روش درمان قارچ پوستی کشاله ران

قارچ یک بیماری پوستی مسری است که می تواند در همه افراد و در هر سنی توسط قارچ عامل این بیماری ایجاد شود. ما در این مقاله علت ها، نوع و روش های درمان خانگی قارچ پوستی را مورد بررسی قرار داده ایم.

عامل بیماری قارچ پوستی یک کرم یا انگل است که باعث عفونت قارچی و ابتلا به این بیماری می شود. اولین نشانه این بیماری یک لکه قرمز است که می خارد و پوسته پوسته است. این بیماری در صورت تماس مستقیم با همان نقطه آلوده، حیوانات خانگی که این مشکل را دارند و سطوحی که مانند لباس در تماس مستقیم بوده اند به راحتی انتقال پیدا می کند. ما در ادامه این مقاله از انواع و درمان خانگی قارچ پوستی برایتان نوشته ایم. همراهمان باشید.

دراماتوفیتوزیس یا عفونت قارچی را انگلی به دراماتوفیت ایجاد می کند و بسته به منطقه بدن انواع مختلفی دارد و وقتی همه بدن را فرا بگیرد به آن کچلی گویند و اما نوع های دیگر آن به شرح زیر است:

در درمان این بیماری پزشکان پماد های موضعی را که سبب کاهش التهاب، قرمزی و خارش پوست می شود را تجویز می کنند. اما مواد طبیعی بسیاری وجود دارد که می شود به راحتی با آنها به درمان خانگی قارچ پوستی پرداخت، ما در ادامه این مواد را ذکر کرده ایم:روش درمان قارچ پوستی کشاله ران

بهترین راه پیشگیری از این معضل، جلوگیری از گسترش آن است که به شیوه های زیر باید اقدام کرد:

معمولا درمان خانگی قارچ پوستی دو هفته به طول می انجاند و اما اگر از این زمان گذشت و خارش و التهاب و قرمزی پوست شما رو به بهبودی نرفت به پزشک مراجعه کنید زیرا احتمال پخش شدن این عارضه در تمام بدن بالا است و با تورم بدن این لکه ها شروع به چرکی شدن می کنند.

توصیه های ذکر شده برای پیشگیری در این متن را جدی بگیرید و برای درمان خانگی قارچ پوستی به شیوه ای که گفته شد، عمل کنید و اگر مشکل شما رو به بهبودی نرفت حتما به پزشک مراجعه کنید.

منبع : آرگا






یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



یک راهنمای محلی برای گشت و گذار در هانگژو


تور اتوبوس شگفت انگیز دبی، تفریحی متفاوت و جذاب


خدمات خانه تکانی و نظافت عید نوروز با کمترین هزینه!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

روش درمان قارچ پوستی کشاله ران

آرایش

مدل مو

مدل لباس

قارچ پوست یک عفونت بسیار مسری است که می تواند با تماس فرد دیگری منتقل شود. درمان این بیماری بسیار مهم است زیرا ممکن است در تمام بدن گسترش یابد و منجر به عوارض دیگری شود.

انواع مختلفی از قارچ پوستی یا عفونت های پوستی مانند عفونت قارچی، غذاهای ورزشکاران، خارش جک و غیره وجود دارد ؛ قارچ پوستی یک عفونت پوستی انسانی است که توسط یک قارچ که یک میکرو ارگانیسم است و اغلب مواد مرده را مصرف می کند، به انسان منتقل می شود.

 

قارچ پوست محیط گرم و مرطوب را دوست دارد ؛ برای پای ورزشکاران، قارچ باعث ایجاد این وضعیت در جوراب و کفش هایی که تمیز نیست می شود – عادت معمول بسیاری از ورزشکاران است.

کفش ها پر از عرق، خاک و باکتری هستند و در نتیجه باعث عفونت می شوند.

عفونت های قارچی نیز می توانند توسط قارچ های میکروسکوپی که بر روی بافت های مرده پوست، مو و ناخن های پا وارد می شوند ایجاد شوند.

مناطق عمومی مانند اتاق کمد در ورزشگاه ها، دوش های عمومی یا استخرهای شنا، شایع ترین مکان برای رشد قارچ پوست است. ؛ بدون توجه به علل ابتلا به قارچ پوستی، شناخته شده که مسری است فقط تماس می تواند باعث قارچ پوستی شود پس مهم است که این عفونت را درمان کنید تا به افراد دیگر گسترش پیدا نکند.

قارچ پوستی نیز در قسمت های مختلف بدن پخش می شود. داشتن قارچ پوستی خطرناک نیست، اما می تواند درد آور باشد بنابراین تا وقتی قابل کنترل است، درمانش کنید، و در این بخش از سلامت نمناک درمان های خانگی برای درمانش را آورده ایم.

شما در معرض خطر ابتلا به یک قارچ پوست هستید اگر:

1-2 کپسول از این روغن را دو بار در روز و پس از صرف غذا مصرف کنید.

هشدار:

چند حبه سیر را به رژیم روزانه خود برای افزایش روند بهبودی عفونت قارچی اضافه کنید. یا، می توانید از مکمل های سیر با مشاوره دکتر خود دریافت کنید. 

احتیاط: 

برای افرادی که دارای عفونت واژن هستند، چندین قطره روغن درخت چای بر روی یک تامپون قرار داده و آن را به مدت 2-4 ساعت بدر واژن خود نگه دارند. این روش را دو بار در روز برای چند هفته تکرار کنید.

احتیاط: 

هشدار: در هنگام استفاده از بابونه برای عفونت های قارچی، برخی از اعلان ها باید برای دوز مورد استفاده، مطالعه شود.

روش 1:

روش درمان قارچ پوستی کشاله ران

روش 2:

2-3 فنجان ماست در روز بخورید تا زمانی که عفونت شما از بین برود.

برای کسانی که طعم آب کرنبری را دوست ندارند، قرص کرنبری می تواند جایگزین خوبی باشد. اثرات مشابهی دلرد. قرص کرنبری را 2-3 بار در روز مصرف کنید. شما می توانید این قرص ها را در فروشگاه های سلامتی طبیعی پیدا کنید.

احتیاط:

 

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی


URL: http://payad.tums.ac.ir/article-1-585-fa.html

زمینه و هدف: درماتوفیتوز بدن، عفونت درماتوفیتی پوست بدون مو و درماتوفیتوز کشاله‏ی ‏ران، در واقع فرمی از درماتوفیتوز بدن است. برای درمان این دو بیماری معمولاً از آزول‏ها یا آلیل‏آمین‏های موضعی استفاده می‏شود. هدف از این مطالعه مقایسه و تعیین اثر درمانی کرم تربینافین 1% و کلوتریمازول 1%، با یکدیگر بود.

روش بررسی: تعداد 1 بیمار مشکوک به درماتوفیتوز بدن و 5 بیمار مشکوک به درماتوفیتوز کشاله ران مراجعه کننده به آزمایشگاه رفرانس کاشان، بطور تصادفی در طول یکسال انتخاب شدند و پس از تهیه اسمیر با 1% KOH، کشت نمونه بر روی محیط SCC، یکی از دو داروی کرم موضعی تربینافین 1% یا کلوتریمازول 1% به میزان روزی دو بار و به مدت 2 هفته و در صورت نیاز 4 هفته تجویز ‏شد. نتیجه‏ی بهبودی از نظر بالینی و آزمایشگاهی مورد بررسی قرار می‏گرفت و با استفاده از نرم افزار spss و روش دانکن تحلیل آماری انجام شد.روش درمان قارچ پوستی کشاله ران

یافته‌ها: 2 هفته پس از درمان، کلوتریمازول موثرتر از تربینافین در معالجه بیماران مبتلا به درماتوفیتوز بدن بود، اما در معالجه بیماران مبتلا به درماتوفیتوز کشاله‏ ران تاثیری برابر با تربینافین داشت؛ و کلوتریمازول موثرتر از تربینافین بود. با وجود این، تفاوت در هر گروه درماتوفیتوز و در مجموع از نظر آماری معنی‏دار نبود(/5&ltP).

نتیجه‌گیری: علی رغم وجود داروهای جدیدتر نظیر تربینافین، کلوتریمازول را می توان به عنوان یک گزینه مطلوب در درمان درماتوفیتوز و کشاله ران به کار برد.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پیاورد سلامت می باشد.

طراحی و بره نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 219 All Rights Reserved | Journal of Payad Salamat

خارش کشاله ران مي تواند به دلايل متفاوتي نظير قارچ، اگزما، بيماري هاي باکتريايي و نورودرماتيت، گال و ساير بيماري هاي پوستي به وجود آيد.

تینه آکروریس پزشکی شکل شایعی از التهاب پوستی است که به آن “خارش کشاله می گویند. این بیماری, در میان مردان شیوع دارد اما در زنان نیز دیده می شود, افرادی را درگیر می کند که زیاد عرق می کنند و لباس های تنگ می پوشند مثل ورزشکاران.

این بیماری نوعی عفونت قارچی است که نواحی از بدن که چین خوردگی دارند را مبتلا می سازد مثل کشاله ران, قسمت های داخلی ران, نواحی تناسلی و باسن. وقتی پوست تحریک می شود در آن راش های قرمز حلقوی ایجاد می شود که خارش دارند. معمولا لبه خارجی این حلقه ها با برآمدگی های کوچک احاطه می گردد.

هنگامی که یک عفونت در منطقه کشاله ران شروع می شود سبب درد و خارش شده و اغلب افراد از بیان آن خجالت می کشند مشخص کردن علت عفونت، پس از آن، برای درمان درست و به سرعت یک اولویت است. خارش کشاله ران اغلب در اثر خارش سوار کار ماهر ( عفونت قارچی کشاله ران )، لیکن سیمپلکس مزمن، اگزما، شپش عانه، تحریک شیمیایی، پسوریازیس معکوس ( پسوریازیسی که بر چین های پوست تاثیر می گذارد ) می باشد.روش درمان قارچ پوستی کشاله ران



عامل ایجاد تینه آ کروریس یک قارچ است. قارچ ها معمولا همیشه روی پوست ما زندگی می کنند, اما در اغلب موارد التهاب پوستی ایجاد نمی کنند. با این حال در بعضی بیماری ها, قارچ باعث ایجاد التهاب, قرمزی, خارش و غیره می شود.

خوشبختانه, این بیماری واگیر دار نیست, تماس مستقیم فردی با فرد دیگر به ندرت به انتشار خارش کشاله منتهی می شود. با اینکه عامل ایجاد این بیماری همان قارچ بیماری پای ورزشکاران است اما مستقیما واگیر دار نیست, با این وجود به واسطه استفاده از حوله مشترک یا از حوله یا دست به دیگر بخش های بدن مثل کشاله ران انتقال می یابد.

گرچه زنان نیز ممکن است به این بیماری مبتلا شوند, اما این بیماری در میان مردان شیوع بیشتری دارد, به ویژه آنهایی که به شدت عرق می کنند. افراد چاق, آنهایی که لباس تنگ می پوشند یا سیستم ایمنی آنها ضعیف شده است یا مبتلا به درماتیت هستند در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.



تست هایی که ممکن است برای تشخیص علت خارش کشاله ران انجام شود عبارتند از:

اگر علائم زیر را فراتر از بثورات داشتید باید به بخش اورژانس بیمارستان بروید


در صورتی که خارش و قرمزی در ناحیه کشاله ران دارید سعی کنید منطقه را خشک نگه دارید و تا آنجا که ممکن است در معرض هوا قرار دهید
از پوشیدن لباس های تنگ در این منطقه اجتناب است.

علائم ممکن است با استفاده از مقدار کمی از کرم هیدروکورتیزون 1٪ و به دنبال آن یک لایه ضخیم از پماد اکسید روی برای مدت سه تا چهار روز رها شوند.

اگر این کارها بی اثر بود از داروهای ضد قارچ در منطقه آسیب دیده استفاده کنید.

خارش سوار کار ماهر اغلب با کرم های ضد قارچ درمان می شود استفاده از یک کرم ضد قارچ مانند Lamisil، Lotrimin AT، Naftin و Lotrimin که فوق العاده گران هستند، اما آنها سبب خلاص شدن سریعتر از شر خارش سوار کار ماهر می شوند. شما همچنین می توانید از کرم های ارزان تر شامل کلوتریمازول یا میکونازول خرید و استفاده کنید اینها کمی طولانی تر اثر می کنند حتی زمانی که علائم ناپدید می شوند، شما نیاز به اعمال کرم به ناحیه کشاله ران خود برای مدت زمان مشخص شده ( 2 – 4 هفته ) می باشید.


تینه آ کروریس با مصرف روزانه داروهای ضد قارچی, هر روز دو مرتبه, به سرعت از بین می رود. اگر با این دوز, بیماری خوب نشد, باید داروی خوراکی آنتی بیوتیک ضد قارچی گریسئوفولوین به مدت دو تا سه هفته آغاز شود. به خاطر داشته باشید که خارش کشاله تنها یکی از دلائل خارش کشاله ران است. اگر راش شما خوب نشد, برای انجام معاینات به متخصص پوست مراجعه کنید.

شما می توانید با خشک کردن کامل نواحی مربوطه پس از هر بار استحمام, پوشیدن لباس های گشاد نخی و استفاده از پودر بچه یک یا دو بار در روز به جلوگیری از عود بیماری کمک کنید.

در سال ۲۰۱۳, FDA, شکل جدیدی از کرم ضد قارچی را تایید کرد که لوزو گرفت, این کرم برخلاف دیگر کرم ها که باید دو هفته استفاده شوند, تنها نیاز به یک دوره یک هفته ای مصرف دارد. می توان از کرم لوزو برای درمان تینه آ کورپوریس و تینه آ پدیس نیز استفاده کرد.

از آنجائیکه قارچ ایجاد کننده تینه آ پدیس و تینه آ کروریس مشترک است, هر دو بیماری باید درمان شوند تا از انتشار آنها جلوگیری گردد. با معرفی این داروی جدید این کار میسر شده است.

فرقی نمی کند چه درمانی را انتخاب کنید, در هر صورت باید نواحی آسیب دیده را خشک و تمیز نگه دارید, از پوشیدن لباس تنگ اجتناب کنید, به ویژه لباس زیر, به علاوه باید لباس زیر خود را روزانه حداقل یک بار عوض کنید. هرگز از حوله مشترک استفاده نکنید اینکار باعث انتشار قارچ می شود.



بخوانید:


در رابطه با خارش پا بدانید!

خارش اندام تناسلی مردان و راههای جلوگیری از آن


با خارش کهیر چه کنیم؟



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *