راه درمان عفونت دندان عصب کشی شده

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

عفونت دندان به طور عمده نتیجه عدم درمان پوسیدگی دندان است. عفونت دندان یا آبسه، کیست پر از چرکی است که در اطراف ریشه دندان عفونی تشکیل می شود و هر کس از کودکان تا سالمندان می تواند به آن مبتلا شود.

اگر شما دندانی دارید که درد آن بهتر نمی شود و مداوم است به احتمال زیاد به عفونت دندان مبتلا شده اید و نیاز به درمان دندانپزشک یا متخصص ریشه دندان دارید. اگر عفونت دندان درمان نشود عفونت می تواند به فک، گردن، سر و یا سایر قسمت های بدن گسترش یابد.

دسترسی سریع به عناوین مطلب:

اگر نمی دانید عفونت دندان یا آبسه چیست و می خواهید با علائم، علت و درمان عفونت دندان آشنا شوید، را مطالعه کنید.

عفونت دندان که به آن دندان آبسه نیز میگویند، یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف دندانی که دچار عفونت و تورم شده است، به کار می رود. هنگامی که پوسیدگی دندان اتفاق می افتد، باکتری در دندان ها، لثه ها و مغز استخوان ایجاد بی نظمی می کند، که پالپ و آب را احاطه کرده و موجب تورم و ایجاد آبسه می شود.

راه درمان عفونت دندان عصب کشی شده

درباره آبسه های دندانی چه می دانید؟ آبسه های دندانی انواع مختلفی دارند که به محل ایجاد عفونت بستگی دارد.

سه نوع عفونت دندان وجود دارد که عبارتند از:

باکتری ها را از طریق حفره های کوچک ناشی از پوسیدگی دندان یا پوسیدگی وارد دندان می شوند که در لایه سختی دندان قرار دارند. پوسیدگی در نهایت لایه نرم تر از بافت زیر مینا را تخریب می کند، که دنتین یده می شود. اگر عفونت ادامه یابد، حفره در نهایت به پالپ داخلی نرم در دندان نفوذ می شود و آلوده می شود.

این به عنوان پالپیت شناخته شده است. همانطور که پالپیت پیشرفت می کند، باکتری ها مسیر خود را برای استخوان هایی که اطراف آن هستند و از دندان حمایت می کنند و به استخوان آلوئولار یده  می شوند، تشکیل می دهند و آبسه پریآپیکال تشکیل می شود.

هنگامی که باکتری هایی که در پلاک وجود دارند، لثه ها را آلوده می کنند، بیمار دارای پریودنتیت است. لثه ها ملتهب می شوند، که می تواند بافت اطراف ریشه دندان را از پایه دندان جدا کند. پریودنتال، یک شکاف کوچک، زمانی تشکیل شده که پایه پریودنتال از ریشه جدا می شود.

همانطور که باکتری در پريودنتال ایجاد می شود، آبسه پريودنتال شکل می گيرد. بیماران می توانند آبسه های پریودنتال را در نتیجه یک روش دندانی ایجاد کنند که به طور تصادفی باعث جابجایی پرتوگرافی می شود.

همچنین استفاده از آنتی بیوتیک ها در پریودنتیت بدون درمان، که می تواند علائم یک آبسه را پنهان کند، می تواند منجر به آبسه پرتوودنت شود. گاهی اوقات آسیب لثه می تواند به آبسه های پريودنتال منجر شود، حتی اگر پريودنتيت وجود نداشته باشد.

آبسه لثه در کودکان و بزرگسالان فقط بافت لثه را تحت تاثیر خود قرار می دهد و تاثیری بر روی دندان یا بافت بین دندانی ندارد.

اگر می خواهید عفونت دندان را با داروهای خانگی درمان کنید، باید علائم را سریعا تشخیص دهید ،که شامل موارد زیر است:

این علائم قابل تشخیص ترین نوع از عفونت دندان است.التهاب، می تواند درد پایدار ایجاد کنداین درد هنگام جویدن افزایش میابد . این درد می تواند موجب بی خوابی شود.

موقع خوردن غذای سرد و گرم دندان دچار درد میشود و بیمار احساس طعم تلخ در دهان میکند.

نفس بوی بد میگیرد. این نشانه نباید صرفا به دلیل بهداشت دهان و دندان ضعیف باشد، بلکه به علت آبسه دندان است.التهاب عفونت است ،که باعث ایجاد بوی بد دهان می شود.

در صورتی که سطح اطراف دندان ها قرمز شود، همراه با لاتکس سفید، خطر ابتلا به آبسه دندان تا 9٪ افزایش میابد.

وقتی دچار التهاب و تب شدید میشوید، نشان میدهد عفونت در سطح بسیار جدی قرار دارد ، همراه با تب احساس خستگی میکنید، گره های لنفاوی در گردن ظاهر می شود.

رشد عفونت نقاط دیگر صورت را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب تورم دیگر نقاط می شود.

از دیگر علایم عفونت دندان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

دندان شما از خارج سخت به نظر می رسد اما از داخل از مجموعه ای از اعصاب، بافت های مرتبط به هم و رگ های خونی تشکیل شده است. در بعضی از موارد دندان عفونی می شود که می تواند نتیجه:

اگر عفونت را درمان نکنید، می توانید پالپ دندانی که همان مجموعه ای از بافت همبند و اعصاب و رگ ها است را از بین برده و به عفونت منجر شود دو نوع رایج عفونت دندان وجود دارد:

شما می توانید بیش از یک عفونت دندان داشته باشید. یا عفونت می تواند از طریق استخوان عبور کند و در چندین نقطه دیگر نیز ظاهر شود. اما هر یک فقط به یک دندان مربوط می شود.

برای تشخیص عفونت دندان توجه به نکات زیر الزامی است:

گاهی اوقات عفونت دندان باعث ایجاد یک برآمدگی جوش مانند روی لثه می شود. اگر شما آن را فشار داده و مایعی از آن خارج شود این یک شرط مطمئن است که شما عفونت دندان دارید این مایع به احتمال زیاد چرک خواهد بود.

تا زمانی که به دندانپزشک خود مراجعه کنید انجام برخی از کارهایی میتوانید درد دندان آسیب دیده را کمی تسکین دهد:

هدف اصلی این است که از عفونت دندان خلاص شوید برای انجام این کار متخصص ریشه معمولا موارد زیر را تجویز خواهد کرد.

آنتی بیوتیک ها: اگر عفونت از محل آبسه به فک تان یا دورتر از بدن شما پخش شده باشد، احتمالا باید آنتی بیوتیک مصرف کنید. با این حال، آبسه را درمان نخواهد کرد.

کشیدن دندان: اگر دندانپزشک نتواند دندان را نجات دهد، باید دندان را بکشد.

عصب کشی: این مورد از رایج ترین درمان های عفونت دندان است که می تواند دندان شما را حفظ کند.دندان پزشک با مته پالپ دندان را تا نزدیکی لثه تراش خواهد داد و سپس مجددا دندان را با مواد مخصوص پر خواهد کرد. شما می توانید حتی تاج دندان را نیز با این مواد پر کنید. و ظاهر دندان عصب کشی شده عینا مانند دندان های دیگر شما خواهد بود.

جراحی: ممکن است برای درمان عفونت پریودنتال نیاز باشد.

به یاد داشته باشید، اگر عفونت دندان قطع شود، درد شما کاهش می یابد، اما شما هنوز هم نیاز به درمان دندانپزشک یا متخصص ریشه دارید.

راه درمان عفونت دندان عصب کشی شده

این مراحل ساده را انجام دهید تا دندان ها و لثه ها را سالم نگه دارید:

دندانپزشک اگر متوجه شود خطر عفونت در شما وجود دارد، ممکن است پیش و پس از کشیدن دندان آنتی بیوتیک برایتان تجویز کند. کشیدن ناقص دندان به صورتی که ریشه دندان در فک باقی مانده است. دندانپزشک شما معمولا ریشه دندان را میکشد تا از عفونت جلوگیری کند اما گاهی اوقات بر جای گذاشتن رأس کوچک ریشه، خطر کمتری دارد.

اگر ناگزیر مجبور به کشیدن دندان عفونی خود شدید ممکن است با عوارضی مواجه شوید.حفره خشک یک عارضه متداول پس از کشیدن دندان است و زمانی اتفاق می افتد که در حفره لخته خون نتواند تشکیل شود یا لخته ای که تشکیل شده، کنده شود. این اتفاق موجب میشود استخوان پشتیبان و عصبها در معرض هوا و غذا قرار بگیرند. اغلب حفره خشک کاملا دردناک است و دو تا پنج روز پس از کشیدن دندان اتفاق می افتد و میتواند بوی بد یا طعم بد دهان را ایجاد کند.

اگر یکی از دندانهای بالایی کشیده شود، سوراخی ممکن است در یکی از نواحی سینوس تشکیل شود. معمولا این حالت خود به سرعت بهبود می یابد اما اگر چنین نشود ممکن است لازم باشد دوباره به دندانپزشک مراجعه کنید.

اگر دندانی در فک مقابل وجود نداشته باشد، حفره دندانِ کشیده به مرور زمان جا به جا میشود و احتمالا ریشه نمایان شده و به تغییرات دما حساس میشود. به ویژه زمانی که چند دندان کشیده شده باشند، مشکل بلند مدت محتمل دیگر نازک شدن استخوان فک است که در نتیجه این اتفاق، آسانتر می شکند.

عصب کشی دندان درمانی غیر قابل پیش بینی است و احتمال درد و عفونت دندان بعد از عصب کشی و متعاقب آن کشیدن دندان وجود دارد. در صورتیکه مقدار عفونت دندان کم بوده و ریشه دندان را درگیر نکرده باشد و فقط مربوط به استخوان و لثه اطراف دندان باشد. بعد از استفاده ی داروهای ضد عفونت مشکل برطرف می شود.

یکی از علل عفونت  و تورم بعد از عصب کشی ، نفوذ مواد ریز شده باقیمانده عصب در هنگام عصب کشی به نوک ریشه دندان و داخل بافت دور دندان است که معمولاً غیر قابل پیشگیری است، و در صورتیکه مقاومت بدن مناسب باشد سریع این مواد جذب و درد وعفونت بر طرف خواهد شد.

یکی دیگر از علل عفونت و درد بعد از عصب کشی وجود ضایعه و عفونت در استخوان و لثه اطراف دندان عصب کشی شده است، ترشحات این عفونت معمولاً قبل از عصب کشی از طریق حفره موجود در پوسیدگی دندان خارج شده و به همین دلیل این عفونت قبل از عصب کشی خود را نشان نمی دهد و بعد از عصب کشی و بسته شدن راه خروجی ترشحات عفونت، این ترشحات در جستجوی راهی برای خروج بوده که ایجاد فشار در نوک ریشه دندان شده و باعث تورم و درد می شود.

7 نکته مهم که قبل از ایمپلنت کردن دندان باید بدانید

علت و درمان حساسیت دندان به سرما

رعایت 1 نکته قبل از مراجعه به دندانپزشک، الزامیست!

آیا مطلب ” عفونت دندان؛ همه چیز درباره عفونت دندان یا آبسه ” برای شما مفید بود؟

معمولاً موضوعی باعث موقعیت و نحوه‌ی خوابیدن شما می‌شود. افراد هنگام خواب به شیوه‌های []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

آبسه دندان بدون درمان کردن، به خودی خود برطرف نخواهد شد. اگر آبسه یا همان کیسه حاوی چرک، پاره شود ممکن است درد ناشی از آن تا حد زیادی کاهش پیدا کند، اما باز هم نیاز به درمان دارد. اگر آبسه دندان تخلیه نشود، ممکن است عفونت به آرواره‌ها و سایر نقاط سر و گردن نیز گسترش پیدا کند.

اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد و آبسه دندان را نیز درمان نکنید، خطر گسترش عفونت دندان به سایر نقاط بدن شما بسیار از کسی است که سیستم ایمنی سالم و قوی دارد.

در بسیار از موارد، دندانپزشک برای کمک به بدن در جنگ با عفونت ، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند اما نکته مهم این است که باید بدانیم آبسه دندان به‌خودی‌خود از بین نمی‌رود و نیاز به انجام اقدامات درمانی بعدی دارد.

راه درمان عفونت دندان عصب کشی شده

آنتی بیوتیک ها به منظور جلوگیری از گسترش عفونت دندان و لثه تجویز می شوند و ممکن است همراه با داروهای مسکن مورد استفاده قرار گیرند. از نمونه های داروهای آنتی بیوتیک می توان به آموکسی سیلین یا مترونیدازول اشاره کرد. آنتی بیوتیک ها نباید به هیچ وجه جای مراجعه به پزشک را نمی گیرد و نباید برای به تعویق انداختن درمان مورد استفاده قرار گیرد.

عفونت اگر چه نادر است اما گهگاهی اتفاق می افتد. دندانپزشک اگر متوجه شود خطر عفونت در شما وجود دارد، ممکن است پیش و پس از کشیدن دندان آنتی بیوتیک برایتان تجویز کند. کشیدن ناقص دندان به صورتی که ریشه دندان در فک باقی مانده است. دندانپزشک شما معمولا ریشه دندان را میکشد تا از عفونت جلوگیری کند اما گاهی اوقات بر جای گذاشتن رأس کوچک ریشه، خطر کمتری دارد.

اگر ناگزیر مجبور به کشیدن دندان عفونی خود شدید ممکن است با عوارضی مواجه شوید.

حفره خشک یک عارضه متداول پس از کشیدن دندان است و زمانی اتفاق می افتد که در حفره لخته خون نتواند تشکیل شود یا لخته ای که تشکیل شده، کنده شود. این اتفاق موجب میشود استخوان پشتیبان و عصبها در معرض هوا و غذا قرار بگیرند. اغلب حفره خشک کاملا دردناک است و دو تا پنج روز پس از کشیدن دندان اتفاق می افتد و میتواند بوی بد یا طعم بد دهان را ایجاد کند.

اگر یکی از دندانهای بالایی کشیده شود، سوراخی ممکن است در یکی از نواحی سینوس تشکیل شود. معمولا این حالت خود به سرعت بهبود می یابد اما اگر چنین نشود ممکن است لازم باشد دوباره به دندانپزشک مراجعه کنید.

اگر دندانی در فک مقابل وجود نداشته باشد، حفره دندانِ کشیده به مرور زمان جا به جا میشود و احتمالا ریشه نمایان شده و به تغییرات دما حساس میشود. به ویژه زمانی که چند دندان کشیده شده باشند، مشکل بلند مدت محتمل دیگر نازک شدن استخوان فک است که در نتیجه این اتفاق، آسانتر می شکند.

عصب کشی دندان درمانی غیر قابل پیش بینی است و احتمال درد و عفونت دندان بعد از عصب کشی و متعاقب آن کشیدن دندان وجود دارد. در صورتیکه مقدار عفونت دندان کم بوده و ریشه دندان را درگیر نکرده باشد و فقط مربوط به استخوان و لثه اطراف دندان باشد. بعد از استفاده ی داروهای ضد عفونت مشکل برطرف می شود.

یکی از علل عفونت  و تورم بعد از عصب کشی ، نفوذ مواد ریز شده باقیمانده عصب در هنگام عصب کشی به نوک ریشه دندان و داخل بافت دور دندان است که معمولاً غیر قابل پیشگیری است، و در صورتیکه مقاومت بدن مناسب باشد سریع این مواد جذب و درد وعفونت بر طرف خواهد شد .

یکی دیگر از علل عفونت و درد بعد از عصب کشی وجود ضایعه و عفونت در استخوان و لثه اطراف دندان عصب کشی شده است، ترشحات این عفونت معمولاً قبل از عصب کشی از طریق حفره موجود در پوسیدگی دندان خارج شده و به همین دلیل این عفونت قبل از عصب کشی خود را نشان نمی دهد و بعد از عصب کشی و بسته شدن راه خروجی ترشحات عفونت، این ترشحات در جستجوی راهی برای خروج بوده که ایجاد فشار در نوک ریشه دندان شده و باعث تورم و درد می شود.

تا زمانی که منتظر دندانپزشک هستید، برخی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا دندانتان آسیب بیشتری نبیند عبارتند از:

مصرف داروهای گیاهی تاثیرات خیلی کمی برای کاهش درد و بهبود دندان دارند اما اگر به صورت خوراکی مصرف شود تا مدتی درد را کاهش می دهد.

استفاده از آب نمک و یا سرم نمکی در زمان درد باعث ضدعفونی کردن، کاهش محلول التهاب و آلودگی داخل دهان و دندان می شود.

زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند. شما می توانید هر کدام از این دو ادویه را به طور جداگانه مورد استفاده قرار دهید، چراکه هر دوی این مسکن ها، پیام تسکین درد را به مغز می فرستند. اما برای گرفتن نتیجه بهتر، می توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید.

میتوانید از این روش استفاده کنید: میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک سس بسازید. توپ کوچکی از پنبه درست کنید و به میزان کافی به سس مورد نظر آغشته اش کنید. بعد هم آن را درست روی دندان تان (جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند) بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا حداقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان تان خارج نکنید.

آبسه دندان در صورتی به وجود می آید که اگر پالپ دندان پس از عفونت به وجود آمده نتواند از شرایط خود دفاع کند احتمال پدید آمدن آبسه دندانی در نوک ریشه دندان زیاد می شود.

این عفونت خود را از نوک ریشه دندان به قسمت لثه ها می رساند و باعث به وجود آمدن تورم می شود که در این حالت درمان کمی مشکل است و حتی در بعضی مواقع پیش می آید که دندان نیاز به کشیدن دارد.

با این وجود برای کاهش درد می توانید از این روش ها استفاده کنید.

عصاره گل رز را با آب تازه لیموترش ترکیب کنید. سپس این ترکیب را برای چند دقیقه در دهانتان نگه دارید و در نهایت آن  را تف کنید. حداقل روزی 3 بار این عمل را تکرار کنید تا کم کم نتیجه را ببینید.

همچنین برای درمان عفونت دندان آب لیموی تازه و آب ولرم را روزی 2 بار غرغره کنید. این کار هم ورم را کاهش داده و هم بوی بد دهان را از بین می برد. همچنین با گذاشتن ضماد زنجبیل و نمک بر روی لثه آن را تسکین دهید.

برای درمان عفونت دندان و درمان آبسه دندان روزی سه حبه سیر را حرد کنید تا به اندازه ماش شود. انگاه هر حبه را با یک لیوان آب یا آب عسل بخورید. این کار باعث کاهش کلسترول هم می شود.

همچنین می توانید پودر عدس ، گشنیز، مورد، صندل سرخ فوفل ، سماق را روی ان بپاشید تا تسکین بخشد. آب برگ تاجریزی، بارهنگ، آب برگ خرفه را در دهان بگذارید و خارج کنید. سماق را حسابی بکوبید و در گلاب حل کنید. سپس ان را مزمزه کنید.

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟ برای اطلاعات این مقاله را بخوانید

نبض ما– گردآوری

منابع

کلینیک سروش، کلینیک دکترهاشمی، گیاهیاب، آسان طب

1علت گزگز نوک زبان و درمان مورمور شدن زبان

پنج تمرین برای زاویه دار کردن فک با ورزش بدون جراحی

پاسخ به 7 سوال رایج درباره عصب کشی دندان

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان ، اطفال

آبسه لثه چیست و چگونه درمان می شود؟

پاسخ به 7 سوال رایج درباره کامپوزیت دندان و کامپوزیت ونیر

راه درمان عفونت دندان عصب کشی شده

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

با سلام.نیاز به معاینه کلینیکال همراه عکس رادیوگرافیک میباشد.چون تاریخچه ای که گفته شده گویا نیست.

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

عفونت دندان ها یکی از مسائل شایع دهان و دندان به شمار می رود که عوامل متعددی سبب ایجاد آن می شوند. روش های بسیاری برای درمان عفونت دندان وجود دارند که برخی از این روش ها خانگی و بسیار موثر می باشند.

عفونت دندان به مجموعه ایی از چرک های عفونی گفته می شود که بسیار دردناک است و ناشی از عفونت های باکتریایی است که از طریق یکی از حفره های دندانی و یا یک تراشه یا شکاف در یک دندان در دهان ایجاد می شود. خوشبختانه روش های خانگی موثری وجود دارند که در درمان عفونت دندان کمک می کنند. در این مطلب با این روش ها آشنا می شویم.

عفونت های باکتریایی که ممکن است از طریق حفره های دندانی و یا یک شکاف در یک دندان, ایجاد شده باشند می توانند به ریشه دندان ها نیز نفوذ کرده و موجب درد, تورم و التهاب آن ها شوند. عوامل متعددی سبب عفونت دندان می شوند. بهداشت ضعیف دندان, معاینات نظم دندانی, قند بالا و یا مصرف مواد غذایی چسبنده, عفونت های دندان، بیماری های لثه، عفونت لثه و یا ضعف سیستم ایمنی بدن از جمله عوامل ایجاد عفونت دندان می باشند. عدم درمان عفونت دندان منجر به پوسیدگی جدی دندان ها می شود و سلامتی انسان را تهدید می کند. بنابراین به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان ها مراجعه سریع به دندانپزشک الزامی است. با این وجود بسیاری از روش های موثر خانگی وجود دارند که به بهبود عفونت دندان کمک می کنند. اگرچه این روش ها ممکن است به طور کامل عفونت ها را از بین نبرند اما در تسکین درد و التهاب موثر می باشند. در ادامه با هر یک از آن ها آشنا می شویم.

راه درمان عفونت دندان عصب کشی شده

سیر یکی از قوی ترین آنتی بیوتیک های طبیعی است. این سبزی با ارزش از عفونت های باکتریایی پیشگیری می کند و چون حاوی ترکیبات سولفوریک از جمله آلیسین است می توان با عفونت ها و التهابات مقابله کند. برای درمان خانگی عفونت دندان توصیه می شود آب سیر را به ناحیه عفونی شده اعمال کنید. این کار را به طور منظم انجام دهید. همچنین جویدن یک حبه سیر تازه و یا شستن دهان با آب سیر می تواند به کاهش علایم عفونت دندانی کمک کند.

روغن میخک دارای خواص ضد قارچی، ضد عفونی کننده، ضد باکتری و ضد درد است که عفونت ها را از بین می برد و دندان درد و دیگر مشکلات لثه را درمان می کند. در واقع یکی از روش های موثر در تسکین دندان درد, استفاده از میخک می باشد. همچنین این روغن سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند منگنز، امگا 3 و فیبر است که موجب تسکین درد و کاهش التهاب و از بین رفتن عفونت ها می شوند. برای تسکین درد ناشی از عفونت دندان با استفاده از گل میخک به صورت زیر عمل کنید.

یکی از مهمترین خواص اسانس نعناع خاصیت ضد عفونی کنندگی آن است که این خاصیت موجب از بین رفتن باکتری ها می شود. به علاوه روغن نعناع دارای خاصیت ضد التهابی است که این مسئله در از بین بردن تورم دردناک موثر است. برای تسکین علایم و درمان عفونت دندان توصیه می شود پنبه ایی را به این روغن آغشته کنید و توسط آن به آرامی ناحیه عفونی شده دندان را ماساژ دهید. توصیه می شود این کار به طور منظم انجام شود.

از جمله خواص نمک می توان به کاهش عفونت، درد و التهاب اشاره کرد. همچنین استفاده از آب نمک گرم از گسترش عفونت دندان به سایر قسمت های دهان جلوگیری می کند. برای این منظور توصیه می شود یک قاشق چای خوری نمک ( هر نوع نمک تصفیه شده دریا، سولفات منیزیم و یا نمک معمولی) را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. دهان خود را با این محلول شستشو دهید. این شستشو در ابتدا ممکن است کمی دردناک باشد اما رفته رفته کاهش پیدا می کند. این کار را به طور منظم انجام دهید.

یکی از خواص سیب زمینی خام, کمک به از بین بردن عفونت ها است. برای استفاده از سیب زمینی به منظور درمان عفونت دندان توصیه می شود به شیوه زیر عمل کنید.

دانه های کنجد درد را تسکین و عفونت های باکتریایی را کاهش می دهند. برای استفاده از این دانه ها به منظور تسکین درد ناشی از عفونت دندان توصیه می شود چهار قاشق چای خوری از دانه های کنجد را با یک فنجان آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید. سپس پنبه ایی را به مخلوط تهیه شده آغشته کرده و در ناحیه عفونی شده دندان قرار دهید. این کار را دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

یکی دیگر از روش های طبیعی موثر در ضد عفونی کردن و کاهش تورم ناشی از عفونت ها, استفاده از سرکه سیب است. برای این منظور دهان را با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی, ارگانیک و خام شستشو دهید. فقط دقت داشته باشید در حین شستشو, سرکه را غورت ندهید. این کار را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید. همچنین توصیه می شود دو بار در روز, مخلوط یک قاشق چای خوری سرکه سیب رقیق شده با یک لیوان آب را تهیه و آن را بنوشید. 

با توجه به مطالب بیان شده, خوشبختانه با روش های طبیعی و به سادگی می توان درمان عفونت دندان را انجام داد. این روش های طبیعی در عین کارآمد بودن, بی خطر و بدون ضرر می باشند. به همین دلیل توصیه می شود به منظور تسکین درد از این روش های طبیعی استفاده شود.

منبع : آرگا



روغن خراطین، جادوی جذابیت!


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

راه درمان عفونت دندان عصب کشی شده

درد دندان بعد از عصب کشی

بعد از درد دندان که شما را کلافه می کند، نزد دندانپزشک مراجعه می کنید. این درد دندان می تواند به خاطر پوسیدگی عمیق دندان یا به عبارتی خرابی دندان باشد. به توصیه دندانپزشک باید عصب کشی یا اندو را انجام دهید. بعد از انجام اندو نوبت به پر کردن دندان می رسد. بعد از مدتی دوباره درد سراغ دندانتان می آید. همان دندانی که پر کرده بودید.

ممکن است عصب کشی کامل و خوبی هم انجام شده باشد. حتی به درستی هم پر شده و روکش شده است. با این حال، ممکن است باکتری هایی در استخوان اطراف ریشه نفوذ کرده باشند که می توانند درد را کنند. خوشبختانه با از بین بردن منبع عفونت، باکتری ها دیگر جایی برای پنهان شدن ندارند. سیستم ایمنی بدن می تواند این عفونت را به سرعت از بین ببرد. برای سرعت بخشیدن به چنین روندی، توصیه می شود از آنتی بیوتیک استفاده شود.

ممکن است دندان حتی بعد از عصب کشی هم عفونت کند. این موقعیت خسته کننده زمانی رخ می دهد که باکتری ها با بزاق دهان به اطراف دندان نفوذ کرده و منجر به عفونت و درد شوند. حتی در داخل ریشه دندان این باکتری ها می توانند منجر به عفونت شوند. به همین دلیل است که دندانپزشکان توصیه می کنند بعد از پرکردن، دندان روکش شود. زیرا دندان برای روکش شدن مقداری تراشیده می شود که خود این موضوع دندان را ضعیف تر می کند.

راه درمان عفونت دندان عصب کشی شده

عفونت ریشه دندان می تواند درمان شود، مگر اینکه دندان از ناحیه خط لثه شکسته شود. در این موارد، کشیدن دندان ممکن است ضرورت پیدا کند.

احتمال دارد به خاطر پر کردن دندان با سمنت، منجر به فشار به ریشه شود. اینکه ممکن است دردی حس شود، بسته به مواد پرکردنی می باشد که استفاده شده و اینکه چقدر از فضا استفاده شده است. اگر نوک ریشه به تنهایی قبل از عصب کشی عفونت کرده باشد، ممکن است به نظر فضای بیشتری بیاید، اما در واقع بیش از حد پر شده است. اگر اطراف نوک ریشه عفونت نکرده باشد، آن وقت است که بیش از حد پرشدن احتمال درد را می کند.

معمولا این اتفاق نادر است، اما گاها با ورود مقداری هوای کم به ریشه فشار می آید. این فشار هم منجر به درد شدید می شود. ممکن است مقداری زمان ببرد، اما این درد در هر دو مورد باید به خودی خود کاهش یابد.

اگر پرکردن نهایی یا روکش کردن بیش از اندازه باشد، در مقایسه به دندان های اطرافی که فشار می آید، به دندان مخالف فشار می آورد. چنین دردی بعد از عصب کشی حس می شود. خوشبختانه این مشکل هم به راحتی حل می شود. دندانپزشک مقداری از ماده آمالگام یا پرکرده را بر می دارد، هر چند باز هم ممکن است درد بین سه تا پنج روز ادامه پیدا کند.

در طی انجام درمان ریشه، دندانپزشک ریشه دندان را با سدیم هیدروکلریت شستشو می دهد. راه حلی که به کشتن باکتری ها کمک می کند و هر بافت عصبی باقیمانده ای را از بین می برد. در موارد نادری، برخی راه هایی که استفاده می شود به ریشه دندان نفوذ می کند، و منجر به درد ناگهانی می شود. حتی جاهایی که بی حس می باشند. بعد از اینکه این پروسه انجام شد، آنتی بیوتیک و مسکن باید چند هفته مصرف شود.

دندان هایی هستند که چندین کانال دارند، و شناسایی برخی از آن ها نیز سخت می باشد؛ خصوصا در دندان های مولر. ممکن است یک دندانپزشک کانال آلوده ای را پیدا کند و به آن توجه کند. اما کمی از عصب های داخل دندان یا پاکت های عفونت کرده را نادیده بگیرد. در صورتی که عصبی نادیده گرفته شود، دندان به گرما و سرما حساس خواهد ماند. در صورتی که باکتری ها منجر به عفونت شوند، دندان به فشار هم حساس می شود. گاهی اوقات، فضاهایی که برای باکتری ها بجا مانده، خیلی میکروسکوپی هستند و در انتهای ریشه یافت می شوند.

هیچ مشکلی به تنهایی هم حل نمی شود، گاها باید نزد دندانپزشک مراجعه کرد و برای عصب کشی مجدد اقدام کرد.

مراقبت های بعد از جراحی های لثه

لیزر دندان در دوران بارداری

جرمگیری دندان چیست

سلامتی دندان خود را در کلینیک برگ تجربه کنید

آدرس : 

تهران ، خ پيروزی ، تقاطع اتوبان امام علی ، پ ٧٢٩ ، ساختمان شكيبا ، ط اول ، دسترسي آسان از طريق ايستگاه مترو ابن سینا

شماره های تماس :                        71/81/ 2133333461

طراحی سایت و سئو توسط لیزارد وب

© کلیه حقوق علمی، مادی و معنوی این وب سایت متعلق به کلینیک دندانپزشکی برگ می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *