روش سریع از بین بردن لک صورت

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

وقتی که پوست در معرض تابش پرتوهای آفتاب قرار بگیرد، تولید سلول‌هایی به «ملانوسیت» افزایش می‌یابد. این امر موجب افزایش ملانین در پوست می‌شود. نتیجه‌ی این اتفاق ایجاد لکه‌هایی بر روی پوست است که با عنوان‌هایی چون لکه های قهوه ای یا لکه‌های پیری، لکه‌های تیره، لکه‌های آفتاب‌سوختگی و لکه‌های کبدی شناخته می‌شوند. همه‌ی اینها در مجموعه‌ای به «هیپرپیگمانتاسیون» قرار می‌گیرد. در این مقاله روش‌هایی را برای رفع لکه های قهوه ای صورت ذکر می‌کنیم.روش سریع از بین بردن لک صورت

لکه های قهوه ای در نواحی صورت، گردن، پشت، سینه، شانه‌ و دست‌ها مشاهده می‌شوند. پیری، عوامل ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب از مهم‌ترین دلایل ایجاد لکه های قهوه ای است. عوامل دیگری از جمله استرس، بارداری، کمبود ویتامین و ضعف کبد نیز می‌توانند از دلایل وقوع این پدیده باشند.

معمولا لکه‌های پوستی ضرری ندارند، ولی باعث کاهش جذابیت ظاهری می‌شوند. راه‌هایی برای رفع لکه های قهوه ای صورت وجود دارند که می‌توانند به‌طور طبیعی و بدون عوارض، اثربخش باشند.

آسیب‌هایی که در اثر التهاب، پرتوهای فرابنفش آفتاب و سایر عوامل محیطی ایجاد می‌شوند، سلول‌های پوستی را وادار می‌کنند برای محافظت از خود، رنگدانه‌های بیشتری تولید کنند. البته تغییر در سطح هورمون استروژن (در اثر بارداری یا مصرف قرص‌های ضدبارداری) نیز می‌تواند در بروز این عارضه مؤثر باشد.

نتیجه‌ی تولید غیریکنواخت رنگدانه‌ها می‌تواند بر روی رنگ پوست تأثیراتی بگذارد. این تأثیرات به اشکال متفاوتی نمایان می‌شوند. آسیب‌ها در پوست‌های روشن‌ به شکل کک‌ومک و آفتاب‌سوختگی نمایان می‌شود.

توزیع توازن رنگدانه‌ها و به‌دنبال آن لکه‌های پوستی اتفاق شایعی است، به همین دلیل روش‌های درمانی زیادی برای حل این مشکل به‌وجود آمده است. ولی به یاد داشته باشید که همه‌ی لکه‌های پوستی با یک روش درمان نمی‌شوند. برای انتخاب روش درمانی مناسب نزد متخصص پوست بروید. زیرا داروها می‌توانند حاوی ترکیبات التهاب‌آور یا حساسیت‌زا باشند. در ادامه به دو روش درمان خانگی و درمان دارویی برای رفع لکه های قهوه ای صورت اشاره می‌کنیم.

آب لیمو ترش با خواص خود به روشن شدن پوست کمک می‌کند و درمان مناسبی برای رفع لکه های قهوه ای صورت محسوب می‌شود. علاوه بر این، آب لیمو ترش لطافت،‌ شفافیت و زیبایی پوست را افزایش می‌دهد.

آب‌دوغ محتوی اسید لاکتیک است و قادر است بدون ایجاد خشکی پوست،‌ لکه‌ها را از صورت‌تان بزداید.

این روش را یک یا دو بار در روز تکرار کنید و تا جایی ادامه بدهید که از نتیجه‌‌ی حاصل راضی شوید.

روغن کرچک خواص درمانی بالایی دارد و در رفع لکه های قهوه ای صورت به شما کمک می‌کند. برای درمان لکه های قهوه ای می‌توانید به همراه روغن کرچک از روغن ویتامین E، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام استفاده کنید.

ابتدا به کمک پنبه، روغن کرچک را بر روی لکه‌ها بمالید. سپس آن نواحی را به آرامی برای چند دقیقه ماساژ بدهید. سپس بگذارید روغن کرچک برای چند ساعت بر روی پوست‌تان باقی بماند و درنهایت آن را با آب بشویید. این کار را یک‌بار در صبح و یک‌بار در شب انجام بدهید تا لکه‌ها از بین بروند و رنگ پوست‌تان یکنواخت شود.

آلوئه‌ورا خاصیت درمانی برای پوست دارد و به بازیابی پوست کمک می‌کند. بنابراین ماده‌‌ی مناسبی برای رفع لکه های قهوه ای صورت است. آلوئه‌ورا در درمان آسیب‌‌های ناشی از پرتوهای خورشید تأثیر مضاعفی دارد.

چوب صندل یک ماده‌ی ضدپیری و ضدعفونی‌کننده است که به کاهش هیپرپیگمانتاسیون و رفع لکه های قهوه ای صورت کمک می‌کند.

ترب کوهی گونه‌ای از شب‌بویان است که شامل خردل، کلم بروکلی و کلم‌پیچ می‌شود. ترب کوهی خواص فوق‌العاده‌ای دارد. این گیاهان به‌واسطه‌ی خاصیت شفاف‌کنندگی‌‌شان به زدودن لکه‌های پیری و کک‌و‌مک کمک می‌کنند و پوستی بدون لکه را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.

آلفا هیدروکسی اسید و آنزیم‌های خاصی که در پاپایا وجود دارند، در درمان خشکی پوست، درمان آکنه، رفع لکه های قهوه ای صورت و سایر مشکلات پوستی مؤثرند و پوستی درخشان و شفاف به شما می‌بخشند.

یک قاشق غذاخوری پاپایای رنده‌شده‌ی تازه را بر روی لکه های قهوه ای بمالید و ماساژ بدهید. پس از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. این کار را دوبار در روز تکرار کنید تا لکه‌ها به‌مرور ناپدید شوند.

ممکن است بعضی افراد نسبت به پاپایا حساسیت داشته باشند، بنابراین توصیه می‌شود ۲۴ ساعت قبل از شروع این درمان، آن را بر روی ناحیه‌ای دیگر از پوست‌تان تست کنید.

ماست با خواص خود می‌‌تواند پوست‌تان را به‌طور طبیعی درخشان‌ و روشن‌تر کند.

استفاده از آب پیاز، یک راه دیگر برای رفع لکه های قهوه ای صورت است. خاصیت اسیدی آب پیاز در کنار خاصیت روشن‌کنندگی‌اش، می‌تواند در ناپدید کردن لکه های قهوه ای مؤثر باشد. علاوه بر آب پیاز، آب سیر نیز در رفع این لکه ها تأثیرگذار است.

برای مشاهده‌ی نتایج مناسب، صبر و شکیبایی داشته باشید. این لکه‌ها معمولا در طول یک یا دو هفته از بین نمی‌روند و روند درمان آنها ممکن است هفته‌ها طول بکشد.

یکی از روش‌های درمان، استفاده از کرم‌های موضعی حاوی هیدروکینون است. این کرم‌ها سرعت تولید رنگدانه‌ها را کمتر می‌کنند و یکی از قوی‌ترین داروها برای شفاف‌تر شدن پوست محسوب می‌شوند. البته مقدار بالای این ماده می‌تواند تأثیرات سمی بر روی پوست داشته باشد. بعضی کشورها مصرف این دارو را ممنوع کرده‌اند. در ایالات متحده پزشکان مقادیر کم این دارو را بی‌خطر می‌دانند، ولی بیمارانِ خود را به‌دقت تحت نظر دارند.

پزشکان معمولا کرم هیدروکینون ۴% را تجویز می‌کنند. ولی کرم هیدروکینون ۲% نیز معمولا بدون نسخه‌‌ی پزشک قابل تهیه است. هیدروکینون در صورت مصرف درازمدت می‌تواند تولید رنگدانه‌ها را افزایش بدهد. بنابراین پزشکان پس از یک دوره‌ی مصرف،‌ یک دوره‌ی استراحت برای بیماران خود در نظر می‌گیرند تا اثر هیدروکینون معکوس نشود.

ممکن است رتین-A (ترتینوئین) و سایر استروئیدها همراه با هیدروکینون‌ یا به جای آن تجویز شود، ولی اثربخشی آن را ندارد. برخی از پزشکان ترجیح می‌دهند به جای تجویز هیدروکینون داروهای بدون نیاز به نسخه را تجویز کنند. این داروها تولید رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهند، ولی عوارض جانبی هیدروکینون را ندارند. یکی از این داروهای مناسب، کرم‌های حاوی کوژیک اسید هستند.

ویتامین C یک درمان معروف دیگر است. مطالعات نشان داده‌اند ویتامین C در شفافیت پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی تأثیری نزدیک به هیدروکینون دارد،‌ ولی عوارض آن را ندارد. منیزیم اسکوربیل فسفات یکی از مشتقات پایدار ویتامین C است که می‌تواند نقش مثبتی در از بین بردن لکه‌های پوستی داشته باشد.

بر اساس تحقیقات سویا، نیاسین آمید، الاژیک اسید، آربوتین و شیرین بیان از سایر موادی‌اند که می‌توانند در رفع لکه های قهوه ای صورت مؤثر باشند. ممکن است پزشک‌تان یکی از این ترکیبات را با هیدروکینون ترکیب کند تا حساسیت‌ها و واکنش‌های بدن‌تان را به حداقل برساند.

افراد گمان می‌کنند درمان‌های لکه‌های پوستی باید به‌سرعت تأثیرشان را نشان بدهند، درحالی‌که این آسیب‌ها از نقاط عمیق‌تر آغاز شده و رفته‌رفته به سطح رسیده‌اند. بنابراین از بین بردن آنها نیز روندی زمان‌بر خواهد بود. به همین دلیل «صبر» یکی از عوامل ضروری در درمان لکه های قهوه ای پوست است.

هیپرپیگمانتاسیون در طول شب به‌وجود نمی‌آید. بلکه نتیجه‌ی نور آفتاب است و به‌مرور اتفاق می‌افتد. در زیر توصیه‌هایی برای پیشگیری از این حالت آمده است.

بهتر است بیماران در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند. تا حد امکان و حتی در فواصل کم هم از قرار گرفتن پوست‌تان در معرض نور آفتاب خودداری کنید.

کلاهی که لبه‌ی پهن داشته باشد، می‌تواند سد حفاظتی خوبی برای صورت‌تان باشد. فراموش نکنید که صورت‌تان مستعدترین نقطه برای بروز هیپرپیگمانتاسیون است. اگر تحت درمان هستید، استفاده از یک سد محافظتی مانند کلاه بسیار مفید است. باید هرروز از یک کلاه لبه‌دار استفاده کنید، وگرنه کرم‌های درمانی هیچ تأثیری نخواهند داشت.

باید هر روز از کرم ضدآفتاب با SPF ۳۰ استفاده کنید. هر پرتوی فرابنفشی که به پوست‌تان برخورد می‌کند، می‌تواند آسیب‌زا باشد. پرتوهای آسیب‌زا می‌توانند از ابرها و شیشه‌ها عبور کنند. بنابراین یک کرم ضدآفتاب مناسب همراه خود داشته باشید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39) روش سریع از بین بردن لک صورت

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

با سلام ممنون از سایت خوب شما

مد و زیبایی


کندر چیست؛ خواص کندر و نحوه مصرف آن

علت جوش چانه؛ راه‌های پیشگیری و درمان آن

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

چطور یک کمپین بازاریابی موثر را طراحی و راه‌اندازی کنیم؟

بلندترین آبشار دنیا؛ ۱۰ آبشار حیرت‌انگیز دنیا

خشک کردن گل؛‌ ۵ روش ساده اما مؤثر برای خشک کردن انواع گل

معرفی کتاب سنترال پارک؛ اوج هیجان در یک رمان معمایی-پلیسی

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست و چرا کسب‌وکارتان به آن نیاز دارد؟

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدام‌اند؟

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

خانم بخشی بیماری ها و راه درمان, سلامت

معرفی روشهای موثر و سریع جهت از بین بردن لک های قهوه ای صورت – از بین بردن لک های قهوه ای صورت با طب سنتی – رفع لکه های قهوه ای صورت با روش های ساده و طبیعی

در این بخش از سایت برفانک موثرترین روشهای از بین بردن لک های قهوه ای صورت را برای شما آماده کرده ایم. امیدواریم از این بخش بهره کافی را ببرید و بتوانید با کمک آن لکه های قهوه ای صورت تان را محو کنید.

 

روش سریع از بین بردن لک صورت

برای از بین بردن لک های قهوه ای صورت در طب سنتی روشهای مختلفی وجود دارید. در این قسمت چند گیاه دارویی برای درمان این لکه ها را به شما معرفی می کنیم.

 

برای رفع لکه های قهوه ای صورت می توانید نوک قاشق چایخوری زردچوبه را با آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید تا خمیری یکدست بدست آید. سپس آن را روی لکها بزنید و بعد از 15 تا 2 دقیقه پوست تان را بشویید. سعی کنید هر روز از این روش استفاده کنید تا کم کم نتیجه بگیرید.

شیر سرد و ارگانیک می تواند لکه های قهوه ای پوست شما را از بین ببرد. برای اینکار کافیست شیر را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه می توانید پوست تان را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا کم کم نتیجه اش را ببینید.

 

برای درمان لک های قهوه ای پوست باید یک خیار را رنده کنید. سپس کمی شیر به آن اضافه کرده و هم بزنید. حالا چند قطره لیمو ترش هم به موادتان بیفزایید. خمیر بدست آمده را روی پوست تان گذاشته و 15 دقیقه صبر کنید. حالا می توانید آن را بشویید. از این ماسک یک روز در میان استفاده کنید تا کم کم نتیجه اش را ببینید.

 

ویتامین E یک آنتی اکسیدان بوده و برای جوانسازی و از بین بردن لکه های پوست فواید زیادی دارد. ویتامین E را با کمی روغن کرچک مخلوط کنید. حالا آن را روی لکه های پوست بگذارید و به مدت 2 دقیقه صبر کنید . پس از آن صورت تان را با آب ولرم بشویید.

 

برای درمان لک های قهوه ای صورت می توانید یک سیب زمینی کوچک را رنده کرده و آب آن را بگیرید. سپس آن را با کمی عسل ترکیب کنید تا غلیظ تر شود. حالا می توانید این ماسک را به پوست تان بمالید. حدود 15 دقیقه صبر کنید و سپس صورت تان را بشویید. همچنین می توانستید از حلقه های سیب زمینی برای از بین بردن لک های قهوه ای صورت استفاده کنید.

 

دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با چند قطره گلاب مخلوط کنید و روی قسمتهای لک دار پوست بمالید. بگذارید روی پوست خشک شود و بعد از خشک شدن آن را با آب بشویید. یک روز در میان این کار را انجام دهید نتیجه می گیرید.

یک روش برای از بین بردن لک های قهوه ای صورت استفاده از لیزر است. در این روش با استفاده از لیزر سوئیچ کیو، لکه‌های صاف قهوه‌ای (مانند لکه‌های پیری و یا کک‌و مک ) درمان می شود. این لکه ها به خاطر نور خورشید در پوست ما ظاهر می شود.

با استفاده از لیزر، یک پرتوی نوری سبز رنگ به لایه بیرونی پوست تابانده می‌شود. رنگ‌دانه‌های قهوه‌ای انرژی نور را جذب کرده و در کسری از ثانیه بسیار داغ خواهند شد. این فرایند باعث تخریب رنگ‌دانه‌ ها شده و کم کم لکه ها را محو می کند. حداقل دو ماه زمان نیاز است تا رنگ‌ دانه‌های آسیب‌ دیده جذب شوند و پوست بهبود یابد.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از سایت برفانک درباره روشهای از بین بردن لک های قهوه ای صورت در اختیارتان گذاشتیم بهره کافی را برده باشید.

منبع : سایت برفانک

برچسبپوست لک صورت ماسک صورت

نوشیدنی های چربی سوز سرعت سوخت و ساز بدن شما را افزایش داده و موجب

خريد بک لينک خريد رپورتاژ ترمیم مو

اگر به فکر رفع جوش صورت خود هستید این مطالب برای شما مفید خواهد بود. در این مطلب ترفندهای سریع برای از بین بردن جوش صورت معرفی می شود که می توانند سلول های مرده پوست را از بین ببرند، باعث بهبود جوش و رفع جای جوش می شوند.

برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه ی اختلال بخش های تولید‌کننده ی چربی پوست به وجود آمده‌ است. به طور کلی این بخش ها به دلایلی بیش فعال می شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می کنند که در نتیجه ی آن این بخش ها در چربی غوطه ور می شوند.

ارگانیسم های زنده ی میکروسکوپی که به طور معمول روی پوست وجود دارند در این حجم زیاد چربی به دام می افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می شوند. این اتفاقی است که نقطه ی برآمده ی روی پوست که آن را جوش می یم ایجاد می کند.

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست وشوی طاقت فرسا و حتی لایه برداری‌ و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می کند. بنابراین می توان برای جوش های دوره‌ای با دفعات ظهور محدود، از راه های درمانی فوق العاده متداولی که جوش‌ و آکنه را با سرعت و به راحتی از بین می برند استفاده کرد.

در ادامه با معرفی 4 روش برای از بین بردن سریع جوش صورت با زوم لایف همراه باشید.روش سریع از بین بردن لک صورت

اولین درمان سریع جوش صورت، یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می کند و غدد چربی را تشویق می کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می رود.

روغن زیتون حاوی ویتامین، آنتی‌اکسیدان و آهن است. این روغن به دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی پوست به ترمیم جای جوش کمک می‌کند.

بعد از یک یا دو دقیقه صورت تان را با آب معمولی بشویید.

ماست غذایی دلپذیر است که به عنوان وعده ی صبحانه و همچنین میان وعده عالی است. ماست علاوه بر این اگر به صورت موضعی روی پوست استفاده شود فایده های شگفت آوری دارد. سالیان دراز است که به دلیل همین فواید عالی، برای بهبود پوست از آن استفاده می شود.

هنوز هم در هند از ماست به عنوان راهی عالی در درمان جوش و کاهش التهاب آن استفاده می شود. کلئوپاترای مصر باستان به حمام‌های روزانه ای با شیر ترشیده که به او پوستی درخشان و جوان می بخشیده است معروف است. شما هم می توانید برای از بین بردن جوش ها از ماست استفاده کنید.

مقداری ماست را با آبلیمو مخلوط کنید و روی پوست‌تان بمالید. بعد از 15 دقیقه صورت‌تان را بشویید.

استفاده از سیب و عسل برای زیبایی پوست بسیار توصیه شده است و در بسیاری از ماسک های پوست نیز استفاده می شود. برای رفع جوش صورت می توانید از مخلوط سیب و عسل استفاده کنید.

یک نیمه ی سیب رنده شده را با 4 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و روزانه 15 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید این مخلوط بسیار مناسب پوست های خشک آکنه دار می باشد.

آلوئه ورا نه تنها با کاهش التهاب پوست احساسی عالی به شما می دهد، آزردگی و قرمزی جوش را از بین برده و پوست‌تان را درخشان و صاف می کند.

بعد از 15 دقیقه صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین‌هایی چون ویتامین A ،C و E است. علاوه‌ بر این خیار دارای خواص خنک کنندگی و تسکین پوست است. در کشورهای خاورمیانه و آسیایی آب خیار برای خنک کردن بدن و پوست‌، درمانی متمایز به شمار می رود. آب خیار همچنین برای ترمیم پوست مفید است و به خصوص زمانی که روی پوست به کار رود در کاهش التهاب پوستی نقش دارد.

می توانید با خیار ماسک صورت درست کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید سپس با آب گرم بشویید. این کار به تمیزی آلودگی ها و باکتری ها از مجاری پوست کمک می کند.

راه معجزه آسای دیگر برای خلاصی از جوش استفاده از آبلیموی تازه گرفته شده است. آبلیمو به عنوان میکروب کش ارگانیسم های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع کنندگی ای که دارد باعث می شود چربی های تجمع یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو چند راه دارید.

برای جوش های جدی تر مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب قبل از خواب روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به از بین رفتن سریع جوش کمک می کند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی شود.

برای درمان سریع جوش بخور را فراموش نکنید. استفاده از بخور گرم به علت باز کردن منافذ پوستی و بیرون ریختن مواد زايد از آن، فواید فوق العاده ای برای پوست افرادی که از جوش رنج می برند به همراه دارد.

9 نکته برای جلوگیری از ایجاد جوش صورت

8 ماسک طبیعی برای درمان آکنه

5 درمان خانگی آکنه، جوش غرور جوانی

آیا مطلب ” 8 روش برای از بین بردن سریع جوش صورت ” برای شما مفید بود؟

بسیارررر متشکرم از سایت خوبتون

عععععععععععااااااااااااااااااللللللللللللللییییییییییییییی بودمن واقعاازروش هایش اتفاده کردم وجواب چشم گیری گرفتم

دمت گرم با این جسارت روک بودنت

همه‌ی افراد در دوره‌ای از زندگی خود دچار آکنه‌ها می‌شوند. آکنه‌های مزاحم []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *