راه های جلوگیری از ریزش موی گربه

راه های جلوگیری از ریزش موی گربه
راه های جلوگیری از ریزش موی گربه

ریزش مو در گربه ها یکی از مهم ترین مشکلاتیه که صاحب گربه ها باهاشون دارن. در این مقاله از پت پُرس میخوایم در مورد دلایل ریزش موی گربه صحبت کنیم و راهکارهایی برای کاهش ریزش مو در گربه ها ارائه بدیم.

اگر شما هم از دست ریزش موی گربه تون عاصی شدین این مقاله به دردتون میخوره.

ریزش مو در حیوانات هم مثل ما انسان ها یه فرآیند طبیعی برای از دست دادن موهای مرده و جایگزین شدنشون با موهای جدید هست.

گربه های بیرون از خونه، معمولا در بهار و پاییز ریزش موی شدید تری دارن و در طول زمستون موهاشونو حفظ میکنن تا بتونن گرم بمونن، ولی گربه های توی خونه در طول سال ریزش مو دارن.

راه های جلوگیری از ریزش موی گربه

ریزش مو میتونه دلایل مختلفی داشته باشه. ممکنه طبیعی باشه یا یکی از علائم بیماری در گربه شما باشه.

برای تشخیص اینکه ریزش موی گربه شما طبیعیه یا مشکلی وجود داره، باید به علائم دیگه در گربه هم توجه کنین. در صورتی که علائم زیر رو در گربه دیدین، باید به بیماری پوستی گربه ها شک کنین و حتما گربه رو پیش دامپزشک ببرین:

اگر جدیدا متوجه شدین که ریزش موی گربه شما شدید شده یا جایی از سطح بدنش کم پشت یا کچل شده، احتمالا علت پاتولوژیک داره و مشکلی برای گربه به وجود اومده.

مهم ترین علت ریزش موی موضعی گربه در گربه های پرشین، قارچ پوستی درماتوفیت یا رینگ ورم هست.

ولی اگر الگوی ریزش موی گربه شما سراسریه و علائم بالا رو هم ندیدین، به احتمال زیاد ریزش موی گربه شما طبیعیه و باید راهکارهایی برای کم تر شدن ریزش مو و جمع کردن موهای ریخته شده پیدا کنین که در ادامه مقاله باهم مرورشون میکنیم.

در برخی از گربه ها شرایط استرس زا باعث ریزش موی شدید میشه. مثلا اگر گربه شما بیمار شده یا جدیدا برای واکسن، عقیم سازی یا چکاپ به کلینیک دامپزشکی مراجعه کرده، ممکنه تا چند روز ریزش موی شدیدی رو ازش شاهد باشید.

برخی از گربه ها در حضور یه مهمون یا حیوان جدید در خونه مضطرب میشن و علائمی مثل ریزش مو و بی حالی رو نشون میدن.

هر تغییری در محیط زندگی گربه که باعث مضطرب شدنش بشه میتونه ریزش موی مقطعی رو به همراه داشته باشه. برای این نوع ریزش مو کاری نمیشه کرد و باید تحمل کنین تا  یاگربه به شرایط جدید عادت کنه یا اون علت برطرف بشه و زندگی گربه به حالت عادی برگرده.

اگر ریزش موی گربه شما شدید بود و علائمی که در بخش قبلی گفتیم در گربه دیدید، احتمالا گربه شما از یه بیماری پوستی یا مشکل تغذیه ای یا یه بیماری هورمونی رنج میبره. در لیست زیر مهم ترین مشکلاتی که باعث میشن موهای گربه به شدت بریزه رو میبینید:

اگر گربه شما قسمتی از بدنش رو زیاد لیس میزنه، گاز میگیره یا میخارونه یا موهاش دسته دسته میریزن حتما به کلینیک دامپزشکی مراجعه کنین.

اگر گربه شما جزو گربه های موبلند مثل پرشین و هیمالین هست ممکنه بدون اینکه بیماری یا مشکل خاصی داشته باشه، ریزش موی شدیدی رو شاهد باشین و این ریزش مو میتونه اذیت کننده باشه.

با اینکه ریزش موی طبیعی گربه ها درمان نداره و نمیشه برطرفش کرد ولی نگران نباشین، روش هایی هستن که این ریزش مو رو کم کنن یا باعث این بشن که کمتر اذیت بشین:

به گربه غذای بالانس شده بدین یا براش غذای خشک مخصوص مراقبت از پوست و مو رو تهیه کنین. این غذاها دارای ویتامین ها واسید چرب های ضروری  (امگا ۳ و۶ ) برای رشد و نمو مو هستن و با قوی کردن ریشه موها، ریزش مو رو کم میکنن.

به جای استفاده از غذای خشک مخصوص میتونین از مکمل های غذایی پوست و موی (برندهای معتبر) هم برای گربتون استفاده کنین.

برس کشیدن روزانه گربه ریزش موی اون ها رو کم نمیکنه ولی باعث میشه موهای مرده ای که افتادن و لا به لای موهای دیگه گیر کردن، با برس کشیدن خارج بشن و در سطح خونه پخش نشن.

برس کشیدن موهای گربه ها علاوه بر کنترل کردن موها در سطح منزل مزایای دیگه ای هم داره. مثلا اینکه باعث سالم موندن پوست و مو میشه و گربه با شما احساس نزدیکی بیشتری میکنه.

نکته مهم و کاربردی: برس زدن گربه رو درست قبل از غذا دادن بهش انجام بدین. اینطوری برس زدن توی ذهنش تبدیل به یه تجربه خوشایند و خوشمزه میشه و  بیشتر بهش تمایل نشون میده و کار شما راحت تر میشه.

موهای گربه ها بخصوص نژادهای گربه موبلند دائما در حال بلند شدن هستن.

ریزش مو در گربه های موبلند خیلی خیلی بیشتر از گربه هاییه که موهاشون کوتاهه.

درسته که هرچقدر هم موهای گربه رو کوتاه کنین باز هم بلند میشه ولی با هر بار کوتاه کردن موها، تا ۳ ماه از دست ریزش موی گربتون خلاص میشین.

در ضمن، کوتاه نگه داشتن موهای گربه ها باعث میشه ریسک ابتلا به بیماری های پوست و مو در اون ها کاهش پیدا کنه.

برای کوتاه کردن موهای گربه به هیچ عنوان از قیچی استفاده نکنین چون پوست گربه ها برخلاف پوست ما آدم ها، کش میاد و  احتمال زیادی وجود داره که به اشتباه پوست رو با قیچی ببرید.

بهترین روش برای کوتاه کردن موهای گربه اینه که به یه آرایشگر با تجربه حیوانات مراجعه کنین.

برای این کار با کلینیک دامپزشکی تماس گرفته و برای بردن گربتون پیش آرایشگر وقت بگیرین.

اگر موهای گربه در خونه پخش شده و امونتون رو بریده، با جارو زدن و استفاده از رولی ها برای جمع کردن موها میتونین از شرشون خلاص بشین.

جاروبرقی رو روی آخرین درجه قرار بدین  و باهاش زمین و فرش ها رو حسابی جارو کنین.

اگر جاروبرقی کشیدن رو به صورت روزانه انجام بدین، تا حد زیادی از مقدار موهای ریخته شده در خونتون کم میشه.

برای جمع کردن موها از روی مبل، لباس ها، پرده و کلا جاهایی که موها خیلی بهشون چسبیده، از رولی استفاده کنین.

رولی، رولر یا پرزگیر وسیله ایه که از چندین لایه چسب ساخته شده و با حرکت دادن اون روی سطوح موها به سطح چسبدار میچسبن و شما اون لایه رو دور میریزین.

رولی ها سایزهای مختلف دارن و برای جمع کردن موهای گربه ها به کارتون میانراه های جلوگیری از ریزش موی گربه

دیدگاه

وبسایت

لطفا اگر پاسخی به نظر من داده شد مرا مطلع ساز

در این مقاله میخوایم به بیشترین سوالاتی که گربه دار ها از دامپزشک میپرسن پاسخ بدیم. خوندن این سوالات و پاسخ هاشون میتونه برای همه مفید باشه و به بالا بردن سواد شما درباره گربه ها کمک کنه. پس با ادامه مقاله همراه باشین، حتی اگر سوالی درباره گربه ها…

ریزش مو در گربه ها یکی از مهم ترین مشکلاتیه که صاحب گربه ها باهاشون دارن. در این مقاله از پت پُرس میخوایم در مورد دلایل ریزش موی گربه صحبت کنیم و راهکارهایی برای کاهش ریزش مو در گربه ها ارائه بدیم. اگر شما هم از دست ریزش موی گربه تون عاصی شدین این…

هیچ گربه ای بی دلیل در جایی غیر از خاک گربه دستشویی نمیکنه. در این مقاله دلایل دستشویی نکردن گربه در خاک رو بررسی میکنیم. گربه ها موجودات جالبی  هستن که معمولا رفتار و برنامه زندگی مشخصی دارن. گاهی ممکنه بخاطر عوامل مختلف مثل استرس یا ابتلا به…

گاز گرفتن گربه یا بچه گربه دردناک و اذیت کننده است و ترک دادن این عادت گربه ها میتونه سخت باشه. در این مقاله درباره علت های گاز گرفتن گربه ها و راه های جلوگیری از اون بحث میکنیم . گربه ها به دلایل مختلفی گاز میگیرن ولی دوتا از متداول ترین دلایل گاز…

در مورد نگهداری یا سلامتی سگ،گربه،پرنده،خرگوش،خوکچه و … سوال داری؟

میتونی همه سوالاتت رو مستقیم از دامپزشک پت پرس، بپرسی و جواب بگیری!


اطلاعات بیشتر

ثبت نام برای مشاوره

همه ما برای نگهداری درست از حیوانات خانگی مون نیاز به داشتن اطلاعات درست و کامل داریم.

ما در تیم پت پرس تلاش میکنیم تا این اطلاعات رو به بهترین نحو در اختیار شما قرار بدیم. شما میتونین پاسخ سوالاتتون درباره نگهداری از سگ، گربه، پرندگان و جوندگان خانگی رو در پت پرس پیدا کنین یا مستقیم از دامپزشک متخصص بپرسین.

هدف پت پرس اینه که روزی بیاد تا هیچ کدوم از حیوانات خانگی به خاطر کمبود اطلاعات ما، بیمار نشن.

!function( e, t, a ){ “use strict”; var s = t.head || t.getElementsByTagName( “head” )[ 0 ], p = t.createElement( “script” ); e.certificateBadge = a, p.async = true, p.src = “https://certificate.iwmf.ir/iwmf-certificate.js?v=10.0”, s.appendChild( p ) }( this, document, “light” );

شما می توانید به راحتی با پت پرس در تماس باشید ، ما نیز از پیدا کردن دوستان جدید بسیار خوشحال میشویم.

نویسنده : Admin

نظرات : ۱۷

 

<>

در مورد ریزش مو در گربه ها از ما پرسش های فراوان و تغریبا همه روزه میشه. خوشبختانه دراین باره بسیاری از عزیزان به توضیحات کامل و تفصیلی پرداخته ند. لذا ما اینجا یر این شدیم که از تکرار مکرّرات پرهیز میکنیم و صرفاً به بیان چند نکتهء مهمّ و اساسی دربارهء ریزش موی گربه ها یپردازیم که شاید کمتر به این نکات پرداخته شده . هدف از بیان این نکات اینه که دوستداران و متقاضیان پرشین کت و همچنین کسانیکه گربهء پرشین در منزل دارند ، درست تر و آگاهانه تر در مورد تهیه یا عدم تهیهء گربه ، و نحوهء تعامل با گربه های خود تصمیم گیری کنند.راه های جلوگیری از ریزش موی گربه

نکتهء اول : تمامی نژادهای گربه به جزء نژاد بی مو (اسفینیکس Spynx cat) ریزش مو دارند.

یکی از سوالاتی که عموماً از ما پرسیده میشه اینه که چه گربه ای بگیریم که ریزش مو نداشه باشه ! خب ، اینجا ما یک بار برای همیشه این مسئله را کامل توضیح میدیم .دوستان عزیز بدونند: “تمامی نژادهای مودارِ گربه، ریز مو دارند.”
این یک حقیقت غیرقابل انکاره که تمامی نژادهای گربه ریزش مو دارند. و اصولاً چرا این مقوله رو به گربه ها محدود کنیم ؟! حقیقت اینه که تمام پستاندارانی که بدنش پوششی از مو ، خز و پشم داشته باشه ریزش موی مداوم و روزانه دارند. تفاوت فقط دراینجاست که میزان این ریزش مو از موجودی تا موجود دیگر متفاوته. حتّی خود انسان روزانه صدها مو از سر و سطح بدن خود از دست میدند که با موهای جدید جایگزین میشه.
پس عزیزانی که دنبال نژادی از گربه هستند که ریزش مو نداشته باشه بدونند هر گربه ای که مو داره ، ریزش مو هم خواهد داشت. پس لطفاً فریب صحبتهای سطحی مثلِ “گربه های ما ریزش مو ندارند.” یا “این نژاد از گربه ریزش مو نداره” را نخورید . در این مورد میتونید از دامپزشک خود نیز پرسش کنید.

 

گذربهء نژاد اسفینکس

 

نکتهء دوّم : برخلاف تصوّر عموم ، میزان ریزش مو در نژادهای مختلف گربه تغریباً همسان است.

دوستان لطفاً دقت کنید. یکی از تصوّرات نادرست در مورد گربه ها اینه که نژادهای موبلندتر مثل پرشین ها ، درقیاس با نژادهای کم مو تر مثل گربه های معمولی (Domestic cat) میزان بیشتری از ریزش مو دارند. خب ، حقیقت اینه که هرکسی که سابقهء نگهداری هم گربهء معمولی و هم پرشین را داشته باشه میتونه اذعان کنه که این یک امر نادرسته.

میزان ریزش مو در گربه ها ، به عوامل بسیاری از جمله پیشینهء گربه، شرایط تغذیه ای گربه ، شرایط روحی گربه ، سلامت کلّیِ فیزیکی در گربه و … بستگی داره. اما نژاد گربه در میزان ریزش موی گربه تاثیر چندانی نداره. واقعیت اینه که یک گربهء معمولی در شرایط یکسان و برابر، همانقدر ریزش مو داره که یک پرشین کت . البته ، طبیعیه که ریزش مو در گربه های پرشن به مراتب مشهودتره . و به قول معروف بیشتر به چشم میاد. طبیعیه که اگر ده تا تار موی دو سانتی از بدن یک گربهء معمولی بر روی یک سطح ریخته باشه ، خیلی کمتر از ده تا موی بیست سانتی که از بدن پرشین کت شما جذا شده و بر روی همان سطح ریخته ، به چشم میاد !
پس نتیچه گیری میکنیم که ریزش مو در نژادهای مختلف گربه تغریباً به یک میزانه. ولی در نژادهای موبلند چون هر تار مو ده برابر (یا بیشتر) بلند تر و درازتره ، طبیعیه که ریزش، مشهودتر به نظر میرسه.

نکتهء سوّم : ریزش مو بخشی از طبیعت گربه است و با هیچ روشی نمیتوان آن را کاملاً متوقّف کرد.

چنانچه پیش تر هم اشاره کردیم هر موجودی که بدنی دارای مو داره، به طور طبیعی و روزانه تعدادی از موهای بدن را با روالی کاملاً مشخّص از دست میده و این موها با موهای جدید جایگزین میشند. گربه هم از این قاعده مستثنی نیست. ریزش مو بخشی از طبیعت گربه ست و اگرچه با روشهای مختلف میشه تا حدّ زیادی ریزش مو را کاهش داد و کنترل کرد، اما هرگز نمیشه ریزش مو را به طور کامل برطرف کرد. روش های محدود کردنِ ریزش مو در گربه ها عبارتند از بورس کشیدن روزانه ، و یا استفاده از ویتامینها و داروهایی که دامپزشک برای شما در همین راستا تجویز میکنه.

بورس کردنِ روزانه میتونه حجم ریزش موی گربه را تا ۷۰ دصد کاهش بده. وقتی صبح شما گربهء خود را بورس میکشید ، موهایی که قراره امروز در طول روز از گربهء شما بریزند ، چون موهای مُرده هستند عموماً از لای پوشش گربه خارج شده و در بورس جمع میشند. طبیعتاً گربه در طول روز ، ریزش موی بسیار کمتری خواهد داشت چون سهم موهای مُردهء امروز که قرار بوده در طول روز بریزند ، از بافت گربه جدا شدند.

ویتامینها هم میتونند دراین زمینه کمک شایانی بکنند. فقط دقّت داشته باشید که در مورد میزان و نحوهء استفاده از ویتامینها هرگز سرِخود اقدام نکنید و همیشه از دامپزشک خود دراین زمینه کمک بگیرید.

پس دوستان دقّت کنید لطفاً. هیچ روشی برای ازبین بردن و متوقّف کردنِ کاملِ ریزش مو درگربه ها وجود نداره و هرکس چنین ادّعایی داشته باشه یا کم اطّلاع یا دروغگوئه. ریزش موی گربه (از هر نژادی) را میشه کنترل کرد تا حدّی . اما متوقف به طور کامل ، هرگز.

 

نکتهء چهارم : افزایش ناگهانیِ میزان ریزش مو میتواند علامت مشکلی دیگر در بدن گربه باشه.

درسته که در بالا توضیح دادیم که ریزش مو بخشی از طبیعت گربه ست . اما میزان ریزش مو در گربه ها روال و اندازهء مشخّص خودش را داره. پس اگر در مقطعی متوجّه شدید که میزان ریزش مو در گربهء شما به طور چشم گیری افزایش یافته ، حتماً در این باره با دامپزشک خود مشورت کنید. افزایش ناگهانی میزان ریزش مو در گربه میتونه نشان از مشکلی دیگه در بدن حیوان باشه. در برخی از مقاطع زندگی گربه ، ممکنه میزان ریزش مو به طور موقّتی افزایش پیدا کنه. مثلاً در دوران شیردهی ، فشار مضاف جسمی بر گربهء مادر برای تولید شیر وجود داره. تشخیص این امر که میزان ریزش مو در گربهء شما طبیعیست یا خیر، با دامپزشک شماست.

نکتهء پنجم : بچه گربه ها ریزش مو ندارند.

ریزش مو بخشی از طبیعت گربه ست ، اما این پروسه عموماً از حدود پنج تا هفت ماهگی در گربه ها آغاز میشه. به زبان ساده تر میتوان گفت بچه گربه ها در ماه های اوّلیهء تولّد خود، تغریباً ریزش مو ندارند.

 

 

نکتهء ششم : ریزش مویِ موضعی هرگز طبیعی نیست.

چنانچه ذکر شد ، ریزش مو در گربه ها با روال و پروسه ای طبیعی انجام میشه و اگرچه روزانه گربه تعداد بالایی از موهای خود را از دست میده، اما چون این موها مرتّباً با موهای جدید جایگزین میشند هرگر به کچلی با بی مویی در گربه نمی انجامه. دقیقاً مثل انسان ها که به طور طبیعی روزانه تعدادی از موهای سر خود را از دست میدند.
اما اگر در بُرهه ای احساس کردید که ریزش مو در قسمتی از جسم گربه، بیش از حدّ معمولی بوده و به کم مویی و کچلی در اون ناحیه انجامیده، قطعاً گربهء خود را نزد دامپزشک ببرید چون ریزش موضعی مو هرگز طبیعی نیست.

نکتهء هفتم : موی گربه بیماری زا نیست !

سخن آخر اینکه ، یکی از پرسش هایی که هزاران بار از ما به عمل آمده و قطعاً هزاران بار دیگر هم پرسیده خواهد شد اینه که “آیا موی گربه مریضی میاره ؟؟؟!!”
خب بنده ابتدائاً به همهء عزیزانی که این پرسش را با بنده مطرح میکنند همیشه تاکید میکنم که از اونجاییکه بنده دامپزشک نیستم و صرفاً یک پرورش دهنده و دوستدار گربه هستم، در جایگاهی نیستم که بتونم به پرسش های پزشکی پاسخ بدم. پس بهترین کار اینه که این پرسش را با دامپزشک مطرح کنید. و اجازه بدید دامپزشک به طور تفصیلی و کامل براتون دراین باره توضیح بده. اما اگر پاسخ بنده را میخاید ، قطعاً جواب من یک “نه” بزرگ هست !

دوستان عزیز لطفاً دقّت داشته باشید. در هر زمینه ای در زندگی، بشر برای یافتن پرسش های سوالات خودش به متخصّصینِ اون فنّ و عِلم رجوع میکنه.
وقتی شما مثلا پرسش درمورد مسائل برقی دارید ، از برقکار سوال میکنید. وقتی سوال در مورد مسائل تغذیه ای دارید ، از متخصص تغذیه کمک میگیرید . وقتی مثلاً در موردِ دوخت پارچه ای پرسش دارید طبیعتاً از خیاط دراین زمینه تحقیق میکنید . پس در مورد پرسش های در رابطه با حیوانات هم قطعاً همینگونه بایستی باشه . و تنها و تنها منبعِ موثّق و معتبری که میتونه در این زمینه پاسخ صحیح را به شما بده، دامپزشکه. و نه کس دیگه.

به زبان ساده تر ، اینکه دخترخالهء پسرعموی فلانی به شما گفته “موی گربه مریضی میاره” یا زن عموی برادرزادهء دوستتون میگه از موی گربه مریض شده ، هیچ سندّیت و وجاهت علمی نداره! صحبت هایی از این حیث که در بین عوام ردّ و بدل میشه عموماً پایه و اساس علمی نداره. حرف هایی بیهوده ای مثل “گربه بی چشم و روئه!” و “گربه بی صفته” و امثالهم هم از همین دسته مهملات هستند ، که هرکس در طول عمر خود تجربهء زندگی با گربه را داشته باشه میتونه اذعان کنه که این حرف ها ، بیهوده و چرندیات محضه.
پس لطفاً در مورد شبهاتی که دراین زمینه ها دارید صرفاً و فقط از افراد خبره و متخصّص (که دراین زمینه میشه دامپزشک) پرسش کنید، چون تنها صحبت های یک کارشناسه که دراین باب دارای وجاهت و سندیّته. و دامپزشک شما برای شما توضیح خواهد داد که آنچه عوام دراین باره میگند صددرصد نادرسته و هیچ پایه و اساس علمی نداره.

 

<>

موضوع :

مقالات

برچسب ها :

راه های جلوگیری از ریزش موی گربه

به اشتراک گذاری این مطلب :

قبلی

بعدی

باسلام خدمت دوستداران حیوانات بخصوص حیوان بسیار زیبا گربه.همچنین سلامی گرم خدمت جناب آقای اکبری عزیز.بنده یک دامپزشک هستم ودر مورد موی گربه مطالعات زیادی کرده ام.ماحصل آن در یک جمله این که موی گربه بیماریزا نیست.فقط در مورد بیماری توکسوپلاسموز باید عرض کنم ممکنه این بیماری توسط موی گربه انتقال داده بشه ولی با توجه به مدت زمانی که گربه میتونه این بیماری را انتقال بده که در مدت خاصی هست تقریبا انتقال آن به حد صفر میرسه.چون تشریح این مطلب در اینجا ممکن نیست به دوستان توصیه میکنم با مطالعه یا سوال از دامپزشکانی که دردسترسشون هستند جواب سوال خود را دریافت کنند. موفق وتندرست باشید.

پاسخ دادن

سلام و سپاس فراوان خدمت شما آقای دکتر بابت اطلاعات مفیدی که به ما دادید.

پاسخ دادن

تنها علت ریزش موی پرشین حمام میباشد گربه نیاز به حمام ندارد درصورت تیاز با دستمال مربوط تمیز کنیم.
روزی چندین مرتبه موی گربه مون رو، شونه کنیم.

پاسخ دادن

لطفا در مورد حساسیت ما انسانها به موی حیوانات هم صحبت کنید.

پاسخ دادن

سلام، بسیار عالی استفاده کردم

پاسخ دادن

مرسی مطلب مفیدی بود .تشکر

پاسخ دادن

سلام خسته نباشید
من یه گربه نژاد سیبرین دارم
نزدیک به ۵ ماهشه
جدیدا خیلی ریزش مو داره خیلی
قبلا موهاشو شونه میکردم خیلی کم تو شونش مو جمع میشد اما الان روزی ۳ بار شونش میکنم کلی مو ازش میاد و هرجا دراز میکشه گوله گوله مو جمع میشه
ایا میدونید مشکل از کجاست لطفا راهنماییم کنید خانمم باردار هستش و خیلی میترسه از این موضوع
ایدی تلگرام من @market_m2

پاسخ دادن

سلام
ریزش مو امری کاملا طبیعیه و مشکلی نیست .
درمورد بهداشت گربه و خانم باردار هم از دامپزشک هم از پزشک مخصوص بانوان پرسش کنید.

پاسخ دادن

سلام.ممنونم از مطلب قاطع و جامع و کاملتون. و همینطور از آقای دکتر که در مورد ریزش مو نوشته بودند.
اما یه دوستی گفته بودن گربه احتیاج به حمام نداره، کاش اینطور بود،آخه گربه ی ما سفیده و چون شیطون هم هست و هرجایی سرک می کشه زیاد پیش میاد که دستاش یا حتی کل بدنش تیره و کثیف میشه.
آیا این هم راهی داره جز حمام؟
چون می دونید که حمام کردن و مخصوصا سشوار کشیدنش چقدر سخته هم برای ما و هم خودش.
ممنون میشم پاسخ بدید و تجربیاتتون رو بگید.

پاسخ دادن

سلام و سپاس
شامپوی خشک مخصوص گربه را از دامپزشکی ها تهیه و استفاده کنید .

پاسخ دادن

سلام..مرسی از مطلب مفیدتون…یه گربه ماده توی حیاطمون هست که حدود دوماه پیش سه تا توله بدنیا آورد…الان موهای پشت گردنش تقریبا کامل ربخته و پوستش پیدا شده.آیا این طبیعیه؟در ضمن غذا نمیخوره و هرچی میدیم میبره برای بچه هاش.

پاسخ دادن

سلام
قطعا ریزش مو به اون حالت طبیعی نیست.
رفتار دوم کاملا طبیعیه.

پاسخ دادن

عاشق اون نکته هفت هستم چونکه خانوادم تا قبل از این راضی به آوردن گربه نبودن.
با تشکر از شما☺

پاسخ دادن

سلام من یک گربه ی پرشین کلاسیک دوساله دارم و خیلی هم دوسش دارم ولی تنها مشکلش ریزش موهاش هست که ما مجبور شدیم به خاطر این موضوع ۱۰ ماه جای دیگه ای بفرستیمش
ولی من یک سوال دارم گربه ی من از صبح تا شب خواب هست و شاید شب ها حدود نیم ساعت الی ۱ ساعت بیدار باشه و من خیلی دوست دارم باهاش بازی کنم ولی اون همش خوابه میخوام بدونم آیا مشکلی براش پیش اومده یا به خاطر نژادش هست ؟
و یک سوال دیگه من هر دوروز یه بار میبرمش حموم و نمیدونم آیا این موضوع به گربه ضرری میزنه یا نه ؟
ممنون از مطالبتون

پاسخ دادن

سلام
شما به طور غیرعادی گربه را حمام میکنید . این کار غلطه.
مقالهء “نکات مهم دربارهءحمام کردن گربه ” را مطالعه کنبد لطفا.

پاسخ دادن

سلام
من گربه پرشین اگزوتیک دارم رنگ روشن و ماهی یک دفعه حمامش میکنم اما این دفعه که حمامش کردم شدت ریزش موهاش خیلی شدید شده و و من نگرانم و نمیدونم علتش چی هست

پاسخ دادن

سلام
در مقالهء “نکات مهم دربارهء حمام کردن گربه” توضیح دادیم که گربه اساسا نیاز به حمام مداوم نداره مگر زمانیکه واقعا کثیف شده باشه .

پاسخ دادن

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.


نام


ایمیل


وبسایت (اختیاری)


نظر شما


جست و جو

سبد خرید شما خالی است.

درمان قطعی ریزش موی دلبندان شما. این یک محصول ویژه است که از مواد با ارزش و خام، ویتامین ها و ماسکاپونه خوشمزه ساخته شده است. محتوای بیوتین بالای موجود در این قرص های خوراکی کمک می کند تا پوشش مویی درخشنده تر شده، شدت رنگ و نرمی مو بیشتر شده و از ریزش موها جلوگیری کند. این محصول حاوی بیوتین، ماسکارپون و بدون نگهدارنده، بدون تقویت کننده طعم و بدون رنگ مصنوعی می باشد. این محصول در طعم های متفاوت و مانند اسنک می باشد و روزانه می بایست 6 عدد از آن را به دلبندانتان تغذیه کنید. اگر آنها باردار و یا پرستار می باشند روزانه تا 12 عدد تغذیه شود.
شیر و فرآورده های لبنی (ماسکاپونه 4٪ خشک)، روغن و چربی، شکر، مخمر، سبزیجات، مواد مغذی معدنی و … از دیگر مواد تشکیل دهنده این محصول می باشد.

در حال حاضر این محصول در انبار موجود نیست و در دسترس نمی باشد.

برس کشی حیوانات خانگی کاری بسیار مفید و ضروری می باشد زیرا باعث از بین رفتن موهای مرده و ماساژ پوست حیوان می شود که در نتیجه دلبندانتان همیشه موهایی سالم و براق و پوستی شاداب و سالم دارند.راه های جلوگیری از ریزش موی گربه

جنس دانه های برس این محصول از فولاد ضد زنگ است که بدون آسیب زدن به پوست بدن حیوان به راحتی موهای مرده آن را جدا می کند و طرف مقابل آن باعث گردش خون بهتر و تحریک برای رشد موها می شود این برسها برای سگ ها و گربه ها یی با موهای متوسط و بلند مناسب می باشد.

سایز : 17 × 10.5 × 5 سانتی متر

غذای گربه بالغ مینکاس حاوی گوشت مرغ، یک غذای اساسی و مغذی برای تمام گربه های بالغ است. پروتئین حیوانی مغذی، بدون سویا و دیگر عصاره های پروتئین گیاهی و دانه های با کیفیت بالا، از دیگر محتویات این محصول می باشد و به راحتی قابل هضم است.

ویژگی کلی :


رمز عبور یکبار مصرف *

This is a discussion on جلوگیری از ریزش موی گربه ها… within the انجمن بهداشت و سلامت گربه ها forums, part of the تالار دوستداران گربه category; بايد بگم که راستش نمی دونم آيا دارويی برای اين مسئله هست يا نه ولی با حمّام کردن و برس …

کاربر نمونه

کاربر نمونه

راه های جلوگیری از ریزش موی گربه

کاربر نمونه

کاربر تازه آشنا

کاربر بسیارموثر

کاربر فعال

نمایش برچسب‌ها

مشاهده قوانین انجمن

راه های جلوگیری از ریزش موی گربه
راه های جلوگیری از ریزش موی گربه
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *