روشهای درمان عفونت گوش میانی

لیست مطالب :

عفونت‌های گوش توسط باکتری یا ویروس‌ها در گوش میانی ایجاد می‌شود. عفونت گوش در کودکان از بزرگ‌سالان دیده می‌شود. برای درمان عفونت گوش با دکتر نیم همراه باشید.

برخی از علل و عوامل مؤثر بر آن عبارت‌اند از ایجاد موم، عفونت‌های تنفسی فوقانی، آلرژی غذایی، آلرژی زیست‌محیطی، کمبود تغذیه، ژنتیک و آسیب‌های داخلی است.

برخی از علائم رایج عفونت گوش عبارت است از درد در گوش، سوزش گوش، سردرد، پاسخ ضعیف به صدا، تب بالا، تخلیه مایع از گوش، استفراغ، اسهال و غیره هست.

گوش از سه بخش تشکیل‌شده است: بیرونی، میانی و داخلی.روشهای درمان عفونت گوش میانی

عفونت گوش می‌تواند در هر یک از سه قسمت رخ دهد. عفونت‌های داخلی گوش جدی‌ترین و خطرناک‌ترین هستند.

بسیاری از درمان‌های ساده و آسان وجود دارد که می‌توانید برای درمان خانگی عفونت گوش از آن‌ها استفاده کنید.

توجه: اگر عفونت گوش شما جدی است بهتر است با دکتر مشورت کنید، شما نیز می‌توانید برای تسکین فوری آن از روش‌های زیر نیز استفاده کنید.

نمک احتمالاً در خانه به‌راحتی برای درمان عفونت گوش در دسترس است.

سیر دارای خواص ضد میکروبی و ضدعفونی‌کننده طبیعی است که در درمان عفونت گوش بسیار مؤثر است.

ریحان برای درمان عفونت گوش و گوش‌دردهای جزئی می‌تواند بسیار مفید باشد.

سرکه سیب گزینه خوبی برای خلاص شدن از قارچ است که ممکن است باعث عفونت گوش شده باشد.

توجه: اگر سرکه سیب در دسترس نیست می‌توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید.

یکی از علل اصلی عفونت گوش، موم در گوش که سبب رشد قارچ یا باکتری‌ها شده است می‌باشد و می‌تواند با کمک روغن‌زیتون به درمان عفونت گوش کمک کرد.

اعمال گرم به گوش آلوده سبب کاهش درد و همچنین جلوگیری از آلودگی میکروارگانیسم می‌شود.

توجه: برای دوره‌های طولانی حرارت را به گوش خود ندهید ابتدا با پنج دقیقه شروع کنید و برای چند لحظه گرما را بردارید و سپس اگر دیدید لازم است این عمل را تکرار کنید.

پیاز یک عنصر بسیار رایج برای پخت‌وپز است، همچنین به‌عنوان دارو برای درمان عفونت گوش نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

خواص ضد باکتری ملایم روغن درخت چای می‌تواند سبب رهایی شما از گوش‌درد شود.

عصاره برگه انبه یک روش بسیار سریع و مؤثر برای درمان عفونت گوش می‌باشد.

نظر

شیر مادر این درمان برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. 😐 یعنی چی؟:| بنظرت الان من با این سن بگم شیرتو بریز تو گوشم چه اتفاقی میوفته؟

همونطوری که نوشته شده، شیر مادر دارای آنتی بادی های طبیعی است، مقداری شیر مادر رو داخل قطره چکان میریزید و سپس به داخل گوش اعمال می کنید این عمل سرعت روند بهبودی رو افزایش میده

سلام ببخشید من از گوشم جوش در اومده بود و اون جوش بخاطر تمیز کردنم با گوش پاک کن ترکید و چرکش داخل گوشم ریخت و الان اون چرک اذیتم میکنه و همش احساس دارم ک داخل گوشم ی چیزی هست و فکم رو تکون دادنی از گوشم صدا ی خفیفی میاد خیلی اذیت میشم خواهش میکنم راهنماییم کنین?

باید به دکتر مراجعه کنید، تا زمانی که پرده ی گوش آسیبی بهش وارد نشده مشکل خاصی پیش نمیاد

سلام من نزدیک به چهار روز هست که گوش هام کیپ شده از بخار آب و جویدن آدامس استفاده کردم ولی باز نشد امروز با گوشیم نگاه کردم تو گوشم دیدم یه لکه جرم به سفیدی انتهای گوشم چسبیده خواهش میکنم راهنماییم کنید تا بتونم مشکل رو رفع کنم دکتر نمیتونم برم گوشم کیپ شده و یکی از گوشام همش صدا میده

سلام دخترم ۷ ساله یه گوشش شدیدعفونت کرده دوبار هم بردم دکتربار دوم قطره نازو فرین دادن و هر۸ ساعت یه قطره تا ۳ روز دربینی استفاده شود دادن وشربت کو آموکسی کلاه دادن ولی عفونتش خوب نشد

درود بر شما چند روزیست که گوش سمت چپ و پوست سرم و همچنین دور چشمم و گلوم شدیدا درد می‌کنه و احساس میکنم که عفونت کرده متاسفانه جایی هستم که امکان مراجعه به پزشک را ندارم و شدیدا نگران هستم لطفاً راهنمایی بفرمایید

%PDF-1.5
%
1 obj
&gt&gt&gt
endobj
2 obj
&gt
endobj
3 obj
&gt/Pattern&gt/Font&gt/XObject&gt/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] &gt&gt/MediaBox[ 841.68 595.44] /Contents 4 R/Group&gt/Tabs/S/StructParents &gt&gt
endobj
4 obj
&gt
stream
x][o%q~’`APMKV
U}m5ˇo-&gtzGV*BVR
]}Ua^”nMN̪ѕfofKg`Ƽf5mdV+ߥŋR-o2E]KV

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است




خانه

موبایل

عفونت گوش خارجی اغلب با نوعی خارش و اگزمای پوستی شروع می‌شود

 

روشهای درمان عفونت گوش میانی

اگرچه عفونت گوش در کودکان شایع می‌باشد تا بزرگسالان، با این حال بزرگسالان نیز در معرض این عفونت قرار دارند. معمولا عفونت گوش کودکان به سرعت بهبود پیدا می‌کند، اما عفونت گوش در بزرگسالان اغلب نشانه‌ای از دیگر مشکلات جسمی می‌باشد.

 

انواع عفونت گوش

سه نوع عفونت یا التهاب گوش وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مرتبط با یکی از بخش‌های گوش می‌باشند: گوش داخلی، میانی و خارجی

 

عفونت گوش داخلی

عفونت گوش داخلی در واقع نوعی التهاب گوش می‌باشد. آماس گوش درونی (Labyrinthitis) نوعی عفونت گوش داخلی بوده که بر روی شنوایی و تعادل فرد تاثیر می‌گذارد. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که التهاب گوش داخلی نشانه‌ای از مننژیت باشد. علائم این نوع التهاب عبارتند از:

سرگیجه

حالت تهوع

استفراغ

 

عفونت گوش میانی

گوش میانی درست در پشت پرده گوش قرار گرفته که مسئول انتقال صدا از گوش خارجی به گوش داخلی می‌باشد. به عفونت گوش میانی، اوتیت مدیا (otitis media) نیز گفته می‌شود که شایع‌ترین نوع التهاب گوش می‌باشد. این عفونت ناشی از تجمع مایع در پشت پرده گوش بوده که منجر به تورم پرده گوش می‌شود. از علائم آن می‌توان به درد گوش، گرفتگی گوش، تب، مشکلات شنوایی و ترشح مایعاتی از گوش اشاره کرد.

 

عفونت گوش خارجی

عفونت گوش خارجی اغلب با نوعی خارش و اگزمای پوستی شروع می‌شود. در این حالت گوش دردناک، حساس، قرمز و متورم می‌شود.

 

برای درمان عفونت گوش خارجی باید از دارو‌های ضد میکروبی و ضد التهابی استفاده کرد

 

علل ایجاد عفونت یا التهاب گوش

عفونت‌های گوش اغلب ناشی از عفونت‌های باکتریایی می‌باشند. اگر عفونت گوش میانی از نوع باکتریایی باشد، به احتمال زیاد باکتری Streptococcus pneumoniae عامل ایجاد عفونت بوده است. عفونت گوش میانی اغلب ناشی از سرما خوردگی یا دیگر مشکلات تنفسی می‌باشد. عفونت گوش خارجی ناشی از تجمع آب در گوش بوده که به خاطر شنا یا حمام کردن ایجاد می‌شود.

 

راه های درمان التهاب گوش

نوع درمان التهاب گوش بستگی به نوع عفونت دارد. در موارد، برای درمان عفونت‌های گوش میانی و خارجی، مصرف آنتی بیوتیک‌ها ضروری می‌باشند. اگر عفونت گوش خفیف باشد، می توانید از روش‌های زیر برای درمان عفونت‌ استفاده کنید:

 

گذاشتن حوله یا پارچه‌ای گرم بر روی گوش آسیب دیده

مصرف دارو‌های ضد درد مانند ایبوپروفن یا استامینوفن

استفاده از قطره‌های گوش برای کاهش درد

مصرف دارو‌های ضد احتقان مانند سودوافدرین (pseudoephedrine)

 

درمان عفونت گوش میانی

برای درمان التهاب گوش میانی احتمالا آنتی بیوتیک تجویز می‌شود. برخی از آنتی بیوتیک‌ها به صورت خوراکی مصرف شده و برخی دیگر به صورت قطره در گوش چکانده خواهند شد. احتمالا پزشک دارو‌های ضد درد و ضد التهابی را برای کاهش علائم عفونت نیز تجویز خواهد کرد. 

 

همچنین از تکنیک دمیدن (Autoinsufflation) می‌توان برای درمان عفونت گوش میانی استفاده کرد. این روش به پاک شدن لوله استاش (eustachian tube) گوش کمک می‌کند. برای انجام این کار بینی خود را فشار داده، دهان خود را بسته و به آرامی نفس خود را بیرون دهید. در این حالت، هوا وارد لوله‌های استاش شده و به تخلیه آن‌ها کمک می‌کند.

 

روشهای درمان عفونت گوش میانی

برای درمان عفونت گوش خارجی باید از دارو‌های ضد میکروبی و ضد التهابی استفاده کرد. اگر پزشک تشخیص دهد که این عفونت از نوع باکتریایی می‌باشد، احتمالا آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد. اگر عفونت از نوع ویروسی باشد، باید صبر کنید تا عفونت به مرور از بین برود. بسته به نوع ویروس، ممکن است پزشک درمان‌های دیگری را نیز برای شما در نظر بگیرد. در مواردی که عفونت با درمان‌های پزشکی بر طرف نشود و یا در مدت زمان کوتاهی گوش پر از عفونت شود، این احتمال وجود دارد که پزشک جراحی را توصیه کند. در موارد لوله‌هایی در گوش قرار داده شده که عفونت‌های موجود در گوش را تخلیه می‌کنند.

 

یکی از دلایل ایجاد عفونت گوش را می‌توان آلرژی غذایی در نظر گرفت

 

استفاده از روش‌هایی طبیعی برای درمان التهاب گوش

استفاده از روغن سیر: سیر دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچی بوده و به عنوان آنتی بیوتیکی طبیعی، می‌تواند عوامل بیماری زای عفونت گوش را از بین ببرد.

 

مصرف پروبیوتیک: استفاده از مکمل‌های پروبیوتیک می‌توانند به درمان التهاب گوش کمک کنند. همچنین می‌توانید پروبیوتیک را از طریق خوردن ماست پروبیوتیک و آب نارگیل تخمیر شده (کفیر نارگیل) به دست آورید.

 

از بین بردن آلرژی: یکی از دلایل ایجاد عفونت گوش را می‌توان آلرژی غذایی در نظر گرفت. به گفته محققان، کودکان مبتلا به آلرژی غذایی به عفونت‌های گوش دچار می‌شوند؛ بنابراین اگر فرد به گلوتن، لبنیات و آجیل آلرژی داشته باشد، احتمال ابتلا به عفونت گوش در آن‌ها است.

 

گیاه گل ماهور (خرگوشک): استفاده از روغن گیاه گل ماهور یکی از بهترین روش‌ها برای درمان التهاب گوش می‌باشد.

 

گرما و استراحت: استراحت کردن و خوردن غذا‌های مقوی و سالم کمک بسیاری به درمان عفونت گوش می‌کنند. همچنین می‌توانید بر روی گوش خود حوله‌های گرم شده را قرار دهید. به یاد داشته باشید که حوله‌ها زیاد داغ نباشند.

 

ویتامین D: ویتامین D باعث افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن شده که در نتیجه به بهبود سریع عفونت گوش نیز کمک می‌کند. 

 

در پایان اگر احساس می‌کنید که مبتلا به عفونت گوش شده اید، باید هر چه سریع‌تر تحت درمان قرار گرفته تا دچار عوارض جانبی از قبیل مشکلات شنوایی یا سرایت عفونت به دیگر قسمت‌های بدن نشوید.

  

منبع:setare.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این روشهای درمان عفونت گوش میانی

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد.

در مورد ارتوگناتیک و جراحی آن چه اطلاعاتی دارید؟ چه کسانی به ارتوسرجری نیاز دارند؟ چه علائمی در فرد وجود دارد که می توانید تشخیص دهید فک فرد،

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می

محققان قرص جدیدی را تولید کرده اند که می تواند انسولین را مستقیما به دیواره معده بیاورد. سوال اینجاست که آیا تزریق انسولین به زودی تنها بخشی از

چه اصول و قوانینی برای فنگ شویی خانه و محل کار وجود دارد؟ چگونه میتوان انرژی مثبت بیشتری را به سوی خانه و یا محل کار خود فرستاد؟

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

Otitis media (OM) واژه پزشکی برای عفونت گوش میانی است. گوش میانی درست در پشت پرده گوش شما قرار دارد. عفونت گوش و وجود مایع در گوش نوزادان و کودکان کوچکتر از بزرگسالان شایع تر است. این به این دلیل است که لوله های باریک (لوله های Eustachian) که از گوش میانی تا بالا در پشت گلو ادامه دارند که باعث تخلیه ترشحات طبیعی گوش می شوند، در کودکان کوتاه تر و افقی تر هستند. در نتیجه، این لوله ها احتمال بیشتری دارند که اشباع شده و آلوده به باکتری ها و ویروس ها شوند. در اکثر موارد، عفونت های گوش خودشان را از بین می برند – این معمولا به این دلیل است که عفونت ویروسی است و با آنتی بیوتیک ها درمان نمی شود. مهم است توجه داشته باشید که اگر گوش درد دارید، هیچ گونه درمانی را که شامل داخل کردن هر چیزی به کانال گوش می شود انجام ندهید، تا زمانی که پزشک قادر به بررسی کانال گوش شما با اتوسکوپ خود نباشد، نمی توان اطمینان حاصل کرد که غشای تیپنیک آسیبی ندیده است .

۱- از روش منتظر بمانید و ببینید چه چیزی پیش می آید استفاده کنید

اوقات، سیستم ایمنی بدن انسان می تواند با صرف کردن کمی زمان (معمولا در دو تا سه روز) عفونت گوش را بهبود بخشد. این که اکثر عفونت های گوش می توانند در حقیقت خودشان را بهبود ببخشند موجب شده است تعدادی از پزشکان از روش “منتظر بمانید و ببینید چه چیزی پیش می آید حمایت کنند که به معنای تسکین دادن درد با استفاده کردن از مسکن ها و استفاده نکردن از آنتی بیوتیک هاست.

۲- آنتی بیوتیک مصرف کنید

روشهای درمان عفونت گوش میانی

اگر عفونت به تنهایی برطرف نشود، پزشک شما احتمالا یک دوره ۱۰ روزه آنتی بیوتیک را تجویز می کند، که می تواند عفونت را درمان کند و بعضی علائم را کوتاه کند. معمولا آنتی بیوتیک های تجویز شده عبارتند از آموکسی سیلین و همچنین زیتروماکس (اگر شما به پنی سیلین حساسیت دارید). آنتی بیوتیک ها اغلب برای افرادی که از عفونت های مکرر رنج می برند یا برای کسانی که عفونت های شدید و بسیار درد آور دارند، تجویز می شود. در اکثر موارد، آنتی بیوتیک ها باید عفونت را از بین ببرند. عوارض جانبی بالقوه شامل بثورات پوستی، تهوع، استفراغ و اسهال است.

۳- از دکونژستانت استفاده کنید

از ضد احتقان ها یا داروهایی که بتواند مایع انباشته شده به وسیله عفونت را از بین ببرد استفاده کنید. شما می توانید آنها را به شکل اسپری بینی یا داروهای خوراکی دریافت کنید و می توانید آن ها را در اکثر داروخانه ها خریداری کنید. اطمینان حاصل کنید که هر دستورالعمل روی برچسب را دنبال کنید. توجه داشته باشید که شواهد کمی وجود دارد که ضد احتقان هاعفونت گوش را بهبود می بخشند و به همین دلیل معمولا مصرف آن ها توصیه نمی شود.

۴- عمل میرینگوتومی انجام دهید

جراحی گوش ممکن است در موارد عفونت های گوش مکرر که از طریق مصرف آنتی بیوتیک ها از بین نمی رود یک گزینه خوب باشد. جراحی به میرینگوتومی، شامل تخلیه مایع از گوش میانی و وارد کردن لوله تهویه به پرده گوش است. معمولا برای تعیین اینکه آیا این جراحی مناسب شما است یا نه، باید به متخصص گوش، حلق و بینی (ENT) مراجعه کنید.

۱- از کمپرس گرم استفاده کنید

بر روی گوش آسیب دیده، یک دستمال مرطوب و گرم برای کاهش درد و خارش و خفقان قرار دهید. شما می توانید از هر نوع کمپرس گرم استفاده کنید، مانند یک حوله گرم پیچیده شده در آب گرم و یا داغ

۲- از مسکن استفاده کنید

پزشک شما ممکن است از استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کند تا درد و احساس ناراحتی را کاهش دهد. مطمئن شوید که دوز مشخص شده در برچسب رامصرف کنید.

۳- از قطره های گوش استفاده کنید

اگر درد قابل توجهی دارید، پزشک ممکن است قطره های گوش مانند آنتی پییرین – بنزوکائین – گلیسیرین (آودورکس) را برای از بین بردن درد تا زمانی که پرده گوش سالم است و آسیبی ندیده تجویز کند. تجویز متداول پزشکان این است که سه یا چهار قطره دارو در کانال گوش خود دو بار در روز به مدت هفت روز بریزید. برای یک دقیقه به پهلو دراز بکشد تا قطره زمان این را داشته باشد که در جای مناسب قرار بگیرد.

۴- حالت خوابیدن خود را تغییر دهید

برای از بین بردن درد و کمک به تخلیه مایعاتی که در گوش شما است، می توانید موقعیتی را که شب ها درآن حالت می خوابید، تغییر دهید. چند بالش را زیر سر خود بگذارید تا سر خود را بالا بیاورید تا مایعات از لوله گوش شما تخلیه شوند.

۱- قبل از مصرف کردن هرگونه مرهم گیاهی پزشکتان را ملاقات کنید

بعضی از افراد قبل از ملاقات کردن یک پزشک از داروهای ضد میکروبی طبیعی استفاده می کنند. این کار در واقع می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا نمی توانید بگویید که آیا کودک واقعا از یک پرده گوش سوراخ شده رنج می برد یا خیر، یک تومور در کانال گوش، یک برش در پوست گوش یا یک چیز شدیدتر دیگری از یک عفونت گوش ساده است. اعمال یک درمان خانگی می تواند این شرایط را تشدید کند و یا ممکن است پزشکان توانایی تشخیص آنها را هنگامی که به داخل گوش نگاه می کنند، نداشته باشند. اگر کودک دارای پرده گوش سوراخ شده باشد، انجام این کار نیز می تواند به طور جدی باعث ایجاد ناشنوایی در آن گوش شود.

۲- از روغن سیر یا نارگیل خانگی استفاده کنید

هر دو روغن سیر و نارگیل خواص ضد ویروسی و ضد باکتری دارند و برای درمان عفونت خانگی به مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند. روغن سیر را می توان در خانه از چندین حبه سیر و روغن نارگیل تهیه کرد و برای رسیدن به بهترین نتایج، باید روغن نارگیل بکر و با فشار سرد تهیه شده باشد.

۳- آدامس زایلیتول بجوید

زایلیتول یک شیرین کننده طبیعی یا جایگزین شکر است. مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد که زایلیتول ممکن است تعداد عفونت های گوش را به حداقل برساند زیرا با با باکتری که می تواند در گوش شما رشد کند و باعث عفونت شود مبارزه می کند. دو قطعه آدامس حاوی زایلیتول پنج بار در روز بخورید .

۴- از سرکه سیب استفاده کنید

یکی دیگر از داروهای ضد میکروبی طبیعی، سرکه سیب است. برخی شواهد بی نظیر – گرچه بدون هیچ گونه حمایت علمی وجود دارد که سرکه ممکن است در کمک به از بین بردن عفونت گوش مفید باشد. سرکه را با استفاده از یک بخش سرکه به یک بخش آب رقیق کنید، سپس کانال گوش را با محلول پر کنید، آن را با یک توپ پنبه یا لیف بپوشانید و بر روی طرف دیگرتان دراز بکشید. پس از پنج دقیقه با خم کردن گوش آسیب دیده گوش را خالی کنید.

۵- از لبنیات در رژیم غذایی تان کمتر استفاده کنید

اگر چه اخیرا تحقیقات نشان می دهد که محصولات لبنی احتمالا تولید موکوس را افزایش نمی دهند، مطالعات موردی وجود دارد که در آن افراد گزارش می کنند که لبنیات این کار را انجام می دهد. اگر تولید موکوس افزایش یابد، می تواند لوله های Eustachia را مسدود کند و خطر رشد باکتری را افزایش دهد.روشهای درمان عفونت گوش میانی

۱- علائم مشخص و مربوط به گوشتان را یادداشت کنید

شایع ترین علائم عفونت گوش میانی عبارتند از: درد گوش یا کشیدن گوش (اگر کودک هنوز نمی تواند درد را بیان کند)، سرگیجه، تب و حتی استفراغ. علاوه بر این، یک کودک ممکن است نتواند به طور معمول غذا بخورد و یا به طور نرمال بخوابد، زیرا دراز کشیدن، جویدن و مکیدن می تواند درد و فشار در گوش را ایجاد کند. بزرگسالان نیز درد، احساس فشار و ناراحتی در هنگام دراز کشیدن را تجربه می کنند.

با توجه به اینکه گروه سنی سه ماهه تا دو سال مورد تاثیر عفونت های گوش و پیدایش مایع در گوش قرار می گیرند، والدین یا مسئولین بهداشت باید اطلاعات و تاریخچه کودک را به طور دقیق به پزشک کودک بدهند. بنابراین، مهم است که پیگیر باشید و به علائم ذکر شده به دقت توجه کنید.

۲- به علائم شایع سرماخوردگی توجه کنید

عفونت های گوش به عنوان عفونت های ثانویه در نظر گرفته می شوند که از “سرماخوردگی یا عفونت های اولیه پیروی می کنند. شما باید انتظار ترشحات بینی یا گرفتگی آن، سرفه، گلودرد و تب پایین، علائم معمولی که به همراه سرماخوردگی به وجود می آیند را داشته باشید.

۳- به دنبال مشکلات شنوایی بگردید

گوش میانی معمولا با هوا پر می شود که امواج صوتی را می فرستد. هنگامی که گوش میانی در طی یک عفونت با مایع پر شود،‌ صداها متفاوت خواهند بود یا کاهش خواهند یافت. بعضی از مردم از این شکایت دارند که به نظر می رسد به صداها در زیر آب گوش می دهند. علائمی که ممکن است نشان دهنده این باشند که شنوایی سالم شما تحت تاثیر قرار گرفته عبارتند از:

۴- عوارض بالقوه را بشناسید

اکثر عفونت های گوش باعث ایجاد عوارض درازمدت نمی شود و اغلب طی دو تا سه روز خودشان بهبود می یابند. با این حال، عفونت های مکرر می تواند منجر به عوارض جدی مانند این ها شوند:

۵- با پزشکتان یک قرار ملاقات تعیین کنید

اگر در حین کار به داشتن یک عفونت گوش مشکوک شده اید،‌ برای تایید تشخیص به یک پزشک مراجعه کنید. پزشک با استفاده از یک اتوسکوپ، یک ابزار کوچک که مانند یک چراغ قوه به نظر می رسد، گوش شما را بررسی می کند. این به پزشک کمک می کند تا داخل پرده گوش را نگاه کند.

رسانه دکتر سلامت

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

بیماری مزمن کلیوی، زمانی بروز می کند که کلیه ها آسیب دیده و نمی توانند همانند گذشته خون را پاکسازی

قاعدگی، به خونریزی ماهانه زنان اشاره دارد. وقتی یک خانم دچار قاعدگی می شود، پوشش داخلی رحم می ریزد و

شقاق مقعدی یا فیشر مقعدی، یک پارگی کوچک در بافت نازک و مرطوبی است که مقعد را می پوشاند. فیشر

عفونت مفصلی باکتریایی، می تواند موجب بروز فرم شدید و البته مخرب آرتریت شود که عموما آرتریت سپتیک می1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *