علائم بالا رفتن ناگهانی چربی خون

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کلسترول ماده‌ای مومی‌شکل و چربی‌مانند است که در کبد تولید می‌شود. کلسترول برای شکل‌گیری غشای سلولی، ویتامین D و بعضی از هورمون‌ها، حیاتی است؛ اما بالارفتن سطح کلسترول بد خون موجب بروز مشکلاتی جدی مانند حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی می‌شود و حتی تأثیر قابل توجهی روی کیفیت زندگی ما دارد. در این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را با علائم کلسترول بالا، انواع آن، نحوه تشخیص، کنترل و خطرات ناشی از آن آشنا کنیم.علائم بالا رفتن ناگهانی چربی خون

کلسترول در آب حل نمی‌شود و بنابراین نمی‌تواند در بدن حرکت کند. ذراتی به «لیپوپروتئین‌ها» به جابه‌جایی کلسترول ازطریق جریان خون کمک می‌کنند. دو شکل اصلی «لیپوپروتئین» عبارت است از:

«لیپوپروتئین» کم‌چگالی (LDL) که به آن «کلسترول بد» نیز گفته می‌شود. تشکیل این کلسترول در شریان‌ها باعث مشکلات جدی سلامتی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی می‌شود.

«لیپوپروتئین» پرچگالی (HDL) که به آن «کلسترول خوب» گفته می‌شود. این کلسترول به بازگرداندن کلسترول LDL به کبد و حذف و از بین‌بردن آن کمک می‌کند.

خوردن غذای زیادی که حاوی مقادیر زیادی از چربی است، موجب افزایش سطح کلسترول LDL خون می‌شود. به این حالت، کلسترول بالا و همچنین «هایپرکلسترولمی» (hypercholesterolemia) یا «هایپرلیپیدمی» (hyperlipidemia) گفته می‌شود.

اگر سطح کلسترول LDL بسیار بالا یا سطح کلسترول HDL بیش‌ازحد پایین باشد، در رگ‌های خونی شما رسوبات چربی شکل می‌گیرد. این رسوبات جریان طبیعی خون در شریان‌ها را دشوار می‌کند. این مسئله موجب بروز مشکلاتی در تمام‌بردن، به‌ویژه قلب و مغز می‌شود و می‌تواند مرگ‌بار باشد.

کلسترول بالا معمولا علائم خاصی ندارد و در موارد موجب بروز مشکلات اورژانسی می‌شود. برای نمونه، حمله‌ی قلبی یا سکته‌ی مغزی در نتیجه‌ی آسیب ناشی از کلسترول بالا ایجاد می‌شود.

این مشکلات معمولا زمانی رخ می‌دهند که کلسترول بالا منجربه شکل‌گیری پلاک در شریان‌ها شده است. پلاک می‌تواند موجب باریک و تنگ‌شدن شریان‌ها شود و درنتیجه خون کمتری از میان شریان‌ها عبور می‌کند. شکل‌گیری پلاک، ترکیب پوشش داخلی شریان‌ها را تغییر می‌دهد. این مسئله می‌تواند به عوارضی جدی منجر شود.

تنها راه تشخیص کلسترول بالا، انجام آزمایش خون است. زمانی کلسترول خون شما بالاست که مجموع کلسترول شما بالای ۲۴۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر (mg/dL) باشد. پس از ۲۰ سالگی از پزشک خود بخواهید که برای شما آزمایش کلسترول را انجام دهد. باید این آزمایش را هر ۴ تا ۶ سال یکبار تکرار کنید.

اگر سابقه‌ی خانوادگی کلسترول بالا داشته باشید یا عوامل خطر زیر را نشان دهید، پزشک به شما پیشنهاد می‌دهد که آزمایش کلسترول خون خود را در فواصل زمانی کوتاه‌تری تکرار کنید.

علائم بیماری قلبی در زنان و مردان متفاوت است؛ ولی بیماری قلبی همچنان قاتل شماره‌ی یک هر دو جنسیت در بسیاری از کشورهای جهان است. رایج‌ترین علائم بیماری قلبی عبارتست از:

گاهی تشکیل پلاک ناشی از کلسترول بالا فرد را درمعرض خطر جدی کاهش یا قطع خون‌رسانی به بخش مهمی از مغز قرار می‌دهد و فرد دچار سکته‌ی مغزی می‌شود.

سکته‌ی مغزی وضعیت پزشکی اورژانسی است. وقتی شما یا هر کسی که می‌شناسید علائم سکته مغزی را تجربه می‌کند، باید سریع عمل کنید و فورا به مراکز پزشکی مراجعه کنید. این علائم عبارت است از:

گاهی شریان‌هایی که خون قلب را تأمین می‌کنند، به‌دلیل ایجاد پلاک به آرامی تنگ می‌شوند. این فرایند که به آن گرفتگی رگ قلب یا آترواسکلروز، سخت‌شدن شاهرگ‌ها یا تصلب شرایین (atherosclerosis) گفته می‌شود، به آرامی و درطول زمان رخ می‌دهد و هیچ نشانه‌ای ندارد. درنهایت ممکن است که یک تکه از پلاک جدا شود و زمانی‌که این اتفاق رخ می‌دهد، اطراف آن پلاک لخته خون شکل می‌گیرد. این مسئله موجب مسدودشدن جریان خون به عضله‌ی قلب و جلوگیری از رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به آن می‌شود.

این حالت، «ایسکمی» (ischemia) دارد. وقتی قلب آسیب می‌بیند یا بخشی از آن به‌دلیل نرسیدن اکسیژن می‌میرد، حمله‌ی قلبی اتفاق افتاده است. اصطلاح پزشکی‌ای که برای حمله‌ی قلبی استفاده می‌شود، «آنفارکتوس میوکارد» (myocardial infarction) است.

به گفته‌ی انجمن قلب آمریکا، تقریبا در هر ۳۴ ثانیه یک نفر در ایالات متحده‌ی آمریکا دچار حمله‌ی قلبی می‌شود. علائم حمله‌ی قلبی عبارت است از:

حمله‌ی قلبی شرایط پزشکی اورژانسی است. آسیب به قلب اگر در چند ساعت نخستِ پس از حمله‌ی قلبی درمان نشود، برگشت‌ناپذیر یا حتی مرگبار خواهد بود. بنابراین درصورت مشاهده‌ی علائم حمله‌ی قلبی، باید به‌سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنید.

بیماری شریانی محیطی (PAD) زمانی رخ می‌دهد که در دیواره‌ی شریان‌ها پلاک تشکیل می‌شود. این پلاک‌ها جریان خون را در شریان‌هایی که خون را به کلیه‌ها، بازوها، معده و پاها می‌رسانند، مسدود می‌کنند. علائم اولیه‌ی PAD شامل موارد زیر است:

با پیشرفت PAD این علائم بروز می‌کند و حتی زمانی که فرد درحال استراحت است، نیز رخ می‌دهند. علائم بعدی که ممکن است به‌دلیل کاهش جریان خون رخ دهد عبارت است از:

در افراد مبتلا به PAD احتمال حمله‌ی قلبی، سکته‌ی مغزی یا قطع عضو است.

کلسترول بالا را می‌توان به‌راحتی و با آزمایش خونی که «پانل لیپید» دارد، تشخیص داد. پزشک نمونه‌ای از خون شما را می‌گیرد و آن را برای آزمایش به آزمایشگاه می‌فرستد. پزشک از شما می‌خواهد که دست‌کم به‌ مدت ۱۲ ساعت قبل از آزمایش چیزی نخورید و ننوشید.

«پانل لیپید» مجموع کلسترول، کلسترول HDL، کلسترول LDL و تری‌گلیسیریدهای شما را اندازه‌گیری می‌کند. براساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، سطوح مطلوب کلسترول به شرح زیر است:

اگر مجموع کلسترول شما بین ۲۰۰ تا ۲۳۹ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، سطح آن «لب مرز» و اگر بالاتر از ۲۴۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، سطح کلسترول تان«بالا» است.

اگر کلسترول LDL شما بین ۱۳۰ تا ۱۵۹ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، سطح آن «لب مرز» و اگر بالاتر از ۱۶۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، سطح کلسترول تان«بالا» است.

اگر کلسترول HDL شما پایین‌تر از ۴۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، سطح آن به‌طور کلی «پایین» است.

انجمن قلب آمریکا (American Heart Association) توصیه می‌کند که اگر فردی بالغ و سالم و بالای ۲۰ سال هستید، هر ۴ تا ۶ سال یکبار برای کنترل سطح کلسترول خون خود اقدام کنید. اگر احتمال ابتلای شما به کلسترول بالا است، باید این آزمایش را انجام دهید.

همچنین اگر سابقه‌ی خانوادگیِ مشکلات کلسترول یا حمله قلبی در سنین جوانی دارید، به‌ویژه اگر این مشکلات برای والدین یا پدربزرگ یا مادربزرگ‌تان ایجاد شده است، باید آزمایش تعیین سطح کلسترول خون را در فواصل زمانی کوتاه‌تری انجام بدهید.

ازآنجاکه کلسترول بالا در مراحل اولیه نشانه‌ای ندارد، باید سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید. رژیم غذایی سالم داشته باشید، مرتب ورزش کنید و به‌طور منظم با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌های لازم، سطح کلسترول خون خود را کنترل کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

علائم بالا رفتن ناگهانی چربی خون

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خواص خوراکی ها

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

ترفندهای خانه تکانی سریع و آسان در ۳۰ مرحله

کمال گرایی چیست و چطور می‌توان با آن مقابله کرد؟

اختلال بولیمیا چیست؛ علائم و راه‌های درمان آن

مانیکور ناخن؛ همه چیز درمورد مانیکور و انجام آن در خانه

چطور به رئیس، همکار و کارمندان خود بازخورد دهیم؟


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدام‌اند؟


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

افزایش چربی خون می تواند مشکلات بسیار جدی برای شما ایجاد کند. اگر می خواهید علت افزایش چربی خون را بدانید این مطلب را بخوانید.

 چربی خون باید چقدر باشد؟

به گزارش سایت الودکتر، مهم‌ترین چربی‌های خون کلسترول و تری‌گلیسیرید است که فرمول شیمیایی این دو با هم فرق می‌کند. دو نوع کلسترول داریم؛ کلسترول خوب یا HDL و کلسترول بد یا LDL. ممکن است فردی کلسترول کلی خونش بالا باشد، پس باید نگاه کنیم کلسترول خوب خون بالاست یا کلسترول بد خون. چه‌بسا ممکن است HDL خون بالا باشد، البته نسبت LDL بر HDL هم مهم است. هر چه این نسبت بالاتر باشد بد است و هر چه این نسبت پایین‌تر باشد بهتر است، اما تری‌گلیسیرید میزان طبیعی‌اش زیر ۱۵۰ است. در مواردی که بیمار سو تغذیه یا سو جذب داشته باشد، میزان چربی‌های خون به خصوص تری‌گلیسیرید خون پایین می‌آید. تری‌گلیسیرید بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ در حد مرز است و اگر بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ باشد، بالا تلقی می‌شود. اگر میزان تری‌گلیسیرید بالای ۵۰۰ باشد خیلی بالا طبقه بندی می‌شود. اگر تری‌گلیسیرید خون از ۱۵۰ بالاتر برود می‌تواند نشان‌دهنده وجود یک علامت شروع بیماری کرونر قلب باشد، به خصوص اگر همراه با پایین بودن HDL خون باشد.

 
علل اولیه و ثانویه چربی خون

اگر علت چربی خون ، زمینه ژنتیک باشد فرد هر اقدامی کند مثلا در صورت داشتن اضافه وزن، وزن کم کند، ورزش کند یا رژیم غذایی را رعایت کند باز هم چربی خونش بالاست. برخی افراد سابقه یا زمینه فامیلی دارند یعنی سوخت و ساز یا متابولیسم چربی در بدن‌شان با مشکل انجام می‌شود. این افراد به مصرف دارو نیاز دارند و مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند. داروهای چربی خون، هم چربی خون را اصلاح می‌کنند و هم خطر تصلب شرائین، بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های قلبی را کاهش می‌دهند.علائم بالا رفتن ناگهانی چربی خون

علل ثانویه افزایش چربی خون برخی بیماری‌هاست؛ به عنوان مثال کم‌کاری تیروئید درمان نشده و دیابت کنترل نشده سردسته این بیماری‌ها هستند. برخی بیماری‌های کبدی و کلیوی باعث افزایش چربی خون می‌شوند. مصرف برخی داروها، ترکیبات استروژنی مانند قرص‌های جلوگیری از بارداری و داروهای کورتونی موجب افزایش چربی‌های خون می‌شوند. برای درمان فشارهای خون بالا، داروهای مُدر مصرف می‌شود. برخی داروهای مدر، باعث افزایش چربی‌های خون می‌شوند. مصرف الکل، چاقی، بی‌تحرکی، سیگار بین انواع دخانیات در اختلالات چربی خون نقش دارند.

 
علل چربی خون بالا

زمانی که درباره عوامل موثر در افزایش چربی‌های خون صحبت می‌شود، خوردن غذاهای چرب و پرخوری کردن معمولا اولین موضوعی است که مورد توجه قرار می‌گیرد.علل متعددی وجود دارد که در افزایش چربی خون موثر خواهد بود. بعضی از بیماری‌های کلیوی مانند مشکلاتی که منجر به دفع پروتئین از کلیه می‌شود، می‌تواند در افزایش چربی خون موثر باشد. کم‌کاری تیروئید هم باعث بالا رفتن چربی خون می‌شود و علاوه بر این موارد، سیگار کشیدن، بی‌تحرکی، چاقی، اضافه وزن، پرخوری و پیروی از رژیم غذایی ناسب نیز در بالا رفتن چربی خون اثرگذار خواهد بود. مصرف برخی از داروها هم در این زمینه نقش دارد و چربی خون را افزایش می‌دهد. همچنین گروهی از بیماری‌های ژنتیکی نیز می‌تواند چربی خون را بالا ببرد و در برخی موارد هم چربی خون بدون این که علت شناخته‌شده‌ای برای آن پیدا شود، افزایش خواهد یافت.

 
عوامل موثر در افزایش چربی خون

وراثت: احتمال افزایش چربی خون بصورت ژنتیکی در بعضی از نژادها وخانواده ها است.

عادات غذایی نادرست: عدم استفاده از گروههای مختلف غذایی به مقدار مناسب و متعادل.

عدم تحرک: کم تحرکی منجر به ذخیره انرژی در بدن بصورت چربی شده، در نهایت منجر به چاقی می شود.

افزایش مصرف چربی در رژیم غذایی: بخصوص در افرادپرخور و کم تحرک.

بیماریهای دیگر: مانند دیابت یا کم کاری تیروئید.

 
علایم افزایش چربی خون

به نظر می رسد که عمده علایم چربی خون ناشی از دو عامل است؛ یکی سنگین و غلیظ شدن خون که باعث کندی حرکت آن در عروق می شود ولذا باعث اختلال خونرسانی و کمبود نسبی اکسیژن در بافتها خواهد شد و دیگری، افزایش حرارت بدن در اثر افزایش صفرا. این علایم به طور خلاصه عبارتند از:

احساس سنگینی، خستگی یا کوفتگی در بد.

خواب آلودگی

سوزش و احساس افزایش حرارت نقاط مختلف بدن به خصوص کف پا که معمولاً در شب تشدید می شود و از علائم چربی خون است.

دردهای نسبتاً مقاوم به درمان در ناحیه ساق و کف پا(و گاهی هم در سایر نواحی بدن) از نشانه های چربی خون بالا بشمار می‌آید.

سردردهایی که معمولاً به صورت سنگینی سر خودنمایی می کند

خشکی و یا تلخی دهان

سرگیجه و گاهی وزوزگوش

سردرد، سرگیجه، سنگینی، خواب آلودگی، طپش قلب و علایمی از این دست، پس از مصرف غذاهای چرب؛ و این علایم با مصرف موادی مثل آبغوره، آبلیمو یا سرکه تسکین میابد.

افزایش تعریق بدن از دیگر علایم چربی خون بالا محسوب می شود.

ورم و پف کردن صورت

علائم ذکر شده در بالا ناشی از سنگین و غلیظ شدن خون در اثر افزایش چربی خون است که باعث کندی حرکت خون در عروق می‌شود و لذا باعث اختلال خون‌رسانی و کمبود نسبی اکسیژن در بافت‌ها خواهد شد و دیگری افزایش حرارت بدن در اثر افزایش صفرا است.

منبع:الودکتر

1394 | کلیه حقوق برای «اتاق خبر» محفوظ می باشد.
طراحی و تولید : عصر پایش اطلاعات

حرف چربی خون بالا که به میان می‌آید، به یاد شخصی چاق می‌افتیم که شکم بزرگی دارد و از صبح تا شب فقط می‌نشیند، غذاهای چرب و سنگین می‌خورد و هیچ تحرکی ندارد، اما خیلی‌ها هم هستند که چربی‌شان بالاست ولی نه چاق هستند و نه بی‌تحرک.


کلسترول خون بالا در سایه ی تغذیه ی ناسبداشتن یک تغذیه ی سرشار از چربی های مضر می تواند خطر ابتلا به چربی خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش دهد. به همین دلیل لازم است از مصرف مواد غذایی سرشار از چربی های مضر پرهیز کنید.

چربی های ترانس موجود در اکثر غذاهای فست فود و همچنین شیرینی جات و انواع کیک ها و دونات ها و غیره سلامتی قلب را با مشکلات جدی روبرو می کنند. علائم بالا رفتن ناگهانی چربی خون

برای مقابله با کلسترول بهتر است از غلات کامل مانند نان و پاستاهای تهیه شده از آرد سبوس دار، میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.

همچنین می توانید مصرف گوشت قرمز را کاهش داده و به جای آن انواع ماهی ها را مصرف کنید، چون سرشار از اسیدهای چرب امگا3 هستند که برای سلامت قلب مفید است.

 

اضافه وزنداشتن اضافه وزن یکی از عوامل اصلی ابتلا به کلسترول بالای خون است. اکثر افراد چاق به دلیل مصرف چربی زیاد و داشتن تغذیه ای حاوی چربی های ترانس چاق شده اند.

نتایج بررسی ها نشان می دهد که ورزش کردن و افزایش تحرک بدنی به کاهش کلسترول کمک می کند. در واقع ورزش و تحرک بدنی منظم و ملایم باعث افزایش کلسترول خوب می شود.

محققان بر این عقیده هستند که می توان با گنجاندن ورزش در بره ی روزانه، وزن و میزان کلسترول خون را کنترل کرد. توصیه می کنیم قبل از انتخاب ورزش های سنگین با پزشک تان مشورت کنید.

اگر دچار اضافه وزن هستید و می خواهید کلسترول خون تان را کاهش دهید، ابتدا با ورزش های ملایم مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی تند شروع کنید.

مصرف دخانیاتمصرف دخانیات هیچ سودی برای سلامتی ندارد و بدن را در معرض ابتلا به انواع بیماری ها قرار می دهد.

بهتر است از اثرات طلوب دخانیات روی کلسترول خون غافل نباشید، چون دخانیات باعث کاهش میزان کلسترول خوب خون شده و به دیواره رگ های خونی آسیب می زند.

با گذشت زمان نیز ترکیبات سمی موجود در دخانیات باعث افزایش خطر بروز لخته های خونی شده و به تصلب شرایین منجر می شود.

بهتر است بدانید که سیگاری های غیرفعال یعنی افراد غیرسیگاری که در معرض دود سیگار دیگران هستند نیز از مضرات سیگار در امان نیستند. بنابراین اگر از  کلسترول خون بالا رنج می برید حتما باید هر چه سریع تر سیگار را ترک کنید.

نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد که ترک سیگار تاثیر مثبتی در کنترل میزان کلسترول خون دارد.

 

سن هر چه سن شما بالاتر برود، در معرض ابتلا به کلسترول خون بالا خواهید بود. به خاطر اینکه در این سنین میزان فعالیت بدنی کاهش پیدا می کند. نتایج پژوهش های محققان آمریکایی که روی مردان بالای 45 سال و خانم های بالای 55 سال انجام شده است نشان می دهد که این افراد در معرض ابتلا به کلسترول خون بالا هستند.

خبر خوب اینکه حتی افراد مسن نیز می توانند کلسترول خود را کاهش دهند. ورزش و همچنین مصرف مواد غذایی سالم (غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات)، کاهش وزن و ترک سیگار کمک زیادی به کاهش کلسترول خون می کند.

 

جنسیتآقایان از خانم ها در معرض ابتلا به کلسترول بالای خون قرار می گیرند. به همین دلیل نیز خطر بروز سکته ی قلبی در آقایان از خانم هاست.

نتایج پژوهشی که روی چهل هزار مرد و زن کمتر از شصت سال انجام شده است نشان می دهد آقایان سه برابر خانم ها در معرض ابتلا به چربی خون بالا قرار دارند. به همین دلیل توصیه می شود که آقایان بعد از 45 سالگی به طور مرتب آزمایش خون داده و کلسترول خود را کنترل کنند.

در صورت تشخیص چربی خون بالا لازم است که به طور جدی تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کرده و نسبت به اصلاح تغذیه، ورزش، کاهش وزن و ترک سیگار اقدام کنند.

 

سابقه خانوادگیبرخی افراد تغذیه ی سالمی دارند، وزن شان متعادل است، تحرک بدنی خوبی دارند و سیگار نیز نمی کشند، اما با این حال چربی خون شان بالاست. در این موارد چربی خون، عامل ژنتیکی دارد.

اگر یکی از اعضای خانواده ی شما دچار کلسترول خون بالا باشد، این احتمال وجود دارد که شما نیز دچار این مشکل شوید.

طبق آمارهای جهانی از هر پانصد نفر، یک نفر دچار کلسترول خون بالای ارثی است، به این معنی که در معرض ابتلا به بیماری های عروق کرونری و سکته مغزی قرار دارد.

به همین دلیل توصیه می شود که اهمیت بیشتری به تغذیه خود بدهید، ورزش کنید، به طور مرتب آزمایش بدهید و از استرس و فشارهای روحی دور بمانید. 

مطالب مرتبط:انواع چربی های خونکلسترول خونتان بالاست؟کتاب چربی خون (کلسترول خوب، کلسترول بد)افزایش چربی های خون(1)افزایش چربی های خون(2)هشدار به دیابتی‌ها درباره چربی خونروزه چربی خون را پایین می‌آوردآزمایش قند و چربی های خونچند ساعت قبل از آزمایش خون نباید چیزی خورد؟چربی خونتان را چک کنید افزایش تری گلیسیرید خون کاهش تری گلیسرید (چربی) خون درمان چربی خون بالا با تغییر شیوه زندگی خطرات داروهای ضد چربی خوندرمان دارویی در چربی خون بالا داروی لووستاتین برای چربی خونداروی سیمواستاتین برای چربی خون بالا

 

فیلم مرتبط:

اثرات چربی خون بر قلب

افزایش چربی خون

 

صوت مرتبط:

سخنان دکتر خدادادی درباره چربی ها

 

 

 

علائم بالا رفتن ناگهانی چربی خون

 

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *