طریقه مصرف قرص چربی سوز cla

خواص دارویی و گیاهی

خانه » مکمل ها » CLA چیست ؟ بهترین زمان مصرف + نقش CLA در بدنسازی

سی‌ال‌ای (CLA) یا لینولئیک اسید کونژوگه یکی از ایزومرهای لینولئیک اسید است و این بدین معناست که دارای تغییری جزئی در ساختار مولکولی به دلیل تغییر در وظایف مواد غذایی می‌باشد. با اسپارتا اسپرت همراه باشید .

این یکی از اسیدهای چربی آزاد می‌باشد که به طور طبیعی در گوشت و مواد لبنی وجود دارد و توسط بدن تولید نمی‌گردد بنابراین باید از طریق رژیم غذایی تامین شود. سی‌ال‌ای برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ توسط دکتر مایکل پاریزا و در حین مطالعه عصاره گوشت در دانشگاه ویسکانسین مادیسون کشف شد. تونالین CLA (نسخه صنعتی) یکی از برترین مکمل‌های سی‌ال‌ای می‌باشد و از روغن کافشه تهیه می‌شود که منبع مناسبی از لینولئیک اسید می‌باشد.

 

کاهش میزان چربی ذخیره شده بعد از غذا خوردن

افزایش تجزیه چربی در سلول‌های چربیافزایش میزان متابولیسم چربیکاهش تعداد سلول‌های چربی در بدن

اسید لینولئیک کونژوگه چربی بدن را در افرادی که ورزش می‌کنند کاهش می‌دهد.

طی تحقیقاتی از افراد داوطلب سی‌ال‌ای یا نمونه دارونما را به مدت ۳ ماه دریافت کردند و از آن‌ها خواسته شده که هیچ تغییر در روش زندگی و رژیم غذایی خود در این مدت اعمال نکنند.

گروهی که از سی‌ال‌ای استفاده کرده بودند به میزان قابل توجهی و در حدود ۱۷ الی ۲۱٫۳ درصد کاهش چربی داشتند و وزن آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده بود (از ۶۹٫۶ به ۶۸٫۹ کیلوگرم).

 

مصرف سی ال ای در دوزهای بالا ممکن است منجر به ناراحتی روده و معده شود اما مصرف دوزهای نرمال امن بوده و عواقب بدی نخواهد داشت. در حال حاضر سی ال ای برای انسان ضرری نداشته و مصرف دوزهای مجاز آن بدون عواقب خواهد بود.

 

 

ترکیب CLA و تمرینات کاهش وزن بسیار موثر است . در یک تحقیق کوچک انجام شده بر روی ۲۴ بدنساز ، مصرف ۷٫۲ گرم CLA هر روز برای مدت ۶ هفته به همراه تمرینات بدنسازی ، نتایج افزایش توده عضلانی و افزایش میزان وزنه پرس پا را به همراه داشته است .

در تحقیقی دیگر که در ۲۸ روز انجام شد ، مصرف ۶ گرم مکمل های CLA در روز ، تاثیر زیادی در ترکیب بدن نداشت . اما نتایجی بر شرایط کاتابولیک آنابولیک داشته و در کل قدرت بدنی را افزایش داده است .

سی ال آ از اسید لینولئیک (LA) که بخشی از خانواده ایزومرهای موجود در اسید لینولئیک است ساخته شده است.

مطالعات نشان داده است وقتی مقدار مصرف غذایی سی ال آ افزایش می یابد سطح سی ال آ دربافتهای بدن نیز افزایش یافته  و موجب کمک به کاهش میزان چربی بدن در حین حفظ توده عضلانی بدون چربی بدن می شود.

 

تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که هر فرد به میزان ۳٫۲ تا ۶٫۴ گرم CLA در روز نیاز دارد تا از تاثیرات آن بهره مند شود . در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد عوارض را به همراه دارد .

 

بهترین زمان مصرف مکمل سی ال آ قبل و یا همراه با وعده های غذایی اصلی و هر بار ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیگرم می باشد .

 

 

مصرف cla قبل از تمرین کمکی به چربی سوزی می کنه یا نه؟

بله مصرف CLA قبل از تمرین بر روی چربی سوزی تاثیر داره اما این نکته رو در نظر بگیرید که شما در زمان تمرین در حال مصرف کالری هستین .به طور کلی مصرف CLA یا انواع چربی سوز ها در موجب افزایش متابولیستم بدن و جلو گیری از ذخیره چربی هست . وقتی شما فقط قبل از تمرین این دارو رو مصرف کنید ، زمان چربی سوزیتون رو فقط مختص به تایم تمرین میکنید ، در حالی که شما برای افزایش چربی سوزی نیاز دارید که در تمام طول روز متابولیسمی بالا داشته باشین . بهترین روش پیشنهاد شده همراه با وعده های غذایی به همراه امگا ۳ و ویتامین E هست .

ممنون. چقدر عالی فرمودین

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونید مطالب مارو از طریق

کانال تلگرام دنبال کنید

اگه دنبال بره های بدنسازی هستی

میتونی کلی از اونا رو

کاملا رایگان اینجا پیدا کنی

اگه مارو خیلی دوست داری ، حمایتمون کن ، اگه یکمی دوست داری ، همیشه بهمون سر بزن ، اگه اصلا دوست نداری ، بجاش ما کلی تو رو دوست داریم ، ازمون انتقاد کن که بهتر بشیم.

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397


سی ال ای لیپو 6 نوترکس ، به صورت بسیار متمرکز طور طبیعی از اسید لینولئیک به دست مآید وبه بدن کمک می کند چربی های بدن را با بردن به قسمت های مورد نظر از سلول های عضلانی ، آن ها را با فعالیت روز مره بسوزاند. CLA نوترکس در فرم دادن به بدن ورزشکار و از بین بردن چربی های سطح شکمی و پهلو بسیار مناسب است . کیفیت بالای این محصول دلیل استقبال زیاد ورزشکاران از این محصول کمپانی نوترکس می باشد.

CLA لیپو 6 نوترکس در مقایسه با موارد مشابه بسیار موثر می باشد و دارای 18 سافت ژل می باشد که مقدار غلظت هرسافت ژل 1 میلی گرم می باشد.بهترین زمان مصرف CLA نوترکس همراه با وعده های اصلی صبحانه ، ناهار و شام می باشد ودر هر وعده استفاده از1 الی 2 سافت ژل.

اسید لینولئیک همبسته شده یا سی ال ای می تواند یک مکمل ناسازگار در حوزه های تناسب اندام و بهداشت باشد.
افراد کمی را پیدا نمی‌کنید که قسم می‌خورند سی ال ای به آنها کمک کرده تا بدون از دست دادن توده عضلانی وزن کم کنند و یا به آنها کمک کرده تا چاقی مفرط را پشت سر بگذارند. حال دانستن اینکه سی ال ای چیست خیلی میتواند بهتون در رسیدن به وزن ایده عال کمک کند.

این ماده همچنین از اجزای تقریبا اصلی در چربی سوزهای غیر محرک و بسیاری دیگر از ترکیبات متمرکز بر کاهش وزن است.
با این حال، علم همواره از فواید از سی ال ای حمایت نمی کند. آیا این اسید چرب برای از دست دادن چربی ضروری است؟ نظر مطالعات اخیردر ذکر شده.

سی ال ای یک اصطلاح برای اشاره به خانواده ایزومرهای مختلف اسید لینولئیک است که به طور کلی به عنوان اسید لینولئیک همبسته شده شناخته می شود. این اسیدهای چرب غیر اشباع شده، در عملکردهای فیزیولوژیکی مختلفی از بدن به کار می‌روند. با توجه به برخی از نتایج مثبت در مطالعات ترکیب بدن، سی ال ای اغلب در مکمل های چربی سوز قوی بدنسازی وجود دارد و از ترکیب های همیشگی بسیاری از بدن سازان است.

اکثر ادعاهای چربی سوزی سی ال آ بر تاثیر آن بر سیستم PPAR وابسته است، که یک خانواده گیرنده سیگنال ، دخیل در تعدادی از عملکردهای متابولیک در بدن از جمله چربی سوزی، علامت دهی استروئیدی طبیعی، و التهاب می‌باشد.
اگر چه تحقیقات بیشتری در زمینه های انسانی مورد نیاز است، اما بر اساس مطالعات حیوانی، سی ال ای تأثیرات بیولوژیکی بسیاری دارد. مانند برخی علائم ازجمله توان بالقوه برای حمایت از التهاب سالم و فشار خون.

توصیه شده است که سی ال آ برای بهبود توده لخم بدن، کاهش چربی ، کمک به کاهش وزن و افزایش میزان متابولیسم مفید است.
مطالعات حیوانی وعده اولیه را نشان می دهند، اگرچه در آزمایشات انسانی اثر کمی بر ترکیب بدن و یا توده عضلانی در بزرگسالان سالم و فعال نشان داده شده.
بسیاری از مطالعات برای اینکه فواید سی ال ای چیست نشان داده اند که مکمل سی ال ای مزایای کمی در ترکیب بدن افراد چاق یا کم تحرک دارد.
برخی تحقیقات نشان می دهد که یک دوز حدود ۳-۴ گرم در روز برای ۶-۱۲ ماه ممکن است پیشرفت کمی در ترکیب بدن افراد دارای اضافه وزن و بدون تمرین داشته باشد. با این حال، به دلیل اثرات نسبتا طولانی ارزش تکرار را دارد؛ اگر قصد دارید از آن استفاده کنید آماده حداقل شش ماه مصرف از آن باشید.

بر اساس تحقیقات، مکمل سی ال آ به تنهایی بعید است که مزایایی در ترکیب بدن افرادی که ورزش می کنند و یا افرادی که لاغر هستند، ایجاد کند. محققان کانادایی به مدت ۷ هفته سی ال آ را به افراد دادند، در حالی که سه بار در هفته با وزنه وزرش می کردند. شرکت کنندگانی که از سی ال آ به عنوان مکمل استفاده می کردند وزن توده لخم بدن آنها (۱٫۴ کیلوگرم) در مقایسه با گروه کنترل شده (۰٫۲ کیلوگرم) افزایش یافت. محققان به این نتیجه رسیدند که افزایش کوچکی در توده لخم بدن ممکن است به دلیل کاهش اثر کاتابولیکی باشد که از مکمل سی ال ای نشئت گرفته.

به طور کلی، در حالی که برخی از داده ها درباره تاثیرات بر سلامتی مکمل ها سی ال آ در مطالعات حیوانی ی امیدوار کننده بوده ، اما نتایج آزمایشات انسانی در مورد فواید سی ال ای چیست بسیار ضعیف است.
افراد مبتلا به شرایطی از قبیل فشار خون بالا یا چاقی، تنها کسانی هستند که به نظر می‌رسد از مکمل سی ال آ فایده می‌برند، و در مورد برخی از فواید مشهور، مانند داشتن مزایای ضد التهابی، تحقیقات بیشتری قطعا لازم است.

در اینجا برخی از آنچه که مورد مطالعه قرار گرفته است را برای شما تهیه کرده ایم:
سلامت قلب: با استفاده از ۴٫۵ گرم از سی ال آ به مدت هشت هفته، فشار خون سالم در افراد مبتلا به فشارخون بالا ایجاد شد. متا آنالیزهای جدید درباره اثرات سی ال آ نشان داده که این مکمل تاثیرات مفید بیشتری بر افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند نسبت به افرادی که مبتلا نیستند دارد.
سیستم ایمنی و التهاب: سی ال آ همچنین نشان داده که اثرات مفیدی در پاسخ ایمنی و التهابی در مدل های حیوانی دارد. با این حال، اطلاعات قطعی در مورد اثرات مثبت مکمل در آزمایشات انسانی هنوز وجود ندارد.

ممکن است دوزهای بالای مکمل باعث ایجاد درد در دستگاه گوارش شود، اما در دوزهای معقول به نظر نمی رسد خطری ایجاد شود. در حال حاضر هیچ تعاملات دارویی شناخته شده با مکمل وجود ندارد و برای مصرف انسانی امن است.
آیا سی ال ای فرم رژیمی هم داد؟
سی ال آ به طور طبیعی در محصولات گوشتی و لبنی یافت می شود، اما میزان دریافت آن از غذاها بسیار ناچیز است ، به این دلیل که در مقادیر کمتری از دوزهای معمولی که در تحقیقات مکمل در دسترس است وجود دارد.

فرم های در دسترس سی ال ای چیست ؟
فرم های مختلفی از سی ال آ مانند پودر و قرص وجود دارد، اما معمولا در فرم ژل یا کپسول مصرف می شود. های جایگزین برای سی ال آ وجود ندارد.

چه مقدار سی ال ای را مصرف کنیم؟
دوزهای مورد استفاده در مطالعات در محدوده از ۱٫۴ گرم در روز تا ۶٫۸ گرم در روز است. در حالی که تغییرات قابل توجهی در دوز پروتکل بین مطالعات وجود دارد، معمولا دوز توصیه شده ۳٫۴ گرم در روز است.

۱٫ ر

آیا مصرف قرص cla موجب یبوست میشود ؟!
( با عرض پوزش )

با سلام
سی ال ای باعث یبوست نخواهد شد
ممکن است رژیم غذایی که دارید ماده ای را مصرف میکنید که باعث این مشکل در شما شده است

بدن ایرانی

سلام
تشکر از اطلاعات مفیدی که ارائه می کنید.
می خواستم یک چربی سوز واقعی بهم معرفی کنید که همراه با ورزش و تغذیه مناسب بتونه کمک کنه به نازک شدن پوست و کاهش چربی .
ممنونم

باسلام خدمت شما کاربر عزیز
به صورت مطلق نمیتوان گفت اما همواره الکارنتین یکی از بهترین چربی سوز ها به شمار رفته و رتبه بالایی را در فروش مکمل به خود اختصاص داده است
موفق و پیروز باشید

چه ترجمه افتضاحی داشت کدوم بیسوادی این متن رو اینقدر ناشیانه به فارسی برگردانده هیچی نمیشه فهمید ازش

با سلام
با عرض پوزش در مقالات بعدی دقت خواهد شد
ممنون

سلام.سی ال ا رو چگونه و چقد باید مصرف کرد؟اگه با امینو و پمپ همزمان مصرف بشه ایا ضرر داره؟

سلام
بهتر است در این زمینه با مربی خود مشاوره کنید

سلام و ارادت؛
در ابتدا ممنون بابته مطالب مفیده سایت..
میخواستم بدونم که مصرف سی ال ا برای بنده که کمی فشارخون دارم و از قرص لوزارتان۲۵ استفاده میکنم میتونه ضرر داشته باشه یا نه؟
نکته بعدی اینکه بعلت مشغله بالا قادر به تمرینات منظم ورزشی نیستم آیا این قزص میتونه در کاهش سطح چربی و کاهش وزن بدوت تمرین و با رژسم غذایی مفید باشه؟
اگر قرص دیگری که میتونه برای شرایط بنده مفید باشه رو در صورت امکان معرفی کنید.
از راهنماییتون بسیار سپاسگذارم ?

سلام وقتتون بخیر
بهتر است به علت مشکلی که دارید با پزشک متخصص صحبت کنید تا بر اساس ازمایش های شما تصمیم بگیرد

salam va arze adab man gablan(5 ya 6 mah gabl) ziyad va sangin zesh mikardam vaznam ham 112.5 bud gadam ham 187 ta inke zad acl zanoye rastam pare shod man taghriban 2 mahe dige bayad beram amal vaznam ham be khatere inke zesh nakardam ziyad shode che mokamel ya che pishnahadi baraye kam kardan vazn had agal 1 kilo dar 2 mah darin mamnun misham nazaretuno bedunam (az aeze kam kardan vazn 1 kilo dar 2 mah ham agah hastam )

با سلام و خسته نباشید
در مورد رژیم به روش fasting مقداری مطالعه کنید
این رژیم پیشنهادیست اما توصیه نمیشود

ایده آل

سلام خسته نباشید
ایا مصرف این مکمل در عادت ماهیانه تاثیری دارد ؟ ایا باعث بروز کیست در تخمدان می شود؟

با سلام
بهتر است در این زمینه با دکتر متخصص صحبت کنید
با احترام

با سلام من جودو کار میکنم ایا این مکمل cla میتونه به کاهش وزن در این ورزش کمک کنه و مقدار مصرفش چقدر هست در روز.با تشکر

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This survey has been deleted or removed.

Want to send a survey of your own?

QuestionPro is the leader in online surveys, polls and questionnaires

Creating a survey with QuestionPro is optimized for use on larger screens –

Though you’re welcome to continue on your mobile screen, we’d suggest a desktop or notebook experience for optimal results.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *