عفونت مثانه به انگلیسی

عفونت مثانه به انگلیسی
عفونت مثانه به انگلیسی

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است.
استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

barsadictionary@gmail.com

Telegram:

@Barsadic

دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده است، واحد ترجمه این پایگاه آمادگی دارد با همکاری مترجمان با سابقه، مقاله مورد نظر شما را با هزینه مناسب و کیفیت مطلوب ترجمه نماید.

عفونت مجاری ادراری (به انگلیسی: urinary tract infection) عبارت است از رشد زیاد باکتری ها در پیشابراه، مثانه، کلیه یا غده پروستات. عفونت می تواند مدت طولانی طول بکشد و اگر درمان نشود باعث آسیب های دائمی نیز خواهد شد.
زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت دستگاه ادراری نسبت به مردان هستند. عفونت محدود به مثانه می تواند دردناک و آزار دهنده باشد. با این حال، اگر عفونت در کلیه ها باشد عواقب جدی می تواند بدنبال داشته باشد. اگرهنگام ادرار کردن دچار سوزش می شوید و یا بدتر از آن دفع ادرار با لکه های خون همراه است، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید و آن را جدی بگیرید، چرا که ممکن است به عفونت دستگاه ادراری مبتلا شده باشید. عفونت ممکن است در هر قسمتی از دستگاه ادراری که وظیفه آن حذف و فیلتر ضایعات بدن است، رخ دهد زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به عفونت های باکتریایی هستند، زیرا دستگاه ادراری آنها کوچک تر و امکان تهاجم و تکثیر باکتری بسیار زیاد است. در بسیاری از مواقع عفونت دستگاه ادراری بسیار جدی و خطرناک خواهد بود. تخمین زده می شود که حدود 50درصد از خانم ها دست کم یکبار در طول زندگی عفونت دستگاه ادراری را تجربه می کنند، ولی خوشبختانه این عفونت ها با آنتی بیوتیک ها درمان می شوند.
این عفونت دلیل ۸. ۱ میلیون مراجعه افراد به پزشک است و می تواند دردناک باشد. اگر در دوران پس از یائسگی به سر می برید، احتمال ابتلا به عفونت مجرای ادرار افزایش پیدا می کند. در زنانی که دوران پس از یائسگی را تجربه می کنند؛ ابتلا به عفونت مجرای ادراری یکبار در سال رایج است. تغییر در PH واژن می تواند تعادل باکتری ها را تغییر دهد و مسیر باکتری ها به سمت مجرای ادرار باز نماید. این نوع عفونت در افرادی که رابطه جنسی فعالی دارند نیز شیوع بیشتری داد. البته به خاطر داشته باشید که ادرار کردن قبل و بعد از برقراری رابطه جنسی مانع از بروز چنین عفونت هایی می شود. زنانی که با دیابت دست و پنجه نرم می کنند نیز بیشتر از سایر افراد به عفونت مجاری ادرار مبتلا می شوند زیرا شرایط موجود بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد. اینکه بدانید نشانه‌های این بیماری چیست و باید به دنبال چه مواردی باشید به شما کمک می کند از بروز آن پیشگیری کنید و در صورت ابتلا به عفونت مجاری ادرار، آن را به موقع درمان نمایید. پس همراه ما باشید تا برخی از نشانه های این عفونت را با هم مرور کنیم.
عفونت های ادراری را به دو گروه عفونت های سطحی و عفونت های عمقی تقسیم می کنند. عفونت های سطحی پوشش سطحی داخل سیستم ادراری یا مخاط را درگیر می کند و بیش از نود درصد عفونت های این دستگاه را شامل می شود. درحالی که عفونت های عمقی درگیری بافت های عمقی کلیه ها، پروستات و بیضه را باعث می شوند. در عفونت های عمقی، بیماران معمولاً تب شدید و حال عمومی بدی دارند.

پایگاه دانشیاری تلاش دارد با ارائه محتوا و خدمات مورد نیاز جامعه علمی ایران، اهالی دانش و اندیشه این سرزمین را در راه پیشرفت و اعتلای ایران عزیز یاری نماید.

در صورتی که پیشنهادی برای همکاری با پایگاه دانشیاری دارید، با کمال میل آمادگی داریم پیشنهاد شما را از طریق فرم تماس دریافت نماییم.

اطلاعات عمومیGeneral information

بانوانWomen

آقایانMen

کودکانChildren

Home > 
Other Languages > 
Persian > 
Fact Sheets > Good Bladder Habits For Everyone

عفونت مثانه به انگلیسی

You need good bladder habits for a healthy life.

Poor bladder habits can lead to poor bladder control, and even wetting yourself. Here are some easy steps that everyone can take to keep a healthy bladder.

برای زندگی سالم به عادات خوب مثانه نیازمند هستید.

عادات بد مثانه می تواند باعث کنترل ضعیف مثانه شده، و حتی باعث شود خود را خیس کنید. در اینجا چند گام آسان وجود دارد که هرکس می تواند با مراعات آنها مثانه خود را سالم نگه دارد.

Step 1 – Use good toilet habits

گام 1 – استفاده ازعادات خوب توالت رفتن

Step 2 – Keep good bowel habits

گام – 2 عادات خوب روده را حفظ کنید

Step 3 – Drink plenty of water

گام 3 – آب فراوان بنوشید

Step 4 – Look after your pelvic floor muscles

گام 4 – از ماهیچه های کف لگن خود مراقبت کنید

Step 5 – Seek help from your doctor, physiotherapist or continence nurse if you:

گام – 5 در موارد زیر از پزشک، فیزیوتراپیست یا پرستار کنترل ادرار خود کمک بخواهید:

Qualified nurses are available if you call the National Continence Helpline on 1800 33 00 66* (Monday to Friday, between 8.00am to 8.00pm Australian Eastern Standard Time) for free:

If you have difficulty speaking or understanding English you can access the Helpline through the free Telephone Interpreter Service on 13 14 50. The phone will be answered in English, so please name the language you speak and wait on the phone. You will be connected to an interpreter who speaks your language. Tell the interpreter you wish to call the National Continence Helpline on 1800 33 00 66. Wait on the phone to be connected and the interpreter will assist you to speak with a continence nurse advisor. All calls are confidential.

* Calls from mobile telephones are charged at applicable rates.

در صورت تماس با خط سراسری کمک رسانی کنترل بی اختیاری ادرار با شماره *1800 33 00 66 (روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 بامداد تا 8 شب به وقت شرق استرالیا) پرستاران ذیصلاح برای ارائه خدمات زیر به صورت رایگان فراهم می باشند:

چنانچه در درک و یا تکلم به زبان انگلیسی مشکل دارید می توانید با این خط از طریق خدمات ترجمه تلفنی رایگان با شماره 13 14 50 تماس بگیرید. پس از تماس با این شماره به زبان انگلیسی به شما پاسخ داده خواهد شد. در این حالت لطفا نام زبان مورد نظر خود را بگویید و منتظر بمانید تا به مترجمی که زبان شما صحبت می کند ارتباط داده شوید. به مترجم بگویید که مایل هستید تا با خط سراسری کمک رسانی به بی اختیاری ادراری به شماره 1800 33 00 66 تماس بگیرید. منتظر بمانید تا پس از برقراری تماس با یکی از پرستاران مشاور کنترل بی اختیاری ادرار صحبت نمایید. کلیه تماسها محرمانه باقی خواهد ماند.

* تماس از طریق تلفن همراه مشمول هزینه های مربوطه خواهد شد.

The facts

Women

Men

Child/Teens

Get help

Resources

Professionals

About us

Helpline 1800 33 00 66

Suite 1
407 Canterbury Road
Surrey Hills, Vic 3127

Tel: 03 8692 8400
Fax: 03 9380 1233

info@continence.org.au
media@continence.org.au

© Continence Foundation of Australia 2019|  ABN: 84007325313

معلومات عمومیGeneral information

زنانWomen

مردانMen

اطفالChildren

Home > 
Other Languages > 
Dari > 
Fact Sheets > The Prostate and Bladder Problems

عفونت مثانه به انگلیسی

The prostate is a gland that only men have. It is about the size of a walnut and sits below the neck of the bladder, surrounding the bladder outlet (the urethra). The prostate makes a milky fluid, which is part of semen and feeds the sperm.

As men age, the prostate gland gets bigger. This happens over many years and for some men this can cause bladder problems.

Poor bladder control can also happen due to other health issues. Men with poor bladder control can be upset and embarrassed by this problem. If you have changes in your bladder control, or concerns about your prostate gland, talk to your doctor or continence advisor.

پروستات یک غده مختص به مردان می باشد. این غده تقریباً به بزرگی یک چهارمغز است و در زیر گردنه مثانه موقعیت دارد که مجرای مثانه (مجرای پیشاب) را احاطه می کند. غده پروستات یک مایع شیری مانند را تولید می کند که جزئی از آب منی می باشد و نطفه را تغذیه می کند.

به مرور بلند رفتن سن، غده پروستات بزرگتر می شود. این امر بصورت تدریجی اتفاق می افتد و می تواند باعث ایجاد مشکل مثانه در بعضی از مردان گردد.

کنترول ضعیف مثانه همچنان می تواند ناشی از بعضی مشکلات صحی دیگر باشد. این مشکل می تواند باعث نگرانی و خجالت مردان مصاب به ضعف کنترول مثانه گردد. اگر تغیری در کنترول مثانه تان مشاهده می کنید، یا کدام نگرانی خاص در مورد غده پروستات تان دارید، با داکتر تان یا یک مشاور نگهداری پیشاب صحبت کنید.

If you have one or more of these issues, you may have a prostate problem:

Some of these problems may not be due to the prostate. For instance, some medicines may cause the bladder to store up urine. Your doctor or continence advisor can help you find the cause of your problem.

اگر شما دچار یک یا بیشتر از علایم ذیل هستید، ممکن است مشکل پروستات داشته باشید:

بعضی از این مشکلات ممکن است ناشی از مثانه نباشد. بطور مثال، بعضی دواها ممکن است باعث شود که مثانه مقدار بیشتر ادرار را ذخیره کند. داکتر یا نرس مشاور نگهداری پیشاب تان می تواند شما را در قسمت پیدا نمودن عوامل مشکل کمک کند.

Blocking of the urethra (the urine tube): As the prostate grows larger, it may block the bladder outlet and stop the bladder from emptying. In some cases, urine may get stored up until it starts to leak out. If this happens, see a doctor straight away.

An overactive bladder can be caused by the bladder working extra hard to get past a blockage. An overactive bladder can tighten without your control, causing an urgent need to pass urine. After surgery to ease the blockage you may still have an urgent need to pass urine, and it could get worse for a few weeks, until the bladder goes back to normal.

Surgery for prostate problems can damage the muscle and nerves of the bladder outlet in a few cases. This can cause poor bladder control. If it occurs it is almost always short-lived, though major surgery for prostate cancer can lead to long term bladder control problems.

بندش مجرای پیشاب (لوله ادرار): بزرگ شدن تدریجی غده پروستات ممکن است باعث بندش مجرای مثانه گردیده و در نتیجه نگذارد که مثانه بطور کامل خالی گردد. در بعضی موارد، ممکن است ادرار به حدی ذخیره گردد تا شروع به تراوش کردن نماید. درصورت مشاهده چنین مشکل، فوراً با یک داکتر مشورت نمائید.

یک مثانه بیحد فعالمی تواند علامت فعالیت فوق العاده شدید مثانه به منظور عبور دادن ادرار از بندش باشد. یک مثانه بیحد فعال می تواند بدون کنترول شما تنگ شده و در نتیجه باعث بروز احساس شدید ادرار کردن گردد. بعد از عملیات شدن جهت تسکین بندش، ممکن است شما هنوزهم ضرورت شدید به ادرار کردن را احساس کنید، و این مشکل الی التیام یافتن مثانه بشکل عادی اش می تواند در طول چند هفته های بعد از عملیات حتی وخیم تر هم گردد.

عملیاتپروستات در بعضی مواقع می تواند به عضلات و رگهای مجرای مثانه صدمه وارد نموده و درنتیجه باعث ایجاد ضعف کنترول مثانه گردد. اگر این امر اتفاق به افتد، معمولاً کوتاه مدت می باشد، مگر عملیات عمده سرطان پروستات می تواند باعث ایجاد مشکل کنترول مثانه بشکل دراز مدت گردد.

First, your doctor or continence advisor will want to look for the causes of your poor bladder control, such as prostate disease, infection, diabetes or some medicines.

There are a few ways that poor bladder control due to prostate disease can be treated.

1. Check up with your doctor

After a talk with your doctor, you may feel that you do not need any treatment. Poor bladder control can get better with time, or with simple changes to your daily habits. See the brochure ‘Good Bladder Habits for Everyone’.

2. Medicines

There are a number of medicines that can help with bladder control. Ask your doctor about these.

3. Prostate Surgery

If your prostate is the problem, then surgery can remove all or part of the gland. The type of surgery will depend on the size of the prostate gland.

4. Bladder Training

A program of bladder training can help the bladder to hold more urine without leaks or urgent feelings, even for those with an overactive bladder.

5. Pelvic Floor Muscle Training

Pelvic floor muscle training builds up the muscles that control how well the bladder and bowel work. Learn how to train your muscles before surgery and start as soon as you can after surgery (See the leaflet “Pelvic Floor Muscle Training for Men”).

6. Continence Products

There is a wide range of continence products to help cope with urine leaks (See the leaflet “Continence Products”).

Make sure you know enough about what the problem is, what treatments there are, how well they work, and what might go wrong, so that you can choose the treatment that is best for you, with your doctor’s help.

اولتر از همه، داکتر یا مشاور نگهداری پیشاب تان علل ضعف کنترول مثانه شما را مانند امراض پروستات، عفونت، مرض شکر یا بعضی دواها جستجو خواهند نمود.

بعضی روش هایی وجود دارد که بوسیله آن می توان ضعف کنترول مثانه ناشی از امراض پروستات را تداوی کرد.

1. معاینه شدن نزد داکتر تان

بعد از مشورت با داکتر تان، ممکن است احساس کنید که به تداوی ضرورت نداشته باشید. ضعف کنترول مثانه می تواند به مرور زمان یا با تغیر دادن جزیی در عادات روزمره تان تداوی گردد (به ورقه معلوماتی “عادات خوب مثانه برای همه” مراجعه کنید).

عفونت مثانه به انگلیسی

2. دواها

یکتعداد دواها وجود دارد که برای تداوی کنترول مثانه مفید می باشد. با داکتر تان در این مورد صحبت کنید.

3. عملیات پروستات

اگر مشکل تان از ناحیه پروستات باشد، در اینصورت عملیات می تواند بخشی یا کل این غده را قطع کند. نوع عملیات مربوط می شود به اندازه بزرگی غده پروستات.

4. تمرین مثانه

یک پروگرام تمرین مثانه می تواند به مثانه کمک کند تا مقدار بیشتر ادرار را بدون تراوش یا احساس شدید ادرار کردن، در خود ذخیره کند، حتی برای اشخاص دارای مثانه بیحد فعال (به ورقه معلوماتی “تمرین مثانه” مراجعه نمائید).

5. تمرین عضلات کف لگن خاصره

تمرین عضلات کف لگن خاصره یعنی عضلات کنترول کننده کارکرد مثانه و روده ها را تقویت می بخشد. قبل از عملیات شدن بیاموزید که چطور عضلات تانرا تمرین دهید و تمرین را به زود ترین فرصت ممکنه بعد از عملیات شدن آغاز کنید (به ورقه معلوماتی “تمرین عضلات کف لگن خاصره برای مردان” مراجعه نمائید).

6. محصولات نگهداری پیشاب

یک تعداد زیادی محصولات نگهداری پیشاب برای رفع تراوش ادرار وجود دارد (به ورقه معلوماتی “محصولات نگهداری پیشاب” مراجعه نمائید).

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کافی راجع به مشکل تان، انواع معالجه های موجوده، میزان مؤثریت معالجه، و خطرات احتمالی عملیات کسب کنید تا بتوانید بهترین روش معالجه را به کمک داکتر تان انتخاب نمائید.

Qualified nurses are available if you call the National Continence Helpline on 1800 33 00 66* (Monday to Friday, between 8.00am to 8.00pm Australian Eastern Standard Time) for free:

If you have difficulty speaking or understanding English you can access the Helpline through the free Telephone Interpreter Service on 13 14 50. The phone will be answered in English, so please name the language you speak and wait on the phone. You will be connected to an interpreter who speaks your language. Tell the interpreter you wish to call the National Continence Helpline on 1800 33 00 66. Wait on the phone to be connected and the interpreter will assist you to speak with a continence nurse advisor. All calls are confidential.

* Calls from mobile telephones are charged at applicable rates.

نرس های باتجربه موجود اند اگر شما با National Continence Helpline به تیلفون رایگان 66 00 33 1800 (بروز های دوشنبه الی جمعه بین ساعات 8 صبح الی 8 شب بوقت استندرد آسترالیای شرقی) زنگ بزنید:

اگر شما در قسمت صحبت کردن یا دانستن لسان انگلیسی مشکلات دارید، می توانید به لین کمک رسانی رایگان خدمات ترجمانی شفاهی به تیلفون شماره 50 14 13 تماس بگیرید. تیلفون به انگلیسی جواب داده خواهد شد، لهذا لطفاً لسان مورد ضرورت تانرا بگوئید و منتظر بمانید. سپس شما با یک ترجمان به لسان خودتان وصل خواهید شد. برای ترجمان بگوئید که می خواهید با National Continence Helpline به تیلفون شماره 1800 33 00 66 صحبت کنید. منتظر بمانید و بعد از وصل شدن ترجمان شما را در قسمت مشورت گرفتن از یک نرس نگهداری پیشاب کمک خواهد نمود. تمام مکالمات کاملاً محرمانه باقی خواهد ماند.

* مکالمات از تیلفون های موبایل طبق نرخ های معینه تمام می شود.

The facts

Women

Men

Child/Teens

Get help

Resources

Professionals

About us

Helpline 1800 33 00 66

Suite 1
407 Canterbury Road
Surrey Hills, Vic 3127

Tel: 03 8692 8400
Fax: 03 9380 1233

info@continence.org.au
media@continence.org.au

© Continence Foundation of Australia 2019|  ABN: 84007325313

عفونت مثانه به انگلیسی
عفونت مثانه به انگلیسی
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *