روشهای درمان هپاتیت b

%PDF-1.6
3 obj
&gt&gt&gt]
/Group &gt
/Contents 4 R&gt&gt
endobj
4 obj
&gt
stream
xUOMoWz MB(lǪ*a”(Fg[`’)F
#ņlKAU Pli^29[ 2D%q[H52y`6~쾼ué-s[ t뛁pWW&gtL}E!
F
endstream
endobj
5 obj
&gt&gt&gt]
/Group &gt
/Contents 6 R&gt&gt
endobj
6 obj
&gt
stream
xmOIsCCR(@X”q@+ڈ,33h3Ρi* @]A”ݭ..Zz1:, m_(_5 C6m7C
T+-CWe’gld]8X|Ifv,aJ
]5Mdq/@(,PN{


URL: http://ce.mazums.ac.ir/article-1-25-fa.html

ویروس هپاتیت B یکی از مهم ترین مشکلات بهداشتی انسان در جهان می باشد و باعث هپاتیت حاد و مزمن، سیروز کبدی و یا هپاتوسلولار کارسینوما می شود. ویروس هپاتیت B شامل یک DNA دو رشته ای حلقوی و پوشش دار است که به 8 ژنوتیپ مختلف طبقه بندی می شود(A-H). شیوع ژنوتیپ های مختلف HBV در مناطق مختلف متفاوت بوده و ژنوتیپ غالب در ایران ژنوتیپ D می باشد. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی بیش از دو میلیارد نفر در دنیا با این ویروس مواجهه دارند و در حال حاضر بیش از 35 میلیون نفر یعنی قریب 5 درصد از انسان های کره زمین این ویروس را با خود حمل می کنند و عده ای از آنها مبتلا به هپاتیت مزمن و یا نارسایی و سیروز و یا سرطان کبدی بوده. سالیانه عامل مرگ یک میلیون نفر و منبع آلودگی مهمی برای دیگران می باشد. شیوع هپاتیت B در دنیا 2-1/ درصد می باشد که  که به سه گروه  تقسیم می شوند. 1- مناطقی دارای شیوع کمتر از 2 درصد، 2- مناطقی دارای شیوع 7-2 درصد، 3-مناطقی با بیش از 8 درصد. طبق بررسی های انجام شده در ایران 8/3-3/1 درصد افراد ناقل مزمن این ویروس می باشند. با شناسایی این ویروس و راه های انتقال آن دانشمندان در صدد تهیه واکسن برای پیشگیری و کشف داروهایی جهت درمان آن برآمدند که از حدود سه دهه قبل عملی و موفقیت های زیادی نیز کسب شده است. واکسیناسیون علیه این ویروس از سال 1372 در کشور ما شروع شد و در حال حاضر یکی از 9 واکسن مرسوم و الزامی برای کودکان ایران می باشد. در رابطه با پیشگیری از عفونت هپاتیت B  از طریق ایمن سازی فعال همه اتفاق نظر دارند ولی در مورد چگونگی شروع درمان و تنوع دارویی و طول مدت درمان اختلاف نظر وجود دارد. هدف مقاله حاضر مروری بر هپاتیت B مزمن، نظرات موجود در رابطه با زمان شروع درمان، داروهای موجود و نحوه استفاده از آن و چگونگی پیگیری بیماران می باشد.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تعالی بالینی می باشد.روشهای درمان هپاتیت b

طراحی و بره نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 219 All Rights Reserved | Clinical Excellence

راهی جدید برای درمان هپاتیت «ب»

ایران آنلاین /مطالعات محققان سوئدی و آلمانی نشان می دهد ایجاد وقفه در درمان هپاتیت B ،ظرفیت سلول های ایمنی را برای نابودی ویروس هپاتیت افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، هپاتیت B مزمن یا CHB بر اثر ویروس هپاتیت B بوجود می آید و در حال حاضر 25 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. محل عفونت این ویروس در کبد است و بیماران مبتلا مستعد سیروز کبدی و سرطان کبد می شوند.
شایع ترین داروها برای درمان این عارضه Nucleoside/nucleotide analogues (NAs) هستند؛ ولی این روش درمانی فقط ویروس را سرکوب می کند و به ندرت منجر به ریشه کنی عفونت می شود و همین امر درمان را با مشکل مواجه می کند.
مطالعات جدید محققان موسسه کارولینسکا در سوئد و مدرسه پزشکی هانوور در آلمان نشان می دهد یک روش برای ریشه کنی کامل بیماری، ایجاد وقفه در درمان NA است. محققان با بررسی 15 بیمار مبتلا دریافتند ایجاد وقفه در درمان با استفاده از NA، ظرفیت سلول های ایمنی را برای نابودکردن ویروس هپاتیت به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در واقع این روش سبب می شود سیستم ایمنی تجدید قوا کند. البته این مطالعه نیازمند بررسی است.
به التهاب کبد هپاتیت گفته می شود. تاکنون پنج ویروس اصلی هپاتیت شناخته شده است که به عنوان هپاتیت نوع A، B، C، D و E شناخته می شوند. احتمال سیروز کبدی و سرطان در دو نوع B و C است. هپاتیت نوع A و E معمولا بر اثر مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می شوند. هپاتیت نوع B، C و D معمولا نتیجه تماس با مایعات آلوده بدن هستند.

نظرات

های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.روشهای درمان هپاتیت b

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پر بازدیدها

آخرین اخبار

نقل و نشر مطالب با ذکر پایگاه خبری بلامانع است

هپاتيت مزمن ب به دنبال عفونت مزمن و مداوم با ويروس هپاتيت ب ايجاد مي گردد. عفونت مزمن با اين ويروس در بيماران مختلف سير متغيري داشته است و دهها سال پس از عفونت مداوم، در حدود يك سوم از بيماران به سيروز و تعدادي نيز به كارسينوم هپاتوسلولر مبتلا مي شوند. در حال حاضر شش دارو براي درمان هپاتيت مزمن ب مورد تاييد قرار گرفته است: اينترفرون آلفا، پگ اينترفرون آلفا، لاميوودين، آدفووير، انتكاوير، و تلبيوودين. اين داروها ويروس هپاتيت ب را به طور كامل از بدن ريشه كن نمي كنند، بلكه موجب سركوب ويروس در بدن مي شوند، تا زماني كه اين داروها بتوانند ويروس را به طور مداوم در بدن سركوب كنند، سودمند خواهند بود.با مصرف طولاني مدت داروهاي خوراكي ضد ويروس (آنالوگ هاي نوكلئوتيدي يا نوكلئوزيدي) احتمال ايجاد مقاومت دارويي زياد مي شود. در ضمن داروهاي جديدتر ويروس هپاتيت ب در ايران بسيار گران هستند و بسياري از بيماران توانايي مالي تهيه داروهاي جديدتر را ندارند. از آنجا كه درمان هپاتيت مزمن ب مشكل است و پزشكان محترم در نقاط مختلف كشور به شيوه هاي متفاوتي اين بيماران را درمان مي كنند، تهيه يك راهنماي درماني براي درمان هپاتيت مزمن ب در ايران به شدت مورد نياز بوده است. اين راهنماي درماني براساس بهترين يافته هاي علمي موجود و براساس نظر افراد متبحر، جهت درمان هپاتيب مزمن ب در ايران تهيه و توسط انجمن متخصصين گوارش و كبد ايران تاييد شده است.

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

روشهای درمان هپاتیت b

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است



Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

روشهای درمان هپاتیت b

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Wird geladen

Wird geladen

http://persian.euronews.com/ سالانه نیم میلیون نفر در سراسر جهان قربانی بیماری «هپاتیت ب» می‌شوند. هپاتیت ب نوعی بیماری ویروسی در انسان‌ها است که به کبد بیشترین آسیب را می‌ رساند. ویروس این بیماری در بسیاری از نقاط جهان همه گیر شده و در برخی مناطق چین و آفریقای جنوبی به یک بیماری بومی تبدیل شده است. بیماری زایی از طریق مایعات بدن، خون، مقاربت جنسی و در ماه‌های آخر آبستنی از مادر به جنین منتقل می‌شود و ابتلا به این بیماری هیچ ارتباطی به سن، فصل و جنس ندارد. هپاتیت ب در مقابل روش‌های مختلف درمان، مقاومت می‌کند. ژیل گوسلن، دانشمند فرانسوی و گروهش در سال ۲۰۰۵، دارویی ارائه کردند که موثر‌تر از سایر درمان‌ها بود. این دارو بر اساس مولکولی به تلبیوودین ساخته و از سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد. این دارو واکسنی برای پیشگیری هپاتیت ب نیست، بلکه درمانی برای مقابله با ویروس فعال در بدن است. این دارو از اشاعه بیماری به تمام نقاط بدن جلوگیری می‌کند. گوسلن و گروهش در شهر مونپولیه فرانسه به مدت ده سال بر روی این دارو کار کردند. ژیل گوسلن می‌گوید: «مزیت این مولکول مهار ازدیاد و پخش ویروس هپاتیت ب است و نه ویروس‌های دیگر. این یک مزیت بسیار بزرگ است چون یک درمان ویژه هپاتیت ب است. دومین مزیت این است که این مولکول حتی در درازمدت، هیچگونه مسمومیتی به همراه ندارد. ولی این دارو نمی‌تواند ویروس را از بین ببرد و اثر آن همیشه باقی می‌ماند و اگر درمان متوقف شود، ویروس دوباره شروع به تکثیر در کبد می‌کند.» این مولکول قبل از عرضه به بازار، بر روی حیوانات و پس از آن به صورت بالینی مورد آزمایش قرار گرفت. دانشمندان مشاهده کردند که مصرف یک بار در روز این مولکول توسط بیمار، از علائم مرض می‌کاهد و زندگی با این بیماری راحت‌تر می‌شود. گذشته از این، دارو به صورت خوراکی مصرف می‌شود و مشکلات و پیچیدگی‌های مربوط به تزریق را ندارد. ژیل گوسلن ۶۲ ساله، چهل سال از زندگیش را وقف پژوهش علمی در زمینه پزشکی کرده است. او به دلیل کشف تلبیوودین، در میان زدان جایزه مخترع اروپایی قرار دارد. این مراسم، توسط اداره ثبت اختراع اروپایی در ماه ژوئن و در کپنهاگ برگزار می‌شود. یورونیوز: کلمه مخترع معنایی جادویی دارد. برای شما مخترع بودن چه مفهومی دارد؟ ژیل گوسلن: مخترع کسی است که سعی می‌کند بیاندیشد، ایده داشته باشد، طرح‌هایی ارائه کند. ولی مخترع، تنها نیست و توسط یک گروه همراهی می‌شود. یورونیوز: شما اولین کسی بودید که درباره این مولکول فکر کردید، در اینباره چه احساسی دارید؟ ژیل گوسلن: فکر نکنید که در ابتدا آسان بود. باید سنتزهای بسیاری بر روی مولکول های مختلف انجام می‌دادیم. همه جواب ندادند و با شکست‌هایی مواجه شدیم. پس اکنون یک افتخار و رضایت وجود دارد که باعث شدیم بیماران بتوانند از این مولکول استفاده کنند و در زندگی و بدنشان احساس بهتری داشته باشند. اکنون ژیل گوسلن به آینده می‌اندیشد. او در حال مطالعه و بسط داروهای جدید علیه بیماری هپاتیت س است.Youtube http://www.youtube.com/euronewspe Facebook http://www.facebook.com/euronews.peTwitter http://twitter.com/euronews

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird geladen

Wird verarbeitet

Playlists werden geladen

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *