راه تشخیص دادن عسل طبیعی

راه تشخیص دادن عسل طبیعی
راه تشخیص دادن عسل طبیعی

عسل رو میشه مستقیم و بدون واسطه از خود زنبوردار خرید. هم مطمئنه، هم به صرفه‌ست و هم حمایت از زنبورداران نمونه‌ست

احتمالاً شما نیز از آن دسته افراد هستید که در تشخیص عسل طبیعی از تقلبی زیاد سر رشته ندارید و برای اینکه عسل اصل و واقعی گیرتان بیاید، مجبورید فروشنده‌ای مطمئن پیدا کنید.خب باید اقرار کنیم همه ما تقریباً شبیه هم عمل می‌کنیم. دلیلش هم واضح است که تشخیص عسل طبیعی از ظاهر آن چندان هم آسان به نظر نمی‌رسد.

اما آیا فروشنده‌های عسل خودشان می‌توانند در یک نظر، عسل طبیعی را از تقلبی به راحتی تشخیص دهند؟ به نظر که اینطور نمی‌آید.

طی مصاحبه‌هایی که تیم تحقیقاتی عسلدون از فروشنده‌های با سابقه عسل انجام داده، معلوم است آنها نیز برای تشخیص عسل، حداقلش این است که باید آنرا بچشند و برخی نیز برای اطمینان بیشتر آنرا به آزمایشگاه می‌فرستند.

البته این را نیز بهتر است بدانید که برخی عسل‌ها بخاطر ناشی بودن زنبوردار در درست کردن عسل تقلبی بجای عسل طبیعی، رنگشان با خود می‌گوید که من شیره هستم و خوشبختانه زنبوردار نتوانسته عسل تقلبی خودش را به رنگ عسل طبیعی دربیاورد 🙂 و این جای خوشحالی برای خریدارهاست.

راه تشخیص دادن عسل طبیعی

در این مقاله، ما تعریفی ساده و کوتاه از عسل طبیعی و تقلبی خواهیم داشت و یک سری نکات بسیار ساده را معرفی خواهیم کرد که با رعایت آنها موقع خرید، می‌توانید تا حد زیادی مطمئن شوید عسلی که تهیه کرده‌اید طبیعی است.

مطمئناً تایید می‌کنید که عسل طبیعی در کارخانه تولید نمی‌شود و تنها منبع تولید آن، زنبور عسل است و نه چیز دیگر. اگر با این حرف مخالفید، می‌توانید برای اثبات دروغ بودنش، عسل یکی از برندهای معروف را در آزمایشگاه‌های تست عسل امتحان کنید. اگر ساکارز آن زیر 2 بود، یعنی اینکه درمانی و دارویی است و اگر بالای 5 بود دیگر نمی‌توان اسم آنرا عسل نامید.

تعداد بسیار زیاد از عسل‌هایی که در فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه می‌شوند، عسلی نیستند که زنبور آنها را تولید کرده باشد و اکثریت آنها مصنوعی و تقلبی هستند. شاید دلیل اینکه مردم بیشتر مایلند مستقیم از زنبوردارها عسل تهیه کنند همین باشد. عسل تقلبی عسلی است که به غیر از شهد گل، از گلوکز، دکستروز، ملاس، شربت قند، شکر معکوس، آرد، شربت ذرت و نشاسته تشکیل یافته است.

با بررسی ویژگی‌های فیزیکی (ظاهری، عطر، طعم و …) عسل، بسیار آسان می‌توان تشخیص داد این عسل طبیعی است یا تقلبی. اما این ویژگی‌های فیزیکی را چگونه باید امتحان کنیم؟ ما در این راهنما 10 نکته بسیار مهم و بسیار ساده را معرفی کرده‌ایم که با توجه به آنها، قادر خواهید بود بدون تست عسل خریداری شده در آزمایشگاه، موقع خرید عسل طبیعی را بسیار آسان و سریع تشخیص دهید.

عسل طبیعی: اگر آن را بین انگشتان خود قرار دهید، خواهید دید حالت چسبندگی ندارد.عسل تقلبی: به دلیل بالا بودن درصد شیرین کننده‌ها و افزودنی‌ها، نسبتاً چسبناک است.

عسل طبیعی: بسیار ضخیم است و زمان زیادی برای حرکت از یک طرف ظرف به طرف دیگر خواهد برد.عسل تقلبی: بسیار سبک است و به سرعت داخل شیشه جابجا می‌شود.

عسل طبیعی: برخلاف اعتقاد اکثر مردم، طعم عسل طبیعی خیلی زود در عرض چند دقیقه از بین می‌رود. همچنین اگر عسل طبیعی را حرارت داده و خنک کنید، طعم و مزه‌اش تغییر می‌کند و تمام ارزش‌های دارویی و غذایی‌اش کاهش پیدا خواهد کرد.عسل تقلبی: به دلیل قند و شیرین کننده‌های اضافی، طعم شیرین‌اش باقی خواهد ماند.

عسل طبیعی: واقعاً می‌توان بوی عطر گل‌ها و گیاهان وحشی را احساس کرد.عسل تقلبی: عمدتاً هیچ عطر و بویی از گل و گیاه وجود ندارد و شاید بیشتر بوی صنعتی بودن بدهد.

عسل طبیعی: پس از گرم شدن، عسل طبیعی به سرعت گلوله می‌زند اما حباب نمی‌دهد.عسل تقلبی: پس از گرم شدن، به علت رطوبت، قند و وجود آب اضافی، حباب تشکیل پیدا می‌دهد.

عسل طبیعی: فوراً در آب فشرده شده و ته ظرف (بدون حل شدن در آب) ته‌نشین می‌شود.عسل تقلبی: خیلی سریع در آب حل می‌شود و مانند عسل طبیعی ته‌نشین نخواهد شد.

عسل طبیعی: از پشت شیشه آن نمی‌توان اشیاء یا نور را با وضوح کامل دید.عسل تقلبی : مانند شیشه رنگی عمل می‌کند و به راحتی می‌توان اشیاء و نور را از پشت آن دید.

عسل طبیعی: هنگامی که روی یک تکه نان مقداری عسل بمالید، نان در همان حالت خود باقی خواهد ماند.عسل تقلبی: به دلیل افزودنی‌های مرطوب، اگر روی نان قرار گیرد، نان خیس خواهد شد.

عسل طبیعی: چند قطره عسل طبیعی روی کاغذی با قدرت جذب کنندگی بالا، جذب نخواهد شد.عسل تقلبی: به سرعت مانند آب، جذب کاغذ با قدرت جذب کنندگی بالا خواهد شد.

عسل طبیعی: ذرات کثیف، گرده و تکه‌های بدن زنبور عسل را می‌توان در آن یافت.عسل تقلبی: هیچکدام از موارد بالا در آن یافت نمی‌شود.

حال با نکاتی که در بالا مطرح شد دیگر لازم نیست موقع خرید عسل، ملاک شما فقط و فقط نظر فروشنده باشد. از این به بعد خواهید توانست به راحتی عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهید و یک خرید هوشمندانه انجام دهید.لازم است این را نیز متذکر شویم که با نکاتی که در بالا مطرح شد، تنها می‌توان طبیعی بودن عسل را تشخیص داد. یعنی چه؟ یعنی اینکه نمی‌توان میزان ساکارز عسل را فهمید. مگر آنکه یک عسل‌خور حرفه‌ای باشید یا خودتان زنبوردار باشید. در این حالت به احتمال زیاد می‌توانید میزان ساکارز را هم تا حدی تشخیص دهید.اما اگر بخواهید از میزان دقیق ساکارز و سایر مشخصات عسل مطلع شوید باید به آزمایشگاه‌های معتبر که تعدادشان هم کم نیستند مراجعه کنید.

منبع: asaldoon

عسل رو میشه مستقیم و بدون واسطه از خود زنبوردار خرید. هم مطمئنه، هم به صرفه‌ست و هم حمایت از زنبورداران نمونه‌ست

مطلبی دیگر از این نویسنده

مطلبی دیگر در همین موضوع

بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

راه تشخیص دادن عسل طبیعی

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

More info: http://ashpazibasana.com/honey_purity…Subscribe: http://bit.ly/2jZKDGXSana Ashpazi Ba Sana Channel: https://www.youtube.com/channel/UC0IB…My Facebook Page: https://www.facebook.com/AshpaziBaSanaFollow me on Instagram: https://www.instagram.com/ashpazi_ba_…Join my Telegram Channel: https://telegram.me/AshpaziBaSanaConnect with me on Telegram: https://telegram.me/sanakitchen

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Playlists werden geladen…

راه تشخیص دادن عسل طبیعی
راه تشخیص دادن عسل طبیعی
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *