سوالات متداول مرکز ملی پیشگیری از ایدز

سوالات متداول مرکز ملی پیشگیری از ایدز
سوالات متداول مرکز ملی پیشگیری از ایدز

در اين بخش با وارد کردن متن پرسش و انتخاب موضوع می توانید پرسش خود را در سایت ثبت
نمایید.

پس از ثبت پرسش، کد رهگیری پرسش شما نمایش داده می شود. این کد را جهت پیگیری پاسخ و یا
نمایش ساير پرسش های ثبت شده خود در ، به خاطر بسپارید.

همچنين در صورتي كه قبلا هم در وبسايت پرسش ثبت كرده ايد، جهت پيوستگي پرسش هاي تان، هنگام
ثبت پرسش جديد، كد پرسش قبلي خود را در كادر مربوطه وارد نماييد.

چنانچه مایلید پاسخِ پرسش شما در نمایش داده نشده و به شخصی شما ارسال گردد،
گزینه ارسال به صورت خصوصی را فعال نماييد.

اگر این امکان را می دهید که کد پرسش خود را فراموش کنید، لطفا به ٣ سوال امنيتي که جهت
بازیابی کد رهگیری درنظر گرفته شده، پاسخ دهید تا در صورت لزوم امكان بازيابي آن فراهم
باشد.

سوالات متداول مرکز ملی پیشگیری از ایدز

جهت بازیابی کد سوال به پرسش های زیر پاسخ دهید

یا در صورت بروز مشکل در بازیابی کد سوال با faq@aids
.ir در
تماس باشید.

سوال شما با موفقیت ثبت گردید

جهت رهگیری و یا دریافت پاسخ سوال خود، لطفا کد زیر را بخاطر بسپارید

اگر این امکان را میدهید که ممکن است کد سوال خود را فراموش کنید، لطفا به دو سوالی
که جهت بازیابی کد سوال درنظر گرفته ایم پاسخ دهید تا در آینده بتوانیم کد سوال شما را برایتان
بازیابی کنید. درغیر این صورت امکانی برای دسترسی به سوال خود نخواهید داشت

6 بهمن 1397

اخبار

6 بهمن 1397

اخبار

8 آذر 1397

رویدادها

12 خرداد 1397

مشکلات روانی کودکان

9 خرداد 1397

اخبار

سوالات متداول مرکز ملی پیشگیری از ایدز

7 خرداد 1397

اخبار

5 خرداد 1397

اخبار

1 خرداد 1397

اخبار

29 اردیبهشت 1397

رویدادها

24 اردیبهشت 1397

اخبار

17 اردیبهشت 1397

اخبار

4 اردیبهشت 1397

اخبار

22 فروردین 1397

اخبار

21 فروردین 1397

اخبار

19 فروردین 1397

مشکلات روانی کودکان

14 فروردین 1397

اخبار

سایت AIDS.ir جز 4 سایت برتر کشور کاندید دریافت تندیس در بخش سلامت، بهداشت و زیبایی گردید.  مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران برای پنجمین سال در جشنواره وب ایران، به عنوان کاندید

با رای به AIDS.ir در بخش نگاه مردمی یازدهمین جشنواره وب ایران، حامی ما باشید. برای رای دادن اینجا کلیک کنید. پس از کلیک روی گزینه ی “رای میدهم در پروفایل اثر در جشنواره و

به گزارش وبدا، دکتر علیرضا رییسی در همایش روز جهانی ایدز که در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای تشخیص عفونت ایدز تا کنون 35 میلیون نفر در دنیا بر اثر این بیماری جا

در تاریخ 1 دسامبر 218، سازمان جهانی بهداشت در روز جهانی مبارزه با ایدز تحت عنوان «اطلاع از وضعیت شما» به شرکای جهانی ملحق خواهد شد. این همچنین فرصتی برای جشن 3 سالگرد روز جهانی ایدز (WAD

نوجوانان افسرده مبتلا به HIV ممکن است در حالت بحـران زده در برابر تـیم پزشـکی حاضـر شـوند. همینطور ممکن است با شکایات جسمی و مشکلات رفتاری حضور پیدا کنند (مثلا رفتارهاي جنسی پرخطـر، سوء

سوالات متداول مرکز ملی پیشگیری از ایدز

پیش از این در مطالب سایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران در مورد زگیل تناسلی، عفونت های منتقله از راه جنسی و سایر بیماری های آمیزشی صحبت کرده ایم. موضوع بره ماه عسل در شب گذشته و دختری که به دل

اگر جویای اطلاعات در زمینه ایدز هستید می توانید با “مراكز مشاوره بیماری های رفتاری” تماس بگیرید. “مراكز مشاوره بیماری های رفتاری” در سراسر كشور تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی هستند. فعالیت این مراكز در زمینه ایدز و بیماری های آمیزشی است. آموزش، مشاوره و آزمایش محرمانه و رایگان به منظور تشخیص اچ‌ آی وی، خدمات كاهش آسیب های ناشی از اعتیاد (توزیع سرنگ، سوزن) و ارائه كاندوم از جمله خدماتی است كه در این مراكز ارائه می گردد.

آزمایشگاه تخصصی مرکز تحقیقات ایدز ایران با دو رویکرد خدماتی و پژوهشی بنیان نهاده شده است. خدمات پاراکلینیکی اختصاصی شامل آزمایش های تشخیصی و تأییدی ابتلا به عفونت اچ آی وی و همچنین سنجش تعداد سلول های CD4، سنجش بارویروسی و پاکسازی اسپرم آلوده به ویروس در افرادی که با اچ آی وی/ایدز زندگی میکنند ارایه می شود. علاوه بر این آزمایشگاه مرکز تحقیقات ایدز ایران با دانشگاه های برتر کشور در تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی همکاری دارد.

انجمن تنظيم خانواده ايران باشگاه یاران مثبت را ویژه ی افرادی که با اچ آی وی/ایدز زندگی می کنند در سال 1384 با حمايت مجتمع بيمارستانی امام خمينی تهران و به كمک مركز تحقيقات ايدز ايران، راه اندازی نموده است. در این باشگاه که با مشارکت افراد مثبت اداره می شود علاوه بر فعالیت های آموزشی و تفریحی، عموم افرادی که مایل به مشاوره هستند می توانند از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شوند. مشاوره حضوری و تلفنی همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 8 الی 16 ارایه می شود. شماره تلفن های خطوط هات لاین : 665933 (21) – 66581517 (21)

سوالات متداول مرکز ملی پیشگیری از ایدز

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با اشاره به آمارهای نگران‌کننده درباره افزایش ابتلا به ایدز در ایران گفت: روند شیوع بیماری ایدز در ایران متأسفانه کنترل نشده و بیماری همچنان از طریق تماس جنسی در حال انتقال است. دکتر مینو محرز در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر افزود: طی سال های گذشته، اپیدمی بیماری در بین مصرف کنندگان مواد مخدر تزریقی که مردان بودند مشاهده می شد و نسبت آمار ابتلای مردان به زنان متفاوت نشان می داد.

عضو کمیته کشوری ایدز ضمن تاکید بر لزوم افزایش آگاهی جامعه و همچنین پزشکان به منظور چگونگی برخورد با بیماران مبتلا به ایدز، دلایل پذیرفته نشدن جراحی این بیماران از سوی برخی پزشکان را توضیح داد. دکتر مینو محرز در گفت وگو با ایسنا، در این خصوص اظهار کرد: ما هنوز هم شاهد هستیم که برخی پزشکان، از درمان بیماران اچ آی وی سرباز می‌زنند و ممکن است به علت ترس از مبتلا شدن آنها را جراحی نکنند. چون همچنان، میزان آگاهی در این خصوص، حتی در گروه پزشکی و تخصصی بالا نیست.

مرکز تحقيقات ايدز وابسته به دانشگاه علوم پزشکي تهران در نظر دارد طي بهار 1396 کارگاهي تخصصي با تمرکز بر طراحي مطالعات باليني و متدولوژي تحقيق برگزار نمايد. این کارگاه در تاریخ 17 فروردینماه آغاز گردیده و بمدت 1 هفته ادامه خواهد داشت. جلسات در روزهای پنجشنبه هر هفته و بمدت 3 ساعت برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با تاکید بر ضرورت جلوگیری از گسترش بیماری ایدز از طریق آگاهی بخشی فراگیر به خانواده ها درباره این بیماری، گفت: بیماران اچ آی وی مثبت با اجرای یک سری راهکارها و تدابیر می توانند ازدواج کنند و فرزند سالم به دنیا آورند. ایدز یک بیماری ویروسی است که یک دوره بسیار کند دارد، با درمان قابل کنترل است و اگر فرد به موقع مراجعه کند، بیماری کشنده نیست.

در روز پنجشنبه خانم دکتر پریسیلیا آناستاسیا از مرکز تحقیقات ایدز ایران، آزمایشگاه مرکزتحقیقات ایدز ایران، باشگاه یاران مثبت تهران و مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری بیمارستان امام خمینی بازدید به عمل آوردند.

کتاب اصول دستورالعمل واکسیناسیون بالغین به همت گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همکاران گروه داخلی همین دانشگاه که ارتباط زیادی با این بیماران دارند، تألیف و رونمایی شد.

بر اساس آخرین گزارش بره مشترک ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS) حدود 46% از افرادی که با اچ آی وی/ایدز زندگی می کنند دسترسی به درمان داشته اند و تعداد 18.2 میلیون نفر در سراسر جهان تحت درمان ضدرتروویروسی قرار دارند.

بر اساس آخرین گزارش بره مشترک ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS) تعداد 36.7 میلیون نفر در دنیا با اچ آی وی/ایدز زندگی میکنند که ازین میان 2.1 میلیون مورد اخیرا شناسایی شده اند.

الگوی راه انتقال در کشور در سال های اخیر تغییر کرده است به گونه ای که از کل موارد شناسایی و گزارش شده در شش ماه اول سال 1394 زنان و مردان به ترتیب 34 و 66 درصد موارد را تشکیل می دهند. راه احتمالی انتقال 41% روابط جنسی، 39% اتزریق مواد مخدر، 3% از مادر به کودك ذکر شده است. در 17% موارد راه احتمالی ابتلا بیان نشده است. لازم به ذکر است که هیچ مورد ابتلا جدیدی از طریق خون و فرآورده های خونی ثبت نشده است.

بر اساس گزارش مرکز مدیریت بیماری های واگیر تا پایان نیمه اول سال 1394 تعداد 3183 نفر مبتلا به اچ آی وی/ایدز در کشور شناسایی، ثبت و گزارش شده است. شایعترین علل ابتلا از آغاز شیوع همه گیری تزریق با سورنگ مشترک بین مصرف کنندگان مواد (67%)، رابطه جنسی (18%) و انتقال از مادر به کودک (2%) ثبت شده است.

بنابر چهارمین بره ی استراتژیک کشوری کنترل ایدز سعی بر این است که تا پایان سال 1398:
9% افراد مبتلا شناسایی شوند. – 9% افراد شناسایی شده تحت درمان ضد رتروویروسی قرار گیرند. – در 9% افراد تحت درمان، بارویروسی آنقدر کاهش یابد که غیر قابل اندازه گیری شود.

تهران- انتهای بلوار کشاورز- مجتمع بیمارستانی امام خمینی- پشت ساختمان عفونی(ساختمان 6)- مرکز تحقیقات ایدز ایران. شماره تماس: 66581583-21

حقوق این سایت متعلق به مرکز تحقیقات ایدز ایران می باشد. هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

علمی آموزشی

پزشکی

ایدز

میزگرد

سوالات متداول مرکز ملی پیشگیری از ایدز

ارتباط با سردبیر newsroom@irna.ir

تماس بی واسطه با مسئولین

بالای صفحه

خبر گزاری جمهوری اسلامی       پست الکترونیک : irna@irna.ir

© کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

سوالات متداول مرکز ملی پیشگیری از ایدز
سوالات متداول مرکز ملی پیشگیری از ایدز
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *