راه های درمان کمردرد ناگهانی

اسپاسم عضلات کمری همان انقباضات غیر ارادی عضلات ناحیه کمر است اسپاسم عضلات اسکلتی شایعترین و اغلب به علت کم شدن آبی بدن و اختلالات الکترولیتی می باشد هر کدام از عضلات پشت می تواند زخمی یا تحریک شود این مشکل در اثر یک جنبش ناگهانی در یک مسابقه تنیس، یک بازی فوتبال دستی، سقوط، پیچ، بلند کردن نادرست اشیاء یا انقباض ناگهانی برای جلوگیری از سقوط بوجود می آید و به دنبال آن درد ناگهانی ایجاد می شود.

شکستگی های ستون فقرات به علت پوکی استخوان

به علت سرطان ستون فقرات

شکستگی ستون فقرات

اسپاسم عضلانی

راه های درمان کمردرد ناگهانی

فتق دیسک

سیاتیک

تنگی کانال نخاعی

انحنای ستون فقرات مانند ( اسکولیوز و کیفو ) که ممکن است به کودکان و نوجوانان به ارث رسیده باشد

فشار به عضلات و رباط های پشت

کمر درد نیز ممکن است به دلیل:

یک آنوریسم آئورت غیر طبیعی است که نشت داشته باشد.

انواع آرتروزمانند ( آرتروز، ورم مفاصل پسوریاتیک و آرتریت روماتوئید )

عفونت ستون فقرات ( استئومیلیت، التهاب دیسک، آبسه )

عفونت کلیه یا سنگ کلیه

مشکلات مربوط به بارداری

موارد پزشکی که اندام های تناسلی زنان را تحت تاثیر قرار می دهد مانند ( اندومتریوز، کیست تخمدان، سرطان تخمدان، فیبروئیدهای رحمی )

درمان گرفتگی و اسپاسم عضلات

48 – 72 ساعت اول بعد از گرفتگی عضلات ابتدا از یخ استفاده کنید به مدت 2 دقیقه یخ را بگذارید و سپس 1.5 ساعت استراحت دهید و دوباره به مدت 2 دقیقه بگذارید برای جلوگیری از یخ زدگی پوست از یک مانع نازک مانند ( حوله ) بین یخ و پوست استفاده کنید. یخ اسپاسم را کاهش می دهد و مصرف مسکن های خطرناک را کاهش می دهد. قبل از استفاده بسته های یخ را در یک پارچه مرطوب بپیچید

بعد از 72 ساعت شروع کنید به استفاده از حرارت مرطوب مانند ( پد حرارت مرطوب، وان آب گرم، دوش آب داغ ) زیرا گرما سبب شل شدن اعصاب و فیبر های عضلانی می شود. به حمام بروید و دوش آب گرم را به پشت خود در محل درد نگه دارید. تا درد فروکش کند.

مقدار زیادی مایعات بنوشید مخصوصا اگر در منطقه گرم زندگی می کنید زیرا اسپاسم ها در اثر کاهش آب بدن و الکترولیت ها بوجود می آید.

تمرینات کششی ملایم را شروع کنید زیرا سبب کاهش اسپاسم کمر می شود.

لارم نیست در بستر استراحت طولانی داشته باشید ولی لازم است از هر گونه فعالیت هایی مانند ( بلند کردن اجسام سنگین و یا برخی ورزش ها ) اجتناب کنید از 1 – 2 روز استراحت مطلق نداشته باشید استراحت طولانی مدت در رختخواب برای درمان اسپاسم عضلات کمر مضر است.

در صورتی که علت کمر درد گرفتگی عضلانی باشد تلاش برای استراحت بیشتر، مشکل درد کمر را بدتر می کند. اکثر کارشناسان معتقدند که ماندن در رختخواب، دراز کشیدن یا غیر فعال بودن برای مدت طولانی برای درد ماهیچه های پشت شما بد است. افرادی که فعالیت را شروع می کنند به احتمال زیاد سریع تر بهبود می یابند ممکن است در ابتدا درد شدید باشد ولی سعی به فعالیت داشته باشید و هر روز فعالیت را کمی بیشترکنید. ورزش منظم و فعال بودن روزانه عضلات پشت را قوی می کند ورزش شنا، پیاده روی و یوگا بهترین ورزش ها برای عضلات کمر هستند.

همانطوریکه به پشت خوابیده اید پاهای خود را با خم زانوی 9 درجه بر روی یک صندلی گذاشته و بالا نگه دارید تا احساس راحتی بیشتری پیدا کنید.

وضعیت خواب نیز در کاهش درد موثر است اگر شما به پهلو می خوابید پاهای خود را کمی به سمت قفسه سینه قرار داده و یک بالش بین پاهای خود قرار دهید اگر به پشت می خوابید یک پشتی را زیر زانوهای خود قرار دهید. ماساژ می تواند در کوتاه مدت موثر باشد.

از داروی استامینوفن در صورتی که مشکل کبدی نداشته باشند استفاده کنند.

از داروهای غیر استروئیدی در صورتی که ناراحتی معده ندارید می توانید استفاده کنید.

از شل کننده های عضلانی می توانید استفاده کنید.

ضد درد های Percodan و Demerol در موارد شدید استفاده می شود.

از مسکن های مخدر با نظر پزشک نیز می توانید استفاده کرد.

اگر چه داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای مانند ( آمی تریپتیلین ) در درمان افسردگی به کار می رود ولی برای درمان درد های مزمن کمر نیز موثر هستند.

کورتیزون و سایر داروهای استروئیدی گاهی برای یک دوره کوتاه مدت به منظور کاهش درد و التهاب استفاده می شود. مصرف چای بابونه به آرامش عضلات کمک می کند.

خوردن عسل از عود گرفتگی عضلات جلوگیری می کند.

سرکه سیب به علت پتاسیم بالا سبب کاهش گرفتگی عضلات می شود یک قاشق چایخوری عسل را با دوقاشق چایخوری سرکه سیب و آب گرم مخلوط نموده و مصرف کنید.

در صورت داشتن کمردرد همراه با موارد زیر حتما به پزشک مراجعه کنید

درد بعد از یک ضربه یا افتادن برگشت کند.

دفع ادرار همراه سوزش یا خون در ادرار باشد.

تاریخچه سرطان در خانواده باشد.

عدم کنترل ادرار یا مدفوع ( بی اختیاری ) داشته باشید.راه های درمان کمردرد ناگهانی

دردی که به سمت پایین پاها در زیر زانو ها کشیده شود.

درد که با دراز کشیدن بدتر یا در شب شما را از خواب بیدار کند.

ایجاد قرمزی و تورم در پشت یا ستون فقرات وجود داشته باشد.

درد شدیدی که راحتی را از شما گرفته باشد.

همراه با کمر درد تب غیر قابل توجیح وجود داشته باشد.

ضعف یا بی حسی در ( باسن ، ران ، ساق پا و لگن ) وجود داشته باشد.

اگر وزن شما ناخواسته کم شود.

درد با استفاده از استروئیدها یا داروهای داخل وریدی برطرف نشود.

کمر درد شما بیش از 4 هفته طول بکشد.

اگر کمر درد شما مداوم و بیش از 1 -2 هفته طول کشید با پزشک خود مشورت کنید.

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

چه مسائلی در زندگی  مشترک باعث سرد شدن زندگی شما می شود ؟ در سال های اخیر زندگی های مشترک به آسانی از بین می روند و میزان جدایی بین زوجین تا حد زیادی افزایش یافته است .اما دلیل این موضوع چیست ؟ با پیشرفت تکنولوژی و عدم آموزش درست در سال های اخیر استفاده از دنیای مجازی تا حد زیادی افزایش یافته است به حدی که دیگر زوجین وقت کافی برای  صحبت با یکدیگر را ندارند.استرس های ناشی از عوامل شهر نشینی نیز یکی دیگر از عوامل است.علاوه بر آن عواملی مانند احساسات سرکوب شده ،حسرت ،صحبت نکردن طرفین با یکدیگر ،تلاش نکردن برای بهتر شدن رابطه ،و باعث افزایش جدایی می گردد.راه های درمان کمردرد ناگهانی

در این مطلب 9 اشتباه رایج که باعث جدایی و از بین رفتن زندگی مشترک می شود را برای شما جمع آوری کرده ایم :

باید این را یاد بگیرید که در زندگی همیشه حق با شما نیست و مواردی در زندگی پیش می آید که تلاش برای اینکه نشان دهید حق با شماست کاملا احمقانه است !اما این موضوع واقعیت دارد که بعضی از انسان ها همیشه تلاش می کنند که نشان دهند حق با آن ها است.در بعضی موارد در زندگی مشترک طرفین به حدی  برای اینکه نشان دهند حق با آن ها است تلاش می کنند که برای خوشبختی خود و زندگی مشترک  تلاش نمی کنند.وقتی که شما وارد یک زندگی مشترک می شوید باید به تداوم و خوشبختی خود و همسر تان فکر کنید .و دنبال این نباشید که فکر کنید حق با چه کسی است ؟

در زندگی مشترک باید طرفین وقت و حریم هایی برای خود داشته باشند و در هفته یک بار با دوستان خود و به تنهایی به بیرون بروند.در این صورت رابطه آن ها جذاب تر خواهد بودو از کنار هم بودن لذت خواهند برد.

شاید خصوصیات اخلاقی که در اوایل رابطه باعث جذاب بودن همسرتان می شده است با مرور زمان دیگر برای شما جذاب نباشد و شما سعی در تغییر این خصوصیات داشته باشید.اما این را به خاطر داشته باشید هر چقدر سعی در تغییر وی داشته باشید او از شما دور می شود و رابطه شما به جدایی منجر می شود سعی کنید همسر خود را با تمام عیوب خود دوست داشته باشید زیرا خود شما وی را انتخاب کرده اید و از خصوصیات اخلاقی وی آگاه بوده اید.و این را نیز فراموش نکنید اگر کسی نخواهد خود را تغییر دهد هیچ نیرویی در زمین نمی تواند او را به این کار وادار کند.

اگر شما جزو آن کسانی هستید که تمام زندگی خود را براساس بره های پارتنر خود چیده اید و او در مرکزیت زندگی شما قرار دارد ،پس باید به شما بگوییم رابطه شما به زودی به پایان می رسد.در زندگی مشترک باید همسر خود را دوست داشته باشید و به او احترام بگذارید اما این موضوع را فراموش نکنید که او را با دوست داشتن خود خسته نکنید .

همان طور که در اوایل مطلب اشاره کردیم یکی از عوامل جدایی زوج ها در سال های اخیر استفاده بیش از حد از دنیای مجازی است .اگر شما تمام وقت خود را در صفحات مجازی می گذرانید و با پارتنر خود صحبت نمی کنید و وقت کافی برای او نمی گذارید پس رابطه شما به زودی به پایان می رسد.

پارتنر و همسر شما قرار نیست تمام آرزوهای شما از کودکی تا به حال را برآورده کند .اما این موضوع را فراموش نکنید که پارتنر شما نیز دارای آرزوهایی است که تا به حال بر آورده نشده است و اگر او نیز از شما توقع بر آورده کردن آرزوهای خود را داشته باشد ،زندگی شما به چه میدان جنگی تبدیل می شود ؟توقعات خود را پایین بیاورید و همسر خود را درک کنید.تا زندگی زیبا و شاد تری داشته باشید.

هیچ وقت اشتباهات انجام شده در گذشته توسط همسر خود را علیه او استفاده نکنید و با اولین بحث موضوع گذشته را پیش نکشید.اجازه ندهید گذشته آینده شما را خراب کند.

هیچ وقت به همسر خود و خانواده او بی احترامی نکنید.همسر شما خانواده شما است.بی احترامی به او ،بی احترامی به خود شما است اجازه ندهید این مسائل باعث از بین رفتن زندگی مشترک شما شود.

همیشه سعی کنید با همسر خود صحبت کنید و دلخوری های خود را با او در میان بگذارید و فراموش نکنید که همین مسائل کوچک باعث به وجود آمدن مسائل بزرگ می شود.

 

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این سال ها سریال های فانتزی (در اصل کل تلویزیون) پیشرفت زیادی کرده اند

خب خبر خوبی برای طرفداران سریال به شدت تاریک و پادآرمانشهری The Handmaid’s Tale دارم ،

هنر (به ویژه موسیقی) همواره ابزاری برای بیان اعتراضات، احساسات و افکار انسان ها بوده

آتش بسی، بس دوست داشتنی درود بر تمامی دوستان اوتاکو و غیر اوتاکو. صدبار هم

تولید فصل سوم از ماه مارس 219 / اسفند 97 آغاز می شود فصل دوم

مجله وارونه رسانه ای است گسترده که با هدف قرار دادن جنبه های مختلف زندگی انسان و دستاوردهای بشری به ارائه ی مطالب روز در تمامی حوزه های هنر، تکنولوژی و سبک زندگی می پردازد.

خود را وارد کنید

تشکر از عضویت شما

تمامی حقوق متعلق به مجله وارونه می باشد. کپی برداری با ذکر منبع و نویسنده بلامانع است.




خانه

موبایل

درد در قسمت پایینی کمر عبارت است درد در قسمت پایینی کمر معمولاً ناشی از گرفتگی عضلانی . این درد اغلب با سیاتیک (دردی که از کمر به باسن و از آنجا به پا تیر می کشد) همراه است .

 

راه های درمان کمردرد ناگهانی

شروع درد ممکن است بلافاصله پس از یک فعالیت سنگین یا وارد شدن ضربه باشد، یا اینکه چند ساعت بعد باشد. علایم به صورت یک چرخه یکدیگر را تشدید می کنند. اول اسپاسم عضلانی رخ می دهد که ایجاد درد می کند، و درد نیز باعث شدن اسپاسم عضلانی می شود.

 

 

علایم شایع

درد ممکن است مداوم باشد، یا تنها زمانی رخ دهد که بدن در وضعیت خاصی قرار گیرد. امکان دارد درد با سرفه یا عطسه ، خم شدن ، یا چرخاندن بدن بدتر شود.

 

خشکی و انعطاف پذیری کمر,علل,فعالیت بدنی همراه با فشار, یا بلندکردن جسم سنگین,ضربه یا سقوط شدید,مشکلات ستون فقرات در کمر,عفونت ها,دیسک کمر,مشکل در عصب,پوکی استخوان,تومورها,اسپوندیلوز (خشک و انعطاف ناپذیر شدن ستون فقرات ),مشکل مادرزادی در کمر,زایمان,توجه داشته باشید که اغلب علت واضحی وجود ندارد.

 

 

عوامل افزایش دهنده خطر

 

عوامل خطر بیومکانیک,شغل های مستلزم پشت میز نشینی,باغبانی و سایر کارهای مشابه (مزرعه داری و غیره ),شرکت در فعالیت های ورزشی و نرمشی ، به خصوص اگر به طور نظم باشد.,چاقی

 

پیشگیری

ورزش برای قوی کردن عضلات قسمت پایینی کمر,یادگیری طریقه صحیح بلندکردن اشیای سنگین,درست نشستن,حمایت مناسب از کمر به هنگام درازکشیدن در رختخواب,اگر چاق هستید، وزن خود را کمک کنید,کفش مناسب بپوشید,در صورت لزوم از وسایل مخصوص حمایت از کمر استفاده کنید.

 

عواقب مورد انتظار

بهبود تدریجی . اما کمردرد معمولاً عود می کند.

 

 

عوارض احتمالی

کمر درد مزمن

 

 

درمان

 

اصولی کلی

آزمایشات تشخیصی ممکن است شامل آزمایش خون برای بررسی وجود بیماری زمینه ساز، عکس ساده از ستون فقرات ، سی تی اسکن ، یا ام .آر.آی باشند.راه های درمان کمردرد ناگهانی

 

استراحت در رختخواب برای ۲۴ ساعت اول . استراحت در رختخواب به مدت طولانی تر بستگی به شدت بیماری دارد. تحقیقات اخیر نشان داده اند که برای مشکلات کمر، فعال ماندن بهتر از استراحت طولانی مدت در رختخواب است .

 

از تشک سفت استفاده کنید (در صورت لزوم ، یک تخته زیر تشک خود بگذارید).گذاشتن کیسه یخ یا انجام ماساژ سرد، یا گذاشتن حوله گرم یا شیشه آب گرم ، روی ناحیه ای که درد دارد.

 

فیزیوتراپی

ماساژ نیز می تواند کمک کننده باشد. فرد ماساژ دهنده باید آموزش دیده باشد وگرنه ماساژ به جای این که کمک کننده باشد، وضع را بدتر خواهد کرد.استفاده از وسیله مخصوص حمایت از کمر,درمان های دیگری نیز بسته به درجه آسیب وجود دارند، مثلاً جراحی (اگر دیسک دچار مشکل شده باشد)، تحریک الکتریکی عصب ، طب سوزنی ، کفش های مخصوص ، و غیره .

 

 

روش های کاهش استرس ، در صورت لزوم .

داروها

داروهایی مثل آسپیرین یا استامینوفن برای رفع دردهای خفیف,امکان دارد داروی ضددرد قوی تر یا شل کننده عضلانی تجویز شود.

 

توجه : داروها باعث تسریع التیام ضایعه نمی شوند. آنها فقط به کاهش علایم کمک کنند.

 

فعالیت

تا حد امکان سعی کنید به کارهای روزانه یا مدرسه برسید. البته باید در بازگشت به فعالیت های عادی کاملاً با احتیاط عمل کنید.از انجام فعالیت های سنگین تا ۶ هفته خودداری کنید.پس از التیام ضایعه ، در پیش گرفتن یک بره وزشی منظم می تواند در پیشگیری از آسیب مجدد کمک کننده باشد.

 

رژیم غذایی

هیچ رژیم خاصی توصیه نمی شود. البته اگر چاقی وجود داشته باشد، توصیه می شود رژیم لاغری گرفته شود.در این شرایط به پزشک خود مراجعه نمایید.اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان دچار درد خفیف در قسمت پایین کمر خود هستید که علی رغم خوددرمانی ، حداقل ۴-۳ روز است که ادامه دارد.

 

اگر کمر درد شدید است یا دوباره عود کرده است .

اگر دچار علایم جدید و غیرقابل کنترل شده اید. توجه داشته باشید که داروهای مورد استفاده در درمان ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشند.

 

 

 


سلامتی و تندرستی با ورزش

اسباب بازی های فکری و جالب

داستان طلایی / آموزش موفقیت آسان

هدیه ویژه ولنتاین

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

شامپو،مایع دستشویی،مواد خوراکی (زیر قیمت بازار)

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

به نظر می‌رسد که شما در بین صفحات گم شده اید، ما به شما کمک می کنیم تا از اینجا به بیرون بروید.

بر اساس علایق شما

بر اساس علایق شما

بر اساس علایق شما
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *