راه های درمان میخچه در دست




خانه

موبایل

میخچه دلایل مختلفی دارد ولی از مهمترین آنها پوشیدن کفش های تنگ و ناسب استراه های درمان میخچه در دست

 

 آیا تا به حال دچار مشکلی به میخچه شده اید؟ اکثر افراد این دردسر را تجربه کرده اند. میخچه به برآمدگی و ضخیم شدن بخش هایی از پوست پا بخصوص در نواحی انگشتان و مفاصل گفته می شود که این مشکل ناشی از فشار زیاد و مستمر و نا مناسب بودن کفش است. در واقع میخچه هم به عنوان یك ضایعه پوستی، نوعی واكنش طبیعی بدن برای حفاظت از خود است.

میخچه دلایل مختلفی دارد ولی از مهمترین آنها پوشیدن کفش های تنگ و ناسب است.

کفش های ناسب اغلب باعث بروز مشکلاتی  برای پا می شود که  میخچه و پینه از عمده ترین آنهاست. البته نباید میخچه و پینه را یکی دانست.

پینه زمانی ایجاد می‌ شود كه لایه‌ های پوست به دلیل فشارها و سایش ‌های پی ‌در پی ضخیم و سخت می‌ شود. این حالت در زیر مفاصل انگشتان پا یا در پاشنه پا و دست‌ها و هر نقطه‌ ای از بدن كه تحت فشار باشد ظاهر می ‌شود. پینه ‌ها معمولا دردناك نیستند. زمانی كه پینه گسترده شده و در مركز آن سلول‌ های مرده پوست تجمع می ‌كنند، تبدیل به میخچه می ‌شود. میخچه معمولا در قسمت بالایی انگشتان پا و یا در كناره و جاهای برجسته پاها ایجاد می ‌شود و عموما به دلیل این كه اعصاب پوست را درگیر می ‌كند دردناك می‌ شود. به علاوه میخچه كوچك تر از پینه است.

میخچه همانقدر که دردناک و آزاردهنده است راه درمان ساده و ارزانی دارد . درمانهای خانگی متداولی برای این مشکل وجود دارد که در اینجا سعی می شود به چند مورد از ساده ترین ها اشاره شود.علل میخچهاگرچه رعایت نکردن بهداشت پا و استفاده از کفش‌های تنگ عامل اصلی این عارضه است، اما علت‌های دیگری نیز دارد که عبارتند از :فشار بر روی انگشتان پاآلوده بودن ناخن انگشتان پاپوشیدن کفش و یا جوراب تنگتماس کفش و انگشتکج بودن انگشتانپوشیدن کفش یا صندل بدون جوراباستفاده از کفش‌های پاشنه بلندداشتن قوس کف پا که روی انگشت و پاشنه پا فشار وارد می‌کندتقسیم تعادل وزن روی پاها علایم میخچهدرد مفصل انگشتان و کف پاالتهابضخیم شدن پوستبرآمدگی سفتخشک و یا پوسته پوسته شدن پوست

داروی خانگی  برای درمان میخچه 

زردچوبه یکی دیگر از درمانهای خوب برای درمان میخچه زردچوبه است. با توجه به ماهیت ضد التهابی آن، زردچوبه می تواند ناراحتی را تسکین،  درد  را کاهش و به سرعت بهبود دهدیک قاشق چای خوری زردچوبه  و کمی عسل مخلوط کنید تا خمیر شود به محل آسیب دیده بزنید . بگذارید خشک شود دو یا سه بار در روز برای حداقل یک هفته یا تا زمانی که  درمان شود ادامه دهید.

 یکی از درمانهای خوب برای درمان میخچه زردچوبه است.

   جوش شیرینجوش شیرین لایه بردار طبیعی است که پوست مرده میخچه را از بین می برد ، همچنین ضد قارچ  است و خواص ضد باکتریایی آن به پیشگیری از عفونت کمک میکند2-3 قاشق غذاخوری جوش شیرین  را  مقداری آب گرم اضافه کنید. پای خود را در این محلول برای 1 تا 15 دقیقه فرو ببرید.  منطقه مبتلا  را با سنگ پا مالش دهید تا پوست مرده از بین برود یا با یک قاشق چای خوری جوش شیرین، آب لیمو وکمی  آب  خمیر درست کنید. در منطقه آسیب دیده مالیده و رویش را پانسمان کنید تا یک شب بماند صبح روز بعد آب کشی کرده و با سنگ پا لایه برداری میکنیم.

جوش شیرین لایه بردار طبیعی است که پوست مرده میخچه را از بین می برد

 

   سرکه  سفیدسرکه سفید شیوه درمانی بسیار عالی  برای درمان میخچه  پا است. سطح اسیدیته سرکه سفید به  نرم کردن پوست سخت کمک میکند. به علاوه، ضد قارچ است و خواص ضد باکتریایی  آن خطر ابتلا به عفونت را کاهش  میدهد.قبل از رفتن به رختخواب،  یک قسمت سرکه سفید را با سه قسمت آب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس با وسیله نرمی بر روی میخچه بمالید صبح روز بعد پوسته پوسته می شود آن را با سنگ پا تمیز کنید و سپس روغن زیتون یا روغن نارگیل بمالید هر روز یکبار این کار را انجام دهید تا میخچه بطور کامل از بین برود. 

سرکه سفید شیوه درمانی بسیار عالی  برای درمان میخچه  پا است

 

 سیرسیر یک آنتی اکسیدان طبیعی  است و از این رو در درمان میخچه بسیار مفید است. همچنین، خواص ضد باکتری و ضد قارچ آن از عفونت جلوگیری می کند.نصف سیر را در محل میخچه مالیده . اجازه دهید  پوست خشک شود ، با یک نوار زخم بندی ببندید و یک شب بماند. صبح روز بعد،پانسمان  را باز کرده و پای خود را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب تا زمانی که  میخچه از بین می رود تکرار کنید.

روش دیگر، دو تا سه حبه سیر را به قطعات کوچک برش داده ، کمی نمک  ریخته بزنید و رویش را بندید سه روز بماند بعد از سه روز میخچه از بین می رود در صورت نیاز این روش را دوباره تکرار کنید .

گزینه دیگر این است که  دو حبه سیر،  کمی سرکه  را بطور مستقیم روز میخچه می مالیم . با قرار دادن یک توپ پنبه  روی آن را با نوار زخم میبندیم. مدت دو تا سه ساعت و سپس پانسمان را برداشته و تمیز میکنیم چند هفته این کار را انجام دهید.  

سیر یک آنتی اکسیدان طبیعی  است و از این رو در درمان میخچه بسیار مفید است

لیمویکی دیگر از شیوه های درمان میخچه  پا خود لیمو است. اسید موجود  در لیمو  برای نرم کردن پوست سخت است که باعث می شود میخچه از بین برود.آب لیموی تازه  را روی میخچه زده  و میگذاریم خشک شود حداقل روزانه سه بار این کارر ا انجام دهید.

روش دیگر، خیس کردن دو قطعه از میخک در یک قاشق غذاخوری آب لیمو به مدت 15 دقیقه است . میخک باید کاملا حل شود  وقتی مالیدیم میگذاریم درمعرض هوا  خشک شود روزی چند بار این کاررا انجام می دهیم.   

یکی  از شیوه های درمان میخچه  پا، لیمو است

   روغن سقزسقز ضد عفونی کننده قوی است که می تواند به درمان میخچه کمک کند. این روغن به پوست به سرعت نفوذ میکند، بنابراین سریعتر درمان میشود.قرار دادن یخ در یک پارچه نازک و ماساژ منطقه آسیب دیده با آن را برای دو دقیقه.  خشک  کردن منطقه و مالش  با روغن سقر در محل مورد نظر و رویش را می بندیم شب این کار رامیکنیم و تا صبح میماند

روش دیگر،  کمی روغن نارگیل  خالص را  در مایکروویو ذوب کرده. مخلوط را در یک قاشق غذاخوری روغن سقز و دو قاشق غذاخوری روغن کافور میریزیم تا سرد شود سپس پای خود را در آب گرم بمدت چند دقیقه گذاشته این کرم را میزنیم. .بقیه کرم را در یک ظرف در بسته گذاشته روزی 2-3 بار تکرار میکنیم .    

 سقز ضد عفونی کننده قوی است که می تواند به درمان میخچه کمک کند

شیرین بیانشیرین بیان برای درمان میخچه در پا تاثیر شگفت انگیزی دارد. یک قاشق غذاخوری از پودر شیرین بیان را با روغن خردل  مخلوط کنید تا خمیرشود. این خمیر را بر روی منطقه آسیب دیده قبل از رفتن به رختخواب بزنید و با باند ببندید . صبح روز بعد،  پانسمان  را باز کرده و با آب ولرم این منطقه را بشوئید. این کار را هر شب تا زمانی که  میخچه نرم و کوچک شود انجام دهید.

 شیرین بیان برای درمان میخچه در پا تاثیر شگفت انگیزی دارد

 

راه های درمان میخچه در دست

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

 

منابع:tebyan.nethidoctor.ir


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

میخچه و پینه قسمت‌های ضخیم ، سفت و لایه مرده پوست هستند که به دلیل اصطکاک و تحریک پوست به وجود می‌آیند . میخچه در کنار و نوک انگشتان پا به وجود آمده و می‌تواند درد زیادی داشته باشد . پینه معمولاً در کف یا کناره‌های پا ایجادشده و می‌توانند ناراحت‌کننده و ناخوشایند باشند ، اما معمولاً دردناک نیستند .

پینه می‌تواند روی دست نیز ایجاد شود . میخچه و پینه را عموماً می‌توان در خانه درمان کرد ، اما اگر آن‌ها دردناک و مقاوم به درمان بودند یا مشکلات پزشکی مانند دیابت دارید ، ممکن است مراجعه به پزشک ضروری باشد .

تفاوت بین میخچه و پینه چیست ؟ میخچه و پینه یکی نیستند ، بنابراین رویکردهای درمانی متفاوتی دارند که باید آن‌ها را بدانید .

تفاوت ببین میخچه و پینه

راه های درمان میخچه در دست

۱ – میخچه می‌تواند بین انگشتان پا ایجادشده و دردناک باشد . میخچه می‌تواند روی نوک انگشتان پا نیز ایجاد شود ، اما اغلب روی مفصل انگشتان پا ایجاد می‌شود . میخچه ممکن است دارای هسته باشد .

۲ – میخچه به‌صورت نرم ، سفت یا priungual می‌باشد . میخچه سفت عموماً روی انگشتان و مفصل آن رخ می‌دهد . میخچه نرم بین انگشتان پا ایجادشده و عموماً بین انگشتان چهارم و پنجم اتفاق می‌افتد .

۳ – هسته میخچه همیشه ایجاد نمی‌شود ، اما معمولاً در وسط میخچه بوده و دارای بافت ضخیم و متراکم پوست است .

۴ – هسته میخچه اغلب روی استخوان یا عصب فشار می‌آورد که باعث می‌شود واقعاً دردناک باشد .

۵ – پینه هسته ندارد و یک منطقه وسیع با بافت ضخیم‌تر را به‌طور مساوی درگیر می‌کند . پینه دردناک نبود اما می‌تواند ناراحت‌کننده باشد .

۶ – پینه معمولاً در کف پا و در زیر پنجه ایجاد می‌شود . پینه می‌تواند روی دست نیز ایجاد شود ، معمولاً در کف دست زیر انگشتان اتفاق می‌افتد .

۷ – پینه و میخچه هر ۲ به علت فشار و اصطکاک ایجاد می‌شوند .

از درمان‌های بدون نیاز به نسخه استفاده کنید . اسید سالیسیلیک شایع‌ترین ترکیب موجود در محصولات درمانی پینه و میخچه است . با استفاده از محصولات بدون نسخه می‌توان میخچه و پینه را از بین برد ، اما وقتی‌که با مراقبت‌های پوستی همراه شوند ، مؤثرتر خواهند بود .

بعد از ایجاد مشکل سریعاً درمان را شروع کنید ، اما مشکل فشار و اصطکاک را نیز باید حل کنید .

از چسب اسید سالیسیلیک برای درمان میخچه استفاده کنید . چسب ضد میخچه اسید سالیسیلیک با غلظت ۴۰% ، بدون نسخه در دسترس است . این چسب‌ از داروخانه قابل تهیه می‌باشد .

بگذارید پا به مدت ۵ دقیقه در آب گرم خیس بخورد تا نرم شود . پا را کاملاً خشک‌کنید و چسب را بزنید .

حواستان باشد که چسب را روی پوست سالم نزنید .

این محصولات توصیه می‌کنند که به مدت ۱۴ روز یا تا بهبودی کامل میخچه ، هر ۴۸ تا ۷۲ ساعت استفاده شوند .

اسید سالیسیلیک به‌عنوان یک عامل کراتولیتیک طبقه‌بندی می‌شود . این بدان معناست که باعث اضافه کردن رطوبت به محل شده که باعث نرمی و حل شدن پوست می‌شود . اسید سالیسیلیک می‌تواند برای پوست سالم مضر باشد .

همیشه طبق دستورالعمل نوشته‌شده روی بسته این محصولات را مصرف کنید . اگر به اسید سالیسیلیک حساسیت دارید از این چسب‌ها استفاده نکنید .

اسید سالیسیلیک نباید در چشم‌ها ، بینی یا دهان مصرف شود .

از اسید سالیسیلیک برای درمان پینه استفاده کنید . اسید سالیسیلیک به شکل‌ها و غلظت‌های مختلف عرضه می‌شود . این ماده به صورت کف ، لوسیون ، ژل و پد قابل تهیه است و می‌تواند در درمان پینه مؤثر باشد .

بهترین روش مصرف ، استفاده از روش نوشته شده روی جعبه است تا بیشترین تأثیر را روی پینه بگذارد .

از محصولات موضعی حاوی ۴۵% اوره استفاده کنید . این محصولات نیز مانند اسید سالیسیلیک قابلیت خرید بدون نیاز به نسخه رادارند . محصولات حاوی ۴۵% اوره به‌عنوان یک کراتولیتیک عمل کرده که باعث نرم کردن و از بین بردن بافت ناخواسته می‌شود ، میخچه و پینه نیز جزء این بافت‌های ناخواسته هستند .

روزی ۲ بار تا حل شدن مشکل از این محصولات استفاده کنید .

از سنگ‌پا کمک بگیرید . روی مناطقی از پوست که دارای پینه است از سنگ‌پا استفاده کنید . همچنین از این روش می‌توانید روی پینه دست نیز استفاده کنید .

به‌وسیله سنگ‌پا یا سوهان اقدام به برداشتن لایه مرده پوست‌کنید . حواستان باشد که پوست سالم را سنگ‌پا نزنید زیرا ممکن است باعث تحریک شدن و عفونت شود ، البته اگر آسیب ببیند .

قبل از استفاده از محصولات ضد‌میخچه یا ضدپینه از سنگ‌پا استفاده کنید .

پا را خیس کنید . خیساندن پا در آب گرم به نرم شدن محل ضخیم شده پوست در هر ۲ نوع مشکل ، یعنی میخچه و پینه می‌شود .

برای پینه روی دست نیز همانند پاها ، دست‌ها را خیس کنید تا ضایعه نرم شود .

بعد از خیس کردن دست یا پا ، آن‌ها را خشک‌کنید و روی آن‌ها سنگ‌پا یا سوهان ناخن بکشید .

اگر وقت ندارید هرروز دست یا پا را خیس کنید ، از سنگ‌پا یا سوهان بعد از حمام رفتن استفاده کنید .

پوست را مرطوب نگه‌دارید . روی دست‌وپا مرطوب‌کننده بزنید تا بافت آن‌ها را نرم نگه‌دارید . این کار باعث آسان کردن برداشتن لایه ضخیم پوست به‌وسیله سنگ‌پا یا سوهان می‌شود . همچنین باعث جلوگیری از شکل‌گیری میخچه و پینه خواهد شد .راه های درمان میخچه در دست

در بعضی از شرایط باید حتماً از پزشک کمک گرفت . اگر دیابت دارید ، به دلیل تغییر در گردش خون در ریسک بالاتری نسبت به مشکلات در پا هستید .

در صورت داشتن بیماری‌هایی نظیر دیابت ، نوروپاتی محیطی و دیگر بیماری‌هایی که در جریان طبیعی خون مداخله می‌کنند ، باید جهت درمان میخچه و پینه به پزشک مراجعه کنید .

در صورت داشتن این‌گونه بیماری‌ها ، قبل از انجام درمان‌های خانگی با پزشک خود مشورت کنید .

اگر ناحیه بزرگی درگیر است و درد دارید ، به پزشک مراجعه کنید . بعضی از میخچه و پینه‌ها نسبت به درمان مقاوم هستند و نمی‌توان آن‌ها را با محصولات بدون نسخه و درمان‌های خانگی درمان کرد .

داروهای تجویزی قوی می‌تواند کمک‌کننده باشد .

ممکن است پزشک مقداری از پوست‌های ضخیم شده و اضافی را در مطب بردارد .

هیچ‌گاه خودتان در خانه اقدام به بریدن لایه ضخیم پوست نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد عفونت ، خونریزی و تحریک پوست شوید .

به دنبال زگیل باشید . به‌غیراز میخچه و پینه ، ممکن است زگیل نیز قسمتی از مشکل باشد . با استفاده از مقاله درمان خانگی زگیل می‌توانید این مشکل را تشخیص داده و حل کنید .

پزشک نیز می‌تواند به تشخیص و درمان زگیل و دیگر مشکلات پوست به شما کمک کند .

نشانه عفونت چه چیزهایی هستند ؟

عفونت در میخچه و پینه بسیار نادر است ، اما به‌هرحال رخ می‌دهد . اگر در دست یا پا نشانه‌های زیر را دیدید به پزشک مراجعه کنید :

ممکن است بی‌نظمی در پا باعث ایجاد این مشکلات شود . بعضی از افراد به دلیل تغییر شکل دادن پا ، باعث ایجاد مشکلات مکرر و ایجاد میخچه و پینه به‌صورت تکرارشونده می‌شوند .

مراجعه به پاپزشک می‌توان در حل این مشکلات به شما کمک کند .

بسیاری از مشکلات پا را می‌توان با کفی کفش یا کفش مخصوص پوشش داد .

در موارد نادر ، شاید جراحی نیز موردنیاز باشد .

حواستان به عوارض میخچه یا پینه روی دست باشد . زمانی که پینه به دلیل فشار و اصطکاک روی دست ایجاد می‌شود ، امکان دارد به دلیل ایجاد شکاف در پوست باعث شروع عفونت شود .

در صورت داشتن عفونت ممکن است نیاز به استفاده از آنتی‌بیوتیک موضعی و سیستمیک باشد . در صورت ایجاد قرمزی ، تورم یا احساس گرما هنگام لمس کردن آن به پزشک مراجعه کنید .

در بعضی از افراد ، تاول نیز در زیر یا کنار پینه شکل می‌گیرد . هنگامی‌که این اتفاق میافتد ، مایع درون تاول به‌خودی‌خود جذب می‌شود ، اما اگر تاول بترکد یا تخلیه شود ، امکان عفوت کردن بافت سالم در اطراف تاول و پینه وجود دارد .

برای درمان تاول مطالعه مقاله درمان خانگی تاول پیشنهاد می‌شود .

عامل اصطکاک را حذف کنید . شایع‌ترین علت ایجاد میخچه و پینه در پا ، چیزی است که باعث ایجاد تحریک ، فشار و اصطکاک در یک نقطه مشخص می‌شود .

با از بین بردن منبع اصطکاک می‌توانید از شکل‌گیری پینه و میخچه جلوگیری کنید .

کفشی بپوشید که کاملاً اندازه پا باشد . کفشی که اندازه پا نباشد ، می‌تواند باعث مالیدن انگشتان به کفش یا لیز خوردن پا در کفش شود که در هر ۲ مورد باعث ایجاد اصطکاک می‌شود .

نکات زیر را در مورد کفش خود مدنظر داشته باشید :

۱ – مطمئن شوید انگشتان پا فضای کافی جهت تکان خوردن دارند .

۲ – میخچه در نوک و کنار انگشتان پا ایجاد می‌شود که می‌تواند به دلیل نداشتن فضای کافی در کفش باشد .

۳ – تحریک شدن و مالیده شدن تکرار شوند در پا علت اصلی ایجاد میخچه و پینه است .

۴ – کفش تنگ و پاشنه‌بلند می‌تواند باعث شود پا به جلو لیز بخورد که می‌تواند باعث ایجاد پینه و میخچه شود .

۵ – وقتی‌که کف یا کنار پا به روی کفش لیز می‌خورد ، باعث تحریک پا می‌شود . لیز خوردن پا در کفش به دلیل خیلی بزرگ بودن کفش اتفاق می‌افتد .

حتماً جوراب بپوشید آن‌هم از نوع مناسبش . نپوشیدن جوراب می‌تواند باعث ایجاد اصطکاک و فشار کفش روی پا شود . همیشه جوراب بپوشید تا از ایجاد اصطکاک و فشار جلوگیری کنید ، مخصوصاً اگر کفش‌هایی مانند کفش‌های ورزشی ، بوت یا کفش‌های مخصوص کار سنگین به پا می‌کنید ، زیرا این کفش‌های جهت پوشیدن جوراب طراحی‌شده‌اند .

مطمئن شوید جوراب دقیقاً اندازه پا باشد . جوراب‌های خیلی تنگ می‌توانند باعث ایجاد فشار و اصطکاک ناخواسته شوند . جوراب‌های گشاد نیز می‌توانند باعث سرخوردن پا در کفش و ایجاد اصطکاک و فشار روی پا شوند .

از وسایل محافظتی استفاده کنید . در قسمت‌هایی که دچار میخچه و پینه هستند یا بین انگشتان پا ، از پدهای محافظ استفاده کنید .

از پدها یا جداکننده‌های انگشتان پا استفاده کرده تا اینکه اصطکاک و فشار را در نقاطی که میخچه و پینه وجود دارد ، کم کنید .

دستکش بپوشید . پینه دست در نقاطی که بیشترین اصطکاک رادارند ایجاد می‌شود . در بسیاری از موارد ، از پینه‌های روی دست استقبال می‌شود ، مثلاً نوازندگان موسیقی روی نوک انگشتانشان دارای پینه هستند ، که به آن‌ها توانایی ساز شدن بدون درد را می‌دهد .

مثال دیگر آن در وزنه‌برداری است . پینه‌های ایجادشده روی دست وزنه‌بردار باعث گرفتن راحت و استفاده بهتر از میله وزنه‌برداری می‌شود .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا

سوزش ماهیچه از عوارض فعالیت های شدید بدنی میباشد . سوزش عضلات وقتی شروع

بسیاری از داروها ، مریضی‌ها یا موقعیت‌های اجتماعی می‌توانند باعث کاهش اشتها یا کاهش

کم کردن اشتها سخت ، اما امکان‌پذیر است !!! درزمانی که می‌خواهید وزن کم

اگر شما مبتلا به سینوزیت مزمن باشید ممکن است به سختی تنفس کنید ،

نقره نیز مانند تمام وسایل دیگر کثیف شده و جرم میگرد که باعث کدر

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار


زندگی کردن با میخچه یکی از سخت‌ترین و دشوارترین مشكلات روی زمین است. بی‌شک کسی دوست ندارد با یک میخچه دردناک در خیابان قدم بزند یا برای انجام کارهای روزانه خود از این سر شهر به آن سر شهر برود. میخچه یکی از مشکلات رایجی است که انسان‌ها دست کم یک‌بار آن را در طول زندگی تجربه می‌کنند.میخچه در نقاط مختلف پا به ویژه در ناحیه انگشتان و مفاصل آن دیده می‌شود.درحقیقت میخچه واکنشی است که پوست بدن در برابر فشارهایی قرارمی‌گیرد .

که به صورت مستمرو به دلایل مختلف مثل تنگی کفش یا اضافه وزن به سطح پوست وارد می‌شود و به صورت برآمده و ضخیم شدن پوست به اندازه یک دانه عدس یا ذرت پیش می‌رود.بی‌توجهی به درمان میخچه گاهی افراد را وادار به انجام جراحی و خارج کردن آن از بدن می‌کند، درحالی که درمان میخچه یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌هاست به شرط آنکه درمان آن در زمان مناسب انجام شود. برای درمان این عارضه راه‌های مختلفی در شیوه‌های درمانی طبیعی و خانگی در سراسر جهان وجود دارد که برخی از موثرترین آنها را با هم مرور می‌کنیم.

اگرچه رعایت نکردن بهداشت پا و استفاده از کفش‌های تنگ عامل اصلی این عارضه است، اما علت‌های دیگری نیز دارد که عبارتند از :راه های درمان میخچه در دست





اگرچه میخچه و پینه هردو ظاهر کاملا متفاوتی دارند اما گاهی توسط بسیاری از مردم با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. پینه‌ معمولا سطح وسیع‌تری از پوست را به خود درگیر می‌کند و معمولا در قسمت‌هایی از کف پا که تماس مستقیم و مداوم با زمین دارد و تحت‌فشار زیاد قرار می‌گیرد، مثل پاشنه یا سینه‌ پا دیده می‌شود، در حالی که میخچه محدوده بسیار کوچکی را درگیر می‌کند و معمولا برجسته است، در یک نقطه رشد می‌کند، ضخامت بیشتری دارد و احتمال نفوذ آن تا اعماق پوست بسیار زیاد است. در حالی که پینه تنها در سطح پوست دیده می‌شود و امکان نفوذ به لایه‌های زیرین پوست را ندارد.

دلایل مختلفی برای ابتلا به میخچه وجود دارد که بسیاری از آنها به دلیل بی‌احتیاطی و بی‌توجهي خودمان به وجود می‌آید. پوشیدن کفش‌ یا جوراب تنگ، تماس بیش از اندازه انگشتان با رویه کفش‌، پوشیدن کفش یا صندل بدون جوراب و پیاده‌روی طولانی و مستمر، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و تنگ، عدم درمان قوس کف پا و افزایش فشار بر انگشتان و سینه‌ پا و در نهایت تقسیم تعادل وزن روی پاها از جمله عواملی است که موجب می‌شود پا و انگشتان آن در معرض فشار قرار بگیرند و احتمال ابتلا به میخچه در آنها تقویت شود، بنابراین اگر نسبت به این موارد بی‌تفاوت باشید به مرور شاهد درد مفصل انگشتان، التهاب، برآمدگی و سفتی پوست و دردهای نقطه‌ای در موضع میخچه خواهید بود.





زردچوبه

یکی دیگر از درمانهای خوب برای درمان میخچه زردچوبه است. با توجه به ماهیت ضد التهابی آن، زردچوبه می تواند ناراحتی را تسکین، درد را کاهش و به سرعت بهبود دهد.یک قاشق چای خوری زردچوبه و کمی عسل مخلوط کنید تا خمیر شود به محل آسیب دیده بزنید . بگذارید خشک شود دو یا سه بار در روز برای حداقل یک هفته یا تا زمانی که درمان شود ادامه دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین لایه بردار طبیعی است که پوست مرده میخچه را از بین می برد ، همچنین ضد قارچ است و خواص ضد باکتریایی آن به پیشگیری از عفونت کمک میکند 3 – قاشق غذاخوری جوش شیرین را مقداری آب گرم اضافه کنید. پای خود را در این محلول برای 1 تا 15 دقیقه فرو ببرید. منطقه مبتلا را با سنگ پا مالش دهید تا پوست مرده از بین برود یا با یک قاشق چای خوری جوش شیرین، آب لیمو وکمی آب خمیر درست کنید. در منطقه آسیب دیده مالیده و رویش را پانسمان کنید تا یک شب بماند صبح روز بعد آب کشی کرده و با سنگ پا لایه برداری میکنیم.

سرکه سفید

سرکه سفید شیوه درمانی بسیار عالی برای درمان میخچه پا است. سطح اسیدیته سرکه سفید به نرم کردن پوست سخت کمک میکند. به علاوه، ضد قارچ است و خواص ضد باکتریایی آن خطر ابتلا به عفونت را کاهش میدهد.قبل از رفتن به رختخواب، یک قسمت سرکه سفید را با سه قسمت آب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس با وسیله نرمی بر روی میخچه بمالید صبح روز بعد پوسته پوسته می شود آن را با سنگ پا تمیز کنید و سپس روغن زیتون یا روغن نارگیل بمالید هر روز یکبار این کار را انجام دهید تا میخچه بطور کامل از بین برود. سرکه سفید شیوه درمانی بسیار عالی برای درمان میخچه پا است.


سیر

سیر یک آنتی اکسیدان طبیعی است و از این رو در درمان میخچه بسیار مفید است. همچنین، خواص ضد باکتری و ضد قارچ آن از عفونت جلوگیری می کند.نصف سیر را در محل میخچه مالیده . اجازه دهید پوست خشک شود ، با یک نوار زخم بندی ببندید و یک شب بماند. صبح روز بعد،پانسمان را باز کرده و پای خود را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب تا زمانی که میخچه از بین می رود تکرار کنید.

روش دیگر، دو تا سه حبه سیر را به قطعات کوچک برش داده ، کمی نمک ریخته بزنید و رویش را بندید سه روز بماند بعد از سه روز میخچه از بین می رود در صورت نیاز این روش را دوباره تکرار کنید .گزینه دیگر این است که دو حبه سیر، کمی سرکه را بطور مستقیم روز میخچه می مالیم . با قرار دادن یک توپ پنبه روی آن را با نوار زخم میبندیم. مدت دو تا سه ساعت و سپس پانسمان را برداشته و تمیز میکنیم چند هفته این کار را انجام دهید. سیر یک آنتی اکسیدان طبیعی است و از این رو در درمان میخچه بسیار مفید است.


همچنین بخوانید:


درمان مناسب پینه کف پا در منزل


درمان میخچه با چسب میخچه


علت ایجاد میخچه در پا بانوان


لیمو

یکی دیگر از شیوه های درمان میخچه پا خود لیمو است. اسید موجود در لیمو برای نرم کردن پوست سخت است که باعث می شود میخچه از بین برود.آب لیموی تازه را روی میخچه زده و میگذاریم خشک شود حداقل روزانه سه بار این کارر ا انجام دهید.روش دیگر، خیس کردن دو قطعه از میخک در یک قاشق غذاخوری آب لیمو به مدت 15 دقیقه است. میخک باید کاملا حل شود وقتی مالیدیم میگذاریم درمعرض هوا خشک شود روزی چند بار این کاررا انجام می دهیم.یکی از شیوه های درمان میخچه پا، لیمو است.

روغن سقز

سقز ضد عفونی کننده قوی است که می تواند به درمان میخچه کمک کند. این روغن به پوست به سرعت نفوذ میکند، بنابراین سریعتر درمان میشود.قرار دادن یخ در یک پارچه نازک و ماساژ منطقه آسیب دیده با آن را برای دو دقیقه.خشک کردن منطقه و مالش با روغن سقر در محل مورد نظر و رویش را می بندیم شب این کار رامیکنیم و تا صبح میماند.

روش دیگر، کمی روغن نارگیل خالص را در مایکروویو ذوب کرده. مخلوط را در یک قاشق غذاخوری روغن سقز و دو قاشق غذاخوری روغن کافور میریزیم تا سرد شود سپس پای خود را در آب گرم بمدت چند دقیقه گذاشته این کرم را میزنیم. .بقیه کرم را در یک ظرف در بسته گذاشته روزی 2-3 بار تکرار میکنیم .سقز ضد عفونی کننده قوی است که می تواند به درمان میخچه کمک کند.



شیرین بیان

شیرین بیان برای درمان میخچه در پا تاثیر شگفت انگیزی دارد. یک قاشق غذاخوری از پودر شیرین بیان را با روغن خردل مخلوط کنید تا خمیرشود. این خمیر را بر روی منطقه آسیب دیده قبل از رفتن به رختخواب بزنید و با باند ببندید . صبح روز بعد، پانسمان را باز کرده و با آب ولرم این منطقه را بشوئید. این کار را هر شب تا زمانی که میخچه نرم و کوچک شود انجام دهید.افرادی که به‌جای استفاده از شیوه‌های طبیعی با قیچی، ناخن‌گیر و اجسام برنده به جان میخچه‌ها می‌افتند آسیب‌های جدی به پوست خود وارد می‌کنند.



میخچه را جراحی نکنید


کارشناسان و متخصصان پوست می‌توانند نمونه‌های مختلفی از افراد مبتلا به میخچه را مثال بزنند که با خوددرمانی‌های بی‌مورد و خطرناک مشکلات زیادی برای خود به‌وجود آورده‌اند. افرادی که به جای استفاده از شیوه‌های طبیعی با قیچی، ناخن‌گیر و اجسام برنده به جان میخچه‌ها می‌افتند، آسیب‌های جدی به پوست خود وارد می‌کنند، زیرا با این کار موجب بروز عفونت و آلودگی در موضع میخچه می‌شوند و مشکلی به مشکلات قبلی خود اضافه می‌کنند.راه های درمان میخچه در دست

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

میخچه و پینه یک لایه‌ی سفت و سخت پوست است و زمانی شکل می‌گیرند که پوست تحت فشار زیاد باشد. میخچه و پینه معمولا روی انگشتان پا یا دست به‌وجود می‌آید و حس ناخوشایندی را در شما به‌وجود می‌آورد. اگر سالم هستید و سابقه‌ی بیماری خاصی ندارید،‌ فقط کافی است اقداماتی را برای درمان میخچه و پینه انجام دهید. در اکثر افراد اگر عامل فشار روی پوست برداشته شود، میخچه و پینه نیز به‌خودی‌ِخود بهبود می‌یابد. اگر دیابت یا بیماری دیگری دارید که موجب کاهش جریان خون در انگشتان می‌شود، خطر ابتلا به میخچه و پینه نیز به‌شدت افزایش می‌یابد. در این‌جور مواقع بهتر است به دستورات پزشک خود عمل کنید.راه های درمان میخچه در دست

نباید فراموش کرد که میخچه و پینه مشابه هم نیستند.

میخچه معمولا کوچک‌تر از پینه است و یک نقطه‌ی مرکزی دارد که پوست اطراف آن ملتهب است. میخچه روی بخش‌های مختلف پا که حتی تحت فشار وزن نیست، ممکن است گسترش یابد، مثلا در رو، اطراف یا حتی بین انگشتان یا ممکن است روی قسمت‌هایی از پا که وزن بدن را تحمل می‌کند نیز به‌وجود بیاید. میخچه‌ها اگر تحت‌ فشار قرار گیرند، دردناک هستند.

پینه‌ها به‌ندرت دردناک هستند. معمولا در کف‌ پا مخصوصا در زیر پاشنه، کف دست‌ها یا روی زانوها به‌وجود می‌آیند. اندازه و شکل پینه‌ها اغلب متفاوت است و معمولا بزرگ‌تر از میخچه‌ هستند.

اگر میخچه‌ها و پینه‌ها دردناک و متورم شده‌اند، بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه کنید. اگر دیابت دارید یا جریان گردش خون در کف پای‌ شما ضعیف است، قبل از اینکه خودتان دست به درمان خانگی بزنید، اول با پزشک مشورت کنید، زیرا حتی یک جراحت کوچک روی پا نیز ممکن است موجب عفونت شود.

فشار مداوم روی بخشی از پوست یکی از دلایل به‌وجود آمدن میخچه و پینه است. ازجمله علل به‌وجود آمدن میخچه و پینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کفش‌های تنگ و پاشنه‌بلند ممکن است قسمت‌هایی از پا را تحت‌فشار قرار دهد. وقتی کفش شما خیلی گشاد باشد، پایتان مدام داخل آن سُر می‌خورد و با کف کفش اصطکاک ایجاد می‌کند. همچنین پای شما ممکن است با درز یا دوخت کفش مدام آزرده شده‌ باشد.

پوشیدن کفش و صندل بدون جوراب یکی از دلایل ایجاد آسیب روی پاهاست. جوراب‌هایی که اندازه‌ی پا نیستند ممکن است مشکلاتی برای شما به‌وجود بیاورند.

پینه بستن دست‌ها ممکن است نتیجه‌ی فشار مداوم قسمتی از پوست در استفاده از ابزارآلات نوازندگی، استفاده از ابزار دستی یا حتی نوشتن باشد.

عوامل زیر خطر ابتلا به میخچه و پینه را افزایش می‌دهد:

دکتر پایتان را بررسی می‌کند و سعی می‌کند از علل ضخامت پوست مانند زگیل و کیست جلوگیری کند. همچنین ممکن است اگر دچار میخچه، زگیل یا هر نوع ناهنجاری دیگری باشید، از شما بخواهد یک عکس رادیولوژی از پایتان بگیرید.

درمان میخچه و پینه معمولا شامل خودداری از انجام کارهایی است که تداوم آن مشکل شما را می‌کند. شما می‌توانید با پوشیدن کفش‌های مناسب، استفاده از پدهای محافظ و سایر اقدامات محافظتی روند درمان را سرعت ببخشید.

اگر میخچه و پینه بهبود نیابد یا علی‌رغم درمان‌های انجام‌شده هنوز دردناک باشد، ‌اقدامات پزشکی می‌تواند به شما کمک کند:

دکتر پوست ممکن است قسمت‌های ضخیم پوست‌تان را بگیرد یا میخچه را به‌وسیله یک جراحی کوچک خارج کند. سعی نکنید این کار را خودتان انجام دهید، زیرا ممکن است پایتان عفونت کند.

همچنین دکتر پوست ممکن است کرم حاوی اسید سالیسیلیک ۴۰ درصد را تجویز کند. این کرم‌ها بدون تجویز پزشک نیز در دسترس هستند. دکتر به شما می‌گوید که تا چه مدت باید از این کرم استفاده کنید. همچنین ممکن است استفاده از سنگ‌پا یا سوهان ناخن را برای ازبین‌بردن پوست‌های مرده قبل از استفاده از کرم به شما پیشنهاد کند. استفاده از ژل اسید سالسیلیک هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای کرم آن باشد.

اگر پایتان ناهنجاری دارد، احتمالا دکتر یک کفش‌پوش مناسب برایتان تجویز کند تا از شکل‌گیری مجدد میخچه و پینه جلوگیری کند.

در موارد نادر، ممکن است دکتر برای درمان ناهنجاری استخوان جراحی را پیشنهاد کند.

اگر دیابت دارید یا مبتلا به بیماری خاصی هستید که گردش خون در پاهایتان به‌کندی صورت می‌گیرد، قبل از درمان میخچه یا پینه با دکتر خود مشورت کنید. اگر از سلامتی جسمانی خوبی برخوردار هستید و مشکلی در این زمینه ندارید، دستورات زیر می‌تواند در درمان میخچه و پینه‌ی پا مؤثر باشد:

اگر می‌خواهید میخچه یا پینه‌ی پایتان پیشرفت نکند، بهتر است از پد برای کفش خود استفاده کنید. برای مراقب و جلوگیری از پیشرفت میخچه می‌توانید از پدهای درمانی استفاده کنید. این پدها آغشته به محلول اسید سالیسیلیک است که ممکن است باعث تحریک پوست سالم شود، استفاده از این پدها به‌خصوص برای افراد دیابتی یا افرادی که گردش خون پایینی دارند، توصیه نمی‌شود.

خیس‌کردن دست و پا در آب گرم و محتوی صابون موجب نرم‌ شدن میخچه و پینه‌ها می‌شود. این کار برداشتن پوست ضخیم ایجادشده روی پا را آسان‌تر می‌کند.

هنگام حمام، روی پینه یا میخچه سنگ‌پا یا سوهان بکشید تا لایه‌ی ضخیم روی آن برداشته شود. از یک جسم تیز برای برداشتن پوست روی پینه یا میخچه استفاده نکنید. اگر دچار دیابت هستید، استفاده از سنگ‌پا هم توصیه نمی‌شود.

مرطوب نگه داشتن پوست دست‌ها و پاها، باعث می‌شود همیشه پوست نرم و لطیفی داشته باشید.

کفش و جوراب راحت بپوشید. همیشه از کفش‌ها و جوراب‌های راحت و مناسب استفاده کنید تا میخچه و پینه‌ی شما به‌طور کامل درمان شود.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

راه های درمان میخچه در دست

من خودم چندین ماه پیش خیلی درگیر میخچه پام بودم (بغل
انگشت بزرگ پام بود، روی پینه)
خیلی دنبال راه حل گشتم تو سایت‌ها، خیلی هم چیزای زیادی
پیدا کردم، ولی خب اطمینان به، یکی، از اونها کار آسونی نبود برام.
چیزای +و-راجع به یه‌راه حل خیلی میخوندم، خلاصه دلُ زدم
به دریا، سرکه رو امتحان کردم
از اونجایی که آدم کم‌حوصله‌ای‌هستم تو‌این‌زمیته‌ها، میخواستم
زود جواب بگیرم..
:سرکه‌سفید‌ُ میزدم به پنبه میزاشتم روی انگشتم
با بانداستریل برای۳٫ ۴ساعت میبستم
روزی۱بار، بعد که اون قسمت پف می‌کرد، با تیغ استریل شده
میتراشیدم، به مررووورر تراشیده شد تا به تهش رسید
برای من تقریبا ۵٫۶ماه طول کشید (البته شاید‌چون روی پینه
بود)
یادتون نره یکم دندون روجیگر مبارک بزارید
و اینکه موقع تیغ زدن، زیاد عمقی نزنید که زخم‌شه
سطی بتراشید، درحدی که پوسته فقط‌کنده‌بشه، نه گوشت!
یه نکته مهم دیگه اینکه، روی بدن هرکسی جوابای مختلف
میدن مواد، مثلا یادمه راجع به سیر یا گوجه یه عااالم
کامنت‌های +. – بود
ولی خب خدا رو شکر برای من که سرکه جواب داد
ایشالا که بی درد میخچتون محو میشه بزودی ?
[با خودم گفتم اگه جواب بگیرم، میرم تو همه سایتایی
که خوندم و چند روز لنگ‌در هوا‌بودم، مینویسم تجرمبو
شاید کمکی شد]

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

مکمل های افزایش وزن؛ ۱۰ نوع مکمل افزایش وزن و ارزش غذایی آن‌ها

سگ هاسکی و هرآنچه باید درمورد نگهداری آن بدانید

خواص سمنو؛ طرز تهیه و خواص شگفت‌انگیز آن برای بدن

از بین بردن مورچه ها؛ مراحل و ابزارهایی که نیاز دارید

علت خون در ادرار و راه های درمان آن

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *