راههای درمان گوش درد در بزرگسالان




خانه

موبایل

شایع‌ترین دلیل عفونت گوش، عفونت گوش میانی است. این نوع عفونت موجب ورم و آلودگی بخش‌هایی از گوش میانی می‌شود. درد مربوط به عفونت گوش میانی از گیر افتادن ترشحات در پشت پرده گوش ناشی می‌شود.راههای درمان گوش درد در بزرگسالان

 

درد گوش می‌تواند آزاردهنده باشد که گاهی کشف علت آن، راحت و سریع اما گاهی مخصوصا در کودکان دشوار است.

 

درد گوش از جمله دردهایی است که فرد را ناتوان و کلافه می‌کند اما در تمام موارد، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ برای تسکین درد ضرورت ندارد و می‌توان از روش‌ها و داروهای جایگزین برای این منظور سود برد.برای گوش درد دلایل متعددی وجود دارد که عفونت سینوس‌ها، جرم گوش و التهاب لوزه از جمله مهمترین عوامل آن به حساب می‌آیند. اما شایع‌ترین دلیل عفونت گوش، عفونت گوش میانی است. این نوع عفونت موجب ورم و آلودگی بخش‌هایی از گوش میانی می‌شود. درد مربوط به عفونت گوش میانی از گیر افتادن ترشحات در پشت پرده گوش ناشی می‌شود.

 

بهترین درمان خانگی برای درد گوش باید متناسب با نوع و دلیل بروز آن باشد. به طور مثال در صورتی که پوسیدگی دندان علت گوش درد باشد تنها راه حل آن مراجعه به دندانپزشکی است.

 

به طور کلی در موارد خفیف می‌توان عفونت گوش را بدون مصرف آنتی‌بیوتیک و با استفاده از روش‌های درمانی خانگی برطرف کرد. همچنین به والدین توصیه می‌شود گوش درد کودکان خود به خصوص فرزندان زیر دو سال و در مواقعی که با تب همراه باشد را جدی بگیرند و به پزشک مراجعه کنند.

 

در این مطلب به برخی از روش‌های مفید و کاربردی برای تسکین درد گوش اشاره کرده است:

۱- مصرف مسکن‌ها: آکادمی پزشکان اطفال آمریکا مصرف مسکن‌هایی همچون ایبوپروفن و استامینوفن را برای کنترل درد مرتبط با عفونت گوش میانی توصیه می‌کند. مصرف این داروها همراه آنتی بیوتیک‌ها یا بدون آنها باید طبق دستورالعمل باشد.

 

۲- کمپرس آب گرم یا سرد: افراد اغلب از کیسه آب یخ یا گرم برای تسکین درد در تمام نقاط بدن استفاده می‌کنند که این روش برای درد گوش هم موثر است.

 

۳- چکاندن قطره‌های روغن داخل گوش: باور عمومی وجود دارد که روغن موجب تسکین درد گوش می‌شود هرچند شواهد علمی تایید کننده آن نیست اما ریختن قطره‌های روغن گرم داخل گوش خطرزا نیست و تا حدودی می‌تواند موثر باشد.

 

۴- پرت کردن حواس کودک: در صورتی که کودک دچار درد گوش باشد می‌توان با مشغول ساختن او به کارهای دیگر از جمله تماشای فیلم مورد علاقه یا خواندن کتاب ذهن او را از درد گوش دور کرد تا دارو تاثیر درمانی خود را بگذارد.

 

۵- استفاده از قطره‌های درمانی طبیعی: این قطره‌ها حاوی عصاره‌های گیاهی زیتون است و به عنوان شیوه سنتی درمانی قابل استفاده است.

 

۶- روشن کایروپرکتیک: در این روش که طب فیزیکی به حساب می‌آید از دست‌ها برای تسکین درد کمک گرفته می‌شود و می‌توان از آن در درمان گوش درد و کمردرد بهره برد.منبع:aftabir.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گوش درد معمولا از عفونت یا التهاب گوش خارجی، میانی، داخلی یا اعضای مجاور گوش ناشی می‌شود. گوش درد (اوتیت) پدیده‌ی شایعی است و می‌تواند بر اثر بیماری‌های مختلف به وجود بیاید. اما علت گوش درد چیست و برای درمان گوش درد چه اقداماتی باید انجام داد؟راههای درمان گوش درد در بزرگسالان

عامل بروز گوش درد ممکن است عارضه‌های گوش شناگر، عفونت گوش میانی، سندروم TMJ، میرنژیت تاولی، آفتاب‌سوختگی، درماتیت و تروما باشند. علائم و نشانه‌های گوش درد به عامل ایجادکننده‌ی آن بستگی دارد، ولی می‌تواند شامل این ٰٰعلائم باشد:

قرمزی و تورم اطراف گوش، تب، درد گوش، درد فک، سوزش گلو، خارش، وزوز گوش و سرگیجه.

گوش درد معمولا نیاز به مراقبت‌های پزشکی فوری دارد، اما بعضی اوقات با درمان‌های خانگی مانند کمپرس گرم، داروهای مُسکن مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و استامینوفن و ریختن روغن زیتون یا سایر روغن‌های لازم در گوش قابل درمان است. زمانی که علائمی مانند تب، سرگیجه، کاهش شنوایی و خروج ترشحاتی از گوش مشاهده می‌شود، مراقبت‌های پزشکی ضرورت پیدا می‌کنند. بررسی، تشخیص و درمان گوش درد معمولا با آزمون‌های ساده‌ای انجام می‌شود که متخصصان انجام می‌دهند.

گوش اجزای زیادی دارد و هرکدام از آنها می‌توانند عامل گوش درد باشند. گوش درد می‌تواند ناشی از درد و ناراحتی یک یا چند بخش از گوش باشد.

مارپیچ گوش و لاله‌ی گوش جزو گوش خارجی هستند و بافت غضروفی دارند. این بخش‌ها می‌توانند به دلایل مختلف دچار عفونت یا التهاب شوند. این دلایل عبارتند از:

عفونت گوش خارجی ناشی از التهاب کانال گوش است و با «گوش شناگر» نیز شناخته می‌شود. دلایل بروز این پدیده عبارتند از:

در موارد با جلوگیری از ورود آب و رطوبت به کانال گوش می‌توان از بروز اوتیت خارجی یا عارضه‌ی گوش شناگر پیشگیری کرد. برای پیشگیری از بروز این عارضه اقدامات زیر را انجام دهید:

درد گوش خارجی می‌تواند ناشی از فرو کردن اجسام خارجی در کانال گوش باشد.

پرده‌ی صماخ، گوش میانی را از کانال گوش خارجی جدا می‌کند. عصب‌هایی که در شنیدن نقش دارند در این قسمت قرار دارند. فضای گوش میانی تقریبا بسته است و هر چیزی که به گوش میانی فشار وارد کند، می‌تواند باعث بروز درد شود.

گوش داخلی در مجاورت گوش میانی قرار دارد. گوش داخلی پرپیچ‌وخم است و پیام‌ها را به مغز می‌رساند و در حفظ تعادل فرد نقش دارد. عفونت گوش داخلی باعث سرگیجه می‌شود، ولی لزوما با درد همراه نیست.

پرده‌ی گوش کانال گوش خارجی را از گوش میانی جدا می‌کند. وقتی صدا به پرده‌ی گوش برخورد کند، آن را به لرزش در می‌آورد و مکانیسم شنیدن فعال می‌شود. میرنژیت وضعیتی است که در آن پرده‌ی گوش دچار التهاب می‌شود.

ناراحتی و درد گوش ممکن است در اثر درد اعضای مجاور گوش باشد. این دردها عبارتند از:

وقتی گوش درد ناشی از بیماری یا آسیب اعضای مجاور گوش باشد، علائمی که بروز می‌کنند به آن عضو مربوط خواهد بود. به عنوان مثال در التهاب TMJ که باعث گوش درد می‌شود، معمولا درد با باز کردن دهان یا جویدن غذا آغاز می‌شود، یا گوش درد ناشی از دندان درد معمولا با احساس درد در دندان و لثه همراه است.

گوش درد مشکل شایعی است و پزشکان با آن آشنایی دارند. اما برای بررسی دقیق و تخصصی‌تر باید به متخصصان گوش و حلق و بینی مراجعه کرد. آنها می‌توانند مشکل بیمار را دقیقا تشخیص دهند و در صورت لزوم توانایی جراحی گوش (داخلی، میانی و خارجی) را دارند.

پزشک یا متخصص از طریق صحبت با بیمار، بررسی سابقه‌ی پزشکی وی و انجام برخی معاینه‌های فیزیکی می‌تواند مشکل بیمار را تشخیص دهد. پزشکان به کمک اوتوسکوپ (گوش‌بین) کانال گوش و پرده‌ی گوش مراجعه‌کننده را معاینه می‌کنند.

در صورتی که علت گوش درد اوتیت خارجی باشد، کانال گوش متورم و ملتهب می‌شود. امکان دارد ترشحات سفت‌شده‌ای نیز در کانال گوش مشاهده شوند. گاهی اوقات کانال گوش چنان متورم می‌شود که مشاهده‌ی آن غیرممکن می‌شود.

در تاول میرنژیت پرده‌ی گوش را با گوش‌بین معاینه می‌کنند. در این مورد تورم و تاول بر روی پرده‌ی گوش قابل مشاهده است.

در صورتی که متخصص علتی برای گوش درد مشاهده نکند، ممکن است اعضای دیگر بدن مانند گلو، گردن و ریه‌ها را معاینه کند تا علت گوش درد را تشخیص دهد.

این آزمون‌ها به‌ندرت برای تشخیص عفونت‌های گوش انجام می‌گیرند. معمولا زمانی از این آزمون‌ها استفاده می‌شود که عفونت گوش با درمان‌های رایج بهبود نیابد. در این مواقع نمونه‌ای از ترشحات گوش به آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا باکتری خاصی که عفونت را به‌وجود آورده شناسایی شود.

به‌ندرت از پرتو ایکس، سی‌تی‌اسکن و سایر روش‌های تصویربرداری برای تشخیص عامل گوش درد استفاده می‌شود. این آزمون‌ها زمانی انجام می‌شوند که متخصص به وجود تومور مشکوک باشد.

برگرفته از:‌ emedicinehealth

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

راههای درمان گوش درد در بزرگسالان

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

استروئید چیست؛ کاربردها و عوارض جانبی استروئید

کاخ ورسای فرانسه؛ تاریخچه و حقایقی جالب درمورد بزرگترین قلمرو سلطنتی جهان

خارش بدن؛ ۳۶ دلیلی که باعث خارش پوست می‌شود


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها

باهوش ترین نژاد سگ ها در دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها

لیست مطالب :

عفونت‌های گوش توسط باکتری یا ویروس‌ها در گوش میانی ایجاد می‌شود. عفونت گوش در کودکان از بزرگ‌سالان دیده می‌شود. برای درمان عفونت گوش با دکتر نیم همراه باشید.

برخی از علل و عوامل مؤثر بر آن عبارت‌اند از ایجاد موم، عفونت‌های تنفسی فوقانی، آلرژی غذایی، آلرژی زیست‌محیطی، کمبود تغذیه، ژنتیک و آسیب‌های داخلی است.

برخی از علائم رایج عفونت گوش عبارت است از درد در گوش، سوزش گوش، سردرد، پاسخ ضعیف به صدا، تب بالا، تخلیه مایع از گوش، استفراغ، اسهال و غیره هست.

گوش از سه بخش تشکیل‌شده است: بیرونی، میانی و داخلی.راههای درمان گوش درد در بزرگسالان

عفونت گوش می‌تواند در هر یک از سه قسمت رخ دهد. عفونت‌های داخلی گوش جدی‌ترین و خطرناک‌ترین هستند.

بسیاری از درمان‌های ساده و آسان وجود دارد که می‌توانید برای درمان خانگی عفونت گوش از آن‌ها استفاده کنید.

توجه: اگر عفونت گوش شما جدی است بهتر است با دکتر مشورت کنید، شما نیز می‌توانید برای تسکین فوری آن از روش‌های زیر نیز استفاده کنید.

نمک احتمالاً در خانه به‌راحتی برای درمان عفونت گوش در دسترس است.

سیر دارای خواص ضد میکروبی و ضدعفونی‌کننده طبیعی است که در درمان عفونت گوش بسیار مؤثر است.

ریحان برای درمان عفونت گوش و گوش‌دردهای جزئی می‌تواند بسیار مفید باشد.

سرکه سیب گزینه خوبی برای خلاص شدن از قارچ است که ممکن است باعث عفونت گوش شده باشد.

توجه: اگر سرکه سیب در دسترس نیست می‌توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید.

یکی از علل اصلی عفونت گوش، موم در گوش که سبب رشد قارچ یا باکتری‌ها شده است می‌باشد و می‌تواند با کمک روغن‌زیتون به درمان عفونت گوش کمک کرد.

اعمال گرم به گوش آلوده سبب کاهش درد و همچنین جلوگیری از آلودگی میکروارگانیسم می‌شود.

توجه: برای دوره‌های طولانی حرارت را به گوش خود ندهید ابتدا با پنج دقیقه شروع کنید و برای چند لحظه گرما را بردارید و سپس اگر دیدید لازم است این عمل را تکرار کنید.

پیاز یک عنصر بسیار رایج برای پخت‌وپز است، همچنین به‌عنوان دارو برای درمان عفونت گوش نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

خواص ضد باکتری ملایم روغن درخت چای می‌تواند سبب رهایی شما از گوش‌درد شود.

عصاره برگه انبه یک روش بسیار سریع و مؤثر برای درمان عفونت گوش می‌باشد.

نظر

شیر مادر این درمان برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. 😐 یعنی چی؟:| بنظرت الان من با این سن بگم شیرتو بریز تو گوشم چه اتفاقی میوفته؟

همونطوری که نوشته شده، شیر مادر دارای آنتی بادی های طبیعی است، مقداری شیر مادر رو داخل قطره چکان میریزید و سپس به داخل گوش اعمال می کنید این عمل سرعت روند بهبودی رو افزایش میده

سلام ببخشید من از گوشم جوش در اومده بود و اون جوش بخاطر تمیز کردنم با گوش پاک کن ترکید و چرکش داخل گوشم ریخت و الان اون چرک اذیتم میکنه و همش احساس دارم ک داخل گوشم ی چیزی هست و فکم رو تکون دادنی از گوشم صدا ی خفیفی میاد خیلی اذیت میشم خواهش میکنم راهنماییم کنین?

باید به دکتر مراجعه کنید، تا زمانی که پرده ی گوش آسیبی بهش وارد نشده مشکل خاصی پیش نمیاد

سلام من نزدیک به چهار روز هست که گوش هام کیپ شده از بخار آب و جویدن آدامس استفاده کردم ولی باز نشد امروز با گوشیم نگاه کردم تو گوشم دیدم یه لکه جرم به سفیدی انتهای گوشم چسبیده خواهش میکنم راهنماییم کنید تا بتونم مشکل رو رفع کنم دکتر نمیتونم برم گوشم کیپ شده و یکی از گوشام همش صدا میده

سلام دخترم ۷ ساله یه گوشش شدیدعفونت کرده دوبار هم بردم دکتربار دوم قطره نازو فرین دادن و هر۸ ساعت یه قطره تا ۳ روز دربینی استفاده شود دادن وشربت کو آموکسی کلاه دادن ولی عفونتش خوب نشد

درود بر شما چند روزیست که گوش سمت چپ و پوست سرم و همچنین دور چشمم و گلوم شدیدا درد می‌کنه و احساس میکنم که عفونت کرده متاسفانه جایی هستم که امکان مراجعه به پزشک را ندارم و شدیدا نگران هستم لطفاً راهنمایی بفرمایید1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *