راه هایی برای از بین بردن باد شکم

نفخ کردن ، آروغ زدن یا باد معده ( به اصلاح عامیانه گوزیدن و چسیدن ) امری طبیعی میباشد که علت آن قورت دادن هوا یا تجزیه مواد غذایی میباشد . اما اگر این گونه رفتار از حد نرمال رخ دهد باید از آن جلوگیری کنید زیرا میتواند باعث ایجاد درد در شکم و احساس ناخوشایند در شما بشود .

عادت های خود را تغییر دهید . بسیاری از نفخ کردن های شکم به دلیل قورت دادن مقدار زیادی هوا میباشد . مواردی مانند زیر میتوانید باعث قورت دادن هوای اضافی بشوند :

سیگار کشیدن

آدامس جویدن

راه هایی برای از بین بردن باد شکم

زیاد خوردن

آب نبات خوردن

غذاهایی که میخورید را بنویسید . درست است که بعضی از غذاها مانند لوبیا نفخ معده می آورند اما ممکن است که بدن شما به غذا یا مواد غذایی خاصی حساسیت داشته باشد . تمام مواد غذایی را که در طول یک هفته میخورید را بنویسید سپس مقدار باد معده و نفخ را نیز بنویسید . بعد از یک هفته آنها را بررسی کنید تا مواد غذایی را که بعد از خوردن آنها نفخ کرده اید را بدست بی آورید .

قرص بادشکن مصرف کنید . از قرص های حاوی سایمتیکون ( دایمتیکون ) که بدون نسخه نیز میتوان آنها را تهیه کرد مصرف کنید . این داروها به صورت قرص جویدنی ، قرص و مایع تولید میشوند .

قرص زغل فعال بخورید . این قرص ها حاوی مقادیر کنترل شده از زغال فعال مخصوص میباشند که میتواند نفخ شکم و باد معده را درمان کند هر چند که تحقیقات علمی تاثیر آن را ثابت نکرده است .

مقداری ورزش سبک انجام دهید . وقتی احساس میکنید باد شکم زیادی دارید مقداری ورزش سبک یا فعالیت فیزیکی ساده ای انجام دهید . اینکار باعث سرعت بخشیدن به هضم غذا و جلوگیری از تولید باد خواهد شد . بعد از هر وعده غذایی ۱۰ دقیقه راه بروید .

غذاهای بادساز را کمتر مصرف کنید . بعضی از مواد غذایی باد معده یا نفخ بیشتری می آورند و شما باید از اینگونه مواد کمتر مصرف کنید :

لوبیا پخته شده ، نوشیدنی گازدار ، آدامس ( مخصوصا اگر حاوی سوربیتول باشد ) ، سیب ، موز ، هلو ، شکلات سفت ، سیب زمینی

خانواده کلم مثل : کلم بروکلی ، کلم ، کلم بروکسل ، گل کلم

مواد غذایی فرآوری شده : این مواد غذایی حاوی مواد شیمیایی ، نگه دارنده و بسیاری دیگر از مواد دیگر هستند که قابل هضم نیستند و میتوانند باعث باد معده بشوند . این مواد غذایی حتی شامل بیسکوییت ، چیپس و دیگر تنقلات نیز میشود .

ممکن است به لبنیات به دلیل عدم تحمل لاکتوز نیز بدنتان باد معده بیشتری تولید کند .

غذا را خوب بجوید و آرام غذا بخورید . اگر تند غذا بخورید مقداری هوا قورت میدهید که باعث تولید گاز معده میشود . آرام غذا بخورید تا به ریلکس شدن و هضم راحت تر غذا کمک کند .

در طول روز آب را جرعه جرعه بیاشامید . حداقل روزی ۸ لیوان آب بنوشید . آقایان ۳ لیتر و خانم ها ۲٫۲ لیتر به صورت روزانه باید آب بنوشند . قورت دادن آب خودش ممکن است باعث شدن باد معده بشود بنابراین آب را کم کم بنوشید .

دمنوش گیاهی بنوشید . بسیاری از دمنوش های گیاهی باعث کاهش باد معده و نفخ شکم میشوند که میتوانید از این دمنوش ها روزی یکبار استفاده کنید و نتیجه آن را ببینید . دمنوش هایی مانند :

زنجبیل تازه

نعناع

لیمو

جویدن دانه های ضد نفخ نیز پیشنهاد میشود . دانه انیسون و زیره ضد نفخ هستند و باعث تسهیل در جابجا شدن باد در سیستم گوارش میشود . اگر با طعم آنها مشکلی ندارید روزانه یک مشت از آنها را بجوید و تاثیر آنها را ببینید .

اضطراب خود را کاهش دهید . وقتیکه شما مضطرب هستید یا استرس دارید باعث افزایش میزان تنفس میشود که میتواند به قورت دادن هوا نیز منجر شود . تمرین نفس عمیق در زمان اضطراب می تواند کمک شایانی به شما بکند .

آخرین و بهترین راه حل : اگر موارد گفته شده موثر واقع نشد باید مثل همیشه برای درست انجام دادن کارها خودتان وارد عمل بشوید 🙂 . یعنی علم خودتان را در موارد زیر بالا ببرید :

طریقه تولید باد معده

علت بوی بد باد معده

لیست کامل مواد غذایی بادساز

بایدها و نبایدها

راه هایی برای از بین بردن باد شکم

و بسیاری از موارد دیگر

در مقاله زیر تمام نکات مهم از خوردن غذا تا بوجود آمدن باد معده و کاهش بو و باد معده توضیح داده شده است .

درمان خانگی باد معده

نکات مهم

تولید باد معده در  چرخه قاعدگی در زنان طبیعی میباشد .

خوابیدن روی شکم ممکن است به خارج شدن باد از سیستم گوارش کمک کند .

تا حدودی باد معده طبیعی است اما اگر زیاد شد یا پایدار ماند باید به پزشک برای چک کردن بیماری دیگر مانند سندروم روده تحریک پذیر یا IBS و بیماری کرون مراجعه کنید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

سم‌زدایی با رژیم غذایی مناسب که مواد غذایی جامد را محدود می‌کنند ، جدیداً محبوبیت زیادی پی

سنگ کلیه دارید ؟ تمامی درمان ها همین جاست !! سنگ‌های کلیه کوچک و

تمیز کردن قلم مو دردسر همیشگی بعد از رنگ کردن میباشد . اما با

جوان‌سازی پوست بدون هزینه !!! چه اعتقاد داشته باشید چه نداشته باشید بسیاری از

موش ها به دلیل انتقال بسیاری از بیماری ها به انسان موجود خطرناکی برای

کاهش اضافه وزن به هر علتی که باشد باعث سلامتی شما خواهد شد

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه برآمدگی های کوچکی روی پوست هستند که به هنگام بسته شدن منافذ به وجود می آیند. هر کدام از منافذ بدن دارای یک کیسه مویی بسیار ریز و غده ای می باشد که چربی ترشح می کند، ماده ای که به آبرسانی و نرمی پوست کمک می کند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست وموی دکتر

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان، در هر سنی و بخصوص در سنین کودکی بسیار آزار دهنده است و از جذابیت کودک می کاهد. بوی بد دهان در کودکان نوپا، غیر معمول نیست. اغلب اوقات، بهداشت دهانی ضعیف دلیلی بر آن است، اما علت های دیگری نیز برای آن وجود دارد. خبر خوب این است که در اغلب موارد هیچ پیشگیری جدی وجود

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت راه هایی برای از بین بردن باد شکم

در مورد فنگ شویی اتاق نشیمن  چه می دانید؟ طرفداران پر و پا قرص فنگ شویی، از انتخاب گیاهان خانگی که شانس و اقبال خوبی را به همراه

بهترین گیاهان فنگ شویی کدامند؟ ما پیش از این می دانستیم که برخی از گیاهان به معنای واقعی کلمه، توانایی تمیز کردن هوا را دارند. گیاهانی که قابلیت

آتروفی یا تحلیل عضلات به معنی کاهش توده های عضلانی در اثر نبود فعالیت بدنی یا تغذیه مناسب است. این بیماری در افرادی که شیوه زندگی کم تحرکی

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان،

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *