روش سنتی درمان شوره سر

روش سنتی درمان شوره سر
روش سنتی درمان شوره سر

دسته‌بندی نشده 2,705 بازدید

 

سیگار کشیدن علاوه بر اینکه باعث چروکیده شدن پوست می شود، موهای شما را هم کم پشت می کند. متخصصین معتقدند مواد شیمیایی سمی که در دود سیگار وجود دارد به DNA موجود در فولیکول موها صدمه می زند و رادیکال های آزاد را که به ساختار مو آسیب می زنند تولید می کند؛ در نتیجه افراد سیگاری مو های کم پشت تری دارند که زود تر هم سفید می شود. یعنی اگر مردان سیگاری در اصل مویی در سرشان باشد دوبرابر بیشتر از غیر سیگاری ها ممکن است دچار ریزش مو شوند.

سیگار کشیدن انسان را در معرض انواع مشکلات دهانیاعم از سرطان دهان و بیماری لثه قرار می دهد. در واقع بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ در انگلستان انجام شده افراد سیگاری گاهی تا ۶ برابر بیشتر از افراد غیر سیگار استعداد ابتلا به بیماری های لثه را دارند که در نهایت ممکن است منجر به از دست دادن دندان ها شود.

آیا تا به حال توجه کرده اید که پوست افراد سیگاری حالتی تیره و متفاوت دارد؟ در سال ۱۹۸۵ یک تحقیق علمی از عبارتی با عنوان ” چهره ی سیگاری” استفاده کرد تا خصوصیات خاص این چهره ها را تعریف کند؛ خصوصیاتی مثل چین و چروک، گود افتادگی و تیرگی پوست چهره که بخاطر مصرف سیگار ایجاد می شود. دود سیگار حاوی مونواکسید کربن است که جایگزین اکسیژن موجود در پوست شما می شود علاوه بر این نیکونین هم دارد که گردش خون را کم کرده وپوست را خشک و بی روح می کند. علاوه بر این مصرف سیگار باعث تخلیه ی مواد مغذی مثل ویتامین سی می شود که در حفظ و بازسازی پوست نقش مهمی دارند.

روش سنتی درمان شوره سر

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که زخم افراد سیگاری بعد از انجام اعمال جراحی به سرعت سایرین بهبود حاصل نمی کند. بنابراین اگرتصمیم دارید چین و چروک حاصل از سیگار کشیدن را با جراحی زیبایی از بین ببرید بدانید که این کار کمی مشکل خواهد بود. علاوه بر این جراحان هم تر جیح می دهند در صورتی شما را عمل کنند که سیگار کشیدن را ترک کنید.

مصرف سیگار یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرطان است؛ از جمله سرطان های ریه، گلو، دهان و مری. بنابراین مایه ی تعجب نیست اگر سیگار کشیدن باعث ابتلا به سرطان پوست هم بشود. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۰۱ چاپ شده ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی که دومین سرطان شایع پوست است در افراد سیگاری تا ۳ برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

نیکوتین موجود در سیگار به ساختار و بافت سلولی پوست شما صدمه وارد می کند و باعث می شود که پوست انعطاف خود را از دست بدهد و در اثر افزایش وزن به راحتی ترک خورده و قرمز شود که کمکم رنگ قرمز خود را از دست می دهد. البته این حالت در اثر افزایش ناگهانی وزن اتفاق می افتد که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید اما مصرف سیگار این علایم را تشدید می کند.

به دلایل نامعلومی افراد سیگاری به ویروس پاپیلومای مبتلا می شوند این ویروس باعث بروز زگیل و از جمله زگیل بر روی اندام تناسلی می شود. البته این ویروس از راه تماس جنسی منتقل می شود اما مصرف سیگار هم یک نشانه ی خطر است. افراد سیگاری نسبت به کسانی که شرکای جنسی متعددی دارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

مصرف سیگار می تواند باعث کم اشتهایی شود و افراد سیگاری معمولاًنسبت به سایرین وزن کمتری دارند اما تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ در کشور هلند انجام شده نشان داده است که میزان چربی اندام های داخلی افراد سیگاری بیشتر از غیر سیگاری ها است. این چربی ها که در بین بافت ها و اندام های داخلی وجود دارند در شکم جمع می شوند و کم کم زمینه ساز بیماری های دیگری از جمله دیابت می شوند.

البته که چین و چروک های افراد پیر و مسن قابل احترام و و نشانه ی یک عمر تجربه اند اما این چین و چروک ها اگر در صورت افراد جوان باشند به هیچ وجه نشانه ی حکمت یا دانایی آنها نیستند. متخصصین معتقدند که سیگار کشیدن فرآیند پیر شدن را تسریع می کند و به طور میانگین افراد سیگاری ۱۴ سال پیر تر از غیر سیگاری ها به نظر می رسند. در واقع مصرف سیگار مانع خون رسانی به بافت پوست شده وباعث می شود که پوست شما چروکیده و ناسالم شود.

نیکوتین موجود در دود سیگار باعث تغییر رنگ دندان های شما و حتا دیوار های اتاقتان شده و در عین حال باعث زردی انگشتان و ناخن ها هم می شود. اگر در اینترنت به دنبال راه حلی برای این مشکل بگردید با پیشنهاد هایی مثل استفاده از آبلیمو، مایع سفید کننده وسابیدن با سیم مواجه می شوید اما مسلماً ترک سیگار کم هزینه تر، راحت تر و بی درد تر است.

 

به نقل از تعامل نیوز

4 روز پیش

1 هفته پیش

2 هفته پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.


منبع :

کاربر گرامی؛ سلامٌ علیکم

 

لطفا پیش از ثبت نظر خود توجه داشته باشید:

تجویز دارو و پیچیدن نسخه برای بیماری و مشکلات شخصی و موردی، نیاز به شرح حال کامل و معاینه بالینی دارد که طبیعتاً از طریق ارتباط مجازی، قابل حصول نیست.

روش سنتی درمان شوره سر

 

 

لذا خواهشمندیم از تقاضای نسخه و دارو برای بیماری های موردی، اجـتناب فرمایید.

 

سایر نکات:

❶از اعلام نشانی و تلفن درمانگاه معذوریم. درصورت تمایل از طریق پایگاه «طبیب شهر»، پزشک مورد نظر خود را جستجو کنید.

❷ابتدا مقالات مربوطه را مطالعه کنید و پس از اطمینان از نبود اطّلاعات مورد نظرتان، نسبت به طرح سؤال اقدام کنید.از پاسخگویی به سؤال هایی که در متن مقاله جواب داده شده اند معذوریم.

❸از طرح سؤال هایی که نیاز به پاسخ های خصوصی و ارسال به پست الکترونیک دارد خودداری فرمایید.

❹پاسخگویی به سؤالاتِ کلّی و نیازمند پاسخ های مفصّل در توان پایگاه نیست.

❺نشانی پست الکترونیک شما در نزد پایگاه طبّ شیعه محفوظ است.

❻هرنظر را تنها یک بار ارسال کنید و از تکرار ارسال نظرات خودداری کنید.

❼حتّی المقدور از ارسال نظرات به صورت «فینگیلیش» خودداری کنید.

❽پاسخ هاي ارائه شده، كلّي و عمومي هستند و پاسخ دقيق و تخصّصي، تنها با ويزيت بيمار امكانپذير است

 

 

با سپاس و امتنان        

دکتر وحید علیان نژادی

سایر مقالات این موضوع

نمایش تمامی عناوین این موضوع


آخرین مقالات

Copyright © ShiaTeb.com
2019. All Rights Reserved.


Design by HK.

علت ایجاد شوره سر ممکن است خشکی پوسن سر یا سومزاج داخلی باشد که در هر دو حلت با روش های طب سنتی به راحتی قابل درمان است.

به گفته جواد رمضانی متخصص طب سنتی در همدان، شوره سر نوعی اختلال در لایه سطحی پوست سر است که با وجود سلامت کامل در بقیه اعضای بدن ایجاد می‌شود.شوره سر به شکل پوسته‌های نازک، ظریف و به مقدار اندک و یا به شکل پوسته‌های ضخیم و به مقدار زیاد در سطح سر ایجاد می‌شود.شوره سر از دیدگاه طب‌سنتی ایران به دو علت ایجاد می‌شود یا خشکی پوست سر یا سومزاج داخی ، برای پوسته‌های خفیف و نازک درمان‌های ساده‌ای وجود دارد، دو ساعت قبل از حمام می‌توانید روغن‌هایی مانند روغن گل‌سرخ، روغن گل‌بنفشه، لعاب گل‌ختمی، لعاب اسفرزه و آب چغندر پخته را بر روی سر مالیده و در صورتی‌که برایتان مفید بود هر بار قبل از حمام این کار را تکرار کنید.

هنگامی‌که آب گرم بر روی گل‌ختمی و دانه اسفرزه بریزید بعد از مدتی مایع غلیظ و ژله مانندی ایجاد می‌شود، سپس با پارچه‌ای این لعاب را از گل یا دانه جدا کرده و لعاب آن را بر سرتان بمالید.در صورتی‌که با چند بار استفاده از مواد به نتیجه مطلوب نرسیدید احتمالا بدن دچار نوعی از سوءمزاج است و به پاکسازی نیاز دارد که در این شرایط باید به پزشک متخصص طب‌سنتی مراجعه شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مهم ترین علل ایجاد شوره سر چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن شوره سر با چند درمان ساده خانگی!!!

روش سنتی درمان شوره سر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا فواصل حمام رفتن بر شوره سر موثر است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 6 نکته برای درمان سریع شوره سر

گردآوري : گروه سلامت سيمرغseemorgh.com/healthمنبع : isna.ir

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

تصویر امنیتی جدید

حرکت های قدرتی کالری سوزی بالایی دارند اگر هدفتان کاهش وزن سریع است حتما این 5 حرکت قدرتی را در برنامه ورزشی روزانه تان قرار دهید

زودانزالی یا انزال زودرس به حالتی گفته می‌شود که فرد زود‌تر از زمانی که می‌خواهد به انزال برسد و یا اینکه به حدی زود به انزال برسد که شریک جنسی‌اش از ارتباط جنسی لذت کافی نبرد

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

روش سنتی درمان شوره سر
روش سنتی درمان شوره سر
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *