روش سنتی درمان لوزه سوم



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

مجله سبزوسفید – تازه های جهان پزشکی

لوزه ها دو توده بافت ، به شکل یک زیتون بزرگ هستند که در پشت دهان و در دو طرف انتهای زبان وجود دارند .
لوزه سوم مجموعه ای از بافت لنفاوی است که در پشت حفره بینی قرار گرفته که نقش مهمی در حفاظت سیستم ایمنی در مقابل عفونت دارد . مسیری که هوا از بینی به داخل ریه وارد می شود راه هوایی دارد که در صورت بزرگی لوزه سوم می تواند جریان هوا را مسدود کند که این یک مشکل رایج برای کودکان است .
لوزه سوم غدد مهمی هستند ، آنها مانند یک فیلتر عمل می کنند و به حفاظت از بدن در برابر عفونت های باکتریایی و ویروسی کمک می کنند و نیز نقش کلیدی در فیلتر مایع لنفاوی و به دام انداختن میکروبهایی که از طریق بینی و دهان منتقل می شوند دارند . اما مانند لوزه ها، لوزه سوم هم خود در معرض عفونت هستند .
اگر لوزه سوم بزرگ شود ، آنها ملتهب و متورم و دردناک می شوند . در واقع، لوزه سوم به طور طبیعی در 5 سال ابتدای زندگی و عملا با سال های نوجوانی ناپدید می شوند. بنابراین، adenoiditis ( بزرگی و عفونی شدن لوزه سوم ) یک بیماری است که در درجه اول در کودکان اتفاق می افتد.
به غیر از عفونت ها ، آلرژی ها و ضعف سیستم ایمنی نیز می تواند به لوزه سوم منجر شود.

• گلو درد
• گرفتگی بینی
• غدد گردن متورم
• درد گوش و حتی عفونت گوش
• تنفس از طریق دهان
• صحبت کردن تو دماغی
• مشکل و یا درد در هنگام بلع
• اختلالات خواب و خروپف

تشخیص درست بیماری بسیار مهم است. بنابراین حتما با دکتر خود مشورت کنید . برای درمان لوزه سوم در بسیاری از موارد، آنتی بیوتیک در صورت عفونت باکتریایی می تواند موثر باشد ولی در صورت ویروسی بودن آنتی بیوتیک نقشی ندارد در موارد خیلی پیشرفته حتی عمل جراحی برای درمان پیشنهاد می شود .

عمل لوزه سوم ، تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و همین بیهوشی قسمت سخت عمل و سبب نگرانی پدر و مادر است وگرنه خود فرایند عمل بسیار ساده است و حدودنیم ساعت تا 45 دقیقه طول نمی کشد . این عمل از داخل دهان انجام می شود و معمولا اگر مشکلی پیش نیاید حدود پنج تا ده روزه بهبود بعد پیدا می کند .
با این حال ، قبل از امید بستن برای عمل جراحی و یا آنتی بیوتیک ها است که می تواند انواعی از عوارض جانبی به دنبال داشته باشد ، می توانید از برخی درمان های طبیعی برای کاهش اندازه لوزه سوم کمک بگیرید . در اینجا به چند درمان خانگی برای رفع این مشکل اشاره می کنیم :

روش سنتی درمان لوزه سوم

1- غرغره آب نمک
یکی از بهترین و موثرترین درمان ها برای لوزه سوم بزرگ در کودکان غرغره با آب نمک است . در حالی که آب گرم دارای اثر تسکین دهنده بر روی گلو درد است ، نمک نیز به کشتن میکروب هایی که باعث عفونت می شوند و همچنین به از بین بردن درد و پایین آوردن تورم کمک می کند .
مخلوط 1 قاشق چای خوری از نمک در یک فنجان آب گرم، البته مطمئن شوید که کودک شما آن را پس از غرغره تف کند و آن را قورت ندهد.

2- روغن کبد ماهی
یکی دیگر از درمان های خوب روغن کبد ماهی است. چربی های ضروری به کاهش التهاب و کوچک شدن لوزه سوم کمک می کنند . به علاوه، ویتامین های A، D و امگا 3 و اسیدهای چرب موجود در روغن کبد ماهی خواص ضد عفونی و ضد التهابی نیز دارد .
روغن کبد ماهی می تواند به صورت یک مکمل و یا مایع خوراکی یافت شود. برای کودکان زیر سال سال 12، به صورت مایع خوراکی قابل استفاده است. می توانید در حدود 1 قاشق چای خوری از آن را به کودک خود بصورت روزانه بدهید . همچنین می توانید با دکتر خود در مورد دز و چگونگی دادن روغن کبد ماهی به کودک خود مشورت کنید.
3- سیــــــر
ترکیبات حاوی سولفور در سیر خواص ضد باکتری و ضد التهابی قوی دارد که می تواند به مقابله با لوزه سوم بزرگ کمک کند. برای درمان لوزه سوم بزرگ، سیر باید خام مصرف شود.
به کودک خود 1 تا 2 حبه سیر خرد شده و مخلوط با کمی آب لیمو و عسل ، 2 یا 3 بار در روز بدهید .

4- زنجبیــــل
زنجبیل یکی دیگر از درمان های موثر برای درمان عفونت های تنفسی در کودکان و بزرگسالان است ، به لطف خواص ضد باکتری، خواص ضد ویروسی و ضد التهابی که دارد .
مخلوط 1 قاشق چای خوری عسل و آب زنجبیل تازه و 4 قطره آب لیمو را به فرزند خود یک یا دو بار در روز به مدت 4 تا 5 روز بدهید .
یکی دیگر از گزینه ها، نوشیدن چای زنجبیل است . بدین صورت که 4 یا 5 برش ریشه زنجبیل تازه را در یک و نیم فنجان آب به مدت 1 دقیقه بجوشانید و پس از آن، اضافه کردن کمی آب لیمو و عسل . 2 یا 3 بار در روز برای چند روز به فرزند خود بنوشانید .

5- عســــــل
عسل یک ماده ضد التهاب و ضد باکتری موثر است که می تواند به کاهش علائم التهاب لوزه سوم به خوبی کمک کند .
توجه: مصرف عسل برای کودکان کمتر از یکسال ممنوع است .

6- استنشاق بخار
استنشاق بخار برای کودکان با لوزه سوم بزرگ بسیار مفید است و به رفع احتقان بینی ناشی از غدد آدنوئید متورم، که اغلب منجر به خروپف یا تنفس پر سر و صدا می شود. کمک بسیاری می کند دوش گرم همچنین می توانید گلو را تسکین و علائم لوزه سوم متورم را کاهش دهد .

در نهایت متذکر می شویم که این راه حل ها موقتی بوده و حتما باید با پزشک معالج مشورت کنید .
kids-ent– webmd


وزوز گوش نشانه چیست؟ چگونه درمان می شود؟

8 روش خانگی درمان عفونت گوش در بزرگسالان

7 روش طبیعی برای درمان خانگی خلط سینه و ریه

درمان خون دماغ | هنگام خون دماغ شدن چه کنیم؟

۱۰ راه طبیعی برای تمیز کردن جرم گوش در خانه

شما ، منتشر نمی شود .

کیست پیلونیدال چیست و چگونه درمان می شود؟


9 درمان خانگی برای سفت شدن پوست


زگیل تناسلی چیست و چگونه درمان می شود؟


از خواص شلغم برای پوست شگفت زده می شوید!

برای درمان سوختگی چه اقدامات فوری باید انجام داد؟

خارش پوست نشانه چیست و چگونه درمان می شود؟

بهترین ماسک طبیعی صورت برای داشتن پوستی درخشان

9 درمان خانگی آکنه و جوش صورت با مواد طبیعی

جدیدترین مطالب

کیست پیلونیدال چیست و چگونه درمان می شود؟


9 درمان خانگی برای سفت شدن پوست


زگیل تناسلی چیست و چگونه درمان می شود؟


از خواص شلغم برای پوست شگفت زده می شوید!

مجله پزشکی سبز و سفید ، روزانه مقالات پزشکی مختلف را ،از منابع و سایتهای مرجع جهانی ، ترجمه کرده و منتشر می نماید .
کلیه مطالب پزشکی این سایت ، صرفا جنبه اطلاع رسانی داشته و هرگز جایگزین تشخیص و درمان ، توسط پزشک نمی باشد .
مجله پزشکی سبز و سفید ، در قبال اقدامات خودسرانه و بدون تشخیص و تجویز پزشک، مسئولیتی ندارد.

روش سنتی درمان لوزه سوم

مطالب سبز و سفید ، با صرف زمان و هزینه ، تولید ، ترجمه و منتشر می شود. باز نشر مطالب سبز و سفید در رسانه های مجازی ، تنها با ذکر و لینک فعال به مطلب مجاز است .
باز نشر مطالب سبز و سفید ، در رسانه های مکتوب و چاپی ، تنها با اخذ اجازه کتبی مجاز است .
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، برای سبز و سفید محفوظ است . از اینکه به حقوق ما احترام می گذارید سپاسگزاریم .



“),t.close},t.write(‘

لوزه به بافتی اطلاق میشود که در پشت حفره ی بینی و دهان گفته می شود و زمانی که میکروب ها وارد بدن می شوند لوزه وظیفه ی مبارزه با عفونت ها را دارد. محل لوزه سوم در پشت حفره ی بینی است و قابل مشاهده نمی باشد ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

روش سنتی درمان لوزه سوم

6

معیوب یا ناقص که باعث ورود باکتری به زیر دندان می شود 4. تجزیه مواد پرکردنی در سطح دندان و ورود باکتری های عفونی به زیر دندان گاهی اوقات تکرار روند درمان موثر مواقع می شود. بعضا از عمل جراحی اندودنتیک برای حفظ دندان استفاده می شود. رایج ترین متد جراحی اندودنتیک، آپیکواکتومی یا جراحی قطع ریشه دندان است. در این عمل، هرگونه التهاب یا عفونت در بخش استخوانی دندان برطرف می شود. در

، شل کننده های عضلانی، و ضد افسردگی ها شکل بگیرد. لیمو اسید سیتریک موجود در لیمو و آبلیمو می تواند به سرعت تولید بزاق را تحریک کند و همچنین از دهان در برابر عفونت هایی که بوی بد دهان و دیگر مسائل دهان و دندان را موجب می شوند، محافظت کند. می توانید یک برش لیمو را روی زبان خود بمالید، آبلیمو را با عسل ترکیب کنید، یا تنها آب یک لیمو را مصرف کنید تا خشکی دهان برطرف شود.

می شود. همچنین، تنفس عمیق جریان رو به پایین مایع نخاعی و خون از مغز را موجب می شود. هوای خنک که وارد دهان می شود این مایعات را خنک می سازد. التهاب التهاب یکی دیگر از مکانیزم های دفاعی بدن برای محافظت از خود در برابر عفونت و آسیب است. هنگامی که تنها چند روز طول می کشد، این شرایط به التهاب حاد شناخته می شود و هنگامی که از چند روز ادامه یابد التهاب مزمن یده می شود

. لذا شستشوی بینی یک راه موثر برای از بین بردن علائم سینوزیت است که می تواند، به تنهایی و یا همراه با سایر درمان های سینوزیت مانند، مصرف آنتی بیوتیک ها و اسپری های بینی مورد استفاده قرار بگیرد. البته باید گفت بخور دادن منظم روی یک ظرف آبجوش، نیز یکی از موثرترین درمان های سینوزیت می باشد. آب نمک موثرتر از اسپری بینی محققان دانشگاه اورگان طی یک

. بخار تاثیر شگفتی در تسکین بینی خشک دارد. از حمام سونا برای تسکین بینی خشک استفاده کنید. روغن کنجد هم می تواند باعث درمان خشکی بینی شود. سوپ ها و نوشیدنی های داغ بنوشید و از مصرف کافئین جلوگیری کنید. انجام فعالیت های منظم فیزیکی و یک زندگی سالم برای شما بسیار مهم است. داروهایتان را کنترل کنید. اگر داروی ضدحساسیت یا هر داروی حاوی آتروپین مصرف می کنید، خشکی بینی خود را

کنندگی در دهان، یونانیان باستان این گیاه را برای تسکین دندان درد می جویدند. این گیاه همچنین در قرون وسطی به عنوان یک پادزهر برای درمان سم مارگزیدگی استفاده می شد. امروزه تقریبا در تمام نقاط ایران ترخون می کارند و آن را به عنوان سبزی خوردن مصرف می کنند، اما ترخون نواحی مرکزی ایران، به خصوص ترخون منطقه ی بین قم و کاشان، از بهترین انواع این گونه ی گیاهی محسوب می شود.

فلاونوئیدی و مقدار بسیار کمی اسانس، از دیگر مواد گل و برگ ختمی هستند. اثرات مهم به عنوان نرم کننده ی گلو، خلط آور و ضدسرفه بسیار مفید است. اثر ضدسرفه ی آن از طریق کاهش ورم و التهابات گلو، و راه های بالای تنفسی می باشد. هم چنین مصرف خوراکی آن، باعث کاهش تورم لایه ی مخاطی روده و معده می گردد. استفاده موضعی له شده ی برگ تازه ی ختمی، جهت کاهش درد و التهاب نیش حشرات

چسبندگی پلک ها جلوگیری می کند. – قرقره کردن آب جوشانده آن در دهان، دندان درد را تسکین می دهد. مخلوط زیره با مواد دیگر – اگر زیره را در سرکه خیس کنید و سرکه را بنوشید، تنگی نفس و احساس خفگی را از بین می رود. – اگر با آرد باقلا پودر و خمیر شود و روی ورم ها گذاشته شود، التهاب ورم ها را از بین می برد. – مخلوط زیره با عسل باعث افزایش انرژی می شود.

مخلوط خمیری چسبنده بدست آید. سپس این مخلوط را گرم کرده و آن را به مدت 15 دقیقه روی منطقه آسیب دیده قرار دهید. شما می توانید یک یا 2 بار در روز به مدت 2 هفته از این روش به منظور بهبود گواتر استفاده کنید. 5. این ماده غذایی گواتر را به زانو در می آورد سیر برای درمان گواتر بسیار مفید است. این ماده غذایی تولید گلوتاتیون در بدن را تحریک کرده و برای عملکرد درست تیروئید ضروری است؛ همچنین سیر در کاهش تورم گردن نیز بسیار موثر است. جویدن سه تا چهار حبه سیر خام روزانه و هنگام صبح، درمانی موثر برای گواتر محسوب می شود.

خود را شامپو کنید. 8- آلوئه ورا: خاصیت خنک کننده آلوئه ورا، خارش پوست سر را از بین می برد. قبل از شامپو کردن مقداری آلوئه ورا به موهای خود بمالید. 9- سیر: خاصیت ضدقارچی سیر برای رفع باکتری های ایجادکننده شوره سر خیلی موثر است. کافی است چند حبه سیر را له کنید و به پوست سر بمالید. برای پیشگیری از بوی تند، سیر له شده را با کمی عسل مخلوط کنید و سپس به موها بمالید. 1- روغن زیتون: ماساژ مو با روغن زیتون قبل از خواب بسیار موثر است. بعد از مدتی موها را با شامپویی که همیشه استفاده می کنید شست وشو دهید.

در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است. 9.فایده لیمو برای پوست: لیمو برای درمان جوش جوانی و پاکسازی پوست بکار می رود. نوشیدن یک لیوان آب لیموترش در روز پوست را شاداب می کند. لیمو یک پاک کننده خوب به شمار می آید از این رو برای درمان عفونت ها و التهاب های پوستی بکار می رود. لیمو همچنین برای از بین بردن زخم ها بر روی پوست بکار می رود و از شدت سوختگی پوست می کاهد. 1.لیمو از آنتی

است که با عفونت بر روی لب، دهان و صورت ایجاد می شود. این نوع تبخال با مصرف غذا یا نوشیدنی آلوده شده از ظرف غذا مثل بشقاب و یا لیوان منتقل می شود. همچنین در صورت بوسیدن و یا عطسه کسی که قبلاً به این ویروس آلوده شده، ویروس به انسان منتقل می شود. البته این بدین معنا نیست که این ویروس روی پوستتان به صورت آنی ظاهر می شود. تنها 2 تا 4 درصد از افراد در معرض آلودگی، شاهد ایجاد تبخال

ابتلا به انواع سرطان ها به ویژه سرطانهای پروستات، ریه و معده می باشد. ویتامین های B1و B6 از اجزای تشکیل دهنده هندوانه می باشد. پتاسیم موجود در هندوانه به کاهش فشار خون و خطر تشکیل سنگ کلیه کمک قابل توجه ای می کند. همچنین هندوانه فاقد کلسترول و سایر چربی ها است. این میوه در تقویت سیستم ایمنی و دفاع بر علیه عفونت ها نقش موثری دارد. تحقیقات نشان داده اند که مصرف هندوانه در کاهش علائم استئوآرتریت و رماتیسم نقش داشته است.

نظیری است. مربای کدو تقویت کننده بدن و اعصاب است. ترشی کدو، اشتها آور و هضم کننده غذا است. کدو حلوایی را پخته و به صورت مرهم برای رفع ورم و التهاب در محل مورد نظر قرار می دهند. غرغره با آب کدوی پخته برای درمان گلو درد مفید است. سوخته شده پوست کدو، برای بند آوردن خون اثر معجزه آسا و بسیار سریع دارد، به طوری که فوراً خونریزی را بند می آورد و دو لبه زخم را به هم می

قطع اخلاط خونی قدومه را با عسل مخلوط و روزی یک قاشق مرباخوری با کمی آب گرم بنوشید. از خواص قدومه شیرازی صاف کردن صدا و از بین بردن التهابات گلو است، به این منظور 4 گرم قدومه را در 3 سی سی آب جوش دم کنید و آرام آرام بنوشید. برای باز شدن رنگ چهره از دم کرده قدومه استفاده می شود. یکی از خواص قدومه شیرازی درمان سرفه های خشک و خونی است، به این منظور 1 گرم تخم قدومه را در 1 لیتر آب بجوشانید و در طول

اگر سفیدی چشم و قسمت داخلی پلک تحتانی کودک تان به رنگ قرمز درآید، در این حال دچار حالتی به ورم ملتحمه یا کونژونکتیویت شده است. این التهاب که می تواند دردناک و خارش دار باشد، معمولاً در اثر عفونت ایجاد می شود، اما ممکن است ناشی از علل دیگری مثل تحریک، واکنشی حساسیتی یا به طور نادر نتیجه علتی مهم تر باشد. ورم ملتحمه معمولاً با ریزش اشک و ترشح چرکی همراه است که راه مبارزه بدن با عامل

مقادیر داروهای مصرفی قبل نیست. برای درمان هپاتیت B و C انواع اندکی دارو در دسترس است که بسیاری از آنها برای مصرف در کودکان هنوز مورد تأیید قرار نگرفته اند. به هر حال اگر هپاتیت کودک تان به صورت مزمن در آید، متخصص کودکان، شما را به متخصص دیگری معرفی خواهد کرد تا به وسیله او تحت نظر و در صورت لزوم مورد درمان دارویی قرار گیرد. بسیاری از بچه های مبتلا به هپاتیت، به بستری شدن در بیمارستان

، توصیه کرد: از جوشانده عصاره گیاه بادرنجبویه، برگ زیتون، نعنا یا روغن نعنا برای جلوگیری از رشد ویروس تبخال استفاده شود همچنین شست وشوی محل تبخال با عصاره ریشه جعفری یا آب این گیاه می تواند در درمان این بیماری موثر باشد. وی روغن زیتون را برای کاهش التهاب و درد تبخال موثر دانست و ادامه داد: برای از بین بردن خارش تبخال می توان از روغن گل راعی نیز استفاده کرد. پزشک طب مدرن و

از دست رفته از ریحان استفاده کنند. سم زدایی معمولا به دنبال رژیم غذایی نادرست یا پرخوری، سموم بسیاری وارد بدن می شوند و بدن دچارکم خوابی و کم تحرکی می شود. برای این که بدن به حالت طبیعی برگردد، کبد باید سم زدایی شود، ریحان این کار را انجام می دهد. اختلالات دستگاه تنفسی درمان اختلالات تنفسی با ریحان بسیار موثر است. ترکیب عسل، زنجبیل و عصاره ریحان اثر شگفت

های تنفسی به صورت غرغره بکار می رود و برای تسکین دردهای گلو در آنژین نیز موثر است. برای تهیه دم کرده گل سرخ گلبرگ خشک شده را در نیم لیتر آب سرد بریزید و به مدت پانزده دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود. این دم کرده، برای درمان اسهال ( به خصوص در کودکان ) کاربرد دارد و برای شستشو و مالیدن بر روی مخاط دهان از آن استفاده می شود. همچنین این جوشانده را بر روی زخم ها و سوختگی ها می مالند. تبیان ، همشهری آنلاین

. – دمنوش شیرین بیان سرفه را برطرف می کند. – غرغره ی دمنوش شیرین بیان باعث کاهش التهاب تارهای صوتی می شود و خشونت صدا را از بین می برد. – خلط آور است. * تاثیر روی دستگاه حرکتی – دمنوش شیرین بیان برای درمان اسپاسم عضلات و تورم موثر است. – در بهبود برونشیت نقش دارد. – در درمان روماتیسم و ورم مفاصل استفاده می شود.

به گفته محققان، بیش از نیمی از مبتلایان به آرتریت روماتوئید عفونت نداشتند و این وضعیت نشان می دهد باکتری دیگری در روده، ریه یا در سایر اعضاء بدن وجود دارد که می تواند باعث درد مفاصل شده باشد. این نتایج جدید که در مجله Science Translational Medicine منتشر شد، می تواند در زمینه پیشگیری و درمان آرتریت روماتوئید کمک کند.

عسل نیز از دیگر مرهم های زخم معده است بنابراین توصیه می کنیم که دمنوش تان را با عسل میل کنید. باید بدانید تهیه ی کمپرس با جوشانده ی بابونه به کاهش تورم و خارش ناشی از کهیر کمک می کند. همچنین می توانید از این جوشانده به عنوان دهان شویه استفاده کنید تا التهاب لثه کاهش پیدا کرده و عفونت لثه درمان شود. اگر گلویتان درد می کند برای کاهش التهاب می توانید با این دمنوش غرغره کنید.

ویروسی و باکتریایی هم در ایجاد آن نقش دارند. علائم این بیماری معمولا شامل این موارد است: لوزه های قرمز و متورم، پوشش سفید یا زرد رنگ روی لوزه، گلو درد، بلع دشوار و دردناک، تب، تنفس بد بو و سردرد. در بچه های کوچک که نمی توانند مشکل خود را به درستی تشریح کنند آبریزش از گوشه دهان، امتناع از غذا خوردن و بهانه گیری بی دلیل دیده می شود. البته تشخیص التهاب لوزه توسط افراد غیرمتخصص کار راحتی

پیدا کنند. دندان درد و یا حساسیت دندان می تواند ناشی از پوسیدگی دندان، شکستگی دندان، کنده شدن یا فرسودگی پرشدگی دندان، بیماری لثه، مینای فرسوده دندان و ریشه های بدون پوشش باشد. همچنین پیری، استفاده از محصولات اشتباه دهان و دندان و مصرف بالای غذاهای اسیدی نیز می توانند در این مشکل نقش داشته باشند. خوشبختانه، حساسیت دندان به هر علت که باشد قابل درمان است. چندین درمان خانگی برای

، ورم لثه، درد گلو و ورم لوزه ها به کار می رود و بیمار با غرغره کردن این جوشانده دهان را می شوید. به واسطه ی داشتن انسولین گیاهی برای درمان مرض قند، افزایش اشتها و مفید است. خواص تمشک دارای نیروبخشی، نشاط انگیز، سلامت بخش و درمان چاقی و کم خونی بوده و برای بند آوردن اسهال نیز مفید است. شربت آن برای بیماران مبتلا به سرخک و مخملک تجویز شده است. خون را

فعالیت کند، پس خواص انار می تواند برای بهبود التهاب مفاصل مفید باشد. آزمایش هایی که روی حیوانات انجام شده ثابت می کند که عصاره ی انار از شروع و افزایش التهاب مفاصل که به کلاژن (پروتئینی که در استخوان و غضروف پیدا می شود) مربوط می شود جلوگیری می کند. این تحقیق ها نشان می دهند که التهاب و درد مفاصل بر اثر مصرف عصاره ی انار کاهش می یابد. اگر به التهاب مفاصل مبتلا هستید با پزشک تان مشورت کنید

&gt التهاب یکی دیگر از مکانیزم های دفاعی بدن برای محافظت از خود در برابر عفونت و آسیب است. هنگامی که تنها چند روز طول می کشد، این شرایط به التهاب حاد شناخته می شود و هنگامی که از چند روز ادامه یابد التهاب مزمن یده می شود.در مورد التهاب حاد، به محض اینکه واکنش التهابی وظیفه خود را انجام می دهد، ناراحتی و التهاب از بین می رود. از نمونه های التهاب حاد می توان به گلو درد، گزش حشرات، نیش زنبور

دردهای فشردگی معده بسیار موثر است. درمانگر دردها عرق رازیانه برای درمان مشکلات دستگاه تنفس و تنگی نفس قابل استفاده بوده و علاوه بر این، رازیانه مُدر و ضد میکروب بوده و برای رفع سوزش ادرار نیز مفید است. به معالجهٔ درد گلو و رفع التهاب حنجره کمک کرده و برای رفع اختلالات قاعدگی و معالجه زخم معده به کار می رود. گیاه رازیانه برای درمان امراض کلیه موثر است و برای قولنج و

فلوس ، میوه ای به طول 3 تا 5 سانتیمتر و به قطر 3-2 سانتیمتر است و دارای خواص بسیاری است که میتوان به درمان یبوست، درمان درد مفاصل و موارد بیشمار دیگر اشاره کرد که می توانید تا پایان این مطلب با ما باشید و با چای فلوس آشنا شوید. در داخل این خانه ها مایع چسبنده تیره رنگی وجود دارد که عسل خیار شنبر یده می شود . طعم این مایع کمی شیرین ولی طبوع است . برای استفاده از فلوس غلاف آنرا

“),t.close},t.write(‘

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه برآمدگی های کوچکی روی پوست هستند که به هنگام بسته شدن منافذ به وجود می آیند. هر کدام از منافذ بدن دارای یک کیسه مویی بسیار ریز و غده ای می باشد که چربی ترشح می کند، ماده ای که به آبرسانی و نرمی پوست کمک می کند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست وموی دکتر

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان، در هر سنی و بخصوص در سنین کودکی بسیار آزار دهنده است و از جذابیت کودک می کاهد. بوی بد دهان در کودکان نوپا، غیر معمول نیست. اغلب اوقات، بهداشت دهانی ضعیف دلیلی بر آن است، اما علت های دیگری نیز برای آن وجود دارد. خبر خوب این است که در اغلب موارد هیچ پیشگیری جدی وجود

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

روش سنتی درمان لوزه سوم

آتروفی یا تحلیل عضلات به معنی کاهش توده های عضلانی در اثر نبود فعالیت بدنی یا تغذیه مناسب است. این بیماری در افرادی که شیوه زندگی کم تحرکی

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان،

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی خوش شانسی چه می دانید؟ آیا واقعا میتوان با قوانین فنگ شویی، بدشانسی  را به خوش شانسی تبدیل کرد؟ قرار گرفتن در جهات مناسب

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *