روش مصرف داروی گیاهی پنج انگشت

خواص دارویی و گیاهی

طریقه مصرف گیاه پنج انگشت

مقدار ۲۰ گرم از گیاه پنج انگشت (پامچال )را به مدت ۱۵ دقیقه در ۳ لیوان آب خیس کرده و بعد ۳ دقیقه می جوشانیم و سپس ۱۰ دقیقه آن را دم می کنیم و دمنوش را صاف کرده و آن را با عسل شیرین کنید و هر روز یک فنجان از آن را بعد از غذای اصلی بنوشید.

گیاه پنج انگشت اثرات درمانی زیادی برای رحم دارد و با تاثیرگذاری بر محور مرکزی ترشح هورمون در بدن یعنی هیپوتالاموس- هیپوفیز، با افزایش LH و کاهش FSH در درمان اختلات زنانه موثر است.

این گیاه با تاثیرگذاری بر سیستم بدن، از درد سینه‌ها، ورم و درد بدن در دوران قاعدگی می‌کاهد. هم‌چنین باعث افزایش ترشح شیر از سینه‌ها شده و منجر به افزایش سایز آن‌ها می‌شود.

مصرف گیاه پنج انگشت قاعدگی را تنظیم می‌کند. درواقع با افزایش ترشح پروژسترون نسبت به استروژن باعث بهبود عملکرد تخمدان می‌شود و اختلالات دوران قاعدگی‌ را کاهش می‌دهد.

روش مصرف داروی گیاهی پنج انگشت

خانم‌های بسیاری دچار قاعدگی دردناکی هستند و از این مشکل رنج می‌برند. این گیاه با تنظیم هورمون‌های زنانه از بروز قاعدگی دردناک پیشگیری می‌کند.

مصرف درست این گیاه زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی باعث درمان قطع شدن غیرطبیعی قاعدگی و افزایش یا کاهش میزان خونریزی و اختلال دوران قاعدگی می‌شود.

یکی دیگر از اختلالات زنانه ناباروری تخمدان است. در مواردی که تخمدان قادر به تخمک‌گذاری نیست، گیاه پنج انگشت با اصلاح نسبت پروژسترون به استروژن باعث افزایش عملکرد تخمدان و بهبود تخمک‌گذاری می‌شود.

این گیاه با بهبود ترشحات هورمونی از میزان عوارض زمان یائسگی کم می‌کند و گرگرفتگی بدن را که از عوارض یائسگی است از بین می‌برد.

فیبروم رحم از مشکلات شایع خانم‌هاست که گاهی درمان آن به عمل جراحی نیاز دارد. با مصرف گیاه پنج انگشت می‌توانید از رشد فیبروم در جدار رحم جلوگیری کنید.

این گیاه در افزایش ترشح پرولاکتین با اتصال مستقیم روی گیرنده‌های دوپامینی، منجر به کاهش ترشح پرولاکتین می‌شود.

– پنج انگشت گیاهی قابض است و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند.

– افرادی که دچار بواسیر یا شقاق هستند، می‌توانند در جوشاند‌ه‌ی این گیاه بنشینند تا بیماری درمان شود.

– برگ این گیاه باعث کاهش نیروی جنسی می‌شود. در قدیم پارسایان در فصل بهار، این گیاه را زیر خود فرش می‌کردند تا شهوت بر آن‌ها غلبه نکند.

– ضماد میوه و برگ آن، ادرار را افزایش می‌دهد.

– این گیاه سر درد را درمان می‌کند.

– جوش‌های صورت را درمان می‌کند.

– کیست‌های رحم و تخمدان را از بین می‌برد.

– چاقی‌های هورمونی را درمان می‌کند.

– ضدیبوست است.

– برگ‌های این گیاه ورم‌های رحمی را بهبود می‌بخشد و عفونت را پاک می‌کند.

– آرام بخش است.

طریقه مصرف گیاه پنج انگشت

ویتاگنوس داروی گیاهی ساخته شده از گیاه پنج انگشت است که به شکل قرص و قطره استفاده می‌شود. این دارو بی‌ضرر است اما برای مصرف آن حتما با پزشک مشورت كنید. فراموش نکنید که درمان با ویتاگنوس بسیار طولانی مدت است. برای مثال برای درمان قطع شدن غیرطبیعی قاعدگی حدود یک سال زمان لازم است، هرچند علایم بهبودی در عرض یک یا دو سیکل قاعدگی بروز می‌کند.

در نازایی و عدم تخمک‌گذاری حداقل پنج تا هفت ماه زمان لازم است.

برای آمنوره‌ی ثانویه نیز باید بیش از دو سال مصرف شود. اثرات آن بعد از یک یا دو سیکل مشخص و پس از چهار تا شش ماه به حداکثر می‌رسد.

از عصاره‌ی میوه‌های پنج انگشت، محصولات مختلفی به صورت قطره، قرص و کپسول تهیه شده که کارآیی قطره‌های آن بهتر از انواع دیگر است. مقدار مصرف معمولی قطره‌های آن ۴۰ قطره و یک بار در روز است که می‌توان در صورت نیاز از مقدار بیشتری استفاده کرد.

– در کسانی که سابقه‌ی حساسیت پوستی دارند احتمال بروز ضایعات پوستی است.

– در مواردی که بعد از زایمان مصرف شود، زمان شروع اولین قاعدگی را جلو می‌اندازد.

– در صورت ایجاد حساسیت نسبت به دارو، مصرف آن را متوقف کنید.

– معمولا عوارض جانبی این گیاه و فرآورده‌های آن ضعیف است اما خارش بدن، راش‌های پوستی، تهوع و اسهال به میزان یک تا دو درصد در خانم‌ها دیده می‌شود.

– مصرف آن در دوران بارداری ممنوع است.

– نباید همراه با داروهای پروژسترونی و قرص‌های ضدبارداری مصرف شود.‌ هالوپریدول ممکن است اثرات پنج انگشت را تضعیف یا مهار کند.

– عصاره‌ی گیاه پنج انگشت ممکن است موجب تشدید دیسمنوره اسپاسمودیک که مربوط به “pms نباشد، شود.

مصرف آن هم‌زمان با مصرف هورمون‌های شیمیایی توصیه نمی‌شود.

مصرف آن در دوران شیردهی بدون اشکال است و باعث ازدیاد شیر زنان شیرده می‌شود.

– با توجه به مقدار متفاوت مواد موثر در میوه در نواحی مختلف دنیا، بهتر است از فرآورده‌های صنعتی استاندارد به ویژه قطره استفاده شود.

– قطره دارای مزه‌ی مطلوب نیست و در موقع مصرف حتما باید با آب، آب میوه یا مایعات دیگر (درحد یک چهارم استکان) رقیق شود. مزه‌ی طلوب قطره نشانه‌ی ۱۰۰درصد طبیعی بودن آن است.

– گرچه جذب قطره با معده‌ی خالی بهتر است، ولی در اکثر مواقع به علت تحریک معده باعث دل آشوب می‌شود؛ بنابراین آن را همراه با صبحانه، نهار یا شام میل کنید.

– میزان مصرف دارو تجربی است و پس از مدتی مصرف می‌توان، آن را کاهش یا افزایش داد.

روش مصرف داروی گیاهی پنج انگشت

– دارو دیراثر بوده و اکثرا در ماه اول بی‌تاثیر است و اثربخشی کامل آن دو تا سه ماه به طول می‌انجامد.

– فرآورده‌های پنج انگشت را می‌توان از سن شروع قاعدگی تا بعد از دوران یائسگی مصرف کرد.

– حساسیت نسبت به این دارو که بسیار محدود است معمولا در هفته‌ی اول ظاهر می‌شود.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

(بدون www) *

در صورتی که کسی به نظر من پاسخ دهد به من ارسال شود.

دعا زبان بند ، حذف موقت اکانت اینستاگرام ، متن اینستاگرام ، تعبیرخواب خون ، رمان بدون سانسور ، علیرضا آذر

نقشه سایت | چکیده سایت |
کپی برداری مطالب آزاد است اما درج منبع نشانه معرفت شماست! |
بهینه سازی و صعود توسط میهن بک لینک (خرید بک لینک)

روش مصرف داروی گیاهی پنج انگشت

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

خواص گیاه پنج انگشتبدین علت به آن پنج انگشت گویند که برگ های آن پنجه ای و پنج تایی است. گل های آن برنگ آبی و شبیه سنبله ای دراز است که سپس تبدیل به گل می شود

نحوه استفاده : به صورت جوشانده مصرف می شود. این گیاه را فلفل بیابانی نیز می ند و در بسیاری از مناطق ایران می روید. درختچه زیبایی به ارتفاع یک متر و نیم است که به علت گل های زیبایی که دارد گاه به عنوان گیاه تزئینی کاشته می شود. بدین علت به آن پنج انگشت گویند که برگ های آن پنجه ای و پنج تایی است. گل های آن برنگ آبی و شبیه سنبله ای دراز است که سپس تبدیل به گل می شود.

میوه این گیاه قابض است و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. افرادی که دچار بواسیر یا شقاق باشند می توانند از اثرات درمانی آن سود بجویند و در جوشانده این گیاه بنشینند تا عارضه برطرف شود.میوه این گیاه اثرات درمانی زیادی برای رحم دارد. قاعدگی را تنظیم می کند و برگ این گیاه ورم های رحمی را بهبود می بخشد و عفونت را پاک می سازد. فواید آن به قدری زیاد است که از این گیاه در قرص های گیاهی مورداستفاده برای تنظیم قاعدگی و کاهش خونریزی استفاده می شود.برگ این گیاه اثر کاهنده ای بر شهوت دارد و در قدیم و پارسایان در فصل بهار این گیاه را زیر خود فرش می کردند تا شهوت بر آنها غلبه نکند. ضماد میوه و برگ آن ادرار را افزایش می دهد و مقدار زیاد آن برای کلیه مضر است. این گیاه در درمان سر درد هم مفید است.پنج انگشت، گیاه بسیار مؤثری برای درمان اختلالات قاعدگی است از گیاه پنچ انگشت، دارویی به ویتاگنوس ( VITAGNUS ) تهیه کرده اند که حاوی‌ ـ 8 میلی‌ گرم‌ عصاره‌ خشک‌ این گیاه‌ می‌باشد.این دارو جهت‌ رفع ‌اختلالات‌ قاعدگی‌ و یائسگی‌ به‌ کار می‌رود.مکانیسم‌ اثر دقیق‌ این‌ فرآورده‌ به‌ اثبات‌ نرسیده‌ است‌ ، ولی‌ به‌ نظرمی‌رسد گیاه‌ پنج‌ انگشت‌ با اثر بر محور هیپوتالاموس‌ ـ هیپوفیز اثر خود را اعمال‌ می‌کند. این‌ گیاه‌ باعث‌ کاهش‌ آزاد شدن FSH* و افزایش‌ آزاد شدن‌ LH** و پرولاکتین ‌از هیپوفیز می‌گردد. هورمون های FSH و LH در تولید استروژن ( هورمون جنسی زنانه ) از تخمدان ها و دوره تخمک گذاری در خانم ها موثرند.مطالعات‌ نشان‌ داده‌ است‌ که‌ گیاه‌ پنج‌انگشت‌ حاوی‌ ترکیبات‌ استروژنیک ‌نمی‌باشد و مستقیماً بر روی‌ تخمدان ها تاثیر نمی‌گذارد.با توجه‌ به‌ اثرات‌ هورمونی این دارو، مصرف‌ آن‌ در دوران‌ بارداری‌ ممنوع است .در اکثر مطالعات‌ انجام‌ شده‌ با مصرف‌ این‌ دارو عوارض‌ جانبی‌ مشاهده‌ نگردیده‌ است‌، ولی‌ به‌ طور‌ نادر گزارشاتی‌ مبنی‌ بر بروز واکنش های‌ آلرژیک ‌، سردرد و افزایش‌ خونریزی‌ دردوران‌ قاعدگی‌ وجود دارد.این‌ دارو ممکن‌ است‌ با داروهای‌ ضد بارداری‌ خوراکی‌ وهورمونی‌ تداخل‌ نماید.برای مصرف این دارو ، روزانه‌ 4 قطره‌ از آن را در کمی‌ آب‌ یا آبمیوه‌ بریزید و نیم‌ ساعت‌ قبل‌ از صبحانه‌ ( با معده‌ خالی ) مصرف ‌کنید.البته یادآوری می کنم که دارو را حتماً حتماً باید تحت نظر پزشک و با تجویز ایشان مصرف کنید و از مصرف خودسرانه آن خودداری کنید.منبع : کتب طب سنتی

نحوه استفاده : به صورت جوشانده مصرف می شود. این گیاه را فلفل بیابانی نیز می ند و در بسیاری از مناطق ایران می روید. درختچه زیبایی به ارتفاع یک متر و نیم است که به علت گل های زیبایی که دارد گاه به عنوان گیاه تزئینی کاشته می شود. بدین علت به آن پنج انگشت گویند که برگ های آن پنجه ای و پنج تایی است. گل های آن برنگ آبی و شبیه سنبله ای دراز است که سپس تبدیل به گل می شود.

میوه این گیاه قابض است و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. افرادی که دچار بواسیر یا شقاق باشند می توانند از اثرات درمانی آن سود بجویند و در جوشانده این گیاه بنشینند تا عارضه برطرف شود.میوه این گیاه اثرات درمانی زیادی برای رحم دارد. قاعدگی را تنظیم می کند و برگ این گیاه ورم های رحمی را بهبود می بخشد و عفونت را پاک می سازد. فواید آن به قدری زیاد است که از این گیاه در قرص های گیاهی مورداستفاده برای تنظیم قاعدگی و کاهش خونریزی استفاده می شود.برگ این گیاه اثر کاهنده ای بر شهوت دارد و در قدیم و پارسایان در فصل بهار این گیاه را زیر خود فرش می کردند تا شهوت بر آنها غلبه نکند. ضماد میوه و برگ آن ادرار را افزایش می دهد و مقدار زیاد آن برای کلیه مضر است. این گیاه در درمان سر درد هم مفید است.پنج انگشت، گیاه بسیار مؤثری برای درمان اختلالات قاعدگی است از گیاه پنچ انگشت، دارویی به ویتاگنوس ( VITAGNUS ) تهیه کرده اند که حاوی‌ ـ 8 میلی‌ گرم‌ عصاره‌ خشک‌ این گیاه‌ می‌باشد.این دارو جهت‌ رفع ‌اختلالات‌ قاعدگی‌ و یائسگی‌ به‌ کار می‌رود.مکانیسم‌ اثر دقیق‌ این‌ فرآورده‌ به‌ اثبات‌ نرسیده‌ است‌ ، ولی‌ به‌ نظرمی‌رسد گیاه‌ پنج‌ انگشت‌ با اثر بر محور هیپوتالاموس‌ ـ هیپوفیز اثر خود را اعمال‌ می‌کند. این‌ گیاه‌ باعث‌ کاهش‌ آزاد شدن FSH* و افزایش‌ آزاد شدن‌ LH** و پرولاکتین ‌از هیپوفیز می‌گردد. هورمون های FSH و LH در تولید استروژن ( هورمون جنسی زنانه ) از تخمدان ها و دوره تخمک گذاری در خانم ها موثرند.مطالعات‌ نشان‌ داده‌ است‌ که‌ گیاه‌ پنج‌انگشت‌ حاوی‌ ترکیبات‌ استروژنیک ‌نمی‌باشد و مستقیماً بر روی‌ تخمدان ها تاثیر نمی‌گذارد.با توجه‌ به‌ اثرات‌ هورمونی این دارو، مصرف‌ آن‌ در دوران‌ بارداری‌ ممنوع است .در اکثر مطالعات‌ انجام‌ شده‌ با مصرف‌ این‌ دارو عوارض‌ جانبی‌ مشاهده‌ نگردیده‌ است‌، ولی‌ به‌ طور‌ نادر گزارشاتی‌ مبنی‌ بر بروز واکنش های‌ آلرژیک ‌، سردرد و افزایش‌ خونریزی‌ دردوران‌ قاعدگی‌ وجود دارد.این‌ دارو ممکن‌ است‌ با داروهای‌ ضد بارداری‌ خوراکی‌ وهورمونی‌ تداخل‌ نماید.برای مصرف این دارو ، روزانه‌ 4 قطره‌ از آن را در کمی‌ آب‌ یا آبمیوه‌ بریزید و نیم‌ ساعت‌ قبل‌ از صبحانه‌ ( با معده‌ خالی ) مصرف ‌کنید.البته یادآوری می کنم که دارو را حتماً حتماً باید تحت نظر پزشک و با تجویز ایشان مصرف کنید و از مصرف خودسرانه آن خودداری کنید.منبع : کتب طب سنتی

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

عکس مدل بند انگشت و خواص آن , زمان مصرف گیاه پنج انگشت , 3 خواص گیاه پنج انگشت , گیاه پنج انگشت پرمویی , مشروب پنج انگشتی , انگشت دانه قاصدک , تصویر پنج انگشت , خواص انگشت عروس , گياه پنج انگشت , پنج انگشت سینه , گیاه 5 انگشت , چای 5 گیاه , پنج انگشتي

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

ویتامین D را امروزه همه مردم با سلامت استخوان می شناسند و هرجا که صحبت راشی تیسم بچه ها و پوکی استخوان سالمندان باشد کمبود ویتامین D به ذهن ها می رسد. ولی واقعیت اینست که تحقیقات جدید خیلی فراتر از این رفته و نقش ویتامین D در خیلی از جنبه های مختلف سلامت زندگی انسان کشف شده است. اکنون تاثیر ویتامین D در خیلی از بیماری ها مانند بیماری های خودایمنی (مثل ام اس، روماتیسم مفصلی، لوپوس)، دیابت، بیماری های قلب و عروق، فشار

رژیم اتکینز (Atkins) یک رژیم کم کربوهیدرات است که معمولا برای کاهش وزن توصیه می شود. طرفداران این رژیم ادعا می کنند که اگر به همان اندازه که پروتئین و چربی می خورید، به همان اندازه از غذاهای پرکربوهیدرات نیز دوری کنید، می توانید وزن خود را کاهش دهید. در 12 سال گذشته، بیش از 2 مطالعات نشان داده اند که رژیم های کم کربوهیدرات بدون نیاز به احتساب کالری مصرفی، برای کاهش وزن موثر هستند و می توانند منجر به بهبود های مختلفی در

آیا از جای جوش بر روی پوست خود ناراحت هستید؟ آیا به دنبال روش های موثری برای خلاص شدن از آنها هستید؟ شما همیشه رویای یک  پوست صاف و بدون جوش را می بینید. به همین دلیل انواع مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی را خریداری می کنید. به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر، از درمان های مختلفی که وجود دارد نیز می توانید استفاده کنید. این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام، 2 روش سریع  برای چگونگی از بین بردن جای جوش از صورت،

ممکن است هنگامی که می بینند که سگشان غذا نمی خورد، دچار ناراحتی شوید و برایتان سوال باشد چرا اشتهایی برای غذا خوردن ندارد؟ اولین چیزی که بعد از غذا نخوردن سگ به ذهنتان می رسد این است که احتمال دارد، مریض شده باشد یا از درد رنج ببرد، اما احتمال این موضوع بسیار کم است. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. دلایل غذا نخوردن سگ معمولا، غذا نخوردن سگ به علت ریزه

آیا ناخن هایتان فاقد زیبایی طبیعی هستند؟ آیا رشد ناخن هایتان از حد متوسط کندتر است؟ چگونه باعث افزایش رشد ناخن ها شویم؟ همانطور که می دانیم، همه خواهان این هستند که  ناخن هایشان  به سرعت رشد کنند، زیرا باعث زیبایی دستهایشان می شود. به غیر از این، رشد سالم ناخن، نشان دهنده سلامت عمومی بدن می باشد. راه های آسانی برای کمک به رشد سریع ناخن ها وجود دارد. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام بهترین نکات در مورد نحوه رشد سریع

روش مصرف داروی گیاهی پنج انگشت

  مترونیدازول (metronidazole) را می شناسید؟ خیلی از افراد از این دارو استفاده کرده اند و در درمان بیماری هایی که عفونی هستند، از این دارو بهره گرفتند.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده زمانی که صبح از خواب بلند می شوید با دیدن لکه های قرمز رنگ بر روی پوستتان متحیر شوید. این خارش

  وضعیت سنتی بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا بسیار راحت بوده و تماس دو بدن در آن بهتر است. دو طرف رودرروی هم هستند و تمام

طبیعت ارمنستان غار خرس (BEAR’S CAVE) غار آرجر (Arjer) در جنوب شرق ایروان در منطقه وایوتس دزور (Vayots Dzor) و در نزدیکی مجموعه کلیسای نوراوانک قرار دارد. تنها

ویتامین D را امروزه همه مردم با سلامت استخوان می شناسند و هرجا که صحبت راشی تیسم بچه ها و پوکی استخوان سالمندان باشد کمبود ویتامین D به

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و لکه و زخم جوش را از بین می برد و باعث روشن شدن پوست می شود. لیمو دارای خواص اسیدی است که می تواند باعث از بین بردن باکتری های پوست شده و از چرب شدن بیش از حد پوست نیز جلوگیری می کند.

خمیر دندان نه تنها باعث تمیزی دندان های شما می شود بلکه جای جوش را نیز به سرعت از بین می برد. به یاد داشته باشید از خمیر دندان سفید به جای ژل خمیر دندان استفاده کنید. به این منظور، مقداری خمیر دندان سفید را قبل از خواب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و صبح صورت خود را با آب بشویید.

ویتامین C به درست شدن بافت آسیب دیده کمک می کند و پوست را در برابر مضرات نورخورشید محافظت می کند. مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، سبزیجات دارای برگ سبز تیره، آویشن، جعفری، ریحان، گشنیز، کلم فندقی و مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و آناناس منابع غنی از ویتامین C هستند.

امگا 3 برای درمان آکنه یا جوش بسیار مفید است. آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای کاهش التهاب و حفظ انعطاف پذیری پوست مناسب می باشند. غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب هستند عبارتند از ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین، ماهی کولی، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

سه شنبه

ویژه ها:

گیاه پنج انگشتی (Vitex agnus- castus)یا فلفل کوهی، سبب آرام شدن نشانه های پیش از عادت ماهانه می¬گردد، همچنین با گذشت زمان، در واقع این نابسامانی را علاج می¬کند . نشانگان پیش از عادت ماهانه با میزان بالا و غیر طبیعی استروژن نیز در ارتباط است و ثابت شده است که مصرف فلفل کوهی به ویژه در مواردی مفید است که نشانه های پیش از عادت ماهانه با شروع قاعدگی از بین می روند. با مصرف این گیاه ، می¬توان به محض شروع چرخه بعدی قاعدگی ، پیدایش نتایج مثبت مطلوب را درک نمود ولی رسیدن به بهبودی دائمی ممکن است یک سال یا طول بکشد.

گیاه پنج انگشتی (Vitex agnus- castus)یا فلفل کوهی، سبب آرام شدن نشانه های پیش از عادت ماهانه می¬گردد، همچنین با گذشت زمان، در واقع این نابسامانی را علاج می¬کند . نشانگان پیش از عادت ماهانه با میزان بالا و غیر طبیعی استروژن نیز در ارتباط است و ثابت شده است که مصرف فلفل کوهی به ویژه در مواردی مفید است که نشانه های پیش از عادت ماهانه با شروع قاعدگی از بین می روند. با مصرف این گیاه ، می¬توان به محض شروع چرخه بعدی قاعدگی ، پیدایش نتایج مثبت مطلوب را درک نمود ولی رسیدن به بهبودی دائمی ممکن است یک سال یا طول بکشد.

روش مصرف داروی گیاهی پنج انگشت

استفاده از گیاه پنج انگشت در قاعدگی نظم، به ویژه وقتی با آندومتریوز مرتبط باشد نیز مؤثر است. افزون بر این، از آنجا که در یائسگی، میزان تولید پروژسترون کاهش می یابد ، استفاده از این گیاه، بعضی از آن نشانه¬های نا مطلوب همراه این “تغییر را کاهش می دهد. نتایج بعضی بررسی¬ها حاکی از آن است که مصرف فلفل کوهی در نوجوانان ،چه مرد و چه زن به کنترل آکنه کمک می کند(۱).استفاده از این گیاه برای ثبات چرخه قاعدگی به دنبال قطع مصرف قرص¬های جلوگیری از بارداری حاوی پروژسترون سودمند است. مصرف فلفل کوهی به رفع کیست¬های فیبروئید که در بافت ماهیچه صاف یا در مناطق زیر بافت لیفی ایجاد می¬شوند کمک می¬کند ولی در کیست¬های زیر مخاطی کمتر تاثیر دارد(۲). در خانم هایی که در تلاش برای باردارشدن هستند، استفاده از فلفل کوهی به صورتی موثر سبب طبیعی شدن چرخه ی تخمک گذاری می شود. نتایج پژوهش های بالینی حاکی از آن است که ۱۰روز پس از مصرف این گیاه ، اصلاح عدم تعادل آغاز می شود ولی برای آنکه تاثیر کامل حاصل شود، باید حداقل تا ۳ دوره یا از این گیاه استفاده نمود. با بررسی¬های انجام شده، خاصیت افزایش ترشح شیر توسط فلفل کوهی به اثبات رسیده است ولی تجزیه شیمیایی شیر مادر، از نظر ترکیب دارای تغییر نبوده است (۳). این نتیجه بسیار شگفتی برانگیز است زیرا مکانیسم پیشنهادی تاثیر فلفل کوهی به صورت کاهش آزاد شدن پرولاکتین است. به هرحال ،این مورد را می توان نمونه خوبی از چگونگی فعالیت واقعی یک گیاه دانست زیرا پیچیده ترازآن مسایلی است که در نتایج آزمون های اختصاصی آزمایشگاهی به دست می آید.

مکانیسم اثر:

مکانیسم دقیق اثر این گیاه مشخص نیست ولی مطالعات نشان داده است که این گیاه تحریک کننده(agonist) گیرنده‌های دوپامین نوع دوم(D2) است و باعث کاهش ترشح پرولاکتین می شود (۴) به نظرمی‌رسد گیاه‌ پنج‌ انگشت‌ با اثر بر محور هیپوتالاموس‌ ـ هیپوفیز اثر خود را اعمال‌ می‌کند. این‌ گیاه‌ باعث‌ کاهش‌ آزاد شدن FSH و افزایش‌ آزاد شدن‌ LH و پرولاکتین ‌از هیپوفیز می‌گردد. هورمون‌های FSH و LH در تولید استروژن ( هورمون جنسی زنانه ) از تخمدان‌ها و دوره تخمک گذاری در خانم‌ها موثرند. مطالعات‌ نشان‌ داده‌ است‌ که‌ گیاه‌ پنج‌انگشت‌ حاوی‌ ترکیبات‌ استروژنیک ‌نمی‌باشد و مستقیماً بر روی‌ تخمدان‌ها تاثیر نمی‌گذارد(۵). 

این گیاه در بسیاری از مناطق ایران می روید. درختچه زیبایی به ارتفاع یک متر و نیم است که به علت گل های زیبایی که دارد گاه به عنوان گیاه تزئینی کاشته می شود. بدین علت به آن پنج انگشت گویند که برگ های آن پنجه ای و پنج تایی است. گل های آن برنگ آبی و شبیه سنبله ای دراز است که سپس تبدیل به گل می شود. بخش مورد استفاده این گیاه میوه آن می¬باشد.

. مواد مؤثر: 

گلیکوزیدهای ایریدوئیدی ( aucubin و agnuside )، دی ترپن های لابدنی(Otundifuran، Vitexilactone )، فلانوئیدها (casticin، vitexin، isovitexin ، Kaempferol ) اسانس (۴/۰ تا ۷/۰ ٪) همراه بورنیل استات، ۱ و ۸- سینئول، لیمونن limonene و آلفا و بتاپینن.

 

فرآورده¬ها ومقدار خوراکی :

مقدار خوراک تنتور برابر۵/۲میلی لیتر ۳بار در روز است (۱به۵ درمحلول۶۰٪).برای تهیه دم کرده، یک قاشق چای خوری میوه گیاه را در یک فنجان آب جوش ریخته و به مدت ۱۰تا۱۵ دقیقه دم می کنند. این مقدار را ۳بار در روز مصرف می نمایند.درتک نگاری های کمیسیونذE آلمان مقدار خوراک روزانه عصاره آبی الکلی برابر ۳۰تا۴۰میلی گرم گیاه توصیه شده است.همچنین در این تک نگاری توصیه شده است از عصاره استاندارد شده ۱به۲۰ میوه که حاوی ۵/۰٪آگنوزید باشد به مقدار۱۷۵میلی گرم درروزاستفاده شود. داروهایی به های ویتاگنوس ( VITAGNUS ) حاوی ۸۰-۹۰ ملی¬گرم عصاره خشک و آگنوگل(Agnugol) تهیه کرده اند که عصاره‌ خشک‌ این گیاه‌ می‌باشد. 

موارد منع مصرف :

بهتر است از مصرف این گیاه در دوران بارداری و شیردهی اجتناب گردد.

تداخلات دارویی:

درمقالات تک نگاری کمیسیون Eآلمان،هیچ نوع تاثیر متقابل دارویی با این گیاه ذکر نشده است. اما از جنبه نظری احتمال دارد مصرف این گیاه با داروهای آنتا¬گونیست دوپامین و داروهای بلوک کننده گیرنده دوپامین تداخل کند.

 

منابع:

۱-.گیاهان معجزه ساز دکتر فرخ سیف بهزاد ص۱۰۹و۱۱۱چاپ اول ۱۳۸۹انتشارات تهران.

۲-Hoffman,D.Vitex agnus-Castusin Medical Herbalism P595 ,Healing arts Press 3rded 28.

۳-Amann W. Wirkung V auf amenorrhoea. Z. Allg Med,198258:228-31

۴- Merz, PG Gorkow C, Schrödter A, Rietbrock S, Sieder C, Loew D, Dericks-Tan JS, Taubert HD. Exp Clin Endocrinol Diabetes 4. 1996 447–۵۳

۵- Wuttke W et al “Chaste tree (Vitex agnus-castus)–pharmacology and clinical indications. Phytomedicine. 23, 1(4):348-57.






خانه

موبایل

پرسش: به دلیل مشکلات زنانه به پزشک مراجعه کرده ام و برایم قطره ویتاگنوس تجویز شده است می خواستم در ارتباط با اینکه این قطره چه کارایی دارد و برای درمان چه بیماری هایی مورد استفاده قرار می گیرد بنده را راهنمایی بفرمایید. گیاه پنج انگشت را گیاه زنان می ند. پنج انگشت در پیشگیری از اختلالات قاعدگی، پریود دردناک، قطع غیر طبیعی پریود، اختلال در زمان و مقدار خونریزی، نارسایی زودرس تخمدان و عوارض حین یائسگی موثر می باشد. مشخصات این گیاه دارویی:درختی است با برگهای پنجه مانند و گلهای بنفش که بعد از فصل گرده افشانی میوه ای قهوه ای پر رنگ می دهد. و در بستر رودها و مناطق پست و دره ها دیده می شود. قسمت مورد استفاده این گیاه میوه آن می باشد. اولین مورد گزارش شده از مصرف آن توسط بقراط بوده که از خوابانده آن در شراب در جهت کنترل خونریزی بعد از زایمان استفاده کرده است. خواص گیاه دارویی پنج انگشت:با تاثیرگذاری بر محور مرکزی ترشح هورمون در بدن یعنی هیپوتالاموس – هیپوفیز با افزایش LH و کاهش FSH تاثیرات خود را اعمال میکند. تنظیم پریود: با افزایش ترشح پروژسترون به استروژن باعث بهبود عملکرد تخمدان می گردد. لذا اختلالات پریود را کاهش می دهد. تنظیم ترشح پرولاکتین: در افزایش ترشح پرولاکتین با اتصال مستقیم بر روی گیرنده های دوپامینی منجر به کاهش ترشح پرولاکتین می شود. جلوگیری از اختلالات سینه ها: از اختلالات سینه ها حین پریود جلوگیری کرده باعث افزایش ترشح شیر از سینه ها شده و منجر به افزایش سایز سینه ها می شود. کاهش علایم یائسگی: با بهبود ترشحات هورمونی از میزان عوارض حین یائسگی کم می کند و علی الخصوص از گرگرفتگی می کاهد. مهار فیبروم رحم: از رشد فیبروم در جدار رحم جلوگیری می کند.

موارد مصرف:پیشگیری قاعدگی دردناک: با تنظیم هورمونهای زنانه از بروز پریود دردناک پیشگیری می کند. اختلالات پریود: بواسطه تعدیل نسبت پروژسترون به استروژن از بروز اختلالات پریود جلوگیری می کند. درمان نارسایی تخمدان(Corpus Luteum insufficiency): در مواردی که تخمدان قادر به تخمک گذاری نمی باشد با اصلاح نسبت پروژسترون به استروژن باعث افزایش عملکرد تخمدان و بهبود تخمک گذاری می شود. پریود دردناک: با مکانیسم فوق از درد پستانها ورم و درد بدن در حین پریود می کاهد. قطع غیر طبیعی پریود: باعث درمان قطع شدن غیر طبیعی پریود و افزایش یا کاهش میزان خونریزی و اختلال زمان بروز پریود می شود. افزایش ترشح پرولاکتین: مخصوصا” اگر توام با اختلال پریود باشد موثر است. اندومتریوز: در موارد خفیف اندومتریوز اثرات مثبت آن گزارش شده است. گرگرفتگی و عوارض یائسگی: باعث کاهش علایم یائسگی بخصوص گرگرفتگی می شود. موارد منع مصرف و احتیاط:در کسانیکه سابقه حساسیت پوستی دارند احتمال بروز ضایعات پوستی است.در مواردی که بعد از زایمان مصرف شود زمان شروع اولین پریود را جلو می اندازد. مصرف در دوران بارداری:بعلت اثرات قاعده آوری آن ممنوع می باشد. مصرف در دوران شیردهی:با رعایت احتیاط مجاز است.

روش مصرف داروی گیاهی پنج انگشت

ویتاگنوساز این گیاه داروی گیاهی ویتاگنوس ساخته شده است که هم اکنون بصورت قرص و قطره  موجود می باشد. این دارو به علت بی ضرری، در تمام جهان بدون نسخه در داروخانه ها ارائه می شود و جزو فهرست داروهای OTC است. البته بهتر است مصرف كننده با پزشک خود مشورت كند. مقدار مصرف عادی قطره آن، روزانه یک بار و به صورت 4 قطره در نصف استكان آب می باشد. برای بدست آوردن نتایج مطلوب، بهتر است یك دوره ی 4 تا 6 ماهه از «ویتاگنوس» استفاده شود و در صورت لزوم می توان تا مدت ها آن را ادامه داد.  توجه: درمان با ویتاگنوس بسیار طولانی مدت می باشد برای مثال برای درمان قطع شدن غیر طبیعی پریود حدود 5/1 سال زمان لازم است ولیکن علایم بهبودی در عرض یک یا دو سیکل قاعدگی بروز می کند.   منبع:tebyan.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *