روشهاي شناخت عسل طبيعي

روشهاي شناخت عسل طبيعي
روشهاي شناخت عسل طبيعي

برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

در مورد عسل طبیعی و خاصیت‌های آن بسیار گفته‌اند و بسیار شنیده‌ایم.  اما در مورد روش شناخت عسل طبیعی از تقلبی چطور؟ چه راهکارهایی در چنته دارید؟ قدیم‌ترها هر چند عسل کمیاب‌تر بوده ولی به همان میزان عسل تقلبی هم کم بوده. ولی در حال حاضر انگار هر چه این بازار داغ‌تر می‌شود شناخت عسل طبیعی از عسل تقلبی سخت‌تر می‌شود.

با پیشرفت علم ما هر روز با خواص عسل طبیعی بیش از پیش آشنا می‌شویم. اما به جرات می‌شود گفت اگر شناخت‌مان از این ماده شفابخش بیشتر شود آن را بیش از پیش گرامی می‌داریم. مثلا در این حد که توی ظرف‌های میناکاری و خاتم‌کاری شده نگه داریم و جایی مهم در سبد غذایی خانواده برایش در نظر بگیریم. اما بالاخره نشانه‌های اصلی یک عسل طبیعی و مرغوب چیست؟ آیا برای شناخت و اطمینان از اصل بودن عسل فقط باید به آزمایشگاه مواد غذایی برویم؟

در این مطلب از وبلاگ باسلام می‌خواهیم دست شما را بگذاریم در دست یک عسل واقعی! البته راه‌های بسیاری برای شناخت عسل طبیعی وجود دارد. ولی دسترسی‌ها و امکانات ما معمولا محدود است. ما ساده‌ترین‌هایش را انتخاب کردیم تا به شما پیشنهاد کنیم. روش‌های شناخت عسل طبیعی که در آشپزخانه منزل‌تان و با ابتدایی‌ترین وسایل هم می‌توانید انجامش دهید و به طبیعی بودن عسلی که مصرف می‌کنید اطمینان بیشتری پیدا کنید.

مواد لازم: یک لیوان آب سرد، یک قاشق عسل مورد نظرروشهاي شناخت عسل طبيعي

یک قاشق عسل را داخل یک لیوان آب سرد بریزید. اگر قطره‌های عسل حل نشدند و همان طور عمودی باقی ماندند و در لیوان ته‌نشین شدند، عسل اصل است، اما اگر عسل در آب حل و ذرات آن به صورت رشته‌هایی در آب ناپدید شدند، احتمال اینکه آن عسل تقلبی باشد بیشتر است.

مواد لازم: یک تکه پنبه، مقداری عسل مورد نظر، یک عدد فندک یا کبریت

پنبه را گلوله کنید و آن را با لایه‌ای از عسل آغشته کنید. شعله فندک یا کبریت را به آن نزدیک کنید. اگر پنبه آتش گرفت و همان طور مشتعل باقی ماند به احتمال زیاد عسلی که دارید اصلی و طبیعی است. در غیر این صورت باید به آن عسل شک کرد!

 

مواد لازم: یک انگشت دست (اگر جوراب پایتان نباشد، انگشت پا هم جواب می‌دهد!!)، چند قطره عسل مورد نظر

روی انگشت شست دست‌تان قطره‌ای عسل بریزید. عسل غیرطبیعی معمولا قوام لازم را ندارد، روی انگشت شما پخش می‌شود و به سمتی می‌لغزد. اما عسل طبیعی روی انگشت‌تان می‌ماند.

شکرک زدن نشانه طبیعی بودن عسل است!

عسل در واقع یک ماده اشباع شده از قندهای طبیعی است که با پایین آمدن دمای هوا از 14 درجه شروع به بلوری شدن و جامد شدن می‌کند. که اصطلاحا به آن شکرک زدن می‌گویند که اصطلاح درست‌تر آن رُس بستن است. شکرک زدن برای عسل‌هایی که چند ماهی از تولیدشان گذشته امری طبیعی است و شما را نباید نگران کند. برعکس اگر عسلی در دماهای خیلی پایین هم شکرک نزند باید به آن شک کرد. چطور؟ بعضی از کارخانه‌ها هنگام بسته‌بندی عسل آن را حرارت می‌دهند تا از جامد شدن آن جلوگیری کنند. ولی عسلی که حرارت دیده است تمام خاصیت‌های خود را از دست می‌دهد و در شرایطی حتی تبدیل به یک ماده سمی می‌شود.

بنابراین از دیدن شکرک یا رس بستن عسل نگران نشوید.

 

راسته عسل و فرآورده‌های آن در بازار باسلام، یکی از راسته‌های پربار و متنوع است که ده‌ها غرفه‌دار نه تنها عسل بلکه بسیاری از فرآورده‌های آن نظیر ژل رویال یا شاه انگبین، گرده گل، بره موم، موم و … را  به طور مستقیم عرضه می‌کنند. شما می‌توانید بین غرفه‌های مختلف بچرخید، قیمت‌ها را مقایسه کنید، قصه غرفه‌دارها را بخوانید و همچنین تجربه خرید مشتری‌های قبلی را ببینید.

راستی آیا شما هم دستی بر عسل دارید؟ ترفندی برای شناخت عسل طبیعی توی آستین دارید؟ به ما هم بگویید!

مدیر بازاریابی اجتماعی (مارکام منیجر) باسلام هستم و دستی هم بر سئو و استراتژی محتوا دارم

مفید بود !
با سپاس از سایت خوب تان !

خيلي سايت عالي داريد

پیام *

نام *

ایمیل *

وبسایت

اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن.

روشهاي شناخت عسل طبيعي
روشهاي شناخت عسل طبيعي
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *