طريقه مصرف مكمل hmb

خواص دارویی و گیاهی

طريقه مصرف مكمل hmb
طريقه مصرف مكمل hmb

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

نسل آهن مگ – سایت بدنسازی نسل آهن مرجع اخبار و مقالات بدنسازی و تناسب اندام، کاهش وزن، افزایش وزن، برنامه تمرینی، برنامه غذاییو تغذیه، اخبار بدنسازی، مسابقات بدنسازی

آخرین مطالب تغذیه تناسب اندام علم تمرین مکمل ها طريقه مصرف مكمل hmb

تنظیم زمان وعده‌های غذایی با تمرین از نگاه جاستون کامپتون

بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن و چربی سوزی

بهترین نوع مکمل کراتین چیست

راهنمای خرید تی آر ایکس TRX

بهترین غذاها برای وعده صبحانه بدنسازان

اخبار بدنسازی

قهرمانی تیم ملی بدنسازی در مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ چین

نفرات دعوت شده به تیم های ملی پرورش اندام، بادی کلاسیک و…

نتایج مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام، بادی کلاسیک و…

مشترک خبرنامه ما شوید

قدرت گرفته از

اگر بدنسازی کار می‌کنید و یا اینکه یک مربی ورزشی هستید، هر روز می‌توانید با جدیدترین مقالات تناسب اندام از معتبر ترین منابع بدنسازی علم خود را افزایش دهید و خود را به چالش بکشید!

بروزترین مقالات بدنسازی را در نسل آهن دنبال کنید.

هرکجا که هستید، همیشه مقالات سایت را در تلفن همراه هوشمند خود داشته باشید.

دریافت اپلیکیشن اندروید نسل آهن در مایکت:

   

فعالیت‌های دیگر ما را نیز دنبال کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد



مکمل HMB 4500 کمپانی ناترند ، یکی از مکمل های بسیار محبوب و بسیار خوش طعم در بین ورزشکارانی است که به دنبال بدنی عضلانی و در عین حال خوش فرم هستند . HMB در بدن به میزان بسیار کمی توسط متابولیسم آمینو اسید شاخه ای ، ال لیوسین ، تولید می شود . تنها مصرف بسیار زیاد ال لیوسین می تواند تاثیرات HMB را در بدن جایگزین کند . به همین دلیل مکمل اچ ام بی 4500 کمپانی ناترند به ایده آل ترین شکل ممکن طراحی شده است تا نیاز های ورزشکاران را رفع کند . در هر کپسول از اچ ام بی 4500 ناترند 900 میلی گرم HMB وجود دارد . مکمل اچ ام بی 4500 Nutrend به گونه ای طراحی شده است که برای ورزشکاران حرفه ای که روزانه تمرینات سخت و پر فشاری را پشت سر می گذارند مناسب است .

در این مقاله قصد داریم در مورد ورزش بدنسازی و مکمل های این رشته کمی به طور تخصصی صحبت کنیم و مکمل HMB  یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین مکمل ها در رشته پرورش اندام را بیشتر بشناسیم و با خواص مزایا و نحوه مصرف مکمل HMB و زمان درست مصرف این مکمل آشنا شویم .

همه ی ما این روزها خوب می دانیم ، که ورزش کردن و انجام دادن فعالیت‌های بدنسازی و رفتن به باشگاه چقدر مهم و ضروری شده است ، از طرفی  نوع زندگی ماشینی و فعالیت انسانهای مدرن امروزی ، نیاز به انجام تمرینات بدنسازی و ورزشی را ، روز به روز بیشتر نمایان میکند . با توجه به اینکه ، اکثر بیماریهای قرن حاضر ، حاصل کم تحرکی و  عدم فعالیت ورزشی است و این مسئله مهم باعث میشود که همه ی ما بیشتر به فکر ورزش کردن و رفتن به باشگاه های ورزشی باشیم.

 اما از دیدگاه دیگر ، انجام ورزش با برنامه‌ریزی و علم چگونگی ورزش کردن و همراه آن داشتن علم تغذیه هر ورزشی،  ما را مجبور و ملزم به مطالعه و تحقیق می کند، تا با داشتن اطلاعات و علم کافی از درجا زدن و اشتباه کردن پرهیز کنیم و در مسیر درست پیشرفت قرار بگیریم و این امکان را برای خود فراهم کنیم که بیشترین استفاده ، راندمان و بهره را از زمان ورزش کردن داشته باشیم  . ‌پس از اگر اهل ورزش کردن هستید و یا تصمیم به انجام ورزش مخصوصاً بدنسازی و پرورش اندام را دارید حتماً این مقاله را مطالعه کنید .

یکی از نکات مهم در مورد رشته بدنسازی و پرورش اندام که خیلی از ورزشکاران این رشته از آن غافل هستند و کمتر به آن توجه میکنند و معمولا طبق توصیه های شنیداری و بدون مطالعه و تحقیق انجام میدهند، علم تغذیه این رشته  و مخصوصا استفاده از مکمل هاست، اکثر بدنسازان بیشتر تمرکز خود را روی نحوه تمرینات و تکنیکهای مورد استفاده می گذارند ولی اگر یک بدنساز بخواهد به تمام پتانسیل ها و قابلیت‌های بدن خویش دست پیدا کند، حتماً باید علم تغذیه این ورزش و نحوه استفاده درست و اصولی از مکمل های مختلف را خوب فرا گیرد و از آن نهایت استفاده را ببرد.طريقه مصرف مكمل hmb

و به قول آرنولد شوارتزنگر یکی از اسطوره های رشته بدنسازی و پرورش اندام : ” مواد غذایی عضلاتتان را با دقت بالا انتخاب کنید و خوب مشخصات آن را شناسایی کنید و کاملا ترکیبات و ساختار مکمل ها و مواد غذایی را بشناسید و زمان مصرف آن را طبق دستور استفاده کنید ” این یکی از اصول مهم بدنسازی و ورزش است، که عمل کردن به آن میتواند مسیر موفقیت و پیشرفت را در رشته بدنسازی و پرورش اندام و هر رشته ی ورزشی دیگری بهبود و سرعت ببخشد .

 

 

مکمل HMB چیست ؟ و چه مشخصاتی دارد؟ 

 

HMB مخفف هیدروکسی متیل بوتیریک اسید است، که توسط انستیتو نیوس در دانشگاه ایالت آیووا ایالات متحده کشف شد و از آغاز قرن بیست و یکم به عنوان یک مکمل غذایی جایگزین و مورد استفاده قرار گرفت.

 مکمل HMB برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ به طور رسمی و با اخذ مجوز بهداشت و استفاده در مواد غذایی ایالات متحده وارد بازار شد و یکی از اولین محصولاتی بود که به طور مستقل و البته به صورت ترکیب با کراتین عرضه شد .

مکمل HMB نوعی آمینو اسید لوسین محسوب میشود، که در طول روز به طور طبیعی حدود ۰٫۲ – ۰٫۴ گرم در بدن انسان با عمل سنتز ( سنتز یعنی ترکیب یا تجزیه ی مواد برای تولید ماده یا مواد جدید ) تولید میشود و با تحقیقاتی که محققین در سالهای اخیر مخصوصا در بیست سال گذشته، در رشته بدنسازی و پرورش اندام انجام شده با مصرف به مقدار ۱ گرم تا ۳ گرم در طول روز بیشترین مزایا و اثر بخشی را در بدن بدنسازان به عنوان اسید آمینه می گذارد که این مقدار باید ترجیحا در سه وعده مصرف شود . حلال این مکمل آب است و در -۸۰ درجه سانتیگراد نقطه انجماد و +۸۸ درجه سانتیگراد به نقطه جوش میرسد .

 باید دانست که مکمل HMB به طور طبیعی بر اساس مقدار پروتئینی که یک فرد در طول روز در رژیم غذایی استفاده میکند تامین میشود ، که این عمل با ترکیب با آنزیم های موجود در بدن انسان صورت میگیرد و جالب است که بدانید مکمل HMB  در طبیعت هم به طور طبیعی موجود است، البته به مقدار خیلی ناچیزی در میوه آواکادو ، گل کلم ، گریپ فروت ، یونجه و گربه ماهی  بصورت غنی شده و ترکیب متابولیتی از لوسین ، که این موضوع نشانگر مهم بودن و اهمیت مکمل HMB   در چرخه طبیعت میتواند باشد .

 

فواید و مزایای عمومی و تخصصی مصرف مکمل HMB

در مورد فواید عمومی مکمل HMB باید توجه داشت،  که ساخت این مکمل متنوع و ترکیبات متفاوتی دارد و با توجه به ترکیبات ساخت آن خواص و فواید قابل توجهی مخصوصا بر روی عضلات و ماهیچه ها دارد .

این مکمل نقش مهمی در عضله سازی ایفا میکند، مکمل HMB  با ترکیبی که در ساخت سنتز پروتئین انجام میدهد، باعث سرعت بخشیدن و افزایش رشد ماهیچه میشود که در ادامه به صورت نیمه تخصصی به این موضوع در رشته بدنسازی  و پرورش اندام می پردازیم .

این مکمل از طرف دیگر، در علم پزشکی و در درمان بیماری هایی که قلب و عروق خونی دچار مشکل هستند نیز مورد استفاده قرار میگیرد و در مقابله با کلسترول بالا و فشار خون بالا نیز اثر بخش است و همچنین از دیگر فواید مکمل HMB ، با ترکیب آرژینین یا گلوتامین در بهبود بیماران ایدز است و بیمارانی که مشکل ضعف و کاهش وزن دارند ، با مصرف این مکمل درمان قابل توجهی را تجربه کرده اند .

HMB

همانطور که اشاره شد، باید دانست که مکمل HMB  انواع مختلفی دارد و بر اساس ترکیباتی که در هنگام ساخت آن انجام میشود، نحوه استفاده و مصرف و در واقع مصرف کننده خود را مشخص میکند و این نکته بسیار حایز اهمیت است که در انتخاب و اعتماد به محل تهیه مکمل HMB باید حتما مورد توجه و بررسی قرار گیرد و از استفاده خودسرانه و توصیه های شنیداری جدا خودداری شود .

مکمل HMB  مخصوص بدنسازان همانطور که اشاره شد خواص و فواید قابل توجهی مخصوصا بر روی عضلات و ماهیچه ها دارد و نقش مهمی در عضله سازی ایفا میکند مکمل HMB  باعث سرعت بخشیدن و افزایش رشد ماهیچه میشود و از دیگر مزایا و فواید مکمل HMB در رشته بدنسازی این است که باعث افزایش چربی یا نفوذ آب در عضلات نمی شود، این محصول برای افراد ورزشکاری طراحی شده است که در حال انجام تمرینات فشرده و پرفشار هستند و یا در هنگام آماده سازی برای مسابقات بدنسازی قرار دارند و مکمل HMB اگر طبق روش اصولی و به مقدار مشخص و دقیق مورد استفاده قرار بگیرد مصرف طولانی مدت آن نیز امکان پذیر خواهد بود .

 

 

از مقدار تجزیه ماهیچه ها مخصوصا بعد از تمرینات سنگین جلوگیری میکند و با این کار ، رشد ماهیچه ها را تسریع می بخشد و اثر این دو عمل  باعث افزایش حجم ماهیچه ها ، جلوگیری از کاتابولیسم ( شکسته شدن پروتئین ) ماهیچه ها ، افزایش VO2 ( جذب اکسیژن توسط ماهیچه ) و بالا بردن استقامت عضلات و ماهیچه میگردد .

یک قابلیت و ویژگی دیگر مکمل های HMB  در پرورش اندام ، کاهش فرآیند و روند پروتولیز ( حذف پروتئین‌ها و تجزیه بافت ماهیچه ها) بعد از فعالیت های شدید فیزیکی است . و همچنین استفاده از این مکمل به بدن کمک میکند که فرآیند ریکاوری و بازسازی تمامی اندام یک ورزشکار را به همراه کاهش قابل توجه تجزیه ماهیچه ها و کاهش پروتئین را به همراه داشته باشد . این عملکرد مکمل های HMB  باعث میشود که بدن زمان بیشتری را در حالت تحریک رشد عضله (آنابولیک) بگذراند و منجر به افزایش قابل توجه رشد عضلات گردد .

 

بهترین زمان و مقدار مصرف مکمل HMB

 

مکمل HMB به صورت قرص ، کپسول و پودر ارائه و به فروش میرسد  و معمولا با کراتین ترکیب شده و مصرف میشود و با توجه به عملکرد بیوسنتز پروتئین عضلانی که پیشتر توضیح داده شد بهترین زمان برای مصرف مکمل HMB 15-30 قبل از شروع تمرینات است و بهترین نتیجه در مدت زمان بین ۹ تا ۱۲ هفته طبق تجربیات بدنسازان حرفه ای که از این مکمل استفاده کرده اند گزارش شده است  و همچنین در مورد نحوه مصرف باید به توضیحات بسته بندی نیز توجه داشت و همانطور که قبلا توضیح داد شد مکمل HMB بر اساس ترکیبات موجود در هر کپسول قدرت و تاثیر متفاوتی دارد .

جدیدا ورزشکاران حرفه ای در حین تمرینات ورزشی و با ترکیب با نوشیدنی های دیگر نیز از این مکمل استفاده میکنند که البته مقدار و نحوه مصرف باید حتما در این روش با مشاوره مربی انجام و از دوز مشخص شده نباید بیشتر استفاده گردد همچنین توجه به جنسیت ، سن ، تناسب اندام و نحوه تمرین فرد استفاده کننده بسیار مهم و ضروری است .

نتیجه اینکه هر مکملی منجمله مکمل HMB می تواند به ایمنی و قدرت و استقامت و بهبود عملکرد عضلات بدن انسان و ورزشکاران رشته بدنسازی و دیگر رشته های ورزشی کمک کند ، به شرطی که سه اصل مهم شناخت و نحوه مصرف ، زمان مصرف و محل خرید مورد اطمینان را مد نظر داشته باشیم و از مصرف خودسرانه و بدون اطلاعات کافی و برنامه ریزی شده پرهیز تا بالاترین راندمان ، خاصیت و اثر بخشی را تجربه کنیم .

انسولین چیست

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

خرید دستگاه بدنسازی ایرانی ساخت آسمان فیتنس SKY FITNESS بالاترین کیفیت از تجهیزات بدنسازی خارجی

اچ ام بی HMB یا بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات  محصول تجزیه شیمیایی آمینواسید لوسین است

که به طور طبیعی در کبد تولید می شود .

پژوهش ها نشان می دهد که این ماده با کاهش تجزیه پروتئین سلول و فراهم آوردن پیش سازهای سنتز کلسترول غشای سلولطريقه مصرف مكمل hmb

موجب حفظ و بهبود توده عضلانی می شود.

 

اثرات این ماده را می توان به موارد ذیل  نسبت داد:

گزارش شده است که مکمل اچ ام بی موجب کاهش تجزیه پروتئین می شود و از این طریق افزایش اندازه عضله

و افزایش قدرت،کاهش چربی و کاهش تخریب عضلانی ناشی از تمرین را در پی خواهد داشت.

 

عوارض مکمل hmb، به نظر می رسد که مصرف این مکمل با شرایط بالا اثرات جانبی به همراه نداشته باشد .

نتایج مطالعات انجام شده برروی انسان نشان داده است که مصرف ۱/۵ تا ۳ گرم در روز به مدت چند هفته هیچ گونه اثر مخربی بر بدن ندارد.

 

طریقه مصرف مکمل hmb ، گزارش شده است که مصرف روزانه ۱/۵ تا ۳ گرم از این مکمل در بدنسازی به مدت ۳ تا ۸ هفته بهبود معنادار توده عضلانی و قدرت را به دنبال خواهد داشت.

برخی مطالعات نشان داده اند که این مکمل سرعت رشد عضلانی را تا ۳ برابر افزایش می دهد .

نیسن و همکاران  با بازنگری مطالعات انجام گرفته ثابت کردند مصرف مکمل های کراتین

و ام اچ بی به همراه تمرین مقاومتی موجب افزایش قدرت و توده ی بدون چربی می شود.

آلون و سایر محققان دانشگاه واشنگتن در سال ۲۰۰۲ اقدام به مرور تحقیقات انجام گرفته در خصوص اچ ام بی نمودند.

نتایج مطالعه حاکی از آن بود که این مکمل نقش مهمی در کاهش تخریب پروتئین های بدن و بهبود بازیافت سلول های آسیب دیده ایفا می کند .

این امر برای تمام افرادی که در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

جان ام از دانشگاه علوم پزشکی واشنگتن در بازنگری مقالات معتبر منتشر شده در خصوص این مکمل نتیجه گرفته

مصرف اچ ام بی در افراد تمرین نکرده اثرات مثبتی دارد  ولی تاثیر آن در ورزشکاران نیاز به بررسی دارد.

تحقیقات زیادی وجود دارد که از اظهارات بالا حمایت می کنند ولی باید گفت که در بسیاری از تحقیقاتی که از مصرف اچ ام بی حمایت می کنند

برروی افرادی انجام گرفته است که تا قبل از انجام تحقیق سابقه تمرین ورزشی نداشته اند.

تعمیم این نتایج در افراد تمرین کرده باید با احتیاط انجام شود

زیرا تمرین به طور طبیعی  سازگارهایی از قبیل تجزیه پروتئین(البته در تمرین مقاومتی) را بدنبال دارد.

اخیرا در مرور تحقیقات انجام شده در موردمصرف اچ ام بی اعلام شده است

که اثرات کلی این مکمل در ترکیب با تمرین مقاومتی موجب بهبود در اندازه عضله و قدرت می شود.

اچ ام بی معمولا به مقدار ۳ گرم در روز مصرف می شود ،پیشنهاد می شود

این مقدار در سه نوبت مصرف شود ( برای مثال هنگام بیدار شدن از خواب،همراه با ناهار و در موقع خواب).

مصرف مقادیر بالاتر تاثیرات بیشتری را نشان نداده است .

 

قیمت مکمل hmb را می توانید از داروخانه های سراسر کشور جویا شوید .

بهتر است برای خرید مکمل hmb از داروخانه ها اقدام نمایید زیرا هم دوز آن تضمین شده است

و هم اینکه زیر نظر وزارت بهداشت وارد شده است .

این فرهنگ باید گسترش یابد که خرید مکمل، از مرجع رسمی آن باید صورت گیرد نه افراد متفرقه .

 

وهمچنین میتوانید به پیج اینستاگرام مراجعه کرده و با خریداران این محصول اشنا شوید.

روی کلمه (asemanfitness1)کلیک کنید.

طريقه مصرف مكمل hmb

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت


Current ye@r *


Leave this field empty

کرج – ملارد – به سمت صفادشت

روبروی دهکده باران – بلوار شهید امینی راد

خیابان ۴ غربی پلاک ۳

گروه ورزشی آسمان فیتنس

۱۳۹۷-۰۴-۲۷
مکمل‌های ورزشی

۱

زمان، نحوه و میزان مصرف انواع مکمل‌های غذایی و ورزشی بدنسازی و فینتس را بصورت کامل توضیح داده‌ایم. زمان و نحوه مصرف مکمل های پروتئین وی، ترکیبی، کازیئن، کراتین، گلوتامین، HMB، BCAA، ال کارنتین، آمینو، چربی سوزها وکربوهیدرات ها و پاراهورمون ها. البته این زمان و میزان بصورت کلی گفته …

آدرس: تهران – جردن- بلوار نلسون ماندلا – بالاتر از پل میرداماد – انتهای بن بست قبادیان شرقی – پ 18
کد پستی: 1478647453
همراه: 09366766336طريقه مصرف مكمل hmb

ثابت: 88195237

نحوه و میزان مصرف مکمل بدنسازی HMB

   مکمل بدنسازی اچ بی ام ، این محصول در بسیاری از موارد ترکیب با محصولات دیگر و به خصوص با پودر کراتین تولید می‌شوند. این محصول می‌تواند در حین تمرین بدن شما را در حالت آنابولیک نگه دارد. این محصول در هر نوع و هر برند و شکلی که تولید وتوزیع می‌شود باید حتما دارای شماره ثبت اختراع 5,348,979 باشد. تمامی این محصولات باید دارای این شماره باشند.       مکمل بدنسازی HMB در بدن به مقدار بسیار کمی توسط متابولیسم اسید آمینه شاخه ای ، ال لوسین، تولید شده و تنها مصرف بسیار زیاد ال لوسین می تواند تاثیرات اچ بی ام  را در بدن جایگزین کند . 

 

ابتدا همیشه دقت داشته باشید که ترکیب این مکمل به همراه یک نوشیدنی خیلی بهتر و خوشمزه تر میشود . میزان مصرف این مکمل که توصیه شده است 3 گرم در روز می باشد که هر کدام باید در 3 وعده ی جدا مصرف شود. تحقیقات بیانگر این است که می‌توانید اچ ام بی را به اندازه  38 میلی‌گرم به ازای هر یک کیلو گرم از وزن بدن استفاده کنید. شما میتوانید علاوه بر اینکه این مکمل را به همراه یک نوشیدنی مصرف کنید می‌توانید از کراتین هم در کنار این مکمل که به شکل نوشیدنی در آورده اید استفاده کنید. تصور کنید که بدن شما بعد از ورزش بتواند فرایند کاتابولیک را متوقف سازد ور این صورت شما می توانید از تجزیه ماهیچه هایی که در حال تحلیل هستند ، از تحلیلشان جلو گیری کنید. کپسول را قورت داده و  بعد از آن مقدار بسیار زیادی آب مصرف کنید  و یا هر نوشیدنی ورزشی دیگری که می‌توانید همراه آن بنوشید این را بدانید که این مکمل را همراه مایعاتی چون شیر و الکل اصلا نباید مصرف کنید زیرا خیلی خطرناک است. 

 

طريقه مصرف مكمل hmb

 

 

      مصرف میزان 5 تا کپسول برای ورزشکارانی که خیلی سنگین کار می‌کنند مناسب است.  ✵ در روز هایی رهم که تمرین دارید 3 تا کپسول 1 ساعت قبل از تمرین و در ادامه 2 کپسول بلافاصله بعد از تمرین استفاده نمائید .  ✵ در روز هایی هم که تمرین ندارید 3 تا کپسول نیم ساعت قبل از صبحانه و 2 تا کپسول نیم ساعت قبل از نهار مصرف شود .

 

✵ بیشتر از اندازه گفته شده مصرف نشود .✵ برای کودکان زیر 12 سال اصلا توصیه نمی شود و خطر ناک است  . ✵ غیر قابل استفاده برای خانم های باردار ، شیر ده و بیماران .  ✵ در جای خشک و خنک که دمای بیش از 25 درجه(دمای اتاق) نباید نگه داشته شود . ✵ در فریزر هم نگهداری نشود .

 

نحوه و میزان مصرف مکمل بدنسازی HMB از جمله زمانبندی مصرف و بهترین شکل این مکمل مثل قرص یا پودر .

بهترین تمرین برای سیکس پک (قسمت5)

۱۰ مانع عضله سازی (قسمت 1)

عوارض حبس کردن نفس در تمرینات بدنسازی

بهترین تمرین برای سیکس پک (قسمت4)

۵ اشتباه بزرگ در بدنسازی (قسمت1)

تفاوت بادی بیلدینگ و فیزیک کلاسیک

سلام . این نوشته خیلی مفید بود من واقعا نمیدونستم چجوری باید از این مکمل استفاده کنم .

مکمل بدنسازی HMB

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

کد امنیتی *
In order to pass the CAPTCHA please enable JavaScript

تهران ، شریعتی ، خیابان دولت

ما را دنبال کنید:

دامنه ی دوز مصرفی روزانه ۱-۳ گرم برای هدف کاهش تحلیل توده عضلانی در طول زمان می باشد بدین منظور گفته شده است که ۲۰ برابر قویتر از لوسین برای این هدف می باشد.
برای هدف سنتز پروتئین عضلانی، HMB و لوسین نسبتا معادل است HMB برای القاء سنتز پروتئین عضلانی توصیه نمی شود زیرا لوسین احتمالا مؤثرتر و ارزان تر نیز می باشد.
مکمل سازی HMB قبل از یک جلسه تمرین نیاز به استفاده از یک اسید آزاد HMB به جای یک نمک کلسیم دارد و محدوده دوز بالا را نیز حفظ می کند. برای این هدف خاص، HMB باید ۳۰-۴۵ دقیقه قبل از تمرین مصرف شود.
منبع: examine.com
ترجمه توسط یک فیزیولوژیست ورزش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طريقه مصرف مكمل hmb

مجتبی حسنی سنگانی

فیزیولوژیست ورزشی

فارغ التحصیل دانشگاه تهران

شماره تماس:

09330544059

ایمیل:

mhss596@yahoo.com

تمامی حقوق برای فیت هلث محفوظ می باشد. استفاده از مطالب سایت باعث خوشحالی ماست. در موقوع انتشار مطالب لطفا به سایت ما لینک دهید.

عضو هستید؟
 
وارد شوید


هر سروینگ(4 عدد قرص) 1000 میلی گرم HMB


افزایش حجم ماهیچه


جلوگیری از کاتابولیسم ماهیچه


افزایش ترمیم ماهیچه و بازسازی

طريقه مصرف مكمل hmb


افزایش ظرفیت هوازی تا 2 برابر


افزایش استقامت بدن

مناسب برای افرادی که در دوران کات و چربی سوزی هستند


 

در واقع HMB ماده ای است که از متابولیزه شدن آمینواسید ال لیوسین در بدن تولید می شود. ال لیوسین یکی از سه آمینواسیدی است که به عنوان آمینواسیدهای شاخه دار یا BCAA معروف هستند (ایزولیوسین و والدین دو آمینواسید دیگر این گروه هستند). بدن شما هر روز حدود ۲/۰ تا ۴/۰ گرم HMB بسته به پروتئین دریافتی روزانه می سازد. با به عبارت دقیق تر بسته به کل مقدار لیوسین دریافتی از رژیم غذائی.

طبق تحقیقات مشخص شده که BCAA نقش اساسی در ساخت و حفظ عضلات در شرایط کاتابولیک بر عهده دارد. به نظر می آید از سه آمینواسید BCAA ال لیوسین مهمترین نققش را در حفظ حجم عضلات به دنبال تمرینات سنگین و بیماری ها عهده دار است.
مشکل اصلی در مورد ال لیوسین این است که باید مقدار زیادی از این آمینواسید برای کسب نتایج مثبت مصرف شود که این مستلزم هزینه بالائی است. در اصل بسیاری از تحقیقاتی که اثر مثبت ال لیوسین را نشان داده بودند از نوع تزریقی این ماده به مقدار ۵ گرم ال لوسیون در هر ساعت استفاده کرده بودند که این نوع مصرف برای افراد عادی امکان پذیر نبود.
بنابراین تئوری هائی مبنی بر اینکه باید ماده متابولیزه شده ای از ال لیوسین وجود داشته باشد که مسئول سهم عمده ای از آثار مثبت آن باشد و در ضمن بتوان در دز بسیار کمتری از آن نتیجه گرفت. به نظر می آمد این ماده HMB است.

 استانه دوز مصرفی HMB که بتواند اثرگذار باشد ۰.۴ میلیگرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است, که تقریبا برای فردی هفتاد کیلویی, ۳گرم میشود.

سوالی که بسیار پرسیده میشود اینست که آیا میشود از طریق بی سی ای ای (BCAA) اچ ام بی مورد نیاز بدن را تامین کرد؟؟

برای دریافت ۳گرم HMB, باید روزانه نزدیک به ۱۰۰ گرم bcaa مصرف کنید, یا حدود هشت کیلوگرم گوشت مصرف کنید که غیر ممکن می باشد در نتیجه این مکمل جایگزینی نخواهد داشت.

همه درباره اچ ام بی(HMB), کم و بیش شنیده ایم, متابولیت اسیدامینه لوسین, که در کنار امگا 3 جز مکملهای قرن نامگذاری شده اند, مکملی با داشتن اثراتی از جمله:

عضله سازی(فعالسازی سلولهای بنیادی, هیپرتروفی), جلوگیری از ریزش عضلانی(سارکوپنیا و پروتیولیز), افزایش قدرت عضلانی(افزایش استحکام غشا سلولی), افزایش هورمونهای آنابولیک(تستسترون, رشد, فاکتور رشدی شبه انسولین), افزایش چربی سوزی.

بدون شک یکی از بهترین گزینه ها در رژیمهای کم کالری, برای جلوگیری از ریزش عضلانی, ریکاوری, حفظ قدرت و تداوم چربی سوزی.

اما بهترین دوره مصرف این مکمل چه موقع می باشد؟!؟

هر زمان که رژیمهای کم کالری گرفتید و بدنبال مکملی بودید که قدرتتان, عضلاتتان و روند چربی سوزی را حفظ کند میتوانید به این مکمل اطمینان کنید.


بهترین زمان مصرفش چه موقع می باشد؟

پس از وعده های غذایی و قبل از تمرین بهترین زمان مصرف HMB می باشد.

پس از وعده های غذا جذب این مکمل آهسته تر میشود و به مدت بیشتری در دسترس عضلات قرار میگیرد, زمانی که شما دو گرم از آنرا استفاده می کنید بعد از دو ساعت سطحش در خون و عضلات افزایش می یابد که پس از وعده غذایی, این زمان تا یک ساعت به تاخیر می افتد. اما در قبل از تمرین با شکم خالی مصرف میشه.


 


عوارض یا محدودیت سنی دارد؟

برای سنین بالای ۱۸ سالگ هیچگونه محدودیتی نداشته, از نظر کبدی, کلیوی و قلبی عروقی ایمن می باشد. تنها افرادی که باید ملاحظه کنند, که البته نیاز به مطالعات بیشتر دارد,  افراد دیابتی نوع دو می باشند.

سطوح عضلانی بالاتر: میزان اچ ام بی داخل سلول عضله به میزان بیشتری و به مدت طولانی تری بالا بود.

اگر در دوران حجم هستید ۳ گرم ۲۰ دقیقه قبل تمرین، اگر در دوران کات هستین، پس از هر وعده های غذایی ۱ الی ۲ گرم استفاده کنید.

نکته بسیار مهم، افرادی که کمبود ویتامین دی داشته باشند اچ ام بی پودری یا بتاتور کارآمد و مفید نخواهد بود. بنابراین مطمئن بشین که سطح ویتامین دی سه بدنتان در حد کافیست.


           


 


 

طريقه مصرف مكمل hmb
طريقه مصرف مكمل hmb
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *