روش درمان کیست مویی بدون جراحی

کیست مویی از بیماری های مقعدی است که بر اثر یک سری بی احتیاطی ها بوجود می آید، همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید کیست مویی در پایین کمر نمایان می شود. اما نگران نباشید ما در این مقاله درباره ی درمان این بیماری توضیحاتی داده ایم که بدون درد و جراحی می توانید بهبود یابید.

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال چیست ؟ کیست مویی یک بیماری عفونی در پوست قسمت انتهایی ستون فقرات و درست در بالای خط باسن است. که علت اصلی ایجاد کننده آن برگشت تار مو به داخل پوست ناحیه‌ی می باشد. این بیماری مردان را به سبب پرمویی درگیر و مبتلا می‌کند و معمولاً در دوران نوجوانی تا ۴۰ سالگی شایع‌تر است. چاقی و اضافه وزن و داشتن موهای زبر و کلفت از دیگر عوامل ابتلا به بیماری سینوس پیلونیدال است.

درمان بیماری سینوس پیلونیدال یا کیست مویی به روش خانگی یا دارو زیاد جوابگو نیست و درمان آن به وضعیت و مرحله‌ی پیشرفت بیماری بستگی دارد. ابتدا در مرحله‌ی حاد بیماری و بروز آبسه لازم است تا ترشحات عفونی و چرکی طی یک برش ساده در مطب تحت بی‌حسی موضعی تخلیه گردد. تا در شرایط ایده‌ال سینوس به صورت کامل تخلیه و جراحی شود.
کیست‌های مویی در مرحله‌ی پیشرفته و مزمن نیاز به عمل جراحی با لیزر خواهند داشت. روش‌های جراحی بیماری کیست مویی متفاوت بوده و جراح با توجه به شرایط بیمار مناسب‌‌ترین را پیشنهاد می‌کند.

جراحی می‌تواند به دو صورت کلی باز و بسته انجام شود. عمق و جراحی گسترده‌تر زمان لازم برای بهبودی کامل را طولانی می‌کند. جراحی‌های باز نیاز به پانسمان روزانه و مراقبت ویژه در رعایت بهداشت ناحیه دارند. اگرچه روش باز نیازمند مدت زمان بیشتری برای بهبودی و بسته شدن زخم دارد ولی میزان مؤفقیت درمان در این روش است. بستن زخم در روش‌های بسته احتمال عفونت مجدد و عود بیماری را بالا می‌برد ولی در مواردی پیشنهاد پزشک بوده و به صلاح بیمار است.

شکل بالا از تصاویر کیست مویی است

روش درمان کیست مویی بدون جراحی

پیشگیری از کیست مویی

چرا کلینیک نشیمن گاه بهترین انتخاب است ؟

برای درمان بیماری کیست مویی هرچه زودتر اقدام کنید تا عذاب آور نشود، درمان بیماری های مقعدی از جمله : فیستول ، بواسیر و شقاق توسط پزشکان متخصص کلینیک نشیمن گاه به سرعت قابل انجام است. می توانید برای برقراری ارتباط مستقیم با این کلینیک حرفه ای بر روی صفحه ی تماس با ما کلیک کرده و از مشاوره ی پزشکان آن بهره مند شوید.

آخرین مقالات

دسترسی سریع


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید

روش درمان کیست مویی بدون جراحی

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *