کوتاه مدت به حافظه و توانایی شناختی افراد آسیب می‌زند. به نظر می‌رسد برخی اثرات ضعیف و قابل برگشت آن تا بیست روز باقی بماند.

پروفسور مورگن می‌گوید درباره این که مصرف ماری‌جوانا باعث می‌شود فرد به مواد مخدر قوی‌تری روی بیاورد، شواهد قوی وجود ندارد اما مصرف ماری‌جوانا ممکن است باعث شود که فرد به سیگار روی بیاورد:

“توتون یکی از مضرترین مواد اعتیادآور است”.

همه می‌دانند که کشیدن توتون خطر ابتلا به شماری از بیماری‌ها از جمله سرطان و امراض قلبی را بالا می‌برد اما آیا کشیدن ماری‌جوانا هم چنین خطری به دنبال دارد؟

روشن نیست که آیا کشیدن ماری‌جوانا خطر ابتلا به سرطان را بالا می‌برد و معلوم نیست بالا بودن خطر ابتلا به سرطان در میان مصرف‌کنندگان ماری‌جوانا مربوط است با مخلوط کردن آن با توتون است یا مربوط به خود ماری‌جوانا.

نظر به اداره خدمات ملی بهداشت بریتانیا در هر حالت افرادی که به صورت منظم چه خالص چه با توتون ماری‌جوانا می‌کشند، به احتمال زیاد ممکن است به بیماری برونشیت، التهاب پوشش ریه‌ها مبتلا شوند.

بسیاری از بیماران که خود را با مصرف تفریحی ماریجوانا درمان کرده‌اند، می‌گویند برای آنها مفید بوده است.

اخیرا هم دو خانواده در بریتانیا خبرساز شدند. خانواده‌های بیلی کالدول دوازده ساله و آلفی دینگلی شش ساله در بریتانیا می‌گویند استفاده درمانی از روغن حشیش حملات صرع پسران‌شان را تا حد زیادی کنترل کرده است.

در حالی که این نوع روغن حشیش برای تفریح مصرف نمی‌شود اما استفاده طبی آن هم مجوز ندارد.

گزارش شده ماری‌جوانا می‌تواند به کاهش علائم درد مزمن، بیماری ام‌اس، تهوع و استفراغ به خصوص در جریان شیمی‌درمانی و همچنین اضطراب کمک کند و شواهد متوسطی وجود دارد که مصرف دارویی ماری‌جوانا می‌تواند به اختلال خواب، بی‌اشتهایی، فیبرومیالژیا، ضربه روحی پس از اتفاق بسیار وحشتناک ( PTSD) و پارکینسون کمک کند. علائم ترک ماریجوانا

دولت بریتانیا در حال بررسی شواهد است تا توصیه‌های خودش را در این زمینه ارایه کند.

اگر می‌خواهید مطالب بیشتری درباره موضوعات پزشکی در بی‌بی‌سی فارسی بخوانید، سوال‌های خود را از طریق فرم زیر برای ما بفرستید.

#ازمابپرس ابزاری است که به شما امکان می‌دهد تا با سوال‌های خود در تهیه مطالب و گزارش‌های بی‌بی‌سی فارسی سهیم شوید.

درباره #ازمابپرس بدانید

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

درمان اعتیاد بدون هیچ گونه داروهای مکمل و جایگزین

ارائه خدمات مشاوره به بیماران اعتیاد و اعصاب و روان

جهت مشاوره رایگان ترک اعتیاد تماس بگیرید

 

اولین و تنها مرکز تخصصی روانپزشکی با مجوز بخش بستری درمان و ترک اعتیادعلائم ترک ماریجوانا

کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی ، اولین و تنها مرکز خصوصی تخصصی روانپزشکی با مجوز “بخش بستری درمان و ترک اعتیاد” می باشد. این مرکز به همراه سال ها تجربه موفق فعالیت در زمینه درمان بیماران سوء مصرف مواد و بیماران روانپزشکی توانسته است به عنوان مجهزترین و موفق ترین مرکز ترک اعتیاد و روانپزشکی در کشور شناخته شود و خدمات شایسته‌ای را به هموطنان عزیر ارائه دهد. کلینیک دی برای نخستین بار در ایران ، سم‌ زدایی فوق سریع ( UROD ) را برای بیماران مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر جهت ارائه خدمات درمان و ترک اعتیاد در سال 1378 توسط تیم پزشکی مجرب به سرپرستی دکتر شهرام حسام بختیاری آغاز کرد و تا به امروز با گسترش خدمات ، امکانات ، تجهیزات و تیم ویژه چند تخصصی متشکل از روانپزشک ، متخصص بیهوشی ، پزشک عمومی ، روانشناس ، روان پرستار و با درمان های دارویی ، غیر دارویی ، سم زدایی و درمان‌های بلند مدت یا درمان نگهدارنده به فعالیت خود ادامه داده است.

پذیرش شبانه روزی و اورژانس بیماران روانپزشکی و اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد دی در تمامی ایام سال و همچنین در روزهای تعطیل ، آماده پذیرش و بستری بیماران و خدمت رسانی به آن ها می‌باشد. این مجموعه خدمات گسترده‌ای در خصوص ترک اعتیاد و اعصاب و روان به بیماران خود ارائه می‌دهد که به صورت کلی شامل خدمات ترک اعتیاد ، خدمات روانپزشکی ، خدمات مشاوره و روان شناسی ، خدمات بستری بیماران ، خدمات نوروفیدبک می باشد. این خدمات به صورت خدمات بستری ، سرپایی ، مشاوره و همینطور خدمات اورژانسی به بیماران عزیز ارائه می‌گردد. سیر درمان اعتیاد به صورت بستری در این مرکز به ترتیب شامل : مشاوره قبل از بستری ، پذیرش و تشکیل پرونده ، ویزیت روانشناس ، ویزیت روانپزشک و تشخیص نهایی ، بستری بیمار ، مراقبت های پرستاری و سیر درمان در زمان بستری ، کار درمانی و در نهایت سیر درمان پس از ترخیص می باشد.

کیفیت خدمات ، همدلی و همراهی

کلینیک ترک اعتیاد دی با کادری مجرب و متخصص همواره تلاش کرده است تا خدمات خود را در سطح کیفی و کمی و با احترام بسیار در شأن و منزلت بیمار و در جهت بهبود بیماری وی ارائه دهد. ما همواره خود را مسئول سلامت بیمار دانسته و در همین راستا تلاش کرده‌ایم که به بیماران اعتیاد و اعصاب و روان که اغلب خود و خانوادهایشان از مشکلات به وجود آمده در اثر این نوع بیماری‌ها رنج و عذاب می‌کشند با تمام توان کمک کرده و یار و همراه بیمار و خانواده های نگران آنان باشیم تا حس درماندگی و نا امیدیشان را به شادمانی و امید تبدیل کنیم.

ما خود را متعهد به درمان کامل بیماری اعتیاد می دانیم نه فقط جایگزین کردن و یا ترک ماده اعتیادآور

ما خود را موظف به درمان کامل بیماران می دانیم. در این مرکز از روش های جایگزین درمانی مانند متادون ، بوپرنورفین و که خود نوعی مخدر هستند برای درمان بیماران اعتیاد استفاده نمی‎‌شود. در کلینیک ترک اعتیاد از درمان های دارویی ضدمخدر زیر نظر روانپزشک و روش های غیردارویی زیر نظر روانشناس در کنار جلسات مشاوره ، کاردرمانی ، گروه درمانی و به صورت تخصصی استفاده می شود. ما در این مرکز افتخار درمان 1، بیمار در زمینه اعصاب و روان ( افسردگی ، دوقطبی ، وسواس ، اضطراب ، اسکیزوفرنی ، فوبیا ، اختلالات جنسی ، اختلالات خواب ، ) و در زمینه اعتیاد ( مخدر ، محرک ، الکل ، سیگار ، متادون و ) در طول سال های فعالیت خود را داریم. سابقه درخشان این مرکز ترک اعتیاد به همراه تجربه طولانی مدت و ارائه خدمات با کیفیت و تخصصی موجب شده است که این مرکز در کشور شناخته شود.

بدون نظارت حرفه ای و تجویز پزشک متخصص ، احتمال بازگشت مجدد به سمت اعتیاد و یا افزایش عوارض ترک اعتیاد  بسیار زیاد است

اغلب بیماران در روزهای اولیه ترک اعتیاد دچار ترس و بیقراری میشوند که با پذیرش بیماری اعتیاد ، تحمل کردن عوارض خماری ، مبارزه با افکار معتادگونه و استفاده از داروهای ترک اعتیاد کمک به روند بهبود خود مینمایند .

و همچنین بیماران اعصاب و روان با پذیرش بیماری خود و تحمل کردن ، سازش کردن با نوسانات اخلاقی و اعتماد کردن به فرآیند بهبودی ، کمک به درمان بیماری خود میکنند .

اغلب بيماران مبتلا به اعتياد از پيشينه رواني ناسبي برخوردار هستند كه اغلب آنها شناخت كافي از شرايط خود را دارا نبوده و نيستند.بطوريكه اكثر آنها با ورود به دنياي اعتياد بصورت كاملأ نا آگاهانه اقدام به تشديد علائم و بيماري زمينه اي خود مي كنند،با توجه به اين موضوع كه در ابتداي مصرف،مواد مخدر يا محرك   به نظر يك ذهن نا آگاه،نشانه هاي بيماري كاهش يافته و گويي پادزهري جهت درمان علائم بيماري يافته اند كه اين تفكري كاملأ اشتباه مي باشد و معمولأ زمان زيادي طول نمي كشد تا علائم گذشته با شدت بيشتر بروز پيدا مي كند و البته نشانگان جديد و غير طبيعي ديگري نيز بر آنها افزوده مي شود.از اين دست علائم مي توان به مشكلات جنسي،افسردگي،اختلالات خواب،اعتماد به نفس پايين،اشتغالات ذهني و اشاره كرد.
 

روانپزشکان به تشخیص، ارزیابی، درمان و پیشگیری از اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی می پردازند.به عبارت دیگر روانپزشک،  (Psychiatrist) پزشکی است که متخصص تشخیص و درمان بیماری های روانی یا روان درمانی می باشد.

 روانپزشکان و متخصصان بهداشت روانی تنها کسانی هستند که مرجعیت تجویز دارو برای درمان بیماری های روانی را دارند.

آمارها حاكي از آن است كه 1 تا 14 ميليون نفر از مردم ایران حداقل يك بار در عمر خود مسائل رواني را به نوعي تجربه كرده‌اند. از هر 4 نفر در خانواده حداقل يك نفر دچار اختلالات روانپزشكي هستند و اعضاي خانواده‌ها نيز معمولاً درگير مشكلات بيماران مي‌شوند.

 

وظایف و مسئولیت های روانپزشک

– ارزیابی وضعیت ذهنی و فیزیکی بیماران برای تعیین ماهیت و حد اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی

– ارزیابی تاریخچه و سوابق پزشکی و روانپزشکی بیماران به منظور تشخیص بهتر بیماری و امکان تجویز بهترین درمان

– انجام تست های مختلف برای تشخیص بیماری و یافتن بهترین راه درمان

– تجویز دارو و برگزاری جلسات درمانی لازم تا بهبودی بیمار

– همکاری با سایر متخصصان از جمله پزشکان، روانشناسان و برای درمان همه جانبه بیمار تا رسیدن به بهبودی کامل او

کلینیک ترک اعتیاد دی آماده ارائه خدمات درمان و ترک اعتیاد به بیماران مبتلاء به سوء مصرف مواد ، به صورت تخصصی و شبانه روزی در مرکز کاملاً بیمارستانی ، زیر نظر روانپزشک ، روانشناس و روان پرستار می باشد. این مرکز ترک اعتیاد در دو بخش مجزا برای آقایان و خانم ها در اتاق های عمومی ، خصوصی و خصوصی ویژه با امکانات هتلی و بیمارستانی خدمت رسانی می کند.

اعتیاد یک بیماری است که هر چه سریعتر می بایست برای درمان آن اقدام شود. باید با فرد معتاد بعنوان یک بیمار رفتار شود و با درمان های تخصصی این مشکل برطرف شود. اما چطور ممکن است در روند درمان اعتیاد بهبودی رخ دهد؟ دو عامل ضروری در این زمینه ضروری است:

افراد معتاد باید اعتقادشان به توانایی طرز فکرشان را از دست بدهند. آنها باید یاد

معمول ترین خصایص اختلال دیس تایمی یا افسرده خویی عبارت است از وجود خلق افسرده در روزها و در اوقات روز. افسرده خویی با احساس بی کفایتی، احساس گناه ، تحریک پذیری و خشم، انزوا از جامعه، از دست دادن علایق و بی کفایتی و فقدان بهره وری همراه است.

اصطلاح “دیس تایمی” که به معنای کج خلقی است در 198 وضع شد. اکثر بیمارانی را

اضطراب پدیده ای محوری است که نظریات روان پزشکان زیادی حول آن شکل گرفته است. بنابراین اصطلاح “اضطراب” در نظریه روانپزشکی و نیز در تحقیقات متمرکز بر علوم اعصاب و مکاتب مختلف فکری تحت تاثیر اصول شناختی رفتاری نقش محوری دارد.

اختلالات اضطرابی با عوارض زیادی همراه اند و اغلب مزمن شده و نسبت به درمان مقاوم هستند. این اختلالات را

 

instagram.com/day_ravan

 

telegram.me/day_ravan

آدرس : تهران ، خیابان شریعتی ، پایین تر از حسینیه ارشاد، ابتدای کوی لاجوردی ، پلاک 22

تلفن کلینیک : 75354-21

موبایل ( مشاوره فوری ) : 91275354 – 9275354

تلفن اداری : 22894286 – 22895899

کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز اعصاب و روان و ترک اعتیاد دی می‌باشد.

http://uplod.ir/files/3/s3ymkkf2mus6t5/persianhaschguide.pdf


●ماری جو انااز قسمت های فوقانی برگ ها، گل و تخمكهای شكفته شده بوته شاهدانه جنس ماده كه بریده و خشك شده تهیه می شود و در رنگهای سبز متمایل به خاكستری و قهوه ای وجود دارد. دارای بوی تند و به صورت كشیدنی در پیپ یا سیگارهای دست پیچ استفاده می شود.های خیابانی آن Potherbs Grass, pot, Weed, Mary Jane و می باشد.اثر آن به صورت كشیدنی ۲ تا ۴ ساعت و در موارد خوردنی ۵ الی ۱۲ ساعت طول می كشد. در عین حال كه موجب حالت سرخوشی و كیف می شود، غالبا هوشیاری و خود آگاهی مصرف كننده به هم می خورد و دچار تحریف ادراكات، عدم هماهنگی و توازن، گیجی، افزایش ضربان قلب و تنفس می گردد. فرد مصرف كننده آن تمایل به پر حرفی و خنده های بیش از حد دارد، و این آثار تا چندین ساعت پایدار است، ماری جوانا را – در عین حال كه ماده اعتیاد آور سبك است و حتی آن را مدخل ورود به دنیای مواد اعتیاد آور قوی معرفی كرده اند – باید یك ماده توهم زا به حساب آورد، تحریف ادراك حسی، اختلال درك زمان و مكان، افزایش حساسیت به صدا، افزایش تلقین پذیری، احساس دارا شدن یك درك عمیق تر از معانی اشیا، احساس قدرت بیش از حد، شوریدگی یا اغتشاش فكری، تیرگی، هوشیاری، گیجی، نگرانی، ترس، سرگردانی و توهمات از اثرات و خطرات عمده مصرف این ماده است. در میان افرادی كه مصرفشان خیلی زیاد است میزان اختلالات عصبی و شخصیتی بیش از افراد عادی است. ماری جوانا وابستگی روانی نسبتا خفیفی به دنبال می آورد.●حشیش چیست؟ حشیش صمغ چسبناك از بوته كانابیس است كه معمولا به صورت تكه های جامد مكعبی شكل فروخته می شود و در رنگهای مختلف از قهوه ای كم رنگ تا سیاه دیده شده، در ساختمان تركیبی اش به صورت انواع مختلف از خشك و سخت گرفته تا نرم و شكننده دیده می شود. معمولا آن را خرد و ریز كرده و در پیپ و یا سیگارهایی كه با دست درست می كنند، می پیچند و با ماری جوانا یا توتون مصرف می كنند. حشیش به صورت خشت پخته می شود.های خیابانی آن (Pot, Smoke, grass, Hash) می باشد. از نظر طبقه بندی فارماكولوژی، تضعیف كننده یا محرك سیستم اعصاب مركزی است.●مصرف پزشكی:حشیش به عنوان مسكن و ماده رفع بی خوابی كه ایجاد آرامش می كند و THC و دیگر مشتقات برای درمان برخی از بیماریها از جمله آسم و صرع می تواند مورد استفاده قرار گیرد، ولی در حال حاضر فقط در درمان حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی تراپی در درمان سرطان، استفاده می شود.●اثرات كوتاه مدت: باید دانست كه اثرات حشیش با توجه به مقدار و نوع استفاده (كشیدن یا خوردن) متفاوت است. وضعیت جسمی و سلامت فرد از جمله وزن، اندازه، خلق و خوی فرد، درجه تحمل و فرق می كند. اثرات كشیدن حشیش در عرض چند دقیقه پس از مصرف ظاهر می شود و ۲ تا ۴ ساعت باقی می ماند. در صورت خوردن هضم آن به طور بطی و كند صورت می گیرد. لذا اثر آن به تدریج و طولانی تر می گردد، معمولا فرد پس از مصرف حشیش احساس آرامش و راحتی می كند، قوه درك و احساس او افزایش می یابد، رنگها به نظرش شفاف تر و روشن تر می آیند، صدها به نظر از فاصله دورتر به گوش می رسد. به هر حال در ادراكات حسی به خصوص بینایی و شنوایی تحریف به وجود می آید، اشتها افزایش می یابد، مخصوصا در مورد غذاهای شیرین.●حشیشاز اثرات كوتاه مدت دیگر مصرف حشیش عبارتند از: خواب آلودگی ، قرمز شدن چشمها، افزایش ضربان قلب، خشكی دهان و گلو، گشادگی مردمك چشم، مختل شدن قوه حافظه و تمركز فكری به طور موقت، اختلال درك زمان و مكان، اضطراب، افسردگی، هیجان، تحرك زیاد، تحریك پذیری، تند مزاجی، بی قراری، پر حرفی، خنده های بی دلیل، احساس طرد شدگی، ترس و وحشت، دگرگونی و تغییر شكل فضا و زمان – اختلال در هماهنگی و تعادل در راه رفتن، احتمالا اوهام كه اغلب توام با حالت پارانویایی به خصوص در مصرف مقدار زیاد آن همراه است. دوز معمولی آن، مهارتهای كاربردهای ماشینی را لطمه می زند، از این رو به خصوص رانندگی در حین مصرف حشیش بسیار خطرناك است ، ماده T. H. C. كه تركیب فعال حشیش است در بدن افرادی كه تصادفات شدید رانندگی داشته اند و منجر به جراحات سختی گردیده، دیده شده است.●اثرات عمده بلند مدت: تحقیقات نشان می دهد كه اثرات سوء مصرف حشیش به خصوص در بین جوانان و بزرگسالان حتمی است از جمله: از دست دادن انگیزه و علایق، آسیب به حافظه و تمركز فكر، عدم قابلیت رانندگی، كاهش قوای دفاعی بدن در برابر عفونتها و بیماریها، گیجی و سردرگمی، فقدان انرژی و در اثر استفاده مرتب و مداوم حشیش پیش می آید.هم چنین خطر ابتلا به برونشیت مزمن، سرطان ریه و بیماریهای دستگاه تنفسی در مصرف كنندگان منظم حشیش بیش از دیگر گروههاست. كشیدن سیگار ماری جوانا و حشیش آسیب شدیدی به دستگاه تنفسی می زند، زیرا تار موجود در آن، دو برابر قوی تر از تار موجود در سیگار معمولی است. هم جنین عوامل ایجاد كننده سرطان در تار موجود در حشیش خیلی بیش از سیگارهای معمولی است.مطالعات و تحقیقات نشان می دهد كه رشد طبیعی بك نوزاد به وسیله مصرف مرتب حشیش یا ماری جوانا به وسیله مادر، در دوران بارداری می تواند به طور جدی آسیب ببیند. آزمایشات بر روی حیوانات نشان داد كه نوزادان حیوانات آزمایشگاهی كه در دوران بارداری تحت مصرف این ماده قرار گرفته بودند، دارای برخی از ناهنجاریها و رفتار غیر عادی بودند، در اثر مصرف مداوم وابستگی روانی و تحمل ایجاد می شود، نشانه های ترك شامل اضطراب، عصبانیت، از دست دادن اشتها و بی خواب و بد خوابی است.●روغن حشیش: روغــــن غلیظ سبزه تیره یا قهوه ای مایـــــل به قرمز است كه از تصفیه حشیش با یك ماده محلل ارگانیك بدست می آید و معمولا آن را به توتون داخــــل سیگار مالیده و به صورت دود كردنی مصرف می شود.تی. اچ. سی. (T. H. C.)یك تركیب حلال در حشیش است و به طور خالص، یك تركیب شیمیایی است. THC به ندرت در خیابان قابل دسترسی و خرید و فروش است و آنچه كه به THC فروخته می شود، معمولا پی. سی. پی یا ال. اس. دی است.THC مخفف (Tetra Hydro Cannabinol) یكی از عناصر فعال شاهدانه است. THC یك ماده قوی توهم زاست، و اثرات شیمیایی آن شباهتهایی به L. S. D. دارد كه عبارتند از تغییرات در رفتار، اختلال در حس زمان و حواس بینایی و شنوایی، از خود بی خود شدن. با این همه شواهدی وجود دارد كه نشان می دهد احتمالا این دو دارو از طریق مكانیسم های بیوشیمیایی مختلفی عمل می كنند و اثرات آنها روی عملكرد مغز متفاوت است.

  به نقل از خبرگزاري يونايتد پرس، آژانس توليد دارو در سوئد مي‌گويد اسپري دهاني ماري جوانا مي‌تواند توسط بيماران مبتلا به ام اس که سودي از داروهاي معمولي نمي‌برند مورد استفاده قرار گيرد.علائم ترک ماریجوانا

مسئولان بهداشت و درمان سوئد مي‌گويند اين اسپري در زير زبان افشانده مي‌شود و در از بين بردن خشکي و گرفتگي ماهيچه‌هاي بيمار مبتلا به ام اس نقش قابل توجهي ايفا مي‌کند.

آژانس توليد دارو در سوئد بر تجويز اين دارو به شدت نظارت دارد تا مانع از استفاده افراد غيربيمار شود.

 

برای دیدن کامل عکسها روی کلیک کنید.

تصور غلط اعتیادآورنبودن ماری‌جوانا،رشد مصرف را موجب شده استهیچ دارویی برای درمان اعتیاد به ماری‌جوانا وجود ندارد

به گفته یک متخصص، ماری‌جوانا ماده‌ای به شدت اعتیادآور است که مصرف طولانی‌ مدت آن، موجب ایجاد اختلال در حافظه، فراموشی، توهمات عجیب و در نهایت دیوانگی می‌شود و در این حال، استمرار تصور جامعه مبنی بر اعتیادآور نبودن ماری‌جوانا، با توجه به رشد شمار مصرف‌کنندگان، خطرناک است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، گرس، علف یا ماری‌جوانا که از خشک کردن و پودرکردن برگ‌های گیاه شاهدانه به دست می‌آید، یکی از موادی است که از زمان‌های بسیار قدیم به منظور خروج از حالت تعادل و طبیعی مورد استفاده بشر بوده است.

یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده ترکیب این ماده، THC یا تتراهیدروکانابینول است که در گذشته‌های دور به عنوان داروی ضددرد مورد استفاده بود، اما با مشخص‌شدن عوارض و خواص متفاوت آن بر روی افراد، به تدریج استفاده دارویی آن کنار گذاشته شد.

ماری جوانا هم خانواده حشیش یا قوی‌ترین فرآورده حاصل از صمغ یا شیره‌ای است که از سطح برگ‌های شاهدانه یا کانابیس تراوش می‌شود و حاوی بیشترین مقدار THC در بین همه بخش‌های این گیاه است.

توهم شدید، گریه و خنده غیرطبیعی و اختلال در درک از عوارض روانی مصرف ماری‌جوانا

به گزارش ایسنا، تصور عامه مردم این است که ماری‌جوانا یا مواد هم خانواده آن، به دلیل دارا نبودن مرفین، اعتیادآور نیستند و اگر هم باشند، اعتیاد یا وابستگی به آن‌ها تنها روانی است که آسیب چندانی به شخص وارد نمی‌کند.

این تصور در حالی بین مردم رایج است که دکتر کیمیار علم‌شاهی ـ پزشک یکی از مراکز درمان نگهدارنده با معتادین تهران ـ در این راستا به خبرنگار ایسنا می‌گوید: اعتیاد به ماری‌جوانا و هم خانواده‌های آن، علاوه بر عوارض روانی، عوارض جسمی نیز دارد، زیرا THC موجود در ترکیب آن، مستقیما بر سیستم ضددرد یا تولیدکننده مواد شبه افیونی جسم (سیستمی که قوی‌ترین موادمخدر طبیعی و شبه افیونی را تولید می‌کند) تاثیر می‌گذارد و از تعادل خارج‌شدن و تخریب آن را موجب می‌شود که این تخریب، بروز اختلالات جسمی و عوارض روانی بسیاری اعم از بی‌ثباتی روانی را در پی دارد.

وی با تاکید بر این که عوارض روانی مصرف ماری‌جوانا بسیار زیاد است، این موضوع که هر نوع ماده‌ای که مصرف آن انسان را از حال تعادل طبیعی خارج می‌کند، بر سیستم ضددرد اثر سوء و مخرب دارد، را نیز یادآور می‌شود و اضافه می‌کند: از مهم‌ترین عوارض مصرف ماری‌جوانا، توهم شدید، خیره ماندن به نقطه‌ای خاص، گریه و خنده غیرطبیعی، پرخوری شدید (نشئه خوری) و اختلال در درک زمان، مکان و فواصل است.

هیچ داروی جایگزین یا درمانی برای درمان اعتیاد به ماری‌جوانا وجود ندارد

این متخصص همچنین خاطرنشان می‌کند: ماری‌جوانا و هم خانواده‌های آن، مواد مخدر محسوب می‌شوند و متاسفانه هنوز هیچ داروی جایگزین یا درمانی برای درمان اعتیاد به آن‌ها وجود ندارد.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *