راه های پیشگیری از خسارت زلزله

راه های پیشگیری از خسارت زلزله
راه های پیشگیری از خسارت زلزله

آغاز پروژه: مارس 212
طول پروژه: 3 سال
سازمان های همکار: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

شهر تهران، پایتخت جمهوری اسلامی ایران، بر روی فعال ترین کمربند زلزله ای دنیا قرار گرفته و انتظار می رود تا طی 15 سال زمین لرزه بسیار بزرگی را تجربه کند.

شهری سازی در شهر تهران بصورت برجسته ای نمود پیدا کرده است و این در حالی است که اقدامات لازم در قبال زمین لرزه های احتمالی با مقیاس بزرگ صورت نپذیرفته است. پیش بینی می شود که چنانچه سیستم مناسب پیشگیری از زلزله ایجاد نشود، بزرگترین زلزله ای که تا کنون به ثبت رسیده است اتفاق بیافتد

در این شرایط، این پروژه به پشتیبانی در زمینه های زیر خواهد پرداخت:راه های پیشگیری از خسارت زلزله

هدف از اجرای این پروژه ارتقای ظرفیت های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران (TDMMO) در زمینه های زیر می باشد:

آژانس همکاری های بین المللی ژاپن در بخش مدیریت بحران با اجرای پروژه های “مطالعه ریزپهنه بندی زلزله ای تهران بزرگ”(1998-2)،”طرح مطالعاتی جامع پیشگیری و مدیریت بحران زلزله در تهران بزرگ”(22-24)، “پروژه ایجاد بره عملیاتی در 72 ساعت اولیه بعد از وقوع زمین لرزه”(27-21)، به پشتیبانی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران پرداخته است.

از آن جا که شهرداری تهران به جدیت خسارات زمین لرزه احتمالی در شهر تهران پی برده است، بواسطه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به ارتقای فعالیت های خود در زمینه کاهش مخاطرات ناشی از بلایای طبیعی پرداخته است.

به علاوه، شهرداری تهران با اجرای آموزشی طرح شبیه سازی تخلیه، طراحی نقشه های تخلیه، برپایی نمایشگاه در موزه پیشگیری از بحران و ارتقای آموزش های پیشگیری از بحران، به تقویت مشارکت عمومی در فعالیت های پیشگیری از بحران جامعه-محور و ارتقای آگاهی عموم جامعه پرداخته است.

PAGE TOP

JICA website uses cookies to provide you with a better service.By closing this message or just continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies in our Privacy Policy.

RSS FeedsRSS Feeds

راه های پیشگیری از خسارت زلزله
راه های پیشگیری از خسارت زلزله
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *