راه تشخیص الماس اصل از تقلبی

راه تشخیص الماس اصل از تقلبی
راه تشخیص الماس اصل از تقلبی

ورود راحت به سایت

ورود راحت به سایت


من را به یاد داشته باش

راه تشخیص الماس اصل از تقلبی

برخلاف تست خراش، تست بخار اصلاً به سنگ شما آسیبی وارد نمی‌کند. همانطور که میدانید الماس واقعی گرما را حفظ نمی کند.در نتیجه شما بین ۴ الی ۶ ثانیه جلوی دهانتان بگیرید و ها کنید که بخار دهان سنگ را بگیرد ، اگر بخار جمع نشود یا روی سنگ به کندی جمع شود حتما تقلبی است. ولی اگر به سرعت بخار ناپدید شد، شما یک الماس واقعی را در اختیار دارید. اگر فکر می‌کنید تشخیص آن سخت است که بفهمید بخار با سرعت ناپدید می‌شود یا خیر، بهتر است تست بخار را با یک سنگ معمولی نیز امتحان کنید و سرعت از بین رفتن این دو را باهم مقایسه کنید.

اگر الماستان بر روی انگشتر بود، به داخل انگشتر نگاه کنید و عدد حک شده بر روی آن را پیدا کنید. کم پیش می‌آید که الماس‌ها بر روی رینگ‌های تقلبی قرار بگیرند. اگر فلز طلا و نقره و پلاتین بود به احتمال آن زیاد است که الماس شما هم اصل باشد.

انعکاس نور در یک الماس اصل در زاویه های مختلف خاکستری رنگ است.اگر شما انعکاس رنگی مشاهده کردید مطمئن باشید الماسی که در دست دارید بدل می باشد.

سنگ‌های واقعی گرما را به سرعت پراکنده می‌کند و آن‌ها با گرماسنج، گرم نمی‌شوند.

این کار حدود ۳۰ ثانیه طول می‌کشد و به سنگ آسیبی نمی‌رساند. همچنین می توانید با یک فندک الماس را به مدت ۳۰ ثانیه گرم کنید و آن را مستقیماً در آب سرد قرار دهید. اگر شیشه باشد از درون خرد می‌شود، اما اگر الماس باشد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

این یکی از ساده ترین راه های تشخیص الماس اصل از الماس بدلی است. از آنجایی که الماس یکی از سخت ترین سنگ های جهان به راحتی و با استفاده از یک سطح خشن دچار سایش نمی شود.اگر سنگ قیمتی شما بعد از انجام این کار بدون یک خط و خطوطی باقی ماند شما یک الماس بی عیب و نقص دارید.

توصیه می شود الماس را با چیزی خراش ندهید. اگر واقعی باشد، نمی‌توانید آن را خراش دهید، اما ممکن است روی آن رد باقی بگذارید یا آن را بشکنید، زیرا الماس‌ها محکم هستند اما در عین حال شکننده نیز می‌باشند. از طرف دیگر در صورتی که سنگ شما الماس واقعی هم نباشد با خراش دادن آن، جواهری را که شبیه یک الماس است را از بین می‌برید.

الماس حقیقی در آب فرو می رود اما الماس تقلبی بر روی سطح آب شناور می ماند.

می‌توانید آزمایش UVA نیز انجام دهید. اگر بتوانید از اشعه فرابنفش استفاده کنید، می‌توانید تشخیص دهید که الماستان تقلبی یا اصل است. بعضی‌ از الماس‌ها خاصیت‌ فلورسنسی‌ دارند که‌ حدود ۵۰ درصد الماس‌های‌ موجود در بازار این‌ خاصیت‌ را دارند و از این‌ تعداد۵۰ درصد، حدود۱۰درصد آن‌ها دارای‌ خاصیت‌ فلورسنسی‌ بسیار قوی‌ بوده‌ به‌ طوری‌ که‌ حتی‌ تحت‌ نور خورشید که‌ مقداریUV ‌  دارد نیز خاصیت‌ فلورسنسی‌ نشان‌ می‌دهند.

معمولاً اکثر الماس‌ها که‌ دارای‌ فلورسنسی‌اند این‌ خاصیت‌ را به‌ رنگ‌ آبی‌ نشان‌ می‌دهند و تعداد کمی‌ از آنها به‌ رنگ‌های‌ سفید، زرد و نارنجی‌ نشان‌‌می‌دهند.

اگر الماستان زیر اشعه فرابنفش درخشید، همین نشانهٔ خوبی است که الماس شما ممکن است اصل باشد.

برای تشخیص الماس اصل با یک پارچه و یا کاغذی روی الماس را سایش دهید. این یکی از ساده ترین راه های تشخیص الماس اصل از الماس بدلی است. از آنجایی که الماس یکی از سخت ترین سنگ های جهان به راحتی و با استفاده از یک سطح خشن دچار سایش نمی شود.اگر سنگ قیمتی شما بعد از انجام این کار بدون یک خط و خطوطی باقی ماند شما یک الماس بی عیب و نقص دارید.

مطلب قبلی

مطلب بعدی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0912-1231067
info@takookartstudio.com

راه تشخیص الماس اصل از تقلبی
راه تشخیص الماس اصل از تقلبی
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *