طریقه مصرف قرص acc 200

خواص دارویی و گیاهی

طریقه مصرف قرص acc 200
طریقه مصرف قرص acc 200

پذیرش و چاپ تضمینی در معتبرترین مجلات تماس

اگرچه سرماخوردگی از عوامل مهم بروز سرفه‌های مداوم است اما علت ابتلا به سرفه‌های پشت سر هم را نمی‌توان تنها به سرماخوردگی نسبت داد. برخی از حساسیت‌های غذایی و دارویی را هم باعث بروز سرفه می‌شوند.حال علت بروز چنین عارضه‌ای هر چه که باشد باید به فکر بهبود آن بود. در مواردی که سرفه‌ها همراه با خلط یا ترشحات اضافی باشد باید از داروهای خلط‌آور استفاده کرد. 
چنین داروهایی علاوه بر خارج کردن ترشحات، می‌توانند مجاری تنفسی را پاکسازی کرده و تنفس را برای فرد آسان کنند. داروهای مختلفی در این زمینه وجود دارند. قرص استیل سیستئین یکی از این داروهاست که ممکن است خیلی‌ها آن را به عنوان قرص جوشان بشناسند.

تعداد دفعات استفاده باید توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول روزانه یک عدد قرص جوشان ۶۰۰ میلی‌گرم در یک لیوان آب و یا تا ۳ عدد قرص ۲۰۰ میلی‌گرم مصرف می‌شود. برای استفاده، قرص جوشان را داخل آب سرد حل کرده و بعد از حل شدن کامل میل کنید. هیچ داروی دیگری به این محلول، نباید اضافه نشود.

بزرگسالان و کودکان:ابتدا مقدار mg/kg150 در 200 میلی لیتر در دکستروز 5 درصد طی 15 دقیقه انفوزیون می شود. به دنبال آن مقدار mg/kg50 در 500 میلی لیتر دکستروز 5 درصد طی 4 ساعت انفوزیون می شود. سپس مقدار mg/kg 100 در 1000 میلی لیتر دکستروز 5 درصد طی 16 ساعت انفوزیون می شود.

کاربرد اصلی این دارو در مسمومیت با استامینوفن و نیز جهت کمک به دفع خلط مجاری تنفسی به کار می رود. موارد مصرف این دارو به صورت کلی عبارتند از:

طریقه مصرف قرص acc 200

سایر موارد کاربرد دارو در درمان اعتیاد به کوکایین، ماری جوانا، کاهش سیگار کشیدن و قمار، افسردگی دوقطبی، روان گسیختی، درخودماندگی (اوتیسم) و وسواس کندن موها (تریکوتیلومانیا) می باشد.

استیل سیستئین خوراکی همچنین برای پیشگیری از نوعی نارسایی حاد کلیه مورد استفاده قرار می گیرد.

(به انگلیسی:ACETYLCYSTEINE) خلط آور است .

 

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

چنانچه در خصوص “قرص ا سی سی 200 میلی گرم” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

طبقه بندی مارتیندل : داروهای مهار کننده سرفه،خلط آورها،نرم کننده های مخاط و ضد احتقان بینی
طبقه بندی درمانی : عوامل درمانی متفرقه > پادزهر ها

استیل سیستئین ( قرص ای سی سی _ acc ) خلط آور است و به اشکال دارویی قرص و قرص جوشان مصرف می‌شود.

استیل سیستئین در درمان مسمومیت با استامینوفن با احیای گلوتاتیون (گلوتاتیون متابولیت سمی استامینوفن به نام NAPQI را خنثی می‌کند) موجب کاهش آسیب کبدی استامینوفن و خنثی شدن آن می‌گردد.


طریقه مصرف قرص acc 200

براساس نظر پزشک و شدت بیماری تعیین می گردد اما طبق توصیه کارخانه سازنده آن نوجوانان بالاتر از 14 سال سن و بزرگسالان : نصف قرص جوشان 2 بار در روز یا یک قرص یک بار در روز – یا به دستور پزشک

عوارض این دارو خیلی شایع نیست ولی می توان به واکنش‌های حساسیتی،انقباض برونش و کاهش spo2 ،ادم صورت،بثورات جلدی اشاره نمود.
عوارض غیرشایع: استوماتیت، سردرد، وزوز گوش
عوارض نادر: خونریزی
عوارض بسیار نادر: واکنش های افزایش حساسیت مانند خارش، کهیر، بثورات جلدی، تنگی نفس بخصوص در بیماران مبتلا به آسم – اسپاسم مجاری تنفسی

نکته : مصرف طولانی مدت مداوم آن منجر به آسیب ریه می‌شود.


رده بارداری داروی استیل سیستئین B می باشد و در صورت مصرف زیر نظر پزشک و با دوز مشخص خطری جنین را تهدید نمی کند. ترشح این دارو در شیر انسان هنوز مشخص نیست و ایمنی مصرف در دوره شیردهی اثبات نشده است. بنابراین بهتر است مصرف این دارو در دوران شیردهی با احتیاط صورت گیرد.
با توجه به اینکه هنوز اطلاعات کافی در مورد مصرف این دارو در این دوران وجود ندارد بنابراین مصرف آن در این دوران توصیه نمی گردد مگر به صلاحدید پزشک معالج و در صورتی که منافع مصرف بر مضار آن غلبه کند.



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

داروی N- acetyl cystein به عنوان یک آنتی اکسیدان مشتقی از اسید آمینه ی سیستئین است که کاربردهای مختلفی در درمان دارد. درمان کمکی در مشکلات تنفسی مانند آسم و COPD، کاهش تعداد حملات حاد در برونشیت شدید، جلوگیری از نفروپاتی ناشی از مواد حاجب از این موارد می باشد.

از خصوصیات قرص جوشان استیل سیستئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جذب استیل سیستئین از دستگاه گوارش، پس از مصرف خوراکی سریع و کامل می باشد. حداکثر غلظت پلاسمایی آن طی یک تا دو ساعت حاصل می شود.

فراهمی زیستی دارو ۴ تا ۱۰ درصد و نیمه عمر آن حدود ۶ ساعت است. فرآیند متابولیسم آن کبدی است. استیل سیستئین در دیواره روده کوچک و در عبور اول کبدی استیل زدایی می شود. حدود ۳۰ درصد دوز مصرف شده دارو توسط کلیه ها دفع می شود.

طریقه مصرف قرص acc 200

گروه سولفیدریل استیل سیستئین باعث شکستن پلهای دی سولفیدی ترشحات غلیظ سیستم برونشیال می شود، در نتیجه مولکولهایی با وزن کمتر ایجاد و جریان خلط را تسهیل می نماید که به واسطه سرفه خارج می گردد، بدین شکل خطر ابتلا به بیماریهای عفونی دستگاه تنفسی را کاهش می دهد.

همچنین با پاکسازی راههای تنفسی، سرفه تسکین می یابد و تنفس راحت تر می شود.

در درمان مسمومیت با استامینوفن این دارو با احیای گلوتاتیون (گلوتاتیون متابولیت سمی استامینوفن به نام NAPQI را خنثی می‌کند) موجب کاهش آسیب کبدی استامینوفن و خنثی شدن آن می‌گردد.

کاربرد اصلی این دارو در مسمومیت با استامینوفن و نیز جهت کمک به دفع خلط مجاری تنفسی به کار می‌رود. موارد مصرف این دارو به صورت کلی عبارتند از:

سایر موارد کاربرد دارو در درمان اعتیاد به کوکایین، ماری جوانا، کاهش سیگار کشیدن و قمار، افسردگی دوقطبی، روان گسیختی، درخودماندگی (اوتیسم) و وسواس کندن موها (تریکوتیلومانیا) می باشد.

استیل سیستئین خوراکی همچنین برای پیشگیری از نوعی نارسایی حاد کلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دارو عوارض کمی دارد و اغلب عوارض خفیف و به کل عوارض گوارشی چون تهوع و استفراغ، اسهال یا یبوست از عوارض این دارو می باشد. همچنین می توان به عوارض واکنش‌های حساسیتی، انقباض برونش و کاهش spo2،ادم صورت، بثورات جلدی اشاره نمود.

رده  بارداری دارو B  می باشد و در صورت مصرف زیر نظر پزشک و با دوز مشخص خطری جنین را تهدید نمیکند. ترشح این دارو در شیر انسان هنوز مشخص نیست و ایمنی مصرف در دوره  شیردهی اثبات نشده است. بنابراین بهتر است مصرف این دارو در دوران شیردهی با احتیاط صورت گیرد.

طبق دستور پزشک هر بار یک قرص جوشان را داخل آب سرد حل کرده و بعد از حل شدن کامل میل نمایید. هیچ داروی دیگری به این محلول اضافه نشود.

روزانه ۶۰۰ میلی گرم

قرص های جوشان ۶۰۰ میلی گرمی در بسته های ۱۰ عددی

تداخل دارویی با این دارو تا کنون گزارش نشده است.

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

تمام نکات مهم در رابطه با “قرص آلوپورینول”

قرص مجسترول برای چه بیماری هایی است؟

نکاتی درباره ماینوکسیدیل داروی ریزش مو

قرص زغال برای چه استفاده می شود؟

۱۱ نکته مهم که درباره شربت و قرص زادیتن باید بدانید

تداخلات دارویی با قرص آهن چیست؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.


در چه زمانی از روز بهتر است که اسلیت ک بصورت قرص جوشان است مصرف شود؟

با سلام. با توجه به نوع بیماری مصرف متفاوت است. با پزشک مربوطه مشورت کنید. سپاسگزارم

سلام من از پزشک سوال کردم گفتند بعد از ناهار استفاده شود

قرص خوبی، من که جواب گرفتم، هر موقع یادم افتاده خوردم

سلام من برونشیت داشتم روزی یکی خوردم موثر بوده

طریقه مصرف قرص acc 200

آیا قرص ای سی سی در بارداری میتوان مصرفکرد؟

سلام من آسم دارم خواستم ببینم مصرف دارو روی درمان آسم تاثیر داره؟

باسلام حقیقتامن بعدازاستفاده ازاین قرص سنگینی که برروی سینه خوداحساس میکردم کاملابرطرف شدواحساس میکنم تنفسم خیلی برام راحتترشده

باسلام حقیقتامن بعدازاستفاده ازاین قرص سنگینی که برروی سینه خوداحساس میکردم کاملابرطرف شدواحساس میکنم تنفسم خیلی برام راحتترشده

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


تاثیر چاقی در فشار خون بالا


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت


فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


شایع ترین سرطان در بین زنان


آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

سلام راهی تحت عنوان پاکسازی وجود ندارد . با ترک سیگار اثرات آن بتدریج از بین میرود

سلام معمولا اين حالت رو نمي ده،ولي اگه شما دچار مشكل شديد قطع كنيد،چون اين دارو براي رقيق كردن ترشحاته و التهاب رو بهتر مي كنه و قطع آن عارضه اي ايجاد نمي كنه

ACC long

flumucil

 

شکل دارویی:

موارد مصرف داروی استیل سیستئین:

طریقه مصرف قرص acc 200

به عنوان موکولیتیک برای کاهش ویسکوزیته ترشحات مجاری تنفسی در بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفسی

مکانیسم اثر داروی استیل سیستئین:

این دارو احتمالا از طریق شکستن پل دیسولفیدی موکوپروتئین های ترشحات تنفسی ویسکوزیته آنها را کاهش میدهد ضمنا دارو با حفظ تعادل IL12وil13 در ماکروفاژهای آلوئولر باعث افزایش قدرت دفاعی بدن در مقابل پنومونی های باکتریایی میشود و با توجه به قدرت آنتی اکسیدان آن آثار مثبتی در افزایش طول عمر سلولی دارد.

فارماکوکنتیک:

یک تا دو ساعت بعد از مصرف خوراکی دارو غلظت پلاسمایی آن به حداکثر میرسد متابولیسم دارو کبدی و دفع آن کلیوی است و نیمه عمر حدود 6 ساعت دارد.

عوارض جانبی داروی استیل سیستئین:

تهوع استفراغ استوماتیت آب ریزش از بینی سردرد سرگیجه کهیر و تب و لرز و در موارد بسیار نادر برونکواسپاسم از عوارض این داروها هستند.

احتیاط:

مصرف این دارو ها در بیماران مبتلا به آسم و یا سابقه زخم گوارشی باید با احتیاط انجام شود.

مقدار مصرف دارو:

بزرگسالان و افراد بالای 14 سال :600 میلیگرم یک بار در روز یا 300 میلی گرم 2 بار در روز این دارو باید به صورت محلول در نصف لیوان اب و بعد از غذا میل شود.با توجه به میزان بالای دارو در هر قرص برای زیر 14 سال توصیه نمیشود.

توجه:

کارآزمایی های بالینی متعدد حاکی از اثر مثبت استفاده از این دارو در کاهش حملات تشدید بیماری COPDو کاهش بستری شدن در بیمارستان میباشد این اثر وابسته به دوز میباشد همچنین اثر این دارو در پیشگیری از اختلال کارکرد کلیوی متعاقب تجویز وریدی مواد حاجب اثبات شده است.

.All right reserved by Astan Quds Razavi

2-Acetamido-3-sulfanylpropanoic acid[۱]

CC(=O)NC(CS)C(O)=O

طریقه مصرف قرص acc 200

InChI=1S/C5H9NO3S/c1-3(7)6-4(2-10)5(8)9/h4,10H,2H2,1H3,(H,6,7)(H,8,9) NKey: PWKSKIMOESPYIA-UHFFFAOYSA-N N


℞-only(US)


استیل سیستئین (به انگلیسی: ACETYLCYSTEINE) خلط‌آور است که به اشکال دارویی قرص و قرص جوشان مصرف می‌شود.

کاربرد اصلی این دارو در مسمومیت با استامینوفن و نیز جهت کمک به دفع خلط مجاری تنفسی بکار می‌رود.

سایر موارد کاربرد :
در درمان اعتیاد به کوکایین[۲] ـ ماری جوانا[۳]، سیگار کشیدن (کاهش استفاده) [۴] و قمار[۵]
افسردگی دوقطبی[۶]
روان گسیختی [۷]
درخودماندگی(اوتیسم)[۸]
وسواس کندن موها (تریکوتیلومانیا)[۹]

استیل سیستئین خوراکی همچنین برای پیشگیری از نوعی نارسایی حاد کلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.[۱۰]

در درمان مسمومیت با استامینوفن این دارو با احیای گلوتاتیون (گلوتاتیون متابولیت سمی استامینوفن به نام NAPQI را خنثی می‌کند) موجب کاهش آسیب کبدی استامینوفن و خنثی شدن آن می‌گردد.

عوارض این دارو خیلی شایع نیست ولی می‌توان به عوارض واکنش‌های حساسیتی،انقباض برونش و کاهش spo2 ،ادم صورت،بثورات جلدی اشاره نمود.
مصرف طولانی مدت مداوم آن منجر به اسیب ریه می‌شود.

قبل از استفاده از قرص، توصیه ما در مورد قبل از استفاده از قرص را بخوانید. مطمئن شوید:, read over our advice on Before Using The Pill. Be sure:

دو گزینھه برای سقط جنین پزشکی وجود دارد. هر دو راه بسیار مؤثر است:

توجه:دو راه برای استفاده از میزوپروستول وجود دارد: قرار دادن قرص در واژن یا در داخل دھهان بین گونھه و فک یا لثھه پایین. HowToUse بیان میدارد کھه از میزوپروستول فقط بھه صورت خوراکی استفاده کنید، زیرا خصوصی تر بوده (سریعتر حل میشود) و خطر عفونت آن کمتر است.

:مرحله 1 یک قرص میفپریستون (200 میلیگرم) را ببلعید.

مرحله 2 تا 48 ساعت صبر کنید. قبل از استفاده از میزوپروستول باید 24 ساعت صبر کنید، اما نباید بیش از 48 ساعت صبر کنید. در حالی کھه منتظر ھهستید، کارھهای معمول در زندگی روزمره خود، مانند مراقبت از خانواده یا رفتن بھه محل کار یا مدرسھه را انجام بدهید

طریقه مصرف قرص acc 200

مرحله 3 مقداری آب بنوشید تا دھهان خود را خیس کنید. 4 قرص میزوپروستول (ھهر یک 200 میکروگرم) را بین گونھه و لثھه پایین خود (2 قرص در ھهر طرف) قرار دهید.

مرحله 4 آنھها را بھه مدت 30 دقیقھه در گونھه خود نگھهدارید. ممکن است در حین حل شدن باعث شوند دھهانتان خشک شود یا طعم گچ بدھهد. طی این 30 دقیقه از خوردن و نوشیدن خودداری کنید.

مرحله 5: بعد از 30 دقیقھه، دھهان خود را با آببا آب بشویید و ھهر مقداری کھه از قرص باقیمانده است را قورت بدهید.

پپس از مصرف میفپریستون + میزوپروستول

احساس ناخوشی یا درد شما بعد از دو یا سھه روز بھهتر نشود. در این صورت، بلافاصلھه خواستار مراقبتهای پزشکی شوید.

دو ھهفتھه پس از مصرف قرص سقط جنین ھهنوز هم علائم حاملگی را احساس کنید.

خونریزی شما شدید بوده و پس از دو ھهفتھه بهتر نشود

این دستورالعمل فرض را بر این گرفتھه است کھه از 12 قرص میزوپروستول کھه هر کدام 200 میکروگرم است استفاده کنید

مرحله 1

مرحله 2مرحلھه 1 را با 4 قرص دیگر تکرار کنید. بھه یاد داشتھه باشید قبل از رفتن بھه مرحلھه 3 به مدت 3 تا 4 ساعت صبر کنید

مرحله 3مرحلھه 1 را با آخرین سری 4 قرص تکرار کنید

پس از مصرف میزوپروستول A

احساس ناخوشی یا درد شما بعد از دو یا سھه روز بھهتر نشود. در این صورت، بلافاصلھه خواستار مراقبتهای پزشکی شوید

دو ھهفتھه پس از مصرف قرص سقط جنین ھهنوز هم علائم حاملگی را احساس کنید

خونریزی شما شدید بوده و پس از دو ھهفتھه بهتر نشود

References:

If you are in need of medication abortion, you may be able to acquire abortion pills from your doctor or a midwife. If you have any questions or if you wish to purchase pills online, contact the following organization websites who offer abortion pills by mail courier:

استیل سیستئین Acetylcycteine شکل دارویی: قرص های جوشان 600 میلی گرمی – Effervescent Tablet 600 mgمورد مصرف : رقیق کردن موکوس و ترشحات دستگاه تنفسی (لازم بذکر است که استیل سیستئین در درمان مسمومیت با استامینوفن هم مورد مصرف دارد اما با دز و شکل دارویی متفاوت و بصورت ان – استیل سیستئین مصرف می گردد) مصرف در حاملگی و شیردهی: اطلاعات کافی در مورد مصرف این دارو در این دوران وجود ندارد بنابر این مصرف آن در این دوران توصیه نمی گردد مگر به صلاحدید پزشک معالج و در صورتیکه منافع مصرف بر مضار آن غلبه کند.تداخلات دارویی: مصرف همزمان این دارو با داروهای ضد سرفه باعث عدم دفع یا دفع جزئی خلط و ترشحات می گردد. مصرف همزمان آن با تتراسیکلین باعث کاهش اثر تتراسیکلین می گردد بنابر این فاصله مصرف دو ساعتی بین این دو دارو باید رعایت گردد. – تجویز همزمان آن با نیتروگلیسیرین ممکن است باعث افزایش اثر گشادکنندگی عروق و رقیق کنندگی خون ناشی از نیتروگلیسیرین شود.عوارض جانبی:عوارض غیرشایع: استوماتیت، سردرد، وزوز گوشعوارض نادر: خونریزیعوارض بسیار نادر: واکنش های افزایش حساسیت مانند خارش، کهیر، بثورات جلدی، تنگی نفس بخصوص در بیماران مبتلا به آسم – اسپاسم مجاری تنفسیمواردی که باید بیمار در مصرف این دارو بداند:این دارو حاوی لاکتوز است بنابراین کسانی که بیماری عدم تحمل لاکتوز دارند باید قبل مصرف با پزشک خود مشورت کنند.قرصهای جوشان معمولا دارای مقادیری سدیم هستند که کسانی که منع مصرف یا محدودیت در مصرف نمک دارند باید در مصرف آن احتیاط بکنند.در کودکان زیر 14 سال مصرف این دارو توصیه نمی شودمقدار مصرف: براساس نظر پزشک و شدت بیماری تعیین می گردد اما طبق توصیه کارخانه سازنده آن نوجوانان بالاتر از 14 سال سنو بزرگسالان : نصف قرص جوشان 2 بار در روز یا یک قرص یک بار در روز – یا به دستور پزشک فرم خارجی آن در ایران ساخت کارخانه هگزال Hexal AG می باشد

طریقه مصرف قرص acc 200
طریقه مصرف قرص acc 200
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *