راه درمان ناخن فرورفته در گوشت پا



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

راه درمان ناخن فرورفته در گوشت پا

ناخن فرورفته در گوشت پابيماري اونيكو كريپتوزيس يا “ناخن فرورفته در گوشت پا” يك بيماري شايع پوستي است ودر افرادي كه گوشه ناخن خود را مي گيرند بيشتر مشاهده مي شود.

دكتر زهرا حلاجي متخصص پوست ومو:”اونيكو كريپتوزیس” يا ناخن فرورفته در گوشت پا، بيماري است كه در اثر عواملي چون نگهداري ناسب از پا، پوشيدن كفش هاي تنگ با پنجه باريك، آسيب و ضربه به پا و گرفتن ناخن بوسيله ناخن گير ايجاد مي شود.

بيشتر افراد از درد و عفونت انگشت پاي خود اظهار ناراحتي مي كنند،آنتي بيوتيك ها داروي مناسبي براي درمان اين بيماري هستند .                    افراد مبتلا به اين بيماري بايد هر چه سريعتر كفش خود را تعويض كرده و از كفش هاي راحت استفاده كنند و گوشه هاي ناخن خود را از انتها نگيرند.

اگر راه هاي درماني فوق منجر به درمان بيماري ناخن فرورفته در گوشت پا نشد، مي توان با عمل جراحي گوشه ناخن فرد را درآورد و ريشه ناخن را سوزاند.[ایجاد “ناخن فرورونده در گوشت” از مضرات کفشهای پاشنه بلند و کفشهای نوک باریک]درمان مؤثر اما ناشناخته برای ناخن فرورفته یک روش جایگزین که در ایالات متحده بسیار جلب توجه کرده است و چند سالی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، فنُلیزاسیون است. اما فنلیزاسیون چیست؟ چرا کمتر به کار گرفته می‌شود؟ ما در این باره نظر دکتر فیلیپ آبیملک، متخصص پوست و دارای تخصص در زمینۀ ناخن را جویا شده ایم.

روش فنلیزاسیون چیست؟در موارد فرورفتگی ناخن، سه نوع درمان قابل کاربرد است. کلاسیک ترین درمان، روش جراحی و بریدن ناحیه ای از ناخن است که در گوشت فرورفته است. این روش اغلب همراه با عوارض دردناک جراحی است و عموماً فرد باید نزدیک به سه هفته دست از کار بکشد.

از بین بردن ریشۀ ناخن توسط لیزر روش جذاب تری است زیرا عوارض کمتری دارد. البته در این روش هم نیاز به ایجاد یک برش توسط تیغ جراحی و بخیه خواهد بود که قطعاً باعث ایجاد درد خواهند شد. سومین راه استفاده از فنل است. این روش نسبت به دو روش دیگر مزایای بیشتری دارد. در واقع، این درمان درد کمتری دارد، و تقریباً بعد از آن هیچ عوارضی مشاهده نمی شود؛ و بعد از این درمان فرد هیچ نیازی به دست کشیدن از کار ندارد.

فنلیزاسیون با بی حسی موضعی و توسط متخصص پوست انجام می‌گیرد؛ او ابتدا زبانۀ ناخن را می‌برد و سپس با استفاده از اسید ریشۀ ناخن را «می‌سوزاند» و مانع از عود این مشکل می‌شود. فنل یا اسید کاربولیک یک الکل است که از زغال سنگ به دست می‌آید. این اسید ضد عفونی کننده است و بافت ها را به واسطۀ غلظت زیادش از بین می‌برد. فنل برای لایه برداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث اصلاح چین و چروک های عمیق می‌شود.

فنلیزاسیون یک روش ساده است که می‌تواند در مطب متخصص پوست انجام شود. اگر این روش با استفاده از بی حسی موضعی اجرا گردد، بدون درد خواهد بود. مسکن های معمول باعث کم شدن عوارض می‌گردند. مطمئناً، ورزش کردن، پرش یا دویدن تا 2 الی 3 هفته مشکل خواهد بود؛ اما کسانی که شغل شان بدون تحرک است، مانند کارهای دفتری، می‌توانند بدون هیچ توقفی به سرکارشان بازگردند.

آیا فنلیزاسیون عوارض جانبی دارد؟مشکلات گردش خون اعضای پایینی، اگر خیلی شدید باشند ممکن است دردسر ساز شوند. در مواردی که مشکلات گردش خون شدید باشد، تمام درمان های انگشتان پا و دیگر انگشتان باید با احتیاط بسیار زیاد انجام شوند. خطر بازگشت دوبارۀ این مشکل، مانند روش های دیگر حدود 3% است. با این حال، باید بدانید که این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و یافتن کسی که بتواند این کار را انجام دهد دشوار است، شاید این تنها نقص این روش باشد. به طور کلی افرادی که دوست دارند از این روش بهره ببرند باید نظر یک متخصص پوست را در این باره جویا شوند و از وی راهنمایی بخواهند.منبع:irpoost.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

فرورفتگی ناخن های در حال رشد در گوشت یکی از مشکلات شایع ناخن است. دلیل این امر این است که گوشه ناخن دچار تغییر شکل شده و در گوشت فرو می رود. فرورفتگی ناخن در گوشت در ناخن شست پا اتفاق می افتد و بر شکل ظاهری انگشتان پا تاثیر می گذارد.

نبض ما – در وضعیت فرورفتگی ناخن در گوشت، علائمی مانند درد، قرمزی، تورم و گاهی عفونت، ایجاد می شود. شما می توانید از ناخن های خود به خوبی مراقبت کنید و در صورت ایجاد چنین وضعیتی و زمانی که درد شدیدی دارید، می توانید برای تسکین درد و دیگر عوارض جانبی آن، به پزشک مراجعه کنید.

اگر فردی دچار دیابت یا بیماری دیگری باشد که سبب ضعف جریان خون به پا و انگشتان شود، این فرد، در معرض خطر عوارض ناخن های فرو رفته در گوشت است.

راه درمان ناخن فرورفته در گوشت پا

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟ زمانی که احساس ناراحتی و درد شدید در انگشتان پا دارید و یا دچار دیابت یا بیماری دیگری شوید که سبب ضعف جریان خون به پا و در نتیجه بروز عفونت پا شود.

علت های ناخوشایند فرورفتگی ناخن در گوشت عبارتند از:

زمانی که فرورفتگی ناخن در گوشت رخ می دهد، ممکن است استخوان های آن ناحیه را تحت فشار قرار داده و گاهی منجر به عفونت حاداستخوان می شود.

عوارض فرورفتگی ناخن در گوشت ممکن است تا حد زیادی با بیماری دیابت در ارتباط باشد. بیماری دیابت می تواند سبب ضعف جریان خون و آسیب اعصاب در ناحیه پای شما شود.

بنابراین یک آسیب جسمی جزئی، بریدگی و هر نوع خراشی ممکن است عوارض بیشتری به دنبال داشته باشد.

هنگام ایجاد زخم باز (درد زخم پا) ممکن است برای جلوگیری از پوسیدگی و مرگ بافت، نیاز به جراحی باشد. مرگ بافت ها، ناشی از وقفه در جریان خون به ناحیه آسیب دیده است.

برای کمک به جلوگیری از این مشکل ناخن، این موارد را در نظر داشته باشید:

– زمانی که ناخن خود را کوتاه می کنید، برش صاف و یکدستی ایجاد کرده و ناخن ها را به شکل کج و انحرافی برش نزنید.

– در صورتی که برای زیبا سازی ناخن خود به آرایشگاه می روید، از این موضوع مطمئن شوید که ناخن های شما به طور یکدست برش زده می شود.

– اگر شرایطی دارید که سبب ضعف جریان خون به پای شما می شود و شما نمی توانید ناخن ها را کوتاه کنید، به پزشک مراجعه کنید.

– ناخن های خود را در حد مشخصی کوتاه کرده و از کفش های مناسب استفاده کنید، تا ناخن های شما تحت فشار قرار نگیرد.

– فشار کفش بر روی انگشتان شما ممکن است ناخن را به سمت داخل بافت هدایت کرده و ناخن شما در گوشت فرو برود.

– اگر در ناحیه انگشتان شما آسیب عصبی ایجاد شده و شما قادر به راه رفتن مناسب نیستید، از کفش های مخصوص استفاده کنید تا مشکل برطرف شود.

– اگر دچار دیابت هستید، روزانه پاها و انگشتان خود را در مورد ظهور علائم ناخود آگاه یا سایر مشکلات پا بررسی کنید.

پزشک شما می تواند بر اساس نشانه ها و علائم ناحیه آسیب دیده، با معاینه فیزیکی ناخن و پوست اطراف آن، مشکل و علت اصلی را تشخیص داده و سپس روش های درمانی ارائه می شود.

پزشک می تواند لبه ناخن در حال رشد را بلند کرده و با قرار دادن پنبه ای مخصوص در زیر آن، رشد ناخن را به شکل طبیعی خود هدایت کند. همچنین ممکن است از یک ماده شیمیایی، لیزر یا دیگر روش ها استفاده کند.

پزشک شما همچنین می تواند برای شما آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی تجویز کند ، به خصوص اگر انگشت پا آلوده شده و یا در خطر ابتلا به عفونت باشد.

جدا از درمان پزشکی و دارویی، شما می توانید در خانه از درمان های خانگی برای رفع آسیب دیدگی انگشت و بهبود آن استفاده کنید. در صورتی که داروهای خانگی مشکل شما را برطرف نکند، می توانید از پزشک کمک بگیرید.

با مرطوب کردن ناحیه ناخن در گوشت فرو رفته، بخشی از ناخن کمی نرم شده و شکل بهتری به خود می گیرد.

شما می توانید برای درمان فرو رفتن ناخن در انگشت، از درمان های سنتی استفاده کنید. یکی از این درمان ها، استفاده از زالو است. البته این کار را یک متخصص باید انجام دهد. محل آسیب دیده، تحت در بی حسی موضعی قرار گرفته و سپس از زالو کمک گرفته می شود.

اگر به طور مرتب در ناحیه انگشت خود دچار فرورفتگی ناخن در گوشت هستید و با درمان های مختلف این مشکل رفع نشده باشد، پزشک ممکن است پیشنهاد کند تا قسمتی از ناخن را همراه بافت زیرین، حذف کند.

شما می توانید به مدت 15 تا 2 دقیقه و سه تا چهار بار در روز، ناحیه آسیب دیده را در آب گرم بشویید.خیساندن، باعث کاهش تورم و بهبودی می شود.

اگر ناخن های شکننده دارید در این مقاله با روشهای تقویت آن آشنا می شوید.

بعد از خیساندن انگشت ها، پنبه ای را در قسمت لبه ناخن آسیب دیده قرار دهد. این کار کمک می کند تا ناخن به سطح بالای لبه پوست برسد.

شما می توانید در خانه از پماد آنتی بیوتیک استفاده کرده و پس از استفاده، آن ناحیه را پانسمان کنید.

سعی کنید همیشه از کفش های راحت و مناسب استفاده کنید تا آسیبی به ناخن و بافت های اطراف آن وارد نکند.

همچنین اگر ناخن شما در گوشت فرو رفته است، بهتر است از کفش های جلو باز و صندل استفاده کنید.

راه درمان ناخن فرورفته در گوشت پا

داروهای ضد درد مانند استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن سدیم و غیره ممکن است به کاهش درد پا کمک کند.

جراحی چانه؛ هر آنچه باید درباره بزرگ کردن چانه بدانید

پاسخ به سوالات رایج درباره جراحی بینی به کمک قالب بینی

عمل زیبایی گوش چگونه است؟

جراحی چال گونه چگونه انجام می شود؟ + تصاویر

زاویه سازی صورت چگونه انجام می شود؟

همه چیز درباره درشت کردن چشم با اپیکانتوپلاستی

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *