عفونت گوش و خارش سر

عفونت گوش و خارش سر
عفونت گوش و خارش سر

لیست مطالب :

خارش گوش یک حالت آزاردهنده است که اغلب ما برای رهایی از آن، حتی با چوب کبریت گوش خود را می‌خارانیم. بله همه ما یک بار این کار را کرده ایم 🙂

بعضی اوقات خارش گوش آنقدر تشدید می‌شود که می‌خواهیم گوش خود را از جا در بیاوریم. دلایل مختلفی می‌تواند سبب این عارضه شود و خاراندن گوش با هر چیز خارجی، می‌تواند آسیب جدی به گوش‌هایتان وارد سازد.

به جای اینکه گوش خود را بخارانید، اطلاعات کافی را از این مقاله درباره خارش گوش کسب کنید. در این مقاله علائم خارش گوش ، علل خارش گوش ، پیشگیری از خارش گوش توضیح داده می‌شود. پس سعی کنید اطلاعات خود را بالا ببرید و خود را از خطرات جدی این مشکل نجات دهید.

همانطور که در قسمت معرفی گفته شد، خارش گوش می‌تواند علل مختلفی داشته باشد و تنها یک عامل در ایجاد آن دخیل نیست. همانطور که خارش پوست می‌تواند از بیماری های مختلف یا حتی باکتری های بی خطر ایجاد شود.عفونت گوش و خارش سر

6 علت خارش گوش که از بقیه شایع تر هستند در زیر آمده است:

بله درست شنیدید! همانگونه که چرک زیاد در گوش می‌تواند سبب کاهش شنوایی و انسداد گوش شود، مقدار ناکافی این چرک هم می‌تواند از علل بروز خارش گوش باشد. اجازه ندهید گوشتان خشک بماند.

التهابی در گوش که اغلب با واکنش آلرژیک همراه است و می‌تواند در داخل یا اطراف گوش اتفاق بیافتد، اگزمای مجرای گوش یا درماتیت مجرای گوش است. محصولات زیبایی با ایجاد واکنش بین فلزات خاص، می‌توانند سبب اگزمای گوش شوند.

درواقع عفونت گوش می‌تواند هم علت خارش باشد و هم از عوارض آن. در واقع همراه با خارش گوش، عفونت گوش نیز می‌تواند سبب درد بیشتر گوش شود. عفونت گوش در کودکان و شناگران شایع است. از این روست که بیماری به نام گوش شناگران وجود دارد!

پسوریازیس یک بیماری پوستی است که اغلب در گوش ایجاد نمی‌شود؛ اما ممکن است در داخل یا اطراف گوش ایجاد شده و عامل خارش گوش باشد. همچنین امکان بروز این بیماری در پشت گوش نیز وجود دارد.

آلرژن های بسیاری وجود دارند که باعث خارش گوش می‌شوند. ورود گرده به گوش یا واکنش گوش به مواد شوینده مانند شامپو از جمله موارد آلرژی زایی بود که باعث خارش می‌شوند. همچنین آسم و سایر بیماری های آلرژی زا در خارش گوش نقش دارند.

همانگونه که خشکی بیش از حد گوش باعث خارش آن می‌شود، رطوب زیاد نیز دردسر ساز است. قرار گرفتن طولانی مدت گوش در معرض رطوبت، خطر عفونت گوش را افزایش می‌دهد. عفونت گوش نیز باعث خارش آن می‌شود.

سایر علل خارش گوش می‌تواند شامل: استرس، عوارض جانبی داروهای مختلف، گرما یا سرمای شدید باشد. در موارد نادر تر می‌تواند نشانه ای از وضعیت تهدید کننده حیاتی مانند شوک آنفیلاکتیک باشد.

خارش گوش می‌تواند همراه با علائم دیگری مانند: تب، لرز، سفتی مفصل، زخم در گوش، سردرد، آبریزش بینی، عطسه های مکرر، گلودرد یا عرق کردن ظهور کند. موارد زیر به بیان علائم خارش گوش می‌پردارند:

اگر شما علائمی به جز این علائم را می‌شناسید، در قسمت نظرات به ما معرفی کنید تا در مقاله قرار گیرد.

اگر هر گونه خارشی که پس از چند ساعت بهبود نیافت مشاهده کردید، فورا به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید؛ زیرا خارش گوش می‌تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه خطرناک باشد و اگر زود تشخیص داده نشود، باعث مشکلات جدی خواهد شد.

به طور کلی اگر شامل یکی از موارد زیر بودید به پزشک مراجعه کنید:

به طور کلی پیر، جوان، زن و مرد به این بیماری دچار می‌شوند. شدت و علائم بیماری در افراد مختلف متفاوت است. بعضی‌ها ممکن است به دلیل یک بیماری پیشرفته مبتلا شوند و اغلب افراد نیز به دلایل کوچک. اما باید به علائم خارش گوش واکنش نشان داد و به پزشک مراجعه کرد.

یه طور کلی اقدامات پیشگیرانه برای هر بیماری مفید و واجب است. مبتلا نشدن بهتر از درمان پس از ابتلاست! پیشگیری از خارش گوش بسیار آسان است و قابل انجام. فقط کافی است از فاکتور‌های زیر بهره ببرید:

سعی کنید از ورود مواد شوینده مانند شامپو یا مواد آلرژی زا مانند گرده گلها به گوش خودداری کنید. ورود این مواد به گوش سبب بروز خارش درآن و حتی عفونت گوش می‌شوند.

اغلب شناگران، گوش هایی آسیب دیده دارند. به دلیل عدم محافظت از گوش، امکان بروز بیماری های زیادی را برای خود ایجاد نکنید. هنگام شناکردن، از محافظ گوش و کلاه استفاده کنید و از شنا در آب‌های آلوده بپرهیزید.

استفاده از هندزفری های دیگران، سبب بروز قارچ هایی در گوش شما می‌شود. این قارچ ها یکی از شایع ترین عوامل ایجاد خارش در گوش هستند و باید جدی گرفته شوند.

همانطور که در بالا گفته شد، وجود ناکافی چرک و ترشحات در گوش، سبب خارش آن می‌شود. به هیچ عنوان از گوش پاک کن برای تمیز کردن گوش خود استفاده نکنید.

مصطفی فتاحی هستم با ارائه مطالب خوب و تخصصی در وبسایت دکترنیم ، قصد بالا بردن اطلاعات کاربران در زمینه پزشکی را دارم. مطالبی که لازم است هر شخصی بداند. به امید اینکه هیچکس در جهان بیمار نباشد. سلامتی نیمی از زندگی است و دکترنیم ، این قسمت از زندگی را به شما میدهد. فقط کافی است دقت کنید و دکترنیم را به ذهن خود بسپارید.

نظر

وبسایت

سلام خسته نباشید من گوشم حساس به آب مجبورم قالب گوش بگذارم وقتی در میارم درست دو ساعت بعدش خارش گوش میگیرم اونم سمت راست شما فکر میکنید به خاطره اینکه من قالب با مایع میشورم و با دستمال تمیز خشک میکنم اون مایع موجب این اتفاق می افته

به علت ترشح غددی به اسم غدد سباسه می باشد که به طور طبیعی باعث تولید وکس (جرم) گوش شده و باعث خارش میشود همچنین پوست بخش غضروفی کانال گوشتون ممکنه حساس به جسم خارجی باشه

سلام شرمنده مزاحمتون میشم شما قالب گوشتون رو از کجا گرفتین منم مشکل شما رو دارم دکتر گفته چرب کنم اما انگار اثر نداره ممنون میشم کمکم کنین

این ای دی من در تلگرام هستش https://t.me/Banooysorkh

سلام. من قبلا دچار کری ناگهانی شدم که تا حدودی خوب شد.اما حالا که چند سال گذشته هر دو گوشم خیلی میخاره و جرمش هم اکثرا قرمز رنگه. علتش چیه؟چیکار کنم؟

سلام من نزدیک ۱۰ روزی میشه به این درد دچار شدم اول علایمم با وزوز گوش شروع شد اما زیاد دقت نکردم که بعد از اون گلو درد و سرفه هام شروع شد و متاسفانه امشب هم اب ریزش بینی دارم این علایم شبیه سرماخوردگیه اما من حسابی کلافه شدم و یه کم هم ترسیدم بنظرتون با این علایم احتمال جانور درون گوش هست یا نه —فردا حتما به پزشک مراجعه میکنم امشبم سردردهای بدی گرفتم 😢ممنون میشم شماهم راهنمایی کنید

من دچار خارش گوش به همراه گلو درد عطسه وآبریزش شدم باید چه کنم؟

در ادامه خارش گوشم، شبها که به بغل خوابیده ام ،مایعی از همان گوش شروع به آمدن میکند و خارش آن مرا از خواب بیدار میکند. وقتی با کاغذ لوله شده این محلول که تمیز و شفاف است را پاک میکنم دوباره راحت میخوابم. فقط خارش است و دچار درد یا کم شنوایی یا گرفتگی نیستم. هر صبح پس از بیدار شدن علاوه بر سر و صورت جداره های داخل گوشم چرب است و هر روز بایستی آنها را شسته تا از خارش داخل گوش موقتا راحت شوم. واقعا این چه بیماری است و بجز تمیز کردن مرتب و همیشگی آن چکار باید بکنم. گاها در کوچه و خیابان شروع بخارش میکند و باید حتما داخل گوش را خشک بکنم تا خارش تمام شود. تنها با فرو بردن چیزی در گوش خارش تمام نمیشود بلکه مایع شفاف داخل که تمیز شد خارش قطع میشود. با تشکر

سر و صورت من چرب است با خوردن مواد غذایی بخصوص شیرینی یا دارای کمی چربی سر و صورت و داخل گوشم بشدت چرب شده و شروع به خارش میکند. پس از شستن سر و صورت داخل گوش را کامل تمیز میکنم اما دوباره داخل گوش مرطوب شده و میخارد. پس از تمیز کردن رطوبت و نم که مثل روغن و چربی است با کاغذ لوله شده، مدتی خوب است اما کم کم دوباره داخل گوش چرب یا مرطوب میشود و میخارد. بیش از 40 سال است که این خارش گوش را دارم. چکار کنم

عفونت گوش و خارش سر
عفونت گوش و خارش سر
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *