راه درمان مسمومیت بارداری

در صورت وجود سابقه‌ی مسمومیت خفیف حاملگی در یکی از اعضای خانواده و یا با مشاهده‌ی یک یا چند مورد از علایمی مانند سردرد شدید یا اختلال بینایی، افزایش وزن به میزان بیش از یک کیلوگرم در هفته، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و دردهای شکمی در فرد باردار باید به پزشک معالج مراجعه شود.

پزشک ابتدا افراد مشکوک به پره‌اکلامپسی (مسمومیت بارداری) را از نظر فشار خون و ادرار مورد بررسی قرار می‌دهد. در افراد مبتلا پروتئینوری (3 میلی‌گرم پروتئین در ادرار 24 ساعته) و هیپرتانسیون (افزایش فشار خون) که فشار خون پس از 2 هفته‌ی بارداری 14 روی 9 یا بیشتر، مشاهده می‌شود. در بعضی از موارد افزایش فشار خون قبل از پروتئینوری مشاهده می‌شود.

 

در صورت بروز پره‌اکلامپسی خفیف اقدامات زیر صورت می‌گیرد:

راه درمان مسمومیت بارداری

 

در افراد مبتلا به پره‌اكلامپسی شدید پس از بررسی، علایم زیر مشاهده می‌شود:

 

درمان خانم‌های مبتلا به پره‌‌اکلامپسی به شدت بیماری بستگی دارد. برای خانم‌های باردار مبتلا به پره‌‌اکلامپسی خفیف در منزل و خانم‌های باردار مبتلا به پره‌اکلامپسی حاد در بیمارستان مراقبت لازم را انجام می‌دهند. در صورت بدتر شدن شرایط بیمار (پره‌اكلامپسی شدید) ختم بارداری غالباً به صورت سزارین صورت می‌گیرد. پره‌‌اکلامپسی و اکلامپسی (آخرین مرحله‌ی پره‌اکلامسپی همراه با بروز تشنج) تا زمان پایان بارداری به طور کامل قابل درمان نیستند، اما تا پایان بارداری اقدامات زیر صورت می‌گیرد:

 

 هیچ روش پیشگیری خاصی برای جلوگیری از مسمومیت بارداری وجود ندارد. با محدود کردن مصرف نمک در رژیم ‌غذایی به کاهش تورم بدن کمک می‌شود، اما از شروع فشار خون بالا یا وجود پروتئین در ادرار پیشگیری نمی‌شود. در ویزیت‌های بارداری، پزشک به طور مداوم وزن، فشار خون و ادرار بیمار را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر مسمومیت بارداری زودتر تشخیص داده شود مشکلات آن کمتر خواهد بود.





باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *