روش درمان عفونت دهانه رحم

روش درمان عفونت دهانه رحم
روش درمان عفونت دهانه رحم

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

دهانه رحم، پایین‌ترین قسمت رحم است و در انتهای واژن قرار دارد. هنگام زایمان، دهانه رحم باز می‌شود و به نوزاد اجازه می‌دهد از کانال تولد یا اندوسرویکال خارج شود. مانند سایر بافت‌های بدن، رحم نیز امکان ملتهب‌شدن دارد. به این التهاب «سرویسیت» نیز گفته می‌شود. التهاب دهانه رحم دلایل متعددی دارد. برای اینکه بیشتر درباره‌ی این مشکل بدانید، مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید:روش درمان عفونت دهانه رحم

برخی از زنان به‌رغم وجود التهاب در این ناحیه هیچ‌گونه علامتی احساس نمی‌کنند اما در صورت وجود، علائم به قرار زیر خواهند بود:

هرقدر سرویسیت شدیدتر شود، التهاب بیشتر و بیشتر خواهد شد تا آنجا که در برخی موارد این مشکل می‌تواند به زخم باز منجر شود. ترشحات چرکی از نشانه‌های التهاب شدید دهانه رحم است.

رایج‌ترین علت این مشکل، عفونت است. عفونت ممکن است نتیجه‌ی فعالیت‌های جنسی باشد اما این تنها علت التهاب نیست. التهاب دهانه رحم ممکن است حاد یا مزمن باشد. التهاب حاد، مجموعه‌ای از علائم ناگهانی را به همراه دارد و در حالت مزمن، مشکل چندین ماه به طول می‌انجامد.

التهاب شدید و حاد دهانه رحم معمولا در نتیجه‌ی عفونت‌های منتقله آمیزشی (STI) است، مانند:

التهاب دهانه رحم ممکن است ناشی از عفونت در اثر عوامل دیگری مانند حساسیت به اسپرم‌کُش‌ها، کاندوم‌های پلاستیکی، کلاهک‌های دهانه رحم برای پیشگیری از بارداری یا حساسیت به مواد شیمیایی موجود در تامپون‌ها باشد. باکتری‌های معمول واژن نیز می‌توانند موجب التهاب دهانه رحم بشوند. التهاب مزمن بعد از زایمان نیز رایج است. این مشکل در خلال بارداری نیز ممکن است رخ بدهد زیرا سطح بالای هورمون‌ها باعث افزایش گردش خون در دهانه رحم می‌شود.

اگر علائم التهاب را در خود احساس می‌کنید، برای تشخیص صحیح حتما باید به پزشک مراجعه کنید. دقت کنید که علائم التهاب با علائم برخی دیگر از مشکلات واژینال مشترک است. اگر علائم خاصی ندارید، امکان تشخیص التهاب دهانه رحم با انجام آزمایش‌های ساده‌ای وجود دارد. روش‌های تشخیص التهاب دهانه رحم عبارتند از:

در این آزمایش، پزشک متخصص ناحیه واژن را به‌صورت دستی و بصری و با واردآوردن فشار به شکم معاینه می‌کند. با این روش پزشک می‌تواند ناهنجاری‌های لگنی را شناسایی و وضعیت دهانه رحم را ارزیابی کند.

در روش پاپ‌اسمیر پزشک از سلول‌های واژن و دهانه رحم نمونه‌برداری می‌کند. سپس این سلول‌ها برای ملاحظات بیشتر در آزمایشگاه بررسی می‌‌شوند تا موارد غیرعادی تشخیص داده شوند.

این آزمایش زمانی صورت می‌گیرد که در نتیجه‌ی آزمایش پاپ‌اسمیر موارد غیرعادی دیده شود. برای بیوپسی دهانه رحم که کولپوسکوپی نیز نامیده می‌شود، پزشک یک ذره‌بین طبی داخل واژن قرار می‌دهد و سپس گوش‌پاک‌کنی را به مخاط موجود در آن قسمت آغشته می‌کند. پزشک به‌کمک کولپوسکوپ که نوعی میکروسکوپ است، آن ناحیه را معاینه می‌کند و اگر بافت قسمتی به‌نوعی غیرعادی به‌نظر برسد، از آن نمونه‌برداری می‌کند.

راه دیگر تشخیص التهاب، بررسی ترشحات دهانه رحم است. پزشک پس از نمونه‌برداری از ترشحات، نمونه‌ را در آزمایشگاه و به‌کمک میکروسکوپ بررسی می‌کند تا از میان مشکلات مختلف محتمل، علائم عفونت قارچی مهبل که کاندیداز، واژینوز یا تریکومونا نامیده می‌شود، تشخیص داده شود.

ممکن است فرد ازنظر عفونت‌های STI نیز معاینه شود. هر گونه مشکلی که ازطریق رابطه جنسی منتقل و ایجاد شده باشد و به التهاب دهانه رحم مرتبط باشد باید بررسی شود.

هیچ درمان استانداردی برای التهاب دهانه رحم وجود ندارد. پزشک معالج براساس عواملی به شرح زیر مراحل درمان را پیش می‌برد:

ازجمله درمان‌های رایج برای مشکل التهاب دهانه رحم می‌توان به تجویز آنتی‌بیوتیک برای ازبین‌بردن هرگونه عفونت اشاره کرد. روش دیگر درمان، زمان‌دادن به بیماری برای بررسی اوضاع است. بعضی اوقات مرور زمان به رفع مشکلات و بیماری‌ها کمک می‌کند. در دوره‌ای که درمان آغاز نشده، آزمایش‌هایی برای بررسی شرایط و وضعیت بیمار صورت می‌گیرد. این رویکرد به‌ویژه در التهاب‌های بعد از زایمان استفاده می‌شود.

در موارد حاد ممکن است پزشک متخصص از روش کرایوسرجری (cryosurgery) یا نیترات نقره استفاده کند. منظور از موارد حاد مواردی است که در آنها سلول‌های دهانه رحم تخریب می‌شوند. در روش کرایوسرجری از دمای انجماد برای منجمدکردن سلول‌های غیرعادی دهانه رحم استفاده می‌شود که این سلول‌ها پس از انجماد تخریب می‌شوند. نیترات نقره نیز می‌تواند سلول‌های غیرعادی را از بین ببرد. پزشکان پس از تشخیص علت التهاب قادر به درمان هستند. اگر اقدامی در جهت درمان التهاب دهانه رحم صورت نگیرد، این مشکل می‌تواند سال‌ها ادامه پیدا کند و با وخیم‌ترشدن علائم و درد در هنگام آمیزش جنسی همراه باشد.

التهاب دهانه رحم ناشی از سوزاک یا کلامیدیا ممکن است به داخل رحم و لوله‌های فالوپ راه پیدا کند و باعث التهاب لگن (PID) شود. التهاب لگن با درد در این ناحیه، تب و ترشحات همراه است و اگر درمان نشود مشکلات ناباروری به‌وجود می‌آورد.

پرهیز از آمیزش جنسی موجب پیشگیری از التهاب ناشی از بیماری‌های جنسی است. استفاده از کاندوم تا حد زیادی از انتقال این بیماری‌ها ممانعت می‌کند. پرهیز از مواد شیمیایی مانند تامپون‌های عطری یا دوش‌های واژینال نیز از احتمال واکنش‌های توأم با حساسیت کم می‌کند. اگر تامپون یا دیافراگم در واژن قرار می‌گیرد، نکات بهداشتی، شیوه‌ی قراردادن و استفاده باید به‌خوبی لحاظ شود.

چه نوع آزمایش‌هایی برای تشخیص اینکه التهاب ناشی از بیماری‌های مقاربتی است یا خیر وجود دارد؟

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

7000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

سلامت زنان

روش درمان عفونت دهانه رحم

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید


جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ خوراکی سالم

علت تکرر ادرار در زنان؛ تشخیص و درمان خانگی تکرر ادرار در زنان

آخرین مطالب

درمان خشکی بینی با ۵ روش مؤثر خانگی

انواع اعتماد به نفس؛ ۳ روش شکوفا کردن اعتماد به نفس

خواص آب برنج برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن

علت نفخ معده؛ ۱۰ غذایی که موجب نفخ معده می‌شوند

خواص روغن گل مغربی و عوارض احتمالی آن برای سلامتی

ترین های جهان

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان و بزرگسالان

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۹


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص…

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

عفونت رحم در دستگاه تولید مثل زنان رخ می‌دهد. رحم در قسمت تحتانی شکم قرار دارد و شامل لوله‌های فالوپ، زهدان، دهانه‌ی رحم و تخمدان‌ها می‌شود. عفونت رحم بسیار رایج است و سالانه تعداد زیادی از زنان به آن مبتلا می‌شوند. انواع گوناگونی از باکتری‌ها می‌توانند موجب عفونت رحم بشوند؛ برای نمونه، همان باکتری‌هایی که باعث ایجاد بیماری های مقاربتی سوزاک و کلامیدیا می‌شوند. درواقع، ابتدا باکتری‌ها وارد واژن می‌شوند و عفونت ایجاد می‌کنند. به‌مرور زمان عفونت به داخل رحم نیز سرایت می‌کند. عفونت در رحم درصورت وارد شدن به خون، ممکن است بسیار خطرناک و حتی مرگ‌آور باشد. با ما باشید تا در این نوشته با جزئیات این بیماری آشنا شوید.روش درمان عفونت دهانه رحم

ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سوزاک و کلامیدیا شرایط عفونت در رحم را فراهم می‌کند. ازجمله سایر عوامل دخیل در عفونت نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برخی از زنان مبتلا به عفونت، هیچ نشانه‌ی خاصی را احساس نمی‌کنند، اما در دیگران این نشانه‌ها وجود دارد:

عفونت رحم می‌تواند موجب دردهایی در سطح اندک یا متوسط بشود، اما در برخی زنان این درد بسیار شدید است و آنها علائم زیر را دارند:

اگر یکی از این نشانه‌ها را دارید، حتما به پزشک یا مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه کنید، زیرا ممکن است عفونت به خون یا سایر بخش‌های بدن‌تان سرایت پیدا کرده باشد.

پزشک معالج برای تشخیص عفونت در ناحیه‌ی رحم از آزمایش‌های زیر استفاده می‌کنند:

بعد از آزمایش‌های لازم، پزشک نتایج را برای بررسی بیشتر مطالعه می‌کند.

اگر مشخص شود که لگن دچار عفونت شده است، باید سایر بخش‌های دستگاه تولید مثل، مانند لوله‌های فالوپ هم ارزیابی شوند تا مبادا آسیب جدی وارد شده باشد. سایر آزمایش‌های جانبی از این قرار است:

معمولا پزشکان برای درمان عفونت در رحم از آنتی بیوتیک ها استفاده می‌کنند. پزشکان نمی‌توانند دقیقا تشخیص بدهند که کدام نوع از باکتری‌ها موجب عفونت شده‌اند، بنابراین ۲ نوع آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند تا درمان عفونت به‌صورت کامل انجام شود. در شروع فرایند درمان با مصرف داروها، احتمال ازبین‌رفتن نشانه‌های عفونت وجود دارد، اما این مسئله نباید باعث قطع مصرف داروها بشود. اگر درمان نیمه‌کاره رها بشود، ممکن است بهبودی کامل به‌تعویق بیفتد یا اصلا صورت نگیرد و حتی عفونت مجددا بازگردد.

اگر به‌دلیل بیماری یا بارداری قادر به مصرف قرص نباشید یا ورم و کیستی در ناحیه‌ی لگن‌تان وجود داشته باشد، باید برای درمان بهتر و مؤثر به بیمارستان مراجعه کنید. در بعضی موارد نادر نیز نیاز به جراحی پیش می‌آید؛ یعنی زمانی‌که کیستی در ناحیه‌ی لگنی وجود دارد یا احتمال می‌رود که این کیست پاره شود. درصورتی‌که فرد از دارودرمانی نیز نتیجه نگیرد، لزوم جراحی وجود خواهد داشت.

باکتری عامل عفونت رحم می‌تواند ازطریق تماس جنسی سرایت کند. مردان یکی از ناقلان اصلی باکتری‌هایی هستند که موجب عفونت در رحم می‌شود.

به کمک موارد زیر می‌توان از عفونت رحم جلوگیری کرد:

درصورت بروز نشانه‌های عفونت سریعا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید. برخی از نشانه‌های عفونت در رحم با عفونت‌های ناحیه‌ی لگن مشابه هستند، از همین رو، باید به‌موقع برای آزمایش‌های مناسب به پزشک مراجعه کنید. درصورت درمان نشدنِ به‌موقع عفونت رحم، مشکلات عدیده‌ای برای‌تان پیش خواهد آمد:

ضمن اینکه درصورت پیگیری نکردن درمان مناسب، ممکن است عفونت به خون و سایر قسمت‌های بدن راه پیدا کند و زندگی و سلامت را به‌شکلی جدی تهدید کند.

عفونت رحم مشکلی بسیار شایع است که با درمان صحیح و به‌موقع رفع می‌شود. بیشتر زنان مبتلا به این مشکل برای بارداری با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که البته لزوما به ناباروری نمی‌انجامد.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

7000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

سلام،
اگر یه خانم لوله هاش رو بسته باشه و دچارِ عفونت رحم شده بشه، راه درمانش چیه.؟
ممنون میشم جواب بدین

نه ماه پیش باردار شدم ولی چون قلب بچم تشکیل نشده بود سقط شد متاسفانه در زمان سقط دو بار رابطه داشتم…بعد از اون چند بار اقدام به بارداری کردیم ولی حامله نشدم ممکنه دیگه نتونم باردار بشم؟

به پزشک مراحعه کنید دوست عزیزم

سلام مقاله جالبی بودکه باعث افزایش اطلاعات عمومی می شود.روش درمان عفونت دهانه رحم

ممنون از جناب عیسی
همراه همیشگی ما.

سلامت زنان

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

علت تکرر ادرار در زنان؛ تشخیص و درمان خانگی تکرر ادرار در زنان

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه


جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ خوراکی سالم

آخرین مطالب

درمان خشکی بینی با ۵ روش مؤثر خانگی

خواص روغن گل مغربی و عوارض احتمالی آن برای سلامتی

علت نفخ معده؛ ۱۰ غذایی که موجب نفخ معده می‌شوند

انواع اعتماد به نفس؛ ۳ روش شکوفا کردن اعتماد به نفس

خواص آب برنج برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن

ترین های جهان

بلندترین آبشار دنیا؛ ۱۰ آبشار حیرت‌انگیز دنیا

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

روش درمان عفونت دهانه رحم
روش درمان عفونت دهانه رحم
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *