علائم بارداری پوچ در هفته پنجم

مشاهده کنید چگونه نی نی شما در هفته پنجم بارداری رشد می نماید.

کیسه آمنیوتیک یا همان کیسه آب، اکنون خانه جنین است جنین در داخل مایع آمنیوتیک شناور می باشد.

اکنون جنین به اندازه یک دانه کنجد می باشد.

لوله های عصبی در داخل مغز و نخاع نی نی در حال پیدایش می باشند.

در هفته پنجم  بارداری ديگر با استفاده از يك تست حاملگي خانگي مي توانيد مطئمئن شويد كه آيا باردار هستيد يا خير؟ اگر تست شما مثبت باشد خيلي خوب است كه با پزشك خود تماس بگيريد و اگر تست بارداری شما منفی بوده است بهتر است آن را در آخر هفته مجددا تکرار نمایید.علائم بارداری پوچ در هفته پنجم

هفته بعدی     هفته قبلی

بارداری هفته به هفته

اگر در هفته گذشته نشانی از علائم بارداری در شما نبوده این هفته یعنی هفته پنجم بارداری حتماً منتظرش باشید. اگر پستان شما درد می‌کند، زود خسته می‌شوید یا مدام مجبورید به دست‌ شویی بروید این علائم را جدی بگیرید. بدن شما در این هفته خون بیشتری تولید می‌کند تا بتواند اکسیژن و غذا را به کودک برساند. ضربان قلب برای حفظ تعادل خود افزایش می‌یابد و این افزایش، خستگی، گیجی و سردرد را به همراه دارد. در این هفته درد پستان‌ها یا حسی شبیه به سوزن‌ سوزن‌ شدن، شما را آزار می‌دهد. احتمال بزرگ شدن پستان‌ها و تیره شدن هاله رنگی دور آن نیز وجود دارد.

ویار هم در این زمان بروز می‌کند و احتمالاً حسابی شما را حساس کرده است. هر ماده غذایی که می‌بینید وسوسه می‌شوید که آن را بخورید. ویار به دلیل به هم خوردن تعادل بین انتقال‌ دهنده‌های عصبی بدن مادر، حالت روحی و روانی خاص و همچنین نیازهای تغذیه‌ای او به وجود می‌آید. ممکن است وقتی دلتان پنیر می‌خواهد ناشی از کمبود سدیم باشد یا هنگامی که حسابی هوس بستنی بزرگ کرده‌اید نشان از نیاز بدن شما به کلسیم و چربی باشد.

در هفته 5 بارداری، شکم شما بدون تغییر باقی می ماند  یا ممکن است کمی پف کرده یا احساس کنید کمی افزایش وزن داشته اید. ممکن است احساس کنید مریض هستید. همه این سناریوها کاملا طبیعی هستند! همه زنان باردار مثل هم نیستند و تغییرات بدن آنها در دوران بارداری متفاوت است.

احتمالا کم کم متوجه افزایش وزن بارداری می شود. پاسخ کوتاه این است: نیازی به نگرانی بیش از حد نیست. پزشکان توصیه می کنند در طول سه ماهه اول تنها یکی دو کیلو افزایش وزن داشته باشید. پاسخ طولانی این است که شما باید وزن خود را افزایش دهید.

در اینجا توصیه های کالج آمریکایی متخصص زنان و زایمان (ACOG) در خصوص افزایش وزن ذکر شده است:

اگر وزن قبل از بارداری شما کم باشد (BMI کمتر از 18.5):

اگر وزن شما قبل از بارداری متوسط  (BMI بین 18.5 تا 24.9) باشد:

اگر اضافه وزن داشته اید (BMI  ا 25 تا 29.9):

اگر چاق بوده اید (BMI بالاتر از 3):

5 هفته بارداری حدود یک ماه بارداری است. بله، شما تازه کشف کرده اید که باردار هستید. این مسئله به این دلیل است که اکثر پزشکان شمارش حاملگی را از روز اول از آخرین پریودی انجام می دهند.

این نی نی کوچک باعث میشود مسائل زیادی  در این هفته در حال رخ دهد:

در این هفته قلب کودکتان شروع به زدن میکند. چین های عصبی (چین بافتی که تبدیل به مغز و طناب نخاعی میشود) به هم متصل میشوند و این به معنای تمایز سر از دم میباشد. حتی با سونو گرافی جزئیات بیشتری را نمیتوانید ببینید. 

هر بی بی چک  دستورالعمل متفاوتی دارد. در واقع باید با استفاده از ادرار، آزمایش بارداری با استفاده از بی بی چک انجام دهید و چند دقیقه صبر کنید تا نتیجه را ببینید (عکس بیبی چک مثبت). بهتر است دو بار تست را انجام دهید تا از نتیجه مطمئن شوید. برخی نکات گیج کننده در خصوص آزمایشات وجود دارد بنابراین بهتر است پیش از نتیجه گیری از این نکات گیج کننده آگاه شوید:

برخی بی بی چک ها به وجود هورمون گنادوتروپین در ادرار برای تشخیص بارداری بستگی دارد. مقدار هورمون گنادوتروپین پس از باردار شدن افزایش می یابد اما زمان می برد تا به مقداری برسد که با آزمایش ادرار قابل تشخیص باشد. بنابراین، اگر باردار هستید ولی ابتدای بارداری است، نتیجه آزمایش به وسیله بی بی چک ممکنه منفی کاذب باشه.

– احتمال نتیجه مثبت اشتباه در مقایسه با نتیجه منفی اشتباه بسیار کمتر است.

– نتایج مثبت اشتباه زمانی است که بی بی چک، بارداری را نشان دهد اما شما باردار نباشید. این نتیجه اشتباه زمانی اعلام می شود که در ادرار خون یا پروتئین وجود دارد. بنابراین بهتر است آزمایش را دو بار انجام دهید تا نتیجه درست را دریافت کنید.

نتایج اشتباه بارداری زمانی اتفاق می افتد که شما:

بنابراین بهتر است به نتایج کیت بارداری اعتماد نکنید و با پزشک خود صحبت کنید. همچنین سریع به اطرافیان اعلام نکنید باردار هستید. بگذارید زمان بگذرد، آزمایش بتا را انجام دهید  و از بارداری مطمئن شوید.

از آن جایی که شما نمی توانید به آزمایش بارداری خانگی اعتماد کنید بنابراین بهتر است برای اطمینان از آزمایش خون بارداری در کلینیک استفاده کنید. پزشک علاوه بر آزمایش ادرار، آزمایش خون نیز انجام می دهد. این آزمایشات به شما نتیجه درست را اعلام می کند.

در کلینیک آزمایشات دیگر نیز انجام می شود. آزمایشی کمی برای بررسی مقدار هورمون های موجود در خون انجام می شود که هر بیماری که در بارداری وجود داشته باشد را به شما اعلام می کند. اطلاع داشتن در خصوص آن چه انتظار دارید کمک زیادی به شما می کند.

ساک بارداری : اندازه 6 تا 12 میلی متر 

نطفه به قدری کوچک است که در ابتدای هفته پنجم قابل مشاهده نیست. اندازه نطفه کوچکتر از یک دانه برنج می باشد. هنگامی که قطر میانگین ساک باردرای به 8 تا 1 میلی متر برسد، تکنسین باتجربه می تواند کیسه زرده را به وسیله سونوگرافی واژینال تشخیص دهد. وجود کیسه زرده بارداری داخل رحم را تایید کرده و بارداری خارج از رحم را رد می کند. 

کیسه زرده ابتدا در هفته پنجم ظاهر می شود و معمولا در هفته پنجم و روز چهارم دیده می شود. ساختارهای حفره ای در محل لانه گزینی دیده می شود. قطب رویانی در نزدیکی کیسه زرده (کیسه زرده جنین چیست؟ ) دیده می شود و به زودی فعالیت قلبی دیده می شود. از آنجایی که پایه اتصال کوتاه است، قطب رویانی در نزدیکی دیواره یافت می شود.  در سونوگرافی واژینال حرکات قلب نطفه 2-3 میلی متری تشخیص داده می شود. در انتهای هفته پنجم، سرعت قلب حدود bpm 9-6 می باشد. 

در ابتدای بارداری، سرعت قلب از اهمیت کمتری نسبت به حضور و عدم حضور آن برخوردار است. 
 

* چنانچه نگران هستید ممکن است در هفته پنجم شوق یک زن حامله را نداشته باشید. از حالا برخیزید و گونه های خود را سرخ کنید تا شبیه مادر سالم باشد علی رغم اینکه ممکن است نگران باشید.

اگر در هفته گذشته نشانی از علائم بارداری در شما نبوده این هفته حتماً منتظرش باشید. نشانه های بارداری به قرار زیر است:

1. درد پستان

2. تکرر ادرار:

تکرر ادرار یکی از علائم آزاردهنده بارداری است که هیچ ضرری برای جنین یا مادر ندارد. در واقع ادرار باعث خروج سموم از بدن می شود. تا زمانی که نشانه دیگری مشاهده نشود، تکرر ادرار طبیعی است.

3. افزایش ضربان قلب:

بدن  برای حفظ تعادل خودضربان خود را افزایش می‌یابدعلائم بارداری پوچ در هفته پنجم

4.  افزایش خستگی، گیجی و سردرد:

به علت افزایش ضربان قلب میباشد.

5. ویار

6. خستگی زود رس:

یاد بگیرید چگونه با خستگی زودرس کنار بیایید (خستگی در بارداری). برای این کار چرت زدن راه حل آن نمیباشد که برای این کار لازم است شب به اندازه کافی بخوابید لازم است قبل از خواب از ورزش کردن بپرهیزید. قبل از خوابیدن غذا نخورید. از چرت های بلند مدت بپرهیزید. زمان رفتن به خواب و بیدار شدن را تنظیم کنید.

هر دارویی می‌تواند بر روی رویان تأثیر مستقیم بگذارد. اگر نمی‌دانستید باردار هستید و دارو مصرف کرده‌اید حتماً این مسئله را با پزشک متخصص در میان بگذارید. سرخود و بر اساس توصیه‌های بزرگترها داروهای گیاهی مصرف نکنید. در صورتی که پزشک خود مراجعه میکنید قبل از تجویز دارو حتما او را از باردار بودن خود مطلع کنید و اگر فراموش کردید او را مطلع کنید مجاز بودن دارو را در اوما دارو یا همان قسمت داروهای نرم افزار ما چک کنید. سلامتی شما آرزوی ماست.

* یک رژیم غذایی متعادل را در پیش گیرید. 

* به خاطر بسپارید که رژیم غذایی متعادل به معنی خوردن یک نوع غذا نیست. شما باید غذاهای متفاوتی را برای دریافت مواد مورد نیاز بدنتان، مصرف کنید. برای یک بره غذایی مناسب، به خصوص در طول بارداری و شیر دهی، با پزشک خود مشورت کنید. شما برای مطلع شدن از نوع رژیم برحسب BMI بدن خود میتوانید به قسمت رژیم غذایی اوما مراجعه کنید. نی نی سالم به دنیا آوردن هدف گروه ماست. 

* به محض آگاهی از بارداری خود، باید مصرف روزانه ویتامین و مواد معدنی را آغاز کنید. 

* به جای نان سفید، نان سبوس دار مصرف کنید. با این روش فیبر و به همان نسبت منیزیم و کروم بیشتری را به رژیم غذایی خود راه می‌دهید. به علاوه زینک، روی، ویتامین E و ویتامین B6 خود را فراهم می‌کنید. 

* غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ‌ای، ماکارونی و نان سبوس دار مصرف کنید.

اگر تا پیش از این دارای سلامت جسمانی نبوده اید یا مشکلی داشته اید، پیش از شروع به ورزش با پزشک خود مشورت کنید. ورزش کردن انرژی شما را بسیار افزایش می دهد و این برای خانم‌هایی که در سه ماهه اول بارداری خود هستند، خبر خوشحال کننده ای است. زیرا به راحتی خسته می شوند و افزون بر آن ورزش، بدن شما را برای فعالیت‌های فیزیکی دوره بارداری آماده میکند. فعالیت‌هایی که باید از آن‌ها اجتناب کنید را بشناسید.

سلام و وقت به خیرآخرین تاریخ پریودی من 14 تیر بوده و تست هم 14 ام مرداد مثبت شد با بتای 233 . 13 مرداد چند قطره خونریزی داشتم و بعد از آن متوقف شد و دوباره لکه بینی شروع شد من ژل استروژن مصرف کردم و دکتر برام سونو نوشته که امروز انجام دادم 16 ام و جوابش اینهرحم با ابعاد 92*45 میلیمتر و اکوی میومتر یکنواخت مشاهده شدضخامت دو لایه آندرومتر 18/5 میلیمتر می باشد اکوی آندرومتر طبیعی است.تعدزفهخد میموتر و آندومتر منظم و مشخص است.کاویته رحمی خالی بوده، تجمع غیر طبیعی مایع یا یافته اینرمال در آن دیده نمی شود. آدنکس چپ فاقد ضایعه پاتالوژیک می باشد. کانون کیستیک 17 813 میلیمتر با جدار 3/5 میلیمتری در قسمت مدیال تخمدان راست دیده می شود که میتواند بنفع کیست لوتئال درحال جذب و بااحتمال EP باشد. در حال حاضر شواهد ساک حاملگی داخل رحمی دیده نشد ولی رد کننده نیست. در صورت شک بالینی تطبیق با تیتراژ BHCG , و سونوگرافی کنترل ترجیحا واژینالدو هفته بعد در صورت افزایش آن توصیه می شود. کلدوساک خلفی حاوی مختصر مایع آزاد آاد می باشددر ضمن در تاریخ 18 تیر هم آزمایش هورمونی دادم که پرولاکتینم بالا بوده21.2 که البته ظاهرا قبل از لقاح بوده.لطفا بگین الان باید چیکار کنم و چی تشخیص میدین؟ من خیلی نگرانم درضمن سنم 31 سال

با سلام و تشکر از سایت خوبتون من اولین روز قائدگیم ۸ خرداد بود بعد در ۱۱تیر ازمایش بارداری دادم که ۳۳۰۰بود سونو رفتم گفتن من فقط کیسه میبینم و بچه دیده نشده و خون اطرافش هست .و من چون سابقه حاملگی پوچ دارم خیلی نگرانم اینم پوچ باشه. دکتر بهم گفت استراحت کن و ۲ تا امپول سقط بهم دادکه در فاصله ۳ روز زدم .وقتیم راه میرم زیر دلم درد میکنه ولی خونریزی ندارم هفته دیگم باز باید برم سنو ولی دل تو دلم نیس و کلی استرس دارم 😟یعنی ممکنه اینم سقط بشه ؟یا اینکه امیدی هست

سلام ببخشید این تعیین سن ها و دوره های بارداری و مشخصاتش همه با توجه به اولین روز آخرین قاعدگی محاسبه میشه؟ مثلا لقاح واقعی ممکنه هفته ی دوم بارداری انجام شده باشه. در حالیکه هفته ی اول اصلا خبری از نی نی نبوده.

سلام وقت بخیراگه میشه لطفا راهنماییم کنین ،من خیلی سردرگمم که الان هفته چندمم یکی میگه پنجم یکی میگه هفتم ،من اولین روز اخرین قاعدگیم29اسفند بود،میخوام ببینم الان قلب جنین تشکیل میشه یا گوش و بینی و.. داره تشکیل میشه؟یه سوال دیگم داشتم من هفته ی پیش یه دفعه خونریزی داشتم روز بعدش رفتم دکتر و سونو دادم گفتن جنین تهدید به سقط هس،الان شیاف پروژسترون 4شبی یه دونه استفاده میکنم حونریزیم تبدیل به لکه شد بعد از 5روز قطع شد الان روز هفتم فکر کردم خوب شدم بلند شدم کارامو انجام بدم دوباره لکه کوچیک اندازه چندتا نقطه دیدم،الان باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنین ممنونم از سایت خوبتون

سلام عزیزم سن بارداری شما هم اکنون 7 هفته و 2 روز است. چند روز دیگه برای سونوی قلب جنین مراجعه کن، برای لکه بینی حتما به پزشک مراجعه شود. نیاز به استفاده از شیاف است

خانم دکتر سلام بخاطر درد پهلوی شدید مجبورشدم در هفته پنجم به متخصص زنان مراجعه کنم ایشون بعد از سونو گفتن که من ساک بارداری ندیدم دوباره باید آزمایش بتا تکرار بشه بنظرتون باتوجه به درد پهلوم امکان بارداری خارج رحم وجود داره و یا بارداری پوچ خیلی نگرانم

سلام عزیزم. اگر بتا بالا باشه و ساک حاملگی رویت نشه بله احتمال بارداری خارج رحمی است و هر چه زودتر باید اقدام کرد.


بارداری پوچ یا مولار یک توده خوش خیم است که در رحم زنان باردار رشد می کند. بارداری مولار زمانی شروع می شود که تخم لقاح می یابد (لقاح تخمک زن با اسپرم مرد) ولی به جای رشد طبیعی، جفت به شکل توده ای غیرعادی از کیست ها درمی آید.

بارداری پوچ

حاملگی پوچ دو نوع کامل و جزئی دارد.
در بارداری پوچ کامل، جنین یا جفت طبیعی وجود ندارد.
در بارداری پوچ جزئی ، جنین غیرطبیعی و جفت تا حدی طبیعی است. جنین شروع به رشد می کند، اما ناقص و بدشکل است و زنده نمی ماند.

بارداری پوچ عوارض خطرناکی در پی دارد، مثلا باعث یک نوع نادر از سرطان خواهد شد و نیاز فوری به درمان دارد.علائم بارداری پوچ در هفته پنجم

نشانه های بارداری پوچ
بارداری پوچ در ابتدا همانند یک بارداری طبیعی به نظر می رسد، ولی بارداری های پوچ باعث بروز علائم زیر می شوند:

– خونریزی قهوه ای تیره تا قرمز روشن از واژن طی سه ماهه اول بارداری
– حالت تهوع و استفراغ شدید
– گاهی اوقات دفع کیست هایی شبیه خوشه انگور
– به ندرت درد لگن (پایین کمر و شکم)

اگر هر یک از علائم بارداری پوچ را مشاهده کردید، به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. او ممکن است سایر علائم این بارداری را پیدا کند، مانند:

– رشد سریع رحم : رحم نسبت به آن مرحله از بارداری خیلی بزرگ است.
– فشار خون بالا
– پره اکلامپسی: یا مسمومیت بارداری که باعث افزایش فشار خون مادر و دفع پروتئین از ادرار بعد از هفته بیستم بارداری می شود.
– کیست تخمدان
– کم خونی
– پرکاری تیروئید
بارداری پوچ مدت زیادی ادامه پیدا نمی کند و نهایتا منجر به سقط خودبخودی می شود. برای جلوگیری از عوارض، بایستی بافت پوچ به طور کامل از رحم خارج شود


دلایل بارداری پوچ

بارداری پوچ در اثر تخمی که به طور غیرطبیعی بارور می شود یا لقاح می یابد، ایجاد می شود.
سلول های بدن انسان به طور طبیعی دارای 23 جفت (46 عدد) کروموزوم هستند. یک کروموزوم از هر جفت کروموزوم از پدر و دیگری از مادر می آید.

در بارداری پوچ کامل، تمامی کروموزوم های تخم لقاح یافته از پدر می آیند. مدت کوتاهی بعد از لقاح، کروموزوم های تخمک مادر از بین می روند و یا غیرفعال می شوند و کروموزم های پدر دوبرابر می شوند. تخم لقاح یافته یا هسته ندارد و یا هسته آن غیرفعال است.

در بارداری پوچ جزئی یا ناکامل، کروموزوم های مادر باقی می مانند، اما پدر دو گروه از کروموزوم ها را تامین می کند. در نتیجه جنین به جای 46 عدد کروموزوم، 69 عدد کروموزوم دارد.
این اتفاق زمانی رخ می دهد که کروموزوم های پدر دو برابر شوند و یا دو اسپرم با یک تخمک لقاح پیدا کنند (به جای یک اسپرم با یک تخمک).

عواملی که خطر ابتلا به بارداری پوچ را زیاد می کنند

به طور تخمینی، یک مورد از هزار مورد بارداری، پوچ است. عوامل مختلفی خطر ابتلا به این نوع بارداری را افزایش می دهند که عبارتند از:

– سن مادر: بارداری پوچ در زنان بالاتر از 35 سال و کمتر از 2 سال است.

– داشتن بارداری پوچ در قبل: اگر یک بار دچار بارداری پوچ شوید، به احتمال زیاد مجددا دچار آن خواهید شد. به طور متوسط بارداری پوچ در 1 تا 2 زن از هر صد زن مجددا دیده می شود.


مشکلات ناشی از بارداری پوچ

بعد از رفع بارداری پوچ ممکن است قسمتی از بافت پوچ در رحم مادر باقی بماند و به رشد خود ادامه دهد. این وضعیت را بیماری تروفوبلاستیک بارداری پایدار می ند.
یک زن از هر پنج زن مبتلا به بارداری پوچ دچار این بیماری می شود که معمولا هم بعد از بارداری پوچ کامل رخ می دهد.

یکی از علائم این بیماری این است که میزان هورمون HCG (یک نوع هورمون بارداری) بعد از برطرف شدن بارداری پوچ همچنان بالا باقی می ماند.
در برخی موارد، بافت پوچ به لایه میانی دیواره رحم نفوذ می کند و باعث خونریزی واژینال می شود.

این بیماری معمولا به طور موفقیت آمیزی توسط روش شیمی درمانی درمان می شود.
راه دیگر درمان این بیماری، درآوردن رحم (هیسترکتومی) است.

به ندرت بیماری تروفوبلاستیک سرطانی می شود و به سایر اندام ها پخش می شود. معمولا این سرطان با داروهای سرطان چندگانه درمان می شود.
اگر قبلا حاملگی پوچ داشته اید، قبل از بارداری مجدد با پزشک خود مشورت کنید.ممکن است پزشک به شما توصیه کند شش ماه تا یک سال حامله نشوید

راه های تشخیص بارداری پوچ

اگر پزشک به بارداری پوچ در شما مشکوک شود، یک آزمایش خون برای اندازه گیری هورمون HCG می نویسد.
همچنین سونوگرافی تجویز می کند.

سونوگرافی بارداری پوچ کامل که هفته هشتم تا نهم حاملگی معلوم می شود، موارد زیر را نشان می دهد:
– جنین وجود ندارد.
– مایع آمنیوتیک (مایعی که اطراف جنین را پر می کند) وجود ندارد.
– جفت کیست دار ضخیم که رحم را پر کرده است.
– کیست تخمدان

سونوگرافی بارداری جزئی موارد یر را مشخص می کند:
– جنین با رشد کم
– مایع آمنیوتیک کم
– جفت کیست دار ضخیم

اگر پزشک تشخیص دهد که شما دچار بارداری پوچ هستید، وجود یاعدم وجود بیماری های زیر را نیز در شما بررسی می کند:
– پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری)
– پرکاری تیروئید
– آنمی (کم خونی)

راه های درمان بارداری پوچ
بارداری پوچ مدت زیادی ادامه پیدا نمی کند و نهایتا منجر به سقط خودبخودی می شود. برای جلوگیری از عوارض این بارداری، بایستی بافت پوچ به طور کامل از رحم مادر خارج شود.

اگر بافت پوچ با سقط خودبخودی به طور کامل از بدن خارج نشود، پزشک متخصص زنان از راه های زیر برای درمان آن استفاده می کند:

1- داروها: پزشک داروی خاصی را برای سقط جنین تجویز می کند.

2- کورتاژ : پزشک برای خارج کردن بافت پوچ از روش کورتاژ استفاده می کند. عمل کورتاژ معمولا 15 تا 3 دقیقه طول می کشد.

3- بیرون آوردن رحم از بدن : اگر بافت پوچ، وسیع و گسترده باشد و بعدها هم نخواهید باردار شوید، پزشک با عمل جراحی رحم را درمی آورد.

4- پایش و کنترل هورمون HCG : بعد از خارج شدن بافت پوچ از رحم، پزشک میزان هورمون HCG را چند بار اندازه می گیرد تا زمانی که به حد طبیعی برگردد.
اگر میزان این هورمون همچنان بالا باقی بماند، نیاز به درمان های دیگری وجود دارد.

پزشک برای مدت شش ماه تا یک سال بعد از درمان کامل بارداری پوچ، میزان هورمون HCG را اندازه می گیرد تا مطمئن شود بافت پوچی در داخل رحم مادر باقی نمانده باشد.
از آنجایی که بارداری مجدد، پایش هورمون HCG را سخت می کند، پزشک به شما توصیه خواهد کرد که طی این مدت باردار نشوید.

جلوگیری از بارداری پوچ
اگر قبلا حاملگی پوچ داشته اید، قبل از بارداری مجدد با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است پزشک به شما توصیه کند شش ماه تا یک سال حامله نشوید.

در بارداری بعدی، برای بررسی وضعیت شما و اطمینان از رشد طبیعی جنین، پزشک زودتر از شما سونوگرافی انجام می دهد.
 

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *