روش درمان قولنج معده

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بعد از سردرد، معده درد مزمن، یکی از بدترین و ناتوان کننده‌ترین دردهایی است که می‌تواند هر روزمان را دچار اختلال کند. معده درد که در موارد به آن «شکم درد» هم می‌گویند، مشکلی است که پیداکردن درمانش کار سختی است مگر اینکه دلیلش را بدانید. اگر همیشه یکی دو راه حل برای معده درد، دم دست‌تان داشته باشید، می‌توانید در همان مرحله‌ی شروع، برطرفش کنید. برای آشنایی با درمان معده درد به روش خانگی، مقاله زیر را بخوانید.

روش درمان قولنج معده

معده درد آنقدر متداول است که همه زمانی آن را تجربه کرده‌اند و دلایل فراوانی می‌تواند داشته باشد. این دلایل جدی نیستند و علائم آن فورا برطرف می‌شوند. این دلایل طیف گسترده‌ای دارند؛ از بدهضمی و سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر گرفته تا ورم معده (گاستریت) و ریفلاکس اسید معده (GERD) و به طور کلی، معمولا نیازی نیست برای پیداکردن راه حل این درد، فراتر از آشپزخانه‌تان بروید.

اولین درمان معده درد به روش خانگی خوردن چای بابونه است. بابونه با عملکردش به‌ عنوان یک ضدالتهاب (مثلا ممکن است مخاط معده به دلیل ورم‌های مکرر ناشی از باکتری، ملتهب شده باشد)، می‌تواند درد معده را تسکین دهد و عضله‌ی بالایی مجرای گوارشی را شل و آرام کند. وقتی این عضله شل می‌شود، فشردگی‌ها و انقباضاتی که غذا را در طول سیستم گوارش پیش می‌برند، کمی راحت و آزاد شده و درد ناشی از گرفتگی‌ها و اسپاسم‌ها کاهش پیدا می‌کند.

چیزهایی که نیاز دارید:

کاری که باید انجام دهید:

آب جوش را روی چای کیسه‌ای بریزید و سر ماگ را بگذارید، اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد. اگر از بابونه‌ی خشک استفاده می‌کنید، ۱ تا ۲ قاشق چایخوری از آن را درون ماگ ریخته و روی آن آب جوش بریزید. درپوش ماگ را بگذارید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید دم بکشد. آرام آرام بنوشید.

لازم نیست کمپرس‌تان داغ باشد، کافیست گرم باشد و احساس راحتی کنید. همچنین می‌توانید از یک بطری آب گرم برای این کار استفاده کنید. گرما کمک می‌کند تا عضلات، شل و آرام شوند، بنابراین اگر دچار قولنج معده شدید، کمی گرما می‌تواند کمک زیادی به تسکین درد و ناراحتی‌تان بکند. همچنین می‌توانید زیر پتوی برقی‌تان بروید و استراحت کنید تا علائم‌تان برطرف شود. گرما باعث می‌شود هر گونه درد و انقباض از شما دور شده و به شما کمک می‌کند عضلات‌تان ریلکس شده و احساس تهوع‌تان کاهش یابد. طولانی‌اش نکنید چون ممکن است به پوست‌تان آسیب برسانید.

چیزهایی که نیاز دارید:

کاری که باید انجام دهید:

جایی برای دراز کشیدن پیدا کنید و کیسه‌ی آب گرم را روی شکم‌تان بگذارید. دمای آن نباید اذیت‌تان کند اما گرمایش را احساس کنید. دست کم ۱۵ دقیقه در این حالت بمانید؛ تا هر وقت که فکر می‌کنید لازم است این کار را تکرار کنید و اگر لازم بود کیسه را مجددا گرم کنید.

سومین درمان معده درد به روش خانگی نوشیدن آب ِ برنج است. آب ِ برنج دقیقا همان چیزی است که از اسمش پیداست؛ آبی که بعد از آبکش کردن برنج به جا می‌ماند. آب ِ برنج مانند یک مرهم عمل می‌کند، یعنی ماده‌ای که با تشکیل نوعی محافظ نرم روی یک سطح، التهاب را کاهش می‌دهد که در اینجا این سطح، مخاط معده‌ی شماست.

چیزهایی که نیاز دارید:

کاری که باید انجام دهید:

برنج‌تان را با دوبرابر مقدار آبی که معمولا برای پختن آن استفاده می‌کنید بار بگذارید. از حرارت کم یا متوسط استفاده کنید و زمانی که برنج نرم شد، دیگ را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید دیگ با در ِ بسته، ۳ دقیقه بماند. سپس برنج را آبکشی کنید. در صورت تمایل می‌توانید به آب ِ برنج، کمی عسل اضافه کنید و آن را گرم بنوشید. برنجی که باقی مانده است را برای استفاده در غذایی دیگر نگهداری کنید.

معمولا گفته می‌شود نعنا برای رفع تهوع و ناراحتی معده مفید است؛ چون منتول موجود در برگ‌های آن، یک ضد درد و مسکن طبیعی است. می‌توانید یک فنجان چای نعنا فلفلی یا نعنای تند بنوشید، عصاره‌ی نعنا را بو بکشید، آب‌نبات نعنایی بمکید و یا برگ‌های خود نعنا را بجوید. با این راهکارها دردهای ناگهانی معده مهار شده و احساس تهوع کاهش پیدا می‌کند. چای نعنای تازه یا به طور کلی چای نعنا، به آرام سازی و شل کردن عضلات معده کمک کرده و جریان صفرا را بهبود می‌بخشد که در نهایت برای گوارش خوب است. مخصوصا اگر دچار بدهضمی یا نفخ شده باشید، چای نعنا بسیار مفید است.

چیزهایی که نیاز دارید:

چه باید بکنید:

روی نعنا یک فنجان آب جوش بریزید و درپوش ماگ را بگذارید، ۵ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید دم بکشد و وقتی هنوز گرم است آن را بنوشید. اگر نعنای تازه دارید می‌توانید برای تسکین درد معده آن را بجوید. همچنین اگر دوست دارید می‌توانید از چای کیسه‌ای نعنا استفاده کنید.

اگر مشکل‌تان بدهضمی است، آب لیمو سنگی به رفع ناراحتی‌تان کمک می‌کند. خاصیت اسیدی زیاد لیمو سنگی به تولید اسید هیدروکلریک کمک کرده و در نتیجه غذای خورده شده، بهتر تجزیه می‌شود. با بالابردن میزان اسیدهیدروکلریک تولید شده، شما به گوارش غذا با سرعتی مناسب کمک می‌کنید. ضمنا آب‌رسانی خوبی به بدن‌تان می‌شود و سیستم گوارش‌تان، روان و خوب کار می‌کند.

چیزهایی که نیاز دارید:

پیشینیان از دوران باستان برای درمان هر چیزی از درد گرفته تا تهوع، سراغ زنجبیل می‌رفتند و این خرافه نیست.

خوردن چای زنجبیل ششمین راه درمان معده درد به روش خانگی است. زنجبیل به طور طبیعی حاوی موادی است که به آنها جینجرول و شوگاول می‌گویند. این مواد شیمیایی به آرام‌سازی عضلات نرم کمک می‌کنند؛ مثلا عضله‌ای که روده‌ها را دربر می‌گیرد، در نتیجه انقباض‌های معده کاهش پیدا کرده و درد قولنج تسکین می‌یابد. زنجبیل به عنوان یک ضدالتهاب طبیعی به صورت‌های مختلفی وجود دارد که همه‌‌ی آنها مفید هستند. آدامس‌های زنجبیلی و مکمل‌های آن مصرف راحتی دارند، و خیلی‌ها نیز نوع نوشیدنی آن را ترجیح می‌دهند. نوشیدن چای گرم به عنوان یک درمان خانگی برای دردهای شکمی بسیار موثر است.

چیزهایی که نیاز دارید:

چه باید بکنید:

۲ تا ۵ سانتیمتر از ریشه‌ی زنجبیل تازه را بشویید، پوست بکنید و سپس رنده یا خرد کنید. ۱ تا ۲ فنجان آب را به جوش بیاورید و سپس زنجبیل را به آن اضافه کنید (اگر می‌خواهید نوشیدنی غلیظ‌ تری داشته باشید، از مقدار آب کمتری استفاده کنید). اجازه دهید ۳ دقیقه بجوشد و ۲ دقیقه‌ی دیگر هم روی حرارت ملایم باشد. آن را از روی حرارت بردارید، صافش کنید و کمی عسل به آن بیفزایید. نوشیدنی‌تان را آرام آرام بنوشید.

اگر معده‌ دردتان به خاطر بدهضمی باشد، جویدن دانه‌های رازیانه مفید است؛ چون حاوی آنتول (anethole) است. یک روغن ناپایدار که می‌تواند ترشح آنزیم‌های گوارشی را افزایش دهد، همچنین برای کاهش التهاب مفید است و درد ناشی از آن را تسکین می‌دهد. اگر از گاستریت و التهاب معده رنج می‌برید، رازیانه می‌تواند از درد و ناراحتی‌تان کم کند.

چیزهایی که نیاز دارید:

چه باید بکنید:

بعد از غذا، نیم یا یک قاشق چایخوری از دانه‌ی رازیانه را کاملا بجوید. اگر باردار هستید، از این راهکار اجتناب کنید.

روش درمان قولنج معده

لیموترش هم مانند لیموسنگی به کاهش شکم‌درد کمک می‌کند. لیموترش را با آب معدنی گازدار ترکیب کنید تا یک نوشیدنی ساده و خوش‌طعم برای تسکین دردتان داشته باشید. اگر پرخوری کرده‌اید و دلیل شکم‌دردتان این است، دی‌اکسیدکربن موجود در آب معدنی گازدار، شما را وادار به آروغ زدن می‌کند، بنابراین فشار شکم‌تان کمتر می‌شود. ثابت شده که نوشیدن این ترکیب برای برطرف کردن سوء هاضمه و یبوست بسیار مفید است.

چیزهایی که نیاز دارید:

چه باید بکنید:

آب معدنی گازدار را با آب نصف یک لیموترش ترکیب کنید و جرعه جرعه بنوشید.

هر کسی که کودک نوپا دارد، رژیم BRAT یا موز، برنج، سس سیب و نان تست را می‌شناسد و می‌داند که تسکین شکم‌ درد است. این رژیم، به برطرف کردن تهوع یا اسهال کمک می‌کند. رژیم BRAT شامل غذاهای کم فیبر می‌شود. هیچ‌کدام از این خوراکی‌ها نمک یا ادویه ندارند که علائم را بدتر کنند. این رژیم ترکیبی برای زمانی که احساس ناراحتی در معده دارید اما باید چیزی بخورید، بهترین انتخاب است. سعی کنید نان را کاملا تُست کنید، نان نیم‌سوز حالت تهوع را کاهش می‌دهد.

حتما با خواص سرکه سیب آشنا هستید. خوردن سرکه‌ی آب سیب دهمین راه درمان معده درد به روش خانگی است. اگر می‌توانید آن را خالی بخورید، با قاشق غذاخوری امتحانش کنید تا ناراحتی معده‌تان برطرف شود. اگر هم نمی‌توانید، یک قاشق غذاخوری از سرکه‌ی آب سیب را با یک فنجان آب و یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کرده و آرام آرام بنوشید.

اسید موجود در سرکه‌ی آب سیب می‌تواند به کاهش هضم نشاسته کمک کرده و اجازه دهد نشاسته وارد روده‌ها شود و باکتری‌های مفید روده را حفظ کند. بعضی‌ها هر روز یک قاشق سرکه‌‌ی آب سیب می‌خورند تا از بروز معده‌ درد پیشگیری کنند.

می‌توانید برای مشاهده خلاصه این مطلب ویدیوی زیر را ببینید.

گاهی مشکلات شکمی نشان‌دهنده‌ی یک مشکل جدی هستند. استفراغ‌های طولانی‌مدت شما را در معرض کم آبی قرار می‌دهد. نوشیدن جرعه‌های کوچک آب کمک می‌کند بدن‌تان دچار کم آبی نشود. اگر تهوع و معده‌ دردتان از ۴۸ ساعت طول کشید به پزشک مراجعه کنید. اگر متوجه شدید بعد از خوردن غذاهای خاصی یا انجام کارهای خاصی مدام دچار ناراحتی معده می‌شوید، درمورد علائم‌تان با پزشک صحبت کنید. ممکن است چیزی نباشد اما مراجعه به پزشک‌تان می‌تواند احتمال بیماری کرون، یک آلرژی غذایی و یا سایر بیماری‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

برگرفته از: everydayroots.com healthline.com

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

با سلام و وقت بخیر

با تشکر از ارسال مطالب مفید تان.
ممنونم

من كايينات ٢١ سال عمر دارم به نسبت مصرف كردن ادويه زياد به تكليف معده دچار هستم من وقتي معده درد ميشوم هم دل بد و هم گنس ميشوم تمام جانم لرزه ميگيره نزد هر پزشك مراجعه كردم اما مشكلم حل نشد زنده گيره سرم حرام ساخته از روش هاي خانه گي هم استفاده ميكنم قبل از صبحانه اب هم مينوشم اما به هيچ گونه درمان نميشه به كمك سخت محتاجم

– برای رفع‎‎‎ناراحتی‎‎‎معده، غذاکم بخورید، غذا راخوب بجوید وآب را به روش‎‎‎صحیح استفاده نمایید.
– نمک زیاد ،موسین معده را از بین می‎‎‎بردو باعث زخم معده می‎‎‎شود.
– زخم اثنی عشر: برای درمان زخم اثنی عشر،روزی سه قاشق عسل با موم بخورید.
– نفخ معده: مواد شیرین باعث نفخ معده می‎‎‎شود.برای رفع نفخ معده، زنیان را آسیاب نموده، یک قاشق چایخوری بعد از غذا بخورید. به علت تلخی، زنیان را در کپسول بریزید و بخورید.
– برای رفع نفخ و ترشی معده، دوبار انگشت را در نمک زده و بچشید، مشکل در یک دقیقه برطرف می‎‎‎شود.
– منشا میگرن گوارشی است، کسانی که ماکارونی، چای، شیرینی‎‎‎جات قنادی، سرخ‎‎‎کردنی، پنیر استفاده می‎‎‎کنند، دچار سردرد می‎‎‎شوند. این مواد در روده بزرگ به الکل تبدیل شده و ایجاد سر درد می‎‎‎کنند.
– کسانی که میگرن دارند، شیرینی،مواد شیرین و چای شیرین نخورند.
– بچه‎‎‎هایی که در درس خواندن کند هستند، ناراحتی گوارشی دارند.
– در روزسه وعده غذا بخورید و بین غذا فقط میوه بخورید.
– برای جلوگیری از چاق شدن ، سالاد را قبل از غذا بخورید.
– همیشه ۳/۲ معده را پر کنید و ۳/۱ آن را خالی نگهدارید.
– استراحت بعد از غذا: بعد از غذا دراز کشیده، دستها را زیر سر گذاشته و پای راست را روی پای چپ قرار دهید و به همین صورت ۱۰ دقیقه بدن را آرام نموده و به چیزی فکر نکنید، نفس عمیق بکشید و سعی کنید خوابتان نبرد.با این کار احساس سبکی به شما دست می‎‎‎دهد.
– بیماری آسم کودکان وجود ندارد، بلکه ناراحتی معده دارند و برای رفع آن، غذاهای تبلیغی، ماست، شیر و آب با غذا نخورند.

سلامتی

قرص لوراتادین چیست؛ موارد مصرف و عوارض لوراتادین

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان

کلم بروکسل؛ ۱۵ خاصیت اعجاب‌انگیز کلم بروکسل برای بدن

ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL

گلوتامین؛ منابع و مکمل ها، فواید و مقدار مصرف آن

جاهای دیدنی اهواز؛ سفر به سرزمین پل‌های ایران


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

باهوش ترین نژاد سگ ها در دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

اشتراک گذاری

دانلود

گزارش

دیدگاه

ن

روش درمان قولنج معده

در این ویدیو نگاهی می اندازیم به راهکارهای درمان قولنج معده از طب سنتی و اسلامی

تا کنون برای این ویدئو دیدگاهی نوشته نشده است.

اشتراک گذاری ویدئو

در دیدستان شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید

با دریافت اپلیکیشن اندرویدی دیدستان، در هر زمان، هر مکان و با هر سرعت اینترنت، از تماشای آنلاین ویدئو بر روی گوشی یا تبلت خود لذت ببرید.

معده در طب سنتی، مصرف برخی گیاهان دارویی و برای قولنج پشت و کمر، انجام حرکات کششی و ماساژ با روغن توصیه میشود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبهداشت نیوز، قولنج یا کولیک عموما ناشی از ناراحتی در شکم است که گهگاه میگیرد و با درد شدید همراه است، البته قولنج در نواحی دیگر بدن مانند پشت، کمر، گردن و کلیه ها نیز رخ میدهد ولی به دردهای شدید و ناگهانی داخل شکم گفته میشود.

قولنج در پزشکی نوین، تعریف و جایگاه علمی ندارد و چیزی که استنباط می شود آن است که به دلیل اسپاسم و گرفتگی ناگهانی عضلات، در برخی اندامهای بدن مانند شکم (معده)، ستون فقرات، کتف، گردن، عضلات پا و قسمت های مختلف اسکلت بدن دردی آنی، گذرا و تکرار شونده به وجود می آید که عامه به آن قولنج می گویند.

علت قولنج قولنج و گرفتگی عضلات شکمی، به دلیل جمع شدن گاز در معده و روده بزرگ که در نتیجه هضم ضعیف، تخمیر و غیره رخ میدهد ایجاد میشود.

همچنین میتواند ناشی از سنگهای کلیوی و یا سنگ کیسه صفرا باشد.

روش درمان قولنج معده

قولنج معده که به دلیل سوء هاضمه ایجاد شده است را میتوان با راهکارهای درمان خانگی قولنج مداوا نمود ولی در مورد سایر قولنج ها به درمانهای ویژه نیاز است.

در مورد قولنج پشت و کمر، اگر فردی در طول روز مرتباً درد را احساس کند و این درد به طور مداوم بیش از 3 روز طول بکشد و همراه با گزگز، مور مور و کرختی دست

“),t.close},t.write(‘

برای درمان خانگی قولنج معده در طب سنتی، مصرف برخی گیاهان دارویی و برای قولنج پشت و کمر، انجام حرکات کششی و ماساژ با روغن توصیه میشود. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

روش درمان قولنج معده

عملکرد یکی از این مناطق آن گونه که باید نباشد، فشار بیشتری به سایر قسمت های بدن وارد می شود. همچنین پوشیدن کفش های پاشنه بلند که باعث سفتی عضلات پشت پا و ساق پا می شوند و لگن را تحت فشار قرار می دهند، عامل کمردرد محسوب می شوند. درد کمر شایع ترین علت ناتوانی در سراسر جهان است به طوری که طبق مطالعه ای که در مجله Annals of the Rheumatic Diseases منتشر شد، 9.4 درصد افراد از این درد رنج می برند. forty five

نفخ شکم حتی شکم های خوش ترکیب شش تکه six-pack را هم مثل یک کیسه شش تکه باد کرده می کند. با مصرف موز با احتباس آب و گاز در شکم مقابله کنید. یک مطالعه که اخیرا انجام شده نشان داده است زنانی که یک موز را در 2 وعده، به عنوان میان وعده قبل از غذا به مدت 6 روز می خورند، نفخ شکمشان تا 5 درصد کاهش پیدا کرده است! چرا؟ این میوه با باکتری های افزایش نفخ در معده مقابله می کند ضمن این که بهترین منبع

به گزارش بلاغ ، دکتر محمد فصیحی دستجردی*: گاهی دچار دندان دردهای شدیدی می شویم اما به دلیل شرایط زمانی یا مکانی ناسب نمی توانیم خود را فوری به درمانگاه و دندان پزشکی برسانیم. در این شرایط برخی درمان های خانگی که مورد تایید حکمای طب سنتی است، ممکن است به تسکین درد شما کمک کند. علاوه براین، مصرف بعضی از مواد غذایی می تواند به بهتر شدن سلامت دندان های شما بینجامد. زنجبیل: زنجبیل گیاهی

بدن درگیر آن هستند. این به معنای آن است که بر اساس بافت هایی که تحت تاثیر قرار گرفته اند و این که چگونه واکنش نشان می دهند، شما می توانید هم در گردن و هم شانه های خود درد را احساس کنید. مشکلات گردن که موجب درد در شانه می شوند ستون فقرات گردنی از هفت استخوان نسبتا کوچک با تحرک بالا همراه با رباط ها، عضلات، دیسک های جذب شوک و تشکیل شده است. به واسطه اندازه و پیچیدگی این بخش

ورزش می کنند یا در طول روز فعالیت زیادی دارند. اگر شما هم مدام پادرد دارید، چند روز نوشیدن آب را امتحان کنید. شک نکنید که در روزهای گرم پیش رو، بدنتان به آب بیشتری برای حفظ تعادل و سلامتش نیاز دارد. البته در کنار نوشیدن آب کافی، بهتر است مواد غذایی حاوی پتاسیم مثل اسفناج و موز را میل کنید تا کمتر از پادرد یا گرفتگی عضلات پا شکایت کنید. کفش مناسب بخرید کفش های

این صورت که گوش ها و دم سگ پایین است و بدن آن حیوان از منبع وحشت به سمت عقب کشیده شده است. دندان هایش کاملا مشخص و فک بیرون از لب ها قرار گرفته است و در هنگام نزدیک شدن به سگ باید به این موضوع توجه کرد. سگی که از روی ترس گاز می گیرد در صورت امکان فرار می کند ولی اگر به یک متری اش نزدیک شوید، احتمال این که حمله کند زیاد است. به طور معمول با سگ هایی مواجه می شویم که ترس آنها با خشم آمیخته

فیزیوتراپی استان تهران، می گوید: قد، وزن، طول ران و طول ساق پای همه راننده ها مثل هم نیست. پس راننده باید بتواند شیب صندلی، نحوه نشستن، فاصله از کف اتومبیل و از فرمان را تنظیم کند . نکته مهم اول این است که با عجله وارد خودرو نشوید، اول داخل صندلی بنشینید و سپس پاها را به سمت داخل بچرخانید . هنگام خارج شدن نیز اول پاها را خارج کنید و سپس بدن را بیرون ببرید . چند دقیقه به بدن خود استراحت

برخی از افراد به دلیل داشتن نوعی بیماری مجبورند شیر و لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنند. شهر خبر؛ علت عدم تحمل لاکتوز (نوعی قند طبیعی در شیر و محصولات لبنی) در برخی از افراد این است که سیستم بدن آن ها توانایی هضم این ماده را ندارد. در واقع عبور لاکتوز از روده بزرگ بدون اینکه هضم شود، عواملی چون نفخ و درد شکم را به همراه دارد، بنابراین این افراد باید از شیر های بدون لاکتوز استفاده

درد را تسکین می بخشد. آشامیدن عصاره نعنا برای رفع درد سینه و پهلو بسیار مفید است و باید با عصاره نعنا را با آب گرم و نبات مخلوط کنند و گرم بخورند. کردافشاری خاطرنشان کرد: نعنا تقویت کننده فم(دهانه) معده است و نفخ را از بدن از بین می برد. برای کسانی که بدون مصرف دارویی بالا می آورند و خوردن نعنا بسیار مفید است چرا که فم معده را تقویت می کند. منبع: میزان

ورم کردن شکم یا معده همراه است و احساس پری بدی به افراد می دهد. رعایت نکردن اصول صحیح غذا خوردن و مصرف خوراکی های نفاخ از شایع ترین دلایل ابتلا به نفخ است. راه حل: * آهسته غذا بخورید تا حجم کمتری از هوا وارد معده تان شود. * لقمه های خود را خوب بجوید. * از نوشیدن مایعات گازدار همراه غذا خودداری کنید. چرا دل درد می گیریم؟ خیلی از

داشته باشد. آمادگی برای زایمان طبیعی از چه زمانی باید آغار شود؟ راهکارهای غلبه بر ترس : بهترین راه از عهده زایمان برآمدن این است که یاد بگیرید از آن نترسید. ممکن است برخی زایمان ها دشوار و گاهی همراه با صدمه باشند. اما راههای زیادی برای کنترل درد وجود دارد شما نیز مانند بسیاری از خانم های باردار آن را سپری می کنید و در انتهای روز کودک خود را بغل می گیرید. آنچه اکنون به

نوشیده شود. 4. بابا آدم وقتی اسم جوش به میان می آید خیلی از افراد یاد دوران بلوغ می افتند، اما برخی جوش ها چرکی هستند و ممکن است هر جای بدن ظاهر شوند و حتی سن و سال هم برای شان اهمیت نداشته باشد. برای درمان جوش های چرکی و عفونی باید از آنتی بیوتیک های قوی استفاده کرد. در طب سنتی توصیه می شود از دمکرده بابادم استفاده شود. 8 گرم ریشه بابادم را به همراه یک لیتر آب جوش دم کنید

. این حالت مکانیوم یده میشود. آن شبیه یک تکه قیر سبز لجنی است. اگر در این مدت هیچ نشانه ای از مکانیوم یا ادرار ندید به پزشک یا پرستار اطلاع دهید. روز دم تجربیات شگفت انگیز فراوانی برای نوزاد به همراه دارد. بنابراین آماده آرام کردن او باشید . آزمایش های نوزاد در کشورهای مختلف متفاوتند. نوزاد برای بیماری های مختلف تحت آزمایش قرار می گیرد که اگر زود تشخیص داده شوند به خوبی تحت درمان قرار

&gt – درد صورت و سردرد – درد دندان های بالایی – احساس فشار در بالای پیشانی و صورت – خرناس کردن – خارش اطراف چشم ها هر گونه شرایطی که باعث بدتر شدن التهاب مزمن در راه هوایی و یا سینوس ها گردد از قبیل عفونت ها و یا آلرژی ها، باعث پیشرفت پولیپ بینی می گردد علل پولیپ بینی دانشمندان هنوز علت ایجاد پولیپ بینی را به طور کامل نمی دانند. هنگام داشتن پولیپ، التهاب در

جوشانده شوند روغن به تهیه می شود؛ مالش روغن به، به بدن برای شوره سر و سوزش دهان مفید است. سلامت دستگاه گوارش تانن موجود در به در معالجه اسهال و ورم روده بسیار موثر است، به دانه نیز ورم معده را رفع کرده و می توان 4 گرم به دانه را با سه چهارم لیوان آب مخلوط کرد و پس از هم زدن و ایجاد حالت ژلاتینی برای رفع معده درد آن را استفاده کرد. جوشانده برگ به قابض است و در هضم موثر واقع می شود

هندوانه معده را تقویت می کند . پوست سفید داخل هندوانه برای زخم گلو و دهان بسیار موثر است . مغز تخمه هندوانه کرم های معده و روده را از بین می برد . خوردن هندوانه برای ورم مثانه مفید است . خوردن هندوانه بدن را تازه شاداب می کند . خوردن هندوانه برای اشخاص گرم مزاج بسیار خوب است . آب هندوانه مخلوط با سکنجبین علاج کننده یرقان و دفع کننده سنگ کلیه است . برای خنک کردن بدن در روزهای گرم تابستان هندوانه را با

بیماری می شود درمان آرتریت برطرف کردن زخم معده از بین بردن انگل ها و عفونت ها کمک به سلامت پروستات حفاظت در برابر نقص های هنگام تولد بهبود علائم PMS از جمله نوسانات خلقی و گرفتگی عضلات افزایش سلامت تنفسی پایین آوردن فشار خون کدو، یک سبزی همه کاره است که دریافت مقدار زیادی مواد مغذی با هر وعده غذایی را آسان می کند. دستورالعمل های متنوعی برای

، گل کلم، زرده تخم مرغ، کاهو، چای سبز، گوجه فرنگی، مارچوبه، کرفس، لوبیاسبز، شاهی، شلغم و نخودسبز هم می توانید آن را تأمین کنید. این ویتامین، محلول در چربی است و خوردن موادی که بردیم همراه با روغن به جذب ویتامین K کمک می کند. نکاتی درباره مصرف ویتامین ها کمبود برخی ویتامین ها تنها با آزمایش خون مشخص می شود. بنابراین هر از گاهی از پزشک بخواهید چکاپ کامل برایتان انجام دهد

جرم گرفتن دندان جلوگیری می کند به درمان آلرژی کمک می کند سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند به کودکانی که دچار رفلکس اسید معده هستند کمک می کند درست است که عسل خوشمزه است اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. فقط به یک قاشق اکتفا کنید چون شکر آن بالاست. پس زیاده روی باعث می شود عسل دیگر مفید نبوده بلکه مضر باشد. مصرف عسل به دیابتی ها توصیه نمی شود. کسانی که مبتلا به بیماری دیابت هستند برای مصرف عسل ابتدا باید با پزشک مشورت کنند.

غذایی خود مانند مرکبات، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و غیره استفاده کنید. مقدار زیادی آب در هر روز برای پاک کردن سموم استفاده کنید. یک قاشق چای خوری از روغن درخت چای را به9 قاشق چای خوری آب اضافه کنید. با یک قاشق هم بزنید و مخلوط کنید. با استفاده از یک گوش پاکن محلول را روی جوش بمالید. این درمان را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید تا جوش به طور کامل شفا یابد. بقیه محلول را در یک ظرف برای استفاده در آینده ذخیره کنید. توجه داشته باشید همیشه روغن درخت چای را قبل از استفاده از آن به صورت موضعی با آب رقیق کنید. منبع:وب سایت رژیم سلامتی

. این تمرین را چند بار در روز انجام دهید. همراه با تمرینان مخصوص دست ها، از یوگا نیز بهره ببرید. یوگا در کاهش استرس موثر است و به خواب بهتر کمک می کند. استرس و خواب کم دو عامل کلیدی در لرزش دست ها هستند. بین 1 تا 15 دقیقه در روز به انجام یوگا بپردازید تا ایجاد تفاوت در سلامت خود را شاهد باشید. نوشیدن چای اسطوخودوس یا استفاده از روغن اسطوخودوس اسطوخودوس یک درمان طبیعی

که در این مطلب به شما معرفی می کنیم، به تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سرماخوردگی و به ترویج ریه سالم می پردازند. نعنا نعنا شامل منتول است که باعث تنفس راحت تر و شل شدن عضلات سیستم تنفسی می شود. همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان با باکتری های تنفسی مبارزه می کند. اوکالیپتوس در قرص های ضدسرفه و شربت های گلو درد، اوکالیپتوس بسیار استفاده می شود، چرا که

درستی انجام نشود و حتی در این رگ ها لخته خون ایجاد شود. این اتفاق در بافت اندام انتهایی بدن مثل انگشتان دست و پا رخ می دهد. علائم بیماری بورگر از علائم ظاهری بیماری بورگر می توان به درد متناوب در روی پا یا ساق پا، تغییر رنگ بافت به صورت آبی شدن، احساس گرمی و گزگز کردن پاها به هنگام قرار گرفتن در معرض سرما برد (در سرما، رگ های خونی منقبض شده و خون رسانی به انتهای

به صورت کامل درمان کرد. موثرترین دارو در درمان بیماری ویلسون D-penicillamine(دی پنی سیلامین) است. همراه آن باید ویتامین B6 وZINK نیز مصرف شود. درمان برای تمام عمر ادامه می یابد و باید بررسی وابستگان و فرزندان خانواده با slit lamp، بررسی تست های کبدی و اندازه گیری سرولوپلاسمین انجام گردد. توصیه – بیماری حتی در صورت کنترل کامل یا بدون علامت بودن، تا آخر عمر نیاز به

. اگر فکر می کنید که گرسنگی عامل بروز سردردهایتان است بهتر است همیشه خوردنی های سبکی که معده را اذیت نکند مثل بیسکوییت های شورمزه همراه خود داشته باشید. رعایت این نکته همراه با مصرف داروها به آرامش فرد مبتلا کمک می کند. انجمن ملی میگرن معتقد است افراد مبتلا به سردردهای میگرنی در صورتی که قبل از شروع حملات میل به خوردن کربوهیدرات دارند بهتر است در طول روز برای خود میان وعده در نظر بگیرند.

دستگاه گوارش را کند سازد، به درد شکم و حتی اسهال منتهی شود. به عبارت دیگر، مصرف این نوشیدنی ها هر گونه درد معده را که قبلاً تجربه کردید، بازمی گرداند و حتی حال شما را بدتر می کند. چیپس چه زمانی باید از چیپس بگذرید؟ وقتی سرفه یا گلودرد دارید. چرا چیپس حال شما را بدتر می کند؟ ترکیب سوزش آور تنقلاتی مانند چیپس سیب زمینی، گرانولا، یا هر چیز سرخ شده ترد دیگری، احساسی مانند بلعیدن

به گزارش راوی نیوز، علاوه براین، مصرف بعضی از مواد غذایی می تواند به بهتر شدن سلامت دندان های شما بینجامد. زنجبیل: زنجبیل گیاهی است که مانند داروی آسپیرین عمل می کند و یک مسکن فعال محسوب می شود. اگر پودر زنجبیل را با آب مخلوط کنید، برای تسکین درد دندان بسیار موثر است. پنبه ای را به این محلول آغشته کنید. آن را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود و سپس آن را روی دندان دردناک (نه روی لثه

خشک و به همان مقدار بادام را به مدت دو تا 3 ساعت در آب بخیسانید. سپس بادامها را پوست بکنید. بادامها و انجیرها را با یکدیگر آسیاب کرده تا خمیر نرمی حاصل شود. سپس به آن یک قاشق چایخوری عسل اضافه نمایید. این مخلوط را به همراه آب گرم یا شیر داغ هر شب قبل از خواب بنوشید. دمنوش مخلوط گل زوفا، بنفشه کاکوتی و آویشن این مخلوط باعث تقویت تارهای صوتی شده و عفونت گلو از بین میبرد

اثر دارو به دلیل وجود مواد زائد بسیار، در بدن فرد به راحتی و به سرعت به عضو بیمار نمی رسد و این امر به دشواری درمان می افزاید. عدم مصرف مخلفات به همراه وعده های غذایی باید در افراد چاق مورد توجه قرار گیرد زیرا مصرف مخلفات مانند سبزی، سالاد، ماست و ترشی علاوه بر ایجاد سوء هضم موجب ایجاد اشتهای کاذب و دروغین در آن شده و شخص بیش از حد نیاز غذا مصرف می کند همچنین در این حالت معده قادر به هضم

در خلاف جهت عقربه ساعت در بدن قرار گرفته اند و به هم محکم شده و در ارتباط هستند به همین دلیل است که وقتی فردی به درمانگر مراجعه می کند و می گوید گردنم درد می کند. ما علاوه بر عضلات این ناحیه، مچ پای او را نیز ماساژ داده و تکنیک های درمانی را روی آن انجام می دهیم تا تاثیر درمان و تکنیک ها افزایش یابد. با وجود این در شرایط طبیعی وقتی درمانگر شکم فردی را ماساژ دهد، عملا کل فشیا ها و بافت

“),t.close},t.write(‘

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *