شرکت داروسازی شفا فارمد

خواص دارویی و گیاهی

 

 

شرکت داروسازی شفا فارمد

شرکت گروه صنایع شفا فارمد، بعنوان یکی از شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت داروسازی کشور، در تلاش است با بهره گیری از دانش مجموعه ای از خبره ترین متخصصان، زمینه ساز خودکفایی کشور در تولید آنتی بیوتیک ها در دو شاخه اصلی ماکرولید و پنی سیلین جی بوده و گام هایی موثر در زمینه ارتقای سلامت کشور بردارد.

این شرکت از سال 1375  با  هدف  توليد سالانه  3 تن انواع آنتى بيوتيک های گروه ماکرولید در زمینی به مساحت 23 هکتار فعالیت خود را آغاز نمود. پس از آن در سال 1389 در راستای اجرای طرح های توسعه ای شرکت و در جهت پیش برد اهداف کشور در زمینه سلامت جامعه، پروژه عظیم تولید مولکول پایه پنی سیلین جی در شرکت گروه صنایع شفا فارمد در فاز تحقیقاتی و پس از آن در فازهای عملیاتی در دستور کار قرار گرفت.

نظر به اهمیت استراتژیک پروژه تولید ماده اولیه پنی سیلین جی بعنوان مولکول پایه برای تولید ده ها آنتی بیوتیک در داخل کشور و با توجه به اهمیت دفاعی، پزشکی و ملی آن تلاش های زیادی در طی دو دهه گذشته برای راه اندازی این پروژه عظیم صورت گرفته بود که هیچکدام از حرکت ها به مرحله اجرایی خود نرسید. اهمیت پنیسیلین جی در حدی می باشد که شورای عالی امنیت ملی ایران در سال 1386 گزارش جامعی در این خصوص تهیه نمود تا کلیه مقدمات برای تولید این ماده در کشور را فراهم گردد.

سرانجام با تلاش شبانه روزی متخصصین امر، در سال 1392  و همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، اولین بچ صنعتی پنی سیلین جی در شرکت گروه صنایع شفا فارمد تولید و روانه بازار صنایع دارویی کشور گردید. 

این ماده حیاتی پایه اولیه سنتز آنتی بیوتیک های بتالاکتام است که از پر مصرف ترین گروه آنتی بیوتیک ها در جهان می باشد.

در این طرح ملی، تولید انبوه پنی سیلین جی با استفاده از آخرین دستاوردهای دانش زیست فناوری صنعتی با هدف خودکفایی کشور و بومی سازی دانش فنی مربوطه صورت پذیرفته است.

 

 

 کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت گروه صنایع شفا فارمد می باشد

روابط عمومی شرکت گروه صنایع شفا فارمد

 

 

 

شرکت گروه صنایع شفا فارمد  در سال 1375  با  هدف  توليد سالانه  3  تن  انواع  آنتى بيوتيک ها از جمله اريترومايسين  پايه  (Erythromycin Base)  که نخستين آنتى بيوتيکى است که در ايران به روش بيوتکنولوژى و با استفاده از فرمانتاسيون توليد مى گردد  تاسيس گرديد. اريترومايسين پايه، به  عنوان يک مولکول مادر در توليد آنتى بيوتيک هاي گروه ماکروليدى شامل اريترومايسين اتيل سوکسينات (Erythromycin Ethyl Succinate)، آزيترومايسين (Azithromycin) ، کلاريترومايسين (Clarithromycin) و روکسي ترومايسين (Roxithromycin) کاربرد دارد . در سال 1378 همزمان با تغييرات بنيادى در ساختار شرکت و به منظور تامين مالى بخشى  از هزينه هاى  طرح  و  همچنين آغاز عملى توليد آنتى بيوتيک ، طراحي و ساخت خط توليد اريترومايسين اتيل سوکسينات (EES) از اريترومايسين پايه با ظرفيت اسمى 1 تن در سال آغاز و اين خط در سال 1379 افتتاح گرديد و توليد آن تاکنون ادامه دارد.  اين خط توليد مستمراً با بهره گيرى از آخرين امکانات تکنولوژى جهانـــى بهينه سازي شده است تا امکان توليد عالى ترين کيفيت محصـول را فراهم سازد.   اين شرکت در گام بعدى در خرداد ماه سال 1385 توليد آزيترومايسين با ظرفيت 2 تن در ســال را راه اندازى نمود و همزمان تحقيقات توليد ماده موثره کلاريترومايسين را نيز آغاز نمود و با موفقیت به بهره برداری رساند. شرکت گروه صنایع شفا فارمد، توسعه سبد محصولات ماکرولیدی را همچنان در اولویت بره های تولیدی خود دارد. از جمله این محصولات می توان آزیترومایسن تیست ماسک را برد که در سال 1391 به بهره برداری رسید.

موقعیت جغرافیایی و مساحت:

این کارخانه در زمینی به مساحت 23 هکتار در منطقه کردان استان البرز و در شهرک صنعتی دارویی برکت قرار دارد.

 

پروژه تولید ماده اولیه پنی سیلین جی:

شرکت داروسازی شفا فارمد

جدیدترین دستاورد شرکت گروه صنایع شفا فارمد، طرح عظیم تولید انبوه پنی سیلین جی می باشد. پنی سیلین جی مولکول پایه اولیه سنتز آنتی بیوتیک های بتالاکتام است که از پر مصرف ترین گروه آنتی بیوتیک ها در جهان می باشد. این پروژه با ارزش استراتژیک بالا پتانسیل تامین 13 تن ماده اولیه پنی سیلین جی یعنی کل نیاز سالانه کشور را داشته و در نتیجه نیاز کشور را به واردات این ماده ارزشمند را برطرف می سازد.

از نکات قابل ذکر در این پروژه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

– تولید سالانه 13 تن ماده اولیه پنی سیلین جی(pen.g) از سلول زنده در شرکت شفا فارمد

تهیه تجهیزات بیوتکنولوژی و اجرای پروژه پنی‌سیلین‌جی در مقیاس صنعتی

– استقرار روش تولید تخمیر دارویی (فرمانتاسیون) در حجم وسیع برای اولین بار در منطقه از مرز چین تا اروپا

– رشد و بومی‌سازی دانش فنی بیوتکنولوژی ساخت فرمانتورها (14هزار لیتری) و بیوراکتورهای صنعتی برای اولین بار در ایران

– رشد صنعت کشاورزی و صنایع غذایی از طریق (کیک پنی‌سیلین‌جی) بعنوان خوراک دام و  تولید گلوکز، ساکارز، روغن ذرت

– میزان سرمایه گذاری معادل 3 میلیون دلار و کل سرمایه گذاری  12 میلیارد ریال

 

منابع انسانی

شرکت شفا فارمد با بهره گیری تعداد تقریبی  25 نفر نیروی متخصص به صورت مستقیم و بیش از 5 نفر به صورت غیر مستقیم به عنوان یکی از تولید کنندگان ماده اولیه انواع آنتی بیوتیک های ضروری فعالیت  می نماید

گواهیه ها و تقدیر ه ها:

شرکت دارویی شفا فارمد با در نظر گرفتن کلیه اصول و استانداردهای بین المللی دارویی و مدیریتی جهانی تاسیس گردیده است. از جمله استانداردهای اخذ شده تا کنون می توان  به گواهی ه GLP از اداره کل آزمایشگاه های کنترل کیفی وزارت بهداشت جهت آزمایشگاه ها در سال 1385 ، گواهیه  ISO9 مدیریت ، طراحی و دریافت گواهی حلال از اتاق تحقیقات و صنایع اسلامی (ICRIC) اشاره نمود.

 

آدرس سایت : www.shafapharma.com



 صورتهای مالی تلفیقی حسابرسی شده عملکرد سال 1395دتهیه شده بر مبنای IFRS

StatementsReport and Consolidated Financial lndependent Auditor and

Legal Inspector’sFor the year ended March 19, 217

Download

شهرک دارویی برکت شهرستان ساوجبلاغ به عنوان نخستین منطقه ویژه اقتصادی دارویی کشور به ثبت رسید.

تاکنون بیش از ۳۵ هکتار از مجموع ۱۰۰ هکتار اراضی صنعتی شهرک

مقامات ارشد سازمان غذا و دارو كشور تايلند در راستاي گسترش همكاري هاي دو جانبه در صنعت دارو با كشور ايران، از كارخانه ايران دارو به عنوان يكي از شركت هاي منتخب


شرکت داروسازی شفا فارمد



آدرس کارخانه: کیلومتر 1 آزادراه کرج- قزوین، کردان، خیابان برکت | 26-44334816،17 | نمابر: 26-44334811

دفتر تهران: میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر، کوچه دوازدهم غربی، پلاک ۶/۱، واحد 5 | تلفن : 21 8817463
نمابر: 8643299 21

کدپستی: 1514745716

email: info@bpic.ir

شرکت دارویی برکت

شرکت داروسازی شفا فارمد

شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز

216 © bpic.ir. ALL Rights Reserved.
Abotus | Terms of Service
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *