رژیم لاغری جنرال موتورز 2018

رژیم لاغری جنرال موتورز 2018
رژیم لاغری جنرال موتورز 2018

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

رژیم جنرال موتورز (GM) برنامه‌ی غذایی است که وعده می‌دهد فرد می‌تواند با پیروی از آن در یک هفته تا ۶/۸ کیلوگرم از وزن خود کم کند. این رژیم به شما اجازه می‌دهد هر روز غذاهای مختلف بخورید. طرفداران رژیم جنرال موتورز مدعی‌ هستند این تکنیک می‌تواند بدن را به کاهش وزن وادارد و زودتر از سایر رژیم‌ها موجب چربی‌سوزی شود. اما آیا واقعا این رژیم غذایی مؤثر است؟ در این مطلب به بررسی رژیم جنرال موتورز، مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

رژیم لاغری جنرال موتورز 2018

گویا این رژیم غذایی را در سال ۱۹۸۵ برای کارکنان شرکت جنرال موتورز طراحی کردند. می‌گویند این رژیم نتیجه‌ی آزمایشات و مطالعات گسترده‌ی وزارت کشاورزی و سازمان غذا و داروی ایالات متحده و مرکز تحقیقات دانشگاه جان هاپکینز (Johns Hopkins Research Center) بوده است. به‌نظر می‌رسد این ادعاها بیشتر به باورهای عامه و کم‌ارزش می‌مانند. ریشه‌ی واقعی رژیم جنرال موتورز مشخص نیست.

برنامه‌ی این رژیم هفتگی است و در هر روز تنها می‌توانید غذاهایی خاص مصرف کنید. به‌عنوان مثال رژیم غذایی‌تان در روز دوم باید تنها به مصرف سبزیجات محدود شود. در حالی‌که در روز پنجم طبق دستورالعمل باید چند عدد گوجه‌فرنگی با پوست و مقدار زیادی گوشت بخورید. این رژیم غذایی باید بتواند نتایج زیر را به بار آورد:

طرفداران این رژیم غذایی دلیل تأثیرگذاری آن را وجود غذاهای کم‌کالری این رژیم مانند میوه‌ها و سبزیجات می‌دانند. با مصرف این غذاها کالری دریافتی کاهش می‌یابد، به عبارت دیگر، کالری دریافتی‌ از کالری‌ مصرفی کمتر می‌شود.

مطابق این برنامه، بسیاری از غذاهای موجود در این رژیم غذایی، کالری منفی دارند، یعنی، کالری موردنیاز برای هضم آنها از کالری‌ای که در بدن تولید می‌کنند، بیشتر است.

بسیاری از غذاها در این رژیم محتوی مقدار زیادی آب هستند. به‌همین دلیل طرفداران این رژیم غذایی معتقدند این رژیم می‌تواند به چربی‌سوزی و دفع سموم بدن‌ کمک کند.

حامیان این رژیم غذایی توصیه می‌کنند اگر می‌خواهید به اهداف کاهش وزن درازمدت‌ خود برسید، این رژیم را در چند دوره با فاصله‌ی پنج تا هفت روز تکرار کنید.

این رژیم شامل برنامه‌‌ای هفت روزه است و هر یک از این روزها قوانینی متفاوت دارند. مطابق این رژیم باید هر روز ۸ تا ۱۲ لیوان آب بخورید تا آب بدن‌ در طول مدت رژیم تأمین شود. ورزش جزو الزامات این برنامه نیست و فرد برای انجام تمرینات ورزشی مختار است. البته این رژیم غذایی مخالف انجام تمرینات ورزشی در سه روز اول است. از سوی دیگر به افراد اجازه می‌دهد تا هر روز دو تا سه کاسه از «سوپ شگفت‌انگیز جنرال موتورز» بخورند. این سوپ با کلم، کرفس، گوجه‌فرنگی، پیاز و فلفل دلمه‌ای درست می‌شود.

در ادامه، دستورالعمل‌های خاص هریک از روزهای رژیم جنرال موتورز آمده است:

در رژیم جنرال موتورز علاوه بر دستورالعمل‌های بالا، باید به نکات دیگری نیز توجه کنید.

در اینجا نمونه‌ای از برنامه‌ی غذایی که باید در طول هفت روز رژیم دنبال کنید،‌ آمده است:

هیچ مطالعه‌ای رژیم جنرال موتورز را به‌طور کامل بررسی نکرده، ولی بر روی جنبه‌هایی از آن تحقیقاتی گرفته است.

این رژیم، فرد را به مصرف زیاد سبزیجات و میوه‌ها تشویق می‌کند که در کاهش وزن مؤثرند زیرا کالری پایینی دارند و می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند.

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ بر روی بیش از ۱۳۳۰۰۰ شرکت‌کننده صورت گرفت، مشاهده شد افراد دارای بیشترین میزان مصرف میوه‌ها و سبزیجات غیرنشاسته‌ای در دوره‌ی چهار ساله‌ی این مطالعه، کمتر از بقیه در معرض تغییرات وزنی قرار گرفتند.

رژیم جنرال موتورز مصرف برخی نوشیدنی‌های چاق‌کننده را محدود می‌کند، ازجمله نوشیدنی‌های شیرین که براساس تحقیقات در افزایش وزن مؤثرند. نوشیدنی‌های الکلی نیز به‌خاطر کالری بالا می‌توانند موجب افزایش وزن شوند.

رژیم جنرال موتورز در مورد غذاهایی که اجازه دارید در روز مصرف کنید، محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای اِعمال می‌کند. با این‌وجود به شما اجازه می‌دهد تا نوع گوشت، میوه و سبزیجاتی مصرفی را براساس ذائقه‌ی خود انتخاب کنید.

رژیم جنرال موتورز معایبی نیز دارد از جمله:

بزرگترین مشکل رژیم جنرال موتورز این است که هیچ تحقیقی در مورد عملکرد آن انجام نشده است. غیر از برخی داستان‌های بی‌پایه و اساس، هیچ مطالعه‌ای صحت ادعاهای این رژیم را تأیید نمی‌کند.

ظاهرا برخی از غذاهای این رژیم کالری منفی دارند، به عبارت دیگر کالری که بدن باید برای هضم این غذاها بسوزاند بیشتر کالری خود غذاست ولی هیچ مدرکی این ادعا را ثبات نمی‌کند.

درست است که کالری موردنیاز برای هضم برخی غذاها بیشتر از کالری دریافتی از آنهاست، ولی غذاهای موجود در رژیم جنرال موتورز جزو این غذاها نیستند.

این برنامه‌ی غذایی توازن مناسبی ندارد و ممکن است در بعضی روزها به‌خاطر مقدار کم برخی درشت‌مغذی‌ها احساس گرسنگی شدید کنید. به‌عنوان مثال در بیشتر روزها مقدار پروتئین موجود در این رژیم بسیار کم است که می‌تواند تأثیرات منفی بر بدن داشته باشد زیرا مطالعات متعدد از نقش پروتئین‌ها در کاهش اشتها و کمک به کاهش وزن حکایت دارند. در مطالعه‌‌ای شش ماهه که ۶۵ نفر در آن شرکت داشتند، کسانی که رژیم سرشار از پروتئین را دنبال می‌کردند در قیاس با کسانی‌ که رژیم سرشار از کربوهیدرات داشتند، به‌طور متوسط ۳/۸ کیلوگرم بیشتر وزن از دست دادند.

کمبود سایر مواد مغذی ضروری، یکی دیگر از مهمترین ایرادات این رژیم است. به‌عنوان مثال در سه روز اول مقدار چربی، ویتامین B۱۲، آهن، کلسیم و برخی مواد دیگر بسیار کم است.

بیشتر وزنی که در این رژیم غذایی کاهش می‌یابد،‌ آب است، نه چربی. وقتی کالری دریافتی‌ را کاهش دهید، بد‌ن‌تان دنبال منابع دیگری برای تأمین انرژی می‌گردد. به همین دلیل بدن‌ گلیکوژن، مولکول‌هایی که انرژی را ذخیره می‌کنند و در کبد و عضلات وجود دارند، می‌شکند تا انرژی لازم برای بدن را فراهم کند.

گلیکوژن محتوی مقدار زیادی آب است. بنابراین با شروع تجزیه‌ی گلیکوژن، آب بدن کم می‌شود و به‌سرعت وزن‌ کم می‌کنید. متأسفانه کاهش وزن با این روش معمولا موقتی است و با شروع دوباره‌ی رژیم غذایی معمول وزن‌تان افزایش می‌یابد.

برای کاهش وزن درازمدت و پایدار باید رژیم غذایی متوازن را با تمرینات ورزشی همراه کنید. تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که این روش، بهترین روش برای کاهش وزن است.

بسیاری از افراد به دنبال راه‌های فوری برای کاهش وزن هستند. متأسفانه نمی‌توان در یک هفته کاهش وزنی بادوام و پایدار داشت. با اینکه این رژیم شما را به مصرف میوه‌ها و سبزیجات و خودداری از مصرف نوشیدنی‌های شیرین تشویق می‌کند، ولی معایب آن بیشتر از فواید است.

به‌طور خلاصه، هیچ تحقیقی این رژیم را تأیید نمی‌کند. این رژیم خالی از مواد مغذی ضروری است و نمی‌تواند موجب کاهش وزن پایدار شود.

به‌جای اینکه مانند یویو وزن‌تان در نوسان باشد، بهتر است در زندگی روزمره‌ از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید که کلید دستیابی به وزن مناسب و سلامتی‌ است.

برگرفته از: healthline

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

رژیم لاغری جنرال موتورز 2018

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

با درود فراوان
بعلت کم خونی باعث ضعف شدید در بنده خواهد شد
با تشکر

اگر مشکل کمخونی دارید بهتره برای رژیم با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. چون تغذیه میتونه توی تشدید مشکلتون موثر باشه

من این رژیم رو امتحان کردم و تونستم باهاش یک و نیم کیلو وزن کنم. البته هدف من از این رژیم سم‌زدایی بود، نه کاهش وزن.

برای سم زدایی بدن تاکید بر مصرف میوه و سبزیجات تازه و ارگانیک و خودداری از مصرف غذاهای آماده، بسته بندی و فرآوری شده راه بسیار خوبی است.

سلام ,
برای سم زدائی از بدن
دم نوش جعفری عالیه

جالب بود من که از روش اولی خوشم اومد ممنون از شما

متشکرم از نظرتون

رژیم و تغذیه

خواص سمنو؛ طرز تهیه و خواص شگفت‌انگیز آن برای بدن

۱۵ غذای مفید که هنگام سرماخوردگی باید بخورید

رژیم خام خواری برای لاغری؛ آیا رژیم خام خواری سالم است؟


پیشگیری از سرطان با مصرف ۱۳ خوراکی سالم

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

آخرین مطالب

خواص زنجبیل در صبحانه؛‌ چرا باید صبح‌تان را با زنجبیل شروع کنید‌؟

معرفی کتاب زندگی نامه نلسون ماندلا به قلم خودش


غلبه بر استرس با ۵ حرکت ساده یوگا

اضطراب سخنرانی چیست و چطور می‌توان آن را کنترل کرد؟

خواص آب پیاز برای مو؛ آب پیاز چگونه به رشد مو کمک می‌کند؟

ترین های جهان

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

معروف ترین موزه های جهان؛ ۱۰ موزه برتر جهان با آثار تاریخی حیرت‌انگیز

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

پردرآمدترین شغل های جهان؛‌ ۲۰ شغل با بیشترین درآمد در دنیا


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

لیست سریال های ماه رمضان و زمان پخش سریال های ماه رمضان امسال هر کدام جذابیت خاص خود را دارد از بردار جان شبکه سه گرفته تا دل دار شبکه دو  و سریال از…

حمید هیراد خواننده موسیقی پاپ آهنگ جدیدش به نام دهه شصت را بتازگی منتشر کرد. در ادامه می توانید اهنگ دهه شصت حمید هیراد را با بالاترین کیفیت دانلود کنید آهنگ دهه شصت حمید…

مهدی جهانی خواننده موسیقی پاپ تک آهنگ جدیدش به نام اگه بودی را بتازگی منتشر کرد. در ادامه می توانید این اهنگ را با کیفیت خوب دانلود کنید آهنگ اگه بودی مهدی جهانی دانلـــود…

خلاصه سریال برادر جان و اسامی بازیگران سریال را که به کارگردانی محمدرضا‌ آهنج در شب های ماه مبارک رمضان از شبکه ۳ سیما پخش می شود را مشاهده می کنید خلاصه سریال بردار…

 صفحه اول روزنامه های امروز کشور  روزنامه های  آرمان امروز ، آفتاب یزد ، ابرار ، ابرار اقتصادی ، ابتکار ، اعتماد ، افکار  ، اقتصاد پویا ، اطلاعات ، ایران ، بانی فیلم…

رژیم لاغری جنرال موتورز 2018

 قیمت دلار ۱۷ اردیبهشت ۹۸  قیمت و و ارز  قیمت دلار امروز ۹۸ در بازار آزاد  و قیمت آنلاین دلار  و قیمت دلار ازاد امروز در بازار قیمت دلار صرافی ملی بروزرسانی…

قیمت روز سکه و طلا  قیمت طلا ۱۷ اردیبهشت ۹۸  – قیمت طلا اتحادیه طلا و جواهرات تهران و مزنه طلا  قیمت لحظه ای طلا در تلگرام قیمت خرید طلا از مشتری انلاین بروزرسانی ساعت…

ملودرام عاشقانه ای است که با نقش آفرینی الناز حبیبی و محمدرضا غفاری بر روی آنتن شبکه دو سیما می رود. با ما درباره خلاصه سریال دلدار در مطلب امروز به همراه اسامی بازیگران…

لاکتوفم Lactofem یک محصول پروبیوتیکی برای خانم هاست که هم به صورت خوراکی و هم واژینال مصرف می شود. قرص لاکتوفم برای بر طرف کردن باکتریها می باشد که موارد مصرف و عوارض قرص لاکتوفم را…

اختلال هورمونی در زنان چیست؟ به بهم ریختن تعادل هورمونی اختلال هورمونی در زنان گفته می‌شود. با معرفی قرص مدروکسی پروژسترون برای چیست و چگونگی مصرف این دارو و عوارض و پیشگیری از عوارض…

همه پدر و مادرها وقتی زمان ختنه فرزندشان فرا می رسد بسیار نگران می شوند. والدین یک سری اقدامات و فعالیت ها را باید انجام دهند که این نگرانی برطرف شود. گهر در این…

آیا می دانید فود کورت چیست؟ فود کورت نوع جدیدی از رستوران ها است که به طور معمول در آن ها غذاهای آماده یا همان فست فود سرو می شود. گهر در این بخش…

همانطور که می دانید برخی از پیامبران و امامان هستند که هنوز هم زنده هستند. مانند حرت عیسی (ع). اگر می خواهید با امامان و پیامبران زنده بیشتر آشنا شوید این بخش گهر را…

یکی از سرداران بزرگ و مشهور ایرانی آریوبرزن است. این سردار، یکی از شاهزادگان دوره هخامنشی بوده که افتخارات زیادی برای ایران کسب کرده است. گهر در این بخش بیوگرافی آریوبرزن را شرح می…

همانطور که می دانید سگ ها نژادهای مختلفی دارند و هر کدام از این نژادها، ویژگی های فیزیکی و ظاهری متفاوتی دارند. برای آشنایی با نژاد سگ سرابی این بخش گهر را تا پایان…

قورمه سبزی یکی از غذاهای معروف ایرانی است که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. اما برای تهیه این غذای خوشمزه، باید نکات ریزی را دانست. گهر در این بخش رازهای پخت قورمه سبزی خوشمزه…

تولید محتوا یکی از مهمترین عوامل موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی است. اهمیت تولید محتوا تا آنجا است که بیل گیتس می گوید: «محتوا پادشاه است». اگر می خواهید بدانید تولید محتوا چیست…

گوگل مپ یکی از سرویس های گوگل است که کار مکان یابی را بر عهده دارد. این برنامه کاربردی، ترفندهای زیادی دارد که کار با آن را ساده و در عین حال جذاب می…

شیلا خداداد و همسرش (دکتر فرزین سرکارات) در افتتاحیه یک رستوران در تهران حضور یافتند. در ادامه عکسهای شیلا خداداد و همسرش را مشاهده می کنید شیلا خداداد و همسرش در افتتاحیه یک رستوران

المیرا دهقانی بازیگر جوان که با فیلم لحظه گرگ و میش معرفی و شناخته شد عکس سلفی از خود منتشر کرد. قیافه ژولیده المیرا دهقانی یک سلفی خسته را از او ثبت کرد 🙂 دهقانی…

دانلود برنامه مونو جایگزین تلگرام طلایی …

لیست سریال های ماه رمضان و زمان پخش …

عکسهای آتلیه ای عجیب الناز شاکردوست …

سلفی روناک یونسی و همسرش در باشگاه بدنسا …

عکسهای نامتعارف محسن افشانی و همسرش در ا …

عکس متفاوت و دیدنی نیکی کریمی و خواهرش …

عکس سلفی مهناز افشار و برادر شوهرش …

عکسهای میکاپ مراسم عروسی الهام حمیدی …

عکسهای شاهرخ استخری و خواهرش …

عکس لیلا بلوکات و شیلا خداداد در سالن زی …

دانلود آهنگ دهه شصت حمید هیراد …

دانلود آهنگ اگه بودی مهدی جهانی …

خلاصه سریال بردار جان + اسامی بازیگران س …

عناوین روزنامه های امروز سه شنبه ۱۷ اردی …

راهنمای والدین برای ختنه کردن نوزاد …

فود کورت چیست ؟ + فود کورت های تهران …

پیامبران و امامان زنده کدام ها هستند؟ …

رژیم لاغری جنرال موتورز 2018
رژیم لاغری جنرال موتورز 2018
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *