شربت ضد سرفه گیاهی پروسپان

خواص دارویی و گیاهی

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

سرماخوردگی بیماری ویروسی است که در فصل های سرد شایعتر است. درمان های دارویی مختلفی برای این بیماری وجود دارد. یکی از داروهای موثر برای درمان شربت پروسپان می باشد که در مدت کوتاهی می تواند علائم سرماخوردگی را کاهش دهد.

شربت پروسپان به عنوان داروی ضد سرفه شناخته می شود. در 1 میلی لیتر از این شربت مقدار کمی عصاره برگ خشک پیچک و مقداری نیز سوربات پتاسیم وجود دارد. نقش سوربات پتاسیم در این شربت نوعی نگه دارنده است. در ادامه این مطلب با نحوه و مقدار صحیح مصرف این دارو، عوارض و شرایط نگهداری آن آشنا می شوید.

همانطور که گفته شد از شربت پروسپان برای درمان سرفه، مخاط دستگاه تنفسی، التهاب و سوزش گلو استفاده می شود. به همین دلیل یکی از داروهای موثر برای درمان بیماری سرماخوردگی محسوب می شود. این شربت با نرم کردن محیط گلو باعث افزایش میزان خلط شده که خود عاملی در از بین بردن سرفه های خشک است. افزایش خلط باعث خروج ویروس های بیماری سرماخوردگی می شوند و سرفه ها نیز به مرور کمتر شده و صدا به حالت عادی بر می گردد. این دارو را می توان بدون نسخه پزشک نیز از داروخانه ها تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد. اما بهتر است که مصرف آن با تجویز و صلاح دید پزشک صورت بگیرد.

شربت ضد سرفه گیاهی پروسپان

میزان استفاده از داروی پروسپان با توجه به گروه های سنی مختلف متفاوت است. این شربت باید در روز سه مرتبه مورد استفاده قرار گیرد. بهتر است که بعد از وعده های صبحانه، نهار و شام مصرف شود. قبل از مصرف شیشه شربت را به خوبی تکان دهید. بهتر است که به کودکان زیر یک سال هیچ دارویی داده نشود اما در صورت تایید پزشک مقدار مصرفی این شربت در کودکان زیر یک و نیم سال باید در حدود یک قاشق مربا خوری و سه مرتبه در طی روز باشد. در کودکان 6 سال تا گروه سنی نوجوانان نیز باید در حدود یک قاشق غذا خوری نیمه پر و سه نوبت در روز مصرف شود. بزرگسالان نیز در حدود یک قاشق غذا خوری پر و سه مرتبه در طی روز باید مصرف کنند. طول دوره درمان با این شربت بسته به علائم و شدت بیماری متفاوت است. اما برای تاثیر دارو و بهبود التهاب سیستم تنفسی باید به مدت یک هفته مصرف شود. اگر بعد از گذشت ده روز بهبودی مشاهده نشد حتما به پزشک مراجعه شود.

تا کنون عوارض خطرناکی از مصرف شربت پروسپان گزارش نشده است. در مواردی ممکن است باعث بعضی مشکلات گوارشی شود. به طور مثال مصرف این شربت در افرادی که معده حساس دارند ممکن است باعث اسهال شود. در صورت مشاهده هر گونه علائم غیر عادی بعد از مصرف داروی پروسپان به یک مرکز اورژانس مراجعه کنید.

مصرف بعضی داروها به صورت همزمان ممکن است سبب کاهش تاثیر یک دارو و یا تاثیر چند برابر شود. تاکنون تداخل دارویی از مصرف همزمان داروی پروسپان با سایر داروها گزارش نشده است به همین دلیل می توان این دارو را همراه با سایر داروها در زمان سرماخوردگی مورد استفاده قرار داد. مصرف همزمان این شربت با داروهای آنتی بیوتیکی باعث تاثیر بهتر نیز می شود و روند درمانی را بهبود می بخشد.

مصرف شربت پروسپان در دوران بارداری و شیردهی باید با نظر و تشخیص پزشک صورت گیرد. مصرف اکثر داروها در زمان شیردهی روز نوزاد نیز تاثیر می گذارد. زیرا مقداری از دارو در شیر مادر ترشح شده و وارد بدن نوزاد می شود. بنابراین برای اطلاع دقیق از بی خطر بودن مصرف این دارو حتما با پزشک مشورت کنید.

شربت پروسپان باید در دمای پایینتر از 25 درجه سانتی گراد نگهداری شود. از یخ زدگی دارو جلوگیری شود و دور از تابش مستقیم آفتاب نگه داری کنید. از مصرف شربت تاریخ مصرف گذشته خودداری کنید و بعد از طی مدت مصرف باقی مانده دارو را دور بریزید.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!





با انواع مدل مبلمان 219 آشنا شوید




نشانی شما منتشر نخواهد شد.







درصورت موجود شدن مجدد این محصول، با شما تماس خواهیم گرفت.

سفارش مکمل های غذایی فقط بصورت پرداخت آنلاین امکان پذیر است

Prospan Hederae Folii

 

شربت ضد سرفه گیاهی پروسپان

شربت سینه پروسپان®  که توسط کمپانی Engellhard ساخته شده است. محصولی کاملا طبیعی است و مواد موثره آن به طور خالص از گیاهان تخلیص شده است. این شربت از نوع خاصی از عصاره برگ خشک پیچک بدست می آید. پروسپان همچنین حاوی ساپونین ها می باشد که تسهیل کننده سرفه می باشند. و تنفس را با باز نمودن برونشها(راه های تنفسی) و نرم نمودن مخاط سخت شده در برونشها تسهیل می نمایند. که سبب می شود سرفه های آزار دهنده کاهش یابند. شربت سرفه پروسپان خلط آور، برطرف کننده اسپاسم و ضد سرفه می باشد. این محصول همچنین بدون الکل، بدون قند و فاقد مواد نگهدارنده است. و دارای طعم مطبوع گیلاس می باشد. به همین دلیل برای کودکان نیز مناسب می باشد. ولی همزمان اثر بخشی مناسبی در بیماریهای تنفسی بزرگسالان دارد. 

موارد مصرف:

زکام حاد (التهاب) دستگاه تنفسی که همراه با سرفه باشد. درمان علامتی بیماریهای التهابی مزمن برونشیال

عوارض جانبی:

در موارد نادر به دلیل وجود سوربیتول ممکن است ایجاد اسهال نماید.

عوارض ناخواسته ای از مصرف همزمان شربت پروسپان با سایر داروها شناخته نشده است. لذا این فرآورده را با اطمینان خاطر همزمان با سایر داروها مانند آنتی بیوتیک ها می توان مصرف نمود.

میزان و نحوه مصرف:

با ظرف اندازه گیری درون جعبه : در صورت عدم تجویز مقدار مصرف توسط پزشک، در نوزادان (زیر 1 سال) و کودکان (بین 1-5سال) 2/5 میلی لیتر از شربت سه بار در روز مصرف گردد. در کودکان دبستانی(6-9 سال) و نوجوانان(بالای 1 سال) 5 میلی لیتر از شربت سه بار در روز و در بزرگسالان 5 تا 7/5 میلی لیتر از محلول سه بار در روز مصرف شود.

بهتر است قبل از مصرف، بطری را خوب تکان دهید.

دوره مصرف:

طول دوره درمان به نوع و شدت علائم بالینی بستگی دارد. با این وجود حداقل مدت مصرف دارو حتی در موارد خفیف التهاب دستگاه تنفسی یک هفته می باشد. درمان با محلول ضدسرفه برای 2 تا 3 روز پس از فروکش نمودن علائم جهت حصول اطمینان از موفقیت درمان باید ادامه یابد. در موارد مقاوم بیماری یا در صورت بروز تنگی نفس، تب و خلط چرکی یا خونی سریعا به پزشک مراجعه شود.

حجم 1 میلی لیتر  


We’re sorry,

We apologize for the inconvenience.

Please try clicking your browsers ‘back’ button or try reloading the home page.

.
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *