رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم

رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم
رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

برای لاغری شکم چه بخوریم؟ شاید شما هم درباره‌ی غذاهایی که نه تنها موجب کاهش وزن بلکه باعث از بین رفتن چربی‌های شکمی می‌شوند، شنیده باشید. ممکن است شما از آن دسته‌ افرادی باشید که اکنون هم غذاهای این چنینی مانند ماهی سالمون، سبزیجات، آووکادو، لبنیات و خشکبار را برای لاغری شکم و پهلو و داشتن شکمی تخت در رژیم لاغری شکم خود قرار داده باشید. بر اساس آخرین پژوهش‌ها، چندین خوراکی جدیدِ «شکم‌کوچک‌کن» به این فهرست اضافه شده است. این غذاها میل شما به کربوهیدرات و انواع دسرها را برطرف و حس چشایی‌تان را تقویت می‌کنند. در ادامه این مقاله با هم لیست خوراکی‌ایی که برای لاغری شکم مفید هستند را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم که بهتر است برای لاغری شکم چه بخوریم؟رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم

اگر می‌پرسید که برای لاغری شکم چه بخوریم، باید گفت مطالعه روی زنان برزیلی نشان داده است که سایز کمر زنانی که طی یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ای از مکمل روغن نارگیل در رژیم غذایی‌ استفاده کرده‌اند، کوچک شده است. روغن نارگیل شامل نوعی اسید چربِ اشباع شده به نام اسید لوریک (Lauric Acid) است که در بدن به سرعت تبدیل به انرژی می‌شود. این یعنی کالری اسید لوریک، پیش از اینکه تبدیل به چربی انباشته شود، می‌سوزد و تبدیل به انرژی می‌شود و باعث لاغری شکم شما می‌شود. لزومی ندارد آن را به شکل قرص مصرف کنید، کافی است روغن نارگیل تصفیه شده را جایگزین روغن‌های دیگر در دستور غذای‌تان کنید.

دومین پاسخی که در جواب به سوال برای لاغری شکم چه بخوریم، می‌توان داد این است که بگوییم خوراکی‌های بنفش و قرمز! تحقیقات تازه‌ی مجله‌ی تغذیه‌ی بالینی اروپا (European Journal of Clinical Nutrition) نشان داد زنانی که در یک بازه‌ی زمانی ۳ ساله رژیم غذایی سرشار از محصولات قرمز یا بنفش‌رنگ مانند انگور، گوجه، بادمجان و کلم دارند، نسبت به زنانی که رژیم غذایی‌شان بیشتر شامل سبزیجات و میوه‌های سبز، زرد یا نارنجی بوده است، چربی شکمی کمتری داشته‌اند. برخی پژوهش‌ها ادعا می‌کنند وجود فلاونوئید در برخی از این محصولات مانع جذب چربی می‌شود یا بر فرآیند چربی سوزی تأثیر گذاشته و باعث لاغری شکم می‌شود. پس سعی کنید در رژیم لاغری شکم و پهلو حتما از خوراکی‌های بنفش و قرمز هم استفاده کنید.

یکی از خوراکی‌های مناسب برای رژیم لاغری شکم، سرکه انار است. بنا بر پژوهش محققین کُره‌ای مصرف ۳۰ میلی‌لیتر سرکه‌ی انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت ۸ هفته، باعث کاهش ۳٫۷ درصدی چربی شکمی و در نهایت باعث لاغری شکم در آنها شده است. به گفته‌ی دکتر کارول جوهانسون (Carol Johnston)، استاد دانشگاه آریزونا، همه‌ی انواع سرکه دارای اسید اَستیک هستند که هم در هضم نشاسته تأثیر دارد و هم آنزیم مؤثر در چربی‌سوزی را تحریک می‌کند.

بر مبنای مطالعه‌ای در دانشگاه تافتز (Tufts University)، کسانی که روزی ۳ پُرس یا بیشتر غلات کامل مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که کمتر از نیم پُرس غلات کامل می‌خورند، ۱۰ درصد کمتر چربی شکمی دارند. رهبر این گروه تحقیق، دکتر نیکولا مک‌کُون (Nicola McKeown) می‌گوید: این مسئله ممکن است به دلیل اثر غلات کامل بر هورمون‌های کنترل اشتها و بروز احساس سیری باشد؛ یا به دلیل فیبر موجود در غلات کامل که با تحریک برخی هورمون‌ها، ذخیره‌ی چربی شکمی را کاهش می‌دهد. اما نکته‌ی قابل توجه این است که افرادی که غلات تصفیه شده مصرف کرده‌اند (انواع نان و شیرینی‌های سفید)، کاهشی در چربی شکمی‌شان نداشته‌اند. بنا بر توصیه‌ی دکتر مک‌کون بهتر است غلات تصفیه‌شده را با غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای یا فارو (غذايي تهيه شده از انواع خاصی از گندم) جایگزین کنید.

یکی از دوستداران لاغری شکم انواع حبوبات است. آنطور که مطالعات مجله‌ی اُبیسیتی (Obesity) نشان ‌می‌دهد، به ازای مصرف ۱۰ گرم فیبر در هر روز، احتمال بروز چربی شکمی ۴ درصد کاهش می‌یابد. به گفته‌ی محققان، بهترین منبع فیبر انواع حبوبات هستند به ویژه عدس، لوبیای سیاه و لوبیای لیما (لوبیای عروس) که در هر نصف فنجان از آنها، ۷ تا ۸ گرم فیبر وجود دارد. سرپرست محققین اُبیسیتی، دکتر کریستن هیرستون (Kristen G. Hairston) معتقد است، لوبیای چشم‌بلبلی و لوبیا قرمز هم انتخاب‌های خوبی هستند زیرا به ازای هر نصف فنجان، ۴ تا ۵ گرم فیبر دارند.

به گفته‌ی دکتر لیندسی براون (Lindsay Brown)، استاد دانشگاه کویینزلند، که درباره‌ی اثرات چیا در حذف چربی شکمی مطالعه کرده‌ است، دانه‌ی چیا علاوه بر پروتئين و فیبر حاوی اسید چرب ALA (آلفا لینولنیک اسید) است که مانع احاطه شدن اعضای حیاتی موجود در ناحیه‌ی شکمی توسط چربی می‌شود. دانه‌های چیا را می‌توان با انواع اسموتی مخلوط کرد، همراه با ماست میل نمود یا از ترکیب آن با شیر بادام، کمی دارچین و عسل، نوعی پودینگ تهیه کرد.

برای چربی سوزی شکم دارچین زیاد مصرف کنید. دارچین یکی از مدافعان لاغری شکم است که در کابینت ادویه‌های‌تان خواهید یافت. دانشمندان ژاپنی در آزمایشی، چندین موش را تحت رژیم غذایی پرچرب و پرقند قرار دادند، به رژیم غذایی گروهی از موش‌ها روغن دارچین، که عطر و طعم گرم دارچین از آن است، اضافه کردند. پس از یک ماه، موش‌هایی که ترکیبات دارچین را مصرف کرده بودند، چربی شکمی کمتری داشتند. کارشناسان معتقدند این ماده در از بین بردن توده‌های چربی مؤثر است. کری گنز (Keri Gans) نویسنده‌ی «یک تغییر غذاییِ کوچک» توصیه می‌کند در غذاهای روزانه‌ی خود برای کمی دارچین، به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری، جا باز کنید.

مانند بسیاری از دشمنان چربی، شکلات حاوی فلاونوئید است؛ به همین دلیل محققین اسپانیایی در پژوهش اخیر خود روی ۱۴۵۸ نوجوان، دریافتند کسانی که شکلات بیشتری مصرف می‌کنند، کمر باریک‌تری دارند. دکتر گارسیا، یکی از محققین این پژوهش و استاد دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه گرانادای اسپانیا، می‌گوید: نوع شکلات مهم نیست اما شکلات‌ تلخ ۷۰درصد، حاوی مقادیر زیاد کاتچین (Catechin)، یکی از انواع فلاونوئیدها هست که بر عملکرد انسولین و تولید کورتیزول (هورمونی که باعث ذخیره‌ی چربی در ناحیه‌ی شکم می‌شود) اثر می‌گذارد. تانیا زوکربرات (Tanya Zuckerbrot)، بنیانگذار رژیم غذاییِ عاملِ F توصیه می‌کند به جای شیرینی‌های معمول در رژیم غذایی، روزانه حدود ۳۰ گرم شکلات تلخِ ۷۰درصد مصرف کنیم. همچنین، شکلات تلخ را می‌توانید علاوه بر خوردنی‌ای برای لاغری شکم، به عنوان ماده‌ی انرژی‌زا در باشگاه و در هنگام ورزش استفاده کنید.

تخم کتان برای کاهش وزن و چربی سوزی شکم بسیار مفید است. این ماده‌ی خوراکی با فیبر فراوانش به شما احساس سیری می‌دهد، سرشار از امگا-۳ و لینان (lignan) است که به از دست دادن وزن کمک می‌کند. وقتی هر قاشق غذاخوری تخم کتان تنها ۳۶ کالری دارد، گنجاندن آن در رژیم غذایی‌تان کار ساده‌ای است.

فیبر موجود در تخم کتان به اندازه‌ی است که تنها یک قاشق غذاخوری از آن برای اثرگذاری کافی‌ است. پژوهشی در سال ۲۰۱۲ نشان داد فیبر تخم کتان برای کاهش اشتها مفید است. فیبر محلول در تخم کتان فرایند گوارش را کند و از تبدیل شدن گلوکز به قند جلوگیری می‌کند. تنظیم قند خون به کاهش وزن کمک می‌کند زیرا قند اضافه‌ همیشه تبدیل به چربی می‌شود. افزایش قند همچنین با رهاسازی انسولین پیام توقف سوخت چربی‌های ذخیره‌شده را به بدن می‌دهد. به علاوه فیبر موجود در تخم کتان حاوی نوعی باکتری خوب است که ممکن است باعث کاهش وزن شود.

امگا‌-۳ احتمال بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد و بنابر پژوهشی در سال ۲۰۱۳ مصرف به‌اندازه‌ی آن مانع چاقی می‌شود. امگا-۳ با افزایش سطح آدیپونکتین (adiponectin)، هورمونی که توسط سلول‌های چربی ترشح می‌شود و سوخت‌وساز لیپید و گلوکز را تنظیم می‌کند، به کاهش وزن کمک می‌کند.

تنها دو ماده‌ی خوراکی حاوی مقادیر فراوان لینان هستند: تخم کتان و کنجد. و میزان لینان موجود در تخم کتان ۷ برابر بیشتر ازکنجد است. لینان با کاهش کلسترول می‌تواند بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش دهید. همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن با رشد تومورهای سرطانی مقابله می‌کند، هرچند نیاز به تحقیق بیشتری در این زمینه است. با اینکه پژوهش‌ها اثر لینان بر کاهش وزن را ثابت نکرده‌اند، ویژگی‌ بالقوه‌ی آن در کاهش سطح گلوکز ممکن است به کاهش وزن کمک کند به‌ این شرط که کالری دریافتی از کالری مصرفی بیشتر نباشد.

مصرف تخم کتان معمولا با عوارض خاصی همراه نیست اما به دلیل برخی ترکیبات فعالش باید برخی نکات احتیاطی را در نظر بگیرید. این ماده‌ی خوراکی ممکن است باعث یبوست یا عوارض دیگری مانند اسهال، باد معده و روده و دردهای شکمی شود. زنان باردار نباید تخم کتان مصرف کنند. اگر دچار دیابت، اختلال خونریزی، انسداد روده، سرطان‌های حساس به‌هورمون یا هر بیماری مزمن دیگر هستید، پیش از مصرف تخم کتان با پزشک‌تان مشورت کنید.

تخم کتان را در یخچال نگه دارید و تا ۲۴ ساعت پس از آسیاب کردن مصرف کنید زیرا پس از این مدت مواد مفیدش را از دست می‌دهد. می‌توانید در دستور غذاهای مختلف تا ۱۵ درصدِ آرد را با تخم کتان جایگزین کنید اما احتمالا باید مقدار مخمر را افزایش بدهید. با استفاده از تخم کتان به جای تخم‌مرغ و روغن می‌توانید میزان کالری غذایتان را کاهش دهید. می‌توانید هر ۱ قاشق مارگارین را با ۳ قاشق تخم کتان، و هر تخم‌مرغ را با ترکیبی از ۱ قاشق تخم کتان و ۳ قاشق آب جایگزین کنید.

اگر وقت کافی برای خواندن این نوشته ندارید، ویدیوی زیر را ببینید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

سلام تشکر از مقاله مفید شما به موارد بالا گیاه زنجبیل رو هم میتوان اضافه کردرژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم

تکراری بود

از فردا صبح شروع می‌کنم، با مسئولیت خانم طرزمنی و خانم ناصری و آقای والی و سایر دوستان، روزی یک کیلو شکلات تلخ می‌خورم.

به نظر من به چند گرم اکتفا کنید و در عوض از باقی خوراکی‌ها میل کنید. شخصا از عهده مسئولیت یک کیلو شکلات بر نمی‌آم… :))

آره باشه بهش میگم

خخخخخخخ???????وایییی به سرفه افتادن ای خدا?????خخخخخخخخخخخخخ

عالیه الناز جون ممنون از مطالب زیبای شما

روش لاغر کردن سینه های مرد چه جوریه

روش لاغر کردن سینه های مرد!!!!!

تناسب اندام

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

بهترین مکمل های افزایش وزن و افزایش حجم عضلات


ورزش بادی ریتم و فواید آن برای بدن

کش ورزشی؛ ۳۳ حرکت کششی و قدرتی برای تقویت عضلات

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

آخرین مطالب

۱۲ مزیت یادگیری مهارت سخنرانی که زندگی‌تان را دگرگون می‌کند

درمان ورم لوزه؛‌ علائم، علت و راه‌های درمان آن

فواید روغن گل سرخ برای سلامتی؛ ۱۹ خاصیت مؤثر که باید بدانید

گیاهان تصفیه کننده هوا؛ ۲۰ گیاهی که سموم هوا را از بین می‌برند

یادگیری سخنرانی؛ چطور سخنران بهتری شویم؟

ترین های جهان

پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند

پرفروش ترین فیلم های جهان؛ ۲۵ فیلمی که گیشه را از آن خود کرده‌اند

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

  بیوگرافی مهرداد نصرتی آهنگساز و خواننده عکس های مهرداد نصرتی و همسرش عکس همسر و ازدواج و هنر را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی مهرداد نصرتی آهنگساز و خواننده     مهرداد نصرتی متولد 3 دی 1353 در تهران، خواننده است   یکی از چهره های هنری فعال در عرصه موسیقی، نوازندگی، […]

  متن های سربازی و دلتنگی نوشته دوران سربازی تبریک سربازی رفتن داداش و عشق متن کوتاه خداحافظی سربازی را در سایت فتوکده می خوانید   متن سربازی رفتن دلتنگی و غمگین     سین سرباز تلخ ترین و گاهی شیرین ترین سین زندگی یک پسر است   ___________________   داداشم سرباز شدی با لباس […]

  بیوگرافی جمال شورجه و همسرش عکس های جمال شورجه کارگردان ماجرای ترور سلحشور و سکته مغزی وی را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی جمال شورجه     جمال شورجه متولد 22 بهمن 1333 در زنجان، کارگردان است   فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران می باشد، […]

  بیوگرافی رضا عنایتی و همسرش عکس های غلامرضا عنایتی بازیکن فوتبال با داستان زندگی  فرزندان و همسر او را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی رضا عنایتی     غلامرضا عنایتی متولد 1 مهر 1355 در مشهد، فوتبالیست بود   کارگری که خیلی دیر از قالیبافی به فوتبال آمد و با اینکه به […]

  خواص سکنجبین در طب سنتی مضرات شربت سکنجبین سکنجبین و لاغری طرز تهیه شربت سکنجبین خیار و کاهو را در سایت فتوکده می خوانید   خواص و مضرات سکنجبین     شربت سکنجبین در واقع مخلوطی از سرکه و عسل می باشد   سکنجبین با توجه به نوع مزاج مورد استفاده قرار می گیرد […]رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم

  مانتو عید 98 در اینستاگرام نوروز 98 رنگ سال سال 98 ایرانی عید نوروز 98 جدیدترین سال 98 را در سایت فتوکده می خوانید   مانتو عید 98   روزهای منتهی به عید نوروز و خرید لباس از جمله مانتو برای دختران و زنان به شدت […]

  میلادی فال امروز من واقعی فردا فال روز تولد جدید فال متولدین امروز فال جالب را در سایت فتوکده می خوانید   جدید واقعی     فال یا طالع بینی یکی از علوم قدیمی بوده که بر اساس مشاهده و نه بر منطق بیان می شود […]

فتوکده بعنوان مجله خبری و تفریحی از سال 92 فعالیت خود را شروع کرده است، تمام تلاش این گروه انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد، هرگونه کپی نیاز به اجازه کتبی از سایت فتوکده می باشد

آب کردن شکم بدون شک یکی از عذاب آورترین کارهایی است که هر کدام از ما می‌توانیم انجام دهیم. اصلا مهم نیست خیلی چاق نباشید همین که مقداری چربی در اطراف شکم شما باشد یعنی در معرض خطر هستید و برای آب کردن شکم و پهلو باید کاری کنید؛ با جیمیتو همراه باشید.

 

قبل از هر کاری باید بدانید که اگر دور شکم آقایان بیش از ۱۲۰ سانتی متر و در بانوان بیش از ۸۸ سانتی متر باشد، این افراد دچار چاقی شکمی هستند و باید برای آب کردن شکم و پهلو به سرعت اقدام کنند.

برای هر فردی که می‌خواهد رژیم غذایی بهینه‌ای داشته باشد، توجه دقیق به مواد غذایی که می‌خورد برای مدتی ضرورت دارد. برای این کار باید بدانید بسته به هدف‌تان چه مقدار کالری لازم دارید و هر خوراکی چه مقدار کالری دارد. مقدار کالری مواد غذایی را می‌توانید با استفاده از اپ‌های محاسبه‌ی کالری به‌دست آورید. علاوه بر این برخی از این برنامه‌ها می‌توانند بر اساس سن، جنسیت، قد، وزن و سبک زندگی شما، میزان کالری مورد نیازتان را محاسبه کنند.رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم

یک مطالعه‌ی مروری نشان داد افزودن ۱۴ گرم فیبر روزانه به رژیم غذایی با کاهش ۱۰ درصد در مصرف کالری و کاهش وزنی معادل با ۲ کیلو در بازه‌ی زمانی ۴ ماهه مرتبط است. بهترین راه افزایش میزان فیبر مصرفی استفاده‌ی بیشتر از سبزیجات و میوه‌هاست. سبزیجات و همچنین برخی غلات مانند جو دوسر منبع مناسبی برای تامین فیبر هستند.

شکر ماده‌ای بسیار ناسالم است. مطالعات نشان می‌دهند مصرف خوراکی‌های حاوی شکر اثر مخرب خاصی روی سلامت متابولیکی بدن می‌گذارد. مطالعات نشان داده است که به ازای مصرف روزانه نوشیدنی‌های حاوی شکر، خطر چاقی در کودکان تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد. تصمیم بگیرید که شکر را در رژیم روزانه‌ی خود به حداقل برسانید و نوشیدنی‌های شیرین را به هیچ عنوان مصرف نکنید. این نوشیدنی‌ها شامل انواع نوشابه‌های شیرین شده با شکر، آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های ورزشی پُرشکر می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهند زمانی که افراد کربوهیدرات مصرفی را محدود می‌کنند، با کاهش اشتها مواجه شده و وزن کم می‌کنند. رژیم‌های کم‌کربوهیدرات به طور خاص چربی‌های شکم، کبد و اطراف اندام‌های داخلی را هدف گرفته‌اند. این یعنی به طور خاص در رژیم کم‌کربوهیدرات میزان زیادی از چربی‌ای که بدن از دست می‌دهد از نوع چربی خطرناک و مولد بیماری در ناحیه‌ی شکمی است.

مصرف مقدار بیشتری پروتئین می‌تواند یک استراتژی عالی بلند مدت برای آب کردن شکم باشد. در بسیاری از مطالعاتی که پروتئین را برای کاهش چربی‌های شکم مفید دانسته‌اند ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری روزانه از پروتئین تأمین شده است. این مقدار پروتئینی است که باید در رژیم‌تان به آن برسید تا نتایج بالا را تکرار کنید. پس تلاش کنید مصرف غذاهای با پروتئین‌ بالا مانند تخم‌مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، حبوبات، مغزها، گوشت، محصولات لبنی و برخی از دانه‌های کامل را در برنامه غذایی‌تان افزایش بدهید.

 

اگر فقط روزانه ۵ دقیقه این حرکت ورزشی را انجام دهید، چربی پهلو و شکم خود را آب خواهید کرد. چاقی اطراف شکم تاثیر بسیار زیان باری بر روی سلامتی خواهند داشت که به کمک این تمرین ساده می‌توانید آن‌ها را بسوزانید.

حرکت پلانک (Plank) از ۲۰ الی ۴۵ ثانیه اجرای حرکت در روز در هفته اول آغاز می‌شود و تا ۳  الی ۴  دقیقه در هفته چهارم افزایش می‌یابد.

 

تا اینجا کار شما را با یک رژیم غذایی و همچنین یک حرکت ورزشی مناسب برای آب کردن شکم آشنا کردیم، در این بخش به نکات دیگری اشاره خواهیم کرد.

خوردن روزانه یک تکه کوچک از شکلات تلخ نه تنها به لاغر شدن شما و آب شدن چربی دور شکم و پهلو کمک می‌کند باعث بهبود سلامت قلب و عروق نیز می‌شود. خوردن شکلات تلخ آب کردن شکم را راحت تر می‌کند.

اگر به فکر تخت شدن شکم‌تان هستید، خوردن یک عدد موز را به شما توصیه می‌کنیم. موز سرشار از پتاسیم بوده و به توازن مایعات موجود در بدن کمک می‌کند. خوردن موز آب کردن شکم را راحت تر می‌کند.

یکی از عللی که باعث پر خوری افراد در وعده های غذایی اصلی می‌شود، نخوردن میان وعده است. خوردن یک سیب، چند عدد بادام زمینی و یا دتاکس واتر باعث افزایش متابولیسم بدن و کم کردن اشتها در هنگام غذای اصلی می‌شود.

 

و حالا چند نکته پایانی که باید در مورد آب کردن شکم بدانید. رعایت این ۳ نوع نکته در رژیم غذایی و همچنین انجام حرکت پلانک در آب کردن پهلو نیز موثر است.

خوردن فست فودها باعث رسیدن آسیب به دستگاه گوارش شده و فرآیند دفع غذا را کندتر کرده و باعث چاقی می‌شوند. بنابراین بهتر است به جای این نوع غذاها به سراغ چربی‌های مفید مانند امگا ۳ بروید. روغن زیتون چربی مفید دیگری است که باید در رژیم غذایی خود قرار دهید. تا آب کردن شکم راحت تر انجام شود.

خوردن چای زنجبیل باعث درمان نفخ شکم می‌شود. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم هر روز یک بار چای زنجبیل بعد از یک ساعت از وعده غذایی اصلی نوش جان کنید.

اگر در اطراف شکم و پهلو چربی دارید، باید بدانید که میزان باکتری‌های بد در روده شما زیادتر از حد نرمال است؛ لذا خوردن ماست پروبیوتیک را به شما توصیه می‌کنیم تا فرایند دفع غذا برای شما راحت تر شود و آب کردن شکم صورت پذیرد.

صبحانه پر پروتئین باعث می‌شود خیلی زود گرسنه نشوید. به همین دلیل خوردن تخم مرغ آب پز، پنیر و کره را در وعده صبحانه خود قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

وای آب کردن پهلو که برای ما شده کابوس
مرسی از مطلب خوبتونرژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم

خواهش میکنم عزیزم

من عاشق انجام حرکت پلانک هستم
واقعا در افزایش قدرت شکم و عضلات سیکس پک تاثیر دارد.

حق با شما هست سارا جان

سلام اگر میخواهیدشاهد عضلات سیکس پک باشید این تعدادحرکاتی که عرض میکنم واقعاً به زودی تاثیرش رواحساس خواهید کرد ۳ روز در هفته هر حرکت ۳ ست با ۳۰ بار تکرار ضمناً هرهفته تکرار بیشتر شود ۱- کرانچ پا روی توپ ۲- کرانچ کامل ۳-پایین شکم میله بارفیکس ۴-پایین شکم با زانوی خم روی نیمکت ۵- پهلو ایستاده با جفت دمبل ۶-پهلو دوچرخه ۷- پلانک

ممنونم
آقا پدرام و راهنمایی که کردید واقعا فوق العاده بود

واقعا خیلی حرفای ابتدایی بود، حداقل عکس تخم مرغ آب پز بزارید نه اون همه سرخ کردنی

کفیر کم‌چرب، محصول لبنی سرشار از پروتئین و پروبیوتیک‌های مفید و کلسیم است و می‌تواند به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی غذایی برای کاهش وزن و لاغری بسیار موثر باشد.افراد زیادی از مشکل چاقی و اضافه‌وزن رنج می‌برند.

سلام وقت شما بخیر
ممنون از مطالب خودتون

من حرکت پلانک رو ۲روز هست شروع کردم.
سوال این حرکت یک بار تکرار هست؟
اکثر حرکات ورزشی مثلاً ۳ست ۱۵مرتبه هستش.

ممنون میشم راهنمایی کنید.

این حرکت را می توانید ۳ ست و هر بار تا جایی که امکان دارید نگه دارید.
مدت زمان در این حرکت دارای اهمیت بیشتری است تا تعداد آن

سلام وقت شما بخیر
ممنون از راهنمایی تون

من روزانه ۴۵دقیقه ورزش هوازی ( دویدن ) هم برای کاهش وزن مخصوصاً چربی شکم و پهلو انجام میدم و یه تغییراتی هرچند کوچیک در غذا خوردن انجام دادم.
ممنون میشم اگه نکته ایی هست راهنمایی کنید تا زودتر به هدفم برسم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم
رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *