طرز استفاده قرص duphaston

خواص دارویی و گیاهی

طرز استفاده قرص duphaston
طرز استفاده قرص duphaston

سلام و
ممنون از توجهتون
برای طرح سوال و گرفتن پاسخ
فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://niniban.com/fa/forms/1

سلام و
ممنون از توجهتون
برای طرح سوال و گرفتن پاسخ
فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://niniban.com/fa/forms/1

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

طرز استفاده قرص duphaston

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام دوستان من برای بارداری به پزشک مراجعه کردم و برام قرص دوفاستون تجویز کرده و گفته از روز ۱۶ پریودی مصرفش کنم سوالم اینه بعد از مصرف قرص اقدام به بارداری کنم؟ اخه شنیدم بعد از مصرف دارو یک هفته بعد پریودی اتفاق میوفته، گیج شدم میشه یکی راهنماییم کنه؟

دوفاستون برای تنظیم پریودی هست نه تحریک تخمدان

دوره رو ۲۸-۲۹ روزه میکنه

براساس ۲۸-۲۹ روز دوره ی پریودی
شما از یازدهم دوره پریودیت اقدام کن ( البته اگر دکتر بهت گفته که اقدام کنی)
از ۱۶ هم دوفاستون رو بخور منظم بشه

مرسی عزیزم
شما استفاده کردی؟
یعنی بعد از مصرف قرص، بصورت نرمال وقتی پریود شدم بعد از چهارده روز که تخمک گذاریمه برای بارداری اقدام کنمطرز استفاده قرص duphaston

مرسی از راهنماییت عزیزم

بله یه دوره مصرف کردم و سر ۲۸ -۲۹ روز پریود شدم
به من گفته بود اقدامم بکنم
همون ماهی که قرار بود دوفاستون بخورم اقدام کردم و روز ۱۵ پریودی قرصمو خوردم
البته من خیلی جدی نگرفتم قضیه رو و ادامه ندادم خوردنش رو و قطعش کردم

من این ماه میخوام اقدام کنم الان شش ماهه که داروی تیروئید و پرولاکتین استفاده میکردم چون یه مقدار کم هورمونام ناممظم بود و دارو مصرف میکردم دکترم از این ماه اجازه داده اقدام کنم خدا کنه زود جواب بگیرم…

من سه دوره مصرف کردم ماه پیش آخرش بود واسه من از روز ۱۶ پریودی شبی دوتا خوردم وقتی تموم میشد ۵ روز بعد پری میومد .واسه تنظیم پریودی هستش از بارداری هم جلو گیری نمیکنه

۱۰ شب قرص میخوردم

قرص دوفاستون محرک تخمک گذاری نیست ولی دلیل اینکه برای بارداری دکترا تجویز میکنن اینه که تاریخ پریود رو منظم و دقیق کنه تا تخمک گذاری درست انجام بشه و منظم اینجوری بارداری هم زود صورت میگیره .منم یه ماه استفاده کردم البته نمیدونم دورش ۲۸.۲۹روزه میشه چون من قرص دوفاستون خوردم چند روز بعدش ازمایش بارداریم مثبت شد.

گپ‌های این سالن به صورت خودکار پس از گذشت 5 روز از آخرین پاسخ بسته میشن، بعد از اون ارسال پاسخ جدید دیگه مجاز نیست. اگه می‌خواید راجع به همین موضوع صحبتی داشته باشین، می‌بایست گپ جدیدی رو آغاز کنین.

مامی گپ، کلیه حقوق برای دانشنامه فرزند محفوظ است.

خانمهای گل دکتر برا من قرص دو فاستون نوشته. دستورش اینه که از روز 23 آبان روزی دوتا بخورم. ولی دیگه نگفتن که وقتی پریود شدم دیگه نخورم یا ادامه بدم. من تا حالا این قرص مصرف نکردم. خانمهایی که استفاده کردیم میشه بگین چه جوری خوردین؟ برا من 20 تا دونه نوشته. یعنی شبی دوتا میشه ده شب. یعنی 10 شب پشت سرهم بخورم حتی موقعی که پریود میشم؟

یکی از قرص های شایع در نسخه های متخصصین زنان، قرص دوفاستون یا دیدپروژسترون است . این قرص مخصوصا در مواردی که نمیشه استروژن تجویز شود مثل فیبروم تجویز میشود. باعث افزایش سطح پروژسترون در فاز ترشحی میشود و باعث کاهش لکه بینی و تنظیم پریود خواهد شد. حالا نحوه مصرف، عوارض جانبی دوفاستون، نحوه نگهداری و … در این مقاله مفصل توضیح داده شده است. در این مقاله می خوانیم:

قرص دوفاستون برای چه چیزی استفاده می شود؟

قرص دوفاستون چگونه عمل می کند؟

قرص دوفاستون حاوی چیست؟

تفاوت بین پروژسترون مصنوعی (مانند دیدروژسترون) و پروژسترون طبیعی چیست؟طرز استفاده قرص duphaston

درمان با قرص دوفاستون

عوارض قرص دوفاستون

چه زمانی نباید قرص دوفاستون را مصرف کنم؟

روش مصرف قرص دوفاستون

قرص دوفاستون را چند وقت باید مصرف کنم؟

فراموش کردن قرص دوفاستون

روش نگهداری قرص دوفاستون

قرص دوفاستون  ده میلیگرمی برای درمان بیماری های مختلفی که ناشی از فقدان پروژسترون هستند مصرف می شود؛ از جمله اختلالات قاعدگی، آمنوره ثانویه (دوره های قاعدگی قطع شده  یا نامنظم)، قاعدگی دردناک، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی غیر طبیعی رحم که در طول چرخه قاعدگی رخ می دهد. قرص دوفاستون  ده میلیگرمی برای درمان اندومتریوز (بیماری اندومتریوز چیست؟)، ناباروری و سقط خود به خود (سقط جنین) استفاده می شود؛ همچنین برای مقابله با اثر تحریک هورمون استروژن بر آندومتر، و احتمال ابتلا به سرطان آندومتر نیز استفاده می شود. این قرص برای کمک به تحریک رشد پستان و کاهش تولید تستوسترون نیز استفاده می شود.

قرص دوفاستون ده میلیگرمی حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از هورمون پروژسترون، می باشد. پروژسترون توسط تخمدان در طول مرحله دوم چرخه قاعدگی تولید می شود. این ماده در آندومتر (پوشش داخلی رحم) فاز تکثیر را به تشریح تبدیل می کند. این مسئله باعث می شود آندومتر که در پاسخ به استروژن در نیمه اول پریودی ضخیم شده است رشدش متوقف شود و هورمون ها و پروتئین های دیگر مورد نیاز برای حفظ بارداری ترشح شود (در صورت وقوع بارداری). در صورتی که بارداری رخ نداده باشد، سطح استروژن و پروژسترون کاهش یافته و اندومتر از هم می پاشد(قاعدگی). دیدروژسترون در قرص دوفاستون  باعث نظم در قاعدگی می شود.

قرص دوفاستون  ده میلیگرمی حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از پروژسترون هورمون است که برای درمان بسیاری از بیماری های ناشی از فقدان درونی (به طور طبیعی تولید) پروژسترون استفاده می شود.

قرص دوفاستون  ده میلیگرمی حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از پروژسترون هورمون است که برای درمان بسیاری از بیماری های ناشی از فقدان درونی (به طور طبیعی تولید) پروژسترون استفاده می شود. بر خلاف پروژسترون طبیعی، این قرص به راحتی جذب می شود و می تواند به شکل قرص در غلظت نسبتا کم به شکل جدیدی از پروژسترون طبیعی مصرف شود، در حالی که پروژسترون طبیعی به خوبی توسط دستگاه گوارش جذب نمی شود. قرص دوفاستون در صورت عدم وجود پروژسترون در بدن به دلیل اختلالات قاعدگی و اندومتریوز مصرف می شود. همچنین به عنوان بخشی از درمان جایگزینی هورمون استفاده می شود.

با این حال، بر خلاف پروژسترون مصنوعی، دیدروژسترون با اثرات مفید استروژن (از جمله جلوگیری از پوکی استخوان، تنظیم کلسترول) تداخلی ندارد. همچننی از نظر شیمیایی به تستوسترون مرتبط نیست، و بنابراین هیچ عوارضی مانند، هیرسوتیسم (5 علت و 3 درمان اصلی پرمویی در زنان (هیرسوتیسم) )یا آکنه ندارد.

قرص دوفاستون حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از هورمون پروژسترون، می باشد. اضافه کردن پروژسترون با استروژن به روند زنانگی کمک می کند. در طول چرخه قاعدگی طبیعی، پروژسترون (تولید شده توسط تخمدان ها) در آندومتر باعث توقف رشد می شود و باعث شروع ترشح هورمون ها و پروتئین های دیگر مورد نیاز برای حفظ بارداری می شود (اگر بارداری رخ داده باشد). اگر بارداری رخ نداده باشد، سطح استروژن و پروژسترون کاهش یافته و اندومتر از بین می رود. اندومتریوز رشد بافت آندومتر در خارج از رحم می باشد. توقف رشد آندومتریوز باعث کاهش علائم اندومتریوز از جمله درد و خونریزی می شود.

قرص دوفاستون حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از هورمون پروژسترون، می باشد. اضافه کردن پروژسترون با استروژن به روند زنانگی کمک می کند. چرخه قاعدگی طبیعی وابسته به تعامل چند هورمون می باشد؛ از جمله استروژن و پروژسترون که توسط تخمدان و سایر هورمون ها که توسط غده هیپوفیز ترشح می شود. اگر هر یک از این هورمون در مقادیر صحیح تولید نشود چرخه مختل شده و باعث مشکلاتی مانند آمنوره و خونریزی غیر طبیعی رحمی در طی چرخه قاعدگی می شود. قرص دوفاستون باعث چرخه قاعدگی منظم می شود زیرا باعث بازگرداندن هورمون ها به مقدار طبیعی می شود.

مصرف استروژن برای درمان جایگزینی هورمون باعث کاهش دوران یائسگی زنان ناشی از کمبود استروژن، از جمله، گرگرفتگی، تعریق شبانه، بی خوابی، خشکی واژن ( درمان خشکی واژن)، سردرد، نوسانات خلقی، عدم تمرکز و از دست دادن انرژی می شود. استروژن همچنین تاثیرات مثبت دیگری در سوخت وساز دارد از جمله متابولیسم استخوان و چربی (چربی). همچنین باعث افزایش ضخامت آندومتر (پوشش داخلی رحم) در صورت عدم وجود پروژسترون می شود و می تواند منجر به سرطان رحم ( علائم سرطان رحم) در برخی از زنان یائسه شود.

قرص دوفاستون حاوی دیدروژسترون، ترکیبی مشتق شده از هورمون پروژسترون، می باشد. اضافه کردن پروژسترون با استروژن به روند زنانگی کمک می کند. این قرص برای کمک به تحریک رشد صفات جنسی زنان، از قبیل رشد پستان، و کاهش تولید تستوسترون استفاده می شود.

قرص دوفاستون به عنوان یک جزء پروژسترون هورمون درمانی تغییر جنسیت همراه با هورمون استروژن مونث استفاده می شود. این قرص برای کمک به تحریک رشد صفات جنسی زنان، از قبیل رشد پستان، و کاهش تولید تستوسترون (تستوسترون چیست؟ )استفاده میشود.

عوارض رایج قرص عبارتند از: حالت تهوع، استفراغ، درد سینه، خونریزی نامنظم، سرگیجه، وزن کم و خارش و جوش.

در صورتی که مشکلات زیر را داشته باشید نباید قرص دوفاستون را مصرف کنید:

قرص دوفاستون را با یک لیوان آب با یا بدون غذا یک یا دو بار در روز بخورید. مقدار دوز قرص و فاصله زمانی آن به روش درمانی شما بستگی دارد. شما باید تا زمانی که پزشک تجویز می کند قرص را مصرف کنید. ممکن است پزشک 5 روز یا یک ماه مصرف این قرص را تمدید کند.

قرص دوفاستون را تا زمانی که پزشک تجویز می کند باید مصرف کنید که معمولا 5 روز یا یک ماه یا ده شب از شب 16 یا 14 سیکل پریودی است. گاهی نیز هر ماه در طول قاعدگی باید از این قرص مصرف کنید.

اگر قرص دوفاستون را فراموش کردید بلافاصله پس از به یاد آوردن مصرف کنید مگر این که زمان قرص بعدی رسیده باشد. در این حالت مصرف قرص قبلی لازم نیست. هیچ گاه دو قرص را باهم مصرف نکنید.

قرص را باید در محیطی خشک و سرد با دمای زیر 30 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

دوفاستون نام تجاری این شرکت است. نام دارو یک هورمون به نام دیدروگرسترون (پروژسترون) است. هورمون پروژسترون تنها در دوران بارداری به علت تکنیک های کمک باروری مانند IVF و غیره و در موارد سقط معمول (سقط مکرر) مشخص می شود. سوء مصرف پروژسترون می تواند منجر به عوارض جانبی از جمله مرگ جنین و سقط (بیشتر در سه ماهه اول بارداری)، عضله سازی جنین دختر (از جمله موهای ناخواسته صورت)، نقص های زایمان در نوزادان مانند شکاف شکم و نقص قلب شود. بنابراین در ایالات متحده استفاده از پروژسترون در دوران بارداری ممنوع است. در دوران بارداری باید حداقل داروهای ضروری مانند 5 میلی گرم اسید فولیک به صورت روزانه (مانند فولات) مصرف شود. اگر کم خونی دارید، باید آهن همراه با اسید فولیک (مانند Probofex) مصرف کنید.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع: www.inhousepharmacy.vu و doctor.ndtv.com

ممنونم

توی این مطلب گفته شده کسی که تلاش برای بارداری دارد دوفاستون نخورد من توی اقدام هستم ولی دکتر برام نوشته که بخورم این دو تا با هم تضاد داره میشه دلیلشو بگید

سلام قرص دوفاستون برای تنظیم پریود است و شانس بارداری را افزایش میدهد چون تخمک گذاری را منظم میکند. بنابراین در هنگام اقدام و قبل از بارداری مشکلی ندارد اما با اطلاع از بارداری نباید مصرف شود. منظور در مقاله همان زمان بارداری است.

دوفاستون (Duphaston) نوعی پروژسترون مصنوعی است که در مواردی که بدن قادر به تولید پروژسترون نباشد تجویز می شود.

از این دارو برای درمان اختلالات قاعدگی، – دوفاستون (Duphaston) نوعی پروژسترون مصنوعی است که در مواردی که بدن قادر به تولید پروژسترون نباشد تجویز می شود.

از این دارو برای درمان اختلالات قاعدگی، قاعدگی دردناک، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی رحمی غیرطبیعی استفاده می شود.

حالت تهوع، درد سینه و خونریزی نامنظم برخی از عوارض مصرف این داروست.طرز استفاده قرص duphaston

ستاره سرویس سلامت – استروژن و پروژسترون دو هورمون مهم بدن زنان هستند که توسط تخمدان ها ترشح می شوند.

کار این هورمون ها تنظیم چرخه قاعدگی و همچنین آماده نگه داشتن بدن و دستگاه تولید مثل برای باروری است.

اگر هر یک از این هورمون ها در مقادیر صحیح تولید نشود چرخه قاعدگی مختل شده و باعث مشکلاتی مانند عادت ماهیانه نامنظم (آمنوره) و خونریزی غیر طبیعی رحمی می شود.

در این شرایط برای اینکه بدن بتواند روال عادی خود را طی کرده و امکان باروری داشته باشد، نیاز است که از هورمون های جایگزین اما شبیه به آن ها استفاده شود.

پروژسترون یکی از این هورموون هاست که به طور مصنوعی هم تولید شده و در این شرایط پزشک با توجه به میزان نیاز بیمار به این هورمون آن را برای وی تجویز می کند.

“),t.close()},t.write(‘

من 21 سالمه و مجردم و برای تنظیم پریودم دکتر بهم قرص دوفاستون داده. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

طرز استفاده قرص duphaston

0

سایر خبرها

برنت ماه گذشته به بالای 80 دلار در هر بشکه صعود کرد این تولیدکنندگان برای رفع نگرانی کشورهای مصرف کننده، سرگرم رایزنی برای تسهیل محدودیتهای تولید هستند. یک منبع اوپک گفت: هر گونه تصمیم برای افزایش تولید به صورت گروهی گرفته می شود و اکنون مهمترین موضوع برای این گروه، حفظ همبستگی میان اعضا است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اعضای اوپک به دلیل سقوط بیش از حد انتظار تولید ونزوئلا و احتمال متاثر شدن صادرات ایران از تحریمهای آمریکا، قرار است در نشست رسمی خود که 22 ژوئن در وین برگزار می شود، درباره تسهیل محدودیتهای تولید تصمیم بگیرند. …

در آب های جمهوری اسلامی ایران را ظرف یک ماه ابلاغ خواهند نمود. تبصره 2-مالکان شناورها موظفند طبق برنامه زمان بندی اعلامی از سوی کارگروه متشکل از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت نفت، نسبت به نصب سامانه فنی ردیاب برای کنترل مصرف سوخت بر مبنای مسافت طی شده و نظارت بر ترددهای دریایی اقدام نمایند. ماده 20- گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان …

به گزارش خلیج فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مصرف قارچ های پرورشی مشکلی ندارد، اظهار کرد: طی یک ماه اخیر به دلیل برخی اخبار منتشر شده در تعدادی از رسانه ها در مورد مسمومیت ناشی از مصرف قارچ، آسیب جدی به پرورش دهندگان قارچ وارد شده است.این در حالیست که استفاده از قارچ های پرورشی به دلیل تولید در محیط کاملا سالم هیچ …

کشورهای اوپک و متحدانشان شامل روسیه در نشست رسمی وین که روزهای 22 و 23 ژوئن برگزار می شود، درباره تغییرات سطح کاهش تولید نفت تصمیم خواهند گرفت. به گزارش تجارت نیوز ، توافق کاهش تولید از ابتدای سال 2017 با هدف حذف مازاد عرضه و تقویت قیمت ها به اجرا درآمد و قرار است تا پایان امسال ادامه پیدا کند اما پس از اینکه قیمت نفت برنت ماه گذشته به بالای 80 دلار در هر بشکه صعود کرد این تولیدکنندگان …

پیشگیری از گواتر وجود ندارد و مصرف رژیم های غذایی خاصی برای درمان یا پیشگیری به طور کلی توصیه نمی شود. دکتر استقامتی با اشاره به بحث درمان گواتر می گوید: در گواتر کم کار یا ساده از قرص لوتیروکسین برای درمان استفاده می کنیم و در پرکاری نیز از دارو یا ید رادیو اکتیو یا در مواردی جراحی بهره گرفته می شود . در واقع در گواتر های حجیم و بسیار بزرگ یا در مواردی که پرکاری تیروئید به درمان طبی پاسخ نمی دهد یا در تومور های تیروئید، جراحی توصیه می شود. البته یکی دیگر از موارد جراحی، خواست خود بیمار از نظر زیبایی است. …

صرفه جویی و مصرف بهینه را یاد بگیرند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اجرای این طرح را منوط به ابلاغ آیین نامه وزیر آموزش و پرورش دانست و گفت: بعد از گذشت چند ماه از تصویب این طرح از وزیر آموزش و پرورش تقاضا دارم که آیین نامه ای در راستای اجرای این طرح تهیه و به تمام مدارس دولتی ابلاغ کنند. وی ادامه داد: اگر این آیین نامه تدوین نشود و و یا صدور آن به تاخیر بیفتد …

کنید هر روز این کار را انجام دهید تا در عرض فقط یک ماه اثر آن را ببینید. باور اشتباه: تاب بازی فقط برای بچه هاست تاب بازی در دوران کودکی، رشد قسمت هایی از مغز را که مربوط به حرف زدن و پردازش اطلاعات است تقویت می کند. تاب خوردن در هر سنی، دهلیز داخلی گوش را با بهبود مهارت های جهت یابی فضایی تقویت می کند. این حقیقت را فضانوردان تائید کرده اند. دو تا سه بار در هفته، 15 تا 20 دقیقه …

فعال می کنیم. وی با اشاره به افزایش همکاری دو کشور پس از سفر فروردین ماه رئیس جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان گفت: در کمتر از یک ماه پس از این سفر موفق شدیم قراردادی را با طرف آذری به امضا برسانیم تا تابستان امسال با توجه به افزایش مصرف برق بتوانیم خرید و واردات برق تا حدود 180 مگاوات را آغاز کنیم. اردکانیان اتصال شبکه برق جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه را یکی …

سوال مخاطب نی نی بان: نوزاد ده ماهه دارم. تا هفت ماهگی پریود نشده بودم ولی ماه های بعد منظم شدم به جز همین ماه. تست بارداری دادم منفی بود. آیا شرایطم طبیعی است؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: این که تا ماه هفتم پریود نشدید یک مسئله طبیعی است. در خانمی که به تازگی زایمان کرده است به خصوص اگر شیر هم می دهد عقب افتادن قاعدگی یک اتفاق نرمال است. اگر می خواهید قاعدگی های مرتب داشته باشید باید تحت نظر پزشک خود از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده کنید. بنابراین دلیل نامنظمی قاعدگی شما مربوط به شیردهی است. …

مکمل های تغذیه ای و ویتامین ها نیز نخواهد داشت. جذب ویتامین و املاح، چگونه؟ گرچه مصرف قرص ویتامین و املاح برای برخی افراد مانند سالمندان، برخی از کودکان، مبتلایان به بیماری های مزمن و کسانی که تحت رژیم های غذایی خاص قرار دارند یا مبتلا به بیماری های گوارشی هستند توصیه می شود، اما بیشتر پزشکان معتقدند خوردن مکمل های ویتامین و املاح در برخی مواقع خاص می تواند باعث جذب بیشتر آنها …

به گزارش خبرگزاری موج، نخوردن سحری، به خصوص در روزهای بلند تابستان به ویژه برای افرادی که فعالیت فیزیکی بیشتری دارند (مانند کارگران یا افرادی که در محیط های باز و گرم کار می کنند) گاهی منجر به ضعف شدید می شود. بعضی روزه داران به خصوص در روزهای نخستین ماه رمضان ، احساس ضعف می کنند و این باعث می شود که به غلط در وعده افطار یا سحر، مقدار زیادی خوراکی های شیرین بخورند تا گرسنگی شان برطرف …

بازبینی کرد و به جای تمرکز روی سازنده ی طرح اصلی، به دنبال گزینه های استراتژیک با اشخاص ثالث رفت. توشیبا بهترین کار برای تقویت TSS، افزایش ارزش شرکت و همچنین حفظ رقابت جهانی و ادامه ی روند توسعه را انتخاب شرکت شارپ به عنوان شریکش می داند. زمانی که خریدن سهام انجام شود، توشیبا به ارائه ی لایسنس برای محصولات کامپیوتر شخصی ادامه خواهد داد. انتظار می رود قرارداد در اول ماه اکتبر 2018 بسته شود و …

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در مراسم شب های ماه مبارک رمضان که در حسینیه همدانی ها برگزار شد، گفت: از رشته هایی که به ما کمک می کند که گنج سعادت را به دست آوریم شناخت دنیا است. وی افزود: در آیات قرآن خداوند چنین بیان می کند دنیا تجلیگاه انواع نعمت های مادی و معنوی است که آن را برای بندگان خود به کمال رسانده است. حجت …

…: بلند نشدن سریع از جا، تا چند ساعت رانندگی نکردن، مصرف پروتئین تا چند ساعت و عدم انجام کارهای سنگین از اقدامات پس از اهدای خون افراد است. محمدی با بیان اینکه افرادی که حداقل بیش از دو بار در سال خون اهدا می کنند، اهداکنندگان مستمر محسوب می شوند، گفت: اهدای خون باید داوطلبانه باشد و بدون کوچک ترین چشم داشتی صورت گیرد. سنت حسنه اهدای خون در ماه رمضان نهادینه شده است …

روزه بگیرند، عنوان کرد: بیمارانی که به فشار خون کنترل شده مبتلا هستند و اصرار دارند که حتما باید روزه بگیرند، می توانند 2 الی سه روز روزه بگیرند، در طول روز حتما باید 2 الی سه بار فشار خون خود را کنترل کنند تا از حد مجاز بالا نرود و سلامتیشان به خطر نیافتند. در ماه رمضان از مصرف داروهای خود غافل نشوید غفوری با تاکید بر اینکه بیمارانی که به فشارخون مبتلا هستند باید با مشورت پزشک …

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت ، این اتفاق حالا و پس از یک ماه از تصمیم ترامپ در حال رخ دادن است. مدیران توتال به ایران وعده داده اند برای معاف شدن از تحریم آمریکایی تلاش خواهند کرد اما انتظارشان از رییس جمهور آمریکا خوش بینانه نیست و به مقامهای ایرانی گفته اند امید کمی برای برگشت سریع وجود دارد. این داستان از سوی زیمنس آلمان ، دایملر کره جنوبی و حالا پژو – سیتروئن فرانسه نیز تکرار شده است …

افسردگی و گوشه گیری آنها خواهد شد. دکتر انتظاری با بیان این مطلب تاکید می کند: سالمندان می توانند از همان غذای خانواده استفاده کنند، ولی مثلا باید ماستشان کم چرب تر باشد و غذاهایی با گوشت های آسان هضم تر مصرف کنند. غذای این گروه سنی باید کم نمک تر هم باشد که می توان غذای خانواده را کم نمک تر پخت و از جوان ترها خواست سرسفره در حد متعادل روی غذایشان نمک بزنند. در واقع مواد غذایی …

میان رژیم غذایی و بروز بیماری های مزمن و غیرواگیر مانند بیماری های قلبی – عروقی، سکته مغزی، سرطان ها و دیابت ارتباط قوی وجود دارد. مصرف ترکیب غذایی سالم موجب سلامت جسم و روان می شود. مصرف رژیم غذایی سالم با رعایت تعادل، تنوع، تناسب و کنترل کالری دریافتی امکان پذیر است. بنابر اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، پنج کلید برای ایمنی مواد غذایی عبارتند از: – به نوزادتان در شش ماه …

توان به بهبود 30 درصدی عملکرد پردازشی، بهبود 20 درصدی مصرف انرژی برای افزایش طول عمر باتری و افزایش حداکثر سرعت ارتباطی به میزان 20 درصد نسبت به اسنپ دراگون 835 اشاره کرد. شاید با این تفاسیر بتوان این تراشه را نسخه ای بهبود یافته از SD 845 دانست که همین حالا نیز در تلفن های هوشمند به کار گرفته می شود. اسنپ دراگون 850 با استفاده از نسل دوم فرآیند ساخت 10 نانومتری تولید خواهد شد و از مودم های X20 …

محسن شهبازی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت ماه امسال 161 میلیون و 600 هزار لیتر فرآورده های سوختی مایع در استان زنجان مصرف شده است، اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف این فرآورده ها 142 میلیون و 600 هزار لیتر بوده است. وی از رشد 13 درصدی مصرف فرآورده های سوختی مایع در استان زنجان خبر داد و گفت: میزان مصرف بنزین نیز در استان در دو …

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مجید حاجی فرجی، عضو هیئت علمی علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و دکترای تغذیه با بیان این مطلب که سالمندی تعریف اش از 65 سال به بالا است، اظهار کرد: 65 سال سنی نیست که فرد را کهنسال بنامیم. وی با تاکید بر اینکه سالمندی مانعی برای روزه داری در ایام ماه مبارک رمضان نیست، گفت: سالمندانی که دچار مشکلات ذهنی یا هشیاری یا ناهشیاری هستند یا مصرف کننده …

دولتمردان و نمایندگان کنگره آمریکا در مقاطعی از تاریخ، اوپک را به باد انتقاد گرفته اند و این سازمان را عامل رشد قیمت نفت دانسته است اما شاید این اولین بار باشد که دولت آمریکا از اوپک می خواهد برای کاهش قیمت نفت تولید خود را افزایش دهد. قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم طی سه سال گذشته رسیده است و این مسئله در آستانه فصل تابستان که مصرف بنزین در این کشور افزایش می یابد فشار زیادی را به کاخ …

علت های احتمالی کاهش میل جنسی در خانم ها حتماً برایتان پیش آمده که در دوره هایی از زندگی تان احساس کنید میل جنسی تان کم شده و شاید نتوانید مثل قبل رابطه ی جنسی داشته باشید. در این جا می خواهیم به علل این مسئله اشاره کنیم و ببینیم چقدر درست است: √ قرص مصرف می کنید یکی از دلایل کاهش میل جنسی مصرف قرص های ضد بارداری است. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از قرص های ضدبارداری …

به گزارش کارگر نیوز به نقل از رویترز، طبق تازه ترین آمارهای منتشره از وضعیت بازار کار آمریکا، نرخ بیکاری این کشور تا پایان ماه می به 3.8 درصد کاهش یافته است که پایین ترین سطح از 12 ماه گذشته تاکنون محسوب می شود. هیروکازو کابیا – استراتژیست موسسه “دایوا سکیوریتیز” گفت: آمارهای بسیار قدرتمندی از اشتغال داشتیم اما افزایش دستمزدها هنوز به گونه ای نیست که انتظار شتاب گرفتن تورم را داشته …

باشد که به عنوان سومین سالن در ایران برای آن نصب گردید ، سیستم نور ال ای دی در کنار شکیل بودن مقوله هایی با ارتقا میزان لوکس و کاهش مصرف برق را محقق کرده است و البته بهینه سازی سیستم صوتی ، رنگ آمیزی دیوارها ، تغییر نرده های کنار زمین ، اصلاح جایگاه های خبری و VIP نیز در سالن پورشریفی اجرایی می شود. در سالن اقدمی حجم کار و تغییرات گسترده می باشد . این سالن نه تنها از بابت بازسازی مورد مرمت …

شده است. آنگونه که احدی گفته، 6 عامل اصلی مرگ و میر زودرس در سطح جهانی طی سال 2016 به ترتیب فشار خون بالا، مصرف سیگار، قند بالای ناشتا، وزن و کلسترول بالا و پس از آن ذرات معلق در فضای آزاد بوده اند و بر این اساس آلاینده PM2.5 ششمین عامل مرگ و میر زودرس در جهان طبقه بندی شده است. مواجهه با این آلاینده عامل 4.1 میلیون مرگ ناشی از بیماری های قلبی و سکته مغزی، سرطان ریه، بیماری …

به گزارش ایکنا از همدان، در روز بیست و یکم از ماه مبارک رمضان می خوانیم؛ اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ إِلَی مَرْضَاتِکَ دَلِیلاً وَ لاَ تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ عَلَیَّ سَبِیلاً وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ لِی مَنْزِلاً وَ مَقِیلاًیَا قَاضِیَ حَوَائِج الطالبین ای خدا در این روز مرا بسوی رضا و خشنودی خود راهنمایی کن و شیطان را بر من مسلط مگردان و بهشت را منزل و مقامم قرار ده ای برآرنده حاجات طالبان …

حال حرکت هستند که عبور ناگهانی عابر پیاده ای از خیابان و صدای بوق های ممتد راننده تاکسی یکبار دیگر فضا را بهم می ریزد و این بار حتی عابر قبول ندارد که عبورش از چراغ قرمز خطایی بزرگ بوده است و می توانست اتفاق جبران ناپذیری را رقم بزند و پشت سر هم به راننده ناسزا می گوید… مشاجره و دعوای شهروندان بر سر مسائل مختلف از حق تقدم خودروها گرفته تا بگومگوهای مسافران اتوبوس یا تاکسی و مشاجره و …

توجه اینکه Q8 با این پیشرانه هیبریدی در هر صد کیلومتر تنها 0.7 لیتر سوخت مصرف می کند که در نوع خود رقمی فوق العاده به شمار می رود. موتور درون سوز آئودی Q8 می تواند 286 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط این موتور 3 لیتری دیزلی از طریق یک گیربکس 8 سرعته خودکار تیپ ترونیک به سمت هر چهار چرخ هدایت می شود. برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از …

، بیان داشت: بعد از سه ماه بررسی و گرفتن تست های رفتاری از این بیماران شاهد درمان و بهبود حال آنها بودیم. درمان آلزایمر با مصرف مادام العمر دارو امکانپذیر است وی اعلام کرد: درمان و بهبودی بیماران در حالی است که کپسول گل سرخ را مصرف می کنند و به محض قطع آن دوباره همان علائم آلزایمر بر آنها ظاهر می شود و باید یک بیمار آلزایمری تا پایان عمر کپسول گل سرخ را استفاده کند. …

“),t.close()},t.write(‘

قرص دوفاستون در اثر نبود پروژسترون در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار شیمیایی این قرص به پروژسترون طبیعی شباهت بسیاری …

رژیم لاغری از شنبه؛ برنامه غذایی کاهش وزن صددرصد تضمینی اینبار قراره که به هدفتون برسید. ما تا لحظه ای که به …

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883 – 09128833237

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

طرز استفاده قرص duphaston
طرز استفاده قرص duphaston
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *