علائم بارداری در هفته اول بعد از انتقال جنین


ناباروری و راههای درمان
262,114 بازدید

آی وی اف ( ivf ), علائم حاملگی بعد از انتقال جنین

سنگین شدن سینه ها

کمی حالت تهوع

علائم بارداری در هفته اول بعد از انتقال جنین

دردهای کم پریودی

ممکن است کمی تاری دید پیدا کنید

احساس درد در لگن هنگام نشستن

احساس رخوت و سستی

دیدن یک لکه خون کم رنگ

احساسا گرفتگی زیر شکم

 

آی وی اف شامل چند بخش است

۱ – تزریق هورمون FSH و LH  که این مرحله درد ندارد

۲ – تزریق هورمون HCG

۳- بازیابی تخمک  این مرحله تحت یک عمل سرپایی انجام می شود که همراه با بی هوشی می باشد به دلیل اینکه درد دارد و بعد از آن یک  داروی مسکن برای شما میزنند، بنابراین احساس ناراحتی نخواهید داشت.

به دلیل بی حالی پس از این فرآیند باید شخص دیگری شما را تا منزل همراهی کند. زمانی که به خانه برگشتید تمام روز را استراحت کنید. از فعالیت های شدید و حتی نزدیکی تا بعد از تست بارداری خودداری کنید.

۴- نمونه گیری اسپرم

۵- باروری تخمک

۶- انتقال جنین : پزشک با استفاده از گاید سونوگرافی، برای دستیابی به رحم، کاتتر باریک و قابل انعطافی را از طریق واژن و دهانه رحم وارد می کند و سپس به آرامی سرنگ حاوی جنین را به رحم می فرستد و جنین را در رحم قرار می دهد با این امید که مانند یک بارداری طبیعی، لانه گزینی و رشد کند.این مرحله نیز دردی ندارد

آیا‌ آی وی اف به تخمدان‌ صدمه نخواهد زد؟

شواهدی مبنی بر تخریب تخمدان به دنبال لاپاروسکپی یا خارج کردن تخمک از تخمدان همراه با سونوگرافی در دست نیست. در عوض گزارش‌هایی نشان داده است
که به دنبال بیوپسی تخمدان، در زوج‌هایی که مدت طولانی نازا بوده‌اند، حاملگی رخ داده است.

علائم حاملگی بعد از انتقال جنین

 

آیا وجود بافت اسکار اطراف تخمدان‌ها باعث می‌شود که نتوان تخمک را از تخمدان خارج کرد؟

نه، به‌طور معمول. اما جراح باید بتواند برای ورود سوزن در محل مناسب برای خروج تخمک، به‌وسیله سونوگرافی یا روش‌های جراحی، فولیکول را ببیند.

اگر قبل از خارج کردن تخمک، تخمک‌گذاری در تخمدان‌ رخ دهد چه می‌شود؟

در این صورت امکان خارج کردن تخمک از تخمدان وجود نخواهد داشت و به همین علت است که در طول دوره ‌آی.وی.اف تیم پزشکی با بررسی سطح خونی هورمون‌ها به طور دقیق از تخمک گذاری زودرس جلوگیری می‌کنند.

آیا لکه بینی بعد از خارج کردن تخمک از تخمدان طبیعی است؟

بله، معمولا به‌دلیل زخمی که در نتیجه سوراخ کردن دیواره مهبل توسط سوزنی که فولیکول را خارج می‌کند، ایجاد می‌شود؛ لکه‌بینی بعد از خروج تخمک رخ می‌دهد.

لکه‌بینی به‌صورت خون روشن از مهبل ۴۲تا ۸۴ ساعت پس از خروج تخمک رخ می‌دهد. اگر خونریزی به حدی باشد که بتواند نوار بهداشتی را آغشته به خون کند، باید فورا به پزشک مراجعه شود.

 

علائم بارداری بعد از انتقال جنین فریز : بعد از انتقال جنین در ivf چه مراقبت‌هایی لازم است؟

بهتر است در این مورد از پزشک سئوال شود اما معمولا مراقبت‌های زیر توسط اکثر پزشکان توصیه می‌شود:

الف) پرهیز از مصرف سیگار، قهوه، الکل و داروها.
ب) خودداری از بلند کردن وسایل سنگین.
ج) اجتناب از کار سنگین خانه‌(حتی کار با جاروبرقی) و فعالیت‌های شدید.
د) خودداری از فعالیت‌های ورزشی چون شنا، اسب‌سواری و ائروبیک.
ه) استفاده نکردن از حمام آفتاب، سونای گرم، وان آب داغ و جکوزی.
و) خودداری از مقاربت جنسی وارگاسم.

 

اگر‌ آی وی اف وفق انجام گرفت با چه فاصله زمانی برای بار دوم قابل تکرار است؟‌

این امر به شخص بستگی دارد. اولین دلیل برای به تاخیر انداختن آن، ارائه فرصتی به بیمار برای بازگشت دوره ماهانه طبیعی است که حدود ۲ تا ۳ دوره ماهانه طول می‌کشد.

 

علائم بارداری در هفته اول بعد از انتقال جنین

تا چندبار امکان تکرار‌ آی وی اف ivf برای هر زوج وجود دارد؟

تعداد مشخص و محدودیت خاصی وجود ندارد. این مسئله به تصمیم زوج و پزشک آنها بستگی دارد.

آیا در فاصله دو هفته‌ای که از شروع ‌آی.وی.اف تا خارج کردن تخمک از تخمدان باقی است نزدیکی (مقاربت) اشکال دارد؟

پیشنهاد ما این است که مرد حداقل ۸۴ ساعت قبل از زمان خارج کردن سلول‌های جنسی از انزال خودداری کند

(اما نه بیش از ۵ تا ۶ روز)! این احتیاط سبب می‌شود که نمونه مایع منی گرفته شده برایآی.وی.اف، بیشترین تعداد اسپرم سالم و متحرک را داشته باشد.

 

چه مدت بعد از انجام‌ آی وی اف می توان نزدیکی داشت؟

با وجود اینکه زمان پرهیز از مقاربت جنسی برای پیشگیری از تخریب سلول جنینی تعیین نشده اغلب پزشکان حداقل ۲ تا ۳ هفته پرهیز از مقاربت را پیشنهاد می‌کنند.

از نظر تئوریک، انقباضات رحم که به دنبال اوج لذت جنسی (ارگاسم) رخ می‌دهد، می‌تواند برای مراحل اول لانه‌گزینی جنین در رحم مزاحمت ایجاد کند.

با این وجود نزدیکی در شب قبل از انتقال جنین توصیه می‌شود چرا که بعضی پزشکان معتقدند این‌کار شانس حاملگی را افزایش می‌دهد.

 

چه زمانی بعد از انتقال جنین می‌توان بقیه فعالیت‌های روزانه را انجام داد؟‌

 

تیم ‌آی.وی.اف توصیه می‌کنند حدود ۴۲ ساعت بعد از انتقال جنین به رحم، زن کاملا بی‌حرکت باقی بماند.

از ورزش‌های شدید مانند دویدن، اسب سواری و شناو تا زمان تثبیت حاملگی باید خودداری کرد. اما انجام سایر فعالیت‌های روزانه منعی ندارد.

آیا لکه‌بینی بعد از انتقال جنین ( ivf ) و قبل از تست حاملگی طبیعی است؟

 

در ۲ هفته‌ای که بعد از انتقال جنین، مادر در انتظار رسیدن وقت تثبیت حاملگی است، لکه‌بینی می‌تواند به چند معنی باشد: اول اینکه جنین لانه‌گزینی کرده است.

دوم اینکه یکی از جنین‌ها لانه‌گزینی کرده در حالی‌که دیگری جدا شده است. سوم اینکه زمان خونریزی ماهانه رسیده و مادر حامله نیست.
همیشه و در هر سه حالت در هنگام لکه‌بینی باید به پزشک اطلاع داد. حتی زمانی‌که لکه‌بینی شدید است، لازم است تست حاملگی انجام شود.

 

علائم بارداری بعد از انتقال جنین فریز : بعد از ivf چه زمانی فرد متوجه می شود که باردار است ؟

حاملگی با هیچ‌گونه علامت خاصی از جمله تهوع، علایم مشابه عادت ماهانه و ثابت نمی‌شود. بلکه باید تست حاملگی انجام گیرد.

تست خون حدود ۳۱ روز بعد از آسپیراسیون و انتقال جنین و سونوگرافی ۰۳ تا ۰۴ روز بعد از آسپراسیون، حاملگی را اثبات می‌کند.

آیا احتمال چند قلویی در‌ آی وی اف وجود دارد؟

بله، ۵۲ درصد حاملگی‌ها به‌دنبال‌آی.وی.اف دوقلو هستند (به‌طور طبیعی در جامعه این مقدار یک هشتادم است) در مورد سه‌قلوها احتمال ۲تا۳درصد است.

در آی وی اف چه تعداد جنین به رحم انتقال داده می‌شود؟

این سوِال سختی است که تصمیم‌گیری راجع به آن به مسایل زیادی بستگی دارد از جمله: سن، تعداد  آی.وی.اف‌های انجام شده، درصد چندقلویی در مرکز پزشکی مورد نظر، و در نهایت احساس فرد راجع به این تعداد.

در بعضی کلینیک‌ها اجازه انتقال بیش از ۳ جنین را نمی‌دهند چرا که در این صورت عوارض حاملگی زیاد و احتمال حاملگی سالم و تولد نوزاد کامل کمتر خواهد شد.

‌اما بعضی‌ها در مورد زنان بالای ۵۳ سال و آنهایی که آی.وی.اف‌های وفق زیادی داشته‌اند؛ انتقال بیش از ۳ جنین را توصیه می‌کنند.

برای جنین‌های اضافی چه اتفاقی می‌افتد؟

جنین‌های اضافی در صورت لزوم قابل فریز شدن هستند تا در دوره‌های بعدی ‌آی وی اف (بعد از‌آی.وی.اف وفق) مورد استفاده قرار گیرند.

البته سرنوشت بقیه جنین‌های اضافی مسایل و مشکلات اخلاقی زیادی را در بین جامعه پزشکی برانگیخته است که در این مبحث نمی‌گنجد.

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

برچسب هاicsi چيست IVF ivf موفق آي وي اف آي وي اف چيست آي وي اف وفق اي وي اف درد داره؟ اي وي اف موفق درمان نازايي مراقبت هاي اي وي اف ميکروانجکشن ميکرواينجکشن چيست

میکرواینجکشن یا تزریق اسپرم داخل تخمک ICSI1 امتیاز از 1 رای موارد کاربرد عمدتا ‌در

چگونه خودم را دوست داشته باشم

بیوگرافی

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

پروفایل اسفند ماهی

عکس حضرت زهرا

عکس پروفایل روز مادر

عکس پروفایل پدر

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.علائم بارداری در هفته اول بعد از انتقال جنین

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

علائم بارداری فقط حالت تهوع نیست بلکه توجه به نشانه های زیادی قبل از انجام آزمایش خون می تواند نتیجه مثبت را خبر دهد. بارداری، تغییرات فیزیکی و هورمونی زیادی را برای خانم ها به همراه دارد.

اصولاً بارداری با تعییرات فراوانی توام است. این تغییرات هم جسمی و هم روحی می باشند اما در نظر داشته باشید که تغییرات بارداری در تمام خانم ها یکسان نیستند و معمولاً شدت و ضعف دارند و به یاد داشته باشید که شاید یک یا چند نشانه از علائم بارداری شامل حال شما نشود همیشه باوجوداین علادم به بارداری خود شک کنید حتی اگر از روش ضد بارداری استفاده می کنید. در زیر به تعدادی از علائم هشدار دهنده بارداری اشاره می کنیم.

دفعه ی آخر که داشتید از پله ها بالا میرفتید ، ناگهان نفس کم آوردید و احساس کمبود اکسیژن کردید ؟
جنین در حال رشد نیاز به اکسیژن دارد برای همین اکسیژن قابل استفاده برای شما کم میشود . این نشانه بارداری ( به نفس افتادن)  ممکن است در سرتاسر این ۹ ماه بارداری با شما همراه باشد و هرچه به زمان موعود نزدیک تر میشوید و نوزاد شما بزرگ تر میشود ، فشار بیشتری به ریه و دیافراگم شما وارد میشود و نفس کشیدن و برای شما سخت تر میکند .

امروز که داشتید سوتین همیشگی خود را می پوشیدید این کار براتون درد آور و عذاب آور شده بود ؟ این از نشانه های اولیه بارداری در زنان است .
شب ها سوتینی راحت تر بپوشید تا کمتر اذیت بشوید .

همیشه احساس بی حالی و خواب آلودگی دارید ؟اگر ناگهان احساس خستگی شدید می کنید می تواند بخاطر افزایش شدید هورمون ها در بدنتون باشد .
در بسیاری از خانم ها ، کسلی و بی حالی در طول سه ماه اول بارداری ادامه پیدا میکنه و بعد از آن در سه ماهه ی دوم بارداری رو به کاهش میرود .علائم بارداری در هفته اول بعد از انتقال جنین

خانم های باردار از هفته ی ششم بارداری شروع به احساس استفراغ می کنند . ولی بعضی از خانم ها هم زودتر از هفته ی ششم احساس تهوع و استفراغ می کنند .
به احتمال زیاد این احساس بهم خوردن حال با وارد شدن به سه ماهه ی دوم بارداری کاهش پیدا میکند .

اگر نصف شب مجبور میشوید که از خواب خود بلند شوید و برای ادرار کردن دستشویی بروید و یا در طول روز زیاد به دستشویی سر می زنید ، شما یکی دیگه از نشانه های بارداری را دارید .

یکی دیگر از نشانه های اولیه حاملگی سر درد هایی است که باز هم بخاطر تغییر میزان هورمون در بدن شما ایجاد شده است .
حواستان باشد که در دوران بارداری از ایبوپروفن و سایر قرص های معمولی که برای کاهش سر درد میخورید استفاده نکنید و قبل از استفاده از هر گونه قرصی با دکتر متخصص خود صحبت کنید .


آیا کمرتان درد میکند ؟

اگر شما معمولاً دچار کمر درد نمیشوید ، این درد میتواند نشانه ی دیگر برای بارداری باشد که ممکن است در سرتاسر دوران بارداری همراه شما باشد.
دلیلش هم این است که با شکل گیری جنین و بزرگ شدن آن ، مرکز ثقل بدن شما از حالت عادی خارج میشود و رباط ها و ماهیچه ی بدنتون بیش تر از حالت عادی کشیده میشوند تا تعادل بدن شما را حفظ کنند .

شاید برای شما سخت باشد ولی رحم و زهدان شما در حال تمرین و کش و قوس بخاطر آماده شدن برای انبساط و گشاد شدن در هنگام زایمان هست تا نوزاد شما راحت تر از رحم شما خارج شود .
به این میگن یک آمادگی همه جانبه !

اگر قبلاً به این صورت نبودید ، خیلی ساده است ، بدن شما دارد به شما میگوید که باردارید !

حاضرید قسم بخورید که شلوارتان هفته پیش اندازه بوده است و الان اندازه شما نیست !
پف کردن بدن یکی از نشانه های افزایش پروژسترون بخاطر حاملگیست که در زنان رخ میدهد .
پروجسترون باعث میشه که سیستم هضم غذا کندتر عمل بکنه .

اگر مدام حالتان دگرگون میشود و بی جهت از همسرتان ایراد میگیرید، باز هم علتش تغییر هورمون های بدن شماست . بهتره که به همسرتون بگویید که این حالت گذراست و بزودی با عادت کردن به این تغییر هورمون حالتان دوباره خوب میشود!

البته تعریف خانم ها از صحبگاه فرق میکند . بعضی ساعت ۸ رو سحر میدونند و بعضی ها هم ساعت ۱۲ رو کله صبح می دونند !
دمای بدن خانم ها از زمان تخمک گذاری ( یعنی تغریباً یک هفته بعد از تمام شدن پریود ) بالا میره و تا پریود شدن ادامه پیدا میکنه .
حالا اگر شما ۲ هفتس که پریودتون عقب افتاده و دمای بدنتون هم حس می کنید که بالا رفته ، احتمالاً شما باردار هستید .

اگر این روزها براحتی با بوی زباله ها هم حالت تهوع بهتون دست میده و کوچکترین بوهایی مشام شما رو اذیت میکنه ، باز هم یکی دیگه از نشانه های بارداری رو دارید .

این نشونه ی حاملگی رو تو فیلم ها زیاد دیدید. طرف می خواسته جدا بشه ولی یوهویی غش می کنه و میفهمه که بارداری !!
این غش کردن برای شما و شوهرتون میتونه نشانه ی خوبی از بارداری باشه .
برای بهبود این حالت باید آب زیاد بنوشید و غذا های مقوی زیاد بخورید.


لعنتی . پریود شدم ؟


یا نشدم ؟


پس چرا اینقدر خفیفه ؟

اگر چند روز قبل از موعد پریودتون دچار لکه بینی خفیف شدید ، باید خدمتون بگم که تخمک باردار شده ی شما در حال لانه گزینی در دیواره رحم است و این اتفاق باعث لکه بینی در شما شده .

خیلی از نشانه هایی که تا الان گفتم برای تمام مردم در حالت عادی رخ میده ولی تاخیر پریود فقط دو تا دلیل میتونه داشته باشه . ۱. عفونت ۲. بارداری .
اگر تا حالا تمام دوره های شما بصورت منظم رخ میداده و همیشه سر موعد پریود میشدید ولی اینبار چند روزی میشه که پریودتون به تاخیر افتاده ، باید هرچه سریعتر برید داروخانه و یک بیبی چک بگیرید !

تا اینجا هیچ کدوم از این نشانه ها ۱۰۰ درصد حاملگی شما رو مشخص نمی کردند و برای اینکه شما با اطمینان ۹۵ درصدی بفهمید که باردار هستید یا نه ، باید از بی بی چکاستفاده کنید .
اگر استفاده کردید و جواب بی بی چک منفی بود ولی هنوز پریود نشده بودید ، ممکنه که هنوز برای تشخیص از طریق بی بی چک زود باشه . در این جور مواقع شما دوتا راه دارید .
راه اول اینه که برید آزمایش خون یا سونوگرافی بدید که دیگه جوابش ۱۰۰ درصد درسته . راه دوم اینه که چند روز صبر کنید و دوباره از بی بی چک استفاده کنید .
تقریبا دو هفته بعد از زمان عقب افتادن پریود ، دیگه بی بی چک با اطمینان ۹۸ درصدی حاملگی شما رو مشخص میکنه .
یادتون باشه که اطمینان ۱۰۰ درصدی فقط با تست آزمایش خون حاملگی یا همون BHCG مشخص میشه


 

سلام عزیزم. شیافها ماده موثره شون 1 گرم هم نمیشه ! بقیه ش مواد نگهدارنده شه که میاد بیرون . نگران نباش.
عزیزم. چه زود رفتی سرکار !
شما 1 روز بعد انتقال جنین آزمایش بده . به بی بی چک اعتماد نکن .


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

علائم بارداری در هفته اول بعد از انتقال جنین

ابزارهای سنجش سلامت

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *