راه درمان بیماری هپاتیت

%PDF-1.6
3 obj
&gt&gt&gt]
/Group &gt
/Contents 4 R&gt&gt
endobj
4 obj
&gt
stream
xUOIsCMh9″8hEQ*~O-#5K,’5DîXBqw5wurSA|
b6lћ OC1^*p-h Q_!}Rt&gt^x TR1″PB’LlS^I򒲺9PV!Hq,
[B-1}UnG]ܛ|”ydYF&gt&gt&gt]
/Group &gt
/Contents 6 R&gt&gt
endobj
6 obj
&gt
stream
xmOn@+M$TCi

Q״-,%FoeH% !`JA`k͹d 15¼*$Gm|2’*@#鐷i7!_tHT9fۣy]nٌ%kab@kdwNM
endstream
endobj
7 obj
&gt&gt&gt]
/Group &gt
/Contents 8 R&gt&gt
endobj
8 obj
&gt
stream
xmOn@sL8[(6@P`YGVHA:B
f+ )HC Dǵs~qWEC+of,&gt?mGS#b
4by}c?/*Hd,WU(ʚS^ī|n

X廦MD!xNN
endstream
endobj
9 obj
&gt&gt&gt]
/Group &gt
/Contents 1 R&gt&gt
endobj
1 obj
&gt
stream
xmOn@+X1lI8ꡏ%HDJ {L!!3
O^`VTB
xv֜w%KXt +YKf&gt
Qɀt[sCL:FBZ(Oۓy]n3ٌ%Z`aZ8`?(D



راهی جدید برای درمان هپاتیت «ب»

ایران آنلاین /مطالعات محققان سوئدی و آلمانی نشان می دهد ایجاد وقفه در درمان هپاتیت B ،ظرفیت سلول های ایمنی را برای نابودی ویروس هپاتیت افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، هپاتیت B مزمن یا CHB بر اثر ویروس هپاتیت B بوجود می آید و در حال حاضر 25 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. محل عفونت این ویروس در کبد است و بیماران مبتلا مستعد سیروز کبدی و سرطان کبد می شوند.
شایع ترین داروها برای درمان این عارضه Nucleoside/nucleotide analogues (NAs) هستند؛ ولی این روش درمانی فقط ویروس را سرکوب می کند و به ندرت منجر به ریشه کنی عفونت می شود و همین امر درمان را با مشکل مواجه می کند.
مطالعات جدید محققان موسسه کارولینسکا در سوئد و مدرسه پزشکی هانوور در آلمان نشان می دهد یک روش برای ریشه کنی کامل بیماری، ایجاد وقفه در درمان NA است. محققان با بررسی 15 بیمار مبتلا دریافتند ایجاد وقفه در درمان با استفاده از NA، ظرفیت سلول های ایمنی را برای نابودکردن ویروس هپاتیت به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در واقع این روش سبب می شود سیستم ایمنی تجدید قوا کند. البته این مطالعه نیازمند بررسی است.
به التهاب کبد هپاتیت گفته می شود. تاکنون پنج ویروس اصلی هپاتیت شناخته شده است که به عنوان هپاتیت نوع A، B، C، D و E شناخته می شوند. احتمال سیروز کبدی و سرطان در دو نوع B و C است. هپاتیت نوع A و E معمولا بر اثر مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می شوند. هپاتیت نوع B، C و D معمولا نتیجه تماس با مایعات آلوده بدن هستند.

نظرات

های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.راه درمان بیماری هپاتیت

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پر بازدیدها

آخرین اخبار

نقل و نشر مطالب با ذکر پایگاه خبری بلامانع است

هپاتيت مزمن ب به دنبال عفونت مزمن و مداوم با ويروس هپاتيت ب ايجاد مي گردد. عفونت مزمن با اين ويروس در بيماران مختلف سير متغيري داشته است و دهها سال پس از عفونت مداوم، در حدود يك سوم از بيماران به سيروز و تعدادي نيز به كارسينوم هپاتوسلولر مبتلا مي شوند. در حال حاضر شش دارو براي درمان هپاتيت مزمن ب مورد تاييد قرار گرفته است: اينترفرون آلفا، پگ اينترفرون آلفا، لاميوودين، آدفووير، انتكاوير، و تلبيوودين. اين داروها ويروس هپاتيت ب را به طور كامل از بدن ريشه كن نمي كنند، بلكه موجب سركوب ويروس در بدن مي شوند، تا زماني كه اين داروها بتوانند ويروس را به طور مداوم در بدن سركوب كنند، سودمند خواهند بود.با مصرف طولاني مدت داروهاي خوراكي ضد ويروس (آنالوگ هاي نوكلئوتيدي يا نوكلئوزيدي) احتمال ايجاد مقاومت دارويي زياد مي شود. در ضمن داروهاي جديدتر ويروس هپاتيت ب در ايران بسيار گران هستند و بسياري از بيماران توانايي مالي تهيه داروهاي جديدتر را ندارند. از آنجا كه درمان هپاتيت مزمن ب مشكل است و پزشكان محترم در نقاط مختلف كشور به شيوه هاي متفاوتي اين بيماران را درمان مي كنند، تهيه يك راهنماي درماني براي درمان هپاتيت مزمن ب در ايران به شدت مورد نياز بوده است. اين راهنماي درماني براساس بهترين يافته هاي علمي موجود و براساس نظر افراد متبحر، جهت درمان هپاتيب مزمن ب در ايران تهيه و توسط انجمن متخصصين گوارش و كبد ايران تاييد شده است.

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

راه درمان بیماری هپاتیت

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *